8.
Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08, 61/11, 4/18 i 112/19), članka 52. točka 11.
Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 23/ 09, 9/13, 25/13 - pročišćeni tekst, 5/18 i 8/18 - pročišćeni
tekst), i članka 28. stavka 1. Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela
Primorsko-goranske županije (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
29/19), na prijedlog pročelnice Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i
ruralni razvoj Župan Primorsko-goranske županije, dana 21. siječnja 2020.
godine donio je,
P R
A V I L N I K
o unutarnjem redu Upravnog odjela turizam,
poduzetništvo i ruralni razvoj
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Pravilnikom o unutarnjem redu Upravnog odjela
za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: Pravilnik)
utvrđuje se unutarnje ustrojstvo, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni
i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja, vođenje upravnog
postupka i rješavanje o upravnim stvarima, lake povrede službene dužnosti, te
druga pitanja od značaja za rad Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i
ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: Upravni odjel) u skladu sa statutom i općim
aktima Primorsko-goranske županije.
Riječi i izrazi koji se upotrebljavaju u ovom
Pravilniku, a imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškom
ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.
Članak
2.
Upravni odjel obavlja poslove određene
zakonom, Statutom Primorsko-goranske županije, Odlukom o ustrojstvu i
djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije, ovim Pravilnikom i
drugim propisima.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO UPRAVNOG ODJELA
Članak
3.
U Upravnom odjelu kao unutarnje ustrojstvene
jedinice ustrojavaju se:
1. Odsjek za poduzetništvo i ruralni razvoj
koji obavlja upravne i stručne međusobno povezane poslove koji se odnose na:
- pripremu, provođenje i praćenje programa i
mjera razvitka turizma u skladu sa strateškim planovima razvoja turizma
Županije i suradnju s turističkim zajednicama i strukovnim udruženjima iz
područja turizma;
- praćenje stanja u području gospodarstva,
predlaganje i provođenje mjera promicanja razvoja, sustavnog unapređivanja i
tehnološkog razvoja malog i srednjeg poduzetništva i obrtništva;
- suradnju s domaćim i stranim institucijama,
udruženjima i centrima koji se bave razvojem poduzetništva i inovacija;
- praćenje provedbe nacionalnog programa
ruralnog razvoja te pripremu, provođenje i praćenje programa i mjera ruralnog
razvoja u Županiji u području poljoprivrede poduzetništva, turizma i šumarstva;
- praćenje stanja u području poljoprivrede,
predlaganje i provođenje programa i mjera za razvoj poljoprivrede, stočarstva,
vinogradarstva, vinarstva i proizvodnje hrane, posebno autohtonih proizvoda i
ribarstva;
- praćenje dodjele državnog poljoprivrednog
zemljišta u zakup, te pripremanje i sudjelovanje u provedbi programa i mjera
okrupnjavanja i navodnjavanja poljoprivrednog zemljišta;
- predlaganje i provođenje programa i mjera
razvoja u području šumarstva i drvoprerađivačke industrije i suradnja sa
subjektima iz navedenog područja;
- primjena propisa iz područja lovstva, a
posebice provođenje postupaka davanja u zakup zajedničkih lovišta, te
predlaganje i provođenje mjera i programa razvitka lovstva i suradnja sa
subjektima iz navedenog područja;
- primjena propisa iz područja zaštite
životinja, a posebice sudjelovanje u pripremi i predlaganju akata i mjera
kojima se uređuje zaštita napuštenih i izgubljenih životinja te praćenje
izvršenja;
- praćenje i koordiniranje rada trgovačkih
društava i ustanova iz nadležnosti Upravnog odjela, a u kojima je Županija član
ili osnivač, te podnošenje izvješća o njihovom radu;
- predlaganje i kandidiranje projekata od
interesa za Županiju i obavljanje stručnih poslova vezanih za programe Europske
unije i Republike Hrvatske;
- sudjelovanje u izradi strateških i ostalih
dokumenata Županije.
2. Odsjek za gospodarstvo i turizam koji
obavlja upravne i stručne međusobno povezane poslove koji se odnose na
povjerene poslove državne uprave:
- upis novog obrta, statusnih i ostalih
promjena obrta u obrtni registar;
- izdavanje obrtnica, vođenje obrtnog
registra i drugih propisanih evidencija, te izdavanje potvrda iz istih;
- izdavanje odobrenja za obavljanje domaće
radinosti i za obavljanje sporednog zanimanja;
- utvrđivanje udovoljavaju li pravne osobe
koje obavljaju obrt uvjetima za obavljanje pojedinih vrsta djelatnosti iz pravilnika
o vezanim i povlaštenim obrtima;
- utvrđivanje propisanih minimalnih uvjeta u
ugostiteljskim objektima te na razvrstavanje i kategorizaciju ugostiteljskih
objekata;
- razvrstavanje i kategorizaciju objekata u
kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu;
- utvrđivanje minimalnih uvjeta za vrstu i
kategoriju objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge na obiteljskom
poljoprivrednom gospodarstvu;
- utvrđivanje uvjeta prostora, opremljenosti
prostora odgovarajućom opremom u stambenom ili poslovnom prostoru namijenjenom
za obavljanje djelatnosti dadilje
- izdavanje rješenja o odobrenju za pružanje
usluga turističkog vodiča;
- utvrđivanje minimalnih uvjeta za vrstu
plovnih objekata; utvrđivanje minimalnih uvjeta luka nautičkog turizma koje se
ne kategoriziraju;
- utvrđivanje ispunjavanja minimalnih
tehničkih uvjeta i drugih propisanih uvjeta za prodajne objekte, opremu i
sredstva za obavljanje djelatnosti trgovine;
- izdavanje i oduzimanje dozvola za
obavljanje poslova javnog komisionara Hrvatskoj gospodarskoj komori za pojedinu
javnu komisionu prodavaonicu, odnosno javnom komisionaru te obavljanje općeg
nadzora nad radom javnih komisionara;
- donošenje rješenja u prvom stupnju o
utvrđivanju razloga prestanka zadruge u zakonom propisanim slučajevima;
- utvrđivanje naknada za promjenu namjene
poljoprivrednog zemljišta; prikupljanje potrebne dokumentacije za izradu
zahtjeva i davanje mišljenja te suglasnosti u postupku izrade prostornih
planova; vođenje evidencije o promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta;
- obavljanje poslova koji se odnose na
registraciju dobavljača božićnih drvaca i na izdavanje dozvole za krčenje,
odnosno čistu sječu šume;
- izdavanje rješenja o ispunjavanju uvjeta za
obavljanje pogrebničke djelatnosti.
III. NAČIN UPRAVLJANJA
Članak
4.
Poslove Odsjeka za gospodarstvo i turizam
izvan sjedišta Upravnog odjela obavljaju samostalni izvršitelji.
Poslovi iz stavka 1. ovog članka obavljaju se
u Crikvenici, Čabru, Delnicama, Krku, Malom Lošinju, Opatiji, Rabu Vrbovskom.
Članak
5.
Radom Upravnog odjela upravlja pročelnik.
Pročelnik ima jednog pomoćnika.
Odsjekom upravlja voditelj Odsjeka.
Za zakonitost i učinkovitost rada Upravnog
odjela, pročelnik odgovora Županu i zamjeniku Župana kojem su povjereni poslovi
i praćenje stanja u djelokrugu Upravnog odjela.
Voditelj Odsjeka za svoj rad odgovara
pročelniku Upravnog odjela.
Članak
6.
Pomoćnik pročelnika zamjenjuje pročelnika
Upravnog odjela u slučaju njegova kraćeg izbivanja ili spriječenosti u radu, a
u slučaju njegove odsutnosti ili ukoliko radno mjesto nije popunjeno, drugi
rukovodeći službenik kojeg ovlasti pročelnik.
IV. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA
Članak
7.
U Upravnom odjelu se sistematizira 35 radnih
mjesta sa 48 izvršitelja kao i dva privremena radna mjesta za potrebe rada na
projektima ARCA ADRIATICA i Adri.SMartFish.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Broj izvršitelja, nazivi i opisi poslova
radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, te opisi
razine standardnih mjerila za klasifikaciju radnih mjesta propisani Uredbom o
klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi,
navedeni su u prilogu: Sistematizacija radnih mjesta u Upravnom odjelu, koji je
sastavni dio ovog Pravilnika, a koji se ne objavljuje.
Članak
8.
Kada poslove pojedinog radnog mjesta obavlja
više izvršitelja, nadređeni službenik raspoređuje obavljanje poslova
službenicima tog radnog mjesta uzevši u obzir trenutne potrebe i prioritete
službe.
V. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O
UPRAVNIM STVARIMA
Članak
9.
U upravnom postupku postupa službenik u opisu
poslova kojeg je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.
Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim
stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne
stvari.
Kada je službenik, u opisu poslova kojega je
vođenje upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan, spriječen
ili ako radno mjesto nije popunjeno, za vođenje postupka, odnosno rješavanje o
upravnoj stvari nadležna je osoba koju odredi neposredno nadređeni službenik,
odnosno pročelnik.
VI. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI
Članak
10.
Kao lake povrede službene dužnosti, pored već
utvrđenih zakonom, smatraju se i:
1. nemaran ili nesavjestan odnos prema
imovini koja je povjerena u službi ili u svezi sa službom;
2. nekorektan odnos i neuljudno ponašanje
prema suradnicima, drugim službenicima i namještenicima ili strankama;
3. uskraćivanje ili ne pružanje stručne
pomoći drugim službenicima i namještenicima u izvršavanju njihove službe i
radnih zadataka;
4. učestalo primanje privatnih posjeta kojima
se ometa proces rada i ostali službenici i namještenici;
5. ulaženje u zgrade i prostorije upravnih
tijela izvan radnog vremena, bez odobrenja pročelnika Upravnog odjela i upisa u
odgovarajuću knjigu na recepciji ili evidenciju prisutnosti na radu;
6. prikrivanje manjih oštećenja na imovini
ili sredstvima povjerenim službeniku ili namješteniku u službi ili u svezi sa
službom;
7. nedovoljno vođenje brige o osobnoj
urednosti i izgledu obzirom na poslove koji se obavljaju;
8. ako službenik više od tri puta tijekom
mjeseca neopravdano zakasni na rad ili ranije ode s posla ili koristi dnevni
odmor dulje od 30 minuta, kao i u slučaju nejavljanja nadređenom službeniku;
9. nejavljanje neposredno nadređenom
službeniku u slučaju zakašnjenja na posao;
10. nepoštivanje zakonskih odredbi te drugih
podzakonskih akata o zaštiti na radu, kao i Pravilnika o zaštiti na radu za
upravna tijela Primorsko-goranske županije;
11. uznemiravanje ostalih službenika na neki
od načina utvrđenih odredbama Pravilnika o radu službenika i namještenika u
upravnim tijelima Primorsko-goranske županije;
12. neizvršavanje pisanih i/ili usmenih
naputaka za rad;
13. nepoduzimanje mjera zaštite osobnih
podataka sukladno propisima koji uređuju područje zaštite osobnih podataka.
VII. OSTALA PITANJA OD ZNAČAJA ZA RAD
UPRAVNOG ODJELA
Članak
11.
Službenici Upravnog odjela dužni su:
- redovno pratiti svu pravnu regulativu koja
se odnosi na njihov djelokrug rada;
- svakodnevno kroz svoj rad, odnosno
obavljanje poslova provoditi i unapređivati sustav kvalitete;
- raditi i surađivati na pripremi i izradi EU
projekata iz svog djelokruga rada;
- u obavljanju poslova radnog mjesta na koje
su raspoređeni surađivati sa službenicima drugih upravnih tijela Županije, te
ustanovama i trgovačkim društvima kojima je Županija (su)osnivač;
- surađivati sa upravnim tijelima drugih
jedinica lokalne samouprave na području Županije, a ako to narav posla
zahtijeva i sa upravnim tijelima ostalih jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave u Republici Hrvatskoj.
Članak
12.
Pročelnik Upravnog odjela ovlašten je za
potpisivanje akata iz djelokruga Upravnog odjela, osim onih akata koji se
upućuju nositeljima i zamjenicima nositelja predstavničke i izvršne vlasti
državnih tijela i tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a
koje potpisuje Župan.
Članak
13.
Pročelnik Upravnog odjela može ovlastiti
rukovodećeg službenika Upravnog odjela za potpisivanje akata iz djelokruga
Upravnog odjela.
Članak
14.
Pročelnik Upravnog odjela može po ovlaštenju
Župana, putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan način,
davati izvješća o obavljanju poslova isključivo iz djelokruga Upravnog odjela.
Članak
15.
Službenici Upravnog odjela dužni su, pored
obavljanja poslova radnog mjesta na kojeg su raspoređeni, sudjelovati u radu
stalnih ili povremenih tijela u koja su imenovani odlukom Župana ili Županijske
skupštine.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
16.
Temeljem ovog Pravilnika, u roku od dva
mjeseca od dana njegova stupanja na snagu, donijeti će se rješenja o rasporedu
službenika na radna mjesta.
Na službenike koji ne budu raspoređeni u
skladu s odredbom stavka 1. ovog članka primjenjuju se odredbe propisa koji se
odnosi na raspolaganje službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi.
Članak
17.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika
prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Upravnog odjela za turizam,
poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije, KLASA:
023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-13-5 od 20. kolovoza 2013. godine, Pravilnik
o izmjenama Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela za turizam,
poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije
KLASA: 023-08/13-01/3,
URBROJ: 2170/1-06-02/2-14-61 od 3. rujna 2014. godine, Pravilnik o izmjeni
Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i
ruralni razvoj Primorsko-goranske županije KLASA: 023-08/13-01/3, URBROJ:
2170/1-06-02/2-17-139 od 4. listopada 2017. godine, Pravilnik o izmjenama
Pravilnika Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj
Primorsko-goranske županije KLASA: 023-08/13- 01/3, URBROJ:
2170/1-06-02/2-18-162 od 6. rujna 2018. godine, Pravilnik o dopuni Pravilnika o
unutarnjem redu Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj
Primorsko-goranske županije KLASA: 023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-182
od 28. prosinca 2018. godine i Pravilnik o izmjenama Pravilnika o unutarnjem
redu Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj
Primorsko-goranske županije KLASA: 023,-08/13- 01/3, URBROJ:
2170/1-06-02/2-19-189 od 27. veljače 2019. godine.
IX. STUPANJE NA SNAGU PRAVILNIKA
Članak
18.
Ovaj Pravilnik objavit će se »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. veljače 2020.
godine.
Klasa: 023-01/20-01/6
Ur. broj: 2170/1-06-02/2-20-2
Rijeka, 21. siječnja 2020.
Župan
Zlatko
Komadina, dipl. ing., v. r.