II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
9.
Zadaće Zajednice, kao lokalne destinacijske
menadžment organizacije, su sljedeće:
1. Razvoj proizvoda
1.1. sudjelovanje u planiranju i provedbi
ključnih investicijskih projekata javnog sektora i ključnih projekata podizanja
konkurentnosti destinacije
1.2. koordinacija i komunikacija s dionicima
privatnog i javnog sektora u destinaciji
1.3. razvojne aktivnosti vezane uz
povezivanje elemenata ponude u pakete i proizvode - inkubatori inovativnih
destinacijskih doživljaja i proizvoda
1.4. razvoj događanja u destinaciji i drugih
motiva dolaska u destinaciju za individualne i grupne goste
1.5. razvoj ostalih elemenata turističke
ponude s fokusom na cjelogodišnju ponudu destinacije
1.6. praćenje i apliciranje, samostalno ili u
suradnji s jedinicom lokalne samouprave i drugim subjektima javnog ili
privatnog sektora, na natječaje za razvoj javne turističke ponude i
infrastrukture kroz sufinanciranje iz nacionalnih izvora, fondova Europske
unije i ostalih izvora financiranja
1.7. upravljanje kvalitetom ponude u
destinaciji
1.8. strateško i operativno planiranje
razvoja turizma ili proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi
organizacija sustava upravljanja posjetiteljima
1.9. sudjelovanje u izradi strateških i
razvojnih planova turizma na području destinacije
1.10. upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom
1.11. sudjelovanje u provođenju strateških
marketinških projekata koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.
2. Informacije i istraživanja
2.1. izrada i distribucija informativnih
materijala
2.2. stvaranje, održavanje i redovito
kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih
mreža
2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje
turističkim informativnim centrima (ako ima potrebe za njima)
2.4. suradnja sa subjektima javnog i
privatnog sektora u destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva,
funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih
službi na području turističke destinacije
2.5. planiranje, izrada, postavljanje i
održavanje sustava turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s
jedinicom lokalne samouprave
2.6. operativno sudjelovanje u provedbi
aktivnosti sustava eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima
sukladno uputama Turističke zajednice Primorsko- goranske županije i Hrvatske
turističke zajednice kao što su: jedinstveni turistički informacijski portal te
evidencija posjetitelja i svih oblika turističke ponude.
3. Distribucija
3.1. koordiniranje s Turističkom zajednicom
Primorsko- goranske županije u provedbi operativnih marketinških aktivnosti
3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o
turističkoj ponudi na području destinacije u Turističku zajednicu
Primorsko-goranske županije i Hrvatsku turističku zajednicu
3.3. priprema destinacijskih marketinških
materijala sukladno definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i
odobrenje u Turističku zajednicu Primorsko-goranske županije
3.4. pružanje podrške u organizaciji
studijskih putovanja novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji
s Turističkom zajednicom Primorsko-goranske županije te u suradnji s Hrvatskom
turističkom zajednicom
3.5. obavljanje i drugih poslova propisanih
Zakonom i ovim Statutom.
Zajednica je dužna voditi računa da zadaće
koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama
Turističke zajednice Primorsko-goranske županije i Hrvatske turističke
zajednice.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih
turističkih organizacija i srodnih udruženja.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
10.
Zajednica ima obvezatne članove.
Osim obvezatnih članova, Zajednica može imati
i dragovoljne članove.
Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i
fizičke osobe koje na području za koje se osniva Zajednica imaju sjedište ili
podružnicu, pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (u daljnjem
tekstu: poslovna jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski
ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili
obavljaju djelatnost koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam
ima utjecaj.
Djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka
utvrđuju se posebnim propisom kojim se uređuje članarina u turističkim
zajednicama.
Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom
osnivanja turističke zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne
i fizičke osobe na području za koje se osniva Zajednica.
Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici
ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe,
prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom
prebivališta fizičke osobe izvan područja Zajednice, prestankom ostvarivanja
prihoda pružanjem ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili obavljanja
djelatnosti koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima
utjecaj.
Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi
predstavnici mogu birati i biti birani u tijela Zajednice.
Članak
11.
Kao dragovoljni članovi u Zajednicu mogu se
učlaniti pravne ili fizičke osobe koje nisu članovi Zajednice sukladno članku
10. ovoga Statuta.
O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovoga članka
odlučuje Skupština Zajednice.
Dragovoljni članovi Zajednice imaju sva prava
kao i obvezatni članovi.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem. Odluku
o isključenju dragovoljnog člana donijeti će Skupština Zajednice ukoliko se taj
član ne pridržava odredaba ovoga Statuta, odluka i drugih akata tijela
Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Članak
12.
Članovi Zajednice imaju prava, obveze i
odgovornosti da:
- upravljaju poslovima Zajednice i putem
svojih predstavnika sudjeluju u radu Zajednice,
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje
i promicanje turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednice,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njegovo rješavanje,
- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne
odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
aktivnostima očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekovog okoliša,
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave na pitanjima rješavanja poremećaja u
turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima
ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice,
- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih
općih akata,
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela o materijalno-financijskom poslovanju,
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata Zajednice,
- daju podatke i izvješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice
- provode odluke i zaključke što ih donose
tijela Zajednice
- zastupaju dogovorene stavove Zajednice u
Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
13.
Tijela Zajednice su:
1. Skupština
2. Turističko vijeće
3. Predsjednik Zajednice
1. Skupština Zajednice
Članak
14.
Skupština Zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici
fizičkih i pravnih osoba članova Zajednice (u daljnjem tekstu: članovi
Skupštine Zajednice), na način da svaki predstavnik u skupštini predstavlja
određeni broj članova, s time da predstavnici članova Zajednice ne mogu putem
punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.
Članak
15.
Broj predstavnika članova u Skupštini
utvrđuje se razmjerno visini udjela pojedinog člana u prihodu Zajednice, na
način da svakog člana predstavljaju predstavnici s najvišom udjelom prihoda
unutar skupine koju predstavljaju, uz ograničenje da pojedini član može imati
maksimalno 40% predstavnika u Skupštini.
Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 1.
ovoga članka računaju se članarina i 25% turističke pristojbe koje je taj član
uplatio Zajednici, a koje uplate se odnose na obveze u godini koja prethodi
godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice, pa se sukladno tome
broj predstavnika članova Skupštine Zajednice određuje na sljedeći način:
.članovi koji sudjeluju u ukupnom prihodu
Zajednice s 6,01-12% imaju jednog predstavnika
.članovi koji sudjeluju u ukupnom prihodu
Zajednice s 12,01-25% imaju dva predstavnika
.članovi koji sudjeluju u ukupnom prihodu
Zajednice s 25,01-30% imaju tri predstavnika
.članovi koji sudjeluju u ukupnom prihodu
Zajednice s 30,01-40% imaju četiri predstavnika
.članovi koji sudjeluju u ukupnom prihodu
Zajednice s preko 40,01% imaju pet predstavnika
.članovi koji sudjeluju u ukupnom prihodu
Zajednice s pojedinačnim udjelom ispod 6% grupiraju se u sljedeće skupine od
kojih svaka ima pravo na broj predstavnika koji odgovara udjelu pojedine
skupine u ukupnom prihodu Zajednice, i to:
- hoteli
- hosteli, mali hoteli, pansion i vile
- privatni iznajmljivači
- ugostitelji
- ostale djelatnosti povezane s turizmom
(trgovina, usluge, promet, posredovanje i dr.)
Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u
prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova Skupštine iznova će se
utvrditi prema stavku 2. ovoga članka.
U slučaju da kandidat neće ili ne može
obavljati funkciju predstavnika pravo se prenosi na sljedećeg člana iz te grupe
s najvišim prihodima.
Promjenu iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje
Skupština istodobno s donošenjem izvješća o izvršenju programa rada.
Članak
16.
Skupština Zajednice:
1. donosi Statut Zajednice
2. donosi odluku o osnivanju i ustroju,
pravima i dužnostima te načinu poslovanja
3. odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća
4. donosi godišnji program rada Zajednice
5. donosi izvješće o izvršenju programa rada
Zajednice
6. nadzire poslovanje Zajednice
7. odlučuje o zahtjevima za dragovoljno
članstvo
8. donosi odluku o izvješćima koje podnosi
Turističko vijeće
9. utvrđuje visinu članarine za dragovoljne
članove Zajednice
10. donosi Poslovnik o radu Skupštine
Zajednice
11. daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa
12. razmatra i zauzima stavove o
najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i
poduzima radnje za njihovo izvršavanje
13. prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom
14. obvezna je obaviti nadzor najmanje jednom
godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je, pored
navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične većine
članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav zahtjev
Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje
15. nadzire materijalno i financijsko
poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice
16. nadzire izvršenje i provedbu programa
rada Zajednice
Skupština Zajednice bira predstavnike u
skupštinu Turističke zajednice Primorsko-goranske županije iz redova članova
Zajednice te obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom o turističkim zajednicama
i promicanju hrvatskog turizma i ovim Statutom.
Članak
17.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
.opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
.prestankom rada kod člana Zajednice, čiji je
predstavnik,
.na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
18.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
19.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Sjednica Skupštine održava se najmanje dva
puta godišnje.
Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:
.izbora članova Turističkog vijeća ako se
njihov broj smanji za više od dva člana,
.na zahtjev Turističkog vijeća, najmanje
sedam članova Skupštine i direktora Zajednice.
Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne
sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, mogu ju sazvati Turističko
vijeće ili 1/3 članova Skupštine.
Članak
20.
Skupština Zajednice može pravovaljano
odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovice članova Skupštine.
Skupština Zajednice odlučuje većinom glasova
prisutnih članova, osim ako ovim Statutom nije drugačije propisano.
Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje više
od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća sjednica
Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja neodržane
sjednice Skupštine.
Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka, tako
održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne
prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da odlučuje
dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova.
Ako Skupština ne usvoji izvješće o izvršenju
programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici se
raspušta Turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se izabiru
novi članovi Turističkog vijeća.
Način sazivanja i vođenja sjednice Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuju se
Poslovnikom.
2. Turističko vijeće
Članak
21.
Turističko vijeće je izvršno tijelo skupštine
Zajednice.
Turističko vijeće obavlja poslove utvrđene
Zakonom i ovim Statutom.
Turističko vijeće je odgovorno Skupštini
Zajednice.
Članak
22.
Turističko vijeće Zajednice:
1. provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice
2. predlaže Skupštini godišnji program rada
Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada
3. zajedno s izvješćem o izvršenju programa
rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu
4. upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu
i ovom Statutu te sukladno programu rada
5. donosi opće akte za službu Zajednice
6. imenuje direktora Zajednice na temelju
javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice
7. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice
8. daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora
9. donosi Poslovnik o svom radu
10. donosi opće akte koje ne donosi Skupština
11. utvrđuje prijedlog Statuta i prijedlog
izmjena Statuta
12. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o
njegovom radu, te obavezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju
navedenog izvješća
13. priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština
14. potiče suradnju s drugim turističkih
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno
uključene u turistički promet
15. odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s programom rada
16. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom
i ovim Statutom
Članak
23.
Izvješće o radu Turističkog vijeća iz članka
22. točke 3. ovoga Statuta sadrži podatke o:
1. održanim sjednicama Turističkog vijeća
(koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i
slično)
2. aktima koje je donijelo Turističko vijeće
(naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog glasa po
pojedinom članu)
3. načinu praćenja izvršenja programa rada i
financijskog plana Zajednice.
Članak
24.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika
i osam članova koje bira skupština Zajednice iz redova članova Zajednice,
vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz redova članova
Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u turizmu
(pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i slično).
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
25.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koji je izabran:
.razrješenjem od strane Skupštine Zajednice
.na osobni zahtjev
Član Turističkog vijeća može biti opozvan ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ne provodi
odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira novog člana
na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
Članak
26.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
Članak
27.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko je na sjednici nazočno više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
nazočnih članova.
Iznimno od stavka 2. ovoga članka, odluku o
razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom većinom
glasova svih članova Turističkog vijeća.
Članovi Turističkog vijeća Zajednice ne mogu
putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu
Turističkog vijeća.
Članak
28.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća uređuje se Poslovnikom.
3. Predsjednik Zajednice
Članak
29.
Predsjednik Zajednice predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik skupštine Zajednice i
predsjednik Turističkog vijeća Zajednice.
Dužnost predsjednika Zajednice može obnašati
i osoba koju, iz redova članova Zajednice, odredi općinski načelnik, a koja
može obnašati dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata
općinskog načelnika od strane kojeg je određena.
Osobe iz stavaka 2. i 3. ovoga članka za
obnašanje dužnosti predsjednika Zajednice ne primaju naknadu.
U trenutku razrješenja općinskog načelnika
sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne i područne (regionalne)
samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, te u navedenom
slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira
izbore općinskog načelnika.
Članak
30.
Predsjednik Zajednice:
.predstavlja Zajednicu,
.saziva i predsjeda Skupštini Zajednice,
.saziva i predsjeda Turističkom vijeću,
.organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti Zajednice u skladu sa zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice,
.brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice,
.pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom.
.brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća,
.potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće,
.obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
31.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, Skupštini zajednice predsjedava zamjenik predsjednika
Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
4. Radna tijela
Članak
32.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet,
komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuju sastav, djelokrug
rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
33.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor turističke zajednice.
Direktor turističke zajednice može dati pismenu
punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovoga članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH
POSLOVA U ZAJEDNICI
Članak
34.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice može se osnovati stručna služba.
Sjedište stručne službe je u sjedištu
Zajednice.
Članak
35.
Obavljanje stručnih i administrativnih
poslova obuhvaća osobito ove poslove:
- provođenje zadatka utvrđenih programom rada
Zajednice
- obavljanje stručnih i administrativnih
poslova u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice
- obavljanje stručnih i administrativnih
poslova u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice
- obavljanje pravnih, financijskih i
knjigovodstvenih poslova, kadrovskih i općih poslova, vođenje evidencija i
statističkih podatka utvrđenih propisima i aktima Zajednice
- izradu analiza, informacija i drugih
materijale za potrebe tijela Zajednice
- organiziranje rada turističko -
informativnog centra
- davanje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice
- obavljanje i drugih poslova koje odrede
tijela Zajednice.
Članak
36.
Odluku o osnivanju i nazivu stručne službe
donosi Turističko vijeće Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta u Zajednici utvrđuje Turističko vijeće aktom o
ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Zajednice.
Članak
37.
Na radne odnose zaposlenih u Zajednici
primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije propisano.
Ministar pravilnikom propisuje posebne uvjete
glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i
sposobnosti koje moraju ispunjavati zaposleni u Zajednici.
Direktor Zajednice i radnici na stručnim
poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja ugovora o
radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u daljnjem
tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od dana
stupanja na rad.
Radniku iz prethodnog stavka ovoga članka
koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana
roka za polaganje stručnog ispita.
Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe
koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 5 godina radnog staža na
poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Članak
38.
Zajednica ima direktora.
Direktora Zajednice na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine (od
01.01.2022.)
Direktor turističke zajednice, osim uvjeta
propisanih pravilnikom iz članka 37. stavka 2. ovog Statuta, mora ispunjavati i
uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije
izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz
područja gospodarstva, dok ta mjera traje.
Direktora turističke zajednice, u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće odredi iz
redova članova Turističkog vijeća.
Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice ima
prava i dužnosti direktora.
Članak
39.
Direktor turističke zajednice zastupa
Zajednicu, organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice, provodi odluke
Turističkog vijeća Zajednice i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za
poslovanje Zajednice i zakonitost rada Zajednice. Za svoj rad odgovara
Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.
Na osnovi ovlasti iz stavka 1. ovoga članka
direktor turističke zajednice raspisuje javni natječaj za radna mjesta u
Zajednici.
Do izbora direktora turističke zajednice, a
najduže šest mjeseci, prava i obveze direktora turističke zajednice iz stavka
1. ovoga članka obnaša predsjednik Zajednice (od 01.01.2022.)
Članak
40.
Direktor Zajednice i drugi radnici zaposleni
u Zajednici ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine ili
turističkog vijeća niti jedne turističke zajednice.
Direktoru Zajednice nije dopušteno obavljanje
ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u turizmu, sukladno posebnom
propisu, na području za koje je osnovana Zajednica.
Direktor Zajednice ne smije u svojstvu osobe
ovlaštene za zastupanje Zajednice donositi odluke odnosno sudjelovati u
donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes njegova bračnog
ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno posebnom propisu koji
regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta ili roditelja.
Direktor Zajednice ne smije biti član
upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član Zajednice.
Članak
41.
Direktor Zajednice:
1. zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice
2. zastupa Zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima, te pravnim osobama za javnim
ovlastima
3. organizira i rukovodi radom i poslovanjem
turističke zajednice
4. provodi odluke Turističkog vijeća
5. organizira izvršavanje zadaća Zajednice
6. u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je
za poslovanje Zajednice i zakonitost rada turističke zajednice
7. usklađuje materijale i druge uvjete rada
turističke zajednice i brine se da poslovi i zadaće budu na vrijeme i
kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada
Zajednice i njezinih tijela
8. najmanje jednom godišnje i svaki put kada
Turističko vijeće to zatraži, Turističkom vijeću podnosi izvješće o svom radu i
radu turističke zajednice
9. na temelju javnog natječaja odlučuje o
zapošljavanju radnika u turističkoj zajednici i raspoređivanju radnika na
određena radna mjesta, te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i
sistematizaciji radnih mjesta u turističkoj zajednici
10. upozorava djelatnike turističke zajednice
i tijela Zajednice na zakonitost njihovih odluka
11. odlučuje o službenom putovanju djelatnika
Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju
sredstava reprezentacije
12. predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
radnih mjesta u turističkoj zajednici
13. odlučuje o provjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice
14. potpisuje poslovnu dokumentaciju
Zajednice
15. priprema, zajedno sa predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice
16. predlaže mjere za unapređenje
organizacije rada turističke zajednice
17. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
42.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Članak
43.
Direktor turističke zajednice može biti
razriješen:
1. na osobni zahtjev
2. ako zbog neizvršenja ili nemarnog vršenja
svoje dužnosti Zajednica nije mogla vršiti svoje zadatke ili je izvršenje tih
zadataka bilo otežano
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
direktora o radu direktora.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora, predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće moraju
podnijeti u slučaju iz stavka 1. točka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga članka.
Prije donošenja odluke o razrješenju,
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora turističke
zajednice donosi Turističko vijeće sukladno članku 22. stavku 6. Statuta.
U slučaju razrješenja direktora Zajednice,
Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice.
VII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
44.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
Turističko vijeće.
VIII. TURISTIČKI INFORMATIVNI CENTAR
Članak
45.
Radi obavljanja turističko - informativnih
poslova Zajednica može ustrojiti turističko - informativni centar (u daljnjem
tekstu: TIC)
Poslovi TIC-a su:
- prikupljanje, obrada i davanje informacija
u cilju poticanja i promidžbe turizma na području destinacije,
- prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
destinacije,
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnosti turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.
- davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
- suradnja s informativnim organizacijama,
- ostali poslovi utvrđeni odlukama tijela
Zajednice.
TIC nema svojstvo pravne osobe.
Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj
TIC-a.
Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a
odgovara Turističkom vijeću i direktoru turističke zajednice.
Članak
46.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi s radom TIC-a uredit će se općim aktom o ustrojstvu i sistematizaciji
kojeg donosi Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
47.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
48.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se sukladno propisima kojima se uređuje financijsko poslovanje i
računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
49.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada.
Zajednica je obvezna financijska sredstva
koristiti sukladno programu rada.
Turističko vijeće je dužno podnijeti
Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.
Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće
godine donijeti program rada za sljedeću godinu.
Zajednica je obvezna u postupku donošenja
godišnjeg programa rada međusobno se usklađivati i koordinirati s Turističkom
zajednicom Primorsko-goranske županije.
Godišnji program rada Zajednice izrađuje se
po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na
prijedlog Hrvatske turističke zajednice.
Prijedlog godišnjeg programa rada Zajednica
je dužna dostaviti Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije najmanje
15 dana prije održavanja sjednice skupštine na kojoj se odlučuje o prijedlogu
godišnjeg programa rada.
Članak
50.
Godišnji program rada Zajednice sadrži
pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za
njihovo izvršenje.
Prijedlog programa rada Zajednice obvezno se
dostavlja na razmatranje članovima Skupštine Zajednice osam dana prije
održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Članak
51.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene,
odnosno dopune programa rada.
Izmjene iz stavka 2. ovog članka obavljaju se
po postupku koji je propisan za donošenje programa rada.
Zajednica je dužna godišnji program rada te
izmjene odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u
roku od osam dana od dana donošenja.
Članak
52.
Za izvršenje programa rada odgovorno je Turističko
vijeće.
Naredbodavac za izvršenje godišnjeg programa
rada je direktor turističke zajednice.
Turističko vijeće dužno je Skupštini
Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji
Skupština odredi.
Skupština Zajednice dužna je svake godine do
kraja ožujka tekuće godine donijeti izvješće o izvršenju programa rada za
prethodnu godinu.
Izvješće o izvršenju programa rada za
prethodnu godinu Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici
Primorsko-goranske županije.
Izvješće o izvršenju programa rada obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka,
izdacima njihova izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad
tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu
poslovanja, usporedbu programa rada i njegovog ostvarenja s obrazloženjem
odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa te procjenu učinka poduzetih
aktivnosti na razvoj turizma.
Zajednica se obvezuje izraditi izvješće o
izvršenju programa rada Zajednice po jedinstvenoj metodologiji i obveznim
uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog Hrvatske turističke zajednice.
Prijedlog izvješća o izvršenju programa rada
mora se staviti na uvid članovima skupštine Zajednice osam dana prije
razmatranja na skupštini Zajednice.
Zajednica je dužna izvješće o izvršenju
programa rada iz stavka 1. ovoga članka objaviti na svojim mrežnim stranicama u
roku od osam dana od dana donošenja.
Članak
53.
Prihodi Zajednice su:
1. turistička pristojba, sukladno posebnom
propisu koji uređuje turističku pristojbu
2. članarina, sukladno posebnom propisu koji
uređuje članarine u turističkim zajednicama
3. prihodi od obavljanja gospodarskih
djelatnosti iz članka 10. stavka 3. Zakona.
Osim prihoda iz stavka 1. ovoga članka
Zajednica može ostvarivati i prihode iz:
- proračuna jedinice lokalne samouprave
- članarine dragovoljnih članova sukladno
odluci skupštine Zajednice
- dragovoljnih priloga i darova
- imovine u vlasništvu
- fondova Europske unije i drugih fondova.
Zajednica se može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije programa rada, ali
ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne smije
prelaziti 10 % financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.
Troškovi za plaće radnika zaposlenih u
Zajednici ne smiju prelaziti 40 % ukupnih prihoda Zajednice.
Ograničenje iz stavka 4. ovoga članka ne
odnosi se na troškove plaća radnika zaposlenih u turističko-informativnom
centru Zajednice.
Članak
54.
Obvezatni članovi Zajednice plaćaju članarinu
Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
55.
U godišnjem programu rada Zajednice može se
izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se
koriste tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz programa rada Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće na prijedlog direktora Zajednice.
Članak
56.
Sredstva Zajednice vode se na jedinstvenom
žiro-računu.
Članak
57.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće
mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome odlučuje
većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
58.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči Zajednice, na web-portalu
Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladni
način.
Članak
59.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o
radu Zajednice.
XI. POSLOVNA TAJNA
Članak
60.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, kako i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak
koji je utvrđen kao poslovna tajna i nakon prestanka radnog odnosa u Zajednici.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
61.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIII. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
62.
Zajednica ima Statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti sa Zakonom i drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa
Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove
pojedine odredbe.
Članak
63.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom ukupnih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće
akte za rad i djelovanje stručne službe Zajednice na prijedlog direktora
Zajednice.
Članak
64.
Opći akti Zajednice su akti:
- o ustrojstvu,
- o organizaciji i sistematizaciji radnih
mjesta,
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
- o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i
ostalim materijalnim pravima radnika,
- drugi akti utvrđeni Statutom i odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
65.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od
primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje
prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na
usvajanje uz prethodnu suglasnost Ministarstva.
Članak
66.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice.
Opći akti Zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XIV. PRESTANAK RADA ZAJEDNICE
Članak
67.
Zajednica prestaje postojati na temelju:
1. odluke Skupštine Zajednice o prestanku
Zajednice
2. rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja
Zajednice.
Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovoga članka
Ministarstvo donosi ako:
- Zajednica donosi opće akte suprotno zakonu,
statutu ili drugom propisu
- Skupština Zajednice nije izabrala članove
Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka njihova
mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove ostavke
- Zajednica nije održala izbore za novu
skupštinu, sukladno Zakonu i Statutu
- se ni u roku od 60 dana od dana provedenih
izbora ne konstituira Skupština Zajednice
- Zajednica nije izvršila mjere odnosno ako
je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora naložilo
Ministarstvo
- Zajednica nije izvršila mjere koje je u
obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice
- troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici
prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice.
- Zajednica, u roku iz članka 22. stavka 5.
Zakona, ne izabere direktora.
Članak
68.
Ako Zajednica prestaje postojati Turistička
zajednica Primorsko-goranske županije dužna je okončati poslove Zajednice koji
su u tijeku, naplatiti potraživanja i podmiriti vjerovnike.
Imovinu preostalu nakon namirenja vjerovnika,
u slučaju prestanka Zajednice iz stavka 1. ovoga članka, stječe Turistička
zajednica Primorsko-goranske županije, sukladno Statutu.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
69.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu Statuta.
Do usklađenja općih akata s odredbama Statuta
primjenjuju se postojeći opći akti.
Do konstituiranja novih tijela turističke
zajednice općine Lovran u skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela nastavljaju
s radom.
Članak
70.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Općine Lovran (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 5/10, 8/14 i 8/18.)
Članak
71.
Ovaj Statut stupa na snagu osam dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, osim odredbe o
mandatu direktora Zajednice kao i odredbe o obnašanju prava i obveza direktora
od strane predsjednika Zajednice do izbora direktora, a najduže u vremenu od
šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2022. godine.
Lovran, 30. ožujka 2020.
Predsjednik
Bojan
Simonič, mag. oec., v. r.