II ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
11.
Zadaće Zajednice, kao lokalne destinacijske
menadžment organizacije, su sljedeće:
1. Razvoj proizvoda
1.1. sudjelovanje u planiranju i provedbi
ključnih investicijskih projekata javnog sektora i ključnih projekata podizanja
konkurentnosti destinacije
1.2. koordinacija i komunikacija s dionicima
privatnog i javnog sektora u destinaciji
1.3. razvojne aktivnosti vezane uz
povezivanje elemenata ponude u pakete i proizvode - inkubatori inovativnih
destinacijskih doživljaja i proizvoda
1.4. razvoj događanja u destinaciji i drugih
motiva dolaska u destinaciju za individualne i grupne goste
1.5. razvoj ostalih elemenata turističke
ponude s fokusom na cjelogodišnju ponudu destinacije
1.6. praćenje i apliciranje, samostalno ili u
suradnji s jedinicom lokalne samouprave i drugim subjektima javnog ili
privatnog sektora, na natječaje za razvoj javne turističke ponude i
infrastrukture kroz sufinanciranje iz nacionalnih izvora, fondova Europske
unije i ostalih izvora financiranja
1.7. upravljanje kvalitetom ponude u
destinaciji
1.8. strateško i operativno planiranje
razvoja turizma ili proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi
organizacija sustava upravljanja posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i
razvojnih planova turizma na području destinacije
1.10. upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom
1.11. sudjelovanje u provođenju strateških
marketinških projekata koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.
2. Informacije i istraživanja
2.1. izrada i distribucija informativnih
materijala
2.2. stvaranje, održavanje i redovito
kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih
mreža
2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje
turističkim informativnim centrima (ako ima potrebe za njima)
2.4. suradnja sa subjektima javnog i
privatnog sektora u destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva,
funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih
službi na području turističke destinacije
2.5. planiranje, izrada, postavljanje i
održavanje sustava turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s
jedinicom lokalne samouprave
2.6. operativno sudjelovanje u provedbi
aktivnosti sustava eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima
sukladno uputama Turističke zajednice Primorsko- goranske županije i Hrvatske
turističke zajednice kao što su: jedinstveni turistički informacijski portal te
evidencija posjetitelja i svih oblika turističke ponude.
3. Distribucija
3.1. koordiniranje s Turističkom zajednicom
Primorsko- goranske županije u provedbi operativnih marketinških aktivnosti
3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o
turističkoj ponudi na području destinacije u Turističku zajednicu
Primorsko-goranske županije i Hrvatsku turističku zajednicu
3.3. priprema destinacijskih marketinških
materijala sukladno definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i
odobrenje u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije
3.4. pružanje podrške u organizaciji
studijskih putovanja novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji
s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije te u suradnji s Hrvatskom
turističkom zajednicom
3.5. obavljanje i drugih poslova propisanih
Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma ili ovim
Statutom.
Zajednica dužna je voditi računa da zadaće
koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama
regionalne turističke zajednice i Hrvatske turističke zajednice.
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama Turističke zajednice otoka Krka od zajedničkog interesa za sve
subjekte u turizmu s područja otoka Krka.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih
turističkih organizacija i srodnih udruženja.
III ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
12.
Zajednica ima obvezatne članove.
Osim članova iz stavka 1. ovoga članka
Zajednica može imati i dragovoljne članove.
Članak
13.
Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i
fizičke osobe koje na području za koje se osniva Zajednica imaju sjedište ili
podružnicu, pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (u daljnjem
tekstu: poslovna jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski
ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili
obavljaju djelatnost koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam
ima utjecaj.
Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom
osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke
osobe na području za koje se osniva Zajednica.
Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi
predstavnici mogu birati i biti birani u tijela Zajednice.
Obvezatni članovi Zajednice plaćaju članarinu
Zajednici u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuju članarine u turističkim
zajednicama.
Članak
14.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe,
prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom
prebivališta fizičke osobe izvan područja lokalne Zajednice, prestankom
ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili
obavljanja djelatnosti koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode
turizam ima utjecaj.
Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici
ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
Članak
15.
Skupština Zajednice može donijeti odluku o
učlanjenju pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao
dragovoljnih članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini i na način koji utvrdi Skupština Zajednice.
Dragovoljni članovi imaju sva prava i obveze
kao i obvezatni članovi.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem.
Dragovoljni član može biti isključen iz
Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovoga Statuta, odluka i drugih akata tijela
Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Odluku o isključenju dragovoljnog člana
donijeti će Skupština Zajednice.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
16.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- oni ili njihovi predstavnici biraju ili
budu birani u tijela Zajednice
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u radu Zajednice
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje
i promicanje turizma na području Zajednice
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednice
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje
- predlažu i usklađuju svoje međusobne odnose
u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i
ovim Statutom
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog
okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice
- predlažu pomaganje razvoja turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena
- razmjenjuju u Zajednici informacije,
obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanje
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice
- predlažu promjene i dopune Statuta i općih
akata
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela o materijalno-financijskom poslovanju
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira
- provode odluke i zaključke što ih donose
tijela Zajednice
- zastupaju dogovorene stavove Zajednice u
Turističkoj zajednici županije
- daju podatke i izvješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
17.
Tijela Zajednice su:
1. Skupština,
2. Turističko vijeće,
3. Predsjednik Zajednice.
1) Skupština Zajednice
Članak
18.
Skupština zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici
fizičkih osoba članova Zajednice i predstavnici pravnih osoba članova Zajednice
grupiranih po skupinama.
Broj predstavnika u Skupštini Zajednice
limitiran je i iznosi 14.
Broj predstavnika svake skupine u Skupštini
određuje se razmjerno visini udjela skupine u prihodu Zajednice na način da
svaku skupinu predstavljaju članovi s najvišim udjelom prihoda unutar skupine.
Udjel skupine čini zbroj udjela pripadnika
skupine.
Članovi odnosno predstavnici članova
Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih
sudjeluje u radu skupštine. U slučaju da član neće ili ne može obavljati
funkciju predstavnika pravo se prenosi na sljedećeg člana unutar skupine.
Članak
19.
Kao udio u prihodu Zajednice računaju se
članarina i 25% turističke pristojbe koje je taj član uplatio Zajednici u
godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu turističke
zajednice, a koje uplate se odnose na obveze u godini koja prethodi godini u
kojoj se provode izbori za Skupštinu.
Jedan član, odnosno skupina članova jedne
djelatnosti, u Skupštini mogu imati maksimalno 40% predstavnika.
Skupine djelatnosti:
1. Ugostiteljska djelatnost pružanja usluge
smještaja - kampovi, hoteli i sl.
2. Ugostiteljska djelatnost pružanja usluge
prehrane i pića - restorani, konobe, barovi i sl.
3. Trgovačka djelatnost
4. Pružanje ugostiteljskih usluga u
domaćinstvu
5. Turističke agencije
6. Ostale djelatnosti neposredno povezane uz
turističke i ugostiteljske djelatnosti
Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u
prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova skupštine (skupina) iznova
će se utvrditi.
Promjenu iz prethodnog stavka utvrđuje
Skupština Zajednice istodobno s donošenjem godišnjega financijskog izvještaja.
Članak
20.
Skupština Zajednice:
1. donosi Statut Zajednice
2. donosi odluku o osnivanju i ustroju,
pravima i dužnostima te načinu poslovanja
3. odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća
4. donosi godišnji program rada Zajednice
5. donosi izvješće o izvršenju programa rada
Zajednice
6. donosi poslovnik o radu Skupštine
7. nadzire poslovanje Zajednice
8. odlučuje o zahtjevima za dragovoljno
članstvo
9. donosi odluku o izvješćima koje podnosi
Turističko vijeće
10. utvrđuje visinu članarine za dragovoljne
članove Zajednice
11. daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa
12. razmatra i zauzima stavove o
najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i
poduzima radnje za njihovo izvršavanje
13. prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom
14. obvezna je obaviti nadzor najmanje jednom
godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je, pored
navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične većine
članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav zahtjev
Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje
15. nadzire materijalno i financijsko
poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice
16. nadzire izvršenje i provedbu programa
rada Zajednice
17. bira predstavnike u skupštinu regionalne
turističke zajednice iz redova članova Zajednice
18. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom
i ovim Statutom.
Članak
21.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
. opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
. prestankom rada člana Zajednice, čiji je
predstavnik,
. ako tijekom mandata dođe do promjene udjela
u prihodima Zajednice za više od 10%,
. na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
22.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
23.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Redovna sjednica Skupštine saziva se najmanje
dva puta godišnje i sjednicu Skupštine saziva Predsjednik Zajednice.
Izvanredna Sjednica Skupštine sazvati će se i
u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ako se
njihov broj smanji za više od 1/4,
- izbora predsjednika Zajednice,
- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese
Turističko vijeće, najmanje 5 članova Skupštine ili direktor Zajednice.
Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne
sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 4. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu
sazvati Turističko vijeće ili 5 članova Skupštine.
Članak
24.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine
Zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje više
od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća sjednica
Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja neodržane
sjednice Skupštine.
Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka, tako
održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne
prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da odlučuje
dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova.
Ako Skupština ne usvoji izvješće o izvršenju
programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici se
raspušta turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se izabiru
novi članovi Turističkog vijeća.
Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se
Poslovnikom.
2) Turističko vijeće
Članak
25.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
Zajednice i odgovorno je Skupštini Zajednice.
Članak
26.
Turističko vijeće Zajednice:
1. provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice
2. predlaže Skupštini godišnji program rada
Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada
3. zajedno s izvješćem o izvršenju programa
rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu
4. upravlja imovinom Zajednice sukladno
Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada
5. donosi opće akte za rad i djelovanje
stručne službe Zajednice
6. imenuje direktora Zajednice na temelju
javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice
7. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice
8. daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora
9. donosi poslovnik o svom radu
10. donosi opće akte za službu Zajednice
11. utvrđuje prijedlog Statuta i prijedlog
izmjena Statuta
12. priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština
13. odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu sa programom rada
14. donosi opće akte koje ne donosi Skupština
15. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o
njegovom radu, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog
izvješća
16. potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno i posredno
uključena u turistički promet
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom
ili drugim propisom.
Izvješće o radu Turističkog vijeća iz stavka
1 točke 3 ovoga članka sadrži podatke o:
1. održanim sjednicama Turističkog vijeća
(koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i
slično)
2. aktima koje je donijelo Turističko vijeće
(naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog glasa po
pojedinom članu)
3. načinu praćenja izvršenja programa rada i
financijskog plana Zajednice.
Članak
27.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika
i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice,
vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz reda članova
Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u turizmu
(pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i sl.).
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
28.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koji je izabran:
. razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,
. na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, Skupština Zajednice bira odnosno
delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član
kojemu je ta funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 2. ovog članka.
Članak
29.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Članovi Turističkog vijeća ne mogu putem
punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu turističkog
vijeća.
Predsjednik Zajednice saziva i presjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
Članak
30.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Iznimno od st. 2. ovog članka, odluku o
razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom većinom
glasova svih članova turističkog vijeća.
Članak
31.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća
uređuje se Poslovnikom.
3) Predsjednik Zajednice
Članak
32.
Zajednica ima predsjednika Zajednice koji
predstavlja Zajednicu, koji saziva i predsjedava Skupštini Zajednice te saziva
i predsjedava sjednicama Turističkoga vijeća.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik Skupštine Zajednice i
predsjednik Turističkog vijeća Zajednice.
Dužnost predsjednika Zajednice može obnašati
i osoba koju iz redova članova Zajednice odredi općinski načelnik.
Osoba iz prethodnog stavka ovog članka može
obnašati dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata
općinskog načelnika od strane kojeg je određena.
Osoba iz stavaka 3. ovog članka za obnašanje
dužnosti predsjednika Zajednice ne prima naknadu.
U trenutku razrješenja načelnika sukladno
propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave prestaje njegova dužnost
predsjednika Zajednice, a u navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša
povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore načelnika.
Članak
33.
Predsjednik Zajednice:
. predstavlja Zajednicu
. saziva i presjeda Skupštini Zajednice
. saziva i presjeda sjednicama Turističkog
vijeća Zajednice
. organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice
. brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice
. pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom
. brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća
. potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
. obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
34.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Skupštini Zajednice i Turističkom vijeću
predsjedava zamjenik predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad
odgovara predsjedniku Zajednice.
Osoba iz stavka 1 ovoga članka može
predsjedavati sjednicama Skupštine i Turističkog vijeća samo u vremenu trajanja
mandata načelnika od strane kojeg je određena.
4) Radna tijela
Članak
35.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
36.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor Zajednice.
Direktor turističke zajednice može dati
pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovoga članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH
POSLOVA U ZAJEDNICI
Članak
37.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova u Zajednici osniva se Turistički ured.
Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu
Zajednice.
Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Turističko vijeće Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta u turističkoj zajednici utvrđuje Turističko
vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora turističke
zajednice.
Članak
38.
Turistički ured obavlja osobito ove poslove:
. provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice,
. obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
. obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice,
. obavlja pravne, financijske i
knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i
statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,
. izrađuje analize, informacije i druge
materijale za potrebe tijela Zajednice,
. daje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
. obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela Zajednice.
Članak
39.
Na radne odnose zaposlenih u turističkoj
zajednici primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije
propisano.
Ministar pravilnikom propisuje posebne uvjete
glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i
sposobnosti, koje moraju ispunjavati zaposleni u turističkoj zajednici.
Direktor turističke zajednice i radnici na
stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice, osim ispunjavanja posebnih
uvjeta utvrđenih pravilnikom iz stavka 2. ovoga članka Statuta, moraju imati položen
stručni ispit za rad u turističkoj zajednici.
Stručni ispit polaže se pred Ispitnom
komisijom nadležnog Ministarstva i prema ispitnom programu, a o položenom
ispitu izdaje se uvjerenje.
Ministar pravilnikom propisuje ispitni
program za stručni ispit, sastav ispitne komisije i način polaganja ispita.
Iznimno od stavka 3. ovoga članka položeni
stručni ispit ne moraju polagati osobe koje u trenutku zasnivanja radnog odnosa
u turističkoj zajednici imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje pet godina
radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Osoba iz stavka 3. ovoga članka, koja u
trenutku sklapanja ugovora o radu ispunjava uvjete utvrđene propisom iz stavka
2. ovoga članka, ali nema položen ispit mora u roku od jedne godine od dana
stupanja na rad položiti stručni ispit.
Osobi iz stavka 7. ovoga članka koji ne
položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za
polaganje stručnog ispita.
Članak
40.
Zajednica ima direktora.
Direktora Zajednice na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine (od
01.01.2022.).
Direktor mora ispunjavati posebne uvjete
glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i
sposobnosti koje propisuje ministar te mora ispunjavati uvjet da mu pravomoćnom
sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena sigurnosna mjera ili
zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja gospodarstva, dok ta
mjera traje.
Direktora turističke zajednice, u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće odredi iz
redova članova Turističkog vijeća.
Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice ima
prava i dužnosti direktora.
Ukoliko se na raspisani natječaj za izbor
direktora Zajednice nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne
bude imenovan direktorom Zajednice, natječaj će se ponoviti.
Članak
41.
Direktor Zajednice za svoj rad odgovara
Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice. Direktor Zajednice zastupa
Zajednicu, organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice, provodi odluke
Turističkog vijeća Zajednice i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za
poslovanje Zajednice i zakonitost rada Zajednice.
Na osnovi ovlasti iz prethodnog stavka ovoga
članka direktor Zajednice raspisuje javni natječaj za radna mjesta u Zajednici.
Do izbora direktora Zajednice, a najduže šest
mjeseci, prava i obveze direktora Zajednice iz st. 1. ovog članka obnaša
predsjednik Zajednice (od 01.01.2022.).
Članak
42.
Direktor turističke zajednice:
1. zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice
2. zastupa Zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima, te pravnim osobama za javnim
ovlastima
3. organizira i rukovodi radom i poslovanjem
turističke zajednice
4. provodi odluke Turističkog vijeća
5. organizira izvršavanje zadaća Zajednice
6. u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je
za poslovanje Zajednice i zakonitost rada turističke zajednice
7. usklađuje materijale i druge uvjete rada
turističke zajednice i brine se da poslovi i zadaće budu na vrijeme i
kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada
Zajednice i njezinih tijela
8. najmanje jednom godišnje i svaki put kada
Turističko vijeće to zatraži, Turističkom vijeću podnosi izvješće o svom radu i
radu turističke zajednice
9. na temelju javnog natječaja odlučuje o
zapošljavanju radnika u turističkoj zajednici i raspoređivanju radnika na
određena radna mjesta, te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i
sistematizaciji radnih mjesta u turističkoj zajednici
10. upozorava djelatnike turističke zajednice
i tijela Zajednice na zakonitost njihovih odluka
11. odlučuje o službenom putovanju djelatnika
Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju
sredstava reprezentacije
12. predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
radnih mjesta u turističkoj zajednici
13. odlučuje o provjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja
zadataka Zajednice
14. potpisuje poslovnu dokumentaciju
Zajednice
15. priprema, zajedno sa predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice
16. predlaže mjere za unapređenje
organizacije rada turističke zajednice
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
43.
Direktor turističke zajednice može biti
razriješen:
1. na osobni zahtjev
2. ako zbog neizvršenja ili nemarnog vršenja
svoje dužnosti Zajednica nije mogla vršiti svoje zadatke ili je izvršenje tih
zadataka bilo otežano
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
direktora o radu direktora.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora, predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće moraju
podnijeti u slučaju iz stavka 1. točka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga članka.
Prije donošenja odluke o razrješenju,
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora turističke
zajednice donosi Turističko vijeće sukladno članku 30. stavku 3. Statuta.
Članak
44.
Direktor Zajednice i drugi radnici zaposleni
u Zajednici ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine ili
turističkog vijeća niti jedne turističke zajednice.
Direktoru Zajednice nije dopušteno obavljanje
ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u turizmu, sukladno posebnom
propisu, na području za koje je osnovana turistička zajednica.
Direktor Zajednice ne smije u svojstvu osobe
ovlaštene za zastupanje turističke zajednice donositi odluke odnosno
sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes
njegova bračnog ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno posebnom
propisu koji regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta ili
roditelja.
Direktor Zajednice ne smije biti član
upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član te turističke zajednice.
VII. TURISTIČKO INFORMATIVNI CENTAR
Članak
45.
Radi obavljanja turističko-informativnih
poslova Zajednica može ustrojiti turističko-informativni centar (u daljnjem
tekstu: TIC). Poslovi TIC-a su:
1. prikupljanje, obrada i davanje informacija
u cilju poticanja promidžbe turizma na području destinacije
2. prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
destinacije
3. informiranje turista o znamenitostima i
privlačnosti turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.
4. davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
5. suradnja s informativnim organizacijama
6. ostali poslovi utvrđeni odlukama tijela
Zajednice
TIC nema svojstvo pravne osobe.
Članak
46.
Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj
TIC-a.
Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a
odgovara Turističkom vijeću i direktoru turističke zajednice.
Članak
47.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi s radom TIC-a uredit će se općim aktom o ustrojstvu i sistematizaciji
kojeg donosi Turističko vijeće na prijedlog direktora turističke zajednice.
VIII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
48.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
Turističko vijeće.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
49.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara svojom cjelokupnom imovinom.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
50.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada.
Turistička zajednica je obvezna financijska
sredstva koristiti sukladno programu rada.
Turističko vijeće je dužno podnijeti
Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.
Skupština turističke zajednice dužna je do
kraja tekuće godine donijeti program rada za slijedeću godinu
Turistička zajednica Općine Dobrinj obvezna
se je u postupku donošenja Programa rada međusobno usklađivati i koordinirati
sa nadležnom regionalnom turističkom zajednicom.
Zajednica dostavlja prijedlog programa rada
za sljedeću poslovnu godinu Turističkoj zajednici županije.
Članak
51.
Godišnji program rada turističke zajednice
izrađuje se po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi
Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.
Godišnji program rada Zajednice sadrži
pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za
njegovo izvršenje.
Prijedlog programa rada Zajednice dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice u roku od osam dana prije održavanja sjednice
na kojoj se isti dokumenti donose.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja
programa rada u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene,
odnosno dopune programa rada.
Izmjene iz stavka 5. ovoga članka obavljaju
se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada.
Zajednica je dužna program rada te izmjene
odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od
osam dana od dana donošenja.
Članak
52.
Za izvršenje programa rada odgovorno je
Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje godišnjeg programa
rada je direktor turističke zajednice.
Turističko vijeće dužno je Skupštini
Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji
Skupština odredi.
Članak
53.
Prijedlog izvješća o izvršenju programa rada
mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije
razmatranja na Skupštini.
Izvješće o izvršenju programa rada dostavlja
se Turističkoj zajednici županije.
Izvješće o izvršenju programa rada za
prethodnu godinu donosi Skupština Zajednice do kraja ožujka tekuće godine.
Zajednica je dužna izvješće o izvršenju
programa rada iz stavka 3. ovoga članka objaviti na svojim mrežnim stranicama u
roku od osam dana od dana donošenja.
Turistička zajednica obvezuje se izraditi
izvješće o izvršenju programa rada turističke zajednice po jedinstvenoj
metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.
Izvješće o izvršenju programa rada obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka,
izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističke zajednice i rad
tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu
poslovanja, usporedbu programa rada i njegovog ostvarenja s obrazloženjem
odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka poduzetih
aktivnosti na razvoj turizma.
Članak
54.
Zajednica ostvaruje prihode iz slijedećih
izvora:
. turističke pristojbe, u skladu s posebnim
propisom koji uređuje turističku pristojbu,
. članarine, u skladu s posebnim posebnim
propisom koji uređuje članarine u turističkim zajednicama,
. prihodi od obavljanja gospodarske
djelatnosti iz čl. 10. stavak 3. Zakona
. proračuna Općine Dobrinj, proračuna
Primorsko goranske županije te državnog proračuna
. članarine dragovoljnih članova sukladno
odluci Skupštine Zajednice,
. dragovoljnih priloga i darova
. imovine u vlasništvu
. fondova Europske unije i drugih fondova
Zajednica se može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije programa rada, ali
ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne smije
prelaziti 10 % financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.
Troškovi za plaće radnika zaposlenih u
Zajednici ne smiju prelaziti 40 % ukupnih prihoda Zajednice.
Ograničenje iz stavka 3. ovoga članka ne
odnosi se na troškove plaća radnika zaposlenih u turističko-informativnom
centru Zajednice.
Članak
55.
Sredstva zajednice vode se na jednom ili više
žiro računa.
Članak
56.
U godišnjem programu rada Zajednice može se
izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se
koriste tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz programa rada Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće na prijedlog direktora turističke zajednice.
Članak
57.
Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.
Članak
58.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome
odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
59.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, putem turističko-informativnog centra, objavom na oglasnoj
ploči Zajednice i mrežnim stranicama, odnosno putem sredstava javnog
priopćavanja, internetom ili na drugi prikladni način.
Članak
60.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito i potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.
XI. POSLOVNA TAJNA
Članak
61.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, te ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak
koji je utvrđen kao poslovna tajna i nakon prestanka radnog odnosa u Zajednici.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
62.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajdnica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIII. PRESTANAK POSTOJANJA ZAJEDNICE
Članak
63.
Zajednica prestaje postojati na temelju:
1. odluke Skupštine Zajednice o prestanku
Zajednice
2. rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja
Zajednice.
Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovoga članka
Ministarstvo donosi ako:
- Zajednica donosi opće akte suprotno zakonu,
statutu ili drugom propisu
- Skupština Zajednice nije izabrala članove
Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka njihova
mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove ostavke
- Zajednica nije održala izbore za novu
skupštinu sukladno Zakonu i Statutu
- se ni u roku od 60 dana od dana provedenih
izbora ne konstituira Skupština Zajednice
- Zajednica nije izvršila mjere odnosno ako
je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora naložilo
Ministarstvo
- Zajednica nije izvršila mjere koje je u
obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice
- troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici
prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice
- Zajednica u roku iz članka 22. stavka 5.
Zakona, ne izabere direktora.
Članak
64.
Turistička zajednica Primorsko goranske
županije dužna je okončati poslove Zajednice koji su u tijeku, naplatiti
potraživanja i podmiriti vjerovnike, u slučaju prestanka Zajednice.
Imovinu Zajednice nakon namirenja vjerovnika,
u slučaju prestanka Zajednice stječe Turistička zajednica Primorsko goranske
županije, sukladno Statutu.
XIV. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
65.
Zajednica ima Statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta.
Statut mora biti u suglasnosti sa Zakonom i
drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akti nije u suglasnosti
sa Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
66.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće Zajednice
na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće akte
Turističkog ureda na prijedlog direktora turističke zajednice.
Članak
67.
Opći akti Zajednice su o:
. ustrojstvu,
. organizaciji i sistematizaciji radnih
mjesta,
. radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
. obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i
ostalim materijalnim pravima radnika,
. drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
68.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od
dana primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće
utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu turizma
na suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta
upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.
Članak
69.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice.
Opći akti zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
70.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu Statuta.
Do usklađenja općih akata s odredbama Statuta
primjenjuju se postojeći opći akti.
Do konstituiranja novih tijela turističke
zajednice Općine Dobrinj u skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela
nastavljaju s radom.
Članak
71.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Općine Dobrinj objavljen u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije« broj 7. od 8.3.2010. godine.
Članak
72.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije, osim odredbe o
mandatu direktora Zajednice kao i odredbe o obnašanju prava i obveza direktora
Zajednice od strane predsjednika Zajednice do izbora direktora, a najduže u
vremenu od šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2022.
Objavljen u Službenim novinama PGŽ br.__ od
______ 2020.
Ur. broj: 01-10/20
Šilo, 4. veljače 2020.
Predsjednik
Skupštine
Turističke
zajednice Općine Dobrinj
Neven
Komadina, v. r.