1.
Na
temelju članka 12. i 15. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju
hrvatskog turizma („Narodne novine“, broj 52/2019 – u daljnjem tekstu: Zakon),
Skupština Turističke zajednice Grada Raba uz prethodnu suglasnost Ministarstva
turizma i sporta, na sjednici održanoj 20. listopada 2020. godine donijela je
S t a t u t
Turističke
zajednice Grada Raba
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Turistička zajednica Grada Raba (u daljnjem tekstu: Zajednica) je
organizacija koja djeluje po načelu destinacijskog menadžmenta, a osnovana je
radi promicanja i razvoja turizma Republike Hrvatske i gospodarskih interesa
pravnih i fizičkih osoba koje pružaju ugostiteljske usluge i usluge u turizmu
ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom na način da
upravljaju destinacijom na razini Grada Raba.
Članak 2.
Turistička zajednica Grada Raba upisana je u Upisnik turističkih
zajednica koji vodi ministarstvo nadležno za poslove turizma (u daljnjem
tekstu: Ministarstvo), pod upisnim brojem 149, temeljem rješenja, KLASA: UP/I-334-03/10-02/77,
URBROJ: 529-05-12-6, od 06.06.2012. godine.
Članak 3.
(1) Naziv Zajednice je: „Turistička zajednica Grada Raba“.
(2) Skraćeni naziv Zajednice je: „TZG Rab“.
(3) Sjedište Zajednice je u Rabu, Trg Municipium Arba 8.
Članak 4.
(1) Zajednica ima pečat okruglog oblika, s nazivom i sjedištem
„Turistička zajednica Grada Raba“ promjera 35,oo milimetara.
(2) Žig Zajednice je pravokutnog oblika, dužine 5,00 cm i
primjerene širine a sadrži sjedište Zajednice grada, te prostor za upisivanje
evidencijskog broja i datuma primitka pismena.
(3) Žig se koristi za svakodnevno poslovanje Zajednice. Svaki žig
ima redni broj.
(4) O broju pečata i žiga, načinu njihovog korištenja, te osobama
koje su odgovorne za njihovo očuvanje odlučuje direktor turističke zajednice.
Članak 5.
(1) Zajednica ima znak koji je okruglog oblika. Znak se sastoji
od 4 stilizirana zvonika i obruba u žuto zlatnoj, plavoj i zelenoj boji. Ispod
znaka je natpis „Otok sreće“.
(2) O promjeni sadržaja i oblika znaka odlučuje Turističko vijeće.
(3) O načinu korištenja znaka odlučuje direktor turističke
zajednice.
(4) U provođenju promotivnih aktivnosti u zemlji i inozemstvu,
Zajednica upotrebljava znak hrvatskog turizma koji se utvrđuje odlukom
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice.
Članak 6.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i njihova se prava utvrđuju
prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i njihovom značaju za ukupni
razvoj turizma.
Članak 7.
(1) Rad Zajednice je javan.
(2) Javnost rada osigurava se i ostvaruje na način propisan ovim
Statutom.
Članak 8.
(1) Djelovanje Zajednice temelji se na načelu opće korisnosti.
(2) Turistička zajednica ne smije obavljati gospodarske
djelatnosti, osim ako Zakonom nije drugačije propisano.
(3) Turistička zajednica može:
1. upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na
upravljanje od strane jedinica lokalne samouprave, javnih ustanova odnosno
pravnih osoba kojima je osnivač ili većinski vlasnik jedinica lokalne
samouprave
2. organizirati manifestacije i priredbe koje pridonose
turističkom identitetu destinacije
3. objavljivati komercijalne oglase na svojim digitalnim online i
offline kanalima komunikacije i zaključivati sponzorske ugovore u svrhu
financiranja zadaća
4. organizirati stručne skupove i edukacije
5. pružati usluge putem turističkih informacijskih sustava te
izrađivati tržišna i druga istraživanja i analize namijenjene komercijalnoj
uporabi
6. obavljati druge poslove i zadaće u funkciji razvoja turizma i
destinacije koji nisu u suprotnosti sa Zakonom i ovim Statutom.
(4) Turistička zajednica ne smije imati ulog u temeljnom kapitalu
trgovačkog društva.
(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, turistička zajednica može
steći ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva ako je to u stečajnom
postupku ili drugom postupku koji se vodi po posebnim propisima zakonit način
namirenja tražbine.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak 9.
(1) Zadaće Zajednice, kao lokalne destinacijske menadžment
organizacije, su sljedeće:
1. Razvoj proizvoda
1.1. sudjelovanje u planiranju i provedbi ključnih investicijskih
projekata javnog sektora i ključnih projekata podizanja konkurentnosti
destinacije
1.2. koordinacija i komunikacija s dionicima privatnog i javnog
sektora u destinaciji
1.3. razvojne aktivnosti vezane uz povezivanje elemenata ponude u
pakete i proizvode – inkubatori inovativnih destinacijskih doživljaja i
proizvoda
1.4. razvoj događanja u destinaciji i drugih motiva dolaska u
destinaciju za individualne i grupne goste
1.5. razvoj ostalih elemenata turističke ponude s fokusom na
cjelogodišnju ponudu destinacije
1.6. praćenje i apliciranje, samostalno ili u suradnji s
jedinicom lokalne samouprave i drugim subjektima javnog ili privatnog sektora,
na natječaje za razvoj javne turističke ponude i infrastrukture kroz
sufinanciranje iz nacionalnih izvora, fondova Europske unije i ostalih izvora
financiranja
1.7. upravljanje kvalitetom ponude u destinaciji
1.8. strateško i operativno planiranje razvoja turizma ili
proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi organizacija sustava
upravljanja posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i razvojnih planova turizma
na području destinacije
1.10. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom
1.11. sudjelovanje u provođenju strateških marketinških projekata
koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.
2. Informacije i istraživanja
2.1. izrada i distribucija informativnih materijala
2.2. stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na
mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih mreža
2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje turističkim
informativnim centrima (ako postoje/ima potrebe za njima)
2.4. suradnja sa subjektima javnog i privatnog sektora u
destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva, funkcioniranja,
dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih službi na području
turističke destinacije
2.5. planiranje, izrada, postavljanje i održavanje sustava
turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s jedinicom lokalne
samouprave
2.6. operativno sudjelovanje u provedbi aktivnosti sustava
eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima sukladno uputama
regionalne turističke zajednice i Hrvatske turističke zajednice kao što su:
jedinstveni turistički informacijski portal te evidencija posjetitelja i svih
oblika turističke ponude.
3. Distribucija
3.1. koordiniranje s regionalnom turističkom zajednicom u
provedbi operativnih marketinških aktivnosti
3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o turističkoj ponudi
na području destinacije u regionalnu turističku zajednicu i Hrvatsku turističku
zajednicu
3.3. priprema destinacijskih marketinških materijala sukladno
definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i odobrenje u regionalnu
turističku zajednicu
3.4. pružanje podrške u organizaciji studijskih putovanja
novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji s regionalnom
turističkom zajednicom te u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom
3.5. obavljanje i drugih poslova propisanih Zakonom ili ovim
Statutom.
(2) Zajednica može izvršavati i sljedeće zadaće vezane uz
marketing:
1. odnosi s javnošću
2. stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnoj
stranici i profilima društvenih mreža
3. definiranje smjernica i standarda za oblikovanje turističkih
promotivnih materijala
4. uspostavljanje marketinške infrastrukture temeljene na
informatičkim tehnologijama
5. provođenje aktivnosti strateškog i operativnog marketinga
(brending destinacije, online i offline aktivnosti, mrežne stranice i profili
društvenih mreža, sajmovi, studijska putovanja, prezentacije, partnerstva,
sponzorstva i slično)
6. koordinacija i provedba udruženog oglašavanja na lokalnoj
razini
7. obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim
propisom.
(3) Zajednica je dužna voditi računa da zadaće koje provodi budu
usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama regionalne
turističke zajednice i Hrvatske turističke zajednice.
(4) Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća
Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih turističkih organizacija i
srodnih udruženja.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak 10.
(1) Zajednica ima obvezatne članove.
(2) Osim članova iz stavka 1. ovoga članka Zajednica može imati i
dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak 11.
(1) Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i fizičke osobe
koje na području Zajednice imaju sjedište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem
se pružaju usluge i slično (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica) ili
prebivalište i koje trajno ili sezonski ostvaruju prihod pružanjem
ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili obavljaju djelatnost koja ima
korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.
(2) Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom osnivanja
Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke osobe na
području Zajednice.
Članak 12.
(1) Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici ne utječe
privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.
(2) Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje: prestankom rada
Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili
potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne
jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom prebivališta fizičke
osobe izvan područja Zajednice, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem
ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili obavljanja djelatnosti koja ima
korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.
(3) Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi predstavnici mogu
birati i biti birani u tijela Zajednice.
2. Dragovoljni članovi
Članak 13.
(1) Kao dragovoljni članovi u Zajednicu se mogu učlaniti pravne i
fizičke osobe koje nisu obvezatni članovi Zajednice sukladno članku 11. ovoga
Statuta.
(2) O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovoga članka odlučuje Skupština
Zajednice.
(3) Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje istupanjem,
neplaćanjem članarine duže od šest mjeseci ili isključenjem.
(4) Dragovoljni član Zajednice može biti isključen iz Zajednice
ako se ne pridržava odredbi ovoga Statuta, odluka ili drugih akata tijela
Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
(5) Odluku o isključenju dragovoljnog člana donosi Skupština
Zajednice.
3. Prava, obveze i odgovornosti članova Zajednice
Članak 14.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni) imaju prava, obveze i
odgovornosti da:
-oni ili njihovi predstavnici biraju ili budu birani u tijela
Zajednice
-upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju u radu Zajednice
-daju inicijative koje imaju za cilj jačanje i promicanje turizma
na području Zajednice
-daju prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednice
-predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi
zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje
-predlažu i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke
interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom
-predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim akcijama u cilju
očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite
čovjekovog okoliša na području Zajednice
-predlažu pomaganje razvoja turizma i u mjestima na području
Zajednice koja nisu turistički razvijena
-razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljaju konzultacije i
organiziraju sastanke
-putem Zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne
samouprave i uprave na pitanjima rješavanje poremećaja u turizmu i većih
problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i
s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti
-daju inicijative za donošenje mjera i propisa iz područja
turizma
-koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga
Zajednice
-predlažu promjene i dopune Statuta i općih akata
-budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela o
materijalno-financijskom poslovanju
-sudjeluju u radu Zajednice i manifestacijama koje ona organizira
-provode odluke i zaključke što ih donose tijela Zajednice
-zastupaju dogovorene stavove Zajednice u Turističkoj zajednici
županije
-daju podatke i izvješća potrebna za izvršavanje zadaća Zajednice
-pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih
akata Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak 15.
Tijela Zajednice su:
- Skupština
- Turističko vijeće
- Predsjednik Zajednice
1. Skupština Zajednice
Članak
16.
(1) Skupština Zajednice je najviše
tijelo upravljanja u Zajednici.
(2) Skupštinu Zajednice čine
predstavnici fizičkih i pravnih osoba, članova Zajednice, s područja općine,
razmjerno visini udjela pojedinog člana u prihodu Zajednice, i to tako da:
- Članovi Zajednice koji
sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice s 3,00 – 6,50% imaju jednog
predstavnika
- Članovi Zajednice koji
sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice s 6,51 - 12% imaju dva predstavnika
- Članovi Zajednice koji
sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice s 12,01-22,00% imaju pet
predstavnika
- Članovi Zajednice koji
sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice s 22,01 – 32,00% imaju sedam
predstavnika
- Članovi Zajednice koji
sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice s 32,01 % - 40,00 % imaju devet
predstavnika
- Članovi Zajednice koji
sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice s više od 40% imaju deset
predstavnika s time da maksimalni broj predstavnika člana u Skupštini ne
može biti veći od 40%
- Članovi Zajednice koji
sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice s pojedinačnim udjelom ispod 3%
grupiraju se u slijedeće skupine od kojih svaka ima pravo na broj
predstavnika koji odgovara udjelu pojedine skupine u ukupnom prihodu
Zajednice i to:
- Privatni iznajmljivači
(uz visinu udjela kriterij za određivanje predstavnika je i broj noćenja)
- Trgovina
- Turističke agencije i
touroperatori
- Mali hoteli i ostali
privatni hoteli
- ugostiteljska
djelatnost - fizičke
- ugostiteljska
djelatnost - pravne osobe
Predstavnici skupina se određuju prema
najviše uplaćenom prihodu Zajednici u godini prije izbora.
(3) Jedan član Zajednice može imati
maksimalno 40% predstavnika u Skupštini.
(4) Kao udio u prihodu Zajednice iz
stavka 2. ovoga članka računaju se članarina i 25% turističke pristojbe koje je
taj član uplatio Zajednici, a koje uplate se odnose na obveze u godini koja
prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice.
(5) Ako tijekom mandata dođe do
promjene udjela u prihodima za više od 10 %, broj predstavnika članova
skupštine iznova će se utvrditi prema stavku 2. ovoga članka.
(6) Promjenu iz stavka 5. ovoga članka
utvrđuje Skupština istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.
(7) Članovi, odnosno predstavnici
članova Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih
sudjeluje u radu Skupštine.
Članak
17.
Skupština Zajednice:
1. donosi Statut Zajednice
2. donosi odluku o osnivanju i
ustroju, pravima i dužnostima te načinu poslovanja
3. odlučuje o izboru i razrješenju
članova Turističkog vijeća
4. donosi godišnji program rada
Zajednice
5. donosi izvješće o izvršenju
programa rada Zajednice
6. donosi poslovnik o radu Skupštine
7. nadzire poslovanje Zajednice
8. odlučuje o zahtjevima za
dragovoljno članstvo
9. donosi odluku o izvješćima koje
podnosi Turističko vijeće
10. utvrđuje visinu članarine za
dragovoljne članove Zajednice
11. bira predstavnike Zajednice u
Skupštinu Turističke zajednice županije
12. donosi Poslovnik o radu Skupštine
Zajednice
13. daje nadležnim tijelima
inicijative za donošenje zakona i drugih propisa
14. razmatra i zauzima stavove o
najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i
poduzima radnje za njihovo izvršavanje
15. prihvaća godišnja izvješća i
odlučuje o drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom
16. obvezna je obaviti nadzor najmanje
jednom godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je,
pored navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične
većine članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav
zahtjev Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje
17. nadzire materijalno i financijsko
poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice
18. nadzire izvršenje i provedbu
programa rada Zajednice
19. bira predstavnike u skupštinu
regionalne turističke zajednice iz redova članova Zajednice
20. obavlja i druge poslove utvrđene
Zakonom i ovim Statutom.
Članak
18.
(1) Mandat članova Skupštine Zajednice
traje četiri godine.
(2) Članu Skupštine Zajednice može
prestati mandat i prije isteka vremena na koje je primljen:
-opozivom od strane člana Zajednice
čiji je predstavnik
-prestankom rada kod člana Zajednice
čiji je predstavnik
-na osobni zahtjev.
(3) Skupština Zajednice može
predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne
obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
(4) Novoizabranom članu Skupštine
mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je
prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
19.
Izbore za Skupštinu Zajednice
raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine
Zajednice.
Članak
20.
(1) Skupština Zajednice odlučuje na
sjednicama.
(2) Redovna sjednica održava se
najmanje dva puta godišnje.
(3) Izvanredna sjednica saziva se u
slučaju:
-izbora članova Turističkog vijeća ako
se njegov broj smanji za više od 1/4
-na zahtjev Turističkog vijeća,
najmanje 1/10 članova Skupštine, direktora turističke zajednice.
(4) Podnositelj zahtjeva za sazivanje
izvanredne sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
(5) Ako u slučaju iz stavka 3. ovoga
članka predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, mogu ju sazvati
Turističko vijeće ili 20% članova Skupštine.
Članak
21.
(1) Skupština Zajednice može
pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovice članova
Skupštine.
(2) Skupština Zajednice odlučuje
većinom glasova prisutnih članova, osim ako ovim Statutom nije drugačije
propisano.
(3) Ako na sjednici Skupštine ne
prisustvuje više od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se
sljedeća sjednica Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana
sazivanja neodržane sjednice Skupštine.
(4) Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga
članka, tako održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad
sjednici ne prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da
odlučuje dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova.
(5) Ako Skupština ne usvoji izvješće o
izvršenju programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici
se raspušta Turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se
izabiru novi članovi Turističkog vijeća.
2. Turističko vijeće
Članak
22.
(1) Turističko vijeće izvršno je
tijelo Skupštine Zajednice.
(2) Turističko vijeće odgovorno je
Skupštini Zajednice.
Članak
23.
Turističko vijeće Zajednice:
1. provodi odluke i zaključke
Skupštine Zajednice
2. predlaže Skupštini godišnji program
rada Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada
3. zajedno s izvješćem o izvršenju
programa rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu
4. upravlja imovinom Zajednice
sukladno Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada
5. donosi opće akte za rad i
djelovanje stručne službe Zajednice
6. imenuje direktora Zajednice na
temelju javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice
7. utvrđuje granice ovlasti za
zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice
8. daje ovlaštenje za zastupanje
Zajednice u slučaju spriječenosti direktora
9. donosi poslovnik o svom radu
10. donosi opće akte za službu
Zajednice
11. utvrđuje prijedlog Statuta i
prijedlog izmjena Statuta
12. priprema prijedloge i daje
mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština
13. odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu sa programom rada
14. donosi opće akte koje ne donosi
Skupština, Zajednica
15. zahtjeva i razmatra izvješće
direktora o njegovom radu, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili
neprihvaćanju navedenog izvješća
16. potiče suradnju s drugim
turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno
i posredno uključena u turistički promet
17. obavlja i druge poslove utvrđene
Zakonom ili drugim propisom.
Članak
24.
Izvješće o radu Turističkog vijeća iz
članka 23. točke 3. ovoga Statuta sadrži podatke o:
1. održanim sjednicama Turističkog
vijeća (koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih
članova i slično)
2. aktima koje je donijelo turističko
vijeće (naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog
glasa po pojedinom članu)
3. načinu praćenja izvršenja programa
rada i financijskog plana Zajednice.
Članak
25.
(1) Turističko vijeće Zajednice ima
predsjednika i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova
Zajednice, vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz redova
članova Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u
turizmu (pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i slično).
(2) Predsjednik Zajednice je
predsjednik turističkog vijeća.
Članak
26.
(1) Mandat članova Turističkog vijeća
traje četiri godine.
(2) Članu Turističkog vijeća može
prestati mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
1. razrješenjem od strane Skupštine
zajednice,
2. na osobni zahtjev.
(3) Član Turističkog vijeća može se
opozvati ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
(4) Na mjesto člana Turističkog vijeća
kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira novog
člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
Članak
27.
(1) Turističko vijeće radi na
sjednicama.
(2) Predsjednik Zajednice saziva i
predsjedava sjednici Turističkog vijeća.
(3) U slučaju odsutnosti, odnosno
spriječenosti predsjednika, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara
predsjedniku Zajednice.
Članak
28.
(1) Turističko vijeće može
pravovaljano odlučivati ukoliko je na sjednici nazočno više od polovice članova
Vijeća.
(2) Turističko vijeće odlučuje većinom
glasova nazočnih članova.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka,
odluku o razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom
većinom glasova svih članova Turističkog vijeća.
(4) Članovi Turističkog vijeća
Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih
sudjeluje u radu Turističkog vijeća.
Članak
29.
(1) Turističko vijeće odluke donosi u
pravilu javnim glasovanjem.
(2) Turističko vijeće može odlučiti da
se o određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
(3) Način sazivanja i vođenja sjednica
Turističkog vijeća i druga pitanja u svezi održavanja sjednice Turističkog
vijeća uređuju se Poslovnikom.
3. Predsjednik Zajednice
Članak
30.
(1) Predsjednik Zajednice predstavlja
Zajednicu.
(2) Dužnost predsjednika Zajednice
obnaša gradonačelnik.
(3) Predsjednik Zajednice je i
predsjednik Skupštine i predsjednik Turističkog vijeća.
(4) Predsjednik Zajednice saziva i
predsjedava Skupštini Zajednice i saziva i predsjedava sjednicama Turističkog
vijeća.
(5) U trenutku razrješenja
gradonačelnika sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave
prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, a u navedenom slučaju dužnost
predsjednika obnaša osoba određena sukladno propisu kojim se uređuju lokalne
samouprave.
(6) Dužnost predsjednika Zajednice
može obnašati i osoba koju, iz redova članova turističke zajednice, odredi
gradonačelnik. Osoba koju odredi gradonačelnik može obnašati dužnost predsjednika
turističke zajednice samo u vremenu trajanja mandata gradonačelnika od strane
kojeg je određen.
Članak
31.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu
- saziva i predsjeda Skupštini
Zajednice
- saziva i predsjeda Turističkom
vijeću
- organizira, koordinira i usklađuje
rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice
- brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice
- pokreće i brine se o suradnji
Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim
interesom
- brine se o pripremi sjednica
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća
- potpisuje odluke i druge akte koje
donosi Skupština Zajednice i Turističko vijeće
- obavlja i druge poslove utvrđene
aktima Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
32.
(1) U slučaju odsutnosti, odnosno
spriječenosti predsjednika, sjednici Skupštine i Turističkom vijeću predsjeda
zamjenik predsjednika kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad
odgovara predsjedniku Zajednice.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka
može predsjedavati sjednicama Skupštine i Turističkog vijeća samo u vremenu
trajanja mandata gradonačelnika od strane kojeg je određena.
4. Radna tijela
Članak
33.
(1) Skupština Zajednice i Turističko
vijeće mogu osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
(2) Skupština Zajednice i Turističko
vijeće odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav,
djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I
ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
34.
(1) Zajednicu predstavlja predsjednik
Zajednice, a zastupa direktor turističke zajednice.
(2) Direktor turističke zajednice može
dati pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
(3) Ako se opća punomoć daje osobi
koja nije zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
(4) Punomoć iz stavka 2. ovoga članka
daje se sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. OBAVLJANJE
STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH POSLOVA U TURISTIČKOJ ZAJEDNICI
Članak
35.
(1) Radi obavljanja stručnih i
administrativnih poslova Zajednice može se osnovati stručna služba.
(2) Sjedište stručne službe je u
sjedištu Zajednice.
Članak
36.
(1) Odluku o osnivanju i nazivu
stručne službe donosi turističko vijeće Zajednice.
(2) Djelokrug, unutarnje ustrojstvo,
organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta u turističkoj zajednici utvrđuje
Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora
turističke zajednice.
Članak
37.
Obavljanje stručnih i administrativnih
poslova obuhvaća osobito ove poslove:
- provođenje zadatka utvrđenih
programom rada Zajednice
- obavljanje stručnih i
administrativnih poslova u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice
- obavljanje stručnih i
administrativnih poslova u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela
Zajednice
- obavljanje pravnih, financijskih i
knjigovodstvenih poslova, kadrovskih i općih poslova, vođenje evidencija i
statističkih podatka utvrđenih propisima i aktima Zajednice
- izradu analiza, informacija i drugih
materijale za potrebe tijela Zajednice
- davanje tijelima Zajednice kao i
drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice
- obavljanje i drugih poslova koje
odrede tijela Zajednice.
Članak
38.
(1) Na radne odnose zaposlenih u
turističkoj zajednici primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije
drugačije propisano.
(2) Ministar pravilnikom propisuje
posebne uvjete glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih
posebnih znanja i sposobnosti, koje moraju ispunjavati zaposleni u turističkoj
zajednici.
(3) Direktor turističke zajednice i
radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice, osim ispunjavanja
posebnih uvjeta utvrđenih pravilnikom iz stavka 2. ovoga članka Statuta, moraju
imati položen stručni ispit za rad u turističkoj zajednici.
(4) Stručni ispit polaže se pred
Ispitnom komisijom nadležnog Ministarstva i prema ispitnom programu, a o
položenom ispitu izdaje se uvjerenje.
(5) Ministar pravilnikom propisuje
ispitni program za stručni ispit, sastav ispitne komisije i način polaganja
ispita.
(6) Iznimno od stavka 3. ovoga članka
položeni stručni ispit ne moraju polagati osobe koje u trenutku zasnivanja
radnog odnosa u turističkoj zajednici imaju odgovarajuću stručnu spremu i
najmanje pet godina radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
(7) Osoba iz stavka 3. ovoga članka,
koja u trenutku sklapanja ugovora o radu ispunjava uvjete utvrđene propisom iz
stavka 2. ovoga članka, ali nema položen ispit mora u roku od jedne godine od
dana stupanja na rad položiti stručni ispit.
(8) Osobi iz stavka 7. ovoga članka
koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana
roka za polaganje stručnog ispita.
Članak
39.
(1) Turistička zajednica ima
direktora.
(2) Direktora turističke zajednice na
temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine
(od 01.01.2022.).
(3) Direktor turističke zajednice,
osim uvjeta propisanih pravilnikom iz članka 38. stavka 2. ovog Statuta, mora
ispunjavati i uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju
nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz
područja gospodarstva, dok ta mjera traje.
(4) Direktora turističke zajednice, u
slučaju odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće
odredi iz redova članova Turističkog vijeća.
(5) Osoba koja zamjenjuje direktora
Zajednice ima prava i dužnosti direktora.
Članak
40.
(1) Direktor turističke zajednice
zastupa Zajednicu, organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice, provodi
odluke Turističkog vijeća Zajednice i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran
je za poslovanje Zajednice i zakonitost rada Zajednice. Za svoj rad odgovara
Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.
(2) Na osnovi ovlasti iz stavka 1.
ovoga članka direktor turističke zajednice raspisuje javni natječaj za radna
mjesta u Zajednici.
(3) Do izbora direktora turističke
zajednice, a najduže šest mjeseci, prava i obveze direktora turističke
zajednice iz stavka 1. ovoga članka obnaša predsjednik Zajednice (od 01. 01.
2022.).
Članak
41.
(1) Direktor turističke zajednice i
drugi radnici zaposleni u turističkoj zajednici ne mogu biti predsjednicima
niti članovima skupštine i turističkog vijeća niti jedne turističke zajednice.
(2) Direktoru turističke zajednice
nije dopušteno obavljanje ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u
turizmu, sukladno posebnim propisima, na području za koje je osnovana
turistička zajednica.
(3) Direktor turističke zajednice ne
smije u svojstvu osobe ovlaštene za zastupanje turističke zajednice donositi odluke
odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi
interes njegova bračnog ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno
posebnom propisu koje regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta
ili roditelja.
(4) Direktor turističke zajednice ne
smije biti član upravnog ili nadzornog odbora trgovačkog društva ili druge
pravne osobe koja je član Zajednice.
Članak
42.
Direktor turističke zajednice:
1. zastupa Zajednicu i poduzima sve
pravne radnje u ime i za račun Zajednice
2. zastupa Zajednicu u svim postupcima
pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima, te pravnim osobama za
javnim ovlastima
3. organizira i rukovodi radom i
poslovanjem turističke zajednice
4. provodi odluke Turističkog vijeća
5. organizira izvršavanje zadaća
Zajednice
6. u granicama utvrđenih ovlasti
odgovoran je za poslovanje Zajednice i zakonitost rada turističke zajednice
7. usklađuje materijale i druge uvjete
rada turističke zajednice i brine se da poslovi i zadaće budu na vrijeme i
kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada
Zajednice i njezinih tijela
8. najmanje jednom godišnje i svaki
put kada Turističko vijeće to zatraži, Turističkom vijeću podnosi izvješće o
svom radu i radu turističke zajednice
9. na temelju javnog natječaja
odlučuje o zapošljavanju radnika u turističkoj zajednici i raspoređivanju
radnika na određena radna mjesta, te o prestanku rada u skladu s aktom o
ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta u turističkoj zajednici
10. upozorava djelatnike turističke
zajednice i tijela Zajednice na zakonitost njihovih odluka
11. odlučuje o službenom putovanju
djelatnika Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o
korištenju sredstava reprezentacije
12. predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
radnih mjesta u turističkoj zajednici
13. odlučuje o provjeri pojedinih
stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u
cilju izvršenja zadataka Zajednice
14. potpisuje poslovnu dokumentaciju
Zajednice
15. priprema, zajedno sa predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice
16. predlaže mjere za unapređenje
organizacije rada turističke zajednice
17. obavlja i druge poslove utvrđene
Zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
43.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne
prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se
ponoviti.
Članak
44.
(1) Direktor turističke zajednice može
biti razriješen:
1. na osobni zahtjev
2. ako zbog neizvršenja ili nemarnog
vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla vršiti svoje zadatke ili je
izvršenje tih zadataka bilo otežano
3. ako je uslijed nezakonitog,
nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili
mogla nastati šteta
4. ako bez osnovnog razloga ne izvrši
ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
5. ako ne podnese Turističkom vijeću
izvješće o svom radu
6. ako Turističko vijeće ne prihvati
izvješće direktora o radu direktora.
(2) Prijedlog za pokretanje postupka
za razrješenje direktora, predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće moraju
podnijeti u slučaju iz stavka 1. točka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga članka.
(3) Prije donošenja odluke o
razrješenju, direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za
razrješenje.
(4) Odluku o razrješenju direktora
turističke zajednice donosi Turističko vijeće sukladno članku 28. stavku 3.
Statuta.
VII. TURISTIČKI
INFORMATIVNI CENTAR
Članak
45.
(1) Radi obavljanja
turističko-informativnih poslova Zajednica može ustrojiti
turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu: TIC). Poslovi TIC-a su:
1. prikupljanje, obrada i davanje
informacija u cilju poticanja promidžbe turizma na području destinacije
2. prikupljanje informacija o
turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za
turizam destinacije
3. informiranje turista o
znamenitostima i privlačnosti turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.
4. davanje ostalih potrebnih
turističkih informacija,
5. suradnja s informativnim
organizacijama
6. ostali poslovi utvrđeni odlukama
tijela Zajednice
(2) TIC nema svojstvo pravne osobe.
Članak
46.
(1) Poslove TIC-a vodi i organizira
voditelj TIC-a.
(2) Voditelj TIC-a za svoj rad i rad
TIC-a odgovara Turističkom vijeću i direktoru turističke zajednice.
Članak
47.
Unutarnja organizacija i ostala
pitanja u svezi s radom TIC-a uredit će se općim aktom o ustrojstvu i
sistematizaciji kojeg donosi Turističko vijeće na prijedlog direktora
turističke zajednice.
ODGOVORNOSTI ZA
OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI
Članak
48.
(1) Svaki član tijela Zajednice osobno
je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
(2) Svaki član tijela Zajednice
odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine
Zajednice odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.
(3) Direktor turističke zajednice
odgovoran je za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka
koje mu je utvrdilo Turističko vijeće.
viii. GOSPODARENJE
U ZAJEDNICI
Članak
49.
(1) Zajednica zastupa u pravnom
prometu samostalno – u svoje ime i za svoj račun.
(2) Za obveze u pravnom prometu
Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
50.
Financijsko-materijalno poslovanje
Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih
organizacija.
Članak
51.
(1) Za svaku poslovnu godinu Zajednica
utvrđuje program rada.
(2) Turistička zajednica je obvezna
financijska sredstva koristiti sukladno programu rada.
(3) Turističko vijeće je dužno
podnijeti Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.
(4) Skupština turističke zajednice
dužna je do kraja tekuće godine donijeti program rada za slijedeću godinu.
Članak
52.
(1) Turistička zajednica grada Raba
obvezna se je u postupku donošenja Programa rada međusobno usklađivati i
koordinirati s nadležnom regionalnom turističkom zajednicom.
(2) Zajednica dostavlja prijedlog
programa rada za sljedeću poslovnu godinu Turističkoj zajednici županije.
Članak
53.
(1) Godišnji program rada turističke
zajednice izrađuje se po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje
donosi Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.
(2) Godišnji program rada Zajednice
sadrži pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva
za njegovo izvršenje.
(3) Prijedlog programa rada Zajednice
dostavlja se članovima Skupštine Zajednice u roku od osam dana prije održavanja
sjednice na kojoj se isti dokumenti donose.
Članak
54.
(1) Tijekom godine Zajednica može
mijenjati i dopunjavati svoj program rada.
(2) Ako tijekom godine dođe do
odstupanja programa rada u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti
izmjene, odnosno dopune programa rada.
(3) Izmjene iz stavka 2. ovoga članka
obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada.
(4) Zajednica je dužna program rada te
izmjene odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u
roku od osam dana od dana donošenja.
Članak
55.
(1) Za izvršenje programa rada odgovorno
je Turističko vijeće.
(2) Naredbodavac za izvršenje
godišnjeg programa rada je direktor turističke zajednice.
Članak
56.
Turističko vijeće dužno je Skupštini
Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji
Skupština odredi.
Članak
57.
(1) Prijedlog izvješća o izvršenju
programa rada mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana
prije razmatranja na Skupštini.
(2) Izvješće o izvršenju programa rada
dostavlja se Turističkoj zajednici županije.
(3) Izvješće o izvršenju programa rada
za prethodnu godinu donosi Skupština Zajednice do kraja ožujka tekuće godine.
(4) Zajednica je dužna izvješće o
izvršenju programa rada iz stavka 3. ovoga članka objaviti na svojim mrežnim
stranicama u roku od osam dana od dana donošenja.
(5) Turistička zajednica obvezuje se
izraditi izvješće o izvršenju programa rada turističke zajednice po
jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na
prijedlog HTZ-a.
(6) Izvješće o izvršenju programa rada
obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih
zadataka, izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističke
zajednice i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom
rezultatu poslovanja, usporedbu programa rada i njegovog ostvarenja s
obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu
učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.
Članak
58.
(1) Prihodi turističke zajednice su:
- turistička
pristojba, sukladno posebnom propisu koji uređuje turističku pristojbu
- članarina,
sukladno posebnom propisu koji uređuje članarine u turističkim
zajednicama
- prihodi
od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 10. stavka 3. Zakona
(2) Osim prihoda iz stavka 1. ovoga
članka turistička zajednica može ostvarivati i prihode iz:
- proračuna jedinica lokalne
samouprave
- članarine dragovoljnih članova
sukladno odluci skupštine turističke zajednice
dragovoljnih priloga i darova
- imovine u vlasništvu
- fondova Europske unije i drugih
fondova.
(3) Zajednica se može na temelju
posebne odluke Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije
programa rada, ali ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj
razini ne smije prelaziti 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.
(4) Troškovi za plaće radnika
zaposlenih u Zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda Zajednice.
(5) Ograničenje iz stavka 4. ovoga
članka ne odnosi se na troškove plaća radnika zaposlenih u TIC-u Zajednice.
Članak
59.
(1) Obvezatni članovi plaćaju
članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
(2) Dragovoljni članovi Zajednice
plaćaju članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština
Zajednice.
Članak
60.
(1) U godišnjem programu rada
Zajednice može se izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća
rezerva) koja se koriste tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene
poslove i zadatke koji se financiraju iz programa rada Zajednice.
(2) Sredstvima tekuće rezerve
raspolaže Turističko vijeće na prijedlog direktora turističke zajednice.
Članak
61.
Sredstva Zajednice vode se na
jedinstvenom žiro-računu.
Članak
62.
(1) Turističko vijeće Zajednice
upravlja imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
(2) Za nabavu i otuđenje nekretnina
Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice koja
o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
IX. JAVNOST RADA
ZAJEDNICE
Članak
63.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Zajednice,
putem elektronski medija, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na
drugi prikladan način.
Članak
64.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o
radu Zajednice.
X. POSLOVNA TAJNA
Članak
65.
(1) Poslovnu tajnu Zajednice čine
isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju
Zajednice i štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
(2) Predsjednik Zajednice određuje
koje isprave i podaci su poslovna tajna, kako i ostala pitanja u svezi s
poslovnom tajnom.
(3) Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi
članovi i zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili
podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna i nakon prestanka radnog odnosa u
Zajednici.
(4) Povreda odredaba ovoga Statuta
koja se odnosi na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XI. ZAŠTITA PRIRODE
I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
66.
(1) Zajednica obavlja poslove i
ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava
kvalitetu čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
(2) Posebnu brigu Zajednica vodi o
zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.
XII. PRESTANAK RADA
TURISTIČKE ZAJEDNICE
Članak
67.
(1) Zajednica prestaje postojati na
temelju:
1. odluke Skupštine Zajednice o
prestanku Zajednice
2. rješenja Ministarstva o zabrani
djelovanja Zajednice.
(2) Rješenje iz stavka 1. točke 2.
ovoga članka Ministarstvo donosi ako:
- Zajednica donosi opće akte suprotno
zakonu, statutu ili drugom propisu
- Skupština Zajednice nije izabrala
članove Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka
njihova mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove
ostavke
- Zajednica nije održala izbore za
novu skupštinu sukladno Zakonu i Statutu
- se ni u roku od 60 dana od dana
provedenih izbora ne konstituira Skupština Zajednice
- Zajednica nije izvršila mjere
odnosno ako je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora
naložilo Ministarstvo
- Zajednica nije izvršila mjere koje
je u obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice
- troškovi za plaće zaposlenih u
Zajednici prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice
- Zajednica, u roku iz članka 22.
stavka 5. Zakona, ne izabere direktora, osim u slučaju iz članka 22. stavka 6.
Zakona.
Članak
68.
(1) Regionalna turistička zajednica
čiji je član Turistička zajednica Grada Raba osnovana za područje jedne
jedinice lokalne samouprave koja prestaje postojati dužna je okončati poslove
Turističke zajednice Grada Raba koji su u tijeku, naplatiti potraživanja i
podmiriti vjerovnike.
(2)Imovinu preostalu nakon namirenja
vjerovnika, u slučaju prestanka turističke zajednice iz stavka 1. ovog članka
stječe regionalna turistička zajednica, sukladno Statutu.
XIII. STATUT I
DRUGI OPĆI AKTI
Članak
69.
(1) Zajednica ima Statut i druge opće
akte (pravilnici, odluke, poslovnici).
(2) Opći akti Zajednice moraju biti u
suglasnosti s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti sa Zakonom i
drugim propisima.
(3) U slučaju nesuglasnosti općih
akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
(4) Ocjenu suglasnosti općih akata sa
Statutom daje Skupština Zajednice.
(5) Kada utvrdi da opći akt nije u
suglasnosti sa Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
70.
(1) Statut donosi, uz prethodnu
suglasnost Ministarstva, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
(2) Poslovnik o radu Skupštine donosi
Skupština Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.
(3) Ostale opće akte donosi Turističko
vijeće Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu,
a opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora turističke zajednice.
Članak
71.
Opći akti turističke zajednice su
akti:
- o ustrojstvu
- o organizaciji i sistematizaciji
radnih mjesta
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih
- o obračunu i isplati plaća, naknadi
plaća i ostalim primanjima
- akti utvrđeni Statutom i odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
72.
(1) Izmjene i dopune Statuta donose se
u postupku i na način određen za donošenje Statuta.
(2) Prijedlog za izmjene i dopune
Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova
Skupštine Zajednice.
(3) Prijedlog izmjena i dopuna Statuta
dostavlja se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga.
Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od
osam dana od dana primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko
vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu na
suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta
upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.
Članak
73.
(1) Statut Zajednice objavljuje se u
Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
(2) Opći akti Zajednice oglašavaju se
na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Zajednice.
(3) Opći akti Zajednice stupaju na
snagu danom oglašavanja.
XIII. PRIJELAZNE I
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
74.
(1) Zajednica je dužna uskladiti svoj
ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana
stupanja na snagu Statuta.
(2) Do usklađenja općih akata s
odredbama Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
(3) Do konstituiranja novih tijela
turističke zajednice grada Raba u skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela
nastavljaju s radom.
Članak
75.
Stupanjem na snagu ovoga Statuta
prestaje važiti Statut Turističke zajednice Grada Raba objavljen u «Službenim
novinama» Primorsko-goranske županije broj 7 od 08. ožujka 2010. godine.
Članak
76.
Ovaj Statut stupa na snagu osam dana
od dana objave u u «Službenim novinama» Primorsko-goranske županije, osim
odredbe o mandatu direktora turističke zajednice kao i odredbe o obnašanju
prava i obveza direktora od strane predsjednika turističke zajednice do izbora
direktora, a najduže u vremenu od šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1.
siječnja 2022. godine.
Klasa: 334-05/20-04/54
Ur. broj: 2020-1
Rab, 20. listopada 2020.
Predsjednik
Nikola Grgurić, dipl. oecc.,
v. r.