39.
Na temelju članka 23. Statuta Općine Malinska-Dubašnica (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 26/09, 43/09, 14/13, 43/18, 2/19 i 16/20), i članka 10.
Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja
i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće
dobro koje provode udruge (»Narodne novine« broj 26/
15), Općinsko vijeće Općine Malinska-Dubašnica, dana
29. lipnja 2020. godine, donosi
PRAVILNIK
O DODJELI POSLOVNIH PROSTORA
U VLASNIŠTVU OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
NA KORIŠTENJE UDRUGAMA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Pravilnikom o dodjeli poslovnih prostora u vlasništvu
Općine Malinska-Dubašnica na korištenje udrugama (u
daljnjem tekstu: Pravilnik) utvrđuju se uvjeti, mjerila i
postupci za dodjelu poslovnih prostora u vlasništvu Općine
Malinska-Dubašnica (u daljnjem tekstu: poslovni prostori)
na korištenje udrugama za provođenje aktivnosti od interesa za opće dobro.
Članak 2.
Aktivnost od interesa za opće dobro u smislu ovog Pravilnika je zaokruženi i tematsko jasno određeni skup,
odnosno skupovi aktivnosti, koji su u skladu s vrednotama
propisanim Pravilnikom o financiranju javnih potreba
Općine Malinska-Dubašnica, KLASA: 400-01/15-01/3,
URBROJ: 2142/05-04-01/2-15-1 od 30.12.2015. te čije provođenje kroz dugoročni ili vremenski ograničeni rok djelovanja daje vidljivu dodanu društvenu vrijednost, kojom se
podiže kvaliteta života stanovnika Općine Malinska-
Dubašnica i unapređuje razvoj Općine Malinska-Dubašnica u područjima:
1. zaštite okoliša, životinja, poljoprivrede, šumarstva i
lovstva,
2. pružanja psihosocijalne i fizičke podrške i rada s oboljelim osobama, osobama s invaliditetom i njihovim obiteljima
3. rada sa socijalno ugroženim osobama
4. organizacije i provođenja humanitarno socijalnih
aktivnosti
5. rada na području suzbijanja širenja bolesti ovisnosti
kod djece i mladih te na području prevencije i resocijalizacije, odnosno psihosocijalne rehabilitacije ovisnika
6. zaštite i promocije ljudskih prava
7. očuvanja nematerijalne baštine: jezika, folklora, tradicionalne glazbe (napjevi i svirka), narodne nošnje i običaja
8. provođenja i organiziranja raznih programa glazbenog, scenskog, likovnog i plesnog stvaralaštva i izričaja
9. znanstveno-istraživačkog rada i izdavaštva u područjima kulturno-povijesnog naslijeđa
10. izdavačke djelatnosti literarnog, glazbenog i scenskog
izričaja
11. poticanja i promicanja sporta, osobito sporta djece i
mladeži,
12. tjelesne kulture i sportske aktivnosti invalida i drugih
osoba oštećena zdravlja,
13. promicanja ljudskih prava i vrijednosti, solidarnosti,
tolerancije i uvažavanja, aktivnog sudjelovanja, društvene
kohezije, socijalne održivosti, ekološke održivosti te miroljubivosti
14. okupljanja članova sa svrhom unapređenja kvalitete
života te kvalitetnog i organiziranog provođenja slobodnog
vremena
15. promicanja religijske kulture
Članak 3.
Poslovni prostori dodjeljuju se na korištenje udrugama
putem natječaja.
Popis poslovnih prostora koji se dodjeljuju udrugama
donosi Općinski načelnik u sklopu zaključka o raspisivanju
natječaja.
Iznimno, bez provođenja natječaja, poslovni prostor se
može, odlukom Općinskog načelnika, dodijeliti izravno
samo kada:
. nepredviđeni događaji obvezuju Općinu Malinska-
Dubašnica da, u suradnji s udrugama, žurno djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti standardni natječajni
postupak i problem je moguće riješiti samo izravnom
dodjelom poslovnog prostora;
. se poslovni prostor dodjeljuje udruzi ili skupini udruga,
koje imaju isključivu nadležnost na području općine Malinska-Dubašnica ili je udruga jedina organizacija operativno
sposobna za rad na području općine Malinska-Dubašnica,
sukladno članku 6., stavku 3. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i
projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge
(u daljnjem tekstu: Uredba);
. se poslovni prostor dodjeljuje udruzi kojoj su zakonom, drugim propisom ili aktom dodijeljene određene
javne ovlasti (npr. Hrvatski crveni križ, dobrovoljna vatrogasna društva i dr.).
Također, bez provođenja natječaja, može se, odlukom
Općinskog načelnika, odobriti prijava sjedišta u određenom poslovnom prostoru u vlasništvu Općine, onoj udruzi
koja je ranije osnovana ili koja će se tek osnovati na području Općine Malinska-Dubašnica, a koja nema trajnu
potrebu korištenja uredskog prostora.
Članak 4.
Naknada za korištenje poslovnog prostora iznosi 1,00
kuna po metru kvadratnom mjesečno. Iznos naknade uvećava se za PDV.
II. RASPISIVANJE I UVJETI NATJEČAJA
Članak 5.
O raspisivanju i objavi natječaja odlučuje zaključkom
Općinski načelnik.
Zaključak iz stavka 1. ovog članka sadrži:
. popis poslovnih prostora za dodjelu na korištenje
udrugama,
. natječajnu dokumentaciju i
. podatak o objavi i rok za podnošenje prijava.
Natječaj raspisuje Jedinstveni upravni odjel Općine
Malinska-Dubašnica.
Postupak natječaja provodi Povjerenstvo kojeg osniva i
imenuje Općinski načelnik.
Povjerenstvo se sastoji od predsjednika i dva člana te
jednog zamjenika. Članovi Povjerenstva potpisuju izjavu
o nepristranosti i povjerljivosti.
Članak 6.
Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih prijava.
Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 7 dana.
U razmatranje će se uzeti one prijave koje budu zaprimljene u pisarnici Općine Malinska-Dubašnica unutar natječajnog roka, bez obzira na način dostave.
Članak 7.
Obavijest o raspisanom natječaju daje se u dnevnom
tisku, a natječaj se objavljuje na oglasnoj ploči i internet
stranicama Općine Malinska-Dubašnica.
Natječaj obavezno sadrži:
1. adresu, namjenu i površinu poslovnog prostora,
2. vrijeme na koje se poslovni prostor daje na korištenje,
3. podatke o tome tko može sudjelovati u natječaju,
4. kriterije i mjerila za bodovanje prijave,
5. način prijave na natječaj u partnerstvu s drugim udrugama,
6. način, rok i mjesto dostave prijave,
7. mjesto i vrijeme javnog otvaranja prijava,
8. druge posebne uvjete za sudjelovanje u natječaju.
Članak 8.
Kriteriji za prijavu na natječaj su:
1. udruga je upisana u Registar udruga Republike
Hrvatske ili u drugi odgovarajući registar i ima registrirano
sjedište u Općini Malinska-Dubašnica najmanje jednu
godinu prije dana objave natječaja,
2. udruga je upisana u Registar neprofitnih organizacija,
3. udruga uredno ispunjava obveze plaćanja doprinosa
za mirovinsko i zdravstveno osiguranje za zaposlene i plaćanja poreza te druga davanja prema državnom proračunu
i proračunima jedinica lokalne samouprave,
4. udruga ima organizacijske kapacitete i ljudske resurse
za provedbu aktivnosti,
5. udruga vodi transparentno financijsko poslovanje,
6. protiv udruge, odnosno osoba ovlaštenih za zastupanje udruge ne vodi se kazneni postupak te nisu pravomoćno osuđeni za prekršaj iz članka 48. stavak 2. alineja
c) Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za
opće dobro koje provode udruge (u daljnjem tekstu:
Uredba), odnosno pravomoćno osuđeni za počinjenje
kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2 alinejom
d) Uredbe,
7. aktivnosti udruge provode se na području Općine
Malinska-Dubašnica,
8. udruga aktivno djeluje najmanje godinu dana prije
datuma podnošenja prijave na natječaj,
9. udruga uredno ispunjava obveze iz svih prethodno
sklopljenih ugovora o zakupu poslovnih prostora u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica.
Članak 9.
Pravo prijave na natječaj nema ona udruga koja već
koristi prostor u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica.
Članak 10.
Pisana prijava mora sadržavati:
1. obrazac prijave na Javni natječaj u sklopu kojeg je
izjava o ispunjavanju obveza prema Općini Malinska-
Dubašnica po bilo kojoj osnovi, opis dosadašnjeg rada i
djelovanja i plan aktivnosti koje će se provoditi u poslovnom prostoru za koji se predaje prijava te navedena struktura organizacijskih kapaciteta i ljudskih resursa za provedbu aktivnosti;
2. potvrdu Porezne uprave o stanju duga po osnovi javnih davanja o kojima službenu evidenciju vodi Porezna
uprava, u izvorniku ne starija od 30 (trideset) dana od
dana objave Javnog poziva;
3. potvrdu da se protiv prijavitelja, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje ne vodi kazneni postupak i da nije pravomoćno osuđena za kazneno djelo iz članka 48. Uredbe;
4. popis članova u skladu sa Zakonom o udrugama i Statutu udruge (ime i prezime člana, datum rođenja i adresa
stanovanja)
5. ispunjeni obrazac Izjave o partnerstvu u slučaju
namjere korištenja prostora u partnerstvu s ostalim udrugama;
6. druge dokaze i dokumentaciju određenu natječajem.
Dokaz o registraciji (Izvadak iz matičnog registra) i Preslika ovjerenog statuta udruge prijavitelja prilikom prijave
neće se tražiti, ali će se Udruga prilikom provjere ispunjavanja formalnih uvjeta Natječaja provjeriti u nadležnom
Registru, te ukoliko je ispunjena zakonska obveza usklađivanja temeljnog akta udruge sa Zakonom o udrugama
(''Narodne novine'' broj 74/14, 70/17 i 98/19), svi potrebni
podaci biti će dostupni u digitalnom obliku. Ukoliko pak
postupak usklađivanja nije proveden, udruga je dužna
sastaviti izjavu o razlozima neispunjavanja navedene
obveze te ju također priložiti natječajnoj dokumentaciji.
Dokaz o transparentnom financijskom poslovanju također se ne traži u natječajnoj dokumentaciji, jer bi isti,
kao dokaz transparentnog poslovanja trebao biti dostupan
u Registru neprofitnih organizacija - dovoljno je u Opisnom obrascu navesti RNO broj, a svi ostali podaci provjeriti će se prilikom provjere ispunjavanja formalnih uvjeta
natječaja.
Članak 11.
Prijave prijavitelja koje nisu podnesene u roku i koje su
nepotpune, neće se razmatrati.
Članak 12.
Kriteriji i mjerila za ocjenjivanje pristiglih prijava na
natječaj za određeni poslovni prostor radi provođenja programa i projekata od interesa za opće dobro, su:
a) Godine aktivnog djelovanja
- za svaku godinu aktivnog djelovanja . . . . . . . . . 1 bod
b) Broj zaposlenika te suradnika zaposlenih temeljem
studentskog ugovora, ugovora o djelu, ugovora o autorskom dijelu i sl. u trenutku predaje prijave
- 7 i više . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 bodova
- od 3 do 6 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 boda
- do 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 bod
c) Broj članova s prebivalištem na području Općine
Malinska-Dubašnica u trenutku predaje prijave
- više od 100 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 boda
- od 51 do 100 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 boda
- od 21 do 50 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 boda
- do 20 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 bod
d) Dijeljeno korištenje poslovnog prostora u suradnji s
partnerskim udrugama
- DA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 bodova
e) Ostvarene financijske potpore za projekte/programe
tijekom prethodne kalendarske godine
- iz EU fondova, državnog ili županijskog
proračuna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 bodova
- iz poslovnog sektora . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 bodova
- iz proračuna Općine Malinska-Dubašnica . . . . 4 boda
- od drugog inozemnog javnog ili privatnog donatora 3
boda
- od povezanih neprofitnih organizacija . . . . . . . 3 boda
- od članarina . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 boda
f) Ostvarena priznanja, nagrade i sl. tijekom ukupnog
djelovanja udruge
- međunarodna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 bodova
- državna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 bodova
- županijska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 bodova
- Općine Malinska-Dubašnica . . . . . . . . . . . . . . . . 4 boda
- strukovna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 boda
g) Vlastita organizacija javnih događanja: turniri, natjecanja, konferencije, radionice, predstave i sl., na području
Općine Malinska-Dubašnica u proteklih 12 mjeseci
- više od 10 održanih javnih događanja . . . . 10 bodova
- od 6 do 10 održanih javnih događanja . . . . . 5 bodova
- do 5 održanih javnih događanja . . . . . . . . . . . . 3 boda
Ako dva ili više prijavitelja imaju jednak broj bodova,
prednost ima onaj prijavitelj koji je ostvario više bodova
po kriteriju:
1. broj članova s prebivalištem na području Općine
Malinska-Dubašnica i
2. ostvarena priznanja, nagrade i sl.
Namjera korištenja poslovnog prostora u partnerstvu s
ostalim udrugama potvrđuje se izjavom, koja se prilaže
uz prijavu na natječaj za dodjelu poslovnog prostora na
korištenje, potpisanom od svih partnerskih udruga. Obrazac izjave sastavni je dio dokumentacije za provedbu natječaja. Partnerstvo mora trajati istovjetno trajanju Ugovora o
korištenju poslovnog prostora.
Zahtjev za dodjelu jednog poslovnog prostora, koji planira koristiti više udruga u partnerstvu, podnosi samo
jedna od udruga, koja smatra da na natječaju može ostvariti najveći broj bodova sukladno kriterijima iz članka 11.
ove Odluke.
Članak 13.
Postupak otvaranja dostavljenih prijava na natječaj vodi
Povjerenstvo te o istom sastavlja zapisnik.
Postupku otvaranja prijava mogu biti nazočne ovlaštene
ili opunomoćene osobe prijavitelja uz predočenje pisanog
dokaza ovlasti i osobe sa statusom ili bez statusa zainteresirane osobe.
Pravo aktivnog sudjelovanja imaju samo ovlaštene ili
opunomoćene osobe prijavitelja.
Članak 14.
Povjerenstvo utvrđuje ispunjavanje svih formalnih uvjeta
natječaja, kao i vjerodostojnost svih podataka navedenih u
prijavama, što čini dio zapisnika o otvaranju ponuda.
Temeljem zapisnika o ispunjavanju formalnih uvjeta te
temeljem zbroja bodova iz članka 11. ovog Pravilnika,
Povjerenstvo sastavlja listu prvenstva za dodjelu pojedinog
ponuđenog poslovnog prostora te istu, u smislu prijedloga
odluke o dodjeli poslovnog prostora na korištenje, dostavlja Općinskom načelniku na donošenje.
Općinski načelnik ima pravo ne prihvatiti niti jednu prijavu za dodjelu poslovnog prostora.
Odluka o dodjeli poslovnog prostora na korištenje
dostavlja se svim prijaviteljima u roku od osam (8) dana
od dana donošenja.
Članak 15.
Udruge koje su nezadovoljne odlukom o dodjeli poslovnog prostora imaju pravo na prigovor. Prigovor se može
podnijeti na natječajni postupak te na bodovanje nekog
kriterija, ukoliko udruga smatra da je u prijavi dostavila
dovoljno argumenata za drugačije bodovanje. Prigovor se
ne može podnijeti na odluku o nedodjeli poslovnog prostora.
Prigovori se podnose Jedinstvenom upravnom odjelu
Općine u pisanom obliku, u roku od 8 dana od dana
dostave pisane obavijesti o rezultatima natječaja, a odluku
po prigovoru, uzimajući u obzir sve činjenice donosi načelnik Općine.
Rok za donošenje odluke po prigovoru je osam dana od
dana primitka prigovora.
III. SKLAPANJE UGOVORA O KORIŠTENJU
POSLOVNOG PROSTORA
Članak 16.
Na temelju odluke Općinskog načelnika iz članka 13.
ovog Pravilnika, sklapa se ugovor o korištenju poslovnog
prostora (u nastavku: ugovor).
Ako prijavitelj koji je ostvario najviše bodova za pojedini poslovni prostor ne pristupi potpisivanju ugovora u
roku od osam dana od dana poziva na potpisivanje, Povjerenstvo predlaže Općinskom načelniku slijedećeg prijavitelja za taj poslovni prostor.
Ugovor se sklapa u pisanom obliku na rok od pet godina.
Članak 17.
Ugovor sadrži naročito slijedeće odredbe:
- podatke o ugovornim stranama,
- podatke o poslovnom prostoru,
- djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru,
- vrijeme na koje je ugovor sklopljen,
- visinu naknade i rokove plaćanja,
- odredbu kojom korisnik prihvaća povećanje naknade
tijekom trajanja ugovora prema odluci Općinskog načelnika,
- odredbu o ovršnosti,
- odredbu o tome da korisnik ne može vršiti preinake
poslovnog prostora bez prethodne pisane suglasnosti
Općine,
- odredbu da korisnik nema pravo na povrat eventualno
uloženih sredstava u poslovni prostor,
- odredbu o zabrani davanja poslovnog prostora u podkorištenje bez prethodne pisane suglasnosti Općine,
- odredbu o prestanku ugovora, posebno o otkazu i
otkaznim rokovima,
- odredbu kojom se korisnik obvezuje poslovni prostor
predati u posjed Općini slobodan od osoba i stvari istekom
roka na koji je dan, odnosno istekom otkaznog roka ili
raskida ugovora,
- odredbe o partnerskim odnosima, ukoliko je primjenjivo,
- mjesto i vrijeme sklapanja ugovora.
Članak 18.
Istekom roka od pet godina korisniku se poslovni prostor dodijeljen temeljem ovog Pravilnika, može ponovno
dodijeliti na korištenje na rok od daljnjih pet godina, bez
provođenja natječaja, pod uvjetom da je korisnik dodijeljeni poslovni prostor koristio sukladno ugovoru i da je u
potpunosti izvršavao obveze iz ugovora te i dalje ima
potrebu za tim poslovnim prostorom.
Zahtjev za ponovnu dodjelu poslovnog prostora na korištenje podnosi se Jedinstvenom upravnom odjelu Općine
Malinska-Dubašnica, najkasnije 60 dana prije isteka ugovora o korištenju poslovnog prostora.
Odluku o daljnjem korištenju poslovnog prostora donosi
Općinski načelnik.
Članak 19.
Korištenje poslovnog prostora može prestati i prije
isteka ugovorenog roka i to otkazom ugovora.
Općina Malinska-Dubašnica može otkazati ugovor ako
korisnik:
. poslije pisane opomene Općine Malinska-Dubašnica
koristi poslovni prostor suprotno ugovoru ili mu nanosi
štetu koristeći ga bez dužne pažnje,
. ne plati dospjelu naknadu u roku od 15 dana od dana
pisane opomene Općine Malinska-Dubašnica,
. onemogući Općini Malinska-Dubašnica nesmetanu
kontrolu korištenja poslovnog prostora, odnosno ne
pruža na uvid svu potrebnu dokumentaciju,
. koristi poslovni prostor protivno namjeni,
. vrši preuređivanje, odnosno preinake poslovnog prostora bez pisane suglasnosti Općine Malinska-Dubašnica,
. poslovni prostor daje u podkorištenje bez prethodne
pisane suglasnosti Općine,
. ne koristi poslovni prostor bez opravdanog razloga
duže od 30 dana,
. ako korisnik korištenjem poslovnog prostora ometa
ostale korisnike nekretnine u mirnom korištenju zajedničkih dijelova objekta.
Korisnik može otkazati ugovor ne navodeći razloge.
U slučaju otkaza ugovora po prethodnom navedenom
stavku korisnik mora vratiti poslovni prostor Općini Malinska-Dubašnica u urednom stanju. Otkazni rok je 30 dana.
Članak 20.
Poslovni prostori daju se na korištenje u viđenom stanju.
Raspolaganje poslovnim prostorom mora biti odgovorno
te, ukoliko dođe do oštećenja dodijeljenog prostora, ili
ako se utvrdi odgovornost korisnika za oštećenje zgrade
ili okoliša, isti je dužan podmiriti nastale troškove.
U slučaju da poslovni prostor nije priveden namjeni,
korisnik je dužan isti dovesti u stanje potrebno za obavljanje djelatnosti ulaganjem vlastitih sredstava. Tijekom uređenja i opremanja poslovnog prostora, a najviše do tri mjeseca, korisnik nije dužan plaćati naknadu za korištenje prostora. Za eventualne preinake poslovnog prostora, korisnik
mora ishoditi prethodnu pisanu suglasnost Općinskog
vijeća Općine Malinska-Dubašnica te iste izvodi o vlastitom trošku, bez prava na povrat uloženih sredstava.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Provedbu ovog Pravilnika vrši Jedinstveni upravni odjel
Općine Malinska-Dubašnica.
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.
Klasa: 021-05/20-02/1
Ur. broj: 2142/05-01-20-10
Malinska, 29. lipnja 2020.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
Predsjednica vijeća
Mirjana Maršić, v. r.
|