16.
Na temelju članka 7. stavka 2., članka 66., 71., 85., i
članka 95. Zakona o radu (»Narodne novine« broj 93/14,
127/17 i 98/19) te članka 43. Statuta Općine Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09, 38/
09, 8/13, 17/14, 29/14, 4/15 - pročišćeni tekst, 39/15 i 7/18), a
u svezi sa člankom 4. stavak. 2 Zakona o zaštiti pučanstva
od zaraznih bolesti (»Narodne novine« broj 79/07, 113/08,
43/09, 130/17), općinski načelnik donosi
ODLUKU
o načinu organizacije rada, rasporedu radnog vremena,
korištenju godišnjeg odmora te visini naknade plaća
radnika u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Matulji
i Dječjem vrtiću Matulji u vrijeme posebnih okolnosti
uzrokovanih virusom SARS-CoV-2
I.
1. Uvodna odredba
Ovom Odlukom uređuje se organizacija rada i mjere
zaštite radnog prostora, raspored radnog vremena, korištenje godišnjeg odmora te visina naknade plaća radnika u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Matulji i Dječjem
vrtiću Matulji, u vrijeme trajanja posebnih okolnosti uzrokovanih virusom SARS-CoV-2.
Pod posebnim okolnostima u smislu ove Odluke podrazumijeva se epidemija bolesti COVID-19 proglašena Odlukom ministra zdravstva od 11. ožujka 2020. godine,
KLASA: 011-02/20-01/143, URBROJ: 534-02-01-2/6-20-01.
2. Organizacija rada, raspored radnog vremena i korištenje godišnjeg odmora u Jedinstvenom upravnom odjelu
Općine Matulji
II.
U Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Matulji za vrijeme trajanja posebnih okolnosti iz točke I. obavljat će se
poslovi koje je moguće obavljati sukladno mjerama i epidemiološkim uvjetima.
U Jedinstvenom upravnom odjelu mora se osigurati
obavljanje nužnih i neodgodivih poslova.
Nužnim i neodgodivim poslovima iz st. 2. ovog članka
smatraju se prijem i otprema pošte, podnošenje odgovora
na tužbe i očitovanja na zahtjev i o rješenju suda i drugih
nadležnih institucija, poslovi praćenja investicija koje su u
tijeku kao i poslovi vezani uz povlačenje sredstava iz EU
i nacionalnih fondova po projektima koji su u tijeku, obavljanje poslova u svezi rada Stožera Civilne zaštite, priprema akata načelnika i Općinskog vijeća koje su nužne
za provedbe odluka Nacionalnog stožera civilne zaštite
RH te preporuka Vlade RH i nadležnih ministarstva.
U slučaju da je isto moguće, u Jedinstvenom upravnom
odjelu obvezni su se obavljati i ostali poslovi u okviru
samoupravnog djelokruga Općine Matulji.
III.
Za vrijeme trajanja posebnih okolnosti radno vrijeme
općinske uprave određuje se u razdoblju od 7.30 do
19.30, svakoga radnoga dana.
Izuzetno, u slučaju izvanredne potrebe, rad službenika
općinske uprave može biti organiziran i u dane vikenda
te neradne dane.
Za vrijeme trajanja posebnih okolnosti službenici kao
niti dužnosnici neće neposredno raditi sa strankama.
Stranke se mogu obratiti općinskoj upravi pisanim
putem, slanjem pismena poštom, faxom ili putem e-mail
adresa te telefona objavljenih i dostupnih na službenim
stranicama Općine Matulji
Izuzetno od stavka 3. moguće je neposredno primanje
stranaka ako je to nužno za obavljanje pojedinog specifičnog posla, uz prethodni dogovor i najavu djelatnicima ili
dužnosnicima.
U slučajevima prijema stranaka iz prethodnog stavka,
obvezan je razmak između sudionika od 2 metra te obostrano korištenje maski i rukavica.
IV.
Rad službenika Jedinstvenog upravnog odjela, za vrijeme trajanja posebnih okolnosti obvezno je organizirati
na način da istovremeno u radnim prostorijama bude prisutan najmanji mogući broj službenika i to organizacijom
rada u smjenama, organizacijom rada od kuće i/ili naizmjeničnim korištenjem godišnjih odmora.
Rad u smjenama organizirati će se na način da se službenici unutar svakog odsjeka, koji obavljaju istovrsne
odnosno povezane poslove ili različite poslove u istoj radnoj prostoriji, dijele u timove od kojih svaki od timova
obavlja poslove i zadatke u različitim smjenama, u okviru
radnog vremena iz točke III.
V.
Službeniku Jedinstvenog upravnog odjela, u slučaju da
isti spada u rizičnu skupinu s obzirom na kronična oboljenja, trudnoću ili godine života, ili je imao kontakt sa osobom kojoj je određena samoizolacija ili dijagnosticirana
bolest poslove i zadatke radnog mjesta mogu obavljati od
kuće ukoliko za to postoje uvjeti i mogućnosti.
Djelatnici koji će poslove obavljati od kuće, isto će činiti
u uredovno radno vrijeme propisano aktom kojim je uređen unutarnji red upravnog odjela, na način i pod uvjetima
kako se posao obavlja na radnom mjestu.
Za vrijeme rada od kuće službenici moraju biti dostupni
na brojevima telefona objavljenim na službenim stranicama Općine Matulji.
Način izvršenja poslova i zadataka koji se obavljaju od
kuće prate voditelji odsjeka u koji pripadaju službenici
koji rade od kuće.
VI.
U slučaju da to dozvoljavaju potrebe posla, službenici su
dužni koristiti godišnji odmor posebice neiskorišteni godišnji odmor iz prethodne godine.
Raspored korištenja godišnjeg odmora određuje se sporazumom pročelnika i službenika, uzimajući u obzir specifičnost poslova i zadataka radnog mjesta, rokove za obavljanje pojedinih zadataka ili druge okolnosti koje utječu na
mogućnost odsustva sa posla.
VII.
U slučaju da, uslijed mjera određenih odlukama Vlade
RH ili Stožera civilne zaštite RH dođe do zabrane rada
svih ili dijela službenika Općine Matulji ili uslijed činjenice
da se službenik nalazi u obveznoj izolaciji uslijed kontakta
za zaraženom osobom, a nije moguće organizirati obavljanje poslova i zadatka radnih mjesta od kuće, službenici koji
ne mogu obavljati poslove i zadatke čime je došlo do prekida njihova rada, obvezni su koristiti godišnji odmor.
Izuzetno do stavka 1. službenici umjesto korištenja
godišnjeg odmora, mogu koristiti plaćeni dopust.
Odredba ovoga stavka ne odnosi se na službenike koji se
nalaze na bolovanju.
3. Organizacija rada, raspored radnog vremena i korištenje godišnjeg odmora u Dječjem vrtiću Matulji
VIII.
U Dječjem vrtiću Matulji za vrijeme trajanja posebnih
okolnosti iz točke I. obavljat će se poslovi koje je moguće
obavljati sukladno mjerama i epidemiološkim uvjetima.
U Dječjem vrtiću Matulji mora se osigurati obavljanje
nužnih i neodgodivih poslova.
Nužnim i neodgodivim poslovima iz st. 2. ovog članka
smatraju se prijem i otprema pošte, domarska služba, čišćenje i dezinfekcija prostora vrtića te drugi poslovi nužni za
provedbe odluka Nacionalnog stožera civilne zaštite RH
te preporuka Vlade RH i nadležnih ministarstva.
IX.
Za vrijeme trajanja posebnih okolnosti rad djelatnika
Dječjeg vrtića Matulji, koji obavljaju nužne poslove iz
točke VIII., obvezno je organizirati na način da istovremeno u radnim prostorijama bude prisutan najmanji
mogući broj djelatnika.
X.
S obzirom da uslijed mjera određenih odlukama Stožera
civilne zaštite RH, Dječji vrtić Matulji, počev od
16.03.2020.godine, ne obavlja usluge predškolskog odgoja
odnosno ne pruža usluge smještaja djece, djelatnicima Dječjeg vrtića Matulji kojima nije moguće organizirati obavljanje poslova na drugi način, prekida se rad počev od
23.03.2020. godine, budući je u razdoblju do 16.03.2020.-
17.03.2020. godine organiziran rad kroz prihvat djece za
koju roditelji nisu organizirali drugi smještaj te kroz dezinfekciju svih radnih prostorija, namještaja i didakte u razdoblju od 18.03.2020. -20.03.2020.godine.
Svi djelatnici dječjeg vrtića Matulji koji ne obavljaju
poslove radnog mjesta, u razdoblju od kada je došlo do
prekida rada 23.03.2020. do 31.03.2020.godine, ostvaruju
pravo na plaćeni dopust.
XI.
Svi djelatnici dječjeg vrtića Matulji koji nisu u mogućnosti obavljati poslove radnog mjesta uslijed trajanja mjera,
obvezni su počev od 01.04.2020.godine koristiti godišnji
odmor i/ili slobodne dane i to na način da se:
- najprije koristi godišnji odmor iz prethodne godine i
slobodni dani, a zatim
- godišnji odmor iz tekuće godine, pri čemu je obvezno
iskoristiti minimalno polovicu dana godišnjeg odmora za
2020.godinu na koju radnik ima pravo
U slučaju da se, nakon što se iskoristi godišnji odmor i/ili
slobodni dani iz stavka 1., nastave posebne okolnosti
odnosno nastavi nemogućnost obavljanja poslova djelatnici
Dječjeg vrtića Matulji obvezni su koristiti i nadalje godišnji
odmor do iskorištenja ukupnog broja dana koji im pripadaju.
Nakon iskorištenja ukupnog broja dana godišnjeg
odmora, djelatnici se nalaze na plaćenom dopustu.
Izuzetno od stavka 3., umjesto korištenja preostalog
godišnjeg odmora, djelatnici mogu koristiti plaćeni dopust.
Odredba stavaka 1. do 4. ne odnosi se na djelatnike Dječjeg vrtića koji se nalaze na bolovanju.
4. Visina naknade za plaćeni dopust
XII.
Za vrijeme trajanja posebnih okolnosti, u slučaju korištenja plaćenog dopusta uslijed prekida rada, službeniku
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Matulji i djelatniku
Dječjeg vrtića Matulji se isplaćuje naknada u visini 80%
prosječne plaće koja mu je isplaćena u prethodna tri mjeseca bez naknada za troškove prehrane i za troškove prijevoza srazmjerno broju dana korištenja plaćenog dopusta u
mjesecu za koji se naknada utvrđuje.
Izuzetno, za razdoblje do 31.03.2020.godine djelatnicima
Dječjeg vrtića Matulji određuje se naknada za plaćeni
dopust u visini prosječne plaće koja mu je isplaćena u prethodna tri mjeseca bez naknada za troškove prehrane i za
troškove prijevoza srazmjerno broju dana korištenja plaćenog dopusta u mjesecu za koji se naknada utvrđuje
Za vrijeme korištenja plaćenog dopusta ne ostvaruje se
pravo na naknadu za troškove prehrane i naknadu za troškove prijevoza.
5. Provedbe mjera zaštite radnih prostorija
XIII.
U radnim prostorijama u zgradi Općine Matulji te Dječjem vrtiću Matulji obvezno se provode maksimalne mjere
zaštite kao što su korištenje zaštitnih rukavica, maski, dezinfekcijskih sredstava te provjetravanje prostorija.
Zabranjeno je održavanje sastanaka uz sudjelovanje više
od 5 osoba i istoj prostoriji.
Organiziranje sastanka uz sudjelovanje do 5 osoba
moguće je izuzetno uz obvezno vođenje evidencije prisutnosti te uz provođenje mjera zaštite (zaštitne rukavice,
dezinfekcijska sredstva, provjetravanje prostora).
XIV.
Zadužuju se Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i
ravnateljica Dječjeg vrtića Matulji za provedbu ove
Odluke.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavit će
se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/20-01/0011
Ur. broj: 2156-04-01/2-01/20-0001
Matulji, 24. ožujka 2020.
OPĆINA MATULJI
Zamjenica načelnika
Eni Šebalj, v. r.
|