Na temelju odredbe članaka 12., 15., i 72. Zakona o turističkim zajednicama
i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« br. 52/19 - u daljnjem tekstu:
Zakon), Skupština Turističke zajednice otoka Krka uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, na sjednici održanoj 24. travnja 2020. godine, donijela
je
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1.) Turistička zajednica otoka Krka ( u daljnjem tekstu : Zajednica) je
organizacija koja djeluje po načelu destinacijskog menadžmenta, a osnovana je
radi promicanja i razvoja turizma Republike Hrvatske i gospodarskih interesa
pravnih i fizičkih osoba koja pružaju ugostiteljske usluge i usluge u turizmu
ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom na način da
upravljaju destinacijom na razini otoka
(2.) Članice Zajednice su Turističke zajednice grada Krka, općina: Omišalj,
Malinska-Dubašnica, Punat, Baška, Dobrinj i Vrbnik
Članak 2.
Turistička zajednica otoka Krka pravni je upisana u Upisnik turističkih
zajednica koji vodi Ministarstvo turizma, pod upisnim brojem 202 temeljem
rješenja KLASA: UP/I-334-03/11-02/33 URBROJ: 529-05-13-4, od 18. srpnja 2013.
godine
Članak 3.
(3.) Sjedište Zajednice je u Krku.
Članak 4.
(1.) Žig Zajednice je pravokutnog oblika, promjera 4,5 x 2 cm a sadrži naziv
Zajednice, te prostor za upisivanje evidencijskog broja i datuma primitka
pismena
(2.) Žig se koristi za svakodnevno poslovanje Zajednice. Svaki pečat i žig
imaju redni broj
(3.) O broju pečata, načinu korištenja, te osobama koje su odgovorne za
njihovo čuvanje odlučuje direktor Zajednice
Članak 5.
(2.) Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom odlukom Turističko vijeće, a o
načinu korištenja znaka odlučuje direktor Zajednice
(3.) U provođenju promotivnih aktivnosti u zemlji i inozemstvu, Zajednica
upotrebljava znak hrvatskog turizma koji se utvrđuje odlukom Turističkog vijeća
Hrvatske turističke zajednice
Članak 6.
(1.) Zajednicom upravljaju njezini obvezatni članovi i njihova se prava
utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i njihovom značaju
za ukupni razvoj turizma.
Članak 7.
(2.) Javnost rada osigurava se i ostvaruje na način propisan Zakonom o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma i ovim Statutom
Članak 8.
(2.) Zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti , osim ako Zakonom
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma N.N. 52/19 nije
drugačije propisano
1. upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od
strane jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, javnih
ustanova odnosno pravnih osoba kojima je osnivač ili većinski vlasnik jedinica
lokalne samouprave
2. organizirati manifestacije i priredbe koje pridonose turističkom
identitetu destinacije
3. objavljivati komercijalne oglase na svojim digitalnim online i offline
kanalima komunikacije i zaključivati sponzorske ugovore u svrhu financiranja
zadaća
4. organizirati stručne skupove i edukacije
5. pružati usluge putem informacijskih sustava te izrađivati tržišna i druga
istraživanja i analize namijenjene komercijalnoj upotrebi
6. obavljati druge poslove i zadaće u funkciji razvoja turizma i destinacije
koji nisu u suprotnosti s ovim Zakonom i drugim propisima
(5.) Iznimno od stavka 4. ovog članka, Zajednica može steći ulog u temeljnom
kapitalu trgovačkog društva ako je to u stečajnom postupku ili drugom postupku
koji se vodi po posebnim propisima zakonit način namirenja tražbine
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak 9.
Zadaće lokalne turističke zajednice, kao lokalne destinacijske menadžment
organizacije, su sljedeće:
1. Razvoj proizvoda
1.1. Sudjelovanje u planiranju i provedbi ključnih investicijskih projekata
javnog sektora i ključnih projekata podizanja konkurentnosti destinacije na
otoku Krku
1.2. Koordinacija i komunikacija s dionicima privatnog i javnog sektora u
destinaciji otok Krk
1.3. Razvojne aktivnosti vezane uz povezivanja elemenata ponude u pakete i
proizvode - inkubatori inovativnih destinacijskih doživljaja i proizvoda
1.4. Razvoj događanja u destinaciji i drugih motiva dolaska u destinaciju za
individualne i grupne goste
1.5. Razvoj ostalih elemenata turističke ponude s fokusom na cjelogodišnju
ponudu destinacije otok Krk
1.6. Praćenje i apliciranje, samostalno ili u suradnji s jedinicom lokalne
samouprave i drugim subjektima javnog i privatnog sektora, na natječaje za
razvoj javne turističke ponude i infrastrukture kroz sufinanciranje iz
nacionalnih izvora, fondova Europske unije i ostalih izvora financiranja
1.7. Upravljanje kvalitetom ponude u destinaciji otok Krk
1.8. Strateško i operativno planiranje razvoja turizma ili proizvoda na
destinacijskoj razini te po potrebi organizacija sustava upravljanja
posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i razvojnih planova turizma na
području destinacije otok Krk
1.10. Upravljanje javnom turističkom infrastrukturom na području otoka Krka
1.11. Sudjelovanje u provođenju strateških marketinških projekata koje je
definirala Hrvatska turistička zajednica
2. Informacije i istraživanja
2.1. Izrada i distribucija informativnih materijala
2.2. Stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnim
stranicama destinacije otoka Krka i profilima društvenih mreža
2.3. Osnivanje, koordinacija i upravljanje turističkim informativnim centrima
2.4. Suradnja sa subjektima javnog i privatnog sektora u destinaciji radi
podizanja kvalitete turističkog iskustva, funkcioniranja, dostupnosti i
kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih službi na području destinacije
otok Krk
2.5. Planiranje, izrada, postavljanje i održavanje sustava turističke
signalizacije, samostalno i ili u suradnji s jedinom lokalne samouprave
2.6. Operativno sudjelovanje u provedbi aktivnosti sustava E visitor i
ostalim turističkim informacijskim sustavima sukladno uputama regionalne
turističke zajednice i Hrvatske turističke zajednice kao što su: jedinstveni
turistički informacijski portal te evidencija posjetitelja i svih oblika
turističke ponude na otoku Krku
3. Distribucija
3.1. Koordiniranje s regionalnom turističkom zajednicom u provedbi
operativnih marketinških aktivnosti
3.2. Priprema, sortiranje i slanje podataka o turističkoj ponudi na području
destinacije otok Krk u regionalnu turističku zajednicu i Hrvatsku turističku
zajednicu
3.3. Priprema destinacijskih marketinških materijala sukladno definiranim
standardima i upućivanje na usklađivanje i odobrenje u regionalnu turističku
zajednicu
3.4. Pružanje podrške u organizaciji studijskih putovanja novinara i
predstavnika organizatora putovanja u suradnji s regionalnom turističkom
zajednicom te u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom
3.5. Obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom
Pored zadaća iz stavka 1. ovog članka, TZ otoka Krka na čijem se području
ostvaruju više od 1.000.000 komercijalnih noćenja godišnje mogu izvršavati i
slijedeće zadaće vezane uz marketing:
1. Odnosi s javnošću
2. Stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnoj stranici i
profilima društvenih mreža
3. Definiranje smjernica i standarda za oblikovanje turističkih
informativnih materijala
4. Uspostavljanje marketinške infrastrukture temeljene na informatičkim
tehnologijama
5. Provođenje aktivnosti strateškog i operativnog marketinga (brending
destinacije, online i offline aktivnosti, mrežne stranice i profili društvenih
mreža, sajmovi¹ studijska putovanja, prezentacije, partnerstva,
sponzorstva i sl.
6. Koordinacija i provedba udruženog oglašavanja na lokalnoj razini
7. Obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom
Zajednica dužna je voditi računa da zadaće koje provodi budu usklađene sa
strateškim marketinškim smjernicama i uputama regionalne turističke zajednice i
Hrvatske turističke zajednice
Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske
turističke zajednice biti član međunarodnih turističkih organizacija i srodnih
udruženja
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA I OBVEZE I ODGOVORNOSTI
Članak 10.
(1.) Zajednica ima obvezatne članove
(2.) Osim članova iz stavka 1. ovog članka Zajednica može imati i dragovoljne
članove
1. Obvezatni članovi Zajednice
Članak 11.
(1.) Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom osnivanja Zajednice
(2.) Obvezatni članovi Zajednice su lokalne turističke zajednice: Općine
Baška, Općine Dobrinj, Općine Malinska-Dubašnica, Općine Omišalj, Općine Punat,
Općine Vrbnik i Grada Krka
Članak 12.
(1.) Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje prestankom rada lokalne
turističke zajednice općine ili lokalne turističke zajednice grada ili
istupanjem člana Zajednice
(2.) Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi predstavnici mogu birati i
biti birani u tijela Zajednice
2. Dragovoljni članovi Zajednice
Članak 13.
(1.) Dragovoljni u zajednicu mogu biti imenovane pravne li fizičke osobe
koje nisu članovi Zajednice ali su posebno zaslužne za razvoj i promicanje
turizma na području Zajednice
(2.) O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovog članka odlučuje skupština Zajednice
(3.) Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje istupanjem, neplaćanjem
članarine duže od šest mjeseci ili isključenjem
(4.) Dragovoljni član Zajednice može biti isključen iz zajednice ako se ne
pridržava odredbi ovog Statuta, odluka ili drugih akata tijela Zajednice ili
ako svojim radom nanosi štetu Zajednici
(5.) Odluku o isključenju dragovoljnog člana donosi Skupština Zajednice
(6.) Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u visini i na
način koji odlukom utvrdi Skupština Zajednice
3. Prava, obveze i odgovornosti članova Zajednice
Članak 14.
(1.) Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni) imaju prava, obveze i
odgovornosti da:
- biraju predstavnike Zajednice ili budu birani (oni ili njihovi
predstavnici) u tijela Zajednice
- upravljaju poslovima Zajednice i putem svojih predstavnika i sudjeluju u radu
zajednice
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje i promicanje turizma na
području zajednice
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednice
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi zauzimanja
stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje
- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi
postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom
- predlažu razvojne aktivnosti vezane uz povezivanje elemenata ponude u
pakete i proizvode značajne za cijeli otok Krk
- predlažu sudjelovanje i Zajednice u događanjima i manifestacijama
(kulturnim, sportskim, gastro i drugim događanjima ) značajnim za cijeli otok
Krk a u svrhu motiva dolaska u destinaciju za individualne i grupne goste
- predlažu pomaganje razvoja turizma i u destinacijama na području Zajednice
koja nisu turistički razvijena
- putem zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave
i uprave na pitanjima rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u
ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s
tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti koja su od značenja za
područje otoka krka
- razmjenjuju u zajednici informacije, obavljaju konzultacije i organiziraju
sastanke
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice
- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela o i materijalno
financijskom poslovanju
- razvijaju međusobnu odgovornost za provođenje zadataka Zajednice.
- daju podatke i izvješća potreba za izvršavanje zadaća Zajednice
- daju podatke i izvješća potrebna za izvršavanje zadaća Zajednice
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata tijela
Zajednice
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak 15.
(1.) Tijela Zajednice su:
1. Skupština
2. Turističko vijeće
3. Predsjednik Zajednice
(2.) Članovi tijela Zajednice i predsjednik Zajednice osobno su odgovorni za
nezakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
1. Skupština Zajednice
Članak 16.
(1.) Skupština je najviše tijelo upravljanja u Zajednici
(2.) Skupštinu čine 28 predstavnika lokalnih turističkih zajednica općina i
grada Krka
(3.) Skupštinu Zajednice čine predstavnici članica Zajednice, sukladno
učešću u financiranju Zajednice i to:
TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA KRKA 8 predstavnika
TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE BAŠKA 6 predstavnika
TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE DOBRINJ 1 predstavnika
TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE MALINSKA- DUBAŠNICA 4 predstavnika
TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE OMIŠALJ 5 predstavnika
TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE PUNAT 3 predstavnika
TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE VRBNIK 1 predstavnika
(4.) Ukoliko tijekom mandata dođe do promjene učešća u financiranju
Zajednice za više od 10% , broj predstavnika članica Zajednice u Skupštini
iznova će se utvrditi
(5.) Promjenu iz stavka 3. ovog članka utvrđuje Skupština istodobno s
donošenjem godišnjeg financijskog izvješća
(6.) Članovi, odnosno predstavnici članova Zajednice ne mogu putem punomoći
ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine
Članak 17.
(1.) Skupština Zajednice:
1. donosi Statut zajednice
2. donosi odluku o osnivanju i ustroju, pravima i dužnostima te načinu
poslovanja
3. odlučuje o izboru i razrješenju članova turističkog vijeća
4. donosi godišnji program rada Zajednice
5. donosi izvješće o izvršenju programa rada Zajednice
6. donosi poslovnik o radu Skupštine
7. nadzire poslovanje Zajednice
8. odlučuje o zahtjevima za dragovoljno članstvo
9. donosi odluku o izvješćima koje podnosi Turističko vijeće
10. utvrđuje visinu članarine za dragovoljne članove Zajednice
11. bira predstavnike Zajednice u Skupštinu regionalne turističke zajednice
iz redova članova Zajednice
12. daje nadležnim tijelima inicijative za donošenje zakona i drugih propisa
13. razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz
zadaća Zajednice, predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje
14. prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o drugim pitanjima kada je to
predviđeno propisima i ovom Statutom
15. obveza je obaviti nadzor najmanje jednom godišnje i to prije donošenja
izvješća o izvršenju programa rada te je, pored navedenog nadzora, obvezna
obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične većine članova Skupštine kao i po
nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav zahtjev Skupštine odnosno nalog
ministarstva postoje
16. nadzire materijalno i financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima
Zajednice
17. Nadzire izvršenje i provedbu programa rada Zajednice
18. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom
Članak 18.
(1.) .Mandat članova Skupštine traje četiri godine.
(2.).Članovi Skupštine mogu biti ponovo birani, odnosno imenovani
(3.) Članu Skupštine može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je
izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je predstavnik
- prestankom rada člana Zajednice, čiji je predstavnik
- na osobni zahtjev
(4.) Skupština može predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika
ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne
obavlja .
(5.) Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do isteka vremena na koji je
bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u
stavku 3. ovog članka.
Članak 19.
Izbore za Skupštinu raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije
isteka mandata Skupštine.
Članak 20.
(1.) Skupština odlučuje na sjednicama
(2.) Skupština Zajednica održava se najmanje dva puta godišnje
(3.) Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:
. Izbora članova Turističkog vijeća ako se njihov broj smanji za dva člana
. Na zahtjev Turističkog vijeća, najmanje sedam članova Skupštine i
direktora Zajednice
(4.) Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne sjednice dužan je
predložiti dnevni red Skupštine Zajednice
(5.) Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka predsjednik Zajednice ne sazove
Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice može sazvati Turističko vijeće ili 20%
članova Skupštine
Članak 21.
(1.) Skupština Zajednice može pravovaljano odlučivati ako sjednici
prisustvuje više od polovice članova Skupštine
(2.) Skupština Zajednice odlučuje većinom glasova prisutnih članova, osim
ako ovim Statutom nije drugačije propisano
(3.) Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje više od polovice članova
Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća sjednica skupštine, s datumom
održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja neodržane sjednice skupštine
(4.) Iznimno od stavka 2. i 3. ovog članka , tako održana sljedeća skupština
može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne prisustvuje više od polovice
članova skupštine pod uvjetom da odlučuje dvotrećinskom većinom glasova
prisutnih članova
(5.) Ako skupština ne usvoji izvješće o izvršenju programa rada i izvješće o
radu turističkog vijeća , na istoj sjednici se raspušta turističko vijeće i
saziva nova sjednica skupštine na kojoj se izabiru novi članovi turističkog
vijeća
(6.) Način sazivanja i vođenja sjednice Skupštine Zajednice i druga pitanja
vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se Poslovnikom
2. Turističko vijeće
Članak 22.
(1.) Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine Zajednice.
(2.) Turističko vijeće odgovorno je skupštini Zajednice
Članak 23.
Turističko vijeće Zajednice:
1. Provodi odluke i zaključke Skupštine Zajednice
2. Predlaže Skupštini godišnji program rada Zajednice te izvješće o
izvršenju programa rada
3. Zajedno s izvješćem o izvršenju programa rada podnosi Skupštini izvješće
o svom radu
4. Upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu o turističkim zajednicama i
promicanju hrvatskog turizma i ovom Statutu te sukladno programu rada
5. Donosi opće akte za rad i djelovanje stručne službe zajednice
6. Imenuje direktora Zajednice na temelju javnog natječaja te razrješava
direktora Zajednice
7. Utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice i raspolaganje
financijskim sredstvima Zajednice
8. Daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u slučaju spriječenosti direktora
9. Donosi Poslovnik o svom radu
10. Donosi opće akte koje ne donosi Skupština Zajednice
11. Utvrđuje prijedlog Statuta i prijedlog izmjene Statuta
12. Priprema prijedloge i daje mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje
Skupština
13. Odlučuje o korištenju sredstava za izgradnju, adaptaciju i nabavu
poslovnog prostora u skladu s programom rada
14. Donosi opće akte koje ne podnosi Skupština, Zajednica
15. Zahtjeva i razmatra izvješće direktora o njegovom radu , te obvezno
donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća
16. Potiče suradnju s drugim turističkim zajednicama i drugim pravnim i
fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u turistički promet
17. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom o turističkim zajednicama i
promicanju hrvatskog turizma ili drugim propisom
Članak 24.
Izvješće o radu Turističkog vijeća iz članka 23. točke 3. ovoga Statuta
sadrži podatke o
1. Održanim sjednicama Turističkog vijeća (koje minimalno sadrži datum
održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i sl.
2. Aktima koje je donijelo Turističko vijeće (naziv akta, kratak opis, imena
članova koji su glasali te vrstu danog glasa po pojedinom članu)
3. Načinu praćenja izvršenja programa rada i financijskog plana Zajednice
Članak 25.
(1.) Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika i deset članova od kojih
osam bira skupština Zajednice iz redova članova Zajednice , vodeći računa o
teritorijalnoj zastupljenosti i o zastupljenosti djelatnosti u turizmu
(pružatelji ugostiteljskih usluga, putničke agencije i dr. a po jednog člana
delegiraju Hrvatska Gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora iz redova
svojih članova koji plaćaju članarinu Hrvatskoj gospodarskoj komori i Hrvatskoj
obrtničkoj komori
(2.) Delegirani članovi Hrvatske Gospodarske komore i Hrvatske obrtničke
Komore se delegiraju na rok od 4 godine
(3.) Članovi vijeća biraju se na mandat od 1 kalendarske godine (1. siječnja
do 31. prosinca) šest članova iz redova članica Zajednice iz kojih u tom
trenutku nije predsjednik Zajednice, te dodatna dva člana koja su usko povezana
uz turizam počevši od predstavnika Turističke zajednice grada Krka i
predstavnika Turističke zajednice općine Vrbnik, pa dalje slijedećim
redoslijedom i to:
- predstavnik Turističke zajednice općine Baška i predstavnik Turističke
zajednice općine Dobrinj
- predstavnik Turističke zajednice Općine Malinska- Dubašnica i predstavnik
Turističke zajednice Općine Punat
- dva predstavnika Turističke zajednice Općine Omišalj
(4.) Predsjednik Zajednice je predsjednik turističkog vijeća
Članak 26.
(1.) Mandat članova Turističkog vijeća traje 1 kalendarsku godinu, osim
delegiranih članova kojima mandat traje 4 godine
(2.) Članu Turističkog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na
koji je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice
- na osobni zahtjev
(3.)Član Turističkog vijeća može biti opozvan ako ne obavlja svoje dužnosti
u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ako ne provodi odluke Skupštine Zajednice
i Turističkog vijeća
(4.)Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je mandat prestao na temelju
prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno delegira novog člana na vrijeme
do isteka mandata koji je izabran prethodnik
Članak 27.
(1.) Turističko vijeće radi na sjednicama.
(2.) Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda sjednici Turističkog vijeća
(3.) U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika Zajednice,
sjednici Turističkog vijeća, predsjedava zamjenik predsjednika Zajednice kojeg
odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
(4.) Članovi Turističkog vijeća Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti
drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Turističkog vijeća
Članak 28.
(1) Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ukoliko je na sjednici
nazočno više od polovice članova vijeća
(2) Turističko vijeće odlučuje većinom glasova nazočnih članova
(3) Iznimno od stavka 2. ovog članka odluku o razrješenju direktora
zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom većinom glasova svih članova
Turističkog vijeća
Članak 29.
(1.) Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem
(2.) Turističko vijeće može odlučiti da se o određenom pitanju odlučuje
tajnim glasovanjem
(3.) Način sazivanja i vođenja sjednice Turističkog vijeća i druga pitanja
vezana uz održavanje sjednice Turističkog vijeća uređuje se Poslovnikom
3. Predsjednik Zajednice
Članak 30.
(1.) Predsjednik Zajednice predstavlja Zajednicu.
(2.) Dužnost predsjednika zajednice obnaša načelnik/ gradonačelnik
(3.) Dužnost predsjednika Zajednice obnaša predsjednik svake od članice
Zajednice s mandatom od 1 kalendarske godine (1. siječnja do 31. prosinca)
počevši od Turističke zajednice Grada Krka pa dalje slijedećim redoslijedom,
sukladno učešću u financiranju Zajednice i to: Turistička zajednica Općine
Baška, Turistička zajednica Općine Omišalj, Turistička zajednica Općine
Malinska-Dubašnica, Turistička zajednica Općine Punat, Turistička zajednica
Općine Dobrinj i Turistička zajednica Općine Vrbnik
(4.) Predsjednik Zajednice istovremeno je i predsjednik Skupštine i
predsjednik Turističkog vijeća Zajednice
(5.) Dužnost predsjednika zajednice može obnašati i osoba koju, iz redova
članova Zajednice sporazumno odrede općinski načelnici ili gradonačelnik
(6.) Osoba koju sporazumno odrede općinski načelnici ili gradonačelnik može
obnašati dužnost predsjednika Zajednice koja je osnovana za područje više jedinica
lokalne samouprave samo za vrijeme trajanja sporazuma
(7.) Osobe iz stavka 2 .i 5. ovog članka za obnašanje dužnosti predsjednika
Zajednice ne primaju naknadu
(8.) U trenutku razrješenja općinskog načelnika ili gradonačelnika sukladno
propisu kojim se uređuju jedinice lokalne i područne samouprave prestaje
njihova dužnost predsjednika Zajednice, te u navedenom slučaju dužnost
predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore općinskog
načelnika ili gradonačelnika
Članak 31.
Predsjednik zajednice:
- predstavlja Zajednicu
- saziva i predsjeda Skupštini Zajednice
- saziva i predsjeda Turističkom vijeću
- organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa
zakonom, ovim Statutom i programom rada zajednice
- brine se o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zadaća Zajednice
- pokreće i brine o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i
drugim tijelima sa zajedničkim interesom
- brine se o pripremi sjednice Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća
- propisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština Zajednice i Turističko
vijeće
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Skupštine Zajednice i Turističkog
vijeća
Članak 32.
(1.) U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika zajednice,
Skupštini Zajednice predsjedava zamjenik predsjednika Zajednice kojeg odredi
predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice
(2.) Osoba koju odredi načelnik može obnašati dužnost predsjednika Zajednice
samo u vremenu trajanja mandata načelnika od strane kojeg je određena.
(3.) Osoba iz stavka 2. ovog članka za obnašanje dužnosti predsjednika
Zajednice ne prima naknadu
4. Radna tijela
Članak 33.
(1.) Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu osnovati privremena radna
ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, komisije i sl.) radi
razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim
pitanjima iz njihova djelokruga.
(2.) Skupština Zajednice i Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz
stavka 1. ovog članka utvrđuju sustav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za
rad toga tijela.
V. NAČIN PREDSTAVLJANJA I ZASTUPANJA ZAJEDNICE
Članak 34.
(1.) Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice, a zastupa direktor
Zajednice.
(2.) Direktor turističke zajednice može dati pismenu punomoć drugoj osobi za
zastupanje Zajednice
(3.) Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u Zajednici , za
davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća
(4.) Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se sukladno odredbama zakona kojim
se uređuju obvezni odnosi
VI. OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH POSLOVA U ZAJEDNICI
Članak 35.
(1.) Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova u Zajednici osniva
se Turistički ured.
(2.) Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu Zajednice .
Članak 36.
(1.) Odluku o osnivanju i nazivu stručne službe donosi turističko vijeće
Zajednice
(2.) Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih
mjesta u turističkoj zajednici utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i
sistematizaciji, na prijedlog direktora Zajednice.
Članak 37.
(1.) Obavljanje stručnih i administrativnih poslova obuhvaća osobito ove
poslove:
- provođenje zadataka utvrđenih programom rada Zajednice
- obavljanje stručnih i administrativnih poslova u svezi pripremanja
sjednica tijela Zajednice
- obavljanje pravnih, financijskih i knjigovodstvenih poslova, kadrovskih i
općih poslova, vođenje evidencija, statističkih podataka utvrđenih propisima i
aktima Zajednice
- izradu analiza, informacija i druge materijala za potrebe tijela Zajednice
- davanje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim stručna mišljenja
o pitanjima iz djelokruga Zajednice
- obavlja i druge poslove koje mu odrede tijela Zajednice
Članak 38.
(1.) Na radne odnose zaposlenih u Zajednici primjenjuju se opći propisi o
radu, ako Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma nije
drugačije propisano.
(2.) Ministar pravilnikom propisuje posebne uvjete glede stručne spreme,
radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i sposobnosti koje
moraju ispunjavati zaposleni u Zajednici.
(3.) Direktor Zajednice i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća
Zajednice, osim uvjeta propisanih pravilnikom iz stavka 2. ovog članka Statuta,
moraju imati položen stručni ispit za rad u turističkoj zajednici.
(4.) Stručni ispit polaže se pred Ispitnom komisijom nadležnog ministarstva
i prema ispitnom programu, a o položenom ispitu izdaje se uvjerenje.
(5.) Ministar pravilnikom propisuje ispitni program za stručni ispit, sastav
ispitne komisije i način polaganja ispita.
(6.) Iznimno iz stavka 3. ovog članka stručni ispit ne moraju polagati osobe
koje u trenutku zasnivanja radnog odnosa u turističkoj zajednici imaju
odgovarajuću stručnu spremu i najmanje pet godina radnog staža na poslovima u
turizmu u toj stručnoj spremi
(7.) Direktor Zajednice i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća
Zajednice koji u trenutku sklapanja ugovora o radu nemaju položen stručni ispit
za rad u turističkom uredu (u daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti
položiti u roku od jedne godine od dana stupanja na rad.
(8.) Osobi iz prethodnog stavka ovog članka (7) koji ne položi stručni ispit
prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za polaganje stručnog
ispita.
Članak 39.
(1.) Zajednica ima direktora.
(2.) Direktora Zajednice na temelju javnog natječaja imenuje Turističko
vijeće na vrijeme od 4 (četiri) godine (od 01.01.2022.)
(3.) Direktor turističke zajednice, osim uvjeta propisanih pravilnikom iz
članka 38. stavka 2. ovog Statuta, mora ispunjavati i uvjet da mu pravomoćnom
sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili
zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja gospodarstva, dok ta
mjera traje .
(4.) Direktora Zajednice u slučaju odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje
osoba koju turističko vijeće odredi iz redova članova Turističkog vijeća
(5.) Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice ima prava i dužnosti
direktora
Članak 40.
(1.)Direktor Zajednice zastupa Zajednicu, organizira, rukovodi radom i
poslovanjem Zajednice, provodi odluke Turističkog vijeća zajednice i u
granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice i zakonitosti
rada Zajednice. Za svoj rad odgovara Turističkom vijeću i predsjedniku
Zajednice
(2.) Na osnovi ovlasti iz stavka 1. ovog članka direktor Zajednice raspisuje
javni natječaj za radna mjesta u Zajednici
(3.) Do izbora direktora Zajednice, a najduže šest mjeseci, prava i obveze
direktora Zajednice obnaša predsjednik Zajednice (od 01.01.2022.)
Članak 41.
(1.) Direktor Zajednice i drugi zaposlenici u Zajednici ne mogu biti
predsjednicima niti članovi skupštine ili turističkog vijeća niti jedne
turističke zajednice.
(2.) Direktoru zajednice nije dopušteno obavljanje ugostiteljske djelatnosti
i pružanje usluga u turizmu, sukladno posebnom propisu, na području za koje je
osnovana Zajednica.
(3.) Direktor Zajednice ne smije u svojstvu osobe ovlaštene za zastupanje
Zajednice donositi odluke odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na
financijski ili drugi interes njegova bračnog ili izvanbračnog druga, životnog
partnera sukladno posebnom propisu koji regulira životno partnerstvo osoba
istog spola, djeteta, roditelja.
(4.) Direktor Zajednice ne smije bili član upravnog ili nadzornog tijela
trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je član Zajednice.
Članak 42.
Direktor Zajednice:
1. zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice
2. zastupa Zajednicu u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim
državnim tijelima te pravnim osobama za javnim ovlastima)
3. organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice
4. provodi odluke Turističkog vijeća
5. organizira izvršavanje zadaća Zajednice
6. odgovoran je za namjensko korištenje sredstava koja se vode u Zajednici
7. usklađuje materijalne i druge uvjete rada Turističkog ureda i Zajednice
te se brine da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu
sa odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela,
8. najmanje jednom godišnje i svaki put kada turističko vijeće to zatraži,
turističkom vijeću podnosi izvješće o svom radu i radu turističke zajednice
9. na temelju javnog natječaja odlučuje o zapošljavanju radnika u zajednici
i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te o prestanku rada u skladu
sa aktom o ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta zajednice
10. upozorava radnike i tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,
11. odlučuje o službenom putovanju radnika Zajednice, korištenju osobnih
automobila u službene svrhe i o korištenju sredstava reperezentacije,
12. predlaže ustrojstvo i sistematizaciju radnih mjesta Zajednice,
13. odlučuje o povjeri pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni
da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice .
14. potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,
15. priprema zajedno s predsjednikom Zajednice, sjednice turističkog vijeća
i Skupštine Zajednice,
16. predlaže mjere za unapređenje organizacije rada Zajednice,
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, aktima Zajednice i odlukama
tijela Zajednice
Članak 43.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih
kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti
Članak 44.
(1.) Direktor Zajednice može biti razriješen
- Na osobni zahtjev
- Ako zbog izvršavanja ili nemarnog izvršavanja njegove dužnosti Zajednica
nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je izvršavanje tih zadataka bilo otežano.
- Ako je zbog nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog
prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta
- Ako bez opravdanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela
Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
- Ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu
- Ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće direktora o radu direktora
(2.) Prijedlog za pokretanje postupka za razrješenje direktora Zajednice
moraju podnijeti predsjednik , Skupština Zajednice ili Turističko vijeće, a
obvezno ga podnosi u slučajevima iz stavka 1. točaka 2.do 6. ovog članka
(3.) Prije donošenja odluke o razrješenju temeljem stavka 1. točaka 2.do 6.
ovog članka direktoru zajednice se mora dati mogućnost da se očituje o
prijedlogu za razrješenje.
(4.) Odluku o razrješenju direktora Zajednice donosi Turističko vijeće
sukladno članku 28. stavku 3. Statuta
VII. TURISTIČKI INFORMATIVNI CENTAR
Članak 45.
(1.) Radi obavljanje turističko- informativnih poslova Zajednica može
ustrojiti turističko-informativni centar.
(2.) Poslovi turističko-informativnog centra su:
- prikupljanje, obrada, davanje informacija u cilju poticanja i promidžbe
turizma na području destinacije,
- prikupljanje informacija o turističkim potrebama i drugim pojavama u
zemlji i inozemstvu od značaja za turizam destinacije
- informiranje turista o znamenitostima i privlačnosti turističkog okružja,
spomenicima kulture i dr.
- davanje ostalih potrebnih turističkih informacija,
- suradnja s informativnim organizacijama,
- Ostali poslovi utvrđeni odlukama tijela Zajednice
(3.) TIC nema svojstvo pravne osobe
Članak 46.
(1.) Poslove u TIC-u vodi i organizira voditelj TIC-a
(2.) Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a odgovara Turističkom vijeću i
direktoru Zajednice
Članak 47.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u svezi s radom TIC-a uredit će se
općim aktom o ustrojstvu i sistematizaciji kojeg donosi Turističko vijeće na
prijedlog direktora turističke zajednice
ODGOVORNOST ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI
Članak 48.
(1.) Svaki član tijela zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje
svojih dužnosti
(2.) Svaki član tijela Zajednice odgovoran je ta svoj rad tijelu koje ga je
izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su članu Zajednice kojeg
predstavljaju
(3.) Direktor turističke zajednice odgovoran je za zakonito, savjesno,
stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo turističko vijeće
VIII. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak 49.
(1.) Zajednica nastupa u pravnom prometu samostalno - u svoje ime i za svoj
račun.
(2.) Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom
imovinom.
Članak 50.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi se sukladno propisima
kojima se uređuje financijsko poslovanje i računovodstvo neprofitnih
organizacija
Članak 51.
(1.) Zajednica je obvezna financijska sredstva koristiti sukladno programu
rada
(2.) Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada.
(3.) Turističko vijeće je dužno podnijeti Skupštini prijedlog programa rada
u roku koji Skupština odredi
(4.) Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće godine donijeti program
rada za slijedeću godinu
Članak 52.
(1.) Zajednica je obvezna u postupku donošenja godišnjeg programa rada
međusobno se usklađivati i koordinirati s Turističkom zajednicom
Primorsko-goranske županije.
(2.) Zajednica dostavlja prijedlog programa rada za sljedeću poslovnu godinu
Turističkoj zajednici Primorsko- goranske županije
Članak 53.
(1.) Godišnji program rada Zajednica izrađuje po jedinstvenoj metodologiji i
obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog Hrvatske turističke
zajednice.
(2.) Godišnji program rada Zajednice sadrži pojedinačno utvrđene planirane
zadatke i potrebna financijska sredstva za njegovo izvršenje
(3.) Prijedlog programa rada Zajednice dostavlja se članovima Skupštine
Zajednice u roku od osam dana prije održavanja sjednice na kojoj se isti
dokumenti donose.
Članak 54.
(1.) Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program
rada.
(2.) Ako tijekom godine dođe do odstupanja od programa rada u obujam većem
od 5% Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada.
(3.) Izmjene iz stavka 1.2. ovog članka obavljaju se po postupku koji je
propisan za donošenje programa rada,
(4.) Zajednica je dužna godišnji program rada te izmjene odnosno dopune
programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana
donošenja.
Članak 55
(1.) Za izvršenje programa odgovorno je Turističko vijeće
(2.) Naredbodavac za izvršenje programa rada je direktor zajednice
Članak 56.
Turističko vijeće dužno je Skupštini Zajednice podnijeti prijedlog izvješća
o izvršenju programa rada u roku koji Skupština odredi.
Članak 57.
(1.) Prijedlog izvješća o izvršenju programa rada mora se staviti na uvid
članovima Skupštine Zajednice osam dana prije razmatranja u Skupštini
(2.) Izvješće o izvršenju programa dostavlja se Turističkoj zajednici
Primorsko-goranske županije
(3.) Izvješće o izvršenju programa rada za prethodnu godinu donosi Skupština
Zajednice do kraja ožujka tekuće godine
(4.) Zajednica je dužna izvješće o izvršenju programa rada iz stavka 3. ovog
članka objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana
donošenja
(5.) Zajednica se obvezuje izraditi izvješće o izvršenju programa rada
Zajednice po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi
Ministarstvo na prijedlog HTZ-a
(6.)Izvješće o izvršenju programa rada obvezno sadržava podatke o izvršenju
programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima njihovog izvršenja,
izdacima za poslovanje Zajednice i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po
izvorima, financijskom rezultatu, poslovanja, usporedbu programa rada i
njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja
programa, te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma
Članak 58.
(1.) Prihodi Zajednice su
1. Priloga turističkih zajednica iz članka 1. ovog Statuta u skladu s
potpisanim ugovorom
2. Priloga općina i Grada Krka u skladu s potpisanim sporazumom i ugovorom
3. Prihodi od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 10. stavka 2. i
3. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma
4. Priloga Hrvatske turističke zajednice
5. Priloga turističke zajednice Primorsko-goranske županije
6. Priloga Primorsko-goranske županije
2. Osim prihoda iz stavka 1. ovoga članka Zajednica može ostvarivati prihode
iz:
7. Članarina dragovoljnih članova sukladno odluci skupštine Zajednice
8. Dragovoljnih priloga i darova
9. Imovine u vlasništvu
10. Fondova Europske unije i drugih fondova
Prilozi iz stavka 1. i 2. ovoga članka su definirani ključem financiranja
koji se definira prema učešću u ukupnom ostvarenom prometu turističke pristojbe
i članarine prethodne godine po usvojenim završnim izvješćima
Zajednica je obvezna sklapati ugovore za svaku poslovnu godinu sa
turističkim zajednicama i jedinicama lokalnih samouprava
(3.) Zajednica se može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća
financijski zaduživati radi realizacije programa rada, ali ukupna vrijednost
obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne smije prelaziti 10%
financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.
(4.) Troškovi za plaće radnika zaposlenih u Zajednici ne smiju prelaziti 40%
ukupnih prihoda Zajednice.
(5.) Ograničenja iz stavke 4. ovoga članka ne odnosi se na troškove plaća
radnika zaposlenih u turističko-informativnom centru Zajednice (TIC-u)
Članak 59.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u visini koju
posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice
Članak 60.
(1.) U financijskom planu Zajednice može se izdvojiti dio prihoda kao
neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se koristi tijekom godine za
nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz
financijskog plana Zajednice.
(2.) Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće na prijedlog
direktora Zajednice
Članak 61.
Sredstva Zajednice vode se na jednom ili više žiro računa
Članak 62.
(1.) Turističko vijeće zajednice upravlja imovinom Zajednice s pozornošću
urednog i savjesnog gospodarstvenika
(2.) Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti
prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome odlučuje većinom glasova
svih članova Skupštine Zajednice.
IX. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak 63.
Javnost rada zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala
i putem sjednica tijela Zajednice za članove Zajednice, objavom na oglasnoj
ploči Zajednice, na web portalu Zajednice, odnosno putem sredstava javnog
priopćavanja ili na drugi prikladni način.
Članak 64.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za redovito, potpuno i po obliku i
sadržaju pristupačno informiranje javnosti o radu Zajednice
X. POSLOVNA TAJNA
Članak 65.
(1.) Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi odavanje
neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju zajednice i štetilo interesima i
poslovnom ugledu Zajednice.
(2.) Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i podaci su poslovna tajna,
kako i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
(3.) Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i zaposleni u zajednici koji
na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji je utvrđen kao poslovna
tajna.
(4.) Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu je teža
povreda radne dužnosti
XI. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak 66.
(1.) Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji
osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova okoliša sukladno
propisima u Republici Hrvatskoj.
(2.) Posebnu brigu zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara
XII. PRESTANAK RADA ZAJEDNICE
Članak 67.
Zajednica prestaje postojati na temelju:
(1.) Odluke skupštine Zajednice o prestanku Zajednice
(2.) Rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja Zajednice
(3.) Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovog članka Ministarstvo donosi ako:
- Zajednica donosi opće akte suprotno zakonu, statutu ili drugom propisu
- skupština Zajednice nije izabrala članove Turističkog vijeća u roku od 60
dana od dana konstituiranja, isteka njihova mandata ili njihova razrješenja
odnosno od dana podnošenja njihove ostavke
- Zajednica nije održala izbore za novu skupštinu, sukladno zakonu i statutu
- se ni u roku od 60 dana od dana provedenih izbora ne konstituira skupština
Zajednice
- Zajednica nije izvršila mjere koje je u obavljanju stručnog nadzora
naložila skupština zajednice
- Troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici prelaze 40% ukupnih prihoda
zajednice
- Zajednica u roku iz članka 23. stavka 6. zakona o turističkim zajednicama
i promicanju hrvatskog turizma, ne izabere direktora.
Članak 68.
(1.) Ako zajednica prestaje postojati Turistička zajednica
primorsko-goranske županije dužna je okončati poslove Zajednice koji su u
tijeku naplatiti potraživanja i podmiriti vjerovnike.
(2.) Imovinu preostalu nakon namirenja vjerovnika u slučaju prestanka
Zajednice iz stavka 1. ovog članka stječe Turistička zajednica
Primorsko-goranske županije, sukladno Statutu.
XIII. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI
Članak 69.
(1.) Zajednica ima Statut i druge opće akte (pravilnici, odluke, poslovnici)
(2.) Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta.
Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i drugim propisima.
(3.) U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se
odgovarajuće odredbe Statuta.
(4.) Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom daje Skupština zajednice
(5.) Kada se utvrde da opći akt nije u suglasnosti sa Statutom, Skupština
svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak 70.
(1.) Statut donosi uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, Skupština
Zajednice dvotrećinskom većinom ukupnih predstavnika u Skupštini Zajednice.
(2.) Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština Zajednica na svojoj prvoj
sjednici običnom većinom glasova.
(3.) Ostale opće akte donosi Turističko vijeće Zajednice na prijedlog predsjednika
Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće akte za rad i djelovanje stručne
službe Zajednice na prijedlog direktora Zajednice
Članak 71.
Opći akti Turističkog vijeća su:
11. O ustrojstvu
12. O organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta
13. O radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih
14. O obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i ostalim primanjima
15. Drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom Turističkog vijeća
Članak 72.
(1.) Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku i na način određen za
donošenje Statuta.
(2.) Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće
ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice
(3.) Prijedlog izmjene i dopuna Statuta dostavlja se članovima Skupštine
Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i prijedlozi
dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od primitka.
Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje prijedlog
izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu turizma na suglasnost. Nakon
dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta upućuje ga Skupštini
Zajednice na usvajanje.
Članak 73.
(1.) Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«
(2.) Opći akti zajednice oglašavaju se na oglasnoj ploči Zajednice
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 74.
(1.) Zajednica je dužna uskladiti svoje akte i ustrojstvo s odredbama Zakona
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« 52/19)
u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta
(2.) Osobe koje su na dan stupanja na snagu Zakona o turističkim zajednicama
i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« br. 52/19) zatečene na radnom
mjestu direktora Zajednice, obnašat će dužnost direktora do izbora direktora
Zajednice od strane Turističkog vijeća sukladno članku 22. stavku 2. tog
Zakona.
(3.) Do usklađenja općih akata s odredbama ovog Statuta primjenjuju se opći
akti .
(4.) Do konstituiranja novih tijela Zajednice u skladu s ovim Statutom,
dosadašnja tijela nastavljaju s radom
Članak 75.
Ovaj statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«, osim odredbe o mandatu direktora Zajednice kao i
odredbe o obnašanju prava i obveza direktora od strane predsjednika Zajednice
do izbora direktora, a najduže u vremenu od šest mjeseci koje stupaju na snagu
1. siječanja 2022. godine.
Članak 76.
Stupanjem na snagu ovoga Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice
otoka Krka objavljen u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, broj
2/31.01.2011. godine.
Ur. broj: 02/22-20
Predsjednica
TZ otoka Krka
Mr. sc. Mirela Ahmetović, v. r.