1.7. upravljanje kvalitetom ponude u
destinaciji
1.8. strateško i operativno planiranje razvoja
turizma ili proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi organizacija
sustava upravljanja posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i
razvojnih planova turizma na području destinacije
1.10. upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom
1.11. sudjelovanje u provođenju strateških
marketinških projekata koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.
2. Informacije i istraživanja
2.1. izrada i distribucija informativnih
materijala
2.2. stvaranje, održavanje i redovito
kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih
mreža
2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje
turističkim informativnim centrima (ako ima potrebe za njima)
2.4. suradnja sa subjektima javnog i
privatnog sektora u destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva,
funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih
službi na području turističke destinacije
2.5. planiranje, izrada, postavljanje i
održavanje sustava turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s
jedinicom lokalne samouprave
2.6. operativno sudjelovanje u provedbi
aktivnosti sustava eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima
sukladno uputama Turističke zajednice Primorsko- goranske županije i Hrvatske
turističke zajednice kao što su: jedinstveni turistički informacijski portal te
evidencija posjetitelja i svih oblika turističke ponude.
3. Distribucija
3.1. koordiniranje s Turističkom zajednicom
Primorsko- goranske županije u provedbi operativnih marketinških aktivnosti
3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o
turističkoj ponudi na području destinacije u Turističku zajednicu
Primorsko-goranske županije i Hrvatsku turističku zajednicu
3.3. priprema destinacijskih marketinških
materijala sukladno definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i
odobrenje u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije
3.4. pružanje podrške u organizaciji
studijskih putovanja novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji
s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije te u suradnji s Hrvatskom
turističkom zajednicom
3.5. obavljanje i drugih poslova propisanih
Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma ili drugim
propisom.
Zajednica dužna je voditi računa da zadaće
koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama
Turističke zajednice Primorsko-goranske županije i Hrvatske turističke
zajednice.
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama Turističke zajednice otoka Krka od zajedničkog interesa za sve
subjekte u turizmu s područja otoka Krka.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih
turističkih organizacija i srodnih udruženja.
III ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
11.
Zajednica ima obvezatne članove, a može imati
i dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak
12.
Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i
fizičke osobe koje na području za koje se osniva Zajednica imaju sjedište ili
podružnicu, pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (u daljnjem
tekstu: poslovna jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski
ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili
obavljaju djelatnost koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam
ima utjecaj.
Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom
osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke
osobe na području za koje se osniva Zajednica.
Članak
13.
Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici
ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom
poslovne jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom prebivališta
fizičke osobe izvan područja Zajednice, prestankom ostvarivanja prihoda
pružanjem ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili obavljanja djelatnosti
koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.
Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi
predstavnici mogu birati i biti birani u tijela Zajednice.
2. Dragovoljni članovi
Članak
14.
Kao dragovoljni članovi u Zajednicu mogu se
učlaniti pravne i fizičke osobe koje nisu obvezatni članovi Zajednice sukladno
članku 12. ovog Statuta.
O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovog članka
odlučuje Skupština Zajednice
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od šest mjeseca ili isključenjem.
Dragovoljni član može biti isključen iz
Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovoga Statuta, odluka i drugih akata
tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Odluku o isključenju dragovoljnog člana
donosi Skupština Zajednice.
3. Prava, obveze i odgovornosti članova
zajednice
Članak
15.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- oni ili njihovi predstavnici biraju ili
budu birani u tijela Zajednice
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u radu Zajednice,
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje
i promicanje turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednice,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njegovo rješavanje,
- predlažu i usklađuju svoje međusobne odnose
u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i
ovim Statutom,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
aktivnostima u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog
okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice,
- predlažu pomaganje razvoja turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
- razmjenjuju u Zajednici informacije,
obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i s tim djelatnostima neposredno povezanih
djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice,
- predlažu promjene i dopune Statuta i drugih
općih akata,
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela i o materijalno-financijskom poslovanju,
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke i zaključke što ih donose
tijela Zajednice,
- zastupaju dogovorene stavove zajednice u
Turističkoj zajednici županije,
- daju podatke i izvješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice,
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
16.
Tijela Zajednice su:
1. Skupština,
2. Turističko vijeće,
3. Predsjednik Zajednice.
1. Skupština Zajednice
Članak
17.
Skupština Zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici
fizičkih i pravnih osoba članova Zajednice grupiranih po skupinama.
Broj predstavnika u Skupštini Zajednice
limitiran je i iznosi 14.
Predstavnici članova Zajednice ne mogu putem
punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.
Broj predstavnika svake skupine u Skupštini
određuje se razmjerno visini udjela skupine u prihodu Zajednice na način da
svaku skupinu predstavljaju članovi s najvišim udjelom prihoda unutar skupine.
U slučaju da član neće ili ne može obavljati funkciju predstavnika pravo se
prenosi na sljedećeg člana unutar skupine.
Udjel skupine čini zbroj udjela pripadnika
skupine.
Kao udio u prihodu Zajednice računaju se
članarina i 25% turističke pristojbe koje je taj član uplatio Zajednici u
godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice.
Jedan član, odnosno skupina članova jedne
djelatnosti, u Skupštini mogu imati maksimalno 40% predstavnika.
Skupine djelatnosti:
1. Ugostiteljska djelatnost pružanja usluge
smještaja, prehrane i pića - hoteli, restorani, konobe, i sl.
2. Usluge smještaja u domaćinstvu
(iznajmljivači) i turističkim obrtima (fizičke osobe)
3. Ostale djelatnosti
Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u
prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova skupštine (skupina) iznova
će se utvrditi.
Promjenu iz prethodnog stavka utvrđuje
Skupština Zajednice istodobno s donošenjem godišnjega financijskog izvještaja.
Članak
18.
Skupština Zajednice:
1. donosi Statut Zajednice
2. donosi Poslovnik o radu Skupštine
3. odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća zajednice i predstavnike Turističkog vijeća Turističke
zajednice otoka Krka
4. donosi godišnji program rada Zajednice,
izvješće o izvršenju programa rada Zajednice, odluku o izvješćima koje podnosi
Turističko vijeće
5. odlučuje o zahtjevu za dragovoljno
članstvo
6. utvrđuje visinu i način plaćanja članarine
dragovoljnih članova Zajednice
7. bira predstavnike Zajednice u Skupštinu
Turističke zajednice Primorsko-goranske županije i Skupštinu Turističke
zajednice otoka Krka
8. daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa
9. donosi odluku o osnivanju i ustroju,
pravima i dužnostima te načinu poslovanja
10. nadzire poslovanje Zajednice
11. donosi odluke i rješava druga pitanja
kada je to predviđeno Zakonom i drugim propisima
12. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom
i Statutom.
Pored gore navedenih nadležnosti, Skupština
nadzire:
1. vođenje poslova Zajednice
2. materijalno i financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima Zajednice
3. izvršenje i provedbu programa rada
Zajednice
Skupština je dužna obaviti nadzor najmanje
jednom godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je
pored navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične
većine članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav
zahtjev Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje.
Članak
19.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada člana Zajednice, čiji je
predstavnik,
- ako tijekom mandata dođe do promjene udjela
u prihodima Zajednice za više od 10%,
- na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
20.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
21.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Sjednica Skupštine održava se najmanje dva
puta godišnje.
Izvanredna sjednica Skupštine sazvati će se i
u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ako se
njihov broj smanji za više od 1/4,
- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese
Turističko vijeće, najmanje 5 članova Skupštine ili direktor Zajednice.
Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne
sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu
sazvati Turističko vijeće ili 5 članova Skupštine.
Članak
22.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine
Zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje više
od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća sjednica
Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja neodržane
sjednice skupštine.
Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka, tako
održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne
prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da odlučuje
dvotrećinskom većinom prisutnih članova.
Ako Skupština ne usvoji izvješće o izvršenju
programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici se
raspušta Turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se izabiru
novi članovi Turističkog vijeća.
Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se
Poslovnikom.
2. Turističko vijeće
Članak
23.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
Zajednice i odgovorno je Skupštini Zajednice.
Članak
24.
Turističko vijeće:
1. provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice
2. predlaže Skupštini osnovne smjernice,
godišnji program rada Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada
3. zajedno s izvješćem o izvršenju programa
rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu
4. upravlja imovinom Zajednice sukladno
Statutu te sukladno programu rada
5. odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s godišnjim
programom rada Zajednice
6. donosi opće akte za rad i djelovanje
stručne službe Zajednice
7. imenuje direktora Zajednice na temelju
javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice
8. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice
i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice
9. daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora
10. donosi opće akte koje ne donosi Skupština
Zajednice
11. donosi poslovnik o svom radu
12. utvrđuje prijedlog Statuta i prijedlog
izmjena Statuta
13. priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice
14. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o
njegovu radu, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju
navedenog izvješća
15. potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno i posredno
uključena u turistički promet
16. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom,
drugim propisom i Statutom.
Članak
25.
Izvješće o radu Turističkog vijeća iz članka
24. točke 3. ovoga Statuta sadrži podatke o:
1. održanim sjednicama Turističkog vijeća
(koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i
slično)
2. aktima koje je donijelo Turističko vijeće
(naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog glasa po
pojedinom članu)
3. načinu praćenja izvršenja programa rada i
financijskog plana Zajednice.
Članak
26.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika
i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice,
vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz reda članova
Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u turizmu
(pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i sl.).
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
27.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koji je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, Skupština Zajednice bira odnosno
delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran
prethodnik.
Članak
28.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i presjeda sjednici
Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
Članak
29.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Iznimno od stavka 2. ovog članka, odluku o
razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom većinom
glasova svih članova Turističkog vijeća.
Članovi Turističkog vijeća ne mogu putem
punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Turističkog
vijeća.
Članak
30.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća uređuje se Poslovnikom.
3. Predsjednik Zajednice
Članak
31.
Zajednica ima predsjednika Zajednice koji
predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik Skupštine Zajednice i
predsjednik Turističkog vijeća Zajednice.
Dužnost predsjednika Zajednice može obnašati
i osoba koju iz redova članova Zajednice odredi općinski načelnik, a koja može
obnašati dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata
općinskog načelnika od strane kojeg je određena.
Osobe iz stavaka 2. i 3. ovog članka za
obnašanje dužnosti predsjednika Zajednice ne primaju naknadu.
U trenutku razrješenja načelnika sukladno
propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave prestaje njegova dužnost
predsjednika Zajednice, a u navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša
povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore načelnika.
Članak
32.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu
- saziva i presjeda Skupštini Zajednice
- saziva i presjeda sjednicama Turističkog
vijeća Zajednice,
- organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice
- brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom
- brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
33.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika, sjednici Skupštine predsjeda zamjenik predsjednika Zajednice
kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
Osoba koju odredi načelnik može obnašati
dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata načelnika od
strane kojeg je određena.
4. Radna tijela
Članak
34.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
35.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor Zajednice.
Direktor turističke zajednice može dati
pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovoga članka daje se
sukladno odredbama zakona kojima se uređuju obvezni odnosi.
VI. OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH
POSLOVA U TURISTIČKOJ ZAJEDNICI
Članak
36.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice može se osnovati stručna služba.
Sjedište stručne službe je u sjedištu
Zajednice.
Odluku o osnivanju i nazivu stručne službe
donosi Turističko vijeće Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta u turističkoj zajednici utvrđuje Turističko
vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Zajednice.
Ustrojstvo stručne službe treba odgovarati
potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno,
pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
37.
Obavljanje stručnih i administrativnih
poslova obuhvaća osobito ove poslove:
- provođenje zadatka utvrđenih programom rada
Zajednice,
- obavljanje stručnih i administrativnih
poslova u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
- obavljanje stručnih i administrativnih poslove
u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice,
- obavljanje pravnih, financijskih i
knjigovodstvenih poslova, kadrovskih i općih poslova, vođenje evidencija i
statističkih podataka utvrđenih propisima i aktima Zajednice,
- izradu analiza, informacija i drugih
materijala za potrebe tijela Zajednice,
- davanje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- obavljanje i drugih poslova koje odrede
tijela Zajednice.
Članak
38.
Na radne odnose zaposlenih u turističkoj
zajednici primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije
propisano.
Radnici zaposleni u turističkoj zajednici
moraju ispunjavati i posebne uvjete glede stručne spreme, radnog iskustva,
znanja jezika i drugih posebnih znanja i sposobnosti koje propisuje ministar
Pravilnikom.
Direktor Zajednice i radnici na stručnim
poslovima na izvršenju zadaća Zajednice, osim ispunjavanja posebnih uvjeta
utvrđenih pravilnikom iz stavka 2. ovog članka ovog Statuta, moraju imati položen
stručni ispit za rad u turističkoj zajednici (u daljnjem tekstu: stručni
ispit).
Stručni ispit polaže se pred Ispitnom
komisijom nadležnog Ministarstva i prema ispitnom programu, a o položenom
ispitu izdaje se uvjerenje.
Ministar pravilnikom propisuje ispitni
program za stručni ispit, sastav ispitne komisije i način polaganja ispita.
Iznimno od stavka 3. ovoga članka, stručni
ispit ne moraju polagati osobe koje u trenutku zasnivanja radnog odnosa u
turističkoj zajednici imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje pet godina
radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Osoba iz stavka 3. ovoga članka, koja u
trenutku sklapanja ugovora o radu ispunjava uvjete utvrđene propisom iz stavka
2. ovog članka, ali nema položen ispit mora u roku od jedne godine od dana
stupanja na rad položiti stručni ispit.
Osobi iz prethodnog stavka ovoga članka koja
ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za
polaganje stručnog ispita.
Članak
39.
Turistička zajednica ima direktora.
Direktora turističke zajednice na temelju
javnog natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine (od
01.01.2022.).
Direktor Zajednice, osim uvjeta propisanih
pravilnikom iz članka 38. stavka 2. ovog Statuta, mora ispunjavati uvjet da mu
pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena sigurnosna
mjera ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja gospodarstva,
dok ta mjera traje.
Direktora Zajednice, u slučaju odsutnosti ili
spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće odredi iz redova članova
Turističkog vijeća.
Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice ima
prava i dužnosti direktora.
Članak
40.
Direktor Zajednice zastupa Zajednicu,
organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice, provodi odluke Turističkog
vijeća Zajednice i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje
Zajednice i zakonitost rada Zajednice. Za svoj rad odgovara Turističkom vijeću
i predsjedniku Zajednice.
Na osnovi ovlasti iz stavka 1. ovoga članka
direktor Zajednice raspisuje javni natječaj za radna mjesta u Zajednici.
Do izbora direktora Zajednice, a najduže šest
mjeseci, prava i obveze direktora Zajednice iz st. 1. ovog članka obnaša
predsjednik Zajednice (od 01.01.2022.).
Članak
41.
Direktor Zajednice i drugi radnici zaposleni
u Zajednici ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine i turističkog
vijeća niti jedne turističke zajednice.
Direktoru Zajednice nije dopušteno obavljanje
ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u turizmu, sukladno posebnom
propisu, na području za koje je osnovana turistička zajednica.
Direktor Zajednice ne smije u svojstvu osobe
ovlaštene za zastupanje turističke zajednice donositi odluke odnosno
sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes
njegova bračnog ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno posebnom
propisu koji regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta ili
roditelja.
Direktor Zajednice ne smije biti član
upravnog ili nadzornog odbora trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član Zajednice.
Članak
42.
Direktor Zajednice:
1. zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice,
2. zastupa Zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim
ovlastima,
3. organizira i rukovodi radom i poslovanjem
Zajednice,
4. provodi odluke Turističkog vijeća,
5. organizira izvršavanje zadaća Zajednice,
6. u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je
za poslovanje Zajednice i zakonitost rada Zajednice,
7. usklađuje materijalne i druge uvjete rada
Zajednice i se brine da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni
u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela,
8. podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom
radu i o radu Zajednice, najmanje jednom godišnje i svaki put kada Turističko
vijeće to zatraži,
9. na temelju javnog natječaja odlučuje o
zapošljavanju radnika u Zajednici i raspoređivanju radnika na određena radna
mjesta, te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji
radnih mjesta u turističkoj zajednici,
10. upozorava djelatnike i tijela Zajednice
na zakonitosti njihovih odluka,
11. odlučuje o službenom putovanju djelatnika
Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju
sredstava reprezentacije,
12. predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
radnih mjesta u turističkoj zajednici,
13. odlučuje o povjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice,
14. potpisuje poslovnu dokumentaciju
Zajednice,
15. priprema, zajedno s predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice,
16. predlaže mjere za unapređenje
organizacije rada turističke zajednice,
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
43.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Članak
44.
Direktor Zajednice može biti razriješen:
1. na osobni zahtjev
2. ako zbog izvršavanja ili nemarnog vršenja
njegove dužnosti Zajednica nije mogla vršiti svoje zadatke ili je izvršenje tih
zadataka bilo otežano
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta
4. ako bez opravdanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
direktora o radu direktora.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora, predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće moraju
podnijeti u slučaju iz stavka 1. točaka 2. do 6. ovoga članka.
Prije donošenja odluke o razrješenju
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora turističke
zajednice donosi Turističko vijeće sukladno članku 29. stavku 3. Statuta.
VII. TURISTIČKO INFORMATIVNI CENTAR
Članak
45.
Radi obavljanja turističko - informativnih
poslova Zajednica može odlukom ustrojiti turističko -informativni centar ( u
daljem tekstu: TIC).
Poslovi TIC-a su:
1. prikupljanje, obrada i davanje informacija
u cilju poticanja promidžbe turizma na području destinacije,
2. prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
destinacije
3. informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture, i dr.
4. davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
5. suradnja s informativnim organizacijama,
6. ostali poslovi utvrđeni odlukama tijela
Zajednice.
TIC nema svojstvo pravne osobe.
Članak
46.
Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj
TIC-a koji za svoj rad i rad TIC-a odgovara Turističkom vijeću i direktoru
Zajednice.
Članak
47.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi s radom TIC-a uredit će se općim aktom o ustrojstvu i sistematizaciji
kojeg donosi Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
VIII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
48.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
Turističko vijeće.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
49.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za svoje obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara svojom cjelokupnom imovinom.
Članak
50.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Zajednica je dužna sastaviti financijski plan
i financijski izvještaj sukladno propisima kojima se uređuje financijsko
poslovanje i računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
51.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada.
Turistička zajednica je obvezna financijska
sredstva koristiti sukladno programu rada.
Turističko vijeće je dužno podnijeti
Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.
Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće
godine donijeti program rada za sljedeću godinu.
Članak
52.
Turistička zajednica Općine Vrbnik obvezna je
u postupku donošenja programa rada međusobno se usklađivati i koordinirati sa
nadležnom regionalnom turističkom zajednicom.
Zajednica dostavlja prijedlog programa rada
za sljedeću poslovnu godinu Turističkoj zajednici županije.
Članak
53.
Godišnji program rada turističke zajednice
izrađuje se po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi
Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.
Godišnji program rada Zajednice sadrži
pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za
njihovo izvršenje.
Prijedlog programa rada Zajednice dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice u roku od osam dana prije održavanja sjednice
na kojoj se isti dokument donosi.
Članak
54.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada u obujmu većem od 5 %, Zajednica je dužna donijeti izmjene,
odnosno dopune programa rada.
Izmjene iz stavaka 2. ovoga članka obavljaju
se po postupku koji je propisan za donošenje program rada.
Zajednica je dužna program rada te izmjene
odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od
osam dana od dana donošenja.
Članak
55.
Za izvršenje programa rada odgovorno je
Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje godišnjeg programa
rada je direktor Zajednice.
Članak
56.
Turističko vijeće dužno je Skupštini
Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji
Skupština odredi.
Članak
57.
Prijedlog izvješća o izvršenju programa rada
mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije
razmatranja na Skupštini.
Izvješće o izvršenju programa rada dostavlja
se Turističkoj zajednici županije.
Izvješće o izvršenju programa rada za
prethodnu godinu donosi Skupština Zajednice do kraja ožujka tekuće godine.
Zajednica je dužna izvješće o izvršenju
programa rada iz stavka 3. ovoga članka objaviti na svojim mrežnim stranicama u
roku od osam dana od dana donošenja.
Zajednica se obvezuje izraditi izvješće o izvršenju
programa rada turističke zajednice po jedinstvenoj metodologiji i obveznim
uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.
Izvješće o izvršenju programa rada obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima
njihova izvršenja, izdacima za poslovanje turističke zajednice i rad tijela
Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja,
usporedbu programa rada i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja,
analizu i ocjenu izvršenja programa te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na
razvoj turizma.
Članak
58.
Prihodi Zajednice su:
1. turistička pristojba, sukladno posebnom
propisu koji uređuje turističku pristojbu,
2. članarina, sukladno posebnom propisu koji
uređuje članarine u turističkim zajednicama,
3. prihodi od obavljanja gospodarske
djelatnosti iz članka 10. stavka 3. Zakona
Osim prihoda iz stavka 1. ovoga članka
Zajednica može ostvarivati i prihode iz:
- proračuna jedinice lokalne i područne
(regionalne) samouprave te državnog proračuna
- članarine dragovoljnih članova sukladno
odluci Skuštine Zajednice,
- dragovoljnih priloga i darova
- imovine u vlasništvu
- fondova Europske unije i drugih fondova
Zajednica se može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije programa rada, ali
ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne smije
prelaziti 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.
Troškovi za plaće radnika zaposlenih u
Zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda Zajednice.
Ograničenje iz stavka 4. ovoga članka ne
odnosi se na troškove plaća radnika zaposlenih u TIC-u Zajednice.
Članak
59.
Obvezatni članovi plaćaju članarinu Zajednici
u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
60.
U godišnjem programu rada Zajednice može se
izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se
koriste tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz programa rada Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
Članak
61.
Sredstva Zajednice vode se na jednom ili više
žiro- računa.
Članak
62.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome
odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
63.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči zajednice, putem elektronskih
medija, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan
način.
Članak
64.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o
radu Zajednice.
XI. POSLOVNA TAJNA
Članak
65.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, te ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak
koji je utvrđen kao poslovna tajna.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
66.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIII. PRESTANAK POSTOJANJA ZAJEDNICE
Članak
67.
Zajednica prestaje postojati na temelju:
1. odluke Skupštine Zajednice o prestanku
Zajednice
2. rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja
Zajednice.
Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovoga članka
Ministarstvo donosi ako:
- Zajednica donosi opće akte suprotno zakonu,
statutu ili drugom propisu
- Skupština Zajednice nije izabrala članove
Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka njihova
mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove ostavke
- Zajednica nije održala izbore za novu
skupštinu, sukladno Zakonu i Statutu
- se ni u roku od 60 dana od dana provedenih
izbora ne konstituira Skupština Zajednice
- Zajednica nije izvršila mjere odnosno ako
je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora naložilo
Ministarstvo
- Zajednica nije izvršila mjere koje je u
obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice
- troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici
prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice
- Zajednica, u roku iz članka 22. stavka 5.
Zakona, ne izabere direktora osim u slučaju iz članka 22. stavka 6. Zakona.
Članak
68.
Regionalna turistička zajednice čije je član
turistička zajednica općine/grada osnovana za područje jedne jedinice lokalne
samouprave koja prestaje postojati dužna je okončati poslove turističke
zajednice općine/grada koji su u tijeku, naplatiti potraživanja i podmiriti
vjerovnike.
Imovinu preostalu nakon namirenja vjerovnika,
u slučaju prestanka turističke zajednice iz stavka 1. ovog članka, stječe
regionalna turistička zajednica, sukladno Statutu.
XIV. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
69.
Zajednica ima Statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti s Zakonom i drugim
propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akti nije u suglasnosti
sa Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
70.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice na svojoj prvoj sjednici većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće
akte za rad i djelovanje stručne službe Zajednice na prijedlog direktora
Zajednice.
Članak
71.
Opći akti Zajednice su akti:
- o ustrojstvu,
- o organizaciji i sistematizaciji radnih
mjesta,
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
- o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i
ostalim primanjima i materijalnim pravima radnika,
- drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
72.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje petina članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od
primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje
prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu turizma na
suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta
upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.
Članak
73.
Statut Zajednice objavljuje se u službenom
glasilu jedinice lokalne samouprave (»Službene novine Primorsko- goranske
županije«).
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice.
Opći akti Zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
74.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu Statuta.
Do usklađenja općih akata s odredbama Statuta
primjenjuju se postojeći opći akti.
Do konstituiranja novih tijela Turističke
zajednice Općine Vrbnik u skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela nastavljaju
s radom.
Osoba koja je na dan stupanja na snagu Zakona
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 52/19.) zatečena
na radnom mjestu direktora Turističkog ureda obnašat će dužnost direktora do
izbora direktora Zajednice od strane Turističkog vijeća sukladno članku 22.
stavku 2. istog Zakona.
Članak
75.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Općine Vrbnik objavljen u »Službenim
novinama Primorsko goranske županije br. 6 od 1. ožujka 2010. godine.
Članak
72.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, osim odredbe o
mandatu direktora Zajednice kao i odredbe o obnašanju prava i obveza direktora
od strane predsjednika Zajednice do izbora direktora, a najduže u vremenu od
šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2022.
Broj: 03/14-20
U Vrbniku, 28. travnja 2020. godine
Predsjednik
Turističke
zajednice Općine Vrbnik
Dragan
Zahija, v. r.