54.
Temeljem
članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08, 136/12 i 15/15), te
članka 42. Statuta Općine Vrbnik (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 31/09, 33/09, 15/13, 25/13, 2/18 , 37/18, 17/20 i 32/20), Općinsko vijeće
Općine Vrbnik, na sjednici održanoj 16. prosinca 2020. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju
Proračuna Općine Vrbnik
za 2021. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te rashoda
i izdataka Proračuna Općine Vrbnik za 2021. godinu (u daljnjem tekstu:
Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje
imovinom i dugovima Općine Vrbnik (u daljnjem tekstu: Općina), prava i obveze
korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog vijeća i Općinskog
načelnika u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u svezi s izvršavanjem
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i
točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti,
specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Računa
financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od poreza, pomoći,
prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih prihoda i prihoda
od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju zakonskih i drugih
propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine
i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka
iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i
projekata.
Uz proračun donosi se Plan razvojnih programa. Plan razvojnih
programa je dokument sastavljen za trogodišnje razdoblje, koji sadrži ciljeve i
prioritete razvoja povezane s programskom i organizacijskom klasifikacijom
proračuna. Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u sljedeće tri
godine, a usklađuje se svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za
Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci,
odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna, Općinski načelnik može obustaviti
izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana. Općinski načelnik
donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene
obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Općinski
načelnik mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu
obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 5.
Godišnji proračun izvršava se do 31. prosinca fiskalne godine.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do 31. prosinca tekuće
godine, podmiruju se iz namjenski odobrenih sredstava Proračuna sljedeće
fiskalne godine. O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne godine
odlučuje Općinsko vijeće pri donošenju Godišnjeg izvještaja o izvršenju
proračuna za 2019. godinu.
Članak 6.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda iz
Proračuna.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju se
najvišim dopuštenim iznosima, tako da stvarni izdaci Općine Vrbnik u 2020.
godini ne smiju biti veći od iznosa utvrđenog Proračunom za pojedinu aktivnost
ili projekt.
Članak 7.
Proračunska sredstva koristit će se za namjene utvrđene
Proračunom.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom, mogu se upotrijebiti i
u svrhu građenja i održavanja objekata predškolskog, školskog, zdravstvenog i
socijalnog sadržaja, financiranje građenja i održavanje javnih građevina
sportske i kulturne namjene, poboljšanje energetske učinkovitosti zgrada u
vlasništvu jedinica lokalne samouprave, kao i za druge namjene.
Članak 8.
Odluku o rasporedu sredstava za subvencije, donacije i pomoći po
pojedinom korisniku u iznosu do 10.000,00 kn donosi Općinski načelnik, ukoliko
krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Odluku o rasporedu sredstava za subvencije, donacije i pomoći po
pojedinom korisniku, iznad 10.000,00 kn donosi Općinsko vijeće ili Općinski
načelnik po ovlaštenju vijeća, ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim
Proračunom.
Članak 9.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuje Općinski načelnik.
Sredstva za reprezentaciju raspoređuje Općinski načelnik.
Članak 10.
Plan nabave za predmete nabave čija je procijenjena vrijednost
nabave jednaka ili veća od 20.000,00 kuna donosi općinski načelnik za
proračunsku ili poslovnu godinu najkasnije u roku od 30 dana od dana njegovog
donošenja proračuna.
Naručitelj može izmijeniti ili dopuniti plan nabave tijekom
proračunske ili poslovne godine.
Sve izmjene ili dopune plana nabave moraju biti vidljivo
naznačene u odnosu na osnovni plan nabave. Odredbe stavaka 1. – 3. ovoga članka
na odgovarajući način primjenjuju se u slučaju privremenog financiranja.
Odluku o početku postupka javne nabave, kao i odluku o odabiru,
sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj 120/16) donosi
načelnik Općine Vrbnik. Usvajanjem Proračuna daje se suglasnost načelniku za
sklapanje ugovora o javnoj nabavi.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 11.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih
prihoda i primitaka, izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka
za te namjene.
Iznimno, od stavka 1. ovoga članka, Općinski načelnik može
odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci ostvare na teret ostalih proračunskih
prihoda.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini
prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
V. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 12.
U Proračunu su planirana sredstva za proračunsku zalihu u iznosu
od 40.000,00 kn. Sredstva proračunske zalihe koriste se za nepredviđene
namjene, za koje u proračunu nisu osigurana sredstva, ili za namjene za koje se
tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dostatna sredstva jer ih pri
planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski
načelnik.Načelnik je obvezan svaki mjesec izvijestiti Općinsko vijeće o
korištenju proračunske zalihe.
VI. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 13.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje proračuna u cjelini
je Općinski načelnik.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi, kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Članak 14.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću ostvari Upravni odjel,
te ostali prihodi što pripadaju Proračunu budu pogrešno naplaćeni ili naplaćeni
u svoti većoj od propisane, pogrešno ili više naplaćene svote vratiti će se
uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Rješenje o vraćanju prihoda iz stavka 1. ovog članka donosi
Jedinstveni upravni odjel.
Članak 15.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna
stvaraju obveze, izdaje i potpisuje Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao
sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga
evidentiraju se i čuvaju u Jedinstvenom upravnom odjelu općine Vrbnik.
VII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 16.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u iznimnim slučajevima uz
odobrenje općinskog načenika.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 17.
Imovinu Općine čine financijska i nefinancijska imovina kojom
upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Općine.
Članak 18.
Raspoloživa novčana sredstva na računu Proračuna mogu se ulagati
u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti
ulaganja.
Ugovor o ulaganju sredstava iz stavka 1. ovog članka potpisuje
Načelnik na temelju odluke Općinskog vijeća kojom se utvrđuju uvjeti
ulaganja.Sredstva ostvarena od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima,
prihod su Proračuna.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih pozajmica
donosi Općinski načelnik sukladno zakonskim propisima. Oročena sredstva te
sredstva dana kao kratkoročne pozajmice moraju se vratiti u Proračun do
31.12.2021. godine.
Članak 19.
Općinsko vijeće može na prijedlog Općinskog načelnika odlučiti o
kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su za kupnju osigurana
sredstva u proračunu i ako se s time štiti interes Općine.
Ulaganja u imovinu trgovačkih društava u vlasništvu ili
suvlasništvu Općine, evidentiraju se kao povećanje udjela.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili
udjela u kapitalu pravnih osoba, Općinsko vijeće, na prijedlog Općinskog
načelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to
nije u suprotnosti s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste
se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i
financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od
potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je osnivač ili
suosnivač Općina Vrbnik, odlučuje Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog
načelnika.
Članak 20.
Načelnik može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i
kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga, koji se ne
smatraju javnim davanjima, pod uvjetom propisanim Zakonom o proračunu, podzakonskim
aktima kao i aktima Općine Vrbnik.
Kriteriji, mjere naplate, procedure naplate dospjelih
potraživanja te kriteriji za otpis dospjelih nenaplaćenih potraživanja s osnove
javnih davanja propisani su Odlukom o kriterijima, mjerama i proceduri naplate i
otpisa potraživanja Općine Vrbnik.
Članak 21.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske
imovine osiguravaju se u Proračunu Općine Vrbnik.
Članak 22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske imovine vodi se u
Jedinstvenom upravnom odjelu. Općinski načelnik dužan je Jedinstvenom upravnom
odjelu dostaviti podatke o svakoj promjeni na imovini kojom upravlja.
IX. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 23.
Općina se može dugoročno zaduživati za potrebe financiranja
kapitalnih ulaganja, te izdavati jamstva u skladu sa Zakonom o proračunu.
Odluku o zaduživanju donosi Općinsko vijeće.
Članak 24.
Općinski načelnik može dati jamstvo pravnoj osobi u većinskom
izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine kao i ustanovi čiji je osnivač za
ispunjenje obveza pravne osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan
Zakonom.
Općina je obvezna prije davanja jamstva ishoditi suglasnost
ministra financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u Proračunu
Općine u iznosu do 5 % dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa Općinski načelnik.
Članak 25.
Općina se može kratkoročno zadužiti za premoščivanje jaza
nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća odveza, najduže
na rok od 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reporogramiranja ili zatvaranja
postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih
kratkoročnih kredita ili zajmova.
Općina se može kratkoročno zadužiti uzimanjem kredita kod
poslovne banke kod koje ima otvoren žiro račun do iznosa od 2.000.000,00 kn.
Odluku o kratkoročnom zaduživanju donosi Općinsko vijeće Općine
Vrbnik.
Općinski načelnik ovlašten je za postupanje vezano uz kratkoročno
zaduživanje uz uvijet iz stavka 1. 2.i 3. ovog članka.
X. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 26.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti planiranih
prihoda i izdataka, Proračun se mora uravnotežiti. Općinski načelnik predložit
će Općinskom vijeću da donese izmjene i dopune Proračuna.
Uravnoteženje Proračuna provodi se tijekom proračunske godine
izmjenama i dopunama Proračuna prema postupku za donošenje Proračuna.
Članak 27.
Proračunska sredstva ne mogu se preraspodjeliti, osim pod
uvjetima i na način kako je utvrđeno Zakonom o proračunu i ovom Odlukom.
Iznimno, ako se preraspodjela ne izvrši u skladu sa stavkom 1.
ovog članka, preraspodjela sredstava na proračunskom stavkama, može se izvršiti
najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje, ako to odobri
općinski načelnik.
Općinski načelnik o preraspodjelama izvještava Općinsko vijeće
prilikom podnošenja polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
XI. FINANCIJSKO IZVJEŠTAVANJE
Članak 28.
Općinski načelnik podnosit će Općinskom vijeću šestomjesečno
izvješće o izvršenju Proračuna, sa stanjem na dan 30. lipnja i godišnje
izvješće sa stanjem na dan 31. prosinca 2021.godine.
Jedinstveni upravni odjele izvješćivat će mjesečno Općinskog
načelnika o izvršenju Proračuna.
XII. OVLASTI I ODGOVORNOSTI OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak 29.
Općinski načelnik odgovoran je za planiranje i izvršavanje dijela
proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje
proračunskim sredstvima. Također odgovorni su za preuzimanje obveza, izdavanje
naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih
sredstava.
Općinski načelnik može određena prava unutarnjim propisima u
skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti na druge osobe.
O zakonitom, namjenskom i svrhovitom korištenju proračunskih
sredstava te učinkovitom i djelotvornom funkcioniranju sustava financijskog
upravljanja i kontrola u okviru sredstava utvrđenih u proračunu odnosno
financijskom planu, Općinski načelnik sastavlja Izjavu o fiskalnoj
odgovornosti.
XII.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 30.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2021. godine.
Klasa: 400-01/20-01/63
Ur. broj: 2142-07-03-20-1
Vrbnik, 16. prosinca 2020.
Općinsko vijeće Općine Vrbnik
Predsjednik
Ivan Juranić, v. r.