SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXVIII. - broj 17. Četvrtak, 21. svibnja 2020.
TURISTIČKA ZAJEDNICA TZ OPĆINE BAŠKA

1.

Na temelju odredbe članaka 12. i 15. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj 52/19) Skupština Turističke zajednice općine Baška, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, na sjednici održanoj dana 13. svibnja 2020. godine, donijela je

S T A T U T
TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE BAŠKA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Turistička zajednica općine Baška (u daljnjem tekstu: Zajednica) je organizacija koja djeluju po načelu destinacijskog menadžmenta, a osniva se radi promicanja i razvoja turizma Republike Hrvatske i gospodarskih interesa pravnih i fizičkih osoba koje pružaju ugostiteljske usluge i usluge u turizmu ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom na način da upravlja destinacijom na razini za koju je osnovana.

Turistička zajednica općine Baška (u daljnjem tekstu: Zajednica) osnovana je kao lokalna destinacijska menadžment organizacija za područje općine Baška.

Članak 2.

Zajednica je pravna osoba koja svojstvo pravne osobe stječe temeljem upisa u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma.

Turistička zajednica općine Baška upisana je u Upisnik turističkih zajednica koji vodi Ministarstvo turizma, pod upisnim brojem 81, temeljem rješenja KLASA: UP/I334-03-/10- 02/75, URBROJ: 529-05-11-4, od 20. rujna 2011. godine.

Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu: Zakon) i ovim Statutom.

Članak 3.

Naziv Zajednice je »TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE BAŠKA«.

Skraćeni naziv Zajednice je: »TZO Baška«.

Sjedište Zajednice je u Baški.

Članak 4.

Zajednica ima pečat okruglog oblika, s nazivom »TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE BAŠKA«, znakom i sjedištem, promjera 35 mm.

Žig Zajednice je četvrtastog oblika, dimenzija 45x75 mm, a sadrži sjedište Zajednice, te prostor za upisivanje evidencijskog broja i datuma primitka pismena.

O broju pečata i žiga, načinu njihova korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Zajednice.

Članak 5.

Zajednica ima znak.

Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom odlukom Turističko vijeće, a o načinu korištenja znaka odlučuje direktor Zajednice.

U provođenju promotivnih aktivnosti u zemlji i inozemstvu, Zajednica upotrebljava znak hrvatskog turizma koji se utvrđuje odlukom Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice.

Članak 6.

Zajednica ima obvezatne članove, a može imati i dragovoljne članove.

Članak 7.

Ciljevi Zajednice su:

1. razvoj i marketing destinacije kroz koordiniranje ključnih aktivnosti turističkog razvoja (planiranje, razvoj turističkih proizvoda u destinaciji, financiranje, donošenje i provedba odluka), u skladu s dokumentima kojima se definira nacionalna strategija razvoja turizma

2. osiguravanje cjelovitije zastupljenosti specifičnih lokalnih interesa kroz jačanje lokalne inicijative i povezivanje dionika na lokalnom nivou radi stvaranja međunarodno konkurentnih turističkih proizvoda

3. poboljšanje uvjeta boravka turista u destinaciji te razvijanje svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma, kao i potrebi i važnosti očuvanja i unaprjeđenja svih elemenata turističke resursne osnove određene destinacije, a osobito zaštite okoliša, kao i prirodne i kulturne baštine sukladno načelima održivog razvoja.

Članak 8.

Zajednica surađuje s tijelima jedinica lokalne samouprave u sljedećim aktivnostima:

1. dogovaraju zajedničko korištenje sredstava turističke pristojbe koja se doznačuju jedinici lokalne samouprave za poboljšanje uvjeta boravka turista

2. surađuju u izradi planova razvoja turizma u jedinici lokalne samouprave, najkasnije do roka utvrđenog posebnim propisima za donošenje proračuna jedinice lokalne samouprave

3. prate turistički promet te prijavu i odjavu turista

4. surađuju pri odlučivanju o radnom vremenu ugostiteljskih objekata sukladno posebnim propisima koji uređuju ugostiteljsku djelatnost

5. surađuju u drugim pitanjima vezanim uz razvoj turizma.

Članak 9.

Rad Zajednice je javan.

Javnost rada osigurava se i ostvaruje na način propisan Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma i ovim Statutom.

Članak 10.

Djelovanje Zajednice temelji se na načelu opće korisnosti.

Turistička zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti, osim ako Zakonom nije drugačije propisano.

Turistička zajednica može:

1. upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinica lokalne samouprave, javnih ustanova odnosno pravnih osoba kojima je osnivač ili većinski vlasnik jedinica lokalne samouprave

2. organizirati manifestacije i priredbe koje pridonose turističkom identitetu destinacije

3. objavljivati komercijalne oglase na svojim digitalnim online i offline kanalima komunikacije i zaključivati sponzorske ugovore u svrhu financiranja zadaća

4. organizirati stručne skupove i edukacije

5. pružati usluge putem turističkih informacijskih sustava te izrađivati tržišna i druga istraživanja i analize namijenjene komercijalnoj uporabi

6. obavljati druge poslove i zadaće u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti sa Zakonom i ovim Statutom.

Turistička zajednica ne smije imati ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.

Iznimno od stavka 4. ovoga članka, turistička zajednica može steći ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva ako je to u stečajnom postupku ili drugom postupku koji se vodi po posebnim propisima zakonit način namirenja tražbine.

II. ZADAĆE ZAJEDNICE

Članak 11.

Zadaće Zajednica kao lokalne destinacijske menadžment organizacije, su sljedeće:

1. Razvoj proizvoda

1.1. sudjelovanje u planiranju i provedbi ključnih investicijskih projekata javnog sektora i ključnih projekata podizanja konkurentnosti destinacije

1.2. koordinacija i komunikacija s dionicima privatnog i javnog sektora u destinaciji

1.3. razvojne aktivnosti vezane uz povezivanje elemenata ponude u pakete i proizvode - inkubatori inovativnih destinacijskih doživljaja i proizvoda

1.4. razvoj događanja u destinaciji i drugih motiva dolaska u destinaciju za individualne i grupne goste

1.5. razvoj ostalih elemenata turističke ponude s fokusom na cjelogodišnju ponudu destinacije

1.6. praćenje i apliciranje, samostalno ili u suradnji s jedinicom lokalne samouprave i drugim subjektima javnog ili privatnog sektora, na natječaje za razvoj javne turističke ponude i infrastrukture kroz sufinanciranje iz nacionalnih izvora, fondova Europske unije i ostalih izvora financiranja

1.7. upravljanje kvalitetom ponude u destinaciji

1.8. strateško i operativno planiranje razvoja turizma ili proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi organizacija sustava upravljanja posjetiteljima

1.9. sudjelovanje u izradi strateških i razvojnih planova turizma na području destinacije

1.10. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom

1.11. sudjelovanje u provođenju strateških marketinških projekata koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.

2. Informacije i istraživanja

2.1. izrada i distribucija informativnih materijala

2.2. stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih mreža

2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje turističkim informativnim centrima (ako postoje/ima potrebe za njima)

2.4. suradnja sa subjektima javnog i privatnog sektora u destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva, funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih službi na području turističke destinacije

2.5. planiranje, izrada, postavljanje i održavanje sustava turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s jedinicom lokalne samouprave

2.6. operativno sudjelovanje u provedbi aktivnosti sustava eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima sukladno uputama Turističke zajednice Primorsko- goranske županije i Hrvatske turističke zajednice kao što su: jedinstveni turistički informacijski portal te evidencija posjetitelja i svih oblika turističke ponude.

3. Distribucija

3.1. koordiniranje s Turističkom zajednicom Primorsko- goranske županije u provedbi operativnih marketinških aktivnosti

3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o turističkoj ponudi na području destinacije u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije i Hrvatsku turističku zajednicu

3.3. priprema destinacijskih marketinških materijala sukladno definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i odobrenje u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije

3.4. pružanje podrške u organizaciji studijskih putovanja novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije te u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom

3.5. obavljanje i drugih poslova propisanih Zakonom ili drugim propisom.

Pored zadaća iz stavka 1. ovoga članka, ako Zajednica ostvaruje više od 1.000.000 komercijalnih noćenja godišnje može izvršavati i sljedeće zadaće vezane uz marketing:

1. odnosi s javnošću

2. stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnoj stranici i profilima društvenih mreža

3. definiranje smjernica i standarda za oblikovanje turističkih promotivnih materijala

4. uspostavljanje marketinške infrastrukture temeljene na informatičkim tehnologijama

5. provođenje aktivnosti strateškog i operativnog marketinga (brending destinacije, online i offline aktivnosti, mrežne stranice i profili društvenih mreža, sajmovi, studijska putovanja, prezentacije, partnerstva, sponzorstva i slično)

6. koordinacija i provedba udruženog oglašavanja na lokalnoj razini

7. obavljanje i drugih poslova propisanih Zakonom ili drugim propisom.

Zajednica je dužna voditi računa da zadaće koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama Turističke zajednice Primorsko-goranske županije i Hrvatske turističke zajednice.

Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih turističkih organizacija i srodnih udruženja.

III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI

Članak 12.

Članovi Zajednice mogu biti obvezatni ili dragovoljni.

Članak 13.

Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju sjedište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili obavljaju djelatnost koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.

Djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka utvrđuju se posebnim propisom kojim se uređuje članarina u turističkim zajednicama.

Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom osnivanja iste ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke osobe na području za koje se osniva Zajednica.

Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.

Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje: prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom prebivališta fizičke osobe izvan područja Zajednice, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili obavljanja djelatnosti koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.

Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi predstavnici mogu birati i biti birani u tijela Zajednice.

Obvezatni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim propisom kojim se uređuju članarine u turističkim zajednicama.

Članak 14.

Kao dragovoljni članovi u Zajednicu mogu se učlaniti pravne ili fizičke osobe koje nisu članovi Zajednice sukladno članku 13. Statuta.

O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovoga članka odlučuje Skupština Zajednice.

Dragovoljni članovi lokalne Zajednice imaju sva prava kao i obvezatni članovi.

Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje istupanjem, neplaćanjem članarine duže od šest mjeseci ili isključenjem.

Dragovoljni član Zajednice može biti isključen iz Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovoga Statuta, odluka ili drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici, sve temeljem odluke Skupštine Zajednice.

Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u visini i na način koji odlukom utvrdi Skupština Zajednice.

Članak 15.

Članovi Zajednice imaju prava, obveze i odgovornosti da:

- oni ili njihovi predstavnici biraju i budu birani u tijela Zajednice,

- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju u njenom radu

- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje ili promicanje turizma na području Zajednice,

- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednica,

- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje,

- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom,

- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim aktivnostima u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice,

- razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,

- putem Zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i rade na pitanjima rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti,

- daju inicijative za donošenje mjera i propisa iz područja turizma,

- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice,

- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata Zajednice,

- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela i o materijalno-financijskom poslovanju Zajednice,

- sudjeluju u radu Zajednice i manifestacijama koje ona organizira,

- provode zaključke i odluke što ih donose tijela Zajednice

- zastupaju dogovorene stavove Zajednice u Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije,

- daju podatke i izvješća potrebna za izvršavanje zadaća Zajednice

- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.

IV. TIJELA ZAJEDNICE

Članak 16.

Tijela Zajednice su:

- Skupština,

- Turističko vijeće i

- Predsjednik Zajednice.

Članovi tijela Zajednice i Predsjednik Zajednice osobno su odgovorni za zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.

1. Skupština

Članak 17.

Skupština Zajednice je najviše tijelo upravljanja u Zajednici.

Skupštinu Zajednice čine fizičke osobe koje su članovi turističke zajednice i/ili predstavnici pravnih osoba koje su članovi turističke zajednice.

Ako nema mogućnosti da svaki član Zajednice bude pojedinačno predstavljen u Skupštini, tada Skupštinu čine predstavnici skupine članova, tako da jedan ili više predstavnika u Skupštini predstavlja određenu skupinu članova.

Članovi odnosno predstavnici članova Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.

Broj predstavnika članova u Skupštini Zajednice utvrđuje se razmjerno visini udjela pojedinog člana u prihodu Zajednice, uz ograničenje da pojedini član može imati maksimalno 40 % predstavnika u Skupštini.

Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 1. ovoga članka računaju se članarina i 25 % turističke pristojbe koje je taj član uplatio Zajednici, a koje uplate se odnose na obveze u godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice, pa se sukladno tome broj predstavnika članova Skupštine Zajednice određuje na sljedeći način:

- članovi koji ostvaruju najmanje 40% prihoda Zajednice imaju 5 predstavnika u Skupštini,

- članovi koji ostvaruju više od 40% prihoda Zajednice imaju na svakih ostvarenih daljnjih 20% još jednog predstavnika u Skupštini, uz ograničenje da pojedini član može imati maksimalno 40 % predstavnika u Skupštini

- članovi koji ostvaruju od 2,01% do 7% prihoda Zajednice imaju 1 predstavnika u Skupštini,

- članovi koji ostvaruju od 7,01% do 15% prihoda Zajednice imaju 2 predstavnika u Skupštini,

- članovi koji ostvaruju od 15,01% do 25% prihoda Zajednice imaju 3 predstavnika u Skupštini,

- članovi koji ostvaruju od 25,01% do 40% prihoda Zajednice imaju 4 predstavnika u Skupštini,

- članovi koji ostvaruju do 2% prihoda Zajednice grupiraju se u sljedeće skupine od kojih svaka ima pravo na broj predstavnika koji odgovara udjelu pojedine skupine u ukupnom prihodu Zajednice, i to:

- osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu

- ugostiteljska djelatnost

- ostale djelatnosti neposredno povezane uz turističke i ugostiteljske djelatnosti (putničke agencije, pravne osobe - obrti za trgovinu i turizam, trgovačka društva - pružatelji usluga u ugostiteljskim objektima za smještaj, kampirališta, odmarališta, ostale djelatnosti...)

Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u prihodima za više od 10 %, broj predstavnika članova Skupštine iznova će se utvrditi u skladu sa stavkom 5. i 6. ovoga članka.

Promjenu iz prethodnog stavka ovoga članka utvrđuje Skupština istodobno s donošenjem godišnjega financijskog izvješća.

Članak 18.

Skupština Zajednice:

1. donosi statut Zajednice

2. donosi odluku o osnivanju i ustroju, pravima i dužnostima te načinu poslovanja

2. donosi Poslovnik o radu Skupštine Zajednice

3. odlučuje o izboru i razrješenju članova Turističkog vijeća

4. donosi godišnji program rada Zajednice

5. donosi izvješće o izvršenju programa rada Zajednice

6. donosi odluku o izvješćima koje podnosi Turističko vijeće

7. nadzire poslovanje Zajednice

8. odlučuje o zahtjevu za dragovoljno članstvo te utvrđuje visinu i način plaćanja članarine dragovoljnih članova Zajednice

9. bira predstavnike u Skupštinu Turističke zajednice Primorsko-goranske županije iz redova članova Zajednice

10. razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje

11. prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom

12. donosi odluke, rješava druga pitanja te obavlja druge poslove kada je to predviđeno Statutom, Zakonom ili drugim propisom.

Članak 19.

Pored nadležnosti iz članka 18. Statuta Skupština Zajednice nadzire:

1. vođenje poslova Zajednice

2. materijalno i financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice

3. izvršenje i provedbu programa rada Zajednice.

Skupština je dužna obaviti nadzor najmanje jednom godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je pored navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične većine članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav zahtjev Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje.

Članak 20.

Mandat članova Skupštine Zajednice traje četiri godine, a članovi mogu biti ponovno birani odnosno imenovani.

Predstavniku člana Skupštine mandat može prestati i prije isteka vremena na koje je izabran:

- opozivom od strane člana Zajednice čiji je predstavnik,

- prestankom rada člana Zajednice, čiji je predstavnik,

- na osobni zahtjev.

Skupština može predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.

Novoizabranom članu Skupštine Zajednice mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.

Članak 21.

Izbore za Skupštinu raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.

Članak 22.

Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.

Sjednica Skupštine Zajednice održava se najmanje dva puta godišnje.

Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:

- izbora članova Turističkog vijeća ako se njihov broj smanji za više od 2 člana,

- na zahtjev Turističkog vijeća, najmanje 6 članova Skupštine, direktora Zajednice

Podnositelj zahtjeva za sazivanje sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.

Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka Predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice može sazvati Turističko vijeće.

Članak 23.

Skupština Zajednice može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovice članova Skupštine.

Skupština odlučuje većinom glasova prisutnih članova, osim ako ovim

Statutom nije drugačije propisano.

Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje više od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća sjednica Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja neodržane sjednice Skupštine.

Iznimno od stavaka 1. i 2 ovoga članka, tako održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da odlučuje dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova.

Ako Skupština ne usvoji izvješće o izvršenju programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici se raspušta Turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se izabiru novi članovi Turističkog vijeća

Način sazivanja i vođenja sjednice Skupštine Zajednice i druga pitanja vezana uz održavanje sjednice Skupštine uređuju se Poslovnikom.

2. Turističko vijeće

Članak 24.

Turističko vijeće je izvršno tijelo Skupštine Zajednice.

Turističko vijeće je odgovorno Skupštini Zajednice.

Članak 25.

Turističko vijeće Zajednice:

1. provodi odluke i zaključke Skupštine Zajednice

2. predlaže Skupštini godišnji program rada Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada

3. zajedno s izvješćem o izvršenju programa rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu

4. upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu i ovom statutu te sukladno programu rada

5. donosi opće akte za rad i djelovanje stručne službe Zajednice

6. imenuje direktora Zajednice na temelju javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice

7. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice

8. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o njegovom radu, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća

9. potiče suradnju s drugim turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno i posredno uključena u turistički promet

10. donosi opće akte koje ne donosi Skupština Zajednice

11. utvrđuje prijedlog Statuta odnosno izmjena i dopuna Statuta

12. priprema prijedloge i daje mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice

13. daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u slučaju spriječenosti direktora

14. donosi Poslovnik o svom radu

15. odlučuje o korištenju sredstava za izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu sa programom rada.

16. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom ili drugim propisom

Članak 26.

Izvješće o radu Turističkog vijeća iz članka 25. stavak 1. točke. 3. Statuta sadrži podatke o:

1. održanim sjednicama Turističkog vijeća (koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i slično)

2. aktima koje je donijelo Turističko vijeće (naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog glasa po pojedinom članu)

3. načinu praćenja izvršenja programa rada i financijskog plana Zajednice.

Članak 27.

Turističko vijeće Zajednice ima Predsjednika i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice, vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz redova članova Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u turizmu (pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i slično).

Predsjednik Zajednice je Predsjednik Turističkog vijeća.

Članak 28.

Mandat članova Turističkog vijeća traje četiri godine, a članovi mogu biti ponovno birani.

Članu Turističkog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:

- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,

- na osobni zahtjev.

Član Turističkog vijeća može se opozvati ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ne provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.

Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, Skupština bira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je ta funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 2. ovog članka.

Članak 29.

Turističko vijeće radi na sjednicama.

Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda sjednici Turističkog vijeća.

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti Predsjednika Zajednice, sjednicu Turističkog vijeća saziva i predsjedava zamjenik kojeg odredi Predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara Predsjedniku Zajednice.

Članak 30.

Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovice članova Turističkog vijeća.

Turističko vijeće odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Iznimno od stavka 2. ovoga članka, odluku o razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom većinom glasova svih članova Turističkog vijeća.

Članovi Turističkog vijeća Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Turističkog vijeća.

Članak 31.

Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem.

Turističko vijeće može odlučiti da se o određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.

Način sazivanja i vođenja sjednice Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća uređuje se Poslovnikom.

3. Predsjednik Zajednice

Članak 32.

Zajednica ima Predsjednika Zajednice koji predstavlja Zajednicu.

Dužnost Predsjednika Zajednice obnaša općinski načelnik.

Dužnost Predsjednika Zajednice može obnašati i osoba koju, iz redova članova Zajednice, odredi općinski načelnik a koja može obnašati dužnost Predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata općinskog načelnika od strane kojeg je određena.

Predsjednik Zajednice je i predsjednik Skupštine i predsjednik Turističkog vijeća.

Članak 33.

Predsjednik Zajednice:

- predstavlja Zajednicu,

- saziva i presjeda sjednicama Skupštine,

- saziva i presjeda sjednicama Turističkog vijeća,

- predlaže, organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice,

- brine se o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zadaća Zajednice,

- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,

- brine se o pripremi sjednica Skupštine i Turističkog vijeća,

- potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština i Turističko vijeće,

- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Skupštine i Turističkog vijeća.

Članak 34.

U slučaju odsutnosti, ili spriječenosti Predsjednika Zajednice, sjednici Skupštine predsjeda zamjenik Predsjednika Zajednice kojeg odredi Predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara Predsjedniku Zajednice.

Osoba koju odredi općinski načelnik može obnašati dužnost Predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata općinskog načelnika od strane kojeg je određena.

Osoba iz stavaka 2. ovoga članka za obnašanje dužnosti Predsjednika Zajednice ne prima naknadu.

U trenutku razrješenja općinskog načelnika sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prestaje njegova dužnost Predsjednika Zajednice, te u navedenom slučaju dužnost Predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore općinskog načelnika.

4. Radna tijela

Članak 35.

Skupština i Turističko vijeće mogu osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, povjerenstvo i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.

Skupština i Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.

V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE

Članak 36.

Zajednicu predstavlja Predsjednik Zajednice, a zastupa direktor Zajednice.

Direktor Zajednice može dati pisanu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.

Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.

Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se sukladno odredbama zakona kojima se uređuju obvezni odnosi.

VI. OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH POSLOVA U TURISTIČKOJ ZAJEDNICI

Članak 37.

Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova Zajednice može se osnovati stručna služba.

Sjedište stručne službe je u sjedištu Zajednice.

Članak 38.

Odluku o osnivanju i nazivu stručne službe donosi Turističko vijeće Zajednice.

Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta u Zajednici utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Zajednice.

Članak 39.

Obavljanje stručnih i administrativnih poslova obuhvaća osobito ove poslove:

- provođenje zadataka utvrđenih programom rada Zajednice,

- obavljanje stručnih i administrativnih poslova u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,

- obavljanje stručnih i administrativnih poslova u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice,

- obavljanje pravnih financijskih i knjigovodstvenih poslova, kadrovskih i općih poslova, vođenje evidencija i statističkih podataka utvrđenih propisima i aktima Zajednice,

- izrada analiza, informacija i drugih materijala za potrebe tijela Zajednice,

- davanje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,

- obavljanje i drugih poslove koje odrede tijela Zajednice.

Članak 40.

Na radne odnose zaposlenih u Zajednici primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije propisano.

Ministar pravilnikom propisuje posebne uvjete glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i sposobnosti koje moraju ispunjavati radnici u Zajednici.

Direktor Zajednice, osim uvjeta propisanih pravilnikom iz stavka 2. ovoga članka, mora ispunjavati i uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena sigurnosna mjera ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja gospodarstva, dok ta mjera traje.

Direktor Zajednice i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice, moraju imati položen stručni ispit za rad u turističkoj zajednici (u daljnjem tekstu: stručni ispit), odnosno moraju u roku od jedne godine od dana stupanja na rad položiti stručni ispit.

Osobi iz prethodnog stavka koja ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za polaganje stručnog ispita.

Iznimno, stručni ispit ne moraju polagati osobe koje u trenutku zasnivanja radnog odnosa u Zajednici imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje pet godina radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.

Članak 41.

Zajednica ima direktora.

Direktora Zajednice na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine (od 01.01.2022.).

Ako se na raspisani natječaj za direktora Zajednice nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.

Do izbora direktora Zajednice, a najduže šest mjeseci, prava i obveze direktora Zajednice iz stavka 3. ovoga članka obnaša Predsjednik Zajednice (od 01.01.2022.).

Direktora turističke zajednice, u slučaju odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće odredi iz redova članova Turističkog vijeća.

Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice ima prava i dužnosti direktora.

Članak 42.

Direktor Zajednice:

- organizira izvršavanje zadaća Zajednice

- organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice

- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice,

- zastupa Zajednicu u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima,

- provodi odluke Turističkog vijeća i drugih tijela Zajednice,

- odgovoran je za namjensko korištenje sredstava koja se vode u Zajednici, poslovanje i zakonitost rada Zajednice u granicama utvrđenih ovlasti

- usklađuje materijalne i druge uvjete rada Turističkog ureda i Zajednice te brine da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni, u skladu s odlukama i zaključcima tijela te programom rada Zajednice

- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju radnih mjesta Zajednice

- odlučuje o zapošljavanju radnika odnosno raspisuje javni natječaj za radna mjesta u Zajednici te odlučuje o svim pitanjima glede radnih odnosa radnika Zajednice,

- upozorava radnike i tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,

- odlučuje o službenom putovanju radnika Zajednice, korištenju osobnih vozila u službene svrhe te o korištenju sredstava reprezentacije,

- odlučuje o povjeravanju pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice,

- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,

- priprema, zajedno s Predsjednikom Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine,

- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom radu i o radu Zajednice, najmanje jednom godišnje te svaki put kad Turističko vijeće to zatraži te predlaže mjere za unapređenje organizacije rada Zajednice,

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.

Direktor Zajednice za svoj rad odgovara Turističkom vijeću i Predsjedniku Zajednice.

Članak 43.

Turističko vijeće odlukom može razriješiti direktora Zajednice i prije isteka mandata iz stavka 2. ovoga članka:

1. na osobni zahtjev

2. ako zbog izvršavanja ili nemarnog izvršavanja njegove dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je izvršavanje tih zadataka bilo otežano

3. ako je zbog nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta

4. ako bez opravdanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama

5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu

6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće direktora o radu direktora.

Prijedlog za pokretanje postupka za razrješenje direktora Zajednice mogu podnijeti Predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće, a obvezno ga podnosi u slučajevima iz stavka 1. točaka 2. do 6. ovoga članka.

Prije donošenja odluke o razrješenju temeljem stavka 1. točaka 2. do 6. ovoga članka direktoru se mora dati mogućnost da se očituje o prijedlogu za razrješenje.

Članak 44.

Direktor Zajednice i drugi radnici zaposleni u Zajednici ne mogu biti predsjednicima niti članovima Skupštine ili Turističkog vijeća niti jedne Zajednice.

Direktoru Zajednice nije dopušteno obavljanje ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u turizmu, sukladno posebnom propisu, na području za koje je osnovana turistička zajednica.

Direktor Zajednice ne smije u svojstvu osobe ovlaštene za zastupanje Zajednice donositi odluke odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes njegova bračnog ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno posebnom propisu koji regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta ili roditelja.

Direktor Zajednice ne smije biti član upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je član te Zajednice.

VII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI

Članak 45.

Svaki član tijela Zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.

Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.

Direktor Zajednice je odgovoran za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.

Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.

VIII. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI

Članak 46.

Zajednica nastupa u pravnom prometu samostalno - u svoje ime i za svoj račun.

Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.

Članak 47.

Financijsko - materijalno poslovanje Zajednice vodi se po propisima kojim se uređuje financijsko poslovanje i računovodstvo neprofitnih organizacija.

Članak 48.

Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada.

Zajednica je obvezna financijska sredstva koristiti sukladno programu rada.

Turističko vijeće je dužno podnijetu Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.

Prijedlog programa rada Zajednice obvezno se dostavlja na razmatranje članovima Skupštine Zajednice osam dana prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.

Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće godine donijeti program rada za sljedeću godinu.

Zajednica je obvezna u postupku donošenja godišnjeg plana međusobno se usklađivati i koordinirati s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije.

Prijedlog godišnjeg programa rada Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije najmanje 15 dana prije održavanja sjednice Skupštine na kojoj se odlučuje o prijedlogu godišnjeg programa rada.

Ako Turistička zajednica Primorsko-goranske županije po dostavljenom prijedlogu godišnjeg programa rada utvrdi da nisu ispunjene sve ovim Zakonom propisane zadaće odnosno da zadaće nisu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama Zajednice Primorsko-goranske županije, dužne su o tome obavijestiti Zajednicu koja je takav prijedlog usvojila, Hrvatsku turističku zajednicu te Ministarstvo.

Godišnji program rada Zajednice izrađuje se po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi nadležno Ministarstvo na prijedlog Hrvatske turističke zajednice.

Godišnji program rada Zajednice sadrži pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za njihovo izvršenje.

Članak 49.

Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program rada.

Ako tijekom godine dođe do odstupanja od programa rada u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada.

Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada.

Zajednica je dužna godišnji program rada te izmjene odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana donošenja.

Članak 50.

Za izvršenje programa rada odgovorno je Turističko vijeće.

Naredbodavac za izvršenje godišnjeg programa rada je direktor Zajednice.

Turističko vijeće dužno je Skupštini Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji Skupština odredi.

Prijedlog izvješća o izvršenju programa rada mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije razmatranja na sjednici Skupštine Zajednice.

Skupština Zajednice dužna je svake godine do kraja ožujka tekuće godine donijeti izvješće o izvršenju programa rada za prethodnu godinu.

Izvješće o izvršenju programa rada za prethodnu godinu Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije.

Zajednica se obvezuje izraditi izvješće o izvršenju programa rada Zajednice po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi nadležno Ministarstvo na prijedlog Hrvatske turističke zajednice.

Izvješće o izvršenju programa rada obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima njihova izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegova ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.

Zajednica je dužna izvješće o izvršenju programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana donošenja.

Članak 51.

Uz godišnji program rada i izvješće o izvršenju programa rada, Zajednica je dužna sastaviti financijski plan i financijski izvještaj sukladno propisima kojima se uređuje financijsko poslovanje i računovodstvo neprofitnih organizacija.

Članak 52.

Prihodi Zajednice su:

1. turistička pristojba, sukladno posebnom propisu koji uređuje turističku pristojbu

2. članarina, sukladno posebnom propisu koji uređuje članarine u turističkim zajednicama

3. prihodi od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 10. stavka 3. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma.

Osim prihoda iz stavka 1. ovoga članka Zajednica može ostvarivati i prihode iz:

- proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te državnog proračuna

- članarine dragovoljnih članova sukladno odluci Skupštine Zajednice

- dragovoljnih priloga i darova

- imovine u vlasništvu

- fondova Europske unije i drugih fondova.

Zajednica se može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije programa rada, ali ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne smije prelaziti 10 % financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.

Troškovi za plaće radnika zaposlenih u Zajednici ne smiju prelaziti 40 % ukupnih prihoda Zajednice.

Članak 53.

U financijskom planu Zajednice može se izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.

Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.

Članak 54.

Sredstva Zajednice vode se na jednom ili više žiro računa.

Članak 55.

Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi se u svrhu promicanja i unapređivanja turističkog područja Zajednice.

Članak 56.

Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.

Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.

IX. JAVNOST RADA ZAJEDNICE

Članak 57.

Javnost rada Zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči, na web stranicama Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladni način.

Članak 58.

Predsjednik Zajednice odlučuje o redovitom, potpunom, po sadržaju i obliku pristupačnom informiranju javnosti o radu Zajednice.

X. POSLOVNA TAJNA

Članak 59.

Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.

Predsjednik Zajednice određuje koje su isprave i podaci poslovna tajna, kao i ostala pitanja u svezi s poslovnom tajnom.

Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i zaposleni u Zajednici, koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna, i nakon prestanka radnog odnosa u Zajednici.

Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu teža je povreda radne dužnosti.

XI. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA

Članak 60.

Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.

Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.

XII. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 61.

Zajednica ima Statut i druge opće akte (poslovnici, pravilnici i odluke).

Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i drugim propisima.

U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.

Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom daje Skupština Zajednice.

Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.

Članak 62.

Statut donosi Skupština, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, dvotrećinskom većinom svih predstavnika u Skupštini Zajednice.

Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.

Ostale opće akte donosi Turističko vijeće na prijedlog Predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće akte za radi i djelovanje stručne službe Zajednice na prijedlog direktora Zajednice.

Članak 63.

Opći akti Turističkog vijeća su o:

- ustrojstvu, organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta

- radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti radnika

- obračunu i isplati plaća, naknada plaća i ostalih materijalnih prava radnika,

- drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom Turističkog vijeća.

Članak 64.

Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku i na način određen za donošenje Statuta.

Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje petina članova Skupštine.

Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja se članovima Skupštine radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od 8 dana od primitka.

Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini na usvajanje uz prethodnu suglasnost Ministarstva.

Članak 65.

Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.

Opći akti Zajednice objavljuju se na oglasnoj ploči i web stranicama Zajednice.

XIII. PRESTANAK RADA ZAJEDNICE

Članak 66.

Zajednica prestaje postojati na temelju:

1. odluke Skupštine Zajednice o prestanku Zajednice

2. rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja Zajednice.

Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovoga članka Ministarstvo donosi ako:

- Zajednica donosi opće akte suprotno zakonu, statutu ili drugom propisu

- Skupština Zajednice nije izabrala članove Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka njihova mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove ostavke

- Zajednica nije održala izbore za novu Skupštinu, sukladno zakonu i statutu

- se ni u roku od 60 dana od dana provedenih izbora ne konstituira Skupština Zajednice

- Zajednica nije izvršila mjere odnosno ako je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora naložilo Ministarstvo

- Zajednica nije izvršila mjere koje je u obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice

- troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice

- Zajednica, u roku iz članka 22. stavka 5. Zakona, ne izabere direktora

Ako Zajednica prestane postojati, Turistička zajednica Primorsko-goranske županije dužna je okončati poslove Zajednice koji su u tijeku, naplatiti potraživanja i podmiriti vjerovnike.

Imovinu preostalu nakon namirenja vjerovnika, u slučaju Zajednice, stječe Turistička zajednica Primorsko- goranske županije, sukladno ovom Statutu.

XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 67.

Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od deset mjeseci od dana stupanja na snagu Zakona.

Osobe koje su na dan stupanja na snagu Zakona zatečene na radnom mjestu direktora turističkog ureda obnašat će dužnost direktora do izbora direktora Zajednice od strane Turističkog vijeća sukladno članku 22. stavku 2. Zakona.

Do usklađenja općih akata primjenjuju se postojeći akti Zajednice.

Članak 68.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednica općine Baška od 9. listopada 2010. godine. (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 8/10).

Članak 69.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, osim odredbe o mandatu direktora Zajednice kao i odredbe o obnašanju prava i obveza direktora od strane Predsjednika Zajednice do izbora direktora, a najduže u vremenu od šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2022. godine.

Ur. broj: 000-02/20-07

Baška, 13. svibnja 2020.

Predsjednik Turističke zajednice
Općine Baška

mr. sc. Toni Juranić, dipl. oec., v. r.

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2143&mjesto=60016&odluka=1
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr