7.
Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08, 61/11 i 4/18), članka 52. točka 11. Statuta
Primorsko-goranske županije (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
23/09, 9/ 13, 25/13 - pročišćeni tekst, 5/18 i 8/18 - pročišćeni tekst), i
članka 28. stavka 1. Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela
Primorsko-goranske županije (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
29/19), na prijedlog pročelnice Upravnog odjela za socijalnu politiku i mlade,
Župan Primorsko-goranske županije, dana 20. siječnja 2020. godine donio je,
P R
A V I L N I K
o unutarnjem redu Upravnog odjela za socijalnu
politiku i mlade
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Pravilnikom o unutarnjem redu Upravnog odjela
za socijalnu politiku i mlade (u daljnjem tekstu: Pravilnik) utvrđuje se
unutarnje ustrojstvo, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi
uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja, vođenje upravnog postupka
i rješavanje o upravnim stvarima, lake povrede službene dužnosti, te druga
pitanja od značaja za rad Upravnog odjela za socijalnu politiku i mlade (u
daljnjem tekstu: Upravni odjel) u skladu sa statutom i općim aktima
Primorsko-goranske županije.
Riječi i izrazi koji se upotrebljavaju u ovom
Pravilniku, a imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškom
ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.
Članak
2.
Upravni odjel obavlja poslove određene
zakonom, Statutom Primorsko-goranske županije, Odlukom o ustrojstvu i
djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije, ovim Pravilnikom i
drugim propisima.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO UPRAVNOG ODJELA
Članak
3.
U Upravnom odjelu kao unutarnje ustrojstvene
jedinice ustrojavaju se:
1. Pododsjek za socijalnu politiku, mlade i
društveno poduzetništvo koji obavlja upravne i stručne međusobno povezane
poslove koji se odnose na uvjete za prikupljanje i pružanje humanitarne pomoći
i provođenje humanitarne akcije, vođenje odgovarajućih upisnika kolektivnih
ugovora i sindikalnih udruga, očevidnika ugovora o radi pomoraca, izdavanje
potvrda o uzdržavanju i obiteljskom statusu i potvrda za povlaštenu i/ili
besplatnu vožnju osoba, utvrđivanje prava na zdravstvenu zaštitu neosiguranih
osoba, praćenje materijalnog i financijskog poslovanja ustanova socijalne skrbi
kojima je osnivač Županija i centara za socijalnu skrb na području Županije,
koordiniranje aktivnosti vezanih uz razvoj društveno-poduzetničkih inicijativa
na razini Županije, te poslove vezane uz unapređenje položaja mladih te razvoj
demografskih mjera i programa.
2. Pododsjek za hrvatske branitelje i ratne
stradalnike koji obavlja upravne i stručne međusobno povezane poslove koji se
odnose na priznavanje i ostvarivanje zakonskih prava hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, HRVI iz Domovinskog rata, članova
obitelji smrtno stradalih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog
rata, mirnodopskih vojnih invalida, stradalih pirotehničara i članova njihovih
obitelji, te civilnih žrtava iz Domovinskog rata i ostalih ratnih stradalnika.
Članak
4.
Poslove Pododsjeka za hrvatske branitelje i
ratne stradalnike izvan sjedišta Upravnog odjela obavljaju samostalni izvršitelji.
Poslovi iz stavka 1. ovog članka obavljaju se
u Crikvenici i Delnicama.
III. NAČIN UPRAVLJANJA
Članak
5.
Radom Upravnog odjela upravlja pročelnik, a
radom Pododsjeka upravlja voditelj Pododsjeka.
Za zakonitost i učinkovitost rada Upravnog
odjela, pročelnik odgovora Županu i zamjeniku Župana kojem su povjereni poslovi
i praćenje stanja u djelokrugu Upravnog odjela.
Voditelj Pododsjeka za svoj rad odgovara
pročelniku Upravnog odjela.
Članak
6.
U slučaju kraćeg izbivanja pročelnika
Upravnog odjela ili njegove spriječenosti u radu zamjenjuje ga Voditelj
Pododsjeka kojeg on ovlasti.
IV. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA
Članak
7.
U Upravnom odjelu se sistematizira 17 radnih
mjesta s 20 izvršitelja.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Broj izvršitelja, nazivi i opisi poslova
radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, te opisi
razine standardnih mjerila za klasifikaciju radnih mjesta propisani Uredbom o
klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi,
navedeni su u prilogu: Sistematizacija radnih mjesta u Upravnom odjelu, koji je
sastavni dio ovog Pravilnika, a koji se ne objavljuje.
Članak
8.
Kada poslove pojedinog radnog mjesta obavlja
više izvršitelja, nadređeni službenik, raspoređuje obavljanje poslova
službenicima tog radnog mjesta, uzevši u obzir trenutne potrebe i prioritete
službe.
V. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O
UPRAVNIM STVARIMA
Članak
9.
U upravnom postupku postupa službenik u opisu
poslova kojeg je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.
Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim
stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne
stvari.
Kada je službenik, u opisu poslova kojega je
vođenje upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan, spriječen
ili ako radno mjesto nije popunjeno, za vođenje postupka, odnosno rješavanje o
upravnoj stvari nadležna je osoba koju odredi neposredno nadređeni službenik,
odnosno pročelnik.
VI. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI
Članak
10.
Kao lake povrede službene dužnosti, pored već
utvrđenih zakonom, smatraju se i:
1. nemaran ili nesavjestan odnos prema
imovini koja je povjerena u službi ili u svezi sa službom;
2. nekorektan odnos i neuljudno ponašanje
prema suradnicima, drugim službenicima i namještenicima ili strankama;
3. uskraćivanje ili ne pružanje stručne
pomoći drugim službenicima i namještenicima u izvršavanju njihove službe i
radnih zadataka;
4. učestalo primanje privatnih posjeta kojima
se ometa proces rada i ostali službenici i namještenici;
5. ulaženje u zgrade i prostorije upravnih
tijela izvan radnog vremena, bez odobrenja pročelnika Upravnog odjela i upisa u
odgovarajuću knjigu na recepciji ili evidenciju prisutnosti na radu;
6. prikrivanje manjih oštećenja na imovini
ili sredstvima povjerenim službeniku ili namješteniku u službi ili u svezi sa
službom;
7. nedovoljno vođenje brige o osobnoj
urednosti i izgledu obzirom na poslove koji se obavljaju;
8. ako službenik više od tri puta tijekom
mjeseca neopravdano zakasni na rad ili ranije ode s posla ili koristi dnevni
odmor dulje od 30 minuta, kao i u slučaju nejavljanja nadređenom službeniku;
9. nejavljanje neposredno nadređenom
službeniku u slučaju zakašnjenja na posao;
10. nepoštivanje zakonskih odredbi te drugih
podzakonskih akata o zaštiti na radu, kao i Pravilnika o zaštiti na radu za
upravna tijela Primorsko-goranske županije;
11. uznemiravanje ostalih službenika na neki
od načina utvrđenih odredbama Pravilnika o radu službenika i namještenika u
upravnim tijelima Primorsko-goranske županije;
12. neizvršavanje pisanih i/ili usmenih
naputaka za rad;
13. nepoduzimanje mjera zaštite osobnih
podataka sukladno propisima koji uređuju područje zaštite osobnih podataka.
VII. OSTALA PITANJA OD ZNAČAJA ZA RAD
UPRAVNOG ODJELA
Članak
11.
Službenici Upravnog odjela dužni su:
- redovno pratiti svu pravnu regulativu koja
se odnosi na njihov djelokrug rada;
- svakodnevno kroz svoj rad, odnosno
obavljanje poslova provoditi i unapređivati sustav kvalitete;
- raditi i surađivati na pripremi i izradi EU
projekata iz svog djelokruga rada;
- u obavljanju poslova radnog mjesta na koje
su raspoređeni surađivati sa službenicima drugih upravnih tijela Županije, te
ustanovama i trgovačkim društvima kojima je Županija (su)osnivač;
- surađivati sa upravnim tijelima drugih
jedinica lokalne samouprave na području Županije, a ako to narav posla
zahtijeva i sa upravnim tijelima ostalih jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave u Republici Hrvatskoj.
Članak
12.
Pročelnik Upravnog odjela ovlašten je za
potpisivanje akata iz djelokruga Upravnog odjela, osim onih akata koji se
upućuju nositeljima i zamjenicima nositelja predstavničke i izvršne vlasti državnih
tijela i tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a koje
potpisuje Župan.
Članak
13.
Pročelnik Upravnog odjela može ovlastiti
rukovodećeg službenika Upravnog odjela za potpisivanje akata iz djelokruga
Upravnog odjela.
Članak
14.
Pročelnik Upravnog odjela može po ovlaštenju
Župana, putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan način,
davati izvješća o obavljanju poslova isključivo iz djelokruga Upravnog odjela.
Članak
15.
Službenici Upravnog odjela dužni su, pored
obavljanja poslova radnog mjesta na kojeg su raspoređeni, sudjelovati u radu
stalnih ili povremenih tijela u koja su imenovani odlukom Župana ili Županijske
skupštine.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
16.
Temeljem ovog Pravilnika, u roku od dva
mjeseca od dana njegova stupanja na snagu, donijeti će se rješenja o rasporedu
službenika na radna mjesta.
Na službenike koji ne budu raspoređeni u
skladu s odredbom stavka 1. ovog članka primjenjuju se odredbe propisa koji se
odnosi na raspolaganje službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi.
Članak
17.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika
prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Upravnog odjela za socijalnu
politiku i mlade Primorsko-goranske županije KLASA: 023-08/13-01/3, URBROJ:
2170/1-06-13-8 od 20 kolovoza 2013. godine, Pravilnik o izmjenama Pravilnika o
unutarnjem redu Upravnog odjela za socijalnu politiku i mlade
Primorsko-goranske županije KLASA: 023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-15-75
od 11. ožujka 2015. godine i Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o
unutarnjem redu Upravnog odjela za socijalnu politiku i mlade Primorsko-
goranske županije KLASA: 023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-15-88 od 25.
studenog 2015. godine.
IX. STUPANJE NA SNAGU PRAVILNIKA
Članak
18.
Ovaj Pravilnik objavit će se »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. veljače 2020.
godine.
Klasa: 023-01/20-01/4
Ur. broj: 2170/1-06-02/2-20-2
Rijeka, 20. siječnja 2020.
Župan
Zlatko
Komadina, dipl. ing., v. r.