45.
Na temelju članka 25. stavka 4. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 33/01, 60/14, 129/05, 109/07, 36/09, 150/11, 144/12, 123/17, 98/19 i 144/20), članka 75. stavka 4. i članka 28. točke 22. Statuta Primorsko-goranske županije („Službene novine“ broj 23/09, 9/13, 25/13-pročišćeni tekst, 5/18, 8/18-pročišćeni tekst, 2/20 i 4/21) i članka 84. Poslovnika Županijske skupštine Primorsko-goranske županije („Službene novine“ broj 26/09, 16/13, 25/13-pročišćeni tekst i 4/21), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 37. sjednici od 25. ožujka 2021. godine donijela je
O D L U K U
o načinu podnošenja prijedloga i peticija od strane građana Primorsko-goranske županije
Članak 1.
Građani Primorsko-goranske županije imaju pravo Županijskoj skupštini Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu :Županijska skupština) predlagati donošenje općeg akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Županijske skupštine te podnositi peticije iz samoupravnog djelokruga Primorsko-goranske županije (dalje u tekstu: Županija).
Pravo iz stavka 1. ovoga članka pripada građanima koji su upisani u popis birača Županije.
O prijedlogu i peticiji iz stavka 1. ovoga članka Županijska skupština mora raspravljati ako prijedlog odnosno peticiju potpisom podrži najmanje 10% od ukupnog broja birača u Županiji te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od zaprimljenog prijedloga.
U ime Županijske skupštine odgovor daje predsjednik Županijske skupštine.
Članak 2.
Građani koji žele pokrenuti postupak za prikupljanje potpisa, a vezano uz predlaganje općeg akta ili rješavanje određenog pitanja odnosno koji žele pokrenuti postupak vezano uz podnošenje peticije (u daljnjem tekstu: predlagatelji) dužni su predsjedniku Županijske skupštine dostaviti podatak o osobi-organizatoru prikupljanja potpisa, o vremenu prikupljanja potpisa, a koje može trajati najviše 30 dana, te o općem aktu odnosno pitanju koje se želi rješavati odnosno o pitanju koje je sadržaj peticije.
Prijedlog iz stavka 1. ovog članka predlagatelji dostavljaju predsjedniku Županijske skupštine putem pošte ili elektroničkim putem.
Članak 3.
Potpisi građana skupljaju se na obrascu koji je sastavni dio ove Odluke, a koji sadrži podatak o imenu i prezimenu građana koji svojim potpisom podržava prijedlog odnosno peticiju i podatak o njegovom identifikacijskom broju (OIB).
Članak 4.
Predlagatelji su dužni u roku od pet dana od dana u kojem je istekao rok za prikupljanje potpisa, predsjedniku Županijske skupštine dostaviti obrasce s prikupljenim potpisima.
Obrasci predani izvan roka iz stavka 1. ovoga članka neće se razmatrati.
Članak 5.
Predsjednik Županijske skupštine će u roku od tri dana od zaprimanja obrazaca iste dostaviti komisiji koja će utvrditi da li je prikupljen dovoljan broj pravovaljanih potpisa.
Komisiju iz stavka 1. ovoga članka imenuje Županijska skupština.
Komisija ima predsjednika i četiri člana. Predsjednika komisije i dva člana Županijska skupština imenuje iz reda predstavničke većine, a dva člana iz reda predstavničke manjine.
Komisiji u vezi s prebrojavanjem potpisa i utvrđivanjem njihove ispravnosti pomažu službenici upravnih tijela koje određuje Župan.
Članak 6.
Po okončanju prebrojavanja potpisa, a najkasnije u roku od dva mjeseca od zaprimanja obrazaca, komisija će izvijestiti Županijsku skupštinu o provedenom prebrojavanju i utvrđenom broju pravovaljanih potpisa te predložiti Županijskoj skupštini postupanje vezano uz traženje predlagatelja .
Članak 7.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 021-04/21-01/2
URBROJ: 2170/1-01-01/5-21-42
Rijeka, 25. ožujka 2021.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA Županijska skupština
Predsjednik
Erik Fabijanić
*datoteka se nalazi na kraju dokumenta*
|