1.
Na temelju odredbe članka 12. i 15. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma („Narodne novine“, broj 52/2019. - u daljnjem tekstu: Zakon) Skupština Turističke zajednice grada Rijeke, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma (Klasa: 334-08/20-02/47 Urbroj: 529-05-01-01/8-20-5 od 16.03.2020.), na sjednici održanoj dana 16.3.2020. godine, donijela je Statut Turističke zajednice grada Rijeke
S T A T U T
TURISTIČKE ZAJEDNICE GRADA RIJEKE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Turistička zajednica grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Zajednica) je organizacija koja djeluje po načelu destinacijskog menadžmenta, a osnovana je radi promicanja i razvoja turizma Republike Hrvatske i gospodarskih interesa pravnih i fizičkih osoba koje pružaju ugostiteljske usluge i usluge u turizmu ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom na način da upravljaju destinacijom na razini grada Rijeke.
Članak 2.
Turistička zajednica grada Rijeke upisana je u Upisnik turističkih zajednica koji vodi Ministarstvo turizma, pod upisnim brojem 17 temeljem rješenja, KLASA: UP/I-334-03/10-02/17, URBROJ: 529-05-10-3 od 28.01.2010. godine.
Članak 3.
Naziv Zajednice je «Turistička zajednica grada Rijeke».
Skraćeni naziv Zajednice je: „TZG Rijeka“
Sjedište zajednice je u Rijeci, Užarska broj 14.
Članak 4.
Zajednica ima pečat okruglog oblika, s nazivom i sjedištem „TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA RIJEKE“ promjera 30 mm
Žig Zajednice je pravokutnog oblika, promjera 47 x 25 mm, a sadrži naziv Zajednice te prostor za upisivanje klase, urudžbenog broja i datuma primitka pismena.
Žig se koristi za svakodnevno poslovanje Zajednice. Svaki pečat ima redni broj.
O broju pečata i žiga, načinu njihovog korištenja te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Zajednice.
Članak 5.
Zajednica ima svoj znak. Znak se sastoji od stiliziranog plavog kvadrata s bijelim slovom R u sredini, kraj kvadrata je natpis Rijeka, a ispod na hrvatskom i engleskom jeziku natpis Turistička zajednica grada Rijeke.
O promjeni sadržaja i oblika znaka odlučuje Turističko vijeće.
O načinu korištenja znaka odlučuje direktor Zajednice.
U provođenju promotivnih aktivnosti u zemlji i inozemstvu, Zajednica upotrebljava znak hrvatskog turizma koji se utvrđuje odlukom Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice.
Članak 6.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i njihovom značaju za ukupan razvoj turizma.
Članak 7.
Rad Zajednice je javan.
Javnost rada osigurava se i ostvaruje na način propisan Zakonom i ovim Statutom.
Članak 8.
Djelovanje Zajednice temelji se na načelu opće korisnosti.
Zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti, osim ako Zakonom nije drugačije propisano.
Zajednica može:
- upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinica
lokalne samouprave, javnih ustanova odnosno pravnih osoba kojima je osnivač ili
većinski vlasnik jedinica lokalne samouprave,
- organizirati manifestacije i priredbe koje pridonose turističkom identitetu destinacije,
- objavljivati komercijalne oglase na svojim digitalnim online i offline kanalima komunikacije i
zaključivati sponzorske ugovore u svrhu financiranja zadaća,
- organizirati stručne skupove i edukacije,
- pružati usluge putem turističkih informacijskih sustava te izrađivati tržišna i druga
istraživanja i analize namijenjene komercijalnoj uporabi,
- obavljati druge poslove i zadaće u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u
suprotnosti sa Zakonom i ovim Statutom.
Zajednica ne smije imati ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.
Iznimno od stavka 4. ovoga članka, Zajednica može steći ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva ako je to u stečajnom postupku ili drugom postupku koji se vodi po posebnim propisima zakonit način namirenja tražbine.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak 9.
Zadaće Zajednice, kao lokalne destinacijske menadžment organizacije, su sljedeće:
1. Razvoj proizvoda
1.1. sudjelovanje u planiranju i provedbi ključnih investicijskih projekata javnog sektora i ključnih projekata podizanja konkurentnosti destinacije
1.2. koordinacija i komunikacija s dionicima privatnog i javnog sektora u destinaciji
1.3. razvojne aktivnosti vezane uz povezivanje elemenata ponude u pakete i proizvode – inkubatori inovativnih destinacijskih doživljaja i proizvoda
1.4. razvoj događanja u destinaciji i drugih motiva dolaska u destinaciju za individualne i grupne goste
1.5. razvoj ostalih elemenata turističke ponude s fokusom na cjelogodišnju ponudu destinacije
1.6. praćenje i apliciranje, samostalno ili u suradnji s jedinicom lokalne samouprave i drugim subjektima javnog ili privatnog sektora, na natječaje za razvoj javne turističke ponude i infrastrukture kroz sufinanciranje iz nacionalnih izvora, fondova Europske unije i ostalih izvora financiranja
1.7. upravljanje kvalitetom ponude u destinaciji
1.8. strateško i operativno planiranje razvoja turizma ili proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi organizacija sustava upravljanja posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i razvojnih planova turizma na području destinacije
1.10. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom
1.11. sudjelovanje u provođenju strateških marketinških projekata koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.
2. Informacije i istraživanja
2.1. izrada i distribucija informativnih materijala
2.2. stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih mreža
2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje turističkim informativnim centrima (ako ima potrebe za njima)
2.4. suradnja sa subjektima javnog i privatnog sektora u destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva, funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih službi na području turističke destinacije
2.5. planiranje, izrada, postavljanje i održavanje sustava turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s jedinicom lokalne samouprave
2.6. operativno sudjelovanje u provedbi aktivnosti sustava eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima sukladno uputama Turističke zajednice Primorsko-goranske županije i Hrvatske turističke zajednice kao što su: jedinstveni turistički informacijski portal te evidencija posjetitelja i svih oblika turističke ponude.
3. Distribucija
3.1. koordiniranje s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije u provedbi operativnih marketinških aktivnosti
3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o turističkoj ponudi na području destinacije u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije i Hrvatsku turističku zajednicu
3.3. priprema destinacijskih marketinških materijala sukladno definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i odobrenje u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije
3.4. pružanje podrške u organizaciji studijskih putovanja novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije te u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom
3.5. obavljanje i drugih poslova propisanih Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma ili drugim propisom.
Zajednica je dužna voditi računa da zadaće koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama Turističke zajednice Primorsko-goranske županije i Hrvatske turističke zajednice.
Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih turističkih organizacija i srodnih udruženja.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI
Članak 10.
Zajednica ima obvezatne članove.
Osim članova iz stavka 1. ovoga članka Zajednica može imati i dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak 11.
Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju sjedište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili obavljaju djelatnost koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.
Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke osobe na području Zajednice.
Članak 12.
Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje: prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom prebivališta fizičke osobe izvan područja Zajednice, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili obavljanja djelatnosti koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.
Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi predstavnici mogu birati i biti birani u tijela Zajednice.
2. Dragovoljni članovi
Članak 13.
Kao dragovoljni članovi u Zajednicu se mogu učlaniti pravne ili fizičke osobe koje nisu obvezatni članovi Zajednice sukladno članku 11. ovoga Statuta.
O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovoga članka odlučuje Skupština Zajednice.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje istupanjem, neplaćanjem članarine duže od šest mjeseci ili isključenjem.
Dragovoljni član Zajednice može biti isključen iz Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovoga Statuta, odluka ili drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Odluku o isključenju dragovoljnog člana donosi Skupština Zajednice.
3. Prava, obveze i odgovornosti članova Zajednice
Članak 14.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni) imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- oni ili njihovi predstavnici biraju ili budu birani u tijela Zajednice
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju u radu Zajednice,
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje i promicanje turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednice,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi zauzimanja stavova i daju
prijedloge za njegovo rješavanje,
- predlažu i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim aktivnostima očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice,
- predlažu pomaganje razvoja turizma i u mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
- razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih
interesa u djelatnostima ugostiteljstva i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i propisa iz područja turizma,
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- predlažu promjene i dopune Statuta i drugih općih akata,
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela i o materijalno-financijskom poslovanju,
- sudjeluju u radu Zajednice i manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke i zaključke što ih donose tijela Zajednice,
- zastupaju dogovorene stavove Zajednice u Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije,
- daju podatke i izvješća potrebna za izvršavanje zadaća Zajednice,
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak 15.
Tijela Zajednice su:
1. Skupština
2. Turističko vijeće
3. Predsjednik Zajednice
1. Skupština Zajednice
Članak 16.
Skupština Zajednice je najviše tijelo upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici fizičkih i pravnih osoba, članova Zajednice, s područja grada, razmjerno visini udjela pojedinog člana u prihodu Zajednice grupiranih u dvije grupe skupina djelatnosti – turističku grupu djelatnosti i grupu s turizmom povezanih djelatnosti. Unutar grupa nalaze se skupine djelatnosti određene prema propisanoj klasifikaciji djelatnosti. Broj predstavnika u Skupštini Zajednice limitiran je i iznosi 22, pri čemu turistička grupa djelatnosti ima 9 predstavnika, a grupa s turizmom povezanih djelatnosti 13 predstavnika.
Broj predstavnika unutar svake grupe djelatnosti u Skupštini Zajednice određuje Turističko vijeće Zajednice prilikom donošenja odluke o raspisivanju izbora i to razmjerno visini udjela skupine djelatnosti u prihodu Zajednice unutar opisane grupe djelatnosti na način da svaku skupinu predstavljaju članovi s najvišim udjelom prihoda unutar skupine. Udjel skupine čini zbroj udjela pripadnika skupine.
Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 2. ovoga članka računa se članarina i 25% turističke pristojbe, koje je taj član uplatio Zajednici, a koje uplate se odnose na obveze u godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice.
1. Turističku grupu djelatnosti čine skupine djelatnosti:
- Djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane
- Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti unutar kojih isključivo putničke agencije po visini udjela
- Članovi koji ostvaruju manje od 1,0% prihoda Zajednice
1 predstavnik hostela.
1 predstavnik privatnih iznajmljivača.
Predstavnik hostela i predstavnik privatnih iznajmljivača će se odrediti sporazumno. Ukoliko ne bude sporazumnog dogovora, predstavnik hostela i predstavnik privatnih iznajmljivača će se odrediti prema visini udjela u prihodu Zajednice.
2. Grupu s turizmom povezanih djelatnosti čine skupine djelatnosti:
- Trgovina na veliko i na malo; popravak motornih vozila i motocikala
- Prijevoz i skladištenje
- Informacije i komunikacije
- Poslovanje nekretninama
- Umjetnost, zabava, rekreacija
- Ostali.
Jedan član Zajednice može imati maksimalno 40% predstavnika u Skupštini.
Članovi koji ostvaruju više od 5% prihoda Zajednice imaju na svakih ostvarenih daljnjih 10% još jednog predstavnika u Skupštini.
Ako tijekom mandata dođe do promjena udjela članica u prihodima za više od 10%, broj predstavnika skupina u Skupštini iznova će se utvrditi prama stavku 2. ovoga članka.
Promjenu iz prethodnog stavka utvrđuje Skupština istodobno s donošenjem izvješća o izvršenju programa rada.
Članovi, odnosno predstavnici članova Zajednice na mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.
Članak 17.
Skupština Zajednice:
1. donosi Statut Zajednice
2. donosi odluke o osnivanju i ustroju, pravima i dužnostima te načinu poslovanja
3. odlučuje o izboru i razrješenju članova Turističkog vijeća
4. donosi godišnji program rada Zajednice
5. donosi izvješće o izvršenju programa rada Zajednice
6. donosi Poslovnik o radu Skupštine
7. nadzire poslovanje Zajednice
8. donosi odluku o izvješćima koje podnosi Turističko vijeće
9. odlučuje o zahtjevu za dragovoljno članstvo
10. utvrđuje visinu članarine za dragovoljne članova Zajednice
11. bira predstavnike Zajednice u Skupštinu Turističke zajednice Primorsko-goranske županije iz članova Zajednice
12. daje nadležnim tijelima inicijative za donošenje zakona i drugih propisa
13. razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednice, predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje
14. prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom
15. obvezna je obaviti nadzor najmanje jednom godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je, pored navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične većine članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav zahtjev Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje
16. nadzire materijalno i financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice
17. nadzire izvršenje i provedbu programa rada Zajednice
18. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom.
Članak 18.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je predstavnik,
- prestankom rada člana Zajednice, čiji je predstavnik,
- na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak 19.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak 20.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Redovna sjednica Skupštine održava se najmanje dva puta godišnje.
Izvanredna sjednica Skupštine saziva se u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ako se njihov broj smanji više od 1/4
- na zahtjev Turističkog vijeća, najmanje 1/10 članova Skupštine i direktora Zajednice.
Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, mogu ju sazvati Turističko vijeće ili 20% članova Skupštine.
Članak 21.
Skupština Zajednice može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovice članova Skupštine Zajednice.
Skupština Zajednice odlučuje većinom glasova prisutnih članova, osim ako ovim Statutom nije drugačije propisano.
Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje više od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća sjednica Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja neodržane sjednice Skupštine.
Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka, tako održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da odlučuje dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova.
Ako Skupština ne usvoji izvješće o izvršenju programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici se raspušta Turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se izabiru novi članovi Turističkog vijeća.
2) Turističko vijeće
Članak 22.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine Zajednice.
Turističko vijeće je odgovorno Skupštini Zajednice.
Članak 23.
Turističko vijeće Zajednice:
1. provodi odluke i zaključke Skupštine Zajednice
2. predlaže Skupštini godišnji program rada Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada
3. zajedno s izvješćem o izvršenju programa rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada
5. donosi opće akte za rad i djelovanje stručne službe Zajednice
6. imenuje direktora Zajednice na temelju javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice
7. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice
8. daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u slučaju spriječenosti direktora
9. donosi Poslovnik o svom radu
10. donosi opće akte za službu Zajednice
11. utvrđuje prijedlog Statuta i prijedlog izmjena Statuta
12. priprema prijedloge i daje mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština
13. odlučuje o korištenju sredstava za izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s programom rada
14. donosi opće akte koje ne donosi Skupština Zajednice
15. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o njegovom radu te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća
16. potiče suradnju s drugim turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u turistički promet
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom ili drugim propisom.
Članak 24.
Izvješće o radu Turističkog vijeća iz članka 23. točke 3. ovoga Statuta sadrži podatke o:
1. održanim sjednicama Turističkog vijeća (koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i slično)
2. aktima koje je donijelo Turističko vijeće (naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog glasa po pojedinom članu)
3. načinu praćenja izvršenja programa rada i financijskog plana Zajednice.
Članak 25.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice, vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz redova članova Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u turizmu (pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i slično).
Predsjednik Zajednice je predsjednik Turističkog vijeća.
Članak 26.
Mandat članova Turističkog vijeća traje četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:
– opozivom od strane Skupštine Zajednice
– na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može biti opozvan ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ne provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
Članak 27.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
Članak 28.
Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ukoliko je na sjednici nazočno više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova nazočnih članova.
Iznimno od stavka 2. ovoga članka, odluku o razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom većinom glasova svih članova Turističkog vijeća.
Članovi Turističkog vijeća Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Turističkog vijeća.
Članak 29.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednica Turističkog vijeća i druga pitanja u svezi održavanja sjednice Turističkog vijeća uređuju se Poslovnikom.
3. Predsjednik Zajednice
Članak 30.
Predsjednik Zajednice predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša gradonačelnik.
Dužnost predsjednika Zajednice može obnašati i osoba koju, iz redova članova Zajednice, odredi gradonačelnik, a koja može obnašati dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata gradonačelnika od strane kojeg je određena.
Predsjednik Zajednice je i predsjednik Skupštine i predsjednik Turističkog vijeća.
Predsjednik Zajednice saziva i predsjedava Skupštini Zajednice i saziva i predsjedava sjednicama Turističkog vijeća.
U trenutku razrješenja gradonačelnika sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, a u navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore gradonačelnika.
Članak 31.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu,
- saziva i predsjeda Skupštini Zajednice,
- saziva i predsjeda Turističkom vijeću,
- organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice,
- brine se o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zadaća Zajednice,
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,
brine se o pripremi sjednica Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština Zajednice i Turističko vijeće,
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak 32.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika Zajednice, sjednici Skupštine predsjedava zamjenik predsjednika kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
Osoba koju odredi gradonačelnik može obnašati dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata gradonačelnika od strane kojeg je određena.
Osoba iz stavka 2. ovoga članka za obnašanje dužnosti predsjednika Zajednice ne prima naknadu.
5. Radna tijela
Članak 33.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak 34.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice, a zastupa direktor Zajednice.
Direktor Zajednice može dati pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovoga članka daje se sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH POSLOVA U ZAJEDNICI
Članak 35.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova u Zajednici može se osnovati stručna služba (u daljnjem tekstu: Turistički ured).
Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu Zajednice.
Članak 36.
Odluku o osnivanju Turističkog ureda donosi Turističko vijeće Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta u Zajednici utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Zajednice. Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno, pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak 37.
Obavljanje stručnih i administrativnih poslova obuhvaća osobito ove poslove:
- provođenje zadataka utvrđenim programom rada Zajednice,
- obavljanje stručnih i administrativnih poslova u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
obavljanje stručnih i administrativnih poslova u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice,
obavljanje pravnih, financijskih i knjigovodstvenih poslova, kadrovskih i općih poslova, vođenje evidencija i statističkih podataka utvrđenih propisima i aktima Zajednice,
- izradu analiza, informacija i drugih materijala za potrebe tijela Zajednice,
- davanje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- obavljanje i drugih poslova koje odrede tijela Zajednice.
Članak 38.
Na radne odnose zaposlenih u Zajednici primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije propisano.
Ministar pravilnikom propisuje posebne uvjete glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i sposobnosti koje moraju ispunjavati zaposleni u turističkoj zajednici.
Direktor Zajednice i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice, osim ispunjavanja posebnih uvjeta utvrđenih pravilnikom iz stavka 2. ovoga članka Statuta, moraju imati položen stručni ispit za rad u turističkoj zajednici.
Stručni ispit polaže se pred Ispitnom komisijom nadležnog Ministarstva i prema ispitnom programu, a o položenom ispitu izdaje se uvjerenje.
Ministar pravilnikom propisuje ispitni program za stručni ispit, sastav ispitne komisije i način polaganja ispita.
Iznimno iz stavka 3. ovoga članka stručni ispit ne moraju polagati osobe koje u trenutku zasnivanja radnog odnosa u turističkoj zajednici imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje pet godina radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Osoba iz stavka 3. ovoga članka, koja u trenutku sklapanja ugovora o radu ispunjava uvjete utvrđene propisom iz stavka 2. ovoga članka, ali nema položen stručni ispit mora u roku od jedne godine od dana stupanja na rad položiti stručni ispit.
Osobi iz stavka 7. ovoga članka koja ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za polaganje stručnog ispita.
Članak 39.
Zajednica ima direktora.
Direktora Zajednice na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine (od 01.01.2022.).
Direktor Zajednice, osim uvjeta propisanih pravilnikom iz članka 38. stavka 2. ovog Statuta, mora ispunjavati i uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena sigurnosna mjera ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja gospodarstva, dok ta mjera traje.
Direktora Zajednice, u slučaju odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće odredi iz redova članova Turističkog vijeća.
Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice ima prava i dužnosti direktora.
Članak 40.
Direktor Zajednice zastupa Zajednicu, organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice, provodi odluke Turističkog vijeća Zajednice i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice i zakonitost rada Zajednice. Za svoj rad odgovara Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.
Na osnovi ovlasti iz stavka 1. ovoga članka direktor Zajednice raspisuje javni natječaj za radna mjesta u Zajednici.
Do izbora direktora Zajednice, a najduže šest mjeseci, prava i obveze direktora Zajednice iz stavka 1. ovoga članka obnaša predsjednik Zajednice (od 01.01.2022.).
Članak 41.
Direktor Zajednice i drugi radnici zaposleni u Zajednici ne mogu biti predsjednici niti članovi skupštine ili turističkog vijeća niti jedne turističke zajednice.
Direktoru Zajednice nije dopušteno obavljanje ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u turizmu, sukladno posebnom propisu, na području za koje je osnovana Zajednica.
Direktor Zajednice ne smije u svojstvu osobe ovlaštene za zastupanje Zajednice donositi odluke odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes njegova bračnog ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno posebnom propisu koji regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta ili roditelja.
Direktor Zajednice ne smije biti član upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je član Zajednice.
Članak 42.
Direktor Zajednice:
- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice,
- zastupa Zajednicu u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima,
- organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice,
- provodi odluke Turističkog vijeća,
- organizira izvršavanje zadaća Zajednice,
- u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice i zakonitost rada Zajednice,
- usklađuje materijale i druge uvjete rada Zajednice i brine se da poslovi i zadaće budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela,
- najmanje jednom godišnje i svaki put kada Turističko vijeće to zatraži, Turističkom vijeću podnosi izvješće o svom radu i radu Zajednice,
- na temelju javnog natječaja odlučuje o zapošljavanju radnika u Zajednici i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta Zajednice,
- upozorava radnike i tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,
- odlučuje o službenom putovanju radnika Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju sredstava reprezentacije,
- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju radnih mjesta u Zajednici,
- odlučuje o provjeri pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice,
- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,
- priprema, zajedno s predsjednikom Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice,
- predlaže mjere za unapređenje organizacije rada Zajednice,
- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak 43.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Članak 44.
Direktor Zajednice može biti razriješen:
1. na osobni zahtjev
2. ako zbog neizvršenja ili nemarnog vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla vršiti svoje zadatke ili je izvršenje tih zadataka bilo otežano
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta
4. ako bez opravdanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće direktora o radu direktora.
Prijedlog za pokretanje postupka za razrješenje direktora, predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće moraju podnijeti u slučaju iz stavka 1. točka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga članka.
Prije donošenja odluke o razrješenju, direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora Zajednice donosi Turističko vijeće sukladno članku 23. stavku 6. Statuta.
VII. TURISTIČKI INFORMATIVNI CENTAR
Članak 45.
Radi obavljanja turističko - informativnih poslova Zajednica može ustrojiti turističko - informativni centar (u daljnjem tekstu: TIC).
Poslovi TIC-a su:
- prikupljanje, obrada i davanje informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području destinacije,
- prikupljanje informacija o turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam destinacije,
- informiranje turista o znamenitostima i privlačnosti turističkog okružja, spomenicima kulture i drugo,
- davanje ostalih potrebnih turističkih informacija,
- suradnja s informativnim organizacijama,
- ostali poslovi utvrđeni odlukama tijela Zajednice.
TIC nema svojstvo pravne osobe.
TIC može djelovati na više lokacija.
Članak 46.
Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj TIC-a.
Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a odgovara Turističkom vijeću i direktoru Zajednice.
Članak 47.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u svezi s radom TIC-a uredit će se općim aktom o ustrojstvu i sistematizaciji kojeg donosi Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI
Članak 48.
Svaki član tijela Zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Zajednice odgovoran je za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo Turističko vijeće.
VIII. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak 49.
Zajednica nastupa u pravnom prometu samostalno – u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak 50.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak 51.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada.
Zajednica je obvezna financijska sredstva koristiti sukladno programu rada.
Turističko vijeće je dužno podnijeti Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.
Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće godine donijeti program rada za sljedeću godinu.
Članak 52.
Zajednica je obvezna u postupku donošenja programa rada međusobno se usklađivati i koordinirati s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije.
Zajednica dostavlja prijedlog programa rada za sljedeću poslovnu godinu Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije.
Članak 53.
Godišnji program rada Zajednice izrađuje se po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog Hrvatske turističke zajednice.
Godišnji program rada Zajednice sadrži pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za njihovo izvršenje.
Prijedlog programa rada Zajednice dostavlja se članovima Skupštine Zajednice u roku od osam dana prije održavanja sjednice na kojoj se isti dokument donosi.
Članak 54.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program rada.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od programa rada u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada.
Izmjene iz stavka 2. ovoga članka obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada.
Zajednica je dužna program rada te izmjene odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana donošenja.
Članak 55.
Za izvršenje programa rada odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje godišnjeg programa rada je direktor Zajednice.
Članak 56.
Turističko vijeće dužno je Skupštini Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji Skupština odredi.
Članak 57.
Prijedlog izvješća o izvršenju programa rada mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije razmatranja na Skupštini.
Izvješće o izvršenju programa rada dostavlja se Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije.
Izvješće o izvršenju programa rada za prethodnu godinu donosi Skupština Zajednice do kraja ožujka tekuće godine.
Zajednica je dužna izvješće o izvršenju programa rada iz stavka 3. ovoga članka objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana donošenja.
Zajednica se obvezuje izraditi izvješće o izvršenju programa rada Zajednice po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog Hrvatske turističke zajednice.
Izvješće o izvršenju programa rada obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima njihova izvršenja, izdacima za poslovanje Turističkog ureda i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegova ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.
Članak 58.
Prihodi Zajednice su:
1. turistička pristojba, sukladno posebnom propisu koji uređuje turističku pristojbu
2. članarina, sukladno posebnom propisu koji uređuje članarine u turističkim zajednicama
3. prihodi od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 10. stavka 3. Zakona.
Osim prihoda iz stavka 1. ovoga članka Zajednica može ostvarivati i prihode iz:
1. proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te državnog proračuna
2. članarine dragovoljnih članova sukladno odluci Skupštine Zajednice
3. dragovoljnih priloga i darova
4. imovine u vlasništvu
5. fondova Europske unije i drugih fondova.
Zajednica se može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije programa rada, ali ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne smije prelaziti 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.
Troškovi za plaće radnika zaposlenih u Zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda Zajednice.
Ograničenje iz stavka 4. ovoga članka ne odnosi se na troškove plaća radnika zaposlenih u TIC-u Zajednice.
Članak 59.
Obvezatni članovi plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak 60.
U godišnjem programu rada Zajednice može se izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz programa rada Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
Članak 61.
Sredstva Zajednice vode se na jedinstvenom žiro računu.
Članak 62.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
IX. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak 63.
Javnost rada Zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči Zajednice, na web-portalu Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladni način.
Članak 64.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o radu Zajednice.
X. POSLOVNA TAJNA
Članak 65.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i podaci su poslovna tajna, kao i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna i nakon prestanka radnog odnosa u Zajednici.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XI. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak 66.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.
XII. PRESTANAK RADA ZAJEDNICE
Članak 67.
Zajednica prestaje postojati na temelju:
1. odluke Skupštine Zajednice o prestanku Zajednice
2. rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja Zajednice.
Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovoga članka Ministarstvo donosi ako:
– Zajednica donosi opće akte suprotno Zakonu, Statutu ili drugom propisu
– Skupština Zajednice nije izabrala članove Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka njihova mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove ostavke
– Zajednica nije održala izbore za novu Skupštinu, sukladno Zakonu i Statutu
– se ni u roku od 60 dana od dana provedenih izbora ne konstituira Skupština Zajednice
– Zajednica nije izvršila mjere odnosno ako je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora naložilo Ministarstvo
– Zajednica nije izvršila mjere koje je u obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice
– troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice.
– Zajednica, u roku iz članka 22. stavka 5. Zakona, ne izabere direktora.
Članak 68.
Ako Zajednica prestaje postojati Turistička zajednica Primorsko-goranske županije dužna je okončati poslove Zajednice koji su u tijeku, naplatiti potraživanja i podmiriti vjerovnike.
Imovinu preostalu nakon namirenja vjerovnika, u slučaju prestanka Zajednice iz stavka 1. ovoga članka, stječe Turistička zajednica Primorsko-goranske županije, sukladno Statutu.
XII. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI
Članak 69.
Zajednica ima Statut i druge opće akte (pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti sa Zakonom i drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak 70.
Statut donosi, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Zajednice.
Članak 71.
Opći akti Zajednice su akti:
– o ustrojstvu,
– o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta,
– o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
– o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i ostalim materijalnim pravima radnika,
– akti utvrđeni Statutom i odlukom Turističkog vijeća.
Članak 72.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu turizma na suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.
Članak 73.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj ploči Zajednice.
Opći akti Zajednice stupaju na snagu osmog dana od dana oglašavanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 74.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta.
Do usklađenja općih akata s odredbama ovog Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
Do konstituiranja novih tijela Zajednice u skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela nastavljaju s radom.
Članak 75.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 52/09) i Izmjene i dopune Statuta Turističke zajednice grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 33/17).
Članak 76.
Ovaj Statut stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“, osim odredbe o mandatu direktora Zajednice kao i odredbe o obnašanju prava i obveza direktora od strane predsjednika Zajednice do izbora direktora, a najduže u vremenu od šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2022. godine.
Predsjednik Turističke zajednice grada Rijeke
mr.sc. Vojko Obersnel, v. r.
|