46.
Temeljem odredbi članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine«, br. 87/08., 136/12. i 15/15.) i članka
19. Statuta Općine Lopar (»Službene novine Primorsko-
goranske županije«, br. 8/18. i 35/18.) Općinsko vijeće
Općine Lopar, na sjednici održanoj 14. prosinca 2019.
godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Lopar
za 2020. godinu
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Općine Lopar za
2020. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje imovinom i
dugovima Općine Lopar (u daljnjem tekstu: Općina), te
prava i obveze korisnika proračunskih sredstava (u daljnjem tekstu: Korisnik).
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela, te plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, Račun
financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi prihodi po
izvorima i vrstama prihoda, te rashodi po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja iskazani su svi primici od financijske imovine i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova.
Posebni dio proračuna sadrži plan rashoda i izdataka po
nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima,
odnosno projektima.
Uz proračun donosi se Plan razvojnih programa. Plan
razvojnih programa je dokument sastavljen za trogodišnje
razdoblje, koji sadrži ciljeve i prioritete razvoja povezane
s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Godišnji Proračun izvršava se do 31. prosinca fiskalne
godine.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do 31. prosinca tekuće godine, podmiruju se iz namjenski odobrenih
sredstava Proračuna slijedeće fiskalne godine.
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se za namjene utvrđene
Proračunom.
Korisnik proračunskih sredstava kojemu su sredstva osiguravaju iz prihoda Proračuna, smije stvarati obveze samo
za namjene koje su određene Proračunom, i to do visine
utvrđene u njegovom Posebnom dijelu.
Članak 5.
Sredstva se korisnicima stavljaju na raspolaganje isključivo na osnovu pismenog dokumenta (isprave) iz koje je
vidljivo:
- da je namjena odobrena u Proračunu,
- da je svota stvorene obveze na razini odobrene,
- da je ovjerena od načelnika Općine.
Članak 6.
Odluku o rasporedu sredstava za subvencije, donacije i
pomoći po pojedinom korisniku u iznosu do =10.000,00
kn (desetttisuća kuna) donosi Općinski načelnik i to ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Odluku o rasporedu sredstava za subvencije, donacije i
pomoći po pojedinom korisniku, iznad =10.000,00 (desettisuća kuna) donosi Općinsko vijeće ili Općinski načelnik po
ovlaštenju vijeća, ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen
samim Proračunom.
Članak 7.
Sredstva za plaće zaposlenih i ostala materijalna prava
isplaćuju se prema važećim općim aktima i osiguranim
sredstvima. Odluku o koeficijentima za obračun plaće službenika Općine utvrđuje Općinsko vijeće općim aktom, na
prijedlog Općinskog načelnika.
Naknade za rad predstavničkih i izvršnih tijela, povjerenstva i sl. obračunavati će se i isplaćivati temeljem
Odluke o naknadi članovima Općinskog vijeća Općine i
njegovih radnih tijela.
Sredstva za pokroviteljstva, reprezentaciju, subvencije,
donacije i pomoći po pojedinom korisniku raspoređuje
Općinski načelnik, ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen u
Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili
drugom aktu Općinskog vijeća.
Članak 8.
U okviru svog djelokruga i ovlasti Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela odgovoran je za provedbu Odluke o
izvršavanju Proračuna, kao i za naplatu i prikupljanje prihoda i primitaka, tako i za izvršavanje svih rashoda i izdataka, sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom dijelu Proračuna u okviru odgovarajućeg razdjela.
Članak 9.
Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem
opsegu nego što je to iskazano u Proračunu, Općina
može preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih
sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski primici
od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Članak 10.
Korisnik Proračuna na temelju iznosa predviđenih Proračunom obvezan je sastaviti financijski plan za proračunsku godinu.
Proračunski korisnik je Centar za kulturu Lopar, te se
izvršava konsolidacija Proračuna Općine polugodišnje i
godišnje.
Prihodi koji proračunski korisnik ostvari od obavljanja
poslova i usluga na tržištu (vlastiti prihodi) planiraju se u
financijskim planovima proračunskog korisnika.
Općina Lopar i Centar za kulturu Lopar, kao proračunski korisnik, posluju u okviru riznice i imaju jedan zajednički račun preko kojeg se obavljaju sve transakcije.
Jedinstveni upravni odjel će u roku od 15 dana od dana
stupanja na snagu Proračuna za 2020. godinu izvijestiti
Korisnike o odobrenim im sredstvima za proračunsku
godinu.
Članak 11.
Godišnji plan nabave Općine donosi Općinski načelnik
na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i
provedbu postupka nabave roba, radova i usluga, kao i
odluku o odabiru najboljeg ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine«, br.
120/16.) donosi Općinski načelnik.
Članak 12.
Ako u tijeku godine dođe do znatnije neusklađenosti
ostvarivanja planiranih prihoda i primitaka, te rashoda i
izdataka Proračuna predložit će se Izmjene i dopune Proračuna, radi uravnoteženja odnosno preraspodjele sredstava.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar pojedinih stavaka izdataka Proračuna uz obrazloženje, a najviše do 5 % sredstava na stavci koja se umanjuje.
Općinski načelnik o odobrenoj preraspodjeli sredstava
polugodišnje izvještava Općinsko vijeće.
Članak 13.
Općinski načelnik ima pravo i obvezu nadzora nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem, te nad zakonitošću i svrsishodnošću uporabe proračunskih sredstava, te je odgovoran za zakonitu uporabu
raspoređenih sredstava u Proračunu.
ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 14.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi, kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Zaključivanje pisanog ugovora obavezno je za sve
nabave roba, usluga i ustupanje radova iznad 20.000,00
kuna bez PDV-a. Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom stavke potpisuje Općinski načelnik. Isplata mora biti sukladna Proračunu, uz valjane knjigovodstvene isprave ovjerene od
odgovorne osobe.
Aktivnosti i projekti financirani iz sredstava Europske
unije, te kapitalni projekti, koji nisu izvršeni do kraja
2019. godine, mogu se prenijeti i izvršavati u 2020. godini,
pod uvjetom da su proračunska sredstva, koja su za njihovu provedbu bila osigurana u Proračunu Općine za
2019. godinu, na kraju 2019. godine ostala neizvršena ili
izvršena u iznosu manjem od planiranog.
Isplata sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i
ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću ostvari Jedinstveni upravni odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu budu pogrešno naplaćeni ili naplaćeni u iznosu
većem od propisanog,
pogrešno ili više naplaćene svote, vratiti će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog
zahtjeva.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračune prethodnih godina vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna tekuće godine.
Rješenje o vraćanju prihoda donosi Jedinstveni upravni
odjel.
PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 15.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u iznimnim slučajevima.
Isplatu predujma do iznosa od =20.000,00 kuna odobrava Općinksi načelnik, a za veći iznos potrebna je prethodna suglasnost Općinskog vijeća.
UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 16.
Imovinu Općine čine financijska i nefinancijska imovina
kojom upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Općine.
Sredstva za osiguranje nefinancijske dugotrajne imovine
osigurana su u Proračunu Općine.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Općinski načelnik.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je osnivač ili
suosnivač Općina Lopar, odlučuje Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog načelnika.
Općinski načelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati
potraživanja, odnosno dug prema Općini ako bi troškovi
postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom
potraživanja odnosno zbog drugog opravdanog razloga,
sukladno propisima.
Ukoliko posebnim propisom kojim je regulirana naplata
određenih prihoda Proračuna nije uređeno drugačije,
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika uz primjereno
osiguranje i ugovorene kamate odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu uplatu duga ako time bitno poboljšava dužnikove mogućnosti otplate duga od kojega inače ne bi bilo
moguće naplatiti cjelokupni dug.
Općinski načelnik može zahtijevati isplatu cjelokupnog
duga ako odgođeno ili obročno odobreno plaćanje nije
pravodobno uplaćeno u korist Proračuna.
ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 17.
Odluku o zaduživanju Općine za razvojne i kapitalne
projekte donosi Općinsko vijeće prema uvjetima i do visine
utvrđene Zakonom o proračunu (»Narodne novine«, br.
87/08., 136/12. i 15/15.).
Općina Lopar će u 2020. godini iskoristiti ostatak sredstava preostalih od zaduženja odobrenog u 2019. godini,
te ne planira novo kreditno zaduženje.
Trgovačka i druga društva koja su u pretežitom vlasništvu Općine Lopar (više od 50%) i ustanove koje je osnovala Općina ne mogu se zaduživati dugoročno bez odobrenja Općinskog vijeća.
Općina može dati jamstva tim subjektima do visine koja
je utvrđena Zakonom o proračunu i Pravilnikom o zaduživanju.
Općina je obvezna prije davanja jamstva ishoditi suglasnost ministra financija.
FINANCIJSKO IZVJEŠĆIVANJE
Članak 18.
Jedinstveni upravni odjel podnosit će Općinskom načelniku i Općinskom vijeću šestomjesečno izvješće o izvršenju
Proračuna, sa stanjem na dan 30. lipnja i godišnje izvješće
sa stanjem na dan 31. prosinca.
Općinski načelnik podnosi polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Općinskom vijeću do 15. rujna tekuće proračunske godine i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do
1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
O rezultatu poslovanja odlučuje Općinsko vijeće donošenjem Odluke o raspodjeli rezultata.
O namjeni viška prihoda ili pokriću manjka iz prethodne
godine odlučuje Općinsko vijeće pri donošenju Godišnjeg
izvještaja o izvršenju proračuna za 2019. godinu.
ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 19.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se
od 1. siječnja 2020. godine.
Klasa: 011-03/19-01/01
Ur. broj: 2169/02-01-19-40
Lopar, 14. prosinca 2019.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Dino Ivanić, bacc. oec., v. r.
|