95.
Na
temelju članka 14. Zakona o proračunu („Narodne novine“ broj 87/08, 136/12 i
15/15) i članka 38. Statuta Općine Omišalj („Službene novine Primorsko-goranske
županije“ broj 29/13, 8/18 i 3/20), Općinsko vijeće Općine Omišalj, na sjednici
održanoj 30. studenog 2020. godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju
Proračuna Općine Omišalj za 2021. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda
i izdataka Proračuna Općine Omišalj za 2021. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Općine Omišalj (u daljnjem
tekstu: Općina), upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom te dugovima
Općine, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog
načelnika te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih
programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa prihoda i rashoda i
Računa financiranja iskazanih po ekonomskoj i funkcijskoj klasifikaciji te
izvorima financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi poslovanja i
prihodi od prodaje nefinancijske imovine, te rashodi poslovanja i rashodi za
nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su svi primici od financijske
imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i
zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka
iskazanih po organizacijskoj i programskoj klasifikaciji i izvorima
financiranja, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata
(tekućih i kapitalnih).
Plan razvojnih programa sadrži ciljeve i prioritete razvoja
povezane s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i
dospjelim obvezama u razdoblju od 01. siječnja do 31. prosinca 2021. godine.
Stvarna naplata prihoda i primitaka nije ograničena procjenom u
Proračunu.
Proračunska sredstva mogu se koristiti samo za namjene utvrđene
Proračunom i do visine utvrđene u njegovom Posebnom dijelu.
Rashodi i izdaci ne mogu biti izvršeni u iznosima većim od onih
koji su utvrđeni Proračunom.
Rashodi proračuna za koje je obveza nastala u 2021. godini
rashodi su Proračuna za 2021. godinu, neovisno o plaćanju.
Rashodi i izdaci koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te
namjene.
Članak 4.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel Općine obvezan je
izvijestiti korisnike proračunskih sredstava o odobrenim sredstvima.
Korisnici proračunskih sredstava obvezni su izraditi godišnji
izvještaj o poslovanju i dostaviti ga Upravnom odjelu.
Upravni odjel Općine ima pravo nadzora nad financijskim,
materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika proračunskih sredstava,
te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici proračunskih sredstava su obvezni dati sve potrebne
podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže.
Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora utvrdi da su
sredstva bila upotrijebljena protivno Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se
Općinskog načelnika i poduzeti mjere za nadoknadu tako utrošenih sredstava ili
će se privremeno obustaviti isplata na stavkama s kojih su sredstva bila
nenamjenski trošena.
Sredstva se korisnicima proračunskih sredstava stavljaju na
raspolaganje isključivo na osnovu pisanog dokumenta (Zahtjeva) iz kojeg je
vidljivo:
- da je namjena odobrena u Proračunu,
- da je iznos stvorene obveze u visini odobrenog iznosa,
- da je obveza likvidirana od nadležne osobe.
Nadležna osoba iz stavka 4. ovog članka je voditelj nadležnog
odsjeka uz oznaku pozicije iz Posebnog dijela Proračuna.
Isplata sredstava korisniku Proračuna izvršavat će se u skladu s
Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom planu.
Zaključivanje pisanog ugovora s udrugama temeljem natječaja o
financiranju javnih potreba, kao korisnicima proračunskih sredstava, je obvezno
bez obzira na iznos donacije.
Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 5.
U Proračunu se planiraju svi prihodi i primici koje ostvaruje
Općina sukladno pozitivnim propisima.
Namjenski prihodi i primici proračuna su prihodi koji se ostvare
iz pomoći, donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora te se koriste
isključivo za namjene utvrđene planom.
Ako ne budu iskorišteni u tekućoj proračunskoj godini, prenose se
u narednu proračunsku godinu.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju se kao
prihodi Proračuna za 2021. godinu.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom, mogu se upotrijebiti i
u svrhu održavanja objekata predškolskog, školskog, zdravstvenog i socijalnog
sadržaja, za financiranje vatrogastva, financiranje građenja i održavanje
javnih građevina sportske i kulturne namjene i prostora u vlasništvu Općine.
Članak 6.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi Proračuna, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina
vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna tekuće godine.
Zaključak o povratu sredstava donosi Općinski načelnik na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 7.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Općinski načelnik, odnosno nadležna osoba, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom i datumom pravni temelj i visinu obveze koja
proizlazi iz knjigovodstvene isprave te odrediti oznake proračunskih klasifikacija
na teret kojih se obveze isplaćuju.
Isplata iz Posebnog dijela Proračuna se vrši temeljem Procedure
zaprimanja, provjere i plaćanja računa u Općini Omišalj.
Isplata sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i ustupanje
radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 8.
Općinski načelnik utvrđuje kalkulativnu osnovicu za obračun plaća
službenika i namještenika u Upravnom odjelu. Osnovica za obračun plaća
dužnosnika utvrđuje se općim aktom kojim se uređuju prava i obveze dužnosnika.
Članak 9.
Sredstva za financiranje političkih stranaka i članova izabranih
s lista grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću isplaćivat će se temeljem
odluka Općinskog vijeća, po nalogu Općinskog načelnika.
Članak 10.
Naknade troškova za rad članova Općinskog vijeća i članova radnih
tijela te naknade troškova za rad članovima vijeća mjesnih odbora isplaćivat će
se temeljem odluke Općinskog vijeća, po nalogu pročelnika Upravnog odjela.
Članak 11.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna
stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel, a potpisuje Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao
sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga,
dostavljaju se Upravnom odjelu.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospjevaju u
slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza
dospijeva.
Članak 12.
Za nepredviđene namjene, za koje u proračunu nisu osigurana
sredstva ili za namjene za koje se tijekom godine pokaže da nisu utvrđena
dostatna sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti,
te za druge nepredviđene rashode, koristit će se sredstva proračunske zalihe.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje rashoda
nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških
nesreća ili izvanrednih događaja tijekom godine.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski
načelnik te izvještava Općinsko vijeće sukladno odredbama Zakona o proračunu.
Proračunska zaliha za 2021. godinu utvrđuje se u iznosu od
100.000,00 kuna.
Članak 13.
Plaćanje predujma moguće je u iznimnim slučajevima, uz prethodnu
suglasnost Općinskog načelnika.
Članak 14.
U slučaju ostvarenja manjeg opsega nenamjenskih prihoda od
planiranih, određuje se plaćanje po sljedećim prioritetima: javni dug (anuiteti
kredita), plaće, zakonske i ugovorne obveze, troškovi poslovanja, kapitalne
donacije, subvencije i tekuće donacije.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 15.
Ako tijekom proračunske godine zbog nastanka novih obveza za
Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja dođe do znatnije
neusklađenosti ostvarivanja planiranih prihoda i/ili primitaka, te rashoda
i/ili izdataka proračuna, Općinski načelnik može obustaviti izvršavanje
pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Općinski načelnik donosi privremene mjere obustave.
Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave
izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Općinski načelnik mora najkasnije
u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja
Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna radi uravnoteženja prihoda
i/ili primitaka, te rashoda i/ili izdataka Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava unutar
proračunskih stavaka najviše do 5% rashoda i izdataka planiranih na
proračunskoj stavci donesenoj od strane Općinskog vijeća Općine koja se
umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Općinski načelnik izvještava Općinsko
vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju
Proračuna.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne godine
odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja prvih izmjena i dopuna Proračuna
tekuće godine.
VII. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 16.
Općinski načelnik odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost
ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi
godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina,
odnosno raspolaganju ostalom imovinom.
Članak 17.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se polagati u poslovnu
banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Ugovor o polaganju sredstava iz stavka 1. ovoga članka zaključuje
Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu se ulagati samo s
povratom do 31. prosinca 2021. godine.
Članak 18.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, u skladu s propisima,
odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga ako se time bitno
poboljšavaju dužnikove mogućnosti podmirenja duga.
Općinski načelnik može, u skladu s propisima, otpisati ili
djelomično otpisati potraživanje.
Članak 19.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine upravlja Općinski
načelnik sukladno zakonu i Statutu Općine Omišalj.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumjeva
njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske
imovine osiguravaju se u rashodima Proračuna.
VIII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 20.
Općina se može zaduživati i davati suglasnosti i jamstva za
zaduživanje sukladno pozitivnim propisima.
Općina se može kratkoročno zaduživati za premošćivanje jaza
nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospjeća obveza, najduže
na rok od 12 mjeseci te kod poslovne banke kod koje ima otvoren račun, bez
mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po
kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili
zajmova.
Općinski načelnik ovlašten je za postupanje vezano uz kratkoročno
zaduživanje uz uvjete iz 2. stavka ovog članka.
Općina se može dugoročno zadužiti samo za kapitalnu investiciju
koja se financira iz proračuna, a koju potvrdi predstavničko tijelo uz
prethodnu suglasnost Vlade.
Ugovor o dugoročnom zaduživanju sklapa Općinski načelnik na
osnovi donesenog proračuna, uz prethodno mišljenje ministra financija i
suglasnost Vlade.
Sredstva osigurana u Proračunu za otplatu ugovorenog kredita s
pripadajućim kamatama, naknadama i troškovima, namijenjenog za izgradnju ili
obnovu kapitalnih objekata, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim
ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu može
se dugoročno zadužiti samo za investicije i uz suglasnost Općinskog vijeća
Općine Omišalj.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje
jamstva, podnosi odgovorna osoba pravne osobe.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj osobi iz
stavka 1. ovoga članka sukladno propisima i Statutu Općine Omišalj, uz
suglasnost Ministarstva financija.
Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
Trgovačka društva čiji je osnivač i većinski vlasnik Općina ne
mogu se zaduživati bez odluke Općinskog vijeća.
Članak 21.
Općina je, temeljem dobivene suglasnosti ministra financija (od
03.svibnja 2017. godine), dala jamstvo HBOR-u za dugoročni kredit trgovačkog
društva Ponikve voda d.o.o. Krk, u svrhu financiranja EU projekta K160871
„Projekt prikupljanja, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda na području otoka
Krka“, sukladno Odluci Općinskog vijeća od 30. ožujka 2017. godine.
Krajnji rok danog jamstva je 31. prosinac 2031. godine i ukupno
iznosi 9,386.153,76 kuna.
IX. PRORAČUNSKO RAČUNOVODSTVO I IZVJEŠTAVANJE
Članak 22.
Proračun primjenjuje proračunsko računovodstvo.
Prihodi i rashodi proračuna iskazuju se uz primjenu modificiranog
računovodstvenog načela nastanka događaja, a primici i izdaci proračuna se
iskazuju po načelu novčanog tijeka.
Članak 23.
Kontrolu postupaka u planiranju i izvršavanju proračuna, praćenje
primjene proračunskog računovodstva te poslove proračunskog financijskog
izvješćavanja za potrebe Općine Omišalj obavlja Odsjek za proračun i financije.
Odsjek za proračun i financije podnosi Općinskom načelniku
mjesečno izvješće o izvršenju Proračuna, a Općinski načelnik podnosi Općinskom
vijeću polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u skladu s
odredbama propisa o proračunskom izvješćivanju.
X. ODGOVORNOST I OBVEZE U IZVRŠAVANJU
PRORAČUNA
Članak 24.
Općinski načelnik odgovoran je za planiranje i izvršavanje
proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje
proračunskim sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje
naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih
sredstava.
Odsjek za proračun i financije Općine Omišalj prati izvršavanje
Proračuna i o tome izvještava Općinskog načelnika.
U okviru svog djelokruga i ovlasti, Općinski načelnik, pročelnik
Upravnog odjela i voditelji odsjeka odgovorni su za provedbu Odluke o
izvršavanju proračuna, za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka iz
svoje nadležnosti i za izvršavanje rashoda i izdataka sukladno namjenama i
svotama utvrđenim u Posebnom dijelu proračuna u okviru pripadajućeg razdjela.
Upravni odjel i općinski proračunski korisnici obvezni su
provoditi postupke nabave roba, usluga i ustupanja radova sukladno zakonskim
propisima.
Plan nabave Općine Omišalj za 2021. godinu donosi Općinski
načelnik.
XI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 25.
Ova Odluka objavit će se u „Službenim novinama Primorsko-goranske
županije“, a stupa na snagu 1. siječnja 2021. godine.
KLASA: 400-01/20-01/3
URBROJ.: 2142-06-20-01-2
Omišalj, 30. studeni 2020.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Anto Trogrlić, v. r.