4.
Na
temelju članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom („Narodne novine“ br. 84/2021)
i članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne
novine br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 –
pročišćeni tekst, 137/15 i 123/17, 98/19, 144/20-pročišćeni tekst) i članka 26.
Statuta Općine Mrkopalj (Službene novine Primorsko-goranske županije br. 10/21)
Općinsko vijeće Općine Mrkopalj na sjednici održanoj dana 21. veljače 2022.
godine, donosi
ODLUKU
o načinu pružanja
javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada u Općini Mrkopalj
(u daljnjem tekstu: Odluka)
I OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Javna usluga sakupljanja komunalnog otpada (u daljnjem
tekstu: javna usluga) podrazumijeva prikupljanje komunalnog otpada putem spremnika
od pojedinog korisnika i prijevoz i predaju tog otpada ovlaštenoj osobi za
obradu tog otpada.
(2) Javna usluga je usluga od općeg interesa
(3) Javna usluga uključuje sljedeće usluge:
– uslugu prikupljanja na lokaciji obračunskog mjesta/mjesta primopredaje
korisnika usluge:
1. miješanog komunalnog otpada
2. biootpada
3. reciklabilnog komunalnog otpada i
4. glomaznog otpada jednom godišnje te
– uslugu preuzimanja otpada u mobilnom reciklažnom dvorištu
– uslugu prijevoza i predaje otpada ovlaštenoj osobi.
Članak 2.
(1) Cilj ove Odluke je osigurati pružanje javne uslugu
sakupljanja komunalnog otpada na kvalitetan, postojan i ekonomski učinkovit
način, izbjegavajući neopravdano visoke troškove, u skladu s načelima održivog
razvoja, zaštite okoliša, osiguravajući pri tom javnost rada kako bi se
osiguralo odvojeno sakupljanje miješanog komunalnog otpada iz kućanstava i
drugih izvora, biootpada iz kućanstava, reciklabilnog komunalnog otpada,
opasnog komunalnog otpada i glomaznog otpada iz kućanstava.
(2) Područje pružanja javne usluge je područje Općine Mrkopalj (u
daljnjem tekstu: Općina) sa pripadajućim naseljima.
Članak 3.
(1) Ova Odluka sadrži sljedeće:
1. kriterije obračuna količine miješanog komunalnog otpada
2. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje otpada
3. najmanju učestalost odvoza otpada prema područjima
4. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu
5. područje pružanja javne usluge
6. iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem
načina na koji je određena
7. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po
prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
8. odredbe o načinu pojedinačnog korištenje javne usluge
9. odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika
10. odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za
pojedinog korisnika usluge
11. način određivanja udjela korisnika usluge u slučaju kad su
korisnici usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici i
koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima
12. odredbe o ugovornoj kazni
13. opće uvjete ugovora s korisnicima.
14. kriterije za umanjenje cijene javne usluge
15. odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada i
mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a imaju rodno značenje
odnose se jednako na muški i ženski rod.
II. POJMOVNIK
Članak 4.
Pojedini pojmovi za potrebe ove Odluke imaju sljedeće značenje:
1. biootpad je biološki razgradiv otpad iz vrtova i parkova,
hrana i kuhinjski otpad iz kućanstava, restorana, ugostiteljskih i
maloprodajnih objekata i slični otpad iz prehrambene industrije
2. djelatnost sakupljanja otpada je djelatnost koja
uključuje postupak sakupljanja otpada i postupak sakupljanja otpada u
reciklažno dvorište
3. građevni otpad je otpad koji nastao aktivnostima građenja
i rušenja
4. glomazni otpad je otpadni predmet ili tvar koju je zbog
zapremine i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja
miješanog komunalnog otpada te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 07
5. komunalni otpad je miješani komunalni otpad i odvojeno
sakupljeni otpad iz kućanstava, uključujući papir i karton, staklo, metal,
plastiku, biootpad, drvo, tekstil, ambalažu, otpadnu električnu i elektroničku
opremu, otpadne baterije i akumulatore te glomazni otpad, uključujući madrace i
namještaj te miješani komunalni otpad i odvojeno sakupljeni otpad iz drugih
izvora, ako je taj otpad sličan po prirodi i sastavu otpadu iz kućanstva, ali
ne uključuje otpad iz proizvodnje, poljoprivrede, šumarstva, ribarstva i
akvakulture, septičkih jama i kanalizacije i uređaja za obradu otpadnih voda,
uključujući kanalizacijski mulj, otpadna vozila i građevni otpad, pri čemu se
ovom definicijom ne dovodi u pitanje raspodjela odgovornosti za gospodarenje
otpadom između javnih i privatnih subjekata
6. miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstva i otpad iz
drugih izvora koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstava, te
je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01
7. mjesto primopredaje je lokacija, određena Izjavom o
načinu korištenja javne usluge, na kojoj davatelj javne usluge preuzima otpad
od korisnika usluge
8. naselje je naselje propisano propisom kojim se uređuje
područja županija, gradova i općina te naselja u Republici Hrvatskoj
9. obračunsko mjesto je adresa nekretnine korisnika javne
usluge
10. obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi
obračun iznosa cijene javne usluge
11. opasni komunalni otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01
i 15 01 Kataloga otpada koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad
koji je po svojstvima, sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji
uobičajeno nastaje u kućanstvu pri čemu se opasnim komunalnim otpadom smatra
sve dok se nalazi kod proizvođača tog otpada
12. opasni otpad je otpad koji posjeduje jedno ili više
opasnih svojstava
13. otpad je svaka tvar ili predmet koje posjednik odbacuje,
namjerava ili mora odbaciti
14. reciklabilni komunalni otpad je otpadni papir i karton,
otpadna plastika, otpadni metal i otpadno staklo, uključujući otpadnu ambalažu,
iz kućanstva koji su komunalni otpad
15. reciklažno dvorište je nadzirani ograđeni prostor
namijenjen odvojenom prikupljanju i privremenom skladištenju manjih količina
opasnog komunalnog otpada, reciklabilnog komunalnog otpada i drugih propisanih
vrsta otpada
16. sakupljanje otpada je prikupljanje otpada, uključujući
prethodno razvrstavanje otpada i skladištenje otpada u svrhu prijevoza na
obradu
17. spremnik je posuda, kanistar, kontejner, bačva, kutija,
vreća i drugi odgovarajući spremnik koji sprječava rasipanje, razlijevanje
odnosno ispuštanje otpada u okoliš
III. DAVATELJ JAVNE USLUGE
Članak 5.
Davatelj javne usluge iz članka 1. ove Odluke je je trgovačko
društvo Komunalac d.o.o., Supilova ulica 173, 51300 Delnice, OIB 22745185008,
(u daljnjem tekstu: davatelj usluge) .
Članak 6.
(1) Davatelj usluge je dužan:
1. gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom,
uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno redu prvenstva
gospodarenja otpadom i način na koji ne dovodi do miješanja odvojeno
sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili otpadom koji ima
drukčija svojstva.
2. pružati javnu uslugu u skladu sa Zakonom o gospodarenju
otpadom objavljenom u „Narodnim novinama“ br. 84/21 (u daljnjem tekstu: Zakon)
i ovom Odlukom
3. snositi sve troškove gospodarenja prikupljenim otpadom, osim
troškova postupanja s reciklabilnim komunalnim otpadom koji se sastoji
pretežito od otpadne ambalaže.
4. osigurati korisniku usluge spremnike za primopredaju
komunalnog otpada
5. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge i to odvojeno
miješani komunalni otpad, biootpad, reciklabilni komunalni otpad i glomazni
otpad
6. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom
primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja
7. osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje
javne usluge neovisno o broju korisnika usluge koji koriste zajednički spremnik
8. predati sakupljeni reciklabilni komunalni otpad osobi koju
odredi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
9. voditi evidencije propisane člankom 82. Zakona
10. na spremniku održavati natpis iz stavka 2. ovoga članka
11. osigurati sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge
12. predati miješani komunalni otpad na odlagalište otpada do
otvaranja centra za gospodarenje otpadom
13. obračunati cijenu javne usluge na način propisan Zakonom,
ovom Odlukom i cjenikom
14. Davatelj usluge dužan je obavijestiti korisnika usluge o
cjeniku i izmjeni cjenika 15 dana prije dana primjene cjenika.
15. na računu za javnu uslugu navesti sve elemente temeljem kojih
je izvršio obračun cijene javne usluge, uključivo i porez na dodanu vrijednost
određen sukladno posebnom propisu kojim se uređuje porez na dodanu vrijednost.
(2) Spremnik za primopredaju komunalnog otpada kod korisnika
usluge mora sadržavati natpis s nazivom davatelja usluge, oznaku koja je u
Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku usluge i obračunskom
mjestu i naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen.
(3) Davatelj usluge dužan je korisniku usluge do 31. prosinca
tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest o
sakupljanju komunalnog otpada elektroničkim putem, pisanim putem ili na drugi
korisniku usluge prihvatljiv način.
(4) Davatelj usluge i Općina su na svojim mrežnim stranicama
dužni objaviti i ažurno održavati informacije o:
1. raspored po datumima i lokacijama mobilnog reciklažnog
dvorišta
2. lokacijama spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada
postavljenih na javnoj površini.
(5) O svom radu davatelj usluge dužan općinskom vijeću Općine
podnijeti Izvješće o radu do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu kalendarsku
godinu i dostaviti ga Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja (u daljnjem
tekstu: Ministarstvo)
(6) Davatelj usluge dužan je na svojoj mrežnoj stranici imati
poveznice na mrežne stranice »Narodnih novina« na kojima je objavljen Zakon,
digitalnu presliku ove Odluke, digitalnu presliku cjenika sa svim pripadajućim
dodacima i prilozima.
(7) Izvješće iz stavka 5. ovoga članka sadrži opće podatke o
području pružanja javne usluge, obračunskim mjestima, korisnicima usluge i
odvojenom sakupljanju otpada, podatke o redovitosti sustava, podatke o
kvaliteti pružanja javne usluge i ekonomskoj učinkovitosti sustava sakupljanja
komunalnog otpada.
IV. KORISNIK JAVNE USLUGE
Članak 7.
(1) Korisnik javne usluge na području pružanja usluge (u daljnjem
tekstu: korisnik usluge) je vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog dijela
nekretnine i korisnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine kada je
vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom
prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge ili stvarni
korisnik nekretnine.
(2) Korisnici javne usluge iz stavka 1. ovoga članka ovisno o
načinu korištenja nekretnine, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja
(vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili u svrhu obavljanja
djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategoriju:
1. korisnika kućanstvo ili
2. korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog otpada)
.
(3) Korisnik iz stavka 2. točke 2. ovoga članka je korisnik javne
usluge koji nije razvrstan u kategoriju kućanstvo, a koji nekretninu koristi u
svrhu obavljanja djelatnosti, što uključuje i iznajmljivače koji kao fizičke
osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se
uređuje ugostiteljska djelatnost.
Članak 8.
(1) Korisnik usluge je dužan:
1. koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi
nekretnina korisnika usluge na način da proizvedeni komunalni otpad predaje
putem ugovorenog spremnika
2. omogućiti davatelju usluge pristup spremniku na mjestu
primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini
3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na
način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja
otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa
otpada
4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom
mjestu korisnika usluge, te kad više korisnika koristi zajednički spremnik
zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za
obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika
5. platiti davatelju usluge iznos cijene javne usluge za
obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je
nekretnina koja se trajno ne koristi
6. predati opasni komunalni otpad u mobilno reciklažno dvorište,
odnosno postupiti s istim u skladu s propisom kojim se uređuje gospodarenje
posebnom kategorijom otpada, osim korisnika koji nije kućanstvo
7. predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni
komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni komunalni otpad
8. predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu
nastanka
9. dostaviti davatelju usluge ispunjenu Izjavu o načinu
korištenja javne usluge
10. omogućiti davatelju usluge označivanje spremnika
odgovarajućim natpisom i oznakom.
(2) Korisnik usluge koji nije kućanstvo dužan je predati odvojeno
miješani komunalni otpad i otpad koji nije komunalni otpad, a uslugu
preuzimanja otpada koji nije komunalni može ugovoriti sa davateljem usluge ili
sa drugim ovlaštenim sakupljačem navedenog otpada.
Članak 9.
(1) Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina koja se u
razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili nije pogodna za
stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti, odnosno nije useljiva.
(2) Trajno nekorištenje nekretnine utvrđuje se na temelju
očitovanja vlasnika nekretnine, a dokazuje se temeljem podataka očitanja mjernih
uređaja za potrošnju električne energije ili plina ili pitke vode ili na drugi
odgovarajući način uključujući i očevid lokacije.
(3) Trajno nekorištenje nekretnine smatra se ako je potrošnja
struje manja od 150 kWh godišnje i potrošnja vode do 5m3
godišnje.
V. NAČIN PRUŽANJA JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA
KOMUNALNOG OTPADA
Kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada
Članak 10.
Kriterij obračuna količine otpada je volumen spremnika za
miješani komunalni otpad izražen u litrama i broj pražnjenja istoga u
obračunskom razdoblju
Standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje otpada
Članak 11.
(1) Spremnike za komunalni otpad osigurava davatelj usluge.
(2) Standardna veličina i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje miješanog komunalnog otpada mora se odrediti tako da je spremnik
primjeren potrebi pojedinog korisnika usluge.
Članak 12.
(1) Davatelj usluge osigurava spremnike za prikupljanje
komunalnog otpada i predaje ih Korisniku usluge na korištenje.
(2) Komunalni otpad se odvojeno sakuplja putem sljedećih
spremnika:
1. vrećica,
2. tipiziranih plastičnih ili metalnih spremnika
Članak 13.
Spremnici moraju imati na sebi naziv otpada za koji su
namijenjeni i oznaku/naziv davatelja usluge.
Članak 14.
(1) Za prikupljanje miješanog komunalnog otpada davatelj usluge
osigurava korisnicima usluge:
1. tipizirani plastični spremnik volumena 120 litara,
2. tipizirani plastični spremnik volumena 240 litara
3. tipizirani plastični spremnik volumena 770 litara
4. tipizirani plastični spremnik volumena 1100 litara
5. vrećice volumena 60 litara sa otisnutom oznakom i nazivom
davatelja usluge i vrstom otpada za koju je namijenjena
(2) Za prikupljanje biootpada davatelj usluge osigurava
korisnicima usluge iz kategorije kućanstvo:
1. tipizirani plastični spremnik volumena 120 litara,
2. tipizirani plastični spremnik volumena 240 litara
3. tipizirani plastični spremnik volumena 1100 litara
4. vrećice volumena 60 litara sa otisnutom oznakom i nazivom
davatelja usluge i vrstom otpada za koju je namijenjena
(3) Za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada davatelj
usluge osigurava korisnicima usluge iz kategorije kućanstvo:
1. Vrećicu volumena 120 litara sa otisnutom oznakom i nazivom
davatelja usluge i vrstom otpada za koju je namijenjena
2. Spremnike na zelenim otocima
3. spremnike u mobilnom reciklažnom dvorištu
(4) Za prikupljanje glomaznog otpada davatelj usluge osigurava
korisnicima usluge kategorije kućanstvo:
1. odvoz glomaznog otpada vozilom sa teretnim prostorom
2. spremnike u mobilnom reciklažnom dvorištu.
(5) Za prikupljanje opasnog komunalnog otpada davatelj usluge
osigurava korisnicima usluge kategorije kućanstvo:
1. spremnike u mobilnom reciklažnom dvorištu
(6) Vrećice navedene u stavku 1. i 2. i 3. ovog članka koriste
korisnici usluge koji nemaju mogućnost smještaja tipiziranih plastičnih
spremnika unutar svoje nekretnine, ukoliko je otežan pristup do obračunskog
mjesta vozilom davatelja usluge ili zbog drugih opravdanih razloga. Korištenje
vrećica kao spremnika koristi se isključivo uz suglasnost Davatelja usluge.
Članak 15.
(1) Korisnik usluge u Izjavi odabire volumen spremnika za
miješani komunalni otpad na temelju svojih potreba, s tim da se ili složi s
prijedlogom davatelja usluge ili da odabire drugi volumen od predloženog, a na
temelju volumena spremnika koji su navedeni u članku 14. stavak 1. ove Odluke
(2) Za korisnike usluge koji koriste zajednički spremnik odredbe
iz stavka 1. ovog članka nisu primjenjive, osim u slučaju kada se korisnik
usluge izjasni da želi spremnik koristiti samostalno, a tada je davatelj usluge
dužan osigurati uvjete korištenja spremnika kako je navedeno u članku 6. stavak
1. pod točkom 7. ove Odluke.
Glomazni otpad
Članak 16.
(1) Davatelj usluge dužan je u okviru javne usluge najmanje
jednom u kalendarskoj godini preuzeti glomazni otpad od korisnika usluge
kategorije kućanstvo, volumena do 5m3 na obračunskom mjestu korisnika usluge
bez naknade.
(2) Davatelj usluge dužan je na zahtjev korisnika usluge koji je
kućanstvo osigurati preuzimanje glomaznog otpada na obračunskom mjestu i na
zahtjev korisnika usluge više od jednom godišnje, pri čemu je korisnik usluge
dužan platiti cijenu prijevoza i obrade tog otpada.
(3) Davatelj usluge dužan je preuzeti glomazni otpad od korisnika
usluge na obračunskom mjestu korisnika usluge koji je kućanstvo u što kraćem
roku, a koji zajednički određuju korisnik usluge i davatelj usluge.
(4) Preuzimanje glomaznog otpada od korisnika usluge koji nije
kućanstvo naplaćuje se prema cjeniku davatelja usluge.
Minimalna učestalost odvoza otpada
Članak 17.
(1) Broj planiranih primopredaja spremnika mora se odrediti u
skladu sa sljedećom minimalnom učestalošću:
• najmanje jednom tjedno za biootpad,
• najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton,
• najmanje jednom mjesečno za reciklabilni komunalni
otpad
• najmanje jednom u dva tjedna za miješani komunalni
otpad.
(2) Broj planiranih primopredaja spremnika davatelj usluge
određuje temeljem potreba korisnika usluge uzimajući u obzir ekonomski održivo
poslovanje i potrebe korisnika usluge, a broj planiranih primopredaja ne može
biti manji od minimalne učestalosti kako je navedeno u stavku 1. ovog članka.
(3) Davatelj usluge određuje broj planiranih primopredaja
spremnika krajem tekuće godine za iduću godinu i o tome obavještava korisnika
usluge putem obavijesti.
(4) Korisnik usluge može tražiti veći broj primopredaje spremnika
od planiranog, a davatelj usluge svaku takvu izvanrednu primopredaju naplaćuje
temeljem cjenika za javnu uslugu.
(5) Broj planiranih primopredaja spremnika može biti različit po
naseljima Općine, a ne može biti manji od minimalne učestalosti navedene u
stavku 1. ovog članka.
Obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu
Članak 18.
Obračunsko razdoblje kroz kalendarsku godinu je jedan mjesec što
predstavlja dvanaest obračunskih razdoblja kroz kalendarsku godinu.
Ugovor o korištenju javne usluge
Članak 19.
(1) Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:
- kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu o načinu
korištenja javne usluge
- prilikom prvog evidentiranog korištenja javne usluge ili zaprimanja
na korištenje spremnika za primopredaju miješanog komunalnog otpada, u slučaju
kada korisnik usluge ne dostavi davatelju usluge Izjavu
(2) Izjava o načinu korištenja javne usluge je obrazac kojim se
korisnik usluge i davatelj usluge usuglašavaju o bitnim sastojcima ugovora.
(3) Bitni sastojci ugovora su: Opći uvjeti Ugovora, ova Odluka,
Izjava o načinu korištenja javne usluge i Cjenik javne usluge.
(4) Davatelj usluge je dužan omogućiti korisniku usluge uvid u
akte iz stavka 3. ovog članka prije sklapanja Ugovora te prije svake izmjene
i/ili dopune Ugovora te na zahtjev korisnika usluge.
(5) Načelnik Općine i davatelj usluge su dužni putem sredstava
javnog informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti i/ili na drugi
za korisnika prihvatljiv način, osigurati da korisnik usluge, prije sklapanja
Ugovora i/ili izmjene, odnosno, dopune Ugovora, bude upoznat s propisanim
odredbama koje uređuju sustav sakupljanja komunalnog otpada, Ugovorom, pravima
i obvezama.
(6) Davatelj usluge je dužan na svojoj mrežnoj stranici imati
poveznice na mrežne stranice »Narodnih novina« na kojima je objavljen ovaj
Zakon, digitalnu presliku Odluke, digitalnu presliku cjenika sa svim
pripadajućim dodacima i prilozima, kao i obavijest o načinu podnošenja
prigovora.
Članak 20.
(1) Korisnik usluge može raskinuti Ugovor u slijedećom
slučajevima:
• uz pisanu Izjavu da navedenu nekretninu neće trajno koristiti,
a nakon isteka roka od 12 mjeseci od dana raskida Ugovora, dužan je davatelju
usluge dostaviti dokaz o nekorištenju nekretnine za navedeni period. Navedeni
dokaz dužan je dostavljati svakih 12 mjeseci za prethodni period.
• kada Korisnik usluge prestaje biti vlasnik nekretnine, odnosno
vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog
dijela nekretnine koji je imao obvezu korištenja javne usluge,
• kada prenese obvezu plaćanja cijene javne usluge na treću osobu
i o tome obavijesti davatelja usluge.
(2) U slučaju kada Korisnik usluge nije u mogućnosti dostaviti
dokaz o nekorištenju nekretnine, dužan je plaćati javnu uslugu a za svo vrijeme
u kojem nije plaćao istu, i za navedeni period obračunati će mu se cijena
obvezne minimalne javne usluge.
Provedba ugovora i korištenje javne usluge u slučaju nastupanja
posebnih okolnosti
Članak 21.
(1) Davatelj usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u
ispunjenju ili za neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano
neočekivanim i nepredvidivim okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao
što su radnje građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar,
potres, poplava, eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili nacionalni
neredi i nemiri, neprohodnost cesta zbog odrona, poplava, leda i snijega,
izuzetno jak vjetar i druge vremenske nepogode ili pandemije.
(2) U slučaju nastupa takvih kašnjenja u ispunjenju javne usluge,
davatelj usluge će bez odgode obavijestiti korisnike usluge putem mrežnih
stranica/sredstava javnog informiranja o njihovom nastupanju.
(3) Ispunjenje obveza davatelja usluge iz Ugovora u slučaju iz
stavka 1. ovog članka će se odgoditi ili promijeniti za vrijeme njegovog
trajanja.
Način podnošenja prigovora i postupanje po prigovoru građana na
neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
Članak 22.
(1) Davatelj usluge je dužan omogućiti korisniku usluge
podnošenje pisanog prigovora putem dva kanala i to:
• u poslovnim prostorijama (prilikom čega mora potrošaču pisanim
putem potvrditi primitak pisanog prigovora) , te
• putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte ako je ista
prijavljena kao kontakt adresa korisnika usluge.
(2) Na sve podnesene prigovore korisnika usluge, davatelj usluge
je dužan u pisanom obliku odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimljenog
prigovora kao i čuvati evidenciju zaprimljenih prigovora godinu dana od dana
primitka pisanog prigovora.
(3) Davatelj usluge je dužan u poslovnim prostorijama vidljivo
istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora korisnika usluge.
(4) Davatelj usluge je dužan na ispostavljenom računu vidljivo
istaknuti obavijest o načinu podnošenja prigovora.
(5) Korisnik usluge ukoliko nije zadovoljan odgovorom na pisani
prigovor ili ako nije zaprimio odgovor u propisanom roku može podnijeti
reklamaciju Povjerenstvu za zaštitu potrošača, a Povjerenstvo potrošača dužno
je korisniku usluge odgovoriti na zaprimljenu reklamaciju u roku od 30 dana od
dana zaprimanja reklamacije.
(6) Ukoliko korisnik usluge ne uspije riješiti svoj problem s
davateljem usluge putem pisanog prigovora i reklamacije, tada može
podnijeti prijavu tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata:
• putem mrežne stranice Državnog
inspektorata https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83
• putem Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača
(CISZP) - http://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp te
• osobno ili poštom na adresu Šubićeva 29, 10 000 Zagreb.
Korištenje spremnika
Članak 23.
(1) Kada korisnici usluge kategorije kućanstvo koriste zajednički
spremnik a nije postignut dogovor o udjelima u spremniku za pojedinog
korisnika, davatelj usluge određuje udjele pojedinog korisnika usluge na način
da svi imaju jednaki udio u spremniku a zbroj svih udjela mora iznositi 1.
(2) Davatelj usluge je dužan osigurati svakom korisniku usluge
koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog otpada) spremnik za miješani
komunalni otpad a korisnik usluge koji nije kućanstvo dužan je spremnik za
miješani komunalni otpad koristiti samostalno.
(3) Korisnik usluge koji nije kućanstvo ugovara preuzimanje
ostalih vrsta otpada (otpadni papir i karton, reciklabilni otpad i biootpad)
ili sa davateljem usluge ili sa ovlaštenim sakupljačem. Ukoliko navedenu uslugu
ugovori s davateljem usluge, usluga će se obavljati temeljem cjenika davatelja
usluge.
Članak 24.
(1) Sakupljanje komunalnog otpada na obračunskom mjestu korisnika
usluge obavlja se u odgovarajućim spremnicima koje je korisnik dužan smjestiti
unutar svoje nekretnine. Primopredaja se obavlja na javnoj površini, ispred
nekretnine korisnika usluge, na način da sukladno obavijesti o prikupljanju
komunalnog otpada, u dane odvoza određene vrste otpada, korisnik usluge iznese
spremnik namijenjen odlaganju te vrste otpada.
(2) U slučaju kada spremnike za otpad nije moguće smjestiti
unutar nekretnine korisnika usluge za odlaganje komunalnog otpada, spremnici se
smještaju na javnu površinu sukladno rješenju nadležnog tijela Općine. Zahtjev
za izdavanje rješenja podnosi davatelj usluge nakon izvida i utvrđivanja da ne
postoji mogućnost smještaja spremnika unutar nekretnine korisnika usluge.
Članak 25.
(1) Davatelj usluge dužan je voditi evidenciju o preuzetoj
količini otpada od pojedinog korisnika usluge u obračunskom razdoblju prema
kriteriju količine otpada a koji je temeljem ove Odluke volumen spremnika
miješanog komunalnog otpada izražen u litrama i broj pražnjenja spremnika u
obračunskom razdoblju.
(2) Evidencija iz stavka 1. ovoga članka vodi se u digitalnom
obliku.
(3) Sastavni dio Evidencije iz stavka 1. ovoga članka su i Izjava
i dokazi o izvršenoj javnoj usluzi.
(4) Podaci iz Evidencije iz stavka 1. ovoga članka moraju biti
dostupni na uvid korisniku usluge na njegov zahtjev.
Korištenje javne površine za prikupljanje otpada i mjestima
primopredaje otpada ako su različita od obračunskoh mjesta
Članak 26.
Zeleni otoci smješteni su na javnim površinama sukladno odobrenju
nadležnog ureda Općine.
Članak 27.
Javne površine koriste se za smještaj spremnika koje korisnik
nije u mogućnosti smjestiti unutar svoje nekretnine kako je navedeno u članku
24. ove Odluke.
Članak 28.
Za vrijeme održavanja manifestacija organizator je dužan tražiti
spremnike za odlaganje otpada od Davatelja usluge i platiti uslugu temeljem
cjenika Davatelja usluge, a navedeni spremnici smještaju se na javnu površinu i
uklanjaju prestankom manifestacije.
VI CIJENA JAVNE USLUGE
Članak 29.
(1) Cijena javne usluge plaća se radi pokrića troškova pružanja
javne usluge.
(2) Strukturu cijene javne usluge čini:
1. cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada i
2. cijena obvezne minimalne javne usluge.
(3) Kad jedan korisnik usluge samostalno koristi spremnik, udio
korisnika usluge u korištenju spremnika je jedan.
(4) Kad više korisnika usluge zajednički koriste spremnik, zbroj
udjela svih korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom
davatelja usluge, mora iznositi jedan.
(5) Omjer cijene za količinu predanog miješanog otpada i cijene
obvezne minimalne javne usluge u cijeni javne usluge mora biti odmjeren na
način koji će osigurati obavljanje javne usluge na kvalitetan, postojan i
ekonomski učinkovit način, izbjegavajući neopravdano visoke troškove, u skladu
s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, javnost rada i onečišćivač plaća,
kako bi se osiguralo i poticalo odvojeno sakupljanje otpada.
Članak 30.
(1) Cjenik javne usluge (u daljnjem tekstu: Cjenik) je opći akt
koji, na temelju ove Odluke, donosi davatelj usluge.
(2) Cjenikom se određuje, zasebno za korisnika razvrstanog u
kategoriju kućanstvo i zasebno za korisnika razvrstanog u kategoriju korisnika
koji nije kućanstvo jedinična cijena preuzimanja volumena spremnika miješanoga
komunalnoga otpada.
(3) Davatelj usluge dužan je provesti prethodno javno
savjetovanje od najmanje 30 dana o prijedlogu cjenika s obrazloženjem cijene i
izmjene cijene te s obrazloženjem načina na koji je određena cijena obvezne
minimalne javne usluge.
(4) Davatelj usluge dužan je prije primjene cjenika odnosno
primjene izmjene cjenika zatražiti suglasnost načelnika Općine.
(5) Načelnik Općine je dužan, prije nego je dana suglasnost na
prijedlog cjenika odnosno prijedlog izmjene cjenika, provjeriti da je prijedlog
cjenika u skladu sa Zakonom te da predložene cijene potiču korisnika usluge da
odvojeno predaje biootpad, reciklabilni komunalni otpad, glomazni otpad i
opasni komunalni otpad od miješanog komunalnog otpada te da, kad je to
primjenjivo, kompostira biootpad, te se o provjerenom očitovati.
(5) Davatelj usluge dužan je očitovanje iz stavka 5. ovog članka
i suglasnost iz stavka 4. ovog članka objaviti u Službenim novinama Općine i na
svojim mrežnim stranicama te obavijestiti korisnika usluge o cjeniku i izmjeni
cjenika 15 dana prije dana primjene cjenika i u istom roku cjenik dostaviti
Ministarstvu.
Članak 31.
Davatelj usluge dužan je iz prihoda od naplate cijene javne
usluge financirati samo troškove čija svrha je pružanje javne usluge
uključujući sljedeće:
1. troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada
2. troškove prijevoza otpada
3. troškove obrade miješanog komunalnog otpada i biootpada
4. troškove koji su nastali radom mobilnog reciklažnog dvorišta i
zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu
5. troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja
u okviru javne usluge i
6. troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi
s javnom uslugom.
Obvezna minimalna javna usluga
Članak 32.
(1) Obvezna minimalna javna usluga je iznos koji se osigurava
radi ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete
pružanja javne usluge, kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao
ispuniti svoju svrhu.
(2) Cijena obvezne minimalne javne usluge dio je cijene javne
usluge.
(3) Na području pružanja javne usluge primjenjuje se:
1. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika
usluge razvrstanog u kategoriju korisnika kućanstvo iznosi 42,00* kn. U cijenu
nije uključen PDV.
2. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika
usluge razvrstanog u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo iznosi 100,00*
kn. U cijenu nije uključen PDV.
(4) Ako se na istom obračunskom mjestu isti korisnik može
razvrstati i u kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije
kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo cijenu obvezne minimalne javne usluge
obračunanu za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.
Obrazloženje izračuna cijene obvezne minimalne javne
usluge
Članak 33.
(1) Za izračun cijene obvezne minimalne javne usluge obračunati
su troškovi:
• za nabavu i održavanje opreme za prikupljanje otpada
• za vođenje propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi s
javnom uslugom i
• nastali radom mobilnog reciklažnog dvorišta zaprimanjem bez
naknade otpada nastalog u kućanstvu
(2) Troškovima navedenim u stavku 1. ovog članka pribrajaju se i
troškovi zaposlenih, osim troškova zaposlenih na odlagalištu otpada.
(3) Troškovi navedeni u stavku 1. i 2. ovog članka raspoređuju se
na način da se dijele na korisnike usluge kućanstvo i korisnike usluge koji
nisu kućanstvo srazmjerno ukupno proizvedenim količinama miješanog komunalnog
otpada godišnje za svaku kategoriju korisnika usluge zasebno. Tako dobiveni
iznosi dijele se na broj korisnika pojedine kategorije.
Cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada
Članak 34.
(1) Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada određuje se prema izrazu:
C = JCV × BP × U
pri čemu je:
C – cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada izražena u kunama
JCV – jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog
komunalnog otpada izražena u kunama sukladno cjeniku
BP – broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u
obračunskom razdoblju sukladno podacima u Evidenciji
U – udio korisnika usluge u korištenju spremnika.
(2) Davatelj usluge cjenikom određuje cijenu za količinu predanog
miješanog komunalnog otpada za redovno preuzimanje spremnika prema planu
preuzimanja otpada koji je korisniku usluge dostavljen u Obavijesti i uvećanu
cijenu za izvanredno preuzimanje, po pozivu korisnika usluge, temeljem cjenika.
Kriterij za umanjenje cijene javne usluge
Članak 35.
Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge moraju poticati
korisnika da odvojeno predaje biootpad, reciklabilni komunalni otpad, glomazni
otpad i opasni komunalni otpad od miješanog komunalnog otpada te da, kad je to
primjenjivo, kompostira biootpad.
Članak 36.
(1) Davatelj usluge odobrava kriterije za umanjenje cijene javne
usluge u cilju smanjenja nastajanja miješanog komunalnog otpada, biootpada i u
cilju poticanja korisnika na korištenje mobilnog reciklažnog dvorišta na način
da se popust na cijenu javne usluge odobrava korisnicima kategorije kućanstvo u
obračunskom razdoblju kada je:
- koristio mobilno reciklažno dvorište,
- sudjelovao na edukaciji o postupanju s komunalnim otpadom.
(2) Davatelj usluge odobrava kriterije za umanjenje cijene javne
usluge u cilju smanjenja nastajanja miješanog komunalnog otpada na način da se
popust na cijenu javne usluge odobrava korisniku usluge kategorije koji nije
kućanstvo za obračunsko razdoblje u kojem je predao do 240 litara miješanog
komunalnog otpada.
Kriterij za određivanje korisnika usluge u čije ime Općina
preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge
Članak 37.
(1) Općina preuzima obvezu plaćanja javne usluge u visini cijene
obvezne minimalne javne usluge za Korisnike usluge primatelje zajamčene
minimalne naknade temeljem kriterija iz popisa kojima se uređuje socijalna
skrb, koji imaju prebivalište na području Općine, a razliku u cijeni podmiruje
sam korisnik usluge.
(2) Općina vodi evidenciju korisnika usluge u čije ime je preuzeo
obvezu plaćanja cijene obvezne minimalne javne usluge temeljem službenih
podataka od strane nadležnog centra za socijalnu skrb.
(3) Općina preuzima obvezu plaćanja iznosa za umanjenje cijene
davatelju usluge za predanu količinu otpada koja se odobrava korisnicima usluge
koji donesu potvrdu da u kućanstvu imaju dijete do 3 godine i korisnicima
usluge koji od liječnika donesu potvrdu da koriste pelene za inkontinenciju.
(4) Evidencija iz prethodnog stavka ovog članka sadrži sljedeće
podatke: korisnik usluge, obračunsko razdoblje, cijena koju je Općina platila
davatelju usluge.
VII. ODREDBE O UGOVORNOJ KAZNI
Članak 38.
(1) Korisnik usluge dužan je platiti davatelju usluge ugovornu
kaznu ako ne ispunjava obveze iz članka 8. ove Odluke
(2) Iznos ugovorne kazne određen za pojedino postupanje korisnika
usluge mora biti razmjeran troškovima uklanjanja posljedica takvog postupanja,
a najviše do iznosa godišnje cijene obvezne minimalne javne usluge obračunane
korisniku usluge iz stavka 1. ovog članka.
(3) Na pitanja ugovorne kazne iz stavka 1. ovoga članka koja nisu
uređena Zakonom primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
(4) Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik,
nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost
pojedinog korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik
sukladno udjelima u korištenju spremnika.
(5) Iznos određene ugovorne kazne iskazuje se na zasebnoj stavci
na računu za javnu uslugu.
Članak 39.
(1) Djelatnici davatelja usluge utvrđuju da li je korisnik usluge
postupio protivno Ugovoru, odnosno je li Korisnik usluge dužnik plaćanja
ugovorne kazne.
(2) Odredbe o ugovornoj kazni navedene u Tablici 1. sadrže popis
postupaka čijim izvršenjem korisnik usluge postupa protivno Ugovoru,
*tablica se nalazi na kraju
dokumenta*
VIII. NADZOR
Članak 40.
(1) Nadzor nad provedbom ove Odluke obavlja nadležni upravni
odjel Općine.
(2) Nadzor nas provedbom ove Odluke u dijelu postupanja za koja
je propisana ugovorna kazna obavlja davatelj usluge. Za sankcioniranje
prekršaja odlaganja otpada na javnoj površini ili onečišćenja javnih površina
nepravilnim postupanjem s otpadom nadležno je komunalno redarstvo Općine
temeljem Odluke o komunalnom redu i drugih akata Općine koji uređuju postupanje
s nepropisno odloženim otpadom.
IX. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA
Članak 41.
Opći uvjeti ugovora s korisnicima usluge sadržani su u Prilogu
ove Odluke i čine njen sastavni dio.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 42.
Na dan stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o
načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada ( Službene novine Primorsko-goranske županije
br. 6/18 i 20/19) .
Članak 43.
Do potpisivanja sporazuma Fonda za zaštitu okoliša i energetsku
učinkovitost i davatelja usluge o financiranju troškova usluge prikupljanja
reciklabilnog otapada koji se sastoji pretežito od otpadne ambalaže, davatelj
usluge navedene troškove uključiti će u cijenu za preuzimanje količine otpada
od korisnika usluge.
Članak 44.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u
"Službenim novinama Primorsko-goranske županije".
Klasa:024-02/22-01/01
Urbroj:2170-29-01-22-1
Mrkopalj, 21. veljače 2022.
Općinsko vijeće općine Mrkopalj
Predsjednica
Helena Crnković, v. r.
DODATAK
OPĆI UVJETI UGOVORA O
KORIŠTENJU JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA NA PODRUČJU OPĆINE
MRKOPALJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak1.
Definicije i pojmovi u ovim Općim uvjetima odgovaraju definicijama
i pojmovima korištenim u Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Odluka)
Članak 2.
Ovim Općim uvjetima uređuju se međusobni odnosi između davatelja
javne usluge i korisnika javne usluge koji su ugovorne strane Ugovora o
korištenju javne usluge sakupljanja komunalnog otpada ( u daljnjem tekstu:
Ugovor) na području Općine Mrkopalj (u daljnjem tekstu: Općina) .
Korisnik usluge je upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i
pristaje na njihovu primjenu.
II. UGOVOR O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE
Članak 3.
(1) Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:
- kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu o načinu
korištenja javne usluge
- prilikom prvog evidentiranog korištenja javne usluge ili zaprimanja
na korištenje spremnika za primopredaju miješanog komunalnog otpada, u slučaju
kada korisnik usluge ne dostavi davatelju usluge Izjavu
(2) Izjava o načinu korištenja javne usluge je obrazac kojim se
korisnik usluge i davatelj usluge usuglašavaju o bitnim sastojcima ugovora.
(3) Dijelove ugovora čine: Opći uvjeti Ugovora, ova Odluka,
Izjava o načinu korištenja javne usluge i Cjenik javne usluge.
(4) Davatelj usluge je dužan omogućiti korisniku usluge uvid u
akte iz stavka 2. ovog članka prije sklapanja Ugovora te prije svake izmjene
i/ili dopune Ugovora te na zahtjev korisnika usluge.
(5) Načelnik Općine i davatelj usluge su dužni putem sredstava
javnog informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti i/ili na drugi
za korisnika prihvatljiv način, osigurati da korisnik usluge, prije sklapanja
Ugovora i/ili izmjene, odnosno, dopune Ugovora, bude upoznat s propisanim
odredbama koje uređuju sustav sakupljanja komunalnog otpada, Ugovorom, pravima
i obvezama.
(6) Davatelj usluge je dužan na svojoj mrežnoj stranici imati
poveznice na mrežne stranice »Narodnih novina« na kojima je objavljen Zakon,
digitalnu presliku Odluke, digitalnu presliku cjenika sa svim pripadajućim
dodacima i prilozima, kao i obavijest o načinu podnošenja prigovora.
(7) Zaključenjem ugovora o korištenju javne usluge korisnik
usluga u svemu prihvaća ove Opće uvjete.
Članak 4.
(1) Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina koja se u
razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili nije pogodna za
stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti, odnosno nije useljiva.
(2) Trajno nekorištenje nekretnine utvrđuje se na temelju
očitovanja vlasnika nekretnine, a dokazuje se temeljem podataka očitanja
mjernih uređaja za potrošnju električne energije ili plina ili pitke vode ili
na drugi odgovarajući način uključujući očevid lokacije.
(3) Trajno nekorištenje nekretnine smatra se ako je potrošnja
struje manja od 150 kWh godišnje i potrošnja vode do 5 m3 godišnje.
(4) U slučaju kada Korisnik usluge nije u mogućnosti dostaviti
dokaz o nekorištenju nekretnine, dužan je plaćati javnu uslugu a za svo vrijeme
u kojem nije plaćao istu, obračunati će mu se cijena obvezne minimalne javne
usluge.
Članak 5.
(1) Korisnik usluge može otkazati ugovor odnosno korištenje javne
usluge isključivo zbog prestanka vlasništva nad nekretninom, prestanka
korištenja nekretnine (kad nije u njegovom vlasništvu) ili trajnog prestanka
korištenja nekretnine, pisanim putem, podnošenjem zahtjeva za odjavom korištenja
usluge.
(2) Prilikom otkaza ugovora odnosno korištenja javne usluge svi
dospjeli računi moraju biti plaćeni i tek tada se može brisati iz evidencije
korisnika usluge.
(3) Davatelj usluge ima pravo izvršiti provjeru navoda u zahtjevu
za odjavom korištenja usluge.
Odmah po dostavi zahtjeva za odjavu korištenja usluge korisnik
usluge dužan je davatelju javne usluge vratiti ili omogućiti povrat ispravnih
spremnika za odlaganje otpada. U protivnom davatelj javne usluge ima pravo
potraživati naknadu cijene novog spremnika.
Članak 6.
Svaka promjena koja se prijavljuje prihvaća se od datuma prijave,
te je isključena mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene promjene.
Članak 7.
(1) Korisnik usluge dužan je obavijestiti davatelja javne usluge
o svakoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana od dana kad je nastupila
promjena s popratnom dokumentacijom.
(2) U slučaju da to ne učini dužan je podmiriti cijenu usluge sve
dok to ne učini, odnosno dok to ne učini novi vlasnik odnosno korisnik.
(3) Korisnik usluge obvezan je u roku od 15 dana od dana kad je
nastupila promjena, obavijestiti davatelja usluge o svim promjenama namjene
prostora ili djelatnosti te proširenju i izmjeni djelatnosti ili drugih
okolnosti koje znatno utječu na povećanje ili smanjenje javne usluge zajedno sa
popratnom dokumentacijom.
(4) Sve obavijesti i zahtjeve Korisnik podnosi davatelju usluga
pisano putem pošte, telefaksa, elektroničkom poštom ili na zapisnik u sjedištu
davatelja usluge, svakog radnog dana, u vremenu od 7,30 do 15,30 sati.
Članak 8.
Promjena u zaduženju za korisnike nastupa s početkom idućeg
obračunskog razdoblja, koje slijedi iza mjeseca u kojem je zaprimljen zahtjev
za promjenu s popratnom dokumentacijom.
Uvjeti isporuke i korištenja komunalne usluge
Članak 9.
(1) Spremnici za odlaganje komunalnog otpada moraju se nalaziti
na obračunskom mjestu, kod korisnika usluge (ograđeno dvorište, ulaz u zgradu i
dr.) odnosno na mjestima gdje je onemogućen pristup trećim osobama.
(2) Iznimno, spremnici koje zajednički koriste korisnici u
višestambenim zgradama, mogu biti smješteni i na javnoj površini uz uvjet da se
osigura mogućnost odlaganja otpada samo korisnicima usluge.
Članak 10.
(1) Kada je zbog tehničkih uvjeta vozilu davatelja javne usluge
onemogućen pristup do nekretnine korisnika usluge, a korisniku usluge je na
uporabu dodijeljen spremnik (vrećica) za komunalni otpad, korisnik usluge dužan
je spremnik (vrećicu) na dan odvoza, prema rasporedu, iznijeti na prvu dostupnu
javnu površinu kojoj vozilo davatelja javne usluge može pristupiti.
(2) Spremnici koji nisu postavljeni sukladno odredbama ovoga
članka, neće biti ispražnjeni.
Članak 12.
Kada davatelj usluga ne može vozilom pristupiti nekretninama
većeg broja korisnika na određenom području zbog ograničenja lokacije ili
drugih tehničkih uvjeta ili kada je to davatelj usluge odlučio zbog
neracionalnog povećanja troškova ili nekih drugih okolnosti ili se nekretnina
korisnika nalazi na većoj udaljenosti od javne površine kojoj vozilo davatelja
javne usluge može pristupiti (nepristupačna područja) , davatelj usluge može,
korisnicima usluge staviti na raspolaganje odgovarajući zajednički spremnik te
ugovoriti zajedničko korištenje spremnika kojeg će se postaviti na prvu
dostupnu javnu površinu kojoj vozilo davatelja javne usluge može pristupiti.
Članak 13.
(1) Sav odloženi komunalni otpad mora se nalaziti u spremniku, a
poklopac spremnika mora biti potpuno zatvoren.
(2) Zabranjeno je pretrpavati i dodatno sabijati otpad u
spremniku. Otpad mora biti odložen u spremnik na način da prilikom pražnjenja
isti u cijelosti gravitacijski ispadne iz spremnika.
(3) Otpad odložen izvan spremnika neće se preuzeti.
Članak 14.
(1) Korisnici usluge dužni su spremnike redovito održavati u
ispravnom i funkcionalnom stanju, postupati s njima na način koji ne dovodi do
njihovog oštećivanja te skrbiti da ti spremnici ne budu oštećeni od strane
trećih osoba.
(2) U slučaju oštećenja spremnika trošak nabave novog snosit će
korisnici usluge.
(3) U slučaju otuđenja dodijeljenog spremnika, korisniku usluge
osigurava se bez naknade novi spremnik ukoliko korisnik usluge dostavi
policijski zapisnik o prijavljenoj krađi. U protivnom korisnik usluge dužan je
namiriti davatelju usluge cijenu novog spremnika.
Članak 15.
(1) Davatelj usluge dužan je pažljivo rukovati posudama za
odlaganje otpada, tako da se iste ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i
onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i
odvozom otpada davatelj usluge je dužan odmah otkloniti.
(2) Davatelj usluga je dužan prilikom obavljanja usluge paziti da
ne ošteti ograde i pročelja zgrada.
(3) Nakon pražnjenja posuda za odlaganje otpada davatelj usluge
dužan ih je vratiti na mjesto na kojem su bile i zatvoriti poklopac.
(4) U slučaju da je oštećenje posude za odlaganje otpada
uzrokovao davatelj usluge trošak nabave nove snosit će davatelj usluge.
Članak 16.
Kada korisnik zahtjeva promjenu volumena spremnika, okvirni rok
za dostavu spremnika je 30 (trideset) dana od dana zaprimanja zahtjeva.
Članak 17.
Korisnici usluge dužni su spremnike za komunalni otpad na dan
odvoza, prema rasporedu, iznijeti na prvu dostupnu javnu površinu, na način da
ne ometaju javni promet na kolniku ili pješačkoj stazi.
Način plaćanja cijene javne usluge
Članak 18.
(1) Cijena javne usluge utvrđuje se Cjenikom javne usluge kojeg
donosi i mijenja davatelj usluge sukladno zakonu i propisima donesenim na
temelju zakona.
(2) Korisnik usluge je dužan plaćati cijenu javne usluge utvrđenu
Cjenikom javne usluge.
Članak 19.
(1) Cijenu javne usluge korisnici usluge plaćaju na temelju
računa koji im davatelj usluge ispostavlja.
(2) Davatelj javne usluge omogućava korisniku usluge provjeru
ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na pruženu uslugu.
Članak 20.
(1) Računi se dostavljaju korisniku na obračunsko mjesto, a na
izričit zahtjev korisnika, na adresu koju on odredi unutar RH.
(2) Na zahtjev korisnika davatelj usluge će dostaviti e-račun
preko Internet bankarstva banke korisnika, ukoliko je korisnik usluge tako
dogovorio.
(3) Korisnici su dužni ispostavljeni račun podmiriti do roka
utvrđenog na računu.
(4) U slučaju zakašnjenja zaračunavaju se zakonske zatezne kamate
u skladu sa zakonom.
(5) Korisnik usluge nije ovlašten vršiti prijeboj sa tražbinama
prema davatelju usluge u odnosu na bilo koje moguće protupotraživanje.
Završne odredbe
Članak 21.
(1) Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za
njihovo donošenje.
(2) Ovi Opći uvjeti objavit će se u Službenom novinama
Primorsko-goranske županije te na mrežnim stranicama davatelja usluge Komunalac
d.o.o.
Tablica 1.
*tablica se nalazi na kraju
dokumenta*