63.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08, 136/12 i 15/15) i članka 23. Statuta
Općine (»Službene novine Primorsko - goranske županije
» broj 26/09, 43/09, 14/13, 43/18 i 2/19) Općinsko vijeće
Općine Malinska - Dubašnica, na sjednici održanoj dana
18. prosinca 2019. donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Malinska-Dubašnica
za 2020. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje,
opseg zaduživanja i jamstava, upravljanje dugom, financijskom i nefinancijskom imovinom, te prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog načelnika u
izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti proračuna, jedne godine, uravnoteženosti,
obračunske jedinice, univerzalnosti, specifikacije, dobrog
financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na
osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će
se osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u
skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela, te plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja. Račun prihoda i rashoda sastoji se od
prihoda od poreza, pomoći, prihoda od imovine, prihoda
od pristojbi i naknada, ostalih prihoda i prihoda od prodaje
nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Općine
na temelju zakonskih i drugih propisa. U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i zaduživanja
te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Uz proračun donosi se Plan razvojnih programa. Plan
razvojnih programa je dokument sastavljen za trogodišnje
razdoblje, koji sadrži ciljeve i prioritete razvoja povezane
s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih
obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi i/ili izdaci, odnosno smanje prihodi i/
ili primici Proračuna, Općinski načelnik može obustaviti
izvršavanje pojedinih rashoda i/ili izdataka najviše 45 dana.
Općinski načelnik donosi privremene mjere obustave.
Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave
izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
Općinski načelnik mora najkasnije u roku od 15 dana
prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i
izdaci Proračuna.
Članak 6.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju
prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
Članak 7.
Općinski načelnik odobrava preraspodjelu sredstava na
proračunskim stavkama najviše do 5% rashoda i izdataka
na stavci koja se umanjuje. Općinski načelnik je obvezan
uz polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna
izvijestiti Općinsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak 8.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 120.000,00
kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik, koji je obvezan izvještavati Općinsko vijeće o korištenju iste.
Članak 9.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2020.
godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne
godine odlučuje Općinsko vijeće pri donošenju Godišnjeg
izvještaja o izvršenju proračuna za 2019. godinu.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
Općinskom načelniku do 5. rujna tekuće godine. Općinski
načelnik podnosi Općinskom vijeću, na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15. rujna tekuće
godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
Općinskom načelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu. Općinski načelnik podnosi Općinskom
vijeću na donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Općinski načelnik godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu
za reviziju u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Općinsko
vijeće.
Članak 10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju na žiro račun Proračuna Općine Malinska-Dubašnica u skladu sa Zakonom i
drugim propisima, neovisno o visini prihoda planiranih u
Proračunu.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u
Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene
Proračunom mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj
godini, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 11.
Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem
opsegu nego što je to iskazano u Proračunu, Općina
može preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih
sredstava.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani namjenski primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava, uz prethodnu suglasnost Načelnika.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 12.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje proračuna u cjelini je Općinski načelnik.
U okviru svog djelokruga i ovlasti Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela odgovoran je za provedbu Odluke o
izvršavanju Proračuna, kao i za naplatu i prikupljanje prihoda i primitaka, tako i za izvršavanje svih rashoda i izdataka sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom dijelu Proračuna u okviru odgovarajućeg razdjela.
Isplata mora biti sukladna proračunu, uz valjane knjigovodstvene isprave ovjerene od odgovorne osobe.
Aktivnosti i projekti financirani iz sredstava Europske
unije, te kapitalni projekti, koji nisu izvršeni do kraja
2019. godine, mogu se prenijeti i izvršavati u 2020. godini,
pod uvjetom da su proračunska sredstva, koja su za njihovu provedbu bila osigurana u Proračunu Općine za
2019. godinu, na kraju 2019. godine ostala neizvršena ili
izvršena u iznosu manjem od planiranog.
Članak 13.
Isplata sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i
ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Članak 14.
Sredstva raspoređena u razdjelu 001 u okviru Glave
00101, koja se odnose na rashode za zaposlene, obračunavat će se i isplaćivati sukladno odredbama općih akata
Općine Malinske-Dubašnica, odnosno zakona, kojima se
uređuju plaće dužnosnika, službenika i namještenika
Općine Malinska-Dubašnica.
Sredstva raspoređena u Razdjelu 002 u okviru Glave
00201, koja se odnose na rad političkih stranaka i nezavisnih listi zastupljenih u Općinskom vijeću, naknade troškova za rad članova Općinskog vijeća i članova njihovih
radnih tijela, te drugih tijela Općinskog vijeća obračunavat
će se i isplaćivati temeljem Odluka Općinskog vijeća, po
nalogu Općinskog načelnika.
Naknade troškova za rad vijeća mjesnih odbora, isplaćivat će se temeljem odluka Općinskog vijeća, po nalogu
Općinskog načelnika.
Članak 15.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna tekuće godine.
Nalog o povratu sredstava donosi Općinski načelnik ili
pročelnik na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Članak 16.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje i potpisuje Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga evidentiraju se i čuvaju u Odsjeku za
proračun, financije i društvene djelatnosti.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 17.
Imovinu Općine čine financijska i nefinancijska imovina
kojom upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Općine.
Sredstva za osiguranje nefinancijske dugotrajne imovine
osigurana su u proračunu općine.
Članak 18.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja. Odluku o izboru banke donosi
Općinski načelnik.
Načelnik može, sukladno zakonskim propisima, Ustanovama i društvima u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica,
iz likvidnih sredstava Proračuna odobriti kratkoročnu
pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope HNB i adekvatno osiguranje povrata pozajmice.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih
pozajmica donosi Općinski načelnik.
Članak 19.
Općinsko vijeće može na prijedlog Općinskog načelnika
odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu
ako su za kupnju osigurana sredstva u proračunu i ako
se s time štiti interes Općine.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica
ili udjela u kapitalu pravnih osoba, Općinsko vijeće, na prijedlog Općinskog načelnika može odlučiti da se dionice
odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to nije u suprotnosti
s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od prodaje
udjela i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu duga
u Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u
iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je osnivač ili
suosnivač Općina Malinska-Dubašnica, odlučuje Općinsko
vijeće na prijedlog Općinskog načelnika.
Članak 20.
Općinski načelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati
potraživanja odnosno dug prema Općini ako bi troškovi
postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom
potraživanja odnosno zbog drugog opravdanog razloga,
sukladno propisima.
Ukoliko posebnim propisom kojim je regulirana naplata
određenih prihoda Proračuna nije uređeno drugačije,
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika uz primjereno
osiguranje i ugovorene kamate odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu uplatu duga ako time bitno poboljšava dužnikove mogućnosti otplate duga od kojega inače ne bi bilo
moguće naplatiti cjelokupni dug.
Općinski načelnik može zahtijevati isplatu cjelokupnog
duga ako odgođeno ili obročno odobreno plaćanje nije
pravodobno uplaćeno u korist Proračuna.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 21.
Općina se može zaduživati za investicije uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu
suglasnost Vlade.
Ukupni očekivani iznos obveza po dugoročnim zaduženjima na kraju 2020. godine iznosit će 7.875.000,00 kn.
Navedena zaduženja odnose se na dugoročni kredit Hrvatske banke za obnovu i razvitak odobren u 2016. godini za
financiranje izgradnje dječjeg vrtića u Malinskoj, novo planirano zaduženje za realizaciju Kapitalnog projekta K301323
Interpretacijski centar u iznosu od 5.000.000,00 kn, te novo
planirano zaduženje za realizaciju Kapitalnog projekta
K301306 Javna rasvjeta u iznosu od 1.000.000,00 kn.
Članak 22.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnim vlasništvu Općine kao i ustanova čiji je osnivač Općina
može se zaduživati samo za investiciju uz suglasnost Općinskog načelnika i uz uvjete i na način propisan Zakonom.
Članak 23.
Općinski načelnik može dati jamstvo pravnoj osobi u
većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine,
kao i ustanovi čiji je osnivač za ispunjenje obveza pravne
osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan Zakonom.
Općina je obvezna prije davanja jamstva ishoditi suglasnost
ministra financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u
Proračunu Općine u iznosu do 5% dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa Općinski načelnik.
VIII. OVLASTI I ODGOVORNOSTI OPĆINSKOG
NAČELNIKA I ČELNIKA PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak 24.
Općinski načelnik i pročelnik jedinstvenog upravnog
odjela odgovorni su planiranje i izvršavanje dijela proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima. Također su odgovorni za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje
te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih
sredstava. Općinski načelnik može određena prava unutarnjim propisima u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu
prenijeti na druge osobe.
O zakonitom, namjenskom i svrhovitom korištenju proračunskih sredstava te učinkovitom i djelotvornom funkcioniranju sustava financijskog upravljanja i kontrola u
okviru sredstava utvrđenih u proračunu odnosno financijskom planu, Općinski načelnik i pročelnik jedinstvenog
upravnog sastavljaju Izjavu o fiskalnoj odgovornosti.
IX. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 25.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja zakonitosti,
svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti. Obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata. Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Ova Odluka objavit će se »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2020.
godine.
Klasa: 400-08/19-01/1
Ur. broj: 2142/05-01-19-12
Malinska, 18. prosinca 2019.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
Potpredsjednik
Zdenko Cerović, v. r.
|