1.7. upravljanje kvalitetom ponude u
destinaciji
1.8. strateško i operativno planiranje
razvoja turizma ili proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi
organizacija sustava upravljanja posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i
razvojnih planova turizma na području destinacije
1.10. upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom
1.11. sudjelovanje u provođenju strateških
marketinških projekata koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.
2. Informacije i istraživanja
2.1. izrada i distribucija informativnih
materijala
2.2. stvaranje, održavanje i redovito
kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih
mreža
2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje
turističkim informativnim centrima (ako postoje/ima potrebe za njima)
2.4. suradnja sa subjektima javnog i
privatnog sektora u destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva,
funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih
službi na području turističke destinacije
2.5. planiranje, izrada, postavljanje i
održavanje sustava turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s
jedinicom lokalne samouprave
2.6. operativno sudjelovanje u provedbi
aktivnosti sustava eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima
sukladno uputama regionalne turističke zajednice i Hrvatske turističke
zajednice kao što su: jedinstveni turistički informacijski portal te evidencija
posjetitelja i svih oblika turističke ponude.
3. Distribucija
3.1. koordiniranje s regionalnom turističkom
zajednicom u provedbi operativnih marketinških aktivnosti
3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o
turističkoj ponudi na području destinacije u regionalnu turističku zajednicu i
Hrvatsku turističku zajednicu
3.3. priprema destinacijskih marketinških
materijala sukladno definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i
odobrenje u regionalnu turističku zajednicu
3.4. pružanje podrške u organizaciji
studijskih putovanja novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji
s regionalnom turističkom zajednicom te u suradnji s Hrvatskom turističkom
zajednicom
3.5. obavljanje i drugih poslova propisanih
Zakonom ili ovim Statutom.
(2) Zajednica je dužna voditi računa da
zadaće koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i
uputama regionalne turističke zajednice i Hrvatske turističke zajednice.
(3) Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih
turističkih organizacija i srodnih udruženja.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
10.
(1) Zajednica ima obvezatne članove.
(2) Osim članova iz stavka 1. ovoga članka
Zajednica može imati i dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak
11.
(1) Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne
i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju sjedište ili podružnicu,
pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (u daljnjem tekstu: poslovna
jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski ostvaruju prihod
pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili obavljaju djelatnost
koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.
(2) Obvezatno članstvo u Zajednici počinje
danom osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne i
fizičke osobe na području Zajednice.
Članak
12.
(1) Na prestanak obvezatnog članstva u
Zajednici ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
(2) Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe,
prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom
prebivališta fizičke osobe izvan područja Zajednice, prestankom ostvarivanja
prihoda pružanjem ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili obavljanja
djelatnosti koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima
utjecaj.
(3) Obvezatni članovi Zajednice odnosno
njihovi predstavnici mogu birati i biti birani u tijela Zajednice.
2. Dragovoljni članovi
Članak
13.
(1) Kao dragovoljni članovi u Zajednicu se
mogu učlaniti pravne i fizičke osobe koje nisu obvezatni članovi Zajednice
sukladno članku 11. ovoga Statuta.
(2) O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovoga
članka odlučuje Skupština Zajednice.
(3) Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od šest mjeseci ili isključenjem.
(4) Dragovoljni član Zajednice može biti
isključen iz Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovoga Statuta, odluka ili
drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
(5) Odluku o isključenju dragovoljnog člana
donosi Skupština Zajednice.
3. Prava, obveze i odgovornosti članova
Zajednice
Članak
14.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- oni ili njihovi predstavnici biraju ili
budu birani u tijela Zajednice
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u radu Zajednice
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje
i promicanje turizma na području Zajednice
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednice
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice
radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje
- predlažu i usklađuju svoje međusobne odnose
u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i
ovim Statutom
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turistič
kog okružja i zaštite
čovjekovog okoliša na području Zajednice
- predlažu pomaganje razvoja turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena
- razmjenjuju u Zajednici informacije,
obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanje
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i s tim djelatnostima neposredno povezanih
djelatnosti
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice
- predlažu promjene i dopune Statuta i općih
akata
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela o materijalno-financijskom poslovanju
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira
- provode odluke i zaključke što ih donose
tijela Zajednice
- zastupaju dogovorene stavove Zajednice u
Turističkoj zajednici županije
- daju podatke i izvješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
15.
Tijela Zajednice su:
1. Skupština,
2. Turističko vijeće i
3. Predsjednik Zajednice.
1. Skupština Zajednice
Članak
16.
(1) Skupština Zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
(2) Skupština Zajednice ima 14 članova, koju
čine predstavnici fizičkih i pravnih osoba, članova Zajednice s područja
općine, po skupinama:
1. Hoteli
2. Marine
3. Kampovi
4. Iznajmljivači, odmarališta, turističke
agencije i pansioni
5. Samostalni ugostitelji, trgovine i ostale
uslužne djelatnosti
razmjerno visini udjela pojedinog člana u
prihodu Zajednice.
(3) Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 2.
ovoga članka računaju se članarina i 25% turističke pristojbe koje je taj član
uplatio Zajednici, a koje uplate se odnose na obveze u godini koja prethodi
godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice.
(4) Jedan član Zajednice može imati
maksimalno 40% predstavnika u Skupštini.
(5) Broj predstavnika svake skupine u
Skupštini određuje se razmjerno visini udjela skupine u prihodu Zajednice, na
način da svaku skupinu predstavljaju članovi s najvišim udjelom prihoda unutar
skupine.
(6) Ako tijekom mandata dođe do promjene
udjela u prihodima za više od 10 %, broj predstavnika članova skupštine iznova
će se utvrditi prema stavku 3., 4. i 5. ovoga članka.
(7) Promjenu iz stavka 6. ovoga članka
utvrđuje Skupština istodobno s donošenjem izvješća o izvršenju programa rada.
(8) Članovi, odnosno predstavnici članova
Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih
sudjeluje u radu Skupštine.
Članak
17.
Skupština Zajednice:
1. donosi Statut Zajednice
2. donosi odluku o osnivanju i ustroju,
pravima i dužnostima te načinu poslovanja
3. odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća
4. donosi godišnji program rada Zajednice
5. donosi izvješće o izvršenju programa rada
Zajednice
6. nadzire poslovanje Zajednice
7. odlučuje o zahtjevima za dragovoljno
članstvo
8. donosi odluku o izvješćima koje podnosi
Turističko vijeće
9. utvrđuje visinu članarine za dragovoljne
članove Zajednice
10. donosi Poslovnik o radu Skupštine
Zajednice
11. daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa
12. razmatra i zauzima stavove o
najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i
poduzima radnje za njihovo izvršavanje
13. prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom
14. obvezna je obaviti nadzor najmanje jednom
godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je, pored
navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične većine
članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav zahtjev
Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje
15. nadzire materijalno i financijsko
poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice
16. nadzire izvršenje i provedbu programa
rada Zajednice
17. bira predstavnike u skupštinu regionalne
turističke zajednice iz redova članova Zajednice
18. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom
i ovim Statutom.
Članak
18.
(1) Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
(2) Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je primljen:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada kod člana Zajednice čiji je
predstavnik i
- na osobni zahtjev.
(3) Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
(4) Novoizabranom članu Skupštine mandat traje
do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat
na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
19.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
20.
(1) Skupština Zajednice odlučuje na
sjednicama.
(2) Redovna sjednica održava se najmanje dva
puta godišnje.
(3) Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ako se
njegov broj smanji za više od 1/4,
- na zahtjev Turističkog vijeća, najmanje
1/10 članova Skupštine i direktora Zajednice.
(4) Podnositelj zahtjeva za sazivanje
izvanredne sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
(5) Ako u slučaju iz stavka 3. ovoga članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, mogu ju sazvati Turističko
vijeće ili 20% članova Skupštine.
Članak
21.
(1) Skupština Zajednice može pravovaljano
odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovice članova Skupštine.
(2) Skupština Zajednice odlučuje većinom
glasova prisutnih članova, osim ako ovim
Statutom nije drugačije propisano.
(3) Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje
više od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća
sjednica Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja
neodržane sjednice Skupštine.
(4) Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka,
tako održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne
prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da odlučuje
dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova.
(5) Ako Skupština ne usvoji izvješće o
izvršenju programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici
se raspušta Turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se
izabiru novi članovi Turističkog vijeća.
2. Turističko vijeće
Članak
22.
(1) Turističko vijeće izvršno je tijelo
Skupštine Zajednice.
(2) Turističko vijeće odgovorno je Skupštini
Zajednice.
Članak
23.
Turističko vijeće Zajednice:
1. provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice
2. predlaže Skupštini godišnji program rada
Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada
3. zajedno s izvješćem o izvršenju programa
rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu
4. upravlja imovinom Zajednice sukladno
Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada
5. donosi opće akte za rad i djelovanje
stručne službe Zajednice
6. imenuje direktora Zajednice na temelju
javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice
7. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice
8. daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora
9. donosi poslovnik o svom radu
10. donosi opće akte za službu Zajednice
11. utvrđuje prijedlog Statuta i prijedlog
izmjena Statuta
12. priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština
13. odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu sa programom rada
14. donosi opće akte koje ne donosi Skupština
15. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o
njegovom radu, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju
navedenog izvješća
16. potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno i posredno uključena
u turistički promet
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom
ili drugim propisom.
Članak
24.
Izvješće o radu Turističkog vijeća iz članka
23. točke 3. ovoga Statuta sadrži podatke o:
1. održanim sjednicama Turističkog vijeća
(koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i
slično)
2. aktima koje je donijelo turističko vijeće
(naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog glasa po
pojedinom članu)
3. načinu praćenja izvršenja programa rada i financijskog
plana Zajednice.
Članak
25.
(1) Turističko vijeće Zajednice ima
predsjednika i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova
Zajednice, vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz redova
članova Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u
turizmu (pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i slično).
(2) Predsjednik Zajednice je predsjednik
turističkog vijeća.
Članak
26.
(1) Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
(2) Članu Turističkog vijeća može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
1. razrješenjem od strane Skupštine zajednice
ili/i
2. na osobni zahtjev.
(3) Član Turističkog vijeća može se opozvati
ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ne provodi
odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
(4) Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem
je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira novog
člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
Članak
27.
(1) Turističko vijeće radi na sjednicama.
(2) Predsjednik Zajednice saziva i
predsjedava sjednici Turističkog vijeća.
(3) U slučaju odsutnosti, odnosno
spriječenosti predsjednika, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik predsjednika
kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
Članak
28.
(1) Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko je na sjednici nazočno više od polovice članova Vijeća.
(2) Turističko vijeće odlučuje većinom
glasova nazočnih članova.
(3) ) Iznimno od stavka 2. ovoga članka,
odluku o razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom
većinom glasova svih članova Turističkog vijeća.
(7) Članovi Turističkog vijeća Zajednice ne
mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu
Turističkog vijeća.
Članak
29.
(1) Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
(2) Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
(3) Način sazivanja i vođenja sjednica
Turističkog vijeća i druga pitanja u svezi održavanja sjednice Turističkog
vijeća uređuju se Poslovnikom.
3. Predsjednik Zajednice
Članak
30.
(1) Predsjednik Zajednice predstavlja
Zajednicu.
(2) Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik ili osoba koju iz redova članova Zajednice odredi općinski
načelnik, u kojem slučaju njegova dužnost traje za vrijeme trajanja mandata
općinskog načelnika od kojeg je određen.
(3) Predsjednik Zajednice je i predsjednik
Skupštine i predsjednik Turističkog vijeća.
(4) Predsjednik Zajednice saziva i
predsjedava Skupštini Zajednice i saziva i predsjedava sjednicama Turističkog
vijeća.
(5) U trenutku razrješenja načelnika sukladno
propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave, prestaje njegova dužnost
predsjednika Zajednice ili osobe koju je odredio za dužnost predsjednika
Zajednice, a u navedenom slučaju dužnost predsjednika Zajednice obnaša
povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore načelnika.
Članak
31.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu
- saziva i predsjeda Skupštini Zajednice
- saziva i predsjeda Turističkom vijeću
- organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti Zajednice u skladu sa zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice
- brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom
- brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
32.
(1) U slučaju odsutnosti, odnosno
spriječenosti predsjednika, sjednici Skupštine predsjeda zamjenik predsjednika
kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
(2) Osoba koju odredi načelnik može obnašati
dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata načelnika od
strane kojeg je određena.
(3) Osoba iz stavka 2. ovoga članka za
obnašanje dužnosti predsjednika Zajednice ne prima naknadu.
4. Radna tijela
Članak
33.
(1) Skupština Zajednice i Turističko vijeće
mogu osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjete,
povjerenstva i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
(2) Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
34.
(1) Zajednicu predstavlja predsjednik
Zajednice, a zastupa direktor Zajednice.
(2) Direktor Zajednice može dati pismenu
punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
(3) Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
(4) Punomoć iz stavka 2. ovoga članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH
POSLOVA U TURISTIČKOJ ZAJEDNICI
Članak
35.
(1) Radi obavljanja stručnih i
administrativnih poslova Zajednice može se osnovati stručna služba.
(2) Sjedište stručne službe je u sjedištu
Zajednice.
Članak
36.
(1) Odluku o osnivanju i nazivu stručne
službe donosi Turističko vijeće Zajednice.
(2) Djelokrug, unutarnje ustrojstvo,
organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta u Zajednici utvrđuje Turističko
vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Zajednice.
Članak
37.
Obavljanje stručnih i administrativnih
poslova obuhvaća osobito ove poslove:
- provođenje zadatka utvrđenih programom rada
Zajednice,
- obavljanje stručnih i administrativnih
poslova u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
- obavljanje stručnih i administrativnih
poslova u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice,
- obavljanje pravnih, financijskih i knjigovodstvenih
poslova, kadrovskih i općih poslova, vođenje evidencija i statističkih podatka
utvrđenih propisima i aktima Zajednice,
- izradu analiza, informacija i drugih
materijale za potrebe tijela Zajednice,
- davanje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim
stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- obavljanje i drugih poslova koje odrede
tijela Zajednice.
Članak
38.
(1) Na radne odnose zaposlenih u Zajednici
primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije propisano.
(2) Ministar pravilnikom propisuje posebne
uvjete glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih
znanja i sposobnosti, koje moraju ispunjavati zaposleni u Zajednici.
(3) Direktor Zajednice i radnici na stručnim
poslovima na izvršenju zadaća Zajednice, osim ispunjavanja posebnih uvjeta
utvrđenih pravilnikom iz stavka 2. ovoga članka Statuta, moraju imati položen
stručni ispit za rad u turističkoj zajednici.
(4) Stručni ispit polaže se pred Ispitnom
komisijom nadležnog Ministarstva i prema ispitnom programu, a o položenom
ispitu izdaje se uvjerenje.
(5) Ministar pravilnikom propisuje ispitni
program za stručni ispit, sastav ispitne komisije i način polaganja ispita.
(6) Iznimno od stavka 3. ovoga članka
položeni stručni ispit ne moraju polagati osobe koje u trenutku zasnivanja
radnog odnosa u turističkoj zajednici imaju odgovarajuću stručnu spremu i
najmanje pet godina radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
(7) Osoba iz stavka 3. ovoga članka, koja u
trenutku sklapanja ugovora o radu ispunjava uvjete utvrđene propisom iz stavka
2. ovoga članka, ali nema položen ispit mora u roku od jedne godine od dana
stupanja na rad položiti stručni ispit.
(8) Osobi iz stavka 7. ovoga članka koji ne
položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za
polaganje stručnog ispita.
Članak
39.
(1) Turistička zajednica ima direktora.
(2) Direktora Zajednice na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine. (stupa na
snagu 01.01.2022.).
(3) Direktor Zajednice, osim uvjeta
propisanih pravilnikom iz članka 38. stavka 2. ovog Statuta, mora ispunjavati i
uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije
izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz
područja gospodarstva, dok ta mjera traje.
(4) Direktora Zajednice, u slučaju odsutnosti
ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće odredi iz redova
članova Turističkog vijeća.
(5) Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice
ima prava i dužnosti direktora.
Članak
40.
(1) Direktor zastupa Zajednicu, organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Zajednice, provodi odluke Turističkog vijeća i u
granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje i zakonitost rada
Zajednice. Za svoj rad odgovara Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.
(2) Na osnovi ovlasti iz stavka 1. ovoga
članka direktor Zajednice raspisuje javni natječaj za radna mjesta u Zajednici.
(3) Do izbora direktora Zajednice, a najduže
šest mjeseci, prava i obveze direktora Zajednice iz stavka 1. ovoga članka
obnaša predsjednik Zajednice (stupa na snagu 01.01.2022.).
Članak
41.
(1) Direktor Zajednice i drugi radnici
zaposleni u turističkoj zajednici ne mogu biti predsjednicima niti članovima
skupštine i turističkog vijeća niti jedne turističke zajednice.
(2) Direktoru Zajednice nije dopušteno
obavljanje ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u turizmu, sukladno
posebnim propisima, na području za koje je osnovana turistička zajednica.
(3) Direktor Zajednice ne smije u svojstvu
osobe ovlaštene za zastupanje Zajednice donositi odluke odnosno sudjelovati u
donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes njegova bračnog
ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno posebnom propisu koje
regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta ili roditelja.
(4) Direktor Zajednice ne smije biti član
upravnog ili nadzornog odbora trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član Zajednice.
Članak
42.
Direktor turističke zajednice:
1. zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice
2. zastupa Zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima, te pravnim osobama za javnim
ovlastima
3. organizira i rukovodi radom i poslovanjem
turističke zajednice
4. provodi odluke Turističkog vijeća
5. organizira izvršavanje zadaća Zajednice
6. u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je
za poslovanje i zakonitost rada Zajednice
7. usklađuje materijale i druge uvjete rada
Zajednice i brine se da poslovi i zadaće budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni
u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela
8. najmanje jednom godišnje i svaki put kada
Turističko vijeće to zatraži, Turističkom vijeću podnosi izvješće o svom radu i
radu Zajednice
9. na temelju javnog natječaja odlučuje o
zapošljavanju radnika u Zajednici i raspoređivanju radnika na određena radna
mjesta, te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji
radnih mjesta u Zajednici
10. upozorava djelatnike i tijela Zajednice
na zakonitost njihovih odluka
11. odlučuje o službenom putovanju djelatnika
Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju
sredstava reprezentacije
12. predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
radnih mjesta u Zajednici
13. odlučuje o provjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice
14. potpisuje poslovnu dokumentaciju
Zajednice
15. priprema, zajedno sa predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice
16. predlaže mjere za unapređenje
organizacije rada Zajednice
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom,
aktima i odlukama tijela Zajednice.
Članak
43.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Članak
44.
(1) Direktor Zajednice može biti razriješen:
1. na osobni zahtjev
2. ako zbog neizvršenja ili nemarnog vršenja
svoje dužnosti Zajednica nije mogla vršiti svoje zadatke ili je izvršenje tih
zadataka bilo otežano
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
direktora o radu direktora.
(2) Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora, predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće moraju
podnijeti u slučaju iz stavka 1. točka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga članka.
(3) Prije donošenja odluke o razrješenju,
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
(4) Odluku o razrješenju direktora Zajednice
donosi Turističko vijeće sukladno članku 28. stavku 3. Statuta.
VII. TURISTIČKI INFORMATIVNI CENTAR
Članak
45.
(1) Radi obavljanja turističko-informativnih
poslova Zajednica može ustrojiti turističko-informativni centar (u daljnjem
tekstu: TIC). Poslovi TIC-a su:
1. prikupljanje, obrada i davanje informacija
u cilju poticanja promidžbe turizma na području destinacije
2. prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
destinacije
3. informiranje turista o znamenitostima i
privlačnosti turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.
4. davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
5. suradnja s informativnim organizacijama
6. ostali poslovi utvrđeni odlukama tijela
Zajednice
(2) TIC nema svojstvo pravne osobe.
Članak
46.
(1) Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj
TIC-a.
(2) Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a
odgovara Turističkom vijeću i direktoru Zajednice.
Članak
47.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi s radom TIC-a uredit će se općim aktom o ustrojstvu i sistematizaciji
kojeg donosi Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
VIII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
48.
(1) Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
(2) Svaki član tijela Zajednice odgovoran je
za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni
su članu Zajednice kojeg predstavljaju.
(3) Direktor Zajednice odgovoran je za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
Turističko vijeće.
IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
49.
(1) Zajednica se zastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
(2) Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
50.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
51.
(1) Za svaku poslovnu godinu Zajednica
utvrđuje program rada.
(2) Zajednica je obvezna financijska sredstva
koristiti sukladno programu rada.
(3) Turističko vijeće je dužno podnijeti
Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.
(4) Skupština turističke zajednice dužna je
do kraja tekuće godine donijeti program rada za slijedeću godinu.
Članak
52.
(1) Zajednica je obvezna u postupku donošenja
Programa rada međusobno se usklađivati i koordinirati s nadležnom regionalnom
turističkom zajednicom.
(2) Zajednica dostavlja prijedlog programa
rada za sljedeću poslovnu godinu Turističkoj zajednici županije.
Članak
53.
(1) Godišnji program rada Zajednice izrađuje
se po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na
prijedlog HTZ-a.
(2) Godišnji program rada Zajednice sadrži
pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za
njegovo izvršenje.
(3) Prijedlog programa rada Zajednice
dostavlja se članovima Skupštine Zajednice u roku od osam dana prije održavanja
sjednice na kojoj se isti dokumenti donose.
Članak
54.
(1) Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada.
(2) Ako tijekom godine dođe do odstupanja
programa rada u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene,
odnosno dopune programa rada.
(3) Izmjene iz stavka 2. ovoga članka
obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada.
(4) Zajednica je dužna program rada te
izmjene odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u
roku od osam dana od dana donošenja.
Članak
55.
(1) Za izvršenje programa rada odgovorno je
Turističko vijeće.
(2) Naredbodavac za izvršenje godišnjeg
programa rada je direktor Zajednice.
Članak
56.
Turističko vijeće dužno je Skupštini
Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji
Skupština odredi.
Članak
57.
(1) Prijedlog izvješća o izvršenju programa
rada mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije
razmatranja na Skupštini.
(2) Izvješće o izvršenju programa rada
dostavlja se Turističkoj zajednici županije.
(3) Izvješće o izvršenju programa rada za
prethodnu godinu donosi Skupština Zajednice do kraja ožujka tekuće godine.
(4) Zajednica je dužna izvješće o izvršenju
programa rada iz stavka 3. ovoga članka objaviti na svojim mrežnim stranicama u
roku od osam dana od dana donošenja.
(5) Zajednica je dužna izraditi izvješće o
izvršenju programa rada po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje
donosi Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.
(6) Izvješće o izvršenju programa rada
obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih
zadataka, izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističke
zajednice i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom
rezultatu poslovanja, usporedbu programa rada i njegovog ostvarenja s
obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu
učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.
Članak
58.
(1) Prihodi turističke zajednice su:
1. turistička pristojba, sukladno posebnom
propisu koji uređuje turističku pristojbu
2. članarina, sukladno posebnom propisu koji
uređuje članarine u turističkim zajednicama
3. prihodi od obavljanja gospodarskih
djelatnosti iz članka 10. stavka 3. Zakona
(2) Osim prihoda iz stavka 1. ovoga članka
Zajednica može ostvarivati i prihode iz:
- proračuna jedinica lokalne samouprave
- članarine dragovoljnih članova sukladno
odluci skupštine turističke zajednice
dragovoljnih priloga i darova
- imovine u vlasništvu
- fondova Europske unije i drugih fondova.
(3) Zajednica se može na temelju posebne
odluke Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije programa
rada, ali ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne
smije prelaziti 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.
(4) Troškovi za plaće radnika zaposlenih u
Zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda Zajednice.
(5) Ograničenje iz stavka 4. ovoga članka ne
odnosi se na troškove plaća radnika zaposlenih u TIC-u Zajednice.
Članak
59.
(1) Obvezatni članovi plaćaju članarinu
Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
(2) Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
60.
(1) U godišnjem programu rada Zajednice može
se izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se
koriste tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz programa rada Zajednice.
(2) Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
Članak
61.
Sredstva Zajednice vode se na jedinstvenom
žiro- računu.
Članak
62.
(1) Turističko vijeće Zajednice upravlja
imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
(2) Za nabavu i otuđenje nekretnina
Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice koja
o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
63.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči Zajednice, putem elektronskih
medija, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan
način.
Članak
64.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o
radu Zajednice.
XI. POSLOVNA TAJNA
Članak
65.
(1) Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
(2) Predsjednik Zajednice određuje koje
isprave i podaci su poslovna tajna, kako i ostala pitanja u svezi s poslovnom
tajnom.
(3) Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi
članovi i zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili
podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna i nakon prestanka radnog odnosa u
Zajednici.
(4) Povreda odredaba ovoga Statuta koja se
odnosi na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
66.
(1) Zajednica obavlja poslove i ispunjava
svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu
čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
(2) Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju
kulturnih dobara.
XIII. PRESTANAK RADA TURISTIČKE ZAJEDNICE
Članak
67.
(1) Zajednica prestaje postojati na temelju:
1. odluke Skupštine Zajednice o prestanku
Zajednice
2. rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja
Zajednice.
(2) Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovoga
članka Ministarstvo donosi ako:
- Zajednica donosi opće akte suprotno zakonu,
statutu ili drugom propisu
- Skupština Zajednice nije izabrala članove
Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka njihova
mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove ostavke
- Zajednica nije održala izbore za novu
skupštinu sukladno Zakonu i Statutu
- se ni u roku od 60 dana od dana provedenih
izbora ne konstituira Skupština Zajednice
- Zajednica nije izvršila mjere odnosno ako
je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora naložilo
Ministarstvo
- Zajednica nije izvršila mjere koje je u
obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice
- troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici
prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice
- Zajednica, u roku iz članka 22. stavka 5.
Zakona, ne izabere direktora.
Članak
68.
(1) U slučaju prestanka postojanja Zajednice,
regionalna turistička zajednica okončat će njene poslove koji su u tijeku,
naplatiti potraživanja i podmiriti vjerovnike.
(2) Imovinu preostalu nakon namirenja
vjerovnika u slučaju iz stavka 1. ovoga članka, stječe regionalna turistička
zajednica, sukladno Statutu.
XIV. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
69.
(1) Zajednica ima Statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
(2) Opći akti Zajednice moraju biti u
suglasnosti s odredbama Statuta, a Statut mora biti u suglasnosti sa Zakonom i
drugim propisima.
(3) U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom
primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
(4) Ocjenu suglasnosti općih akata sa
Statutom daje Skupština Zajednice.
(5) Kada utvrdi da opći akt nije u
suglasnosti sa Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
70.
(1) Statut donosi, uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
(2) Poslovnik o radu Skupštine donosi
Skupština Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.
(3) Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće
akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Zajednice.
Članak
71.
Opći akti turističke zajednice su akti:
- o ustrojstvu, organizaciji i
sistematizaciji radnih mjesta
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih
- o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i
ostalim primanjima
- akti utvrđeni Statutom i odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
72.
(1) Izmjene i dopune Statuta donose se u
postupku i na način određen za donošenje Statuta.
(2) Prijedlog za izmjene i dopune Statuta
može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine
Zajednice.
(3) Prijedlog izmjena i dopuna Statuta
dostavlja se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga.
Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od
osam dana od dana primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko
vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu
turizma na suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna
Statuta upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.
Članak
73.
(1) Statut Zajednice objavljuje se u
službenom glasilu jedinice lokalne samouprave.
(2) Opći akti Zajednice oglašavaju se na
oglasnoj ploči Zajednice.
(3) Opći akti Zajednice stupaju na snagu
danom oglašavanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
74.
(1) Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj
i druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana
stupanja na snagu Statuta.
(2) Do usklađenja općih akata s odredbama
Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
(3) Do konstituiranja novih tijela Zajednice
u skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela nastavljaju s radom.
Članak
75.
Stupanjem na snagu ovoga Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Općine Punat objavljen u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije« broj 8/2010 od 15. ožujka 2010. godine.
Članak
76.
Ovaj Statut stupa na snagu osam dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, osim odredbe o
mandatu direktora turističke zajednice kao i odredbe o obnašanju prava i obveza
direktora od strane predsjednika turističke zajednice do izbora direktora, a
najduže u vremenu od šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2022.
godine.«
Klasa: 300-01/20/10
Ur. broj: 2020-1
Punat, 21. travnja 2020.
Predsjednik
Turističke
zajednice Općine Punat
Marinko
Žic, v. r.