1.
Na temelju članka 30. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»NN« broj: 68/18, 110/18), uz prethodnu suglasnost Općinskog
vijeća Općine Baška (KLASA: 021-05/20-01/1, URBROJ: 2142-03-01/1-20-11) sa
sjednice od dana 17. ožujka 2020. godine, Uprava TD BAŠKA d.o.o., Baška, Palada
88, OIB: 82947171108, kao isporučitelj komunalne usluge ukopa donosi
Opće
uvjete isporuke komunalne usluge ukopa
unutar groblja na području općine Baška
1. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Općim uvjetima o isporuci komunalne
usluge ukopa unutar groblja na području općine Baška (u daljnjem tekstu: Opći
uvjeti) utvrđuju se:
- uvjeti pružanja, odnosno korištenja
komunalne usluge
- međusobna prava i obveze isporučitelja i
korisnika komunalne usluge
- način mjerenja, obračuna i plaćanja
isporučene komunalne usluge.
Članak
2.
Isporučitelj uslužne komunalne usluge ukopa
pokojnika je TD BAŠKA d.o.o., Palada 88 iz Baške (u daljnjem tekstu:
Isporučitelj usluge).
Korisnici komunalne usluge ukopa su pravne i
fizičke osobe koje koriste uslugu ukopa, a to može biti član obitelji
pokojnika, odnosno treća osoba koja organizira i podmiruje troškove ukopa (u
daljnjem tekstu: Korisnik usluge).
Usluga ukopa obuhvaća poslove utvrđene
cjenikom od preuzimanja umrle osobe do ukopa na groblju.
Članak
3.
Uprava groblja dužna je osiguravati trajno i
kvalitetno obavljanje komunalne usluge i održavati groblja u stanju
funkcionalne ispravnosti.
Uprava groblja dužna je u obavljanju
djelatnosti postupati po načelima komunalnog gospodarstva.
Uprava groblja dužna je poduzimati mjere i
aktivnosti radi povećanja kvalitete usluga.
2. MEĐUSOBNA PRAVA I OBVEZE ISPORUČITELJA I
KORISNIKA KOMUNALNE USLUGE
Članak
4.
Ugovorni odnos zaključuje se po primitku
zahtjeva za isporuku Usluge.
Podnošenjem zahtjeva iz stavka 1. ovog
članka, Korisnik prihvaća Opće uvjete u cijelosti.
Članak
5.
Ovlaštena osoba uprave groblja prilikom
zaprimanja zahtjeva Korisnika usluge za ukop pružit će Korisniku usluge sve
potrebne informacije vezane uz organizaciju ukopa.
Korisnik usluge dužan je upravi groblja
dostaviti potpunu dokumentaciju za ukop sukladno posebnim propisima, te dati
istinite podatke potrebne za isporuku usluge i to:
- podatke o grobnom mjestu u koje želi
obaviti ukop,
- podatke o korisniku grobnog mjesta i/ili
nositelju prava ukopa u grobno mjesto,
- podatke o umrloj osobi,
- podatke o Korisniku usluge.
Ako Korisnik usluge ne raspolaže podacima o
grobnom mjestu u koje pokojnik ima pravo ukopa, ovlaštena osoba uprave groblja
utvrdit će podatke i položaj o grobnom mjestu u koje Korisnik usluge želi
ukopati pokojnika.
Članak
6.
Ovlaštena osoba uprave groblja po službenoj
dužnosti Korisniku usluge na terenu pokazuje položaj grobnog mjesta u koje će
se izvršiti ukop pokojnika.
Članak
7.
Zahtjev za ukop može se podnijeti radnim
danom (ponedjeljak - petak) u uredovno vrijeme uprave groblja.
Ukop pokojnika se može obaviti najranije 24
sata nakon nastupanja smrti u dogovoru s Isporučiteljem, a u pravilu se obavlja
najkasnije 48 sati nakon nastupanja smrti.
Ukopi se ne obavljaju subotom, nedjeljom,
blagdanima i praznicima.
Članak
8.
Upravlja groblja preuzima posmrtne ostatke
pokojnika koje doprema ovlaštena osoba.
Prilikom preuzimanja lijesa s pokojnikom vrši
se kontrola pratećih dokumenata: dozvola za ukop umrle osobe (obavezno ovjerena
žigom bolnice ili mrtvozorničke službe), a za pokojnika koji se doprema sa
područja izvan granica Republike Hrvatske radi ukopa na groblju u Republici
Hrvatskoj, potrebna je međunarodna posmrtna putovnica (Leichenpass).
Ovlaštena osoba koja prevozi lijes obavezno
mora na lijes zalijepiti naljepnicu na kojoj se nalaze osnovni podatci o
pokojniku.
Članak
9.
Isporučitelj usluge dužan je pažljivo
postupati sa imovinom Korisnika. Prije početka radova (dizanja pokrovne ploče
ili iskopa) dužan je pregledati grobno mjesto i susjedne grobove i u slučaju
oštećenja upozoriti korisnike, kako bi se spriječili naknadni prigovori.
Isporučitelj nije odgovoran za štetu nastalu
na izgrađenoj opremi i uređajima (nadgrobna ploča, spomeni, ograda, ukrasi i
sl.) ako za nastalu štetu nema dokaza ili je prouzroči treća osoba.
Članak
10.
Iskopavanje i prijenos posmrtnih ostataka
obavlja se sukladno posebnim propisima.
Iskopavanje i prijenos posmrtnih ostataka,
odnosno urne u drugo grobno mjesto može se odobriti na zahtjev članova uže
obitelji pokojnika. Ako su članovi uže obitelji umrli prije osobe čiji se
prijenos traži, zahtjev mogu podnijeti drugi srodnici, prema redoslijedu
utvrđenom zakonskim propisima o nasljeđivanju, odnosno druga ovlaštena osoba.
Iskopavanje i prijenos posmrtnih ostataka
obavlja uprava groblja.
Iskopavanje posmrtnih ostataka iz groba može
se odobriti nakon proteka 15 godina od posljednjeg ukopa u grob.
Prijenos posmrtnih ostataka iz grobnice u
drugo grobno mjesto može se odobriti pod uvjetom da je pokojnik pokopan u
kovinskom lijesu, bez obzira na protek vremena od dana ukopa do dana prijenosa.
Za iskopavanje i prijenos posmrtnih ostataka
potrebna je suglasnost svih korisnika grobnog mjesta iz kojega se posmrtni
ostatci vade i grobnog mjesta u koje se posmrtni ostatci prenose.
3. NAČIN MJERENJA, OBRAČUNA I PLAĆANJA
ISPORUČENE KKOMUNALNE USLUGE
Članak
11.
Cijene usluge utvrđene su cjenikom kojeg
donosi Isporučitelj usluge uz prethodnu suglasnost Načelnika Općine Baška.
Cjenik iz stavka 1. ovog članka objavljuje se
na oglasnoj ploči i mrežnoj stranici TD BAŠKA d.o.o. (www. tdbaska.hr).
Članak
12.
Nakon izvršene usluge Isporučitelj usluge
dužan je obračunati izvršenu uslugu na temelju važećeg cjenika i izdati račun
Korisniku usluge.
Korisnik usluge dužan je u roku od 15 dana
platiti isporučenu uslugu.
Članak
13.
Korisnik ima pravo, u roku 8 (osam) dana od
dana primitka računa, uložiti pisani prigovor na obračun naknade za uslugu.
U slučaju utvrđenja osnovanosti prigovora iz
prethodnog stavka, Isporučitelj će izvršiti usklađenje obračuna u svojim
poslovnim knjigama.
4. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
14.
Ovi Opći uvjeti objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, na mrežnoj stranici Općine Baška
(www.baska.hr), te na oglasnoj ploči i mrežnoj stranici uprave groblja
(www.tdbaska.hr).
Članak
15.
Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu osmoga dana
od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Baška, 18. ožujka 2020.
Uprava
Društva:
Karla
Jurešić, mag. iur., v. r.