69.
Temeljem
članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (“Narodne novine” broj 86/08, 61/11, 4/18,
96/18 i 112/19) i članka 40. stavka 4. podstavka 7. Statuta Općine Baška
(“Službene novine Primorsko-goranske županije” broj 12/13, 31/15, 27/17, 4/18,
6/20 i 4/21), na prijedlog pročelnice Jedinstvenog upravnog odjela, Općinski
načelnik Općine Baška, dana 6. prosinca 2021. godine, donio je
P R A V I L N I K
o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela
Članak 1.
Ovim Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Baška (u daljnjem tekstu: Pravilnik) uređuju se način upravljanja i
organizacija poslova, unutarnji ustroj - organizacijske jedinice, broj
službenika i namještenika, opis poslova i radnih zadataka sa stručnim uvjetima
potrebnim za obavljanje tih poslova, te druga pitanja u skladu sa zakonom,
Statutom Općine Baška i Odlukom o ustroju i djelokrugu rada Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Baška.
Članak 2.
(1) Riječi i pojmovi u ovom pravilniku, koji imaju rodno
značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, neovisno u kom rodu su
navedeni.
(2) U rješenjima, u kojima se odlučuje o pravima, obvezama i
odgovornostima službenika i namještenika, kao i u potpisu pismena, te na
uredskim natpisima, naziv radnog mjesta navodi se u rodu koji odgovara
spolu službenika, odnosno namještenika raspoređenog na odnosno radno
mjesto.
Članak 3.
Djelokrug rada Jedinstvenog upravnog odjela određen je člankom 2.
Odluke o ustroju i djelokrugu rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine Baška
(“Službene novine” Primorsko-goranske županije br. 37/09, 36/10 i 19/08).
Članak 4.
(1) Poslove Jedinstvenog upravnog odjela obavljaju službenici i
namještenici.
(2) Službenici su osobe koje, kao redovito zanimanje, obavljaju
poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Baška i povjerene poslove državne
uprave, u skladu s Ustavom i zakonom.
(3) Službenici su i osobe koje obavljaju opće, administrativne,
financijsko-planske, materijalno-financijske, računovodstvene, informatičke i
druge stručne poslove.
(4) Namještenici su osobe koje obavljaju pomoćno-tehničke i
ostale poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog
obavljanja poslova iz djelokruga.
Članak 5.
(1) Radom Jedinstvenog upravnog odjela upravlja pročelnik, a za
svoj rad odgovoran je Općinskom načelniku.
(2) Za obavljanje poslova iz djelokruga rada Jedinstvenog
upravnog odjela ustrojene su unutarnje organizacijske jedinice, kako slijedi:
1. Odsjek načelnika,
2. Odsjek za proračun, financije i računovodstvo,
3. Odsjek za komunalni sustav, prostorno uređenje, graditeljstvo
i zaštitu okoliša.
1. Odsjek načelnika
Članak 6.
(1) U Odsjeku načelnika, kao unutarnjoj organizacijskoj jedinici
Jedinstvenog upravnog odjela, obavljaju se poslovi iz područja društvenih
djelatnosti, posebice poslovi vezani uz kulturu, tjelesnu kulturu i sport,
brigu i odgoj djece predškolske dobi, osnovno školstvo, socijalnu skrb,
primarnu zdravstvenu zaštitu i zaštitu potrošača, Savjet mladih, udruge
građana; poslovi iz područja opće uprave, osiguravaju se tehnički uvjeti za rad
Jedinstvenog upravnog odjela; obavljaju se poslovi prijama i otpreme pošte,
zaštite i čuvanja arhivskog gradiva; obavljaju se poslovi korespondencije i
komunikacije s tijelima državne uprave, drugim JLP(R)S, ustanovama; obavljaju
se protokolarni i administrativni poslovi vezani za rad Općinskog načelnika i
njegovog zamjenika, Općinskog vijeća, njegovog predsjednika i radnih tijela;
obavljaju se poslovi komunikacije s medijima i građanima; u suradnji s pročelnikom
Jedinstvenog odjela pripremaju se i izrađuju nacrti svih vrsta ugovora koje
zaključuje Općina Baška, prijedlozi nacrta općih i pojedinačnih akata i
Odsjekom za komunalni sustav, prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu
okoliša pripremaju se i provode postupci u svezi s gospodarenjem nekretninama u
vlasništvu Općine Baška, posebice glede stjecanja i otuđivanja nekretnina,
najma stanova, zakupa poslovnih prostora i javnih površina, dok sa savjetnikom
za javnu nabavu i EU fondove surađuje u svezi s javnom nabavom; obavljaju se i
drugi poslovi iz nadležnosti, po nalogu pročelnika Jedinstvenog upravnog
odjela, u skladu sa zakonom i aktima Općine Baška.
(2) Radom Odsjeka upravlja i rukovodi voditelj, a za svoj rad
odgovoran je pročelniku.
2. Odsjek za proračun, financije i računovodstvo
Članak 7.
(1) U Odsjeku za proračun, financije i računovodstvo, kao
unutarnjoj organizacijskoj jedinici Jedinstvenog upravnog odjela, obavljaju se
poslovi vođenja financijskog i materijalnog poslovanja Općine Baška, posebice
poslovi u svezi s izradom nacrta prijedloga proračuna, izvršenjem proračuna,
polugodišnjim i godišnjim izvršenjem proračuna; obavljaju se ostali
računovodstveno-knjigovodstveni poslovi; izrađuju se zakonom propisana
izvješća; obavlja se razrez i naplata općinskih poreza ako isti poslovi nisu povjereni
Poreznoj upravi; nadzire se naplata općinskih prihoda i poduzimaju mjere
naplate u suradnji s pročelnikom i Odsjekom za komunalni sustav, prostorno
uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša; vode se knjigovodstvena evidencija
općinske imovine i poslovi osiguranja iste; obavljaju se poslovi u svezi s
razvojem i poticanjem poduzetništva; prate se objave, predlažu se sudjelovanja
na županijskim, državnim i međunarodnim natječajima u svrhu osiguranja dodatnih
sredstava različitih namjena, uključujući i onih iz europskih fondova; prati se
pridržavanje zaključenih ugovora o koncesiji i izrađuju se odnosna, propisana
izvješća; obavljaju se i drugi poslovi po nalogu pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela, u skladu sa zakonom i aktima Općine Baška.
(2) Radom Odsjeka upravlja i rukovodi voditelj, a za svoj rad
odgovoran je pročelniku.
3. Odsjek za komunalni sustav, prostorno uređenje, graditeljstvo
i zaštitu okoliša
Članak 8.
(1) U Odsjeku za komunalni sustav, prostorno uređenje,
graditeljstvo i zaštitu okoliša obavljaju se poslovi iz područja komunalnog
gospodarstva, posebice oni u svezi s održavanjem i gradnjom objekata i uređaja
komunalne infrastrukture i provedbom komunalnog reda; provode se pripremaju se
rješenja o komunalnoj naknadi, komunalnom doprinosu i priključenju na komunalnu
infrastrukturu, te donose rješenja iz područja komunalnog redarstva; izrađuju
se prijedlozi godišnjih programa održavanja i gradnje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture, prati se i nadzire njihovo izvršenje, te o istome izrađuje
prijedlog izvješća; pripremaju se i surađuje se savjetnikom za javnu nabavu i
EU fondove u provedbi postupaka javne nabave i provedbi projekata iz
nadležnosti Odsjeka kao i s Odsjekom načelnika u provedbi postupka gospodarenja
nekretninama u vlasništvu Općine Baška; obavljaju se poslovi iz područja
prostornog i urbanističkog planiranja i uređenja, zaštite okoliša, protupožarne
i civilne zaštite, te zaštite na radu; obavljaju se poslovi prometnog redarstva
u skladu s odnosnim zakonom; obavljaju se i drugi poslovi po nalogu pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela, u skladu sa zakonom i aktima Općine Baška.
(2) Radom Odsjeka upravlja i rukovodi voditelj, a za svoj rad
odgovoran je pročelniku.
Članak 9.
(1) Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je na zahtjev
Općinskog načelnika izvješćivati o radu Jedinstvenog upravnog odjela.
(2) Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela može Općinskom
načelniku podnijeti izvješće i stavka 1. ovoga članka i po vlastitom nahođenju.
Članak 10.
U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta pročelnika do imenovanja
pročelnika na način propisan zakonom, odnosno u razdoblju duže odsutnosti
pročelnika, Općinski načelnik može službenika koji ispunjava uvjete za
pročelnika ovlastiti za obavljanje poslova pročelnika, i to privremeno.
Članak 11.
Sastavni dio ovoga Pravilnika je Popis radnih mjesta s opisom
poslova i zadaća, stručne i druge uvjete za njihovo obavljanje, broj
izvršitelja, te sadrži sve elemente propisane Uredbom o klasifikaciji radnih
mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj
74/10, 125/14).
Članak 12.
(1) Službenici i namještenici primaju se u službu na neodređeno
vrijeme, uz obvezni probni rad u trajanju od 3 (tri) mjeseca, natječajem, koji
se objavljuje u „Narodnim novinama“, ili na određeno vrijeme, oglasom preko
Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a koji se mogu objaviti i u dnevnom tisku,
tjednom tisku, odnosno tjednom listu, sve u skladu sa Zakonom o službenicima i
namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne
novine“ broj 86/08, 61/11, 04/18, 96/18 i 112/19) i Planom prijma u službu.
(2) Plan prijma u službu utvrđuje Općinski načelnik.
(3) Radi stjecanja radnog iskustva i osposobljavanja za
samostalni rad u službu se može primiti i vježbenik, u skladu s Planom prijma u
službu i Zakonom.
Članak 13.
Službenici i namještenici odgovorni su za svoj rad, ovisno o
radnom mjestu na koje su raspoređeni, voditelju Odsjeka, te pročelniku.
Članak 14.
(1) Službenici su obvezni imati položeni državni ispit.
(2) Službenik se može primiti u službu i ako nema položen državni
ispit, ali uz obvezu polaganja istoga u roku od 1 (jedne) godine od dana prijma
u službu.
(3) Službenici i namještenici dužni su se osposobljavati i
usavršavati u cilju unapređenja obavljanja poslova na koje su raspoređeni.
Članak 15.
(1) Službenik „Savjetnik za javnu nabavu i EU fondove“ mora
posjedovati certifikat u području javne nabave.
(2) U službu se može primiti i osoba koja ne posjeduje certifikat
u području javne nabave, ali je ista obvezna položiti ispit iz područja javne
nabave u skladu sa zakonom kojim se uređuju pravila o provedbi postupka javne
nabave u roku od 6 (šest) mjeseci od dana raspoređivanja na radno mjesto,
odnosno u prvom sljedećem terminu nakon isteka roka ukoliko u ostavljenom roku
ne bude organizirano osposobljavanje i polaganje ispita.
(3) Ukoliko službenik u roku iz stavka 2. ovog članka ne položi
ispit kojim se stječe certifikat u području javne nabave, prestaje mu služba.
Članak 16.
(1) Službenik „referent - komunalni i prometni redar“ mora imati
završen program stručnog osposobljavanja i položen ispit o stručnoj
osposobljenosti za prometnog redara.
(2) U službu se može primiti i osoba koja nema završen program
stručnog osposobljavanja i položen ispit o stručnoj osposobljenosti za
prometnog redara, ali je isti obvezna položiti u roku od 6 (šest) mjeseci od
dana raspoređivanja na radno mjesto, odnosno, ako u istom roku ne bude
organizirano osposobljavanje i polaganje ispita, obvezan je isti položiti u
prvom sljedećem terminu nakon isteka 6 mjeseci službe.
(3) Ako se službenik stručno ne osposobi za prometnog redara,
odnosno ne položi ispit, u roku iz stavka 2. ovoga članka, prestaje mu služba.
Članak 17.
(1) Službenik „referent za administrativno-arhivske poslove“ mora
imati položen stručni ispit za djelatnike u pismohranama.
(2) U službu se može primiti i osoba koja nema položen ispit iz
prethodnog stavka, ali je isti obvezan položiti u roku od 1 (jedne) godine od
dana raspoređivanja na radno mjesto.
(3) Ako službenik ne položi stručni ispit iz stavka 1., u roku iz
stavka 2. ovoga članka, prestaje mu služba.
Članak 18.
Na sve što ovim Pravilnikom nije posebno uređeno, te na prava,
obveze i odgovornosti u svezi s radom primjenjuju se odredbe Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(„Narodne novine“ broj 86/08, 61/11, 04/18, 96/18 i 112/19), te Pravilnika o
radu („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 33/17 i 18/19).
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 19.
(1) Službenici i namještenici zatečeni u službi, u Jedinstvenom
upravnom odjelu na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavljaju raditi na
svojim dosadašnjim radnim mjestima, s opisom poslova radnog mjesta prema
dosadašnjem Pravilniku te zadržavaju plaću i ostala prava prema dosadašnjim
rješenjima, dok im se ne donesu nova rješenja o rasporedu sukladno ovim
Pravilniku i sistematizaciji radnih mjesta.
(2) Rješenja o rasporedu na radno mjesto, sukladno odredbi
prethodnog stavka, donose se u roku od dva mjeseca od stupanja na snagu ovog
Pravilnika.
Članak 20.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik
o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Baška („Službene
novine Primorsko-goranske županije” broj 19/18, 22/18, 42/18, 25/19, 31/19).
Članak 21.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana od dana objave u
„Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.
KLASA: 030-01/21-01/5
URBROJ: 2142-03-02/1-21-1
Baška, 6 prosinca 2021.
Općinski načelnik:
Mr. sc. Toni Juranić, dipl. oec., v. r.
*datoteka se nalazi na kraju
dokumenta*