67.
Na
temelju članka 14. stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08,
136/12 i 15/15) i članka 21. Statuta Grada Novi Vinodolski (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 12/13, 18/14, 4/18, 5/20 i 5/21) Gradsko
vijeće Grada Novi Vinodolski na 5. sjednici održanoj dana 01. prosinca 2021.
godine donosi
O D L U K U
o izvršavanju
Proračuna Grada Novi Vinodolski
za 2022. godinu
I OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura Proračuna Grada Novi Vinodolski
za 2022. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju
Proračuna, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun
financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih
prihoda te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju zakonskih i drugih
propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine
i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova
i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka
proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću
proračunsku godinu.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi ili programi
na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u
Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim
projekcijama i mogućnostima.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se amandmani,
kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i izdataka iznad iznosa
utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno
predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret proračunske
zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Za izvršavanje Proračuna odgovoran je Gradonačelnik.
Ako se u tijeku proračunske godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda i rashoda Proračuna predložiti će se izmjene i dopune
Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i rashodi Proračuna.
Članak 6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijeva u
slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza
dospijeva.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne
suglasnosti Gradonačelnika.
Članak 8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, preraspodjela sredstava može se
izvršiti najviše do 15% ako se time osigurava povećanje sredstava gradskog
učešća planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju
iz sredstava Europske unije, ako to odobri gradonačelnik.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 50.000,00 kn i
koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske
zalihe odlučuje Gradonačelnik, a o korištenju iste dužan je izvijestiti Gradsko
Vijeće.
Članak 10.
Rukovoditelj upravnog tijela jest naredbodavatelj za sve isplate
na teret proračunskih sredstava za koje je to upravno tijelo određeno
nositeljem sredstava, odnosno ukoliko su u proračunu planirana sredstva.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim slučajevima:
- za sredstva u Proračunu koja se izvršavaju kao
subvencije, donacije i pomoći, osim sredstva dodijeljena kao nagrade,
- za projekte i aktivnosti koje izvršavaju ustanove –
proračunski korisnici iznad zakonskog standarda,
- za sve nabave roba, usluga i izvođenja radova, čija je
vrijednost bez PDV-a 70.000,00 kn i više,
- za autorske honorare, osobne usluge, usluge agencija
studentskog servisa.
Rukovoditelji upravnih tijela
potpisuju ugovore iz stavka 2. točke 1. i 2. do iznosa od 70.000,00 kn bez
PDV-a.
Gradonačelnik potpisuje ugovore iz
stavka 2. točke 1., 2. u vrijednosti od 70.000,00 kn bez PDV-a i više , te
ugovore iz točke 3. i 4.
Ukoliko krajnji korisnik odnosno
radovi i usluge nisu utvrđeni samim Proračunom, sredstva za subvencije,
donacije i pomoći po pojedinom korisniku kao i sredstva za plaćanje radova i
usluga, a u iznosu do 30.000,00 kn raspoređuju se temeljem odluke, odnosno
narudžbenice nadležnog rukovoditelja odjela.
Rukovoditelji upravnih tijela su
obvezni izvijestiti Gradonačelnika o izvršenim rasporedima iz stavka 1. ovog
članka.
Za korisnika odnosno radove i usluge
iz stavka 5., a iznad 30.000,00 odluku donosi odnosno narudžbenicu potpisuje
Gradonačelnik.
Članak
11.
Sredstva za pokroviteljstva
raspoređuju Gradsko vijeće i Gradonačelnik.
Gradonačelnik donosi odluke o
raspoređivanju sredstava iz stavke - tekuće donacije u ukupnom iznosu od
80.000,00 kn, te iz stavke – jednokratne potpore udrugama u iznosu od 60.000,00
Kn.
Članak
12.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna tekuće
godine odobrava Gradonačelnik, a preuzimanje obveza na teret Proračuna naredne
godine odobrava Gradsko vijeće.
Članak
13.
Sve isplate proračunskih sredstava
planiranih u vidu donacije za provođenje programskih projekata vršit će se po
zaključenom ugovoru sa korisnikom donacije, a na temelju priloženog ugovora
zaključenog između korisnika donacije i izvođača radova, odnosno isporučitelja
usluga, te ispostavljenih računa, odnosno situacija, isporučitelja ili izvođača
korisniku donacije.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju
u Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
14.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske
uprave obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za
naplatu vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama.
Vlastiti prihodi proračunskih
korisnika ne uplaćuju se u Proračun.
Članak
15.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju
se sredstva za amortizaciju zgrada i opreme za 2022. godinu.
III UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na
računu Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog
članka mogu se polagati ili oročavati u poslovnim bankama, poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banaka donosi Gradonačelnik.
Članak
17.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na
prijedlog Gradonačelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu
prodaju ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od
prodaje udjela i uloga u kapitalu koristi se samo za otplatu duga u Računu
financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se
spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak
18.
Gradonačelnik može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Potraživanja koja su temeljem odredbi
Općeg poreznog zakona dospjela u zastaru otpisuje čelnik upravnog tijela i o
tome obavještava Gradonačelnika.
Članak
19.
Za stjecanje imovine bez naknade
potrebna je prethodna suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje
prouzročilo veće troškove za Proračun Grada.
Članak
20.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora
se osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
21.
Grad se može zaduživati uzimanjem
kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira i to za investicije koje potvrdi
Gradsko vijeće, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada može
iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u
kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva
kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Restriktivne odredbe članka 88. Zakona
o proračunu i gornjeg stavka ove Odluke ne primjenjuju se na dugoročne kredite
koji se podižu radi osiguravanja vlastitog učešća u projektima financiranim iz
EU fondova ili projektima energetske učinkovitosti.
Grad također može sklapati ugovore o
javno-privatnom partnerstvu poštujući uvjete i ograničenja iz članka 89. Zakona
o proračunu te uz prethodno mišljenje Ministarstva financija.
Članak
22.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu
Grada kao i ustanova čiji je osnivač Grad smije se zaduživati uz suglasnost
Gradonačelnika.
Grad se može kratkoročno zadužiti
uzimanjem kredita ili zajmova kod poslovnih banaka, drugih kreditnih
institucija ili drugih osoba ili institucija izvan financijskog sektora, te
putem okvirnog kredita kod poslovne banke kod koje ima otvoren račun.
Odluku o kratkoročnom zaduženju donosi
Gradonačelnik.
Članak
23.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu
Grada kao i ustanova čiji je osnivač Grad smije se zaduživati uz suglasnost
Gradonačelnika.
Gradonačelnik također može davati
jamstva pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je
osnivač, uz prethodnu suglasnost ministra financija.
V PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH
KORISNIKA
Članak
24.
Čelnik proračunskog korisnika
odgovoran je za planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran
je za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično raspolaganje
proračunskim sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje
naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih
sredstava. Čelnik proračunskog korisnika može određena prava unutarnjim
propisima u skladu sa zakonom prenijeti na druge osobe.
Članak
25.
Financijski kontrolor proračunskog
korisnika odgovoran je za zakonito izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito i svrhovito trošenje javnog novca za namjene utvrđene
Proračunom i financijskim planom.
Članak
26.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana Upravnom odjelu za
financije i javnu nabavu do 30. srpnja 2022. godine koji zajedno sa
polugodišnjim izvještajem Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj.
Upravni odjel za financije i javnu
nabavu polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna dostavlja Gradonačelniku do
05. rujna 2022., a Gradonačelnik polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
upućuje na usvajanje Gradskom vijeću do 15. rujna 2022. godine.
Članak
27.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju
godišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana Upravnom odjelu za
financije i javnu nabavu do 31. ožujka 2023. godine. Nadležna upravna tijela
Grada dostavljaju konsolidirane godišnje financijske izvještaje Proračunskih
korisnika Upravnom odjelu za financije i javnu nabavu do 10. veljače 2023.
godine. Godišnji financijski planovi proračunskih korisnika konsolidirani na
razini upravnog tijela i nacrt godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna
dostavlja Upravni odjel za financije gradonačelniku do 1. svibnja 2023. godine.
Prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna dostavlja se Gradskom
vijeću na usvajanje do 1. lipnja 2023. godine.
VII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
28.
Ova Odluka objavit će se u Službenim
novinama Primorsko-goranske županije, a stupa na snagu od 01.01.2022. godine.
KLASA: 400-06/21-60/9
URBROJ: 2107/02-01-21-2
Novi Vinodolski, 1.
prosinca 2021.
GRADSKO VIJEĆE GRADA NOVI
VINODOLSKI
Predsjednik Gradskog vijeća
Neven Pavelić, v. r.