4.
Na
temelju članka 66. i čl. 68. st. 2. Zakona o gospodarenju otpadom (u daljnjem
tekstu: Zakon), „Narodne novine“ br. 84/21, Gradsko vijeće Grada Opatije
donijelo je dana 28. siječnja 2022. godine sljedeću
ODLUKU
o načinu pružanja
javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom se propisuje sljedeće:
1. pravna osoba koja pruža javnu slugu sakupljanja komunalnog
otpada
2. kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada,
3. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje otpada,
4. najmanju učestalost odvoza komunalnog otpada prema područjima,
5. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,
6. područje pružanja javne usluge,
7. iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem
načina na koji je određena,
8. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po
prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,
9. odredbe o načinu pojedinačnog korištenja javne usluge,
10. odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika,
11. odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za
pojedinog korisnika usluge,
12. način određivanja udjela korisnika usluge u zajedničkom
spremniku u slučaju kada su korisnici usluge kućanstva i pravne osobe ili
fizičke osobe - obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut
sporazum o njihovim udjelima,
13. odredbe o ugovornoj kazni,
14. opće uvjete ugovora s korisnicima,
15. kriterij za određivanje korisnika usluge u čije ime jedinica
lokalne samouprave preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge,
16. način pružanja usluga u reciklažnom dvorištu,
17. odredbe o količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru
javne usluge,
18. odredbe o načinu i količinama preuzimanja otpada od
orezivanja zelenila te ostalih vrsta otpada,
19. informiranje javnosti.
20. nadzor.
Članak 2.
Davatelj javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području
Grada Opatije je trgovačko društvo KOMUNALAC d.o.o., sa sjedištem u 51213
Jurdani, Jurdani 50b, OIB 30295003016, (u daljnjem tekstu: Davatelj usluge).
II. KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE MIJEŠANOG KOMUNALNOG
OTPADA
Članak 3.
Kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada je volumen
spremnika izražen u litrama i broj pražnjenja spremnika u obračunskom
razdoblju.
III. STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA
SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE OTPADA
Članak 4.
(1) Tipizirani standardizirani spremnici za prikupljanje
miješanog komunalnog otpada su plastični spremnici sive boje sa sivim poklopcem
ili na drugi način odgovarajuće označeni spremnici volumena 40 litara, 60
litara, 90 litara, 120 litara, 240 litara, 660 litara, i 1.100 litara te
vrećice kapaciteta 30 i 60 litara.
(2) Tipizirani standardizirani spremnici za prikupljanje
reciklabilnog otpada su plastični spremnici sive boje sa magenta poklopcem ili
na drugi način odgovarajuće označeni spremnici volumena 40 litara, 60 litara,
90 litara, 120 litara, 240 litara, 660 litara, 770 litara i 1.100 litara i
vrećice kapaciteta 30 i 60 litara.
(3) Tipizirani standardizirani spremnici za prikupljanje
biootpada su plastični spremnici smeđe boje volumena 26 litara, 40 litara, 60
litara, 120 litara i 240 litara.
(4) Volumen spremnika za korisnike usluge utvrđuje se
izjavom/ugovorom o načinu korištenja javne usluge, pri čemu se na prijedlog
korisnika usluge može ugovoriti samo spremnik jednog od standardnih volumena,
iz stavaka 1., 2. i 3. ovog članka Odluke.
(5) Ukoliko korisnicima usluge koji koriste spremnike volumen
prikupljenog komunalnog otpada premašuje volumen spremnika, moraju višak
prikupljenog komunalnog otpada odlagati u vrećice za odlaganje dodatnog otpada
koje se kupuju kod Davatelja usluge. Kroz nabavnu cijenu vrećica korisnici
usluge plaćaju sakupljanje, odvoz i oporabu ili odlaganje ovako dodatnog
prikupljenog komunalnog otpada.
(6) Zabranjeno je bilo kakav dodatni komunalni otpad odlagati na
mjestu primopredaje pored spremnika, jer će se takvo odlaganje otpada smatrati
kao nepropisno odbačen otpad, o čemu će Davatelj usluge obavijestiti nadležno
komunalno redarstvo Grada.
(7) Korisnici usluge kućanstvo ovlašteni su čistu glomaznu
kartonsku ambalažu uredno složiti uz vlastiti/zajednički/poluukopani spremnik
ili vrećicu namijenjen/u za reciklabilni otpad ukoliko ista prostorno ne stane
u spremnik ili vrećicu, a Davatelj usluge je istu dužan preuzeti bez naknade.
(8) Zabranjeno je u spremnik ili vrećicu odlagati drugu vrstu
otpada od one za koju su oznakom namijenjeni taj spremnik ili vrećica.
Članak 5.
(1) Spremnici moraju imati oznaku naziva vrste otpada za koju je
spremnik namijenjen, oznaku Davatelja usluge i barkod ili RFID čip koji su u
Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridruženi korisniku usluge i
obračunskom mjestu.
(2) Na zajedničkom spremniku oznaka korisnika usluge (barkod ili
RFID čip) može biti zajednička oznaka koja je pridružena svim korisnicima javne
usluge koji koriste zajednički spremnik.
(3) Vrećice za prikupljanje miješanog komunalnog otpada i
biootpada označavaju se barkodom korisnika usluge kojemu su dodijeljene i imaju
istaknutu oznaku volumena.
IV. NAJMANJA UČESTALOST ODVOZA OTPADA PREMA
PODRUČJIMA
Članak 6.
(1) Broj planiranih primopredaja spremnika za miješani komunalni
otpad određuje se za cijelo područje Grada Opatije s minimalnom učestalošću
jednom tjedno.
(2) Broj planiranih primopredaja spremnika za biootpad određuje
se za cijelo područje Grada Opatije s minimalnom učestalošću jednom tjedno u
vremenskom razdoblju od 01. listopada do 30. travnja te dva puta tjedno u
vremenskom razdoblju od 01. svibnja do 30. rujna.
(3) Broj planiranih primopredaja spremnika za reciklabilni
komunalni otpad određuje se za cijelo područje Grada Opatije s minimalnom
učestalošću jednom u 2 tjedna.
(4) Izuzetno od stavka 1., 2. i 3. ovog članka, gradonačelnik
može zasebnom odlukom odrediti veću učestalost odvoza pojedinih vrsta otpada za
pojedino područje ukoliko se navedeno pokaže neophodnim (turistička sezona i
sl.), u kojem slučaju će odrediti i uvjete pružanja predmetne usluge i način
financiranja istih. Ukoliko gradonačelnik odlukom ne odredi drukčije, Grad će
snositi troškove povećanog broja odvoza povezane s prijevozom (korištenje vozila
i radnika) na teret proračuna, dok će korisnici usluge snositi trošak
zbrinjavanja otpada.
(5) Korisnik usluge može o svom trošku posebno s Davateljem
usluge ugovoriti veći broj tjednih primopredaja komunalnog otpada za svoje
potrebe o čemu Davatelj usluge i korisnik usluge sklapaju ugovor kojim
reguliraju svoja međusobna prava i obveze. Davatelj usluge ne može ugovoriti
uslugu po nepovoljnijim uvjetima od onih predviđenim cjenikom te pravilima ove
Odluke.
(6) Korisnik usluge može od Davatelja usluge naručiti dodatni
odvoz komunalnog otpada prema cjeniku Davatelja usluge i odredbama ove Odluke.
Naručenu uslugu dodatnog odvoza komunalnog otpada iz ovog stavka na teret
korisnika usluge Davatelj usluge dužan je pružiti najkasnije slijedeći dan od
dana pisane ili telefonske narudžbe.
V. OBRAČUNSKA RAZDOBLJA KROZ
KALENDARSKU GODINU
Članak 7.
(1) Obračunsko razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa cijene
javne usluge i ukupne cijene javne usluge je mjesec dana i naznačuje se na
računu.
(2) Obračunsko razdoblje ne mora se poklapati s kalendarskim
mjesecom, te je u tom slučaju Davatelj usluge dužan korisnika usluge
obavijestiti mjesec dana unaprijed o namjeri promjene datuma početka i
završetka obračunskog razdoblja.
VI. PODRUČJE PRUŽANJA JAVNE USLUGE
Članak 8.
Područje pružanja javne usluge je teritorijalno područje Grada
Opatije.
VII. IZNOS CIJENE OBVEZNE MINIMALNE JAVNE
USLUGE S OBRAZLOŽENJEM NAČINA NA KOJI JE ODREĐENA
Članak 9.
(1) Ukupna cijena javne usluge je zbroj cijene obvezne minimalne
javne usluge i cijene za količinu predanog miješanog komunalnog otpada.
(2) Iznos cijene za količinu predanog miješanog komunalnog otpada
obračunava se prema izrazu:
C = JCV X BP X U
pri čemu je:
C – cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada izražena u kunama,
JCV – jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog
komunalnog izražena u kunama,
BP – broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u
obračunskom razdoblju,
U – udio korisnika usluge u korištenju volumena spremnika.
(3) Iznos cijene za količinu predanog miješanog komunalnog otpada
čini trošak obrade otpada i nije dio minimalne cijene javne usluge.
(4) Kriterij za određivanje sakupljene količine otpada je volumen
spremnika koji se predaje na sakupljanje Davatelju usluge i broj pražnjenja
spremnika u obračunskom razdoblju.
(5) Na području pružanja javne usluge primjenjuje se:
1. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika
usluge razvrstanog u kategoriju korisnika kućanstvo te
2. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika
usluge razvrstanog u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.
(6) Iznos cijene obvezne minimalne javne usluge za korisnike
razvrstane u kategoriju kućanstvo čine troškovi pružanja javne usluge iz članka
80. Zakona o gospodarenju otpadom, izuzev troška zbrinjavanja otpada,
raspoređeni na korisnike javne usluge razvrstane u kategoriju kućanstvo i
iznosi 49,50 kn neto.
(7) Iznos cijene obvezne minimalne javne usluge za korisnike
razvrstane u kategoriju koja nije kućanstvo čini umnožak cijena obvezne
minimalne javne usluge iz stavka 6. ovog članka i koeficijenta pripadajuće
kategorije koja nije kućanstvo sukladno Prilogu 1 Odluke. Koeficijent
pripadajuće kategorije predstavlja koeficijent opterećenja sustava pružanja
javne usluge po načelu „onečišćivač plaća“.
(8) Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina koja se u
razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili obavljanje
djelatnosti ili nije pogodna za stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti,
odnosno nije useljiva.
(9) Trajno nekorištenje nekretnine utvrđuje se na temelju
očitovanja vlasnika nekretnine, a dokazuje se temeljem podataka očitanja
mjernih uređaja za potrošnju električne energije, plina, pitke vode ili na drugi
odgovarajući način uključujući očevid lokacije.
(10) Korisnik usluge koji dokaže da trajno ne koristi nekretninu
kao obračunsko mjesto uz čije korištenje se vezuje prikupljanje komunalnog
otpada nije u obvezi plaćati javnu uslugu.
(11) Na zahtjev korisnika usluge, Davatelj usluge je pretpostavke
iz stavka 8. ovog članka dužan utvrditi iz svojih evidencija ukoliko su mu
predmetni podaci dostupni iz vlastitih evidencija ili iz evidencija osobe koja
za Davatelja usluge vodi poslove obračuna i naplate usluge.
VIII. ODREDBE O NAČINU PODNOŠENJA PRIGOVORA I
POSTUPANJU PO PRIGOVORU GRAĐANA NA NEUGODU UZROKOVANU SUSTAVOM SAKUPLJANJA
KOMUNALNOG OTPADA
Članak 10.
1) Davatelj usluge je dužan omogućiti korisniku usluge podnošenje
pisanog prigovora na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,
u svojim poslovnim prostorijama, putem pošte, ili elektroničke pošte.
(2) Davatelj usluge je dužan u poslovnim prostorijama, na svojoj
mrežnoj stranici te na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o
načinu podnošenja prigovora iz stavaka 1.
(3) Davatelj usluge dužan je odgovor na prigovor korisnika usluge
odgovoriti u roku od 15 dana od dana primitka prigovora iz stavka 1.
IX. ODREDBE O NAČINU POJEDINAČNOG KORIŠTENJA
JAVNE USLUGE
Članak 11.
(1) Davatelj usluge je dužan pružati, a korisnik usluge je dužan
koristiti javnu uslugu sakupljanja komunalnog otpada u skladu sa standardom
prema kojem korisniku usluge mora biti osigurana mogućnost primopredaje
komunalnog otpada, putem spremnika s odloženim komunalnim otpadom, na mjestu
primopredaje otpada uz njegovo obračunsko mjesto.
(2) Korisnik usluge kao fizička osoba može svoj proizvedeni
biootpad neposredno obraditi biološkom aerobnom obradom (kompostiranje) za
svoje potrebe, tako da se u tom slučaju taj komunalni otpad djelomično ili u
potpunosti ne predaje na sakupljanje putem spremnika Davatelju usluge.
(3) Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka Davatelj usluge
može odlučiti da pojedini korisnik usluge može koristiti vrećice za predaju na
sakupljanje miješanog komunalnog otpada i biootpada.
(4) Davatelj usluge, uz prethodnu suglasnost Gradskog vijeća
donosi Opće uvjete isporuke javne usluge kojima se detaljnije uređuje odnos
Davatelja i korisnika usluge vezano uz proceduru dostave ugovora korisnicima
usluga, dostave dokaza o korištenju/nekorištenju nekretnine/a uključujući i
referentno obračunsko razdoblje, obračun i naplatu ugovorne kazne, obračun i plaćanje
javne usluge (dostavu računa i dr.), zaštitu prava korisnika usluge djelovanjem
Povjerenstva za reklamacije potrošača te kriterije za umanjenje cijene javne
usluge koji moraju poticati korisnike da odvojeno predaju biootpad,
reciklabilni komunalni otpad, glomazni otpad i opasni komunalni otpad od
miješanog komunalnog otpada te kompostiranje.
Članak 12.
(1) Davatelj usluge korisnicima usluge dostavlja na njihov
zahtjev na korištenje spremnik za prikupljanje miješanog komunalnog otpada,
reciklabilnog otpada i biootpada. Vrećice, kao zamjenu za spremnik, Davatelj
usluge dostavlja korisniku usluge u količini dostatnoj minimalno za jedno
mjesečno obračunsko razdoblje.
(2) Korisnik usluge može zatražiti od Davatelja usluge da mu se
naplatno dodijeli dodatni spremnik(e) ukoliko mu dostavljeni nije dostatan.
(3) Korisnik usluge ovlašten je, bez naknade, jednom godišnje
zatražiti zamjenu svog spremnika za spremnik manjeg ili većeg volumena.
(4) Davatelj usluge je dužan korisniku spremnik(e) dostaviti u
roku od 15 dana od dana postavljenog zahtjeva (ukoliko ih posjeduje na
zalihama). U protivnom Davatelj usluge će u najkraćem roku nabaviti zatraženu
veličinu spremnika, a u međuvremenu će korisniku usluge omogućiti korištenje
alternativnog spremnika po cijeni volumena zatraženog spremnika.
Članak 13.
(1) Preuzimanje spremnika s otpadom vrši se na mjestu za
primopredaju koje se mora nalaziti uz prometnicu ili prilazni put kako bi
Davatelj usluge mogao nesmetano preuzeti otpad u svoje vozilo za sakupljanje
otpada.
(2) Mjesto za primopredaju spremnika mora se nalaziti na javnoj
površini, a može se nalaziti i u okućnici nekretnine korisnika usluge uz
prometnicu ili prilazni put na kojem Davatelj usluge preuzima otpad.
(3) Isto mjesto za primopredaju spremnika može biti predviđeno za
više susjednih obračunskih mjesta korisnika usluge ili korisnika usluge koji su
u neposrednoj blizini, a koju okolnost su korisnici usluge dužni izričito
ugovoriti s Davateljem usluge.
(4) Mjesta za primopredaju spremnika s otpadom mogu biti određena
adresom nekretnine korisnika usluge ako se ono nalazi u okućnici zgrade
korisnika usluge uz prometnicu ili prilazni put na kojem se vrši skupljanje
otpada ili opisnom oznakom dijela javne površine.
(5) Ukoliko se komunalni otpad prikuplja vrećicama, mjesto
preuzimanja vrećica definirano je kao i mjesto preuzimanja spremnika.
(6) Davatelj usluge može iznimno postaviti ukopane ili
poluukopane spremnike volumena od 1.000 litara do 5.000 litara, s uređajem za
evidentiranje količine (volumena) i broja pražnjenja komunalnog otpada ili s
drukčijim sustavom zatvaranja, posebice za korisnike usluge u posebnim
naseljima, gdje se zbog ograničenog prostora ne može osigurati istovremena
primopredaja većeg broja spremnika.
(7) Davatelj usluge je dužan o svom trošku poslovanja osigurati
da nakon preuzimanja otpada iz ukopanih ili poluukopanih spremnika prostor koji
je korišten za preuzimanje otpada bude počišćen i opran radi očuvanja higijene
te prevencije stvaranja neugode. Davatelj usluge dužan je o svom trošku
poslovanja prati i održavati unutrašnjost ukopanih ili poluukopanih spremnika
radi očuvanja higijene te prevencije stvaranja neugode. Radnje pranja i
održavanja Davatelj usluge dužan je izvršiti najkasnije sljedećeg dana od
trenutka izdavanja naloga komunalnog redarstva.
(8) Davatelj usluge dužan je o svom trošku poslovanja osigurati
funkcionalnu ispravnost ukopanih ili poluukopanih spremnika. U slučaju
utvrđivanja funkcionalne neispravnosti ukopanih ili poluukopanih spremnika,
Davatelj usluge dužan je bez odgode otvoriti ukopani ili poluukopani spremnik i
omogućiti korisnicima usluge da u isti odlažu otpad te u roku od 24 sata od
trenutka naloga komunalnog redarstva otkloniti uzrok funkcionalne neispravnosti
ukopanih ili poluukopanih spremnika. Nepropisno odbačeni otpad koji je pored
ukopanih ili poluukopanih spremnika odložen zbog funkcionalne neispravnosti
ukopanih ili poluukopanih spremnika Davatelj usluge dužan je sakupiti i
zbrinuti o svom trošku poslovanja najkasnije slijedeći dan od trenutka izdavanja
naloga komunalnog redarstva.
(9) Davatelj usluge dužan je osigurati kontinuirano pražnjenje
ukopanih i poluukopanih spremnika na način da isti ne budu popunjeni, a ukoliko
se utvrdi popunjenost istih, najkasnije slijedeći dan od naloga komunalnog
redarstva.
Članak 14.
(1) Korisnici usluge dužni su popunjene spremnike/vrećice s
komunalnim otpadom iznijeti:
a) na području naselja Opatija, Ičići i Ika – u vremenu od 21,00
sat prethodnog dana do 5,00 sati ujutro u danu koji je na tom području
predviđen za sakupljanje otpada,
b) na području naselja Dobreć, Oprić, Pobri, Poljane, Veprinac,
Vela i Mala Učka – najkasnije do 7,00 sati ujutro u danu koji je na tom
području predviđen za sakupljanje otpada.
(2) Davatelj usluge dužan je započeti sa sakupljanjem komunalnog
otpada u užem centru naselja Opatija, Ičići i Ika u 5,00 sati ujutro te isti
izvršiti na najprometnijim cestama i ulicama do 7,00 sati ujutro, a u ostalim
područjima Grada Opatije nakon 7,00 sati ujutro.
(3) Otpad mora biti složen u spremnik bez sabijanja, tako da
prilikom sakupljanja i pražnjenja spremnika sav otpad gravitacijski ispadne iz
spremnika.
(4) Korisnik ili korisnici usluge, moraju na ugovorenom mjestu za
primopredaju miješanog komunalnog otpada, spremnik ostaviti u cijelosti
popunjen s otpadom, a ako ostave za sakupljanje nepopunjen spremnik, prazan
spremnik ili djelomično popunjen spremnik, smatrat će se da se preuzima u
cijelosti popunjen spremnik s miješanim komunalnim otpadom,
(5) Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka, teško pokretne
osobe i druge osobe s teškoćama u kretanju kao korisnici usluge imaju pravo
svoj miješani komunalni otpad i biootpad (do trenutka dok Davatelj usluge ne
započne s odvojenim sakupljanjem biootpada) Davatelju usluge predavati u
vrećici na određenom mjestu primopredaje. Davatelj usluge dužan je udovoljiti
pisanom zahtjevu ili prijedlogu korisnika usluge za preuzimanje miješanog
komunalnog otpada i biootpada u vrećici na određenom mjestu primopredaje ako su
dostavljeni dokazi o otežanoj pokretnosti osobe (medicinska dokumentacija,
potvrda ili izjava ovlaštenog liječnika ili nadležne ustanove, potvrde i
uvjerenja drugih nadležnih tijela).
(6) Korisnicima usluge kojima je manipulacija spremnikom znatno
otežana zbog konfiguracije terena ili javne površine koja vodi do nekretnine
korisnika usluge (npr. stubišta ili sl.), Davatelj usluge može, na zahtjev,
zbog lakšeg prijenosa komunalnog otpada do mjesta primopredaje, omogućiti
primopredaju komunalnog otpada u vrećicama. Pretpostavke znatno otežane
manipulacije spremnikom mogu se utvrđivati dokumentacijom, očevidom,
fotografijama ili drugim odgovarajućim dokazom.
(7) Davatelj usluge je dužan sakupiti cjelokupni otpad odložen u
spremnik korisnika usluge, a ukoliko to propusti učiniti, najkasnije slijedeći
dan od trenutka prijave nedostatka pružene usluge od strane korisnika usluge.
(8) Korisnik ili korisnici usluge mogu zatražiti da im Davatelj
usluge o njihovom trošku, osigura zaključavanje poklopca spremnika, radi
onemogućavanja trećim osobama da neovlašteno odlažu otpad u spremnik kojeg
ovlašteno koristi samo korisnik ili korisnici usluge. Prilikom primopredaje
otpada poklopac spremnika mora biti otključan kako bi Davatelj usluge mogao
preuzeti otpad osim ako Davatelj usluge ima mogućnost samostalno otključati
ugrađeni mehanizam. Davatelj usluge je dužan nabaviti bravicu te istu ugraditi
na spremnik korisnika usluge u roku od 10 dana od dana zahtjeva.
(9) Korisnik usluge ovlašten je spremnik zaključati i mehanizmom
po svom izboru kojeg nije pribavio i ugradio Davatelj usluge, ali je Davatelju
usluge pritom dužan omogućiti u trenutku primopredaje sakupljanje komunalnog
otpada iz otključanog spremnika jer u protivnom usluga neće biti izvršena.
Članak 15.
(1) Davatelj usluge dužan je najkasnije do 15. prosinca tekuće
godine dostaviti svakom korisniku usluge kalendar odvoza komunalnog otpada za
iduću godinu s naznakom termina odvoza za pojedina naselja u pojedinim
obračunskim razdobljima godine.
(2) Kalendar je Davatelj usluge dužan objaviti i na svojim
mrežnim stranicama.
X. ODREDBE O NAČINU KORIŠTENJA ZAJEDNIČKOG
SPREMNIKA
Članak 16.
(1) Udio korisnika usluge u korištenju volumena spremnika kada
jedan korisnik samostalno koristi spremnik je jedan.
(2) U višestambenim zgradama u kojima ima dva i više vlasnika
posebnih dijelova nekretnine kao korisnika usluge, korisnici usluge mogu
koristiti zajedničke spremnike za prikupljanje otpada, s time da o udjelu
svakog korisnika u korištenju spremnika, korisnici usluge odlučuju sporazumno.
Ova odredba primjenjuje se i na slučajeve iz čl. 13 st. 3. Odluke.
(3) Ako nije postignut sporazum o udjelu u korištenju zajedničkih
spremnika, udio svakog korisnika usluge u zajedničkom spremniku određuje
Davatelj usluge, osim za korisnike usluge koji zaduže vlastite spremnike.
(4) U višestambenim zgradama u kojima postoji 10 (deset) i više
korisnika usluga može se koristiti više zajedničkih spremnika, o čemu odlučuje
Davatelj usluge.
(5) Zbroj udjela svih Korisnika usluge u zajedničkom spremniku
određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom Davatelja usluge, mora uvijek
iznositi jedan.
(6) Više korisnika usluge kojima se može komunalni otpad
preuzimati na istom primopredajnom mjestu, uključujući i situacije predviđene
odredbom čl. 13 st. 3 Odluke, mogu koristiti zajednički spremnik, ukoliko su
postigli sporazum o udjelu svakog od njih u istom.
(7) Sporazumu korisnici usluge moraju priložiti popis svih
korisnika koji koriste zajednički spremnik sa adresama.
(8) Poluukopani i ukopani spremnici smatraju se zajedničkim
spremnicima u smislu predmetnog članka ove Odluke.
XI. ODREDBE O PRIHVATLJIVOM DOKAZU IZVRŠENJA
JAVNE USLUGE ZA POJEDINOG KORISNIKA USLUGE
Članak 17.
(1) Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja komunalnog otpada
i broja pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju je digitalna evidencija
Davatelja usluge kojom se evidentiraju očitanja barkoda ili RFID taga, kod
preuzimanja istog na obračunskom mjestu korisnika usluge.
(2) Na zahtjev korisnika usluge je Davatelj usluge dužan
korisniku usluge izdati, u pravilu u digitalnom obliku, ili u pisanom obliku,
ispis očitanja iz evidencije očitanja barkoda ili RFID taga.
Članak 18.
(1) Davatelj usluge vodi evidenciju o sakupljenom komunalnom
otpadu te je dužan korisniku usluge izdati obavijest o sakupljenom komunalnom
otpadu putem elektroničke pošte ili aplikacije ako korisnik takvu uslugu
zatraži.
(2) Evidencija o sakupljenom miješanom komunalnom otpadu i
biootpadu sadrži podatke o:
- korisniku usluge,
- korištenju javne usluge za obračunsko mjesto,
- broj i vrijeme pražnjenja spremnika/vrećica u svakom
obračunskom razdoblju.
(3) Davatelj usluge dužan je Gradu učiniti dostupnu putem GIS-a
evidenciju svih zaduženih i nezaduženih korisnika po objektima na DOF podlozi,
a na koji sustav će biti povezani podaci o sakupljenom komunalnom otpadu.
Evidencija korisnika sadrži grafički prikaz lokacije nekretnine zaduženih i
nezaduženih korisnika usluge na karti, identifikacijske podatke korisnika
usluge, vrstu zaduženja korisnika usluge (ukopani
/poluukopani/osobni/zajednički spremnik ili vrećica), ako se nekretninom
koristi više korisnika usluge podatke svih zaduženih i nezaduženih korisnika
usluge s identifikacijskim podacima, vremensko razdoblje zaduženja (početak i
kraj) korisnika usluge te grafički prikaz nekretnina koje se trajno ne koriste.
XII. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA USLUGE
U SLUČAJU KADA SU KORISNICI USLUGE KUĆANSTVA I PRAVNE OSOBE ILI FIZIČKE OSOBE -
OBRTNICI I KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK, A NIJE POSTIGNUT SPORAZUM O NJIHOVIM
UDJELIMA
Članak 19.
Ako nije postignut sporazum o udjelu u korištenju zajedničkih
spremnika, udio svakog korisnika usluge u zajedničkom spremniku određuje
Davatelj usluge osim za korisnike usluge koji zaduže vlastite spremnike.
XIII. ODREDBE O UGOVORNOJ KAZNI
Članak 20.
(1) Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom, čije su odredbe
koje se odnose na pružanje javne usluge prikupljanja komunalnog otpada i
biootpada bitni sastojak ugovora o korištenju javne usluge, a kojeg je korisnik
usluge dužan platiti u slučaju neispunjenja ili neurednog ispunjenja obveza.
(2) Iznos ugovorne kazne mora biti razmjeran troškovima
uklanjanja posljedica takvog postupanja, a najviše do iznosa godišnje cijene
obvezne minimalne javne usluge.
(3) Korisnik usluge dužan je platiti ugovornu kaznu u slučajevima
kada:
1. ne koristi javnu uslugu na području na kojem se nalazi
nekretnina korisnika usluge na način da, proizvedeni komunalni otpad, sukladno
općim uvjetima poslovanja Davatelja usluge, predaje putem zaduženog spremnika u
iznosu od 12xCMJU,
2. ne omogući davatelju usluge pristup spremniku na mjestu
primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini u iznosu od 5xCMJU,
3. postupa s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na
način koji dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i dovodi do rasipanja otpada oko
spremnika ili pojave neugodnih mirisa u iznosu od 5xCMJU,
4. ne predaje odvojeno miješani komunalni otpad, (biootpad),
reciklabilni komunalni otpad, opasni otpad i glomazni otpad u iznosu od 7xCMJU,
5. ne dostavi Davatelju javne usluge ispunjenu Izjavu o načinu
korištenja javne usluge u iznosu od 5xCMJU,
6. odlaže komunalni otpad na mjestu primopredaje pored spremnika
bez korištenja vrećica pribavljenih od Davatelja usluge u iznosu od 5xCMJU.
(4) Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik,
nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne, u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost
pojedinog korisnika, snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički
spremnik, razmjerno udjelima u korištenju spremnika.
(5) Kad više korisnika usluge koristi zajednički poluukopani
spremnik, nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne, u slučaju kad se ne utvrdi
odgovornost pojedinog korisnika, snose svi korisnici usluge koji su u
referentnom razdoblju (učinjene povrede ugovorne obveze) imali evidentirano
odlaganje otpada u taj poluukopani spremnik, a sukladno udjelima u korištenju
istog.
(6) Iznos određene ugovorne kazne iskazuje se na zasebnoj stavci
na računu za javnu uslugu.
(7) U slučaju da Davatelj usluge utvrdi okolnost za primjenu
ugovorne kazne iz st. 3 podst. 1 prije primjene ugovorne kazne dužan je
obavijestiti korisnika usluge na utvrđenu okolnost te odgovarajućom primjenom
odredbe čl. 9 st. 9. utvrditi postoji li objektivni razlog nekorištenja iste
nekretnine za referentno obračunsko razdoblje ili objektivni razlog
nepostojanja komunalnog otpada. Ukoliko korisnik usluge ne dokaže opravdani
razlog nekorištenja nekretnine za referentno razdoblje ili nepostojanja
komunalnog otpada, Davatelj usluge ovlašten je naspram korisnika usluge
primijeniti pisanu opomenu. Ukoliko korisnik usluge i nakon pisane opomene
nastavi s kršenjem ugovorne obveze Davatelj usluge ovlašten je korisniku usluge
naplatiti ugovornu kaznu.
Članak 21.
(1) Radnici Davatelja usluge utvrđuju je li određeni korisnik
usluge postupio protivno ugovoru, odnosno je li korisnik usluge dužnik plaćanja
ugovorne kazne.
(2) Dokaz da je korisnik usluge postupio protivno ugovoru je
fotografski zapis/video snimak spremnika ili otpada na obračunskom mjestu. Na
fotografskom zapisu/video snimku potrebno je da obračunsko mjesto korisnika
usluge bude jasno vidljivo kao i okolnost koja je osnova za primjenu ugovorne
kazne.
XIV. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA
Obveze Davatelja usluge
Članak 22.
Davatelj usluge je dužan:
1. gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom,
uključujući sakupljanje i prijevoz tog otpada, sukladno redu prvenstva
gospodarenja otpadom i način na koji ne dovodi do miješanja odvojeno
sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili otpadom koji ima
drukčija svojstva,
2. pružati javnu uslugu u skladu sa Zakonom i Odlukom iz članka
66. Zakona,
3. snositi sve troškove gospodarenja sakupljenim otpadom, osim
troškova postupanja s reciklabilnim komunalnim otpadom koji se sastoji
pretežito od otpadne ambalaže,
4. osigurati korisniku usluge spremnike za sakupljanje komunalnog
otpada,
5. sakupiti sadržaj spremnika od korisnika usluge i to odvojeno
miješani komunalni otpad, biootpad, reciklabilni komunalni otpad i glomazni
otpad,
6. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom
sakupljanja odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,
7. osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje
javne usluge neovisno o broju korisnika usluge koji koriste zajednički
spremnik,
8. predati sakupljeni reciklabilni komunalni otpad osobi koju
odredi Fond,
9. voditi evidencije propisane člankom 82. Zakona,
10. na spremniku održavati natpis i oznaku iz čl. 69 st. 2
Zakona,
11. osigurati sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge,
12. predati miješani komunalni otpad u centar za gospodarenje
otpadom sukladno Planu gospodarenja otpadom Republike Hrvatske i
13. obračunati cijenu javne usluge na način propisan Zakonom,
Odlukom i cjenikom iz članka 77. Zakona,
14. na računu za javnu uslugu navesti sve elemente temeljem kojih
je izvršio obračun cijene javne usluge, uključivo i porez na dodanu vrijednost
određen sukladno posebnom propisu kojim se uređuje porez na dodanu vrijednost,
15. na spremnik za sakupljanje komunalnog otpada kod korisnika
usluge staviti natpis s nazivom Davatelja usluge, oznaku koja je u evidenciji o
sakupljenom komunalnom otpadu pridružena korisniku usluge i obračunskom mjestu
i naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen,
16. voditi evidenciju prihoda i rashoda od javne usluge tako da
je u svakom trenutku moguće utvrditi postojeće prihode i rashode od javne
usluge,
17. predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave podnijeti
izvješće o radu do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu i
dostaviti ga Ministarstvu,
18. Izvješće iz stavka 1. podstavka 17. ovoga članka sadrži opće
podatke o području pružanja javne usluge, obračunskim mjestima, korisnicima
usluge i odvojenom sakupljanju otpada, podatke o redovitosti sustava, podatke o
kvaliteti pružanja javne usluge i ekonomskoj učinkovitosti sustava sakupljanja
komunalnog otpada,
19. snositi troškove nabave novog samostalnog spremnika ili
zajedničkog spremnika u slučaju značajnog oštećenja, potpunog uništenja ili
nestanka spremnika ako je do toga došlo isključivom krivnjom Davatelja usluge,
20. izraditi kriterije za umanjenje cijene javne usluge koji
moraju poticati korisnike da odvojeno predaju biootpad, reciklabilni komunalni
otpad, glomazni otpad i opasni komunalni otpad od miješanog komunalnog otpada
te da, kad je to primjenjivo, kompostira biootpad te kreirati kategorizacije
popusta na cijenu javne usluge za različite korisnike na temelju jasnih
kriterija.
Obveze Korisnika usluge
Članak 23.
Korisnik usluge je dužan:
1. koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi
nekretnina korisnika usluge na način da proizvedeni komunalni otpad predaje
putem zaduženog spremnika ili iznimno vrećica,
2. omogućiti Davatelju usluge pristup spremniku na mjestu
sakupljanja otpada kad to mjesto nije na javnoj površini,
3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na
način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja
otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa
otpada,
4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom
mjestu korisnika usluge, te kad više korisnika koristi zajednički spremnik
zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za
obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika,
5. platiti Davatelju usluge iznos cijene javne usluge za
obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je
nekretnina koja se trajno ne koristi,
6. predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili
mobilno reciklažno dvorište odnosno postupiti s istim u skladu s propisom kojim
se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, osim korisnika usluge koji
nije kućanstvo,
7. predati odvojeno miješani komunalni otpad, biootpad,
reciklabilni komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad,
8. predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu
nastanka,
9. dostaviti Davatelju usluge ispunjenu izjavu o načinu
korištenja javne usluge,
10. omogućiti Davatelju usluge označivanje spremnika odgovarajućim
natpisom i oznakom,
11. po pisanom zahtjevu Davatelja usluge u roku od najmanje 15
dana od dana dostave zahtjeva korisniku usluge snositi troškove nabave novog
samostalnog spremnika ili zajedničkog spremnika (razmjerno svom udjelu u njemu)
u slučaju značajnog oštećenja, potpunog uništenja ili nestanka spremnika, bez
obzira da li je oštećenje, uništenje ili nestanak nastao krivnjom korisnika
usluge ili bez njegove krivnje (objektivna odgovornost), osim ako je spremnik
oštećen, uništen ili nestao isključivom krivnjom Davatelja usluge.
Prestanak važenja Ugovora o korištenju javne usluge
Članak 24.
(1) Korisnik usluge je dužan Davatelja usluge pisanim putem
obavijestiti o prestanku svojeg prava vlasništva na nekretnini koja predstavlja
obračunsko mjesto za javnu uslugu prikupljanja otpada, odnosno o prestanku
svojeg posjeda – korištenja nekretnine koja predstavlja obračunsko mjesto, u
roku od 15 dana od dana prestanka posjeda predmetne nekretnine.
(2) Uz obavijest iz stavka 1. ovog članka Odluke korisnik usluge
dužan je dostaviti Davatelju usluge primjerak akta ili drugi vjerodostojni
dokaz o prestanku vlasništva/posjeda.
(3) Smatrat se da je ugovor o korištenju javne usluge
prikupljanja komunalnog otpada sporazumno raskinut kada Davatelj usluge, po
dobivenoj obavijesti iz stavka 1. ovog članka Odluke, o raskidu, pisanim putem
obavijesti dosadašnjeg korisnika usluge. Ukoliko je korisnik usluge ispunio sve
svoje ugovorne obveze, Davatelj usluge dužan je korisniku usluge u roku od 30
dana od dana zaprimanja obavijesti iz stavka 1. poslati obavijest o sporazumnom
raskidu ugovora.
(4) Davatelj usluge ne može pisanim putem obavijestiti
dosadašnjeg korisnika usluge o raskidu ugovora prije nego li korisnik usluge
ispuni sve svoje ugovorne obveze, osobito u dijelu isplate ukupne cijene javne
usluge, povrata spremnika koji mu je bio dodijeljen bez naknade, odnosno prije
nego li omogući Davatelju usluge da skine sve oznake sa spremnika kojeg je
korisnik usluge sam kupio vlastitim sredstvima.
(5) U slučaju sumnje da je korisniku usluge prestalo pravo
vlasništva/posjeda nekretnine kao obračunskog mjesta, Davatelj usluge pozvati
će pisanim putem korisnika usluge da se očituje u određenom roku, koji ne može
biti kraći od 15 dana, o prestanku svojeg prava korištenja javne usluge, s
naznakom da u navedenom roku izmiri sve svoje obveze po ugovoru i vrati
Davatelju usluge spremnik koji mu je bio dodijeljen bez naknade, odnosno da
omogući Davatelju usluge brisanje njegovih oznaka na spremniku kojeg je
korisnik usluge pribavio vlastitim sredstvima.
(6) Ukoliko dosadašnji korisnik usluge ne postupi po pozivu
Davatelja usluge, iz prethodnog stavka ovog članka Odluke, Davatelj usluge će
pisanim putem obavijestiti korisnika usluge da jednostrano raskida ugovor o
pružanju usluge prikupljanja komunalnog otpada, te pokrenuti postupak pred
nadležnim sudom radi izmirenja svojih potraživanja i naknade eventualne štete.
(7) Ugovor o korištenju javne usluge s korisnicima usluge se
raskida ukoliko osoba određena ovom odlukom prestane biti Davateljem usluge.
Korištenje javne usluge u slučaju nastupanja izvanrednih
okolnosti (viša sila)
Članak 25.
(1) Davatelj usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u
ispunjenju ili za neispunjenje obveza iz ugovora koje je uzrokovano
neočekivanim i nepredvidivim okolnostima izvan njegove razumne kontrole (viša
sila), kao što su radnje građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena
zakonom, požar, poplava, potres, snijeg, led, eksplozija, rat, embargo,
štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i nemiri, pandemije zaraznih bolesti
kao izvanredne okolnosti koja ima karakter više sile.
(2) O nastupu izvanrednih okolnosti iz stavka 1. ovog članka
Odluke, kao razloga kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja javne usluge,
Davatelj usluge će bez odgode obavijestiti korisnike usluge putem mrežnih
stranica i/ili sredstava javnog informiranja.
(3) Ispunjenje obveza Davatelja usluge iz ugovora, u slučaju
nastupa izvanrednih okolnosti će se odgoditi ili promijeniti za vrijeme
njihovog trajanja.
(4) Po prestanku uvjeta koji onemogućavaju izvršenje javne usluge
prikupljanja komunalnog otpada Davatelj usluge će korisnike usluge obavijestiti
putem mrežnih stranica i/ili sredstava javnog informiranja o načinu i vremenu
izvršenja usluge.
(5) Ukoliko Davatelj usluge, iznimno, iz kojih drugih razloga
osim izvanrednih okolnosti (npr. blagdani, neradni dani i sl.) izmijeni vrijeme
preuzimanja komunalnog otpada, o tome je dužan pisanim putem obavijestiti Grad
najkasnije 8 dana prije te obavijestiti korisnike usluge putem svoje mrežne
stranice.
XV. KRITERIJ ZA ODREĐIVANJE KORISNIKA USLUGE U
ČIJE IME JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE PREUZIMA OBVEZU SUFINANCIRANJA CIJENE
JAVNE USLUGE
Članak 26.
Grad preuzima obvezu plaćanja javne usluge prikupljanja
komunalnog otpada, korisnicima usluge na području Grada, koji ostvaruju pravo
na isplatu troškova stanovanja.
XVI. NAČIN PRUŽANJA OSTALIH USLUGA
Način prikupljanja reciklabilnog komunalnog otpada
Članak 27.
(1) Davatelj usluge pruža uslugu prikupljanja reciklabilnog
otpada: papira i kartona, plastične, staklene i metalne ambalaže (dalje u
tekstu: reciklabilni otpad).
(2) Usluga se pruža putem dodatnog spremnika koji se dodjeljuje
bez naknade svim korisnicima usluge, za jedinstveno sakupljanje svih vrsta
reciklabilnog otpada (papira i kartona, plastične, staklene i metalne ambalaže)
na obračunskom mjestu korisnika usluge, odvojeno od biorazgradivog i miješanog
komunalnog otpada.
(3) Prilikom dodjeljivanja spremnika za reciklabilni otpad,
odnosno prilikom označavanja spremnika korisnicima usluga koji nisu kućanstvo,
Davatelj usluge izdati će korisnicima usluge uputu o vrsti otpadnih stvari
reciklabilnog otpada koji se može odlagati u spremnik.
(4) Ukoliko Davatelj usluge, prilikom preuzimanja otpada, utvrdi
da su u spremniku za reciklabilni otpad odložene druge vrste otpada koje ne
predstavljaju reciklabilni otpad, smatrat će se kao da je Korisnik usluge
odložio dodatni miješani komunalni otpad pri čemu će onda korisnik usluge
Davatelju usluge biti dužan platiti ukupnu cijenu javne usluge za to obračunsko
razdoblje i za taj spremnik, kao i ugovornu kaznu.
Reciklažna dvorišta
Članak 28.
(1) Adresa reciklažnog dvorišta za područja MO Dobreć, MO Oprić i
MO Ika je na lokaciji Reciklažno dvorište Lovran, Cesta za Lovransku Dragu bb,
Lovran.
(2) Adresa reciklažnog dvorišta za ostala područja Grada osim
nabrojenih u stavku 1. ovog članka je na lokaciji Reciklažno dvorište Matulji,
Jurdani 50/b, Matulji.
Članak 29.
Davatelj usluge u reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom
dvorištu je dužan preuzeti otpad, izmjeriti ga i korisniku usluge izdati
dokument s datumom, količinom i vrstom otpada koji je korisnik usluge predao.
Članak 30.
(1) U reciklažno dvorište mogu korisnici usluge kućanstvo
odlagati bez naknade najviše:
1. građevni otpad u količini najviše do 200 kg u kalendarskoj
godini,
2. otpadna motorna ulja najviše 10 litara u kalendarskoj
godini,
3. maksimalno 5 komada otpadnih guma u kalendarskoj godini.
(2) Korisnik usluge koji nije kućanstvo može odlagati otpad u
reciklažnom dvorištu uz plaćanje naknade određene cjenikom za količinu predanog
otpada.
(3) Davatelj usluge je dužan u reciklažnom dvorištu i mobilnom
reciklažnom dvorištu (mobilna jedinica) zaprimati sve vrste otpada koji se
prema ovoj Odluci i pozitivnim propisima mogu u istima odlagati bez naknade, a
ako je propisano ovom Odlukom ili pozitivnim propisima odlaganje samo određene
količine otpada, onda je Davatelj usluge dužan preuzeti bez naknade samo propisane
količine otpada. Za preuzimanje svih većih količina komunalnog otpada od
dozvoljenih Davatelj usluge naplaćuje naknadu sukladno svojem cjeniku.
(4) Davatelj usluge je dužan voditi evidenciju o zaprimljenom
otpadu i korisnicima koji su ga odložili u reciklažnom dvorištu i mobilnom
reciklažnom dvorištu.
(5) Radno vrijeme reciklažnog dvorišta, uvjete i način predavanja
otpada na reciklažnom dvorištu uređuje se aktom Davatelja usluge koji se donosi
uz prethodnu suglasnost izvršne vlasti.
Članak 31.
Davatelj usluge u reciklažnim dvorištu može zaprimati i otpad
koji nije nastao na području jedinice lokalne samouprave za koju je
uspostavljeno to reciklažno dvorište kao i otpad koji nije nastao u kućanstvu
uz naknadu prema cjeniku Davatelja usluge osim ako nije za takvu situaciju
drukčije regulirano/ugovoreno.
Glomazni otpad
Članak 32.
(1) Količinu glomaznog otpada, koja je manja od 3 m3 godišnje, može korisnik usluge kućanstvo predati
Davatelju usluge bez naknade ili u reciklažnom dvorištu ili na obračunskom mjestu
korisnika usluge. Za količine veće od 3 m3
korisnik usluge kućanstvo, bez obzira na mjesto primopredaje glomaznog otpada,
plaća Davatelju usluge naknadu prema cjeniku Davatelja javne usluge.
(2) Korisnici usluge koji nisu kućanstvo glomazni otpad predaju
uz odgovarajuću prateću dokumentaciju i uz naknadu prema cjeniku Davatelja
javne usluge.
Članak 33.
(1) Zabranjeno je odlaganje glomaznog otpada na javnim
površinama, osim na dan sakupljanja istoga od strane Davatelja javne usluge.
(2) Davatelj usluge dužan je pružiti uslugu u roku od 10 dana od
dana izvršene narudžbe korisnika usluge iz stavka 1. ovog članka.
Otpad od orezivanja zelenila
Članak 34.
(1) Otpad od orezivanja zelenila (lišće, grane, trava i sl.) je
zabranjeno odlagati u spremnike za miješani komunalni otpad i reciklabilni
otpad.
(2) Otpad od orezivanja zelenila korisnici svih skupina mogu
dodatno zbrinuti na jedan od slijedećih načina:
- do količine od najviše 3 m3 može
se dopremiti dva puta godišnje, na proljeće i jesen te predati u reciklažnom
dvorištu bez naknade ili
- do količine od najviše 3 m3 može
se s Davateljem usluge dogovoriti preuzimanje s kućnog praga dva puta godišnje
(korisnik usluge dogovoriti će s Davateljem usluge, ovisno o mogućnostima
lokacije, preuzimanje u vrećama ili vozilom bez vreća), na proljeće i jesen bez
naknade.
(3) Moguće je zbrinjavanje većih količina otpada od orezivanja
zelenila od određenih u stavku 2. uz plaćanje naknade prema cjeniku Davatelja
usluge.
(4) Davatelj usluge dužan je pružiti uslugu u roku od 10 dana od
dana izvršene narudžbe korisnika usluge.
(5) Grad Opatija dužan je na teret troškova proračuna na području
pojedinog Vijeća mjesnog odbora, gdje postoji takva potreba, organizirati dva
puta godišnje akciju sakupljanja otpada od orezivanja zelenila u mjesecima u
kojima struka preporuča orezivanje zelenila, putem velikih spremnika koji
omogućavaju predaju veće količine otpada od orezivanja zelenila te troškove
provedbe takvih akcija predvidjeti proračunom za tekuću godinu. Otpad od
orezivanja zelenila mora se predavati bez pakiranja u plastičnu ili drugu
ambalažu te se ne mogu predavati grane promjera debla većeg od 10 cm.
Sakupljanje ostalih vrsta otpada
Članak 35.
Korisnici usluga moraju poštivati načine prikupljanja ostalih različitih
vrsta otpada koji su propisani posebnim pozitivnim propisima Republike Hrvatske
i to osobito za: EE otpad, građevni otpad, medicinski otpad, azbest, animalni
otpad, otpadna jestiva ulja, opasni otpad iz kućanstva, otpadni tekstil i
obuća, otpadne gume i otpadne baterije i akumulatore.
XVII. INFORMIRANJE JAVNOSTI
Članak 36.
(1) Grad i Davatelj usluge dužni su na svojoj mrežnoj stranici
objaviti i ažurno održavati posebnu cjelovitu informaciju o načinu prikupljanja
komunalnog i drugih posebnih kategorija otpada koja sadrži:
- lokaciju i radno vrijeme reciklažnog dvorišta koje je osigurano
za potrebe Grada,
- lokacije i radno vrijeme mobilnog reciklažnog dvorišta s
njegovim godišnjim rasporedom po pojedinim naseljima,
- uputu o preuzimanju glomaznog otpada na zahtjev korisnika
usluge,
- brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za
preuzimanje EE otpada,
- brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za
preuzimanje građevnog otpada koji sadrži azbest,
- brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za
preuzimanje otpadnih motornih vozila,
- uputu o kompostiranju za korisnike usluge koji individualno
kompostiraju biootpad,
- tekst važeće Odluke o pružanju javne usluge prikupljanja
komunalnog otpada i usluga povezanih sa tom javnom uslugom.
(2) Davatelj usluge je osim informacija navedenih u stavku 1.
ovog članka dužan na svojim mrežnim stranicama objavljivati i:
- obavijest koja mora sadržavati godišnji plan odvoza s datumima,
miješanog komunalnog otpada, biootpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
- digitalnu presliku cjenika usluge,
- uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biotpadom i
reciklabilnim komunalnim otpadom,
- uputu o razvrstavanju pojedinih otpadnih stvari po pojedinim
vrstama otpada s naznakom koje vrste otpadnih stvari ne spadaju u pojedinu
vrstu otpada i to osobito u: biorazgradivi otpad, miješani otpad, papir i
karton, plastičnu ambalažu, metalnu ambalažu, staklenu ambalažu, tekstil, obuću
i odjeću, opasni otpad iz kućanstva, krupni otpad, zeleni otpad, EE otpad,
medicinski otpad, građevinski i animalni otpad, kao i uputu o načinu i mjestu
odlaganja pojedinih vrsta otpada posebice s naznakom koje se vrste otpada
odlažu u reciklažno dvorište i mobilno reciklažno dvorište (mobilna jedinica).
XVIII. NADZOR
Članak 37.
(1) Nadzor nad provedbom ove Odluke obavlja Davatelj usluge u
dijelu kontrole da li je postupanje korisnika usluge u skladu s ovom Odlukom te
osobito u dijelu da li postupanje korisnika usluge protivno ovoj Odluci dovodi
do njegove obveze plaćanja ugovorne kazne.
(2) Upravni odjel za komunalni sustav i zaštitu okoliša Grada u
dijelu postupanja Davatelja usluge suglasno ovoj Odluci.
XIX. PREKRŠAJNE ODREDBE
Članak 38.
(1) Davatelj usluge kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od
2.000,00 kuna ako:
1. ne postupi u roku iz stavka 5. članka 6., stavka 4. članka
12., stavka 7. članka 14., stavka 8. članka 14., stavka 2. članka 33. te stavka
4. članka 34. ove Odluke,
2. ne ispuni svoju obvezu propisanu u stavku 6. članka 6., stavku
7. članka 13, stavku 8. članka 13., stavku 9. članka 13., stavku 2. članka 14.,
stavku 5. članka 14., stavku 3. članka 18., podstavka 19. stavka 1. članka 22.,
stavka 5. članka 25. ove Odluke.
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 kuna kazniti će se
odgovorna osoba u pravnoj osobi Davatelja usluge za prekršaje propisane stavkom
1. ovog članka.
Članak 39.
Korisnik usluge kazniti će se novčanom kaznom u iznosu od 500,00
kuna ako postupi protivno obvezi iz stavka 1. članka 14. ove Odluke.
XX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ugovori s korisnicima usluge
Članak 40.
Ugovori sklopljeni s korisnicima javne usluge temeljem ranijih
zakonskih i podzakonskih propisa ostaju na snazi do sklapanja novih ugovora ako
odredbe istih nisu protivne zakonskim i podzakonskim aktima koji su na snazi u
kojem slučaju se, na pravne odnose Davatelja usluge i korisnika usluge, do
sklapanja novih ugovora, primjenjuju neposredno zakonski i podzakonski propisi.
Odgoda primjene pojedinih odredaba
Članak 41.
(1) Primjena odredbe članka 4. stavka 3. odgađa se do 01.
siječnja 2023. godine te se biootpad do isteka odgode primjene odlaže u
spremnike/vrećice namijenjene za miješani komunalni otpad.
(2) Primjena odredaba članka 6. stavka 2. i članka 23. stavka 1.
podstavaka 7. i 8. u dijelu u kojem se odnose na odvojeno sakupljanje biootpada
odgađa se do 01. siječnja 2023. godine te se do isteka odgode primjene biootpad
sakuplja zajedno s miješanim komunalnim otpadom.
(3) Primjena odredbe članka 6. stavka 3. u dijelu koji se odnosi
na sakupljanje reciklabilnog otpada s minimalnom učestalošću jednom u 2 tjedna
odgađa se do 01. siječnja 2023. godine te se do isteka odgode primjene
reciklabilni otpad sakuplja s minimalnom učestalošću jednom tjedno prema
rasporedu kao i miješani komunalni otpad.
(4) Primjena odredbe članka 18. stavka 1. u dijelu dužnosti
obavijesti korisniku usluge o preuzimanju komunalnog otpada putem elektroničke
pošte ili aplikacije odgađa se do 01. siječnja 2023. godine.
(5) Primjena odredbe članka 18. stavka 3. odgađa se do 01.
siječnja 2023. godine.
Članak 42.
(1) Ova odluka stupa na snagu osmog dana od objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
(2) Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o načinu
pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada i usluge povezane tom javnom uslugom »Službene novine
Primorsko-goranske županije 29/19, 14/20 i 23/21«.
Članak 43.
Davatelja usluge se obvezuje u što kraćem roku izgraditi
„Kompostanu“ gdje će Davatelj usluge kompostirati sav preuzet biološki otpad od
svih korisnika usluge. Davatelj usluge je dužan svo proizvedeno biološko
kompostno gnojivo predati besplatno korisnicima usluge u poštenim razmjerima,
bez
naknade.
KLASA: 024-03/22-01/1
URBROJ: 2170-12-01/01-22-1
Opatija, 28. siječnja 2022.
Predsjednica Gradskog vijeća
Dr. sc. Neva Slani, v. r.
*datoteka se nalazi na kraju
dokumenta*