76.
Na
temelju članka 15. stavka 2. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“ broj
120/16) i članka 33. Statuta Općine Omišalj („Službene novine
Primorsko-goranske županije“ broj 5/21), Općinsko vijeće Općine Omišalj na 2.
sjednici održanoj 11. listopada 2021.godine, donijelo je
PRAVILNIK
o provedbi
postupaka jednostavne nabave
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom o provedbi postupaka jednostavne nabave robe,
radova i usluga (dalje u tekstu: Pravilnik) utvrđuju pravila i postupci nabave
robe i/ili usluga procijenjene vrijednosti manje od 200.000,00 kuna, odnosno
nabava radova procijenjene vrijednosti manje od 500.000,00 kuna.
Članak 2.
Općina Omišalj (dalje u tekstu: Općina) prilikom provođenja
postupka jednostavne nabave obvezna je poštovati načelo slobode kretanja robe,
načelo slobode poslovnog nastana i načelo slobode pružanja usluga te načela
koja iz toga proizlaze, kao što su načelo tržišnog natjecanja, načelo jednakog
tretmana, načelo zabrane diskriminacije, načelo uzajamnog priznavanja, načelo
razmjernosti i načelo transparentnosti.
Općina je obvezna primjenjivati odredbe ovog Pravilnika na način
koji omogućava učinkovitu nabavu te ekonomično i svrhovito trošenje javnih
sredstava.
Članak 3.
Nabava roba, radova ili usluga za potrebe Općine vršit će se
temeljem plana nabave za svaku proračunsku godinu, a prema stvarnim potrebama i
osiguranim sredstvima. Sadržaj plana nabave određuje se sukladno važećim
zakonskim propisima.
Postupci jednostavne nabave moraju biti usklađeni s planom
nabave.
Članak 4.
Postupke jednostavne nabave provode ovlaštene osobe
Općine.
Ovlaštene osobe iz stavka 1. ovog članka ne moraju imati
certifikat u području javne nabave.
Predmet nabave određuje se na način da isti predstavlja tehničku,
tehnološku, oblikovnu, funkcionalnu ili drugu objektivno odredivu cjelinu, pri
čemu ne smije dijeliti vrijednost nabave s namjerom izbjegavanja primjene
Zakona o javnoj nabavi.
Izračunavanje procijenjene vrijednosti nabave temelji se na
ukupnom iznosu, bez poreza na dodanu vrijednost.
II. POSTUPCI JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 5.
Postupci jednostavne nabave u smislu ovog Pravilnika su:
1. Izravno ugovaranje i
2. Javno prikupljanje ponuda.
1. IZRAVNO UGOVARANJE
Članak 6.
Izravno ugovaranje je postupak nabave u kojem se izdaje
narudžbenicu ili sklapa ugovor na temelju jedne ponude gospodarskog subjekta.
Izravno ugovaranje provodi se za nabavu roba, usluga ili radova
procijenjene vrijednosti manje od 20.000,00 kuna.
Izravno ugovaranje je postupak nabave u kojem naručitelj izdaje
narudžbenicu ili sklapa ugovor s jednim gospodarskim subjektom.
Ponuda i narudžbenica, odnosno ugovor, dostavljaju se, u pravilu,
elektroničkom poštom.
Narudžbenicu nije potrebno ispuniti za gotovinsku nabavu i nabavu
putem kreditnih kartica do iznosa od 1.000,00 kuna.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, u slučajevima kao što su nabava
potrošnog uredskog materijala, stručne literature, usavršavanje službenika,
reprezentacija Općinskog načelnika i sl., sukladno Proceduri zaprimanja,
provjere i plaćanja računa Općine Omišalj, voditelj Odsjeka za proračun i
financije dodjeljuje poziciju i konto uz provjeru osiguranog iznosa u Proračunu
Općine Omišalj, a Općinski načelnik svojom ovjerom odobrava plaćanje računa.
Ugovor o nabavi može se sklopiti izravnim ugovaranjem s jednim
gospodarskim subjektom i za nabavu roba, radova ili usluga čija je procijenjene
vrijednosti jednaka ili veća od 20.000,00 kuna u sljedećim slučajevima:
-nabave usluga od ponuditelja čiji se odabir predlaže zbog
specijalističkih stručnih znanja ili posebnih okolnosti (konzultantske,
odvjetničke, javnobilježničke, zdravstvene i dr. usluge, usluge vještaka,
konzervatorske usluge, tehnički razlozi i sl.),
-kada je to potrebno zbog obavljanja usluga ili radova na
dovršenju započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina,
-kada zbog umjetničkih razloga i/ili razloga povezanih sa
zaštitom isključivih prava ugovor može izvršiti samo određeni ponuditelj,
-kada u postupku jednostavne nabave nije dostavljena nijedna
ponuda, a postupak nabave se ponavlja,
-žurne nabave, uzrokovane događajima koji se nisu mogli
predvidjeti.
Rok za dostavu ponuda mora biti primjeren predmetu nabave i ne
smije biti kraći od pet kalendarskih dana od dana slanja odnosno objave poziva
na dostavu ponuda.
U slučaju žurnosti poziv se šalje elektroničkim putem te skraćuje
rok za dostavu na tri kalendarska dana od dana slanja poziva na dostavu ponuda.
2. JAVNO PRIKUPLJANJE PONUDA
Članak 7.
Javno prikupljanje ponuda je postupak nabave u kojem na temelju
javno objavljenog poziva za prikupljanje ponuda svaki zainteresirani
gospodarski subjekt može podnijeti ponudu.
Javno prikupljanje ponuda provodi se za nabavu roba, usluga i/ili
radova procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kuna, a manje od
200.000,00 kuna za nabavu robe i/ili usluga, odnosno nabava radova procijenjene
vrijednosti manje od 500.000,00 kuna.
Poziv za javno prikupljanje ponuda objavljuje se na web stranici
Općine. Poziv se može objaviti i u Elektroničkom oglasniku javne Republike
Hrvatske (EOJN).
Istovremeno s objavom poziva na web stranici Općine, poziv se
može uputiti i na adrese potencijalnih ponuditelja (gospodarskih subjekata).
Poziv iz stavka 3. ovog članka upućuje se, u pravilu, elektroničkom
poštom.
Rok za dostavu ponuda mora biti primjeren predmetu nabave i ne
smije biti kraći od sedam kalendarskih dana od dana slanja poziva na dostavu
ponuda, odnosno objave poziva na dostavu ponuda.
III.PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 8.
Za postupak jednostavne nabave otvara se poseban predmet sukladno
propisima koji se odnose na uredsko poslovanje.
Članak 9.
Inicijalni zahtjev za pokretanje postupka jednostavne nabave mogu
podnijeti svi službenici Upravnog odjela, a daljnji postupak provodi službenik
zadužen za poslove jednostavne nabave.
Službenik koji provodi postupak jednostavne nabave provjerava da
li je zahtjev u skladu s Proračunom i Planom nabave.
O inicijalnom zahtjevu odlučuje Općinski načelnik - Odlukom o
početku postupka nabave.
Članak 10.
Postupak jednostavne nabave pokreće se Odlukom o početku postupka
jednostavne nabave, kojom se imenuje Stručno povjerenstvo za jednostavnu nabavu
(dalje u tekstu: Stručno povjerenstvo).
Stručno povjerenstvo čine tri službenika Upravnog odjela. Obvezni
član Stručnog povjerenstva je službenik zadužen za poslove jednostavne nabave.
Stručno povjerenstvo u okviru svojih ovlasti, primjenjujući
odgovarajuće zakone i podzakonske propise, otvara ponude, obavlja pregled i
ocjenu ponuda, izrađuje Zapisnik o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda s
prijedlogom odabira ponude kojim predlažu odabir najpovoljnije ponude sukladno
kriteriju za odabir ponude, sudjeluju u ostalim aktivnostima vezanim za provedbu
postupka jednostavne nabave.
Članak 11.
Poziv na dostavu ponude izrađuje službenik koji provodi postupak
jednostavne nabave, a potpisuje pročelnik Upravnog odjela te se isti upućuje
gospodarskim subjektima, odnosno javno objavljuje, u roku od tri dana od
donošenja odluke o početku postupka.
Članak 12.
Sve zatražene dokumente ponuditelji mogu dostaviti u neovjerenoj
preslici, a neovjerenom preslikom smatra se i neovjereni ispis elektroničke
isprave.
Nakon rangiranja ponuda prema kriteriju za odabir ponude, a prije
odabira ponude, od ponuditelja se može zatražiti dostavu izvornika ili
ovjerenih preslika svih dokumenata.
Članak 13.
Ponude se dostavljaju u roku i na način propisan Pravilnikom.
Ukoliko se ponude dostavljaju u zatvorenim omotnicama, na omotnici
ponude mora biti naznačen: naziv i adresa naručitelja, naziv i adresa
ponuditelja, evidencijski broj nabave, naziv predmeta nabave na koju se ponuda
odnosi te naznaka „NE OTVARAJ“.
Ponuditelj u roku za dostavu ponude može izmijeniti svoju ponudu,
nadopuniti je ili od nje odustati.
Izmjena ili dopuna ponude dostavlja se na isti način kao i
osnovna ponuda s obveznom naznakom da se radi o izmjeni ili dopuni.
Ponuditelj može do isteka roka za dostavu ponude pisanom izjavom
odustati od svoje dostavljene ponude. Pisana izjava se dostavlja na isti način
kao i ponuda s obveznom naznakom da se radi o odustajanju od ponude. U tom
slučaju neotvorena ponuda se vraća ponuditelju.
Članak 14.
U postupku jednostavne nabave ne provodi se javno otvaranje
ponuda, osim ako je drukčije određeno Pozivom na dostavu ponude.
Otvaranje ponuda započinje u naznačeno vrijeme, istodobno s
istekom roka za dostavu ponuda, u prostorijama Općine.
Članak 15.
Za odabir ponude dovoljna je jedna pristigla ponuda koja
udovoljava svim uvjetima iz Poziva na dostavu ponude.
Nakon roka za dostavu ponuda, zaprimljene ponude se otvaraju,
pregledavaju i ocjenjuju te stručno povjerenstvo o tome donose Zapisnik o
otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda s prijedlogom najpovoljnijeg ponuditelja.
Članak 16.
Općina može, iz opravdanih razloga, u bilo kojem trenutku
poništiti postupak jednostavne nabave.
Članak 17.
Općinski načelnik na osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda u
roku od 15 dana od dana otvaranja ponuda donosi Odluku o odabiru, odnosno
Odluku o poništenju postupka ukoliko se postupak poništava, a odluka nije
ranije donesena.
Obavijest o odabiru ponude ili poništenju postupka, zajedno sa
preslikom zapisnika o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda, dostavlja se svakom
ponuditelju na dokaziv način, u pravilu elektroničkom poštom.
IV. KRITERIJ ZA ODABIR PONUDE U POSTUPKU
JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 18.
Kriteriji za odabir ponude su najniža cijena ili ekonomski
najpovoljnija ponuda.
Ukoliko je kriterij odabira ekonomski najpovoljnija ponuda, osim
kriterija cijene mogu se koristiti i različiti kriteriji povezani s predmetom
nabave, npr. kvaliteta, tehničke prednosti, estetske i funkcionalne osobine,
ekološke osobine, operativni troškovi, ekonomičnost, rok isporuke ili rok
izvršenja, jamstveni rok i dr.
Izbor kriterija ovisi o predmetu nabave (složenost, rokovi i dr.)
i određuje se za svaki pojedini postupak.
V. SKLAPANJE I IZVRŠENJE UGOVORA
Članak 19.
S odabranim ponuditeljem obavezno se sklapa ugovor koji mora biti
u skladu s uvjetima određenima u pozivu na dostavu ponude i odabranom ponudom.
Ugovor iz stavka 1. ovog članka sklapa Općinski načelnik.
Članak 20.
S odabranim ponuditeljem zaključuje se ugovor, u pravilu, u roku
od osam dana od dostave odluke o odabiru ponude.
Izvršenje sklopljenih ugovora prati službenik koji je inicirao
nabavu, a koji je o tome dužan ispuniti Obrazac za kontrolu izvršenja ugovora,
koji se nakon izvršenja ugovora dostavlja službeniku nadležnom za vođenje registra
sklopljenih ugovora, a po potrebi i ranije, na traženje, zbog potrebe
ažuriranja registra ugovora na stranicama Elektronskog oglasnika javne nabave.
Članak 21.
U slučaju potrebe za dodatnom isporukom robe, radova i/ili usluga
nakon provedenog postupka jednostavne nabave i sklopljenog ugovora, ta dodatna
isporuka sagledava se u cjelini s nabavom za koju je već prethodno proveden
postupak nabave.
Zbrojena vrijednost osnovnog ugovora iz stavka 1. ovog članka i
vrijednost dodatka ugovora u ukupnosti čini cjelinu.
U slučaju kada je za takve dodatne nabave zbrojena vrijednost
jednaka ili veća od pragova za primjenu Zakona, postoji obveza primjene
odgovarajućeg postupka javne nabave.
VI. REGISTAR UGOVORA JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 22.
Općina je obvezna voditi registar sklopljenih ugovora jednostavne
nabave i objaviti ga na svojim internetskim stranicama.
VII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 23.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje primjena Pravilnika o
provedbi postupaka jednostavne nabave robe, radova i usluga („Službene novine
Primorsko-goranske županije“ broj 17/17).
Članak 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u
„Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 021-05/21-01/5
URBROJ: 2142-06-21-01-3
Omišalj, 11. listopada 2021.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednica
Dunja Mihelec, v. r.