2.
Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08, 61/11, 4/18 i 112/19), članka 52. točka 11.
Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 23/ 09, 9/13, 25/13 - pročišćeni tekst, 5/18 i 8/18 - pročišćeni
tekst), i članka 28. stavka 1. Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela
Primorsko-goranske županije (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
29/19), na prijedlog pročelnice Upravnog odjela za prostorno uređenje,
graditeljstvo i zaštitu okoliša, Župan Primorsko- goranske županije, dana 22.
siječnja 2020. godine donio je
P R
A V I L N I K
o unutarnjem redu Upravnog odjela za prostorno
uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Pravilnikom o unutarnjem redu Upravnog odjela
za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša (u daljnjem tekstu:
Pravilnik) utvrđuje se unutarnje ustrojstvo, nazivi i opisi poslova radnih
mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja,
vođenje upravnog postupka i rješavanje o upravnim stvarima, lake povrede
službene dužnosti, te druga pitanja od značaja za rad Upravnog odjela za
prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša (u daljnjem tekstu: Upravni
odjel) u skladu sa statutom i općim aktima Primorsko-goranske županije.
Riječi i izrazi koji se upotrebljavaju u ovom
Pravilniku, a imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškom
ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.
Članak
2.
Upravni odjel obavlja poslove određene
zakonom, Statutom Primorsko-goranske županije, Odlukom o ustrojstvu i
djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije, ovim Pravilnikom i
drugim propisima.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO UPRAVNOG ODJELA
Članak
3.
U Upravnom odjelu kao unutarnje ustrojstvene
jedinice ustrojavaju se:
1. Odsjek za prostorno uređenje,
graditeljstvo i procjenu vrijednosti nekretnina koji obavlja upravne i stručne
međusobno povezane poslove koji se odnose na izdavanje akata vezanih uz izradu
i provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja, kao i stručne poslove
koji se odnose na procjenu vrijednosti nekretnina.
U Odsjeku za prostorno uređenje, graditeljstvo
i procjenu vrijednosti nekretnina ustrojavaju se Ispostave koje obavljaju
upravne i stručne međusobno povezane poslove koji se odnose na izdavanje akata
vezanih uz provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja kao i
imovinsko-pravne poslove i to:
- Ispostava u Crikvenici
- Ispostava u Delnicama
- Ispostava u Krku
- Ispostava u Malom Lošinju
- Ispostava u Opatiji i
- Ispostava u Rabu.
Ispostava u Delnicama ima izvršitelje sa
mjestom rada u Čabru i Vrbovskom, koji obavljaju upravne i stručne međusobno
povezane poslove koji se odnose na izdavanje akata vezanih uz provedbu
dokumenata prostornog uređenja i građenje, te izvršitelja sa mjestom rada u
Vrbovskom koji obavlja upravne i stručne međusobno povezane poslove koji se
odnose na imovinsko-pravne poslove.
2. Odsjek za zaštitu okoliša i
drugostupanjski upravni postupak koji obavlja upravne i stručne međusobno
povezane poslove koji se odnose na izdavanje akata iz područja zaštite okoliša,
prirode, voda i gospodarenja otpadom, zaštitu i praćenje stanja okoliša, izradu
i provođenje dokumenata zaštite okoliša, mjere za unapređenje stanja u okolišu,
valorizaciju i zaštitu prirodne baštine, te drugostupanjski upravni postupak iz
područja komunalnog gospodarstva, spomeničke rente, ovrha, naknada za
zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru, naknada vlasnicima u zoni
utjecaja odlagališta otpada te žalbi na rješenja komunalnog redara, rješenja o
sufinanciranju katastarske izmjere, rješenja o odbijanju izdavanja posebnih
prometnih uvjeta i zahtjeva za izmjenu uvjerenja o nerazvrstanim cestama i
rješenja o prekomjernom opterećenju nerazvrstane ceste.
3. Odsjek za imovinsko-pravne poslove koji
obavlja upravne i stručne međusobno povezane poslove koji se odnose na
izdavanje akata vezanih uz izvlaštenje nekretnina i osiguranje dokaza o
vrijednosti nekretnina, povrat odnosno naknadu za oduzetu imovinu, stambeno
zbrinjavanje i utvrđivanje statusa prognanika, povratnika i izbjeglica,
utvrđivanje optantske imovine i utvrđivanje vlasništva turističkog zemljišta.
III. NAČIN UPRAVLJANJA
Članak
4.
Radom Upravnog odjela upravlja pročelnik.
Odsjekom upravlja voditelj Odsjeka,
ispostavom upravlja voditelj ispostave.
Za zakonitost i učinkovitost rada Upravnog
odjela, pročelnik odgovora Županu i zamjeniku Župana kojem su povjereni poslovi
i praćenje stanja u djelokrugu Upravnog odjela.
Voditelj Odsjeka za svoj rad odgovara
pročelniku Upravnog odjela, a voditelj Ispostave za svoj rad odgovara
pročelniku Upravnog odjela i voditelju Odsjeka.
Službenici koji obavljaju poslove iz
djelokruga više odsjeka, za svoj rad odgovorni su voditelju Odsjeka u okviru
kojeg je sistematizirano radno mjesto i voditelju Odsjeka u čiji djelokrug
spadaju poslovi koje obavlja.
Članak
5.
U slučaju kraćeg izbivanja pročelnika
Upravnog odjela ili njegove spriječenosti u radu zamjenjuje ga Voditelj Odsjeka
kojeg on ovlasti.
IV. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA
Članak
6.
U Upravnom odjelu se sistematizira 50 radnih
mjesta sa 92 izvršitelja.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Broj izvršitelja, nazivi i opisi poslova
radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, te opisi
razine standardnih mjerila za klasifikaciju radnih mjesta propisani Uredbom o
klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi,
navedeni su u prilogu: Sistematizacija radnih mjesta u Upravnom odjelu, koji je
sastavni dio ovog Pravilnika, a koji se ne objavljuje.
Članak
7.
Kada poslove pojedinog radnog mjesta obavlja
više izvršitelja, nadređeni službenik, raspoređuje obavljanje poslova
službenicima tog radnog mjesta, uzevši u obzir trenutne potrebe i prioritete
službe.
V. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O
UPRAVNIM STVARIMA
Članak
8.
U upravnom postupku postupa službenik u opisu
poslova kojeg je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.
Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim
stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne
stvari.
Kada je službenik, u opisu poslova kojega je
vođenje upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan, spriječen
ili ako radno mjesto nije popunjeno, za vođenje postupka, odnosno rješavanje o
upravnoj stvari nadležna je osoba koju odredi neposredno nadređeni službenik,
odnosno pročelnik.
VI. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI
Članak
9.
Kao lake povrede službene dužnosti, pored već
utvrđenih zakonom, smatraju se i:
1. nemaran ili nesavjestan odnos prema
imovini koja je povjerena u službi ili u svezi sa službom;
2. nekorektan odnos i neuljudno ponašanje
prema suradnicima, drugim službenicima i namještenicima ili strankama;
3. uskraćivanje ili ne pružanje stručne
pomoći drugim službenicima i namještenicima u izvršavanju njihove službe i
radnih zadataka;
4. učestalo primanje privatnih posjeta kojima
se ometa proces rada i ostali službenici i namještenici;
5. ulaženje u zgrade i prostorije upravnih
tijela izvan radnog vremena, bez odobrenja pročelnika Upravnog odjela i upisa u
odgovarajuću knjigu na recepciji ili evidenciju prisutnosti na radu;
6. prikrivanje manjih oštećenja na imovini
ili sredstvima povjerenim službeniku ili namješteniku u službi ili u svezi sa
službom;
7. nedovoljno vođenje brige o osobnoj
urednosti i izgledu obzirom na poslove koji se obavljaju;
8. ako službenik više od tri puta tijekom
mjeseca neopravdano zakasni na rad ili ranije ode s posla ili koristi dnevni
odmor dulje od 30 minuta, kao i u slučaju nejavljanja nadređenom službeniku;
9. nejavljanje neposredno nadređenom
službeniku u slučaju zakašnjenja na posao;
10. nepoštivanje zakonskih odredbi te drugih
podzakonskih akata o zaštiti na radu, kao i Pravilnika o zaštiti na radu za
upravna tijela Primorsko-goranske županije;
11. uznemiravanje ostalih službenika na neki
od načina utvrđenih odredbama Pravilnika o radu službenika i namještenika u
upravnim tijelima Primorsko-goranske županije;
12. neizvršavanje pisanih i/ili usmenih
naputaka za rad;
13. nepoduzimanje mjera zaštite osobnih
podataka sukladno propisima koji uređuju područje zaštite osobnih podataka.
VII. OSTALA PITANJA OD ZNAČAJA ZA RAD
UPRAVNOG ODJELA
Članak
10.
Službenici Upravnog odjela dužni su:
- redovno pratiti svu pravnu regulativu koja
se odnosi na njihov djelokrug rada;
- svakodnevno kroz svoj rad, odnosno
obavljanje poslova provoditi i unapređivati sustav kvalitete;
- raditi i surađivati na pripremi i izradi EU
projekata iz svog djelokruga rada;
- u obavljanju poslova radnog mjesta na koje
su raspoređeni surađivati sa službenicima drugih upravnih tijela Županije, te
ustanovama i trgovačkim društvima kojima je Županija (su)osnivač;
- surađivati sa upravnim tijelima drugih jedinica
lokalne samouprave na području Županije, a ako to narav posla zahtijeva i sa
upravnim tijelima ostalih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u
Republici Hrvatskoj.
Članak
11.
Pročelnik Upravnog odjela ovlašten je za
potpisivanje akata iz djelokruga Upravnog odjela, osim onih akata koji se
upućuju nositeljima i zamjenicima nositelja pred
stavničke i izvršne vlasti
državnih tijela i tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a
koje potpisuje Župan.
Članak
12.
Pročelnik Upravnog odjela može ovlastiti
rukovodećeg službenika Upravnog odjela za potpisivanje akata iz djelokruga
Upravnog odjela.
Članak
13.
Pročelnik Upravnog odjela može po ovlaštenju
Župana, putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan način, davati
izvješća o obavljanju poslova isključivo iz djelokruga Upravnog odjela.
Članak
14.
Službenici Upravnog odjela dužni su, pored
obavljanja poslova radnog mjesta na kojeg su raspoređeni, sudjelovati u radu
stalnih ili povremenih tijela u koja su imenovani odlukom Župana ili Županijske
skupštine.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
15.
Temeljem ovog Pravilnika, u roku od dva
mjeseca od dana njegova stupanja na snagu, donijeti će se rješenja o rasporedu
službenika na radna mjesta.
Na službenike koji ne budu raspoređeni u
skladu s odredbom stavka 1. ovog članka primjenjuju se odredbe propisa koji se
odnosi na raspolaganje službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi.
Članak
16.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika
prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Upravnog odjela za prostorno
uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije KLASA:
023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-13- 9 od 20. kolovoza 2013. godine, Pravilnik
o izmjenama Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela za prostorno uređenje,
graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije, KLASA:
023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/ 2-14-31 od 09. siječnja 2014. godine,
Pravilnik o izmjenama Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela za prostorno
uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije, KLASA:
023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/ 2-14-53 od 12. lipnja 2014. godine,
Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela
za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske
županije KLASA: 023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-15-81 od 27. srpnja
2015. godine, Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutarnjem redu
Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša
Primorsko-goranske županije KLASA: 023- 08/13-01/3, URBROJ:
2170/1-06-02/2-16-111 od 4. veljače 2016. godine, Pravilnik o izmjenama i
dopunama Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela za prostorno uređenje,
graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije KLASA:
023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-158 od 23. svibnja 2018. godine i
Pravilnik o izmjenama Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela za prostorno
uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije KLASA:
023-08/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/ 2-19-185 od 18. siječnja 2019. godine.
IX. STUPANJE NA SNAGU PRAVILNIKA
Članak
17.
Ovaj Pravilnik objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. veljače 2020.
godine.
Klasa: 023-01/20-01/9
Ur. broj: 2170/1-06-02/2-20-2
Rijeka, 22. siječnja 2020.
Župan
Zlatko
Komadina, dipl. ing., v. r.