82.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08, 136/12, 15/15) i članka 32. Statuta
Grada Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09, 32/09, 10/13, 24/17 i 9/18) Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, na sjednici održanoj
dana 23. prosinca 2019. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2020. godinu
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda, primitaka, rashoda i izdataka Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) i njegovo
izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava, upravljanje javnim dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti
Gradonačelnika Grada Malog Lošinja (u daljnjem tekstu:
Gradonačelnika) u izvršavanju Proračuna te druga pitanja
o izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i
neporezni prihodi i prihodi od nefinancijske imovine te
sredstva za financiranje javnih rashoda na razini Grada
Malog Lošinja (u daljnjem tektu: Grada) i proračunskih
korisnika.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske
imovine i zaduživanja te svi izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa je dokument, sastavljen za trogodišnje razdoblje, koji sadrži ciljeve i prioritete razvoja
Grada povezane s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske
uprave, ustanovama kojima je Grad osnivač (Dječji vrtić
Cvrčak, Pučko otvoreno učilište, Gradska knjižnica i čitaonica, Lošinjski muzej, Javna vatrogasna postrojba, u daljnjem tekstu: ustanove Grada), mjesnim odborima te ostalim korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
Članak 4.
Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte obvezan je, u roku od osam dana od dana donošenja
Proračuna izvijestiti organizacijske jedinice o odobrenim
sredstvima u Proračunu, a organizacijske jedinice obvezne
su u daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje
korisnike koji su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Odsjek za urbanizam, komunalno gospodarstvo i gospodarenje gradskom imovinom i Odsjek za pravne, kadrovske poslove i samoupravu obvezni su, u daljnjem roku od
8 dana, dostaviti Odsjeku za proračun, financije, javnu
nabavu i EU projekte financijski plan svih proračunskih
korisnika za koje su nadležni.
Članak 5.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Gradonačelnik.
Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte izvršava Proračun i o tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnik jedinstvenog upravnog odjela i voditelji
odsjeka, kao i odgovorne osobe proračunskih korisnika
odgovorni su za planiranje i izvršavanje Proračuna iz
svoje nadležnosti, kao i za zakonito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Odgovornost za izvršavanje proračuna podrazumijeva odgovornost
za preuzimanje i verifikaciju obveza, za izdavanje naloga
za plaćanje na teret proračunskih sredstava, te za utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist
proračunskih sredstava.
Gradonačelnik, pročelnik i voditelji odsjeka, te odgovorne osobe proračunskih korisnika dužni su primjenjivati
fiskalna pravila Zakona o fiskalnoj odgovornosti
(»Narodne novine« 111/18) i osigurati učinkovito i djelotvorno funkcioniranje sustva financijskog upravljanja i kontrola kao i sustava nadzora i kontrole nad trošenjem proračunskih sredstava.
Članak 6.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u
skladu sa zakonom i drugim propisima neovisno o visini
prihoda planiranih u Proračunu.
Članak 7.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od vlastite
djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Ako se tijekom proračunske godine ukaže potreba za
izmjenama i dopunama financijskog plana proračunskog
korisnika, isti ih može donijeti bez prethodne suglasnosti
osnivača, ali isključivo u visini ostvarenih vlastitih i
namjenskih prihoda i primitaka.
U slučaju nastanka događaja iz stavka 3. ovog članka
proračunski korisnik je dužan pismenim putem izvijestiti
Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte
najkasnije u roku od 5 dana po isteku mjeseca u kojemu je
donio izmjene i dopune financijskog plana.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati
ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani
namjenski prihodi iz stavka 1. ovog članka isključivo do
iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski korisnici Grada Malog Lošinja izuzeti su od
obveze uplate namjenskih prihoda i primitaka te vlastitih
prihoda u proračun, ali su dužni šestomjesečno izvještavati
Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte
o ostvarenim i utrošenim sredstvima iz stavka 1. ovog
članka.
Članak 8.
Namjenski prihodi iz članka 7. stavka 1. ove Odluke koji
ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se
u narednu proračunsku godinu i koriste se za iste namjene
za koje su bili utvrđeni financijskim planom proračunskih
korisnika za ovu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka
povećat će se financijski planovi proračunskih korisnika
za narednu godinu.
Članak 9.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Pročelnik jedinstvenog upravnog odjela gradske uprave i
čelnik pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno
osoba na koje je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze
koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije, konta i
programa izdaje voditelj odsjeka za proračun, financije,
javnu nabavu i EU projekte.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe
koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
i Javnoj vatrogasnoj postrojbi, izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem naloga za prijenos sredstava koji izdaje
voditelj nadležnog odsjeka i voditelj odsjeka za proračun,
financije, javnu nabavu i EU projekte.
Članak 10.
Postupak nabave roba, radova i usluga mora se temeljiti
na propisima o javnoj nabavi.
Članak 11.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim
općim aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim
ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 12.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad članova Gradskog
vijeća i njegovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem
Odluka Gradskog vijeća.
Članak 13.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi Proračuna, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte na temelju
dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik
jedinstvneog upravnog odjela.
Članak 14.
Gradonačelnik može na zahtjev dužnika odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga po osnovi javnih i
nejavnih davanja u skladu sa Zakonskim i podzakonskim
propisima, ukoliko bi se na taj način poboljšala dužnikova
mogućnost otplate duga, odnosno ako bi naplata duga u
cijelosti dovela do nelikvidnosti (blokade računa) dužnika.
Gradonačelnik može otpisati u cijelosti ili djelomično
otpisati potraživanja Grada ako bi troškovi postupka
naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugih opravdanih razloga, u skladu
s propisima.
Članak 15.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Odsjek za proračun, financije,
javnu nabavu i EU projekte, a potpisuje gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Odsjeku za proračun,
financije, javnu nabavu i EU projekte.
Članak 16.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu sredstava na
proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i
izdataka na stavci koja se umanjuje.
Gradonačelnik je o preraspodjeli sredstava obvezan izvijestiti Gradsko vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg i
godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti
ostvarivanja planiranih prihoda/primitaka i rashoda/ izdataka Proračuna, predložit će se Gradskom vijeću donošenje
izmjena i dopuna Proračuna.
Članak 17.
U Proračunu su planirana sredstva proračunske zalihe u
ukupnom iznosu od 100.000,00 kuna, koja će se koristiti za
zakonski utvrđene namjene. O korištenju proračunske
zalihe odlučuje Gradonačelnik i o tome izvještava Gradsko
vijeće.
Članak 18.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita, zajmova i
izdavanjem vrijednosnih papira, u skladu sa Zakonom i
pozitivnim propisima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Grada ili ustanovi čiji je osnivač, uz prethodnu suglasnost
ministra financija. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduživanja Grada.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada i ustanova čiji je osnivač Grad može se
dugoročno zaduživati samo uz suglasnost Gradonačelnika.
Članak 19.
Grad se može kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci isključivo za premošćivanje jaza nastalog zbog različite
dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza u suglasju sa
Zakonom o proračunu.
Odluku o kreditnom zaduženju iz stavka 1. ovog članka
donosi Gradonačelnik.
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja gradonačelnik.
Slobodna novčana sredstva mogu se oročavati kod
poslovnih banaka poštujući načela sigurnosti i likvidnosti,
a odluku o oročavanju sredstava donosi Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2020. godine.
Članak 21.
Tijela gradske uprave upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje
poslova iz svoga djelokruga rada, sukladno općim aktima
Grada.
Sredstva za održavanje i osiguravanje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu
šteta obavlja Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu
i EU projekte.
Članak 22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne
imovine Grada vodi se u Odsjeku za proračun, financije,
javnu nabavu i EU projekte.
Voditelji odsjeka gradske uprave koji upravljaju imovinom Grada dužni su Odsjeku za proračun, financije,
javnu nabavu i EU projekte dostaviti podatke o svakoj
poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
Članak 23.
Jedinstveni upravni odjel - Odsjek za proračun, financije, javnu nabavu i EU projekte izrađuje i dostavlja Gradonačelniku polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Gradonačelnik podnosi polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna gradskom vijeću u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti kvartalne, polugodišnje i godišnje financijske izvještaje s bilješkama i
ostvarenjem financijskog plana na razini osnovnog računa
(peta razina računskog plana) Jedinstvenom upravnom
odjelu-Odsjeku za proračun, financije, javnu nabavu i EU
projekte najkasnije u roku od 8 dana od isteka roka za
predaju navedenih izvještaja utvrđenih Pravilnikom o
financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti polugodišnji i
godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog
plana i izvještaj o radu) nadležnom odsjeku gradske
uprave, najkasnije u roku od 15 dana od isteka roka za
predaju polugodišnjeg i godišnjeg financijskog izvještaja
utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu.
Trgovačko društvo kojem je Grad osnivač ili većinski
vlasnik dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) nadležnom
odsjeku gradske uprave, najkasnije u roku od 15 dana od
isteka roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja
utvrđenog Zakonom o računovodstvu.
Članak 24.
Jedinstveni upravni odjel Grada ima pravo nadzora i
revizije nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim
poslovanjem korisnika sredstava proračuna, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Proračunski korisnici obvezni su omogućiti uvid u dokumentaciju potrebnu za provođenje nadzora.
Ako se prilikom obavljanja proračunskog nadzora i revizije utvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno
Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se Gradonačelnik i
poduzeti mjere da se nadoknade tako utrošena sredstva
ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava s pozicija
s kojih su sredstva bila nenamjenski utrošena.
Članak 25.
Ova Odluka stupa na snagu u roku od osam dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2020. godine.
Klasa: 400-06/19-01/01
Ur. broj: 2213/01-01-19
Mali Lošinj, 23. prosinca 2019.
GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Elvis Živković, v. r.
|