41.
Na temelju članka 49. stavka 4., članka 51.
stavka 5., članka 62. stavka 5. Zakona o zaštiti životinja (»Narodne novine«
broj 102/17) i članka 31. Statuta Općine Dobrinj (»Službene novine
Primorsko-goranske županje« broj 35/ 09, 10/13, 36/13 i 2/18) Općinsko vijeće
Općine Dobrinj, na 22. sjednici održanoj dana 11. prosinca 2019. godine, donosi
ODLUKU
o uvjetima i načinu držanja kućnih ljubimaca
i načinu postupanja s napuštenim i izgubljenim
životinjama te divljim životinjama
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuju se minimalni uvjeti i
način držanja kućnih ljubimaca koje im njihovi posjednici moraju osigurati,
način kontrole njihovog razmnožavanja, način postupanja s napuštenim i
izgubljenim životinjama te način postupanja s divljim životinjama pronađenim
izvan prirodnog staništa na području Općine Dobrinj.
Članak
2.
Pojedini pojmovi u ovoj Odluci imaju sljedeće
značenje:
1. Izgubljena životinja je životinja koja je
odlutala od vlasnika i on je traži.
2. Kućni ljubimci su životinje koje čovjek
drži zbog društva, zaštite i pomoći ili zbog zanimanja za te životinje.
3. Napuštena životinja je životinja koju je
vlasnik svjesno napustio, kao i životinja koju je napustio zbog više sile kao
što su bolest, smrt ili gubitak slobode te životinja koje se vlasnik svjesno
odrekao.
4. Opasne životinje su životinje koje zbog
neodgovarajućih uvjeta držanja i postupanja s njima mogu ugroziti zdravlje i
sigurnost ljudi i životinja te koje pokazuju napadačko ponašanje prema čovjeku.
5. Posjednik životinje odnosno kućnog
ljubimca (u daljnjem tekstu: posjednik) je svaka pravna ili fizička osoba koja
je kao vlasnik, korisnik ili skrbnik stalno ili privremeno odgovorna za
zdravlje i dobrobit životinje.
6. Prijevoz je premještanje životinja prijevoznim
sredstvom u nekomercijalne svrhe, uključujući postupke pri polasku i dolasku na
krajnje odredište.
7. Radne životinje su psi koji služe kao
tjelesni čuvari i čuvari imovine, psi vodiči slijepih i oni koji služe za
pomoć, psi tragači i psi koji služe za obavljanje drugih poslova, kopitari i
druge životinje kojima se čovjek služi za obavljanje drugih poslova osim
proizvodnje.
8. Slobodnoživuće mačke su mačke rođene u
divljini te koje nemaju vlasnika niti posjednika.
9. Sklonište za životinje (u daljnjem tekstu:
sklonište) je objekt u kojem se smještaju i zbrinjavaju napuštene i izgubljene
životinje gdje im se osigurava potrebna skrb i pomoć.
10. Službene životinje su životinje koje
imaju licencu za rad i služe za obavljanje poslova pojedinih državnih tijela.
II. UVJETI I NAČIN DRŽANJA KUĆNIH LJUBIMACA
Opći uvjeti držanja kućnih ljubimaca
Članak
3.
Posjednik je dužan:
1. osigurati kućnim ljubimcima držanje u
skladu s njihovim potrebama, a minimalno predviđenim Zakonom o zaštiti
životinja i ovom Odlukom,
2. kućnim ljubimcima osigurati prostor koji
odgovara njihovoj veličini (Prilog 1.) i zaštitu od vremenskih neprilika i
drugih nepovoljnih uvjeta za obitavanje,
3. označiti mikročipom psa i cijepiti protiv
bjesnoće sukladno Zakonu o veterinarstvu,
4. onemogućiti bijeg i kretanje psa iz
prostorija, nastambi ili prostora u kojemu je smješten bez nadzora,
5. na vidljivom mjestu staviti oznaku koja
upozorava na psa,
6. pravodobno zatražiti veterinarsku pomoć te
osigurati zbrinjavanje i odgovarajuću njegu bolesnih i ozlijeđenih životinja,
7. osigurati kućnim ljubimcima redovitu i
pravilnu ishranu te trajno omogućiti pristup svježoj pitkoj vodi,
8. redovito održavati čistim prostor u kojem
borave kućni ljubimci.
Posjednik ne smije:
1. zanemarivati kućne ljubimce s obzirom na
njihovo zdravlje, smještaj, ishranu i njegu,
2. ograničavati kretanje kućnim ljubimcima na
način koji mu uzrokuje bol, patnju, ozljede ili strah,
3. držati i postupati s kućnim ljubimcima na
način koji ugrožava zdravlje i sigurnost ljudi, posebice djece te životinja.
Zabranjeno je:
1. bacanje petardi ili drugih pirotehničkih
sredstava na životinje,
2. trčanje životinja privezanih uz motorno
prijevozno sredstvo koje je u pokretu,
3. držati pse trajno vezane ili ih trajno
držati u prostorima ili dijelu dvorišta bez omogućavanja slobodnog kretanja
izvan tog prostora,
4. vezati pse, osim privremeno u iznimnim
situacijama kada ograđivanje dijela dvorišta nije izvedivo,
5. trajno i samostalno držanje kućnih
ljubimaca na adresi različitoj od prebivališta ili boravišta posjednika, osim u
slučaju kada se radi o radnim psima koji čuvaju neki objekt ili imovinu te je
posjednik dužan osigurati njihov svakodnevni nadzor, kao i uvjete držanja koji
ne smiju ugrožavati zdravlje i sigurnost ljudi i životinja.
Posjednik psa mora odgovarajućim odgojem
i/ili školovanjem ili drugim mjerama u odnosu na držanje i kretanje psa
osigurati da životinja nije opasna za okolinu. Pri odgoju psa posjednik ne
smije koristiti metode koje kod psa mogu uzrokovati bol, ozljede, patnje ili
strah.
Koordinacijska radna skupina iz članka 70.
Zakona o zaštiti životinja može predlagati propisivanje uvjeta za držanje
različitih životinjskih vrsta.
Posjednik životinje dužan je omogućiti
komunalnom redaru nadzor nad provođenjem ove Odluke, dati mu zatražene osobne
isprave, podatke i dokumentaciju, omogućiti mu ulazak i pregled prostora i
prostorija, kao i ostale
informacije o predmetnom
nadzoru, omogućiti komunalnom redaru očitavanje mikročipa psa, odnosno na njegov
zahtjev posjednik je dužan samostalno očitati čip na psu za kojega komunalni
redar ocjeni da bi mogao biti opasan, a prema uputama komunalnog redara.
Uvjeti držanja kućnih ljubimaca u stambenim
zgradama i obiteljskim kućama
Članak
4.
Držanje kućnih ljubimaca u zajedničkim
prostorijama zgrada i dvorištima zgrada, kretanje kućnih ljubimaca zajedničkim
dijelovima zgrada i dvorištima zgrada te obvezu čišćenja tih prostorija i
prostora koje onečiste kućni ljubimci sporazumno utvrđuju suvlasnici zgrade sukladno
propisima o vlasništvu. Posjednik kućnih ljubimaca dužan je držati ih na način
da ne ometaju mir sustanara ili na drugi način krše dogovoreni kućni red
stambene zgrade i stanara okolnih nekretnina.
Posjednik koji psa drži u stanu ili kući bez
okućnice, dužan ga je svakodnevno izvoditi radi obavljanja nužde i zadovoljenja
dnevnih fizičkih aktivnosti.
Uvjeti izvođenja kućnih ljubimaca na javne
površine
Članak
5.
Posjednik je dužan osigurati nesmetano
kretanje kućnog ljubimca u skladu s potrebama i s obzirom na životinjsku vrstu
te na način koji ne ugrožava zdravlje i sigurnost ljudi i životinja.
Članak
6.
Kućni ljubimci mogu se kretati javnim
površinama isključivo uz nadzor posjednika, na povodcu ili uz primjenu druge
opreme koja onemogućava nekontrolirano kretanje kućnih ljubimaca javnim
površinama.
Članak
7.
Psi se mogu kretati bez povodca, isključivo
uz nadzor posjednika, samo unutar parka za pse.
Članak
8.
Kretanje kućnih ljubimaca dopušteno je u
prostorima i prostorijama javne namjene uz dopuštenje vlasnika, odnosno
korisnika prostora.
Članak
9.
Zabranjeno je kretanje kućnih ljubimaca na
dječjim igralištima, cvjetnjacima, travnjacima, uređenim parkovnim površinama,
neograđenim sportskim terenima, neograđenim dvorištima škola i vrtića te na
drugim mjestima gdje postoji opasnost ugrožavanja zdravstveno-higijenske
sigurnosti i zdravlja ljudi bez dopuštenja vlasnika i dozvole korisnika
prostora.
Zabranjeno je kupanja pasa u moru na svim
uređenim i neuređenim plažama osim na onima koje su označene kao plaže za
kupanje pasa.
Članak
10.
Iz sigurnosnih razloga prometa, sugrađana i
drugih životinja te u svrhu prevencije nekontroliranog razmnožavanja zabranjeno
je puštanje kućnih ljubimaca da samostalno šeću javnim površinama bez
prisutnosti i nadzora posjednika.
Članak
11.
Posjednik kućnog ljubimca dužan je pri
izvođenju kućnog ljubimca na javnu površinu nositi pribor za čišćenje i
očistiti javnu površinu koju njegov kućni ljubimac onečisti.
Članak
12.
Ograničenje kretanja kućnih ljubimaca iz ove
Odluke ne primjenjuje se na pse osposobljene za pomoć osobama s invaliditetom.
Postupanje s opasnim psima
Članak
13.
Posjednik opasnog psa dužan je provesti mjere
propisane Pravilnikom o opasnim psima koje donosi nadležno ministarstvo.
Članak
14.
Posjednik opasnog psa mora držati u
zatvorenom prostoru iz kojeg ne može pobjeći, a vrata u prostor u kojem se
nalazi takav pas moraju biti zaključana.
Na ulazu u prostor u kojem se nalazi opasan
pas mora biti vidljivo istaknuto upozorenje: »OPASAN PAS«.
Članak
15.
Izvođenje opasnih pasa na javne površine
dopušteno je isključivo s brnjicom i na povodcu te uz nadzor posjednika.
Članak
16.
Pri sumnji da se radi o opasnom psu,
komunalni redar je ovlašten zatražiti na uvid od posjednika potvrdu kojom se
potvrđuje da su nad psom provede sve mjere propisane Pravilnikom o opasnim
psima.
Ukoliko posjednik ne pokaže potrebnu
dokumentaciju, komunalni redar sastavlja službeni zapisnik te obavještava
nadležnu veterinarsku inspekciju za daljnje postupanje.
Način kontrole razmnožavanja kućnih ljubimaca
Članak
17.
Uzgoj kućnih ljubimaca namjenjenih prodaji
dozvoljen je ako je prijavljen pri nadležnom ministarstvu i uzgajivač posjeduje
rješenje nadležnog tijela.
Članak
18.
Vlasnici kućnih ljubimaca dužni su držati pod
kontrolom razmnožavanje kućnih ljubimaca pod njihovim nadzorom.
Članak
19.
Na području Općine Dobrinj propisuje se
trajna sterilizacija napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka kao obvezan način
kontrole razmnožavanja.
Slobodnoživuće mačke
Članak
20.
Na javnim površinama može se dozvoliti
postavljanje hranilišta za slobodnoživuće mačke.
Odluku o lokacijama hranilišta i postupku
utvrđivanja hranilištadonosi Općinsko vijeće Općine Dobrinj.
I. NAČIN POSTUPANJA S IZGUBLJENIM I
NAPUŠTENIM ŽIVOTINJAMA
Postupanje s izgubljenim i napuštenim
životinjama
Članak
21.
Skupljanje, prevoženje i smještaj napuštenih
i izgubljenih životinja, životinja koje se kreću javnom površinom bez nadzora
posjednika i privremeno oduzetih životinja, osigurava sklonište za životinje (u
daljnjem tekstu: sklonište) s kojim Općina Dobrinj ima sklopljen ugovor za
obavljanje usluga skloništa, sukladno propisima o zaštiti životinja i
veterinarstvu.
Članak
22.
Posjednik kućnog ljubimca mora u roku od tri
dana od dana gubitka kućnog ljubimca prijaviti njegov nestanak skloništu za
životinje, a u roku od 14 dana od dana gubitka psa veterinarskoj organizaciji
ili ambulanti veterinarske prakse koja je ovlaštena za vođenje Upisnika kućnih
ljubimaca.
Ako u roku od 14 dana od dana objave podataka
vlasnik/posjednik nije dostavio zahtjev za vraćanje životinje, sklonište
postaje vlasnik životinje te je može udomiti.
Posjednik izgubljene životinje dužan je
nadoknaditi sve troškove kao i svaku štetu koju počini životinja od trenutka
nestanka do trenutka vraćanja posjedniku.
Članak
23.
Nalaznik napuštene ili izgubljene životinje
mora u roku od tri dana od nalaska životinje obavijestiti sklonište za
napuštene životinje, osim ako je životinju u tom roku vratio posjedniku.
Kontakt informacije skloništa s kojim Općina
Dobrinj ima potpisan ugovor objavljen je na službenoj internetskoj stranici
Općine Dobrinj.
Nalaznik napuštene ili izgubljene životinje
mora pružiti životinji odgovarajuću skrb do vraćanja posjedniku ili do smještanja
u sklonište za napuštene životinje.
Životinja se ne smješta u sklonište ako se po
nalasku životinje može utvrditi njezin vlasnik te se životinja odmah može
vratiti vlasniku, osim ako vlasnik odmah ne može doći po životinju.
Sve troškove skloništa za primljenu životinju
financira jedinica lokalne samouprave.
Ako se utvrdi posjednik napuštene životinje,
dužan je nadoknaditi sve troškove kao i svaku štetu koju počini životinja od
trenutka nestanka do trenutka vraćanja posjedniku.
II. NAČIN POSTUPANJA S DIVLJIM ŽIVOTINJAMA
Zaštita divljih životinja pronađenih izvan
prirodnog staništa
Članak
24.
Divlje životinje koje su pronađene na
području Općine Dobrinj izvan prirodnog staništa sklonište sakuplja i vraća u
prirodno stanište ako je to moguće.
Ako divlju životinju nije moguće vratiti u
njezino prirodno stanište, sklonište je prvo nudi najbližem lovoovlašteniku u
skladu s posebnim propisima o lovstvu, a ako je najbliži lovoovlaštenik ne može
prihvatiti smješta se u zoološki vrt ako je to moguće.
Ako se divlja životinja ne može vratiti u
prirodno stanište ili lovište niti smjestiti u sklonište ili zoološki vrt
životinja se može usmrtiti.
Divlje životinje koje su navedene kao
divljač, a obitavaju na površinama izvan lovišta Općine Dobrinj štite se
sukladno propisima o lovstvu.
III. ZAŠTITA ŽIVOTINJA
Poticanje zaštite životinja
Članak
25.
Općina Dobrinj će prema obvezi utvrđenoj
Zakonom o zaštiti životinja poticati razvoj svijesti svojih sugrađana, posebice
mladih, o brizi i zaštiti životinja.
Obveza pružanja pomoći životinji
Članak
26.
Svatko tko ozlijedi ili primijeti ozlijeđenu
ili bolesnu životinju mora joj pružiti potrebnu pomoć, a ako to nije u
mogućnosti sam učiniti, mora joj osigurati pružanje pomoći.
Ako nije moguće utvrditi tko je posjednik
životinje, pružanje potrebne pomoći ozlijeđenim i bolesnim životinjama mora
organizirati i financirati Općina Dobrinj.
Ako se utvrdi posjednik ozlijeđene ili
bolesne životinje, troškove snosi posjednik.
Korištenje životinja u komercijalne svrhe
Članak
27.
Zabranjeno je koristiti životinje za
sakupljanje donacije, prošnju te izlagati ih na javnim površinama, sajmovima,
tržnicama i slično, kao i njihovo korištenje u zabavne ili druge svrhe bez
suglasnosti nadležnog tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
28.
Zabranjena je prodaja kućnih ljubimaca na
javnim površinama, sajmovima, tržnicama i svim drugim prostorima koji ne
zadovoljavaju zakonom propisane uvjete za prodaju kućnih ljubimaca sukladno
Pravilniku o uvjetima kojima moraju udovoljavati trgovine kućnim ljubimcima.
IV. NADZOR
Ovlasti komunalnog redara
Članak
29.
Nadzor nad ovom Odlukom provodi komunalni
redar. U svom postupanju, komunalni redar je ovlašten zatražiti pomoć
policijskih službenika ukoliko se prilikom provođenja nadzora ili izvršenja
rješenja opravdano očekuje pružanje otpora.
Komunalni redar postupa po službenoj dužnosti
kada uoči postupanje protivno ovoj Odluci te prema prijavi fizičkih ili pravnih
osoba.
U obavljanju poslova iz svoje nadležnosti,
komunalni redar ima pravo i obvezu:
1. pregledati isprave na temelju kojih se
može utvrditi identitet stranke i drugih osoba nazočnih nadzoru,
2. ući u prostore/prostorije u kojima se drže
kućni ljubimci,
3. uzimati izjave stranaka i drugih osoba,
4. zatražiti od stranke podatke i dokumentaciju,
5. prikupljati dokaze na vizualni i drugi
odgovarajući način,
6. očitati mikročip,
7. podnositi kaznenu prijavu, odnosno
prekršajnu prijavu nadležnim tijelima,
8. donijeti rješenje kojim nalaže promjenu
uvjeta u skladu s ovom Odlukom pod prijetnjom pokretanja prekršajnog postupka
ili naplate kazne,
9. naplatiti novčanu kaznu propisanu ovom
Odlukom,
10. izdati obvezni prekršajni nalog,
11. upozoravati i opominjati fizičke i pravne
osobe,
12. narediti fizičkim i pravnim osobama
otklanjanja prekršaja,
13. obavljati druge radnje u skladu sa svrhom
nadzora.
O postupanju koje je protivno odredbama ove
Odluke u svakom pojedinačnom slučaju komunalni redar dužan je sastaviti
zapisnik te donijeti rješenje.
U slučajevima iz nadležnosti komunalnog
redara predviđenim ovom Odlukom komunalni redar može, kada je potrebno hitno
postupanje, donijeti usmeno rješenje, o čemu je dužan sastaviti zapisnik te
najkasnije u roku od 8 dana od donošenja usmenog rješenja dostaviti pisano
rješenje.
Komunalni redar dužan je podnijeti prijavu
veterinarskoj inspekciji kada:
1. u provedbi nadzora utvrdi da se kućni
ljubimac nalazi u stanju na temelju kojega se može zaključiti da životinja trpi
bol, patnju ili veliki strah, da je ozlijeđena ili da bi nastavak njezina
života u istim uvjetima bio povezan s neotklonjivom boli, patnjom ili velikim
strahom,
2. posjednik nije označio mikročipom psa u
roku predviđenom Zakonom o veterinarstvu, odnosno redovito cijepio protiv
bjesnoće te dao na uvid dokumentaciju kojom to može potvrditi (putovnicu kućnog
ljubimca),
3. posjednik kućnom ljubimcu daje hranu koja
mu uzrokuje ili može uzrokovati bolest, bol, patnju, ozljede, strah ili smrt te
kada utvrdi da bi zbog lošeg gojnog stanja kućnog ljubimca bila nužna
intervencija veterinarske inspekcije,
4. posjednik drži više od 9 pasa ili mačaka
starijih od 6 mjeseci u svrhu udomljavanja, a koje mu sklonište nije dalo na
skrb, niti sa skloništem ima ugovor o zbrinjavanju tih pasa i mačaka, odnosno
ukoliko ima više od 20 pasa i mačaka starijih od 6 mjeseci u svrhu
udomljavanja, a ne udovoljava uvjetima propisanim za osnivanje skloništa i nisu
odobreni kao sklonište,
5. posjednik nije ispunio uvjete propisane
Pravilnikom o opasnim psima, a drži opasnog psa,
6. posjednik nije pravodobno zatražio
veterinarsku pomoć i osigurao zbrinjavanje i odgovarajuću njegu bolesnog ili
ozlijeđenog kućnog ljubimca,
7. uzgajivač ne pokaže na uvid potvrdu o
zadovoljenim uvjetima od strane nadležnog ministarstva,
8. posjednik nije u roku od 3 dana prijavio
nestanak kućnog ljubimca,
9. utvrdi osobne podatke posjednika koji je
napustio kućnog ljubimca ili njegovu mladunčad,
10. posjednik životinju koristi za
predstavljanje te u zabavne ili druge svrhe, kao i u svim drugim slučajevima
sukladno prisilnim propisima.
Komunalni redar dužan je obavijestiti
policiju i/ili državno odvjetništvo kada uoči situaciju koja upućuje na mučenje
ili ubijanje životinja.
U svim slučajevima u kojima komunalni redar
tijekom nadzora uoči postupanje protivno Zakonu o zaštiti životinja, Kaznenom
zakonu ili drugim propisima, a nije nadležan, prijavu sa sastavljenim
zapisnikom o zatečenom stanju prosljeđuje nadležnom tijelu te stranci dostavlja
obavijest o poduzetim mjerama.
Komunalni redar dužan je bez odgode
obavijestiti policiju kada utvrdi situaciju u kojoj postoji opasnost da odgoda
u postupanju ugrozi zdravlje i sigurnost ljudi ili životinja te sigurnost
imovine.
Žalba protiv rješenja komunalnog redara
Članak
30.
Protiv rješenja komunalnog redara može se
izjaviti žalba u roku od 15 dana od dana dostave rješenja. Žalba na rješenje
komunalnog redara ne odgađa izvršenje rješenja.
O žalbi izjavljenoj protiv rješenja
komunalnog redara odlučuje upravno tijelo jedinice područne samouprave nadležno
za drugostupanjske poslove komunalnog gospodarstva.
V. NOVČANE KAZNE
Članak
31.
Sredstva naplaćena u skladu s ovom Odlukom za
predviđene prekršaje prihod su jedinica lokalne samouprave i koriste se za
potrebe zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja.
Komunalni redar ima ovlast i dužnost
provoditi ovu Odluku u skladu sa svojom nadležnosti i sankcionirati svako
ponašanje protivno ovoj Odluci. U tu svrhu, komunalni redar može osim kazne
izreći i usmeno upozorenje.
Članak
32.
Za postupanje protivno odredbama ove Odluke,
prekršitelj će se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 2.000,00 kuna
kada: počini prekršaj protivno odredbama članka 3., članka 4., članka 5.,
članka 6., članka 7., članka 8., članka 9., članka 10., članka 11., članka 13.,
članka 14., članka 15., članka 17., članka 18., članka 21., članka 22., članka
23., članka 24., članka 25., članka 26., članka 27., članka 28., članka 29. i
članka 30.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
33.
Danom stupanja na snagu prestaje važiti
Odluka o uvjetima i načinu držanja kućnih ljubimaca, načinu kontrole njihova
razmnožavanja, uvjetima i načinu držanja vezanih pasa te načinu postupanja s
napuštenim i izgubljenim životinjama (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 32/11).
Članak
34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko goranske županije«.
Klasa: 021-05/19-01/8
Ur. broj: 2142-04-01-19-6
Dobrinj, 11. prosinca 2019.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Općinskog
vijeća
Zoran
Kirinčić, v. r.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*