128.
Na temelju članka 53. stavak 1. podstavak 3. Poslovnika Županijske skupštine
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 28/01 i 16/04), Odbor za
statutarno- pravna pitanja utvrdio je pročišćeni tekst Odluke o osnivanju
Županijske uprave za ceste Primorsko-goranske županije.
Pročišćeni tekst obuhvaća Odluku o osnivanju Županijske uprave za ceste
Županije primorsko-goranske (»Službene novine« broj 10/97), Odluku o izmjeni
Odluke o osnivanju Županijske uprave za ceste Županije primorsko-goranske
(»Službene novine« broj 24/97), Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o osnivanju
Županijske uprave za ceste Županije primorsko-goranske (»Službene novine« broj
3/02) i Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju Županijske uprave za
ceste Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 20/05), u kojima je
naznačeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
Klasa: 021-04/05-08/1
Ur. broj: 2170-01-11-01-05-11
Rijeka, 27. rujna 2005.
Predsjednica
Odbora za statutarno-pravna pitanja
Višnja Samaržija - Mladenić, v.r.
ODLUKA
o osnivanju Županijske uprave za ceste
Primorsko-goranske županije
(pročišćeni tekst)
I. OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom osniva se i utvrđuju načela poslovanja ustanove za izgradnju,
održavanje i zaštitu županijskih i lokalnih cesta na području
Primorsko-goranske županije.
Članak 2.
Osniva se Županijska uprava za ceste Primorsko-goranske županije (u daljnjem
tekstu: Uprava).
Osnivač Uprave je Skupština Primorsko-goranske županije, čije je sjedište u
Rijeci, Adamićeva 10.
II. NAZIV, SJEDIŠTE I DJELATNOST
Članak 3.
Naziv Uprave je: »Županijska Uprava za ceste Primorsko-goranske županije.«
Skraćeni naziv Uprave je »Županijska uprava za ceste«.
Sjedište Uprave je u Rijeci, Ulica Nikole Tesle 9/X.
Članak 4.
Uprava je u vlasništvu Primorsko-goranske županije.
Članak 5.
Uprava obavlja djelatnost građenja i održavanja županijskih i lokalnih cesta
koje su zakonom propisane za javne ceste, poradi osiguranja neometanog i
sigurnog prometa na županijskim i lokalnim cestama, obavješćivanja javnosti o
stanju na županijskim i lokalnim cestama i načinu odvijanja prometa, te
poduzimanja mjera za očuvanje i zaštitu okoliša.
U okviru svoje djelatnosti Uprava obavlja odnosno organizira poslove:
1. programiranja i planiranja razvitka županijskih i lokalnih cesta,
2. projektiranja, te ishođenja lokacijske dozvole, građevinske dozvole i
uporabne dozvole za županijske i lokalne ceste,
3. građenja i rekonstruiranja županijskih i lokalnih cesta sukladno
odredbama Zakona o javnim cestama (u daljnjem tekstu: Zakon):
- građevinsko i drugo projektiranje s istražnim radovima,
- projektiranje opreme, pratećih objekata, prometne signalizacije i drugo
projektiranje,
- stručnu ocjenu studija i projekata,
- otkup zemljišta i objekata,
- premještanje komunalne i druge infrastrukture,
- ustupanje radova građenja,
- organizaciju stručnog nadzora i kontrole ugrađenih materijala i izvedenih
radova,
- organizaciju tehničkog pregleda i primopredaje županijskih i lokalnih
cesta, te dijelova i objekata na korištenje i održavanje.
4. održavanja i zaštite županijskih i lokalnih cesta sukladno odredbama
Zakona:
- planiranje održavanje i mjera zaštite županijskih i lokalnih cesta i
prometa na njima,
- redovito i izvanredno održavanje županijskih i lokalnih cesta,
- ustupanje radova redovitog i izvanrednog održavanja županijskih i lokalnih
cesta,
- stručni nadzor i kontrola kakvoće ugrađenih materijala i izvedenih radova
održavanja županijskih i lokalnih cesta,
- osiguranje uklanjanja oštećenih i napuštenih vozila i drugih stvari sa
županijskih i lokalnih cesta,
- ophodnju.
5. ostale poslove upravljanja županijskim i lokalnim cestama:
- vođenje podataka o županijskim i lokalnim cestama,
- informatizacija sustava županijskih i lokalnih cesta,
- obavješćivanje javnosti o stanju prohodnosti županijskih i lokalnih cesta,
izvanrednim događajima na njima i o meteorološkim uvjetima značajnim za sigurno
odvijanje prometa,
- priprema podloga za pripremu i dodjelu koncesija,
- odlučivanje o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih
djelatnosti na županijskim i lokalnim cestama,
- izradu izvješća, elaborata i sličnih materijala za potrebe nadležnog
Ministarstva i Primorsko-goranske županije.
6. ostale poslove utvrđene Zakonom i drugim podzakonskim propisima.
Djelatnosti iz stavka 1. i 2. ovog članka ne obavljaju se radi stjecanja
dobiti, a eventualna dobit koja se ostvari iz obavljanja djelatnosti
predstavlja namjenska sredstva za poslove djelatnosti Uprave.
Članak 6.
Osnivač osigurava sredstava za osnivanje i početak rada Uprave i to:
. 50.000,00 kuna (slovima: pedesettisućakuna).
Ostala sredstava za rad Uprave osiguravaju se u skladu sa Zakonom o javnim
cestama.
Sredstava u smislu prethodnog stavka osiguravaju se u prostorijama, opremi i
novcu.
III. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Članak 7.
Uprava je pravna osoba koja se upisuje u sudski registar ustanova.
Uprava posluje samostalno i obavlja svoje djelatnosti na načelima iz Zakona
o javnim cestama, ove Odluke, Statuta i drugih akata koje donose Osnivač ili
sama Uprava.
Članak 8.
Upravu zastupa i predstavlja ravnatelj.
Ravnatelj je ovlašten poduzimati sve pravne radnje u ime i za račun Uprave i
zaključivati ugovore kojima se osigurava realizacija programa održavanja,
zaštite i izgradnje županijskih i lokalnih cesta, ako vrijednost pojedinačnog
posla ne prelazi iznos od 100.000,00 kuna.
Za vrijednost posla koja je veća od 100.000,00 kuna, a manja od 1.000.000,00
kuna ravnatelju je potrebna suglasnost Upravnog vijeća, a za vrijednost posla
koja je veća od 1.000.000,00 kuna potrebna je suglasnost Županijskog
poglavarstva.
Za sklapanje ugovora o stjecanju, opterećivanju ili otuđenju nekretnine ili
druge imovine ravnatelju je potreba suglasnost Županijskog poglavarstva.
Suglasnost se daje prije sklapanja ugovora kao dozvola.
Nabava roba, usluga i ustupanje radova podliježu primjeni Zakona o javnoj
nabavi, odnosno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male
vrijednosti.
Članak 9.
Ravnatelj može dati punomoć drugoj osobi da zastupa Upravu u pravnom
prometu.
Punomoć može dati samo u granicama svojih ovlasti, sukladno odredbama zakona
kojim se uređuju obvezni odnosi.
IV. ORGANIZACIJA UPRAVE
Članak 10.
U okviru Uprave ustrojavaju se organizacijske jedinice i to:
. organizacijska jedinica za obavljanje poslova vezanih za održavanje i
zaštitu županijskih i lokalnih cesta i
. organizacijska jedinica za obavljanje poslova za građenje županijskih i
lokalnih cesta.
Članak 11.
Pobliži opis poslova organizacijskih jedinica iz članka 10. ove Odluke
odredit će nadležno tijelo Uprave svojim aktima.
Članak 12.
Tijela Uprave su:
- Upravno vijeće
- Ravnatelj
- Stručno vijeće.
Članak 13.
Upravno vijeće donosi programe rada i razvoja Uprave, nadzire njihovo
izvršavanje, odlučuje o financijskom planu i godišnjem obračunu, predlaže
osnivaču promjenu djelatnosti, daje osnivaču i ravnatelju prijedloge i
mišljenja o pojedinim pitanjima, te donosi odluke i obavlja druge poslove
određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Upravno vijeće, na prijedlog ravnatelja, a uz pribavljeno mišljenje
Županijskog poglavarstva i prethodnu suglasnost nadležnog Ministarstva, donosi
Godišnji plan građenja i održavanja županijskih i lokalnih cesta.
Upravno vijeće dužno je najmanje jedanput godišnje podnijeti izvješće o svom
radu Županijskom poglavarstvu i Županijskoj skupštini.
Članak 14.
Radom Upravnog vijeća rukovodi predsjednik Upravnog vijeća. Upravno vijeće
sastaje se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Upravno vijeće donosi odluke većinom glasova svih članova Upravnog vijeća.
Upravno vijeće može osnivati povremena ili stalna radna tijela za stručnu
obradu i praćenje pojedinih zadataka iz svoje nadležnosti.
Odlukom o osnivanju radnog tijela utvrđuje se njegov sastav, djelokrug i
druga pitanja značajna za rad toga tijela.
Upravno vijeće donosi Poslovnik o radu.
Članak 15.
Upravno vijeće ima tri člana.
Županijsko poglavarstvo na prijedlog župana imenuje i razrješava
predsjednika i dva člana Upravnog vijeća.
Mandat Upravnog vijeća je četiri godine.
Upravno vijeće može se razriješiti i prije isteka mandata.
V. TIJELA UPRAVE
Članak 16.
Upravom upravlja ravnatelj u skladu s odlukama Upravnog vijeća. Ravnatelja
imenuje i razrješava Županijska skupština na prijedlog Upravnog vijeća, a po
prethodno provedenom javnom natječaju.
Ravnatelj je odgovoran za zakonitost rada Uprave, a za svoj rad odgovoran je
Upravnom vijeću i Županijskoj skupštini.
Članak 17.
Mandat ravnatelja traje 4 (četiri) godine, a ista se osoba može po isteku
mandata ponovno imenovati za ravnatelja.
Za ravnatelja Uprave može se imenovati osoba koja ima visoku stručnu spremu
i 5 (pet) godina radnog iskustava na rukovodnim poslovima.
Članak 18.
Ravnatelj organizira i vodi rad i poslovanje Uprave, predstavlja i zastupa
Upravu, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Uprave, zastupa Upravu u
svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim
osobama s javnim ovlastima.
Ravnatelj je dužan jednom godišnje Županijskoj skupštini podnijeti izvješće
o radu i poslovanju Uprave.
Članak 19.
Uprava za ceste ima Stručno vijeće čiji se sastav, osnivanje i poslovi
utvrđuju Statutom.
VI. OPĆI AKTI
Članak 20.
Opći akti Uprave su Statut, pravilnici, poslovnici, odluke te rješenja
kojima se utvrđuju pojedina pitanja iz rada i djelokruga Uprave.
Članak 21.
Statut donosi Upravno vijeće uz prethodnu suglasnost Županijskog
poglavarstva. Statutom se sukladno zakonu i ovoj Odluci, pobliže utvrđuje
ustrojstvo, ovlasti i način odlučivanja pojedinih tijela, te uređuju druga
pitanja od značaja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Uprave.
Druge opće akte na prijedlog ravnatelja donosi Upravno vijeće.
Članak 22.
Svi opći akti Uprave objavljuju se na oglasnoj ploči Uprave u roku 8 dana od
dana donošenja, a stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja, a u
izuzetnim slučajevima danom objavljivanja o čemu odlučuje donositelj akta.
VII. IMOVINA UPRAVE
Članak 23.
Imovinu Uprave čine sredstva, prava i obveze u vrijednosti od 1.266.733,00
kuna dodijeljena Aktom o podijeli imovine Javnog poduzeća »Hrvatske ceste«,
Klasa: 011-01/97-01/ 15; Ur.broj: 530-01-97-3 od 19. veljače 1997. godine,
sredstva koja će osigurati Osnivač, kao i sredstva koja će Uprava ostvarivati
svojim poslovanjem iz prihoda utvrđenih u članku 59. i drugih odredaba iz
Zakona o javnim cestama, te drugih izvora sukladno Zakonu.
Vrijednost dijela imovine Uprave koju čine sredstva dodijeljena Aktom o
podijeli imovine Javnog poduzeća »Hrvatske ceste« iz stavka 1. ovog članka
utvrđena su temeljem popisa imovine, prava i obveza i bilanca na dan 6.
prosinca 1996. godine.
Eventualnu promjenu dijela imovine Uprave koja nastane poslije 6. prosinca
1996. godine, a do upisa u sudski registar ustanova, utvrdit će Osnivač
dodatkom ovoj Odluci, sve to temeljem eventualnog dodatka Aktu o podjeli
imovine Javnog poduzeća »Hrvatske ceste«.
VIII. FINANCIRANJE I FININACIJSKO UPRAVLJANJE
Članak 24.
Sredstva za rad Uprave i obavljanje djelatnosti osiguravaju se iz:
- prihoda utvrđenih Zakonom o javnim cestama,
- Državnog proračuna Republike Hrvatske,
- Proračuna Primorsko-goranske županije,
- proračuna gradova i općina,
- sredstava učešća i donacija i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Članak 25.
Provođenje djelatnosti te financijsko poslovanje Uprave utvrđuje se
obračunima poslovanja te izvješćima ravnatelja.
Obračuni poslovanja Uprave donose se za vremensko razdoblje utvrđeno
odredbama odgovarajućih zakona o financijsko-materijalnom poslovanju.
IX. JAVNOST RADA
Članak 26.
Rad Uprave je javan.
O javnosti rada Uprave skrbi Upravno vijeće i ravnatelj.
Upravno vijeće, odnosno ravnatelj dužni su Županijskom poglavarstvu i
Županijskoj skupštini podnijeti izvješće o radu najmanje jednom godišnje.
Uprava je dužna pravodobno i istinito obavještavati javnost o obavljanju
poslova u okviru svojih djelatnosti na način određen Statutom sukladno Zakonu i
Odluci o osnivanju.
Uprava je s obzirom na karakter svoje djelatnosti, dužna građane, pravne
osobe i druge korisnike pravodobno i na primjeren način obavještavati o
uvjetima i načinu obavljanja poslova iz djelatnosti za koju je Uprava osnovana,
dati potrebne podatke i upute.
Uprava će uskratiti davanje informacija, odnosno uvid u dokumentaciju ako je
Zakonom, ovom Odlukom ili Statutom određena kao službena, poslovna, znanstvena
ili druga tajna, te kada se odnosi na osobne podatke fizičkih osoba.
X. STATUSNE PROMJENE, UDRUŽIVANJE I PRESTANAK RADA UPRAVE
Članak 27.
Uprava se može udruživati sa srodnim ustanovama, te drugim pravnim
subjektima u cilju unapređivanja djelatnosti u skladu sa zakonom.
Odluku o statusnim promjenama sukladno Zakonu donosi Županijska skupština.
Članak 28.
Uprava prestaje s radom u slučajevima određenim Zakonom i na način i po
postupku propisanim Zakonom.
Nad Upravom se može provesti stečaj u skladu s propisima o stečaju.
XI. NADZOR NAD RADOM
Članak 29.
Nadzor nad radom Uprave provode nadležno Ministarstvo, nadležne inspekcijske
službe, te Županijska skupština sve to sukladno Zakonu, a po postupku određenom
po tijelu koje vrši nadzor.
XII. PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE
Članak 30.
Rad Uprave otpočinje upisom u sudski registar.
Članak 31.
Ravnatelj će obaviti pripreme za početak rada Uprave, pribaviti potrebne
suglasnosti za rad, te podnijeti prijavu u sudski registar ustanova u roku od
30 dana od dana stupanja na snagu Odluke o osnivanju Županijske uprave za ceste
Županije primorsko-goranske (»Službene novine« broj 10/ 97).
Članak 32.
Imenovanje ravnatelja provest će se u roku od 15 dana od dana donošenja
Odluke o osnivanju Županijske uprave za ceste Županije primorsko-goranske
(»Službene novine« broj 10/97), a donošenje Statuta objavit će se u roku od 30
dna od dana upisa Uprave u sudski registar ustanova.
Članak 33.
Uprava je dužna uskladiti Statut i druge opće akte Uprave s odredbama Zakona
o javnim cestama i Odlukom o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju Županijske
uprave za ceste Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 20/05) i
dostaviti ga Županijskom poglavarstvu na suglasnost u roku od 90 dana od dana
stupanja na snagu Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju Županijske uprave
za ceste Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 20/05).
Članak 34.
Do stupanja na snagu akata iz članka 33. ove Odluke ostaju na snazi odredbe
općih akata koje nisu u suprotnosti s Odlukom o izmjenama i dopunama Odluke o
osnivanju Županijske uprave za ceste Primorsko-goranske županije (»Službene
novine« broj 20/05).
Na postupak imenovanja Upravnog vijeća i ravnatelja primjenjuju se odredbe
ove Odluke.