22.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2020. godini
(»Narodne novine« broj 12/19), točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za
utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda
javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2020. godini (»Narodne
novine« broj 128/19), članka 28. točke 23. Statuta Primorsko-goranske županije
(»Službene novine« broj 23/09, 9/13, 25/13- pročišćeni tekst, 5/18, 8/ 18 -
pročišćen tekst) i članka 84. Poslovnika Županijske skupštine
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/09, 16/13 i 25/13 -
pročišćeni tekst), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 26.
sjednici održanoj 6. veljače 2020. godine donijela je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
minimalnog financijskog standarda za decentralizirane
funkcije osnovnog i srednjeg školstva u 2020. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i
načinu financiranja minimalnog financijskog standarda za decentralizirane
funkcije osnovnog i srednjeg školstva u 2020. godini (u daljnjem tekstu:
Odluka), utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda u
okvirima bilanciranih sredstava po namjenama utvrđenim u Odluci Vlade RH o
kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnih, srednjih škola i
učeničkih domova u 2020. godini.
II.
OBVEZE USTANOVA ŠKOLSTVA PREMA ODLUCI O
IZVRŠAVANJU PRORAČUNA PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE ZA 2020. GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna
Primorsko-goranske županije za 2020. godinu (»Službene novine« broj 29/19 - u
daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju Proračuna) u postupku planiranja i
izvršavanja Proračuna utvrđene su obveze ustanova školstva kojima je Županija
osnivač, a koje su uvrštene u Registar korisnika Proračuna Primorsko-goranske
županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana
je obveza proračunskih korisnika da do 15. siječnja 2020. godine dostave
Upravnom tijelu nadležnom za obrazovanje svoje financijske planove i planove
nabave usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu za 2020. godinu.
Financijski planovi se razrađuju po tromjesečjima, vodeći računa o dospijeću
planiranih obveza.
Ustanovama školstva koje pravovremeno ne
dostave financijske planove Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se
odobriti korištenje proračunskih sredstava.
Člankom 32. Odluke o izvršavanju Proračuna
propisana je i obveza škola da dostavi godišnji izvještaj o poslovanju,
najkasnije 30 dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom o financijskom
izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«, broj 3/15, 93/15,
135/15, 2/17 i 28/17).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i
prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka
poslovanja.
III.
Temeljem Odluka Vlade RH u Proračunu
Primorsko- goranske županije za 2020. godinu osigurana su sredstva za decentralizirane
funkcije nužne za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba
osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, te za financiranje smještaja i
prehrane učenika srednjih škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i
načini financiranja rashoda ustanova školstva u okvirima ukupnih bilanciranih
sredstava po sljedećim namjenama i to:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju
se školama sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo i prema
ekonomskoj klasifikaciji obuhvaćaju:
. skupinu 32 - Materijalni rashodi,
. skupinu 34 - Financijski rashodi.
Ukupna sredstva kojima raspolaže svaka
osnovna i srednja škola za materijalne i financijske rashode je zbroj sredstava
koji se ostvaruje prema kriterijima i mjerilima za:
1.1.Opseg djelatnosti
1.2.Stvarne troškove
1.3.Specifične programe koji se izvode u
sklopu redovnog nastavnog plana i programa rada škole
1.1. Kriteriji i mjerila za izračun sredstava
prema opsegu djelatnosti
Sredstva prema opsegu djelatnosti priznaju se
osnovnim i srednjim školama prema podacima o visini rashoda realiziranih
tijekom 2019. godine, sukladno smjernicama i uputama za planiranje.
Ukupno raspoloživ iznos sredstava utvrđen
prema ovom kriteriju osnovne i srednje škole dužne su rasporediti na
materijalne rashode unutar skupine 32 i financijske rashode unutar skupine 34.
(Ova sredstva ne raspoređuju se za materijalne rashode za energente, usluge
prijevoza učenika u školu, zakupnine, premije osiguranja, komunalnu naknadu,
vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća, naknade za prijevoz zaposlenika srednjih
škola, nastavni materijal za praktičnu nastavu srednjih strukovnih škola).
Prilikom raspodjele ukupno utvrđenih
sredstava prema opsegu djelatnosti, škole su obvezne planirati sljedeće
namjene:
. obveznu pedagošku dokumentaciju za početak
i kraj školske godine prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške
dokumentacije i evidencije o učenicima,
. liječničke i sistematske preglede temeljem
Kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama i usluge
zdravstvenog nadzora prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
. usluge periodičnih pregleda i kontrolnih
ispitivanja objekata i opreme, servisiranja opreme u kotlovnici škole, usluge
servisiranje vatrogasnih aparata, te usluge mjerenja emisija plinova,
. računalne usluge za održavanje programa
Županijske riznice i drugih programa neophodnih za rad škole.
Preostala raspoloživa sredstva škole
raspoređuju prema vlastitim potrebama po namjenama unutar materijalnih i
financijskih rashoda skupina 32 i 34 ekonomske klasifikacije.
Navedeni kriterij ne odnosi se na učeničke
domove.
1. 2. Kriteriji i mjerila za izračun
sredstava za stvarne troškove
Prema kriterijima i mjerilima za stvarne troškove,
škole raspolažu sredstvima za materijalne rashode iz skupine 32 ekonomske
klasifikacije. Ovi rashodi ne priznaju se osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za energente za zagrijavanje,
rasvjetu i pogon škole priznaju se školama do iznosa prosječne godišnje
potrošnje, na bazi izračuna za posljednje tri godine. Škole su obvezne
planirati navedene rashode na način da planirane godišnje količine pomnože s
trenutno važećom cijenom pojedinog energenta, uzimajući u obzir i indekse
kretanja cijena. U slučaju odstupanja stvarno potrebnih količina od planiranih
moguće je uz suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje izvršiti
prenamjenu dijela planiranih sredstava.
Rashodi za zakupnine prostora i opreme, nužne
za izvršenje nastavnog plana i programa, priznaju se školama prema utvrđenim
ugovornim obvezama škole, a uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog
odjela za odgoj i obrazovanje na ugovor prije njegovog zaključivanja.
Rashodi za premije osiguranja imovine i
djelatnosti priznaju se školama temeljem provedene zajedničke javne nabave koju
za većinu škola provodi Županija, a izuzete iz javne nabave su škole koje imaju
sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima priznaju
troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
Rashodi za komunalnu naknadu, vodnu naknadu i
uslugu odvoza smeća priznaju se školama temeljem rješenja ili računa izdanih od
nadležnih tijela. Ovi rashodi iznimno se priznaju i osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za usluge održavanja i čišćenja
objekata potrebnih za realizaciju redovitog nastavnog plana i programa rada
škole za koje škola nema osigurane kadrove, priznaju se prema ugovorenim
obvezama, a uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje na ugovor prije njegovog zaključivanja.
Učenički domovi stvarne rashode vezane za
smještaj i prehranu učenika (od I. do V. razreda srednjih škola) planiraju po
prirodnoj vrsti troška.
Navedeni rashodi priznaju se učeničkim
domovima u iznosu od 6.300,00 kuna po učeniku godišnje, a razliku domovi
financiraju iz participacije roditelja. Naknade za smještaj i prehranu učenika
u 2020. godini financiraju se učeničkim domovima u razdoblju od 01. siječnja do
30. lipnja i od 01. rujna do 31. prosinca tekuće godine.
Pored navedenog priznaju se i sljedeći
stvarni rashodi:
Osnovnim školama
. Rashodi za usluge prijevoza učenika
osnovnih škola sukladno obvezi iz članka 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u
osnovnoj i srednjoj školi priznaju se osnovnim školama do stvarnog iznosa za:
- obveze iz zaključenih ugovora Županije ili
škole s odabranim prijevoznikom (škole su obvezne planirati u svojim planovima
iznose temeljem ugovorenih cijena, te uzeti u obzir promjenu broja učenika
tokom godine),
- za usluge prijevoza učenika vozilom u
vlasništvu škole, uključujući izdatke za redovito servisiranje vozila,
registraciju, nabavu auto guma i motornog goriva,
- za usluge prijevoza kojeg obavljaju
roditelji učenika zbog nemogućnosti korištenja javnog prijevoza, za koji se
priznaje iznos do visine 10% važeće cijene goriva po prijeđenom kilometru.
Srednjim školama
. Rashodi za naknade za troškove prijevoza
zaposlenika na posao i s posla, na način kako je to utvrđeno Temeljnim
kolektivnim ugovorom za službenike i namještenike u javnim službama odnosno
kolektivnim ugovorom za zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
. Rashodi za nastavni materijal za izvođenje
praktične nastave i vježbi u sklopu teorijske nastave u školskim radionicama,
kabinetima i laboratorijima strukovnih škola.
Učeničkim domovima
. Rashodi za naknade za troškove prijevoza
zaposlenika na posao i s posla, na način kako je to utvrđeno Temeljnim
kolektivnim ugovorom za službenike i namještenike u javnim službama odnosno
kolektivnim ugovorom za zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
. Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju
za početak i kraj školske godine prema Pravilniku o obrascima i sadržaju
pedagoške dokumentacije i evidencije o učenicima u srednjim školama i učeničkim
domovima.
. Rashodi za liječničke i sistematske
preglede temeljem Kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim
službama i usluge zdravstvenog nadzora prema Zakonu o zaštiti pučanstva od
zaraznih bolesti.
. Rashode za usluge periodičnih pregleda i
kontrolnih ispitivanja objekata i opreme, servisiranje opreme u kotlovnici
doma, servisiranje vatrogasnih aparata, te usluge mjerenja emisija plinova.
. Rashodi za premije osiguranja imovine i
djelatnosti priznaju se učeničkim domovima temeljem provedene zajedničke javne
nabave koju za većinu škola i učeničkih domova provodi Županija, a izuzeti iz
javne nabave su učenički domovi koji imaju sklopljene višegodišnje police s
osiguravajućim kućama, te se njima priznaju troškovi polica u visini prethodno
ugovorenih iznosa.
1.3. Kriteriji i mjerila za specifične programe
koji se izvode u sklopu redovnog nastavnog plana i programa rada škole
Pojedine škole u sklopu nastavnog plana i
programa rada škole provode specifične programe za koje je potrebno osigurati
dodatna sredstva za materijalne rashode.
Dodatna sredstva za materijalne rashode
priznaju se školama za sljedeće namjene:
Osnovne škole
. za obrazovanje učenika romskog podrijetla,
priznaju se povećani troškovi nastavnog materijala i higijenskih potrepština,
do iznosa utvrđenog financijskim planom škole,
. Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u
Delnicama za održavanje bazena priznaju se povećani troškovi utroška vode,
usluge kontrole ispravnosti vode, čišćenja i održavanja bazena, do iznosa
utvrđenog financijskim planom škole.
Srednje škole
. certifikacije sustava upravljanja
kvalitetom (redovno obrazovanje pomoraca prema STCW konvenciji) sukladno
utvrđenim ugovornim obvezama, uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog
odjela za odgoj i obrazovanje na ugovor prije njegovog zaključivanja,
. za dokovanje školskog broda, sukladno
utvrđenim ugovornim obvezama uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog
odjela za odgoj i obrazovanje prije zaključivanja ugovora,
. za izvođenje praktične nastave učenika u
školama koje izvode obrazovni program za zanimanje u pomorstvu u visini
stvarnog troška, a prema nastavnom planu i programu rada škole, na koji
suglasnost daje Ministarstvo. Izvođenje praktične nastave učenika obavlja se na
školskom brodu »Kraljica mora«, u vlasništvu Ministarstva pomorstva, prometa i
infrastrukture.
Ustanove školstva dužne su, I. izmjenama i
dopunama Proračuna Primorsko-goranske županije za 2020. godinu, uskladiti svoje
financijske planove za 2020. godinu s iznosima utvrđenim u Financijskim
planovima za materijalne i financijske rashode, iskazanim u tabelarnom prikazu
Tablica 1a-OŠ i 1b-SŠ i učenički domovi koji su sastavni dio ove Odluke.
V.
STVARNI TROŠKOVI KOJI SE REALIZIRAJU PO
POSEBNIM ZAHTJEVIMA
Škole po posebnom zahtjevu mogu koristiti
sredstva za rashode koje ne mogu unaprijed planirati. Ova sredstva odobravaju
se u trenutku nastanka potrebe. Zahtjev za korištenje tih sredstava škole su
dužne dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje. To su:
1. Rashodi za intervencije na objektima i
opremi, odnosno popravci manjih kvarova koji se ne mogu unaprijed planirati i
to:
. otklanjanje nedostataka utvrđenih
inspekcijskim rješenjem ili zapisnikom ovlaštene tvrtke,
. popravci manjih kvarova na objektima,
. popravci vozila i opreme u vlasništvu
škole.
Prije otklanjanje štete škola je dužna
utvrditi da li je nastala šteta pokrivena sklopljenim policama osiguranja.
U slučaju da osiguravajuće društvo ne pokriva
nastalu štetu škola mora od Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje zatražiti
suglasnost za izvođenje radova. U tu svrhu potrebno je Odjelu dostaviti:
- prijavu o nastalom događaju,
- zapisnik o nastaloj šteti ili inspekcijsko
rješenje,
- fotografije oštećenja,
- troškovnika planiranih radova.
Ukoliko na temelju dostavljene dokumentacije
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje utvrdi opravdanost hitnog izvođenja radova
na otklanjanu nedostataka, dostavit će
ustanovi školstva pisanu
suglasnost s odobrenim iznosom financiranja.
2. Rashodi za pravnu pomoć u vođenju sudskih
postupaka u kojima je škola stranka u postupku (osim postupaka proizašlih iz
radnih odnosa). Škola je obvezna o poduzetim aktivnostima obavijestiti Upravni
odjel za odgoj i obrazovanje u roku od 15 dana od dana pokretanja postupka.
Zahtjev za refundacijom sredstava škole su dužne dostaviti odmah po primitku, s
priloženim računima i/ili drugom dokumentacijom.
3. Rashodi za izradu projektno tehničke
dokumentacije i procjene vrijednosti od strane ovlaštenih osoba, neophodni za
otklanjanje nedostataka po zahtjevu škole i/ili nadležnih inspekcijskih službi,
uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Ove rashode škole ne uključuju u financijske
planove.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I
FINANCIJSKIH RASHODA
Škole su obvezne u svrhu planiranja i
izvršavanja svojih Financijskih planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili
doznaku sredstava, koristiti računalni program »Riznica PGŽ«.
Materijalni i financijski rashodi do visine
utvrđene Financijskim planom plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom
direktno dobavljačima ili iznimno na žiro račun (kroz knjigu K09) i to na
temelju zahtjeva škole za plaćanje/transfer putem »Riznice PGŽ«.
Računi za plaćanje škole unutar knjige K-12
unose se u Program svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju i
dostavljaju samo dva puta mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospijeća
računa.
Elementi računa koji se unose u program
»Riznica PGŽ« moraju biti vjerodostojni i moraju odgovarati elementima
originalnog dokumenta na temelju kojeg se unose.
Ravnatelj škole svojim potpisom na Zahtjevu
za plaćanje jamči da je odobrio plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti
do 12. u mjesecu, a drugi Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Izuzetak su samo računi za plaćanje
električne energije i odvoza smeća ukoliko su isti dostavljeni školama s prekratkim
rokom dospijeća, te se isti mogu posebnim Zahtjevom dostaviti i izvan navedenih
termina dostave.
Zahtjeve za plaćanje (potpisane i ovjerene)
škole dostavljaju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel
odobrava plaćanje samo ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim
pozicijama proračuna, vrstom troška i opisom troška koji obvezno mora
odgovarati kontu).
Uz zahtjev za plaćanje, škole su obvezne
dostaviti samo preslike računa za troškove lož ulja/plina/peleta.
Za sve ostale materijalne i financijske
rashode škole su dužne dostaviti dokumentaciju tek po posebnom zahtjevu
Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Škole koje razgraničavaju pojedine troškove s
nekom drugom ustanovom/školom (temeljem potpisanih sporazuma o razgraničenju
troškova), unose u Zahtjev za plaćanje isključivo svoj dio troškova.
VII.
2. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE
TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
Škole i učenički domovi dužni su tijekom
listopada tekuće godine za narednu godinu, prijaviti potrebe za investicijskim
održavanjem objekata i opreme koji su u funkciji nastave/smještaja učenika
(učenički domovi), s procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj
i obrazovanje koji temeljem dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana
rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
osnovnih škola, srednjih škola i učeničkih domova (u daljnjem tekstu: Planovi
rashoda investicijskog održavanja).
Uvrštenje školske ustanove u Plan rashoda
investicijskog održavanja ovisi o stanju objekata i opreme, o utvrđenim
prioritetima uvažavajući zadovoljenje potreba nastavnog procesa.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju
investicijskog održavanja zgrada u 2020. godini kako slijedi:
- otklanjanje nedostataka po inspekcijskim
rješenjima,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
- održavanje sanitarija i vodovodnih
instalacija,
- održavanje krovova,
- održavanje elektroinstalacija,
- održavanje vanjskih otvora (prozori i
vrata),
- održavanje unutrašnjih uređenja,
- ostali zahvati.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u
suradnji s Upravnim odjelom za proračun, financije i nabavu provodi javnu odnosno
jednostavnu nabavu radova investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave
Primorsko-goranske županije za 2020. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u
Planu rashoda investicijskog održavanja.
Prije početka postupka nabave radova, školi
se dostavlja na znanje preslika troškovnika planiranih radova. U postupak
nabave uključen je predstavnik škole i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova
investicijskog održavanja objekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Po završetku radova, u postupku primopredaje
učestvuje i ovlašteni predstavnik škole.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje unosi
dokumentaciju o izvršenim radovima u program RIZNICA PGŽ. Ukoliko
računi/situacije glase na Županiju ove rashode ustanove školstva ne
evidentiraju u svojim knjigovodstvenim evidencijama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba
izvođenja žurnih, nepredviđenih radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo
sigurnost učenika i nastavni proces, škole takvu potrebu prijavljuju Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz
»sredstava rezervi« utvrđenih Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje
ulaze i sredstva nastala kao razlika između planirane i ugovorene cijene
radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene
i dopune Planova investicijskog održavanja.
Planovi rashoda za materijal, dijelove i
usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih i srednjih škola te
učeničkih domova za 2020. godinu sastavni su dio ove Odluke i nalaze se u
tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica 2a - OŠ, 2b - SŠ i 2c - UD).
VIII.
3. RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE
IMOVINE I DODATNIH ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
Planom rashoda za nabavu proizvedene
dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2020. godinu
(u daljnjem tekstu: Plan rashoda za kapitalne projekte), planirani su kapitalni
projekti osnovnog i srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2020.
godine.
3.1. Dugotrajna imovina - opremanje škola
Škole su dužne tijekom listopada tekuće
godine za narednu godinu prijaviti potrebe za opremanjem, uredskom opremom i
školskim namještajem, komunikacijskom opremom, sportskom i glazbenom opremom,
opremom za održavanje i zaštitu, te za posebne namjene, s procjenom njezine
vrijednosti.
Raspored opreme po školama utvrđuje se do
iznosa iz Plana rashoda za kapitalne projekte, a iskazuje se Planovima
opremanja osnovnih i srednjih škola za 2020. godinu (Nastavno: Operativni plan
opremanja).
Nabavu istovrsne opreme, provodi
Primorsko-goranska županija objedinjenim postupcima nabave, sukladno Planu
nabave Primorsko-goranske županije za 2020. godinu.
Po isporuci opreme, škole su dužne istu
evidentirati u svojim poslovnim knjigama temeljem dokumenata o primitku opreme.
3.2. Dodatna ulaganja na nefinancijskoj
imovini - kapitalni projekti
Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini
odnose se na kapitalne projekte koji obuhvaćaju dugotrajna ulaganja u
izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje škola.
Sredstva za kapitalne projekte raspoređuju se
za:
. prethodno preuzete obveze iz zaključenih
ugovora i sporazuma s drugim subjektima,
. nova ulaganja u pripremljene projekte
izgradnje novih ili rekonstrukcije postojećih objekata,
. pripremu projektne dokumentacije za buduća
ulaganja.
Aktivnosti oko pripreme kapitalnih projekata
provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Za kapitalne projekte kojima je nositelj
realizacije Županija, postupak nabave provodi Primorsko-goranska županija,
sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za 2020. godinu. U postupak
nabave uključen je i predstavnik škole - korisnika.
Sve aktivnosti vezane uz izvođenje radova
provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Utvrđivanje prava vlasništva za svaki
novoizgrađeni ili dograđeni objekt predmet je posebnih odluka.
Ukoliko se u financiranju kapitalnih
projekata, osim sredstava osiguranih u Županijskom proračunu osiguravaju i
sredstva iz proračuna jedinice lokalne samouprave, odnosno Državnog proračuna
RH, međusobni odnosi uređuju se posebnim sporazumima, koji uz ostalo sadrže i
odredbu o utvrđivanju prava vlasništva nad kapitalnim projektom.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene
i dopune Planova kapitalnih ulaganja te Planova opremanja.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za osnovno i srednje
školstvo za 2020. godinu nalazi se u tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica
3a), čiji sastavni dio su i Planovi opremanja osnovnih škola i ustanova
srednjeg školstva za 2020. godinu koji se nalaze u tabelarnom prikazu
raspodjele (Tablica 3b-OŠ i Tablica 3c-SŠ i uč.domovi).
IX.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH
RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno
koristi više škola, ili se njima koriste škola i neka druga ustanova (subjekt),
korisnici su obvezni zaključiti međusobni sporazum kojim se razgraničavaju
troškovi prema kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da škole, odnosno škola i druga
ustanova (subjekt) ne mogu postići dogovor o razgraničenju, dužne su u dogovore
uključiti Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška,
kriteriji za razgraničavanje (udio u korištenju sredstava rada i prostora),
način i rok plaćanja.
Škola plaća isključivo svoj dio troškova, dok
ostali dio troškova podmiruje ustanova (subjekt) s kojom škola zajednički
koristi prostor ili sredstva rada, i to izravno dobavljačima ili na žiro-račun
škole.
X.
Ravnatelj škole odgovoran je za točnost,
pravodobnost i istinitost podataka, kao i za namjensko trošenje sredstava.
XI.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, sukladno
Uredbi Vlade RH, može unutar ukupnih bilančnih prava, a u skladu s objektivnim
potrebama, predložiti preraspodjelu sredstava po korisnicima i namjenama, o
čemu je dužan prethodno izvijestiti krajnje korisnike iz svoje nadležnosti.
XII.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske
županije da tijekom godine, na prijedlog Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje, svojim odlukama, unutar ukupno bilanciranih sredstava, izvrši
preraspodjelu sredstava po korisnicima i namjenama, odnosno donosi izmjene i
dopune Financijskih planova, Planova rashoda investicijskog održavanja i Plana
rashoda za kapitalne projekte.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/20-01/1
Ur. broj: 2170/1-01-01/5-20-31
Rijeka, 6. veljače 2020.
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik
Fabijanić, v. r.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*