40.
Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o
održivom gospodarenju otpadom (»Narodne novine« broj 94/13, 73/17, 14/19 i
98/19), u svezi sa člankom 4. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom
(»Narodne novine« broj 50/17 i 84/19), i članka 31. Statuta Općine Dobrinj
(»Službene novine Primorsko-goranske županje« broj 35/09, 10/13, 36/13 i 2/18)
Općinsko vijeće Općine Dobrinj, na 22. sjednici održanoj dana 11. prosinca
2019. godine, donosi
ODLUKU
O izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge prikupljanja
miješanog komunalnog
otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
Članak
1.
U Odluci o načinu pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 2/18) odredba članka 11.
mijenja se i glasi:
»Za korisnike usluge koji obavljaju
djelatnost utvrđuje se 12 obračunskih razdoblja u jednoj kalendarskoj godini na
razini jednog mjeseca.
Za korisnike koji obavljaju djelatnost sezonski,
utvrđuje se 6 obračunskih razdoblja tj. Od 01. travnja do 30. rujna.
Davatelj usluge ispostavlja račun u tekućem
mjesecu za prethodni s dospjećem 15 dana.«
Članak
2.
U odredbi članka 26. dodaju se novi stavci 4.
i 5. koji glase:
»Utvrđuje se jedinstvena cijena obvezne
minimalne javne usluge za kućanstva u iznosu od 0,39 kn/m2/mjesečno.
Utvrđuje se jedinstvena cijena obvezne
minimalne javne usluge za privredu kako sljedi:
1. Za I kategoriju u iznosu 6,50 kn/m2/mjesečno
2. Za II kategoriju u iznosu 4,30 kn/m2/mjesečno
3. Za III kategoriju u iznosu 2,50 kn/m2/mjesečno
4. Za IV kategoriju u iznosu 0,85 kn/m2/mjesečno
5. Za V kategoriju u iznosu 0,20 kn/m2/mjesečno
6. Za VI kategoriju u iznosu 5,20 kn/m2/mjesečno
7. Hoteli, depadansi u iznosu 28,17/kn/ležaj/mjesečno
8. Za kampove u iznosu
25,42/kn/ležaj/mjesečno
9. Za kampove u domaćinstvu u iznosu 8,33
kn/ležaj/ mjesečno
10. Za odmarališta i sl. u iznosu 20,00
kn/ležaj/mjesečno
11. Za suhe vezove u marinama i lukama u
iznosu 10,17 kn/vez/mjesečno
12. Za mokre vezove u marinama i lukama u
iznosu 20,00 kn/vez/mjesečno
Cijena minimalne javne usluge za kategorije
navedene u točki 7 do 10 obračunava se u razdoblju od 01.04. do 30.09. u
jedakim mjesečnim iznosima.
Na cijene iz ovog članka obračunava se porez
na dodanu vrijednost od 13%.
Članak
3.
Odredba članka 27. mijenja se i glasi:
»U slučaju kad su korisnici javne usluge
kućanstva i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim
udjelima, davatelj usluge određuje udio korisnika usluge u korištenju
zajedničkog spremnika na slijedeći način:
. Davatelj usluge prvo utvrđuje (na temelju
očitovanja vlasnika odnosno korisnika nekretnine sadržanog u Izjavi ili na
drugi prihvatljiv način) - broj fizičkih osoba u kućanstvu
Zbrojem prethodno navedenih fizičkih osoba
dolazi se do ukupnog broja fizičkih osoba na tom određenom obračunskom mjestu
te se udio korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika izračunava na
način da se broj fizičkih osoba po pojedinom korisniku usluge (kućanstvu),
stavlja u omjer s ukupnim brojem fizičkih osoba na obračunskom mjestu.«
Članak
4.
Odredba članka 32. mijenja se i glasi:
»Smatra se da se nekretnina ne koristi kad je
takvu izjavu dao vlasnik nekretnine uz prilaganje prihvatljivih dokaza o tome
(npr. podataka o očitanju mjernih uređaja za potrošnju električne energije,
potvrdom JLS o trošnosti građevine, kontinuirano ne trošenje vodnih usluga i
sl.).«
Članak
5.
Odredba članka 44. se briše.
Članak
6.
U Odluci odredbe članka od 45. do 51. postaju
odredbe od 44. do 50.
Članak
7.
Ova Odluka stupa na snagu dan nakon objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/19-01/8
Ur. broj: 2142-04-01-19-5
Dobrinj, 11. prosinca 2019.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Zoran
Kirinčić v. r.
PRILOG 1
OPĆI
UVJETI UGOVORA O KORIŠTENJU
JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG
KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIVOG
KOMUNALNOG OTPADA
(u
daljnjem tekstu: Opći uvjeti)
Uvodne odredbe
Članak
1.
Definicije i pojmovi korišteni u ovim Općim
uvjetima odgovaraju definicijama i pojmovima korištenim u Odluci.
Ovim Općim uvjetima utvrđuju se međusobni
odnosi davatelja usluge i korisnika usluge koji proizlaze iz Ugovora odnosno
pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada od strane davatelja usluge korisniku usluge na području
pružanja javne usluge (u daljnjem tekstu: Odluka).
Primjena Općih uvjeta
Članak
2.
Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve
korisnike usluga koji zaključe Ugovor s davateljem usluge.
Članak
3.
Opći uvjeti su sastavni dio Ugovora.
Korisnik usluge je upoznat sa sadržajem ovih
Općih uvjeta i pristaje na njihovu primjenu.
Ugovaranje javne usluge
Članak
4.
Korisnici usluge javnu uslugu ugovaraju
sklapanjem Ugovora u skladu s Odlukom o načinu pružanja javnih usluga
skupljanja miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada.
Ugovor se smatra sklopljenim:
1. kad korisnik usluge dostavi davatelju
usluge Izjavu ili
2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili
zaprimanja na korištenje spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju
kad korisnik usluge ne dostavi davatelju usluge Izjavu.
Sklapanjm Ugovora korisnik usluge pristaje na
primjenu odredbi ovih Općih uvjeta.
Ugovori s korisnicima usluge zaključuju se na
neodređeno vrijeme.
Članak
5.
Cijena javne usluge utvrđuje se cjenikom
javne usluge kojeg donosi i mijenja davatelj usluge u skladu s odredbama
Odluke.
Korisnik usluge je dužan plaćati cijenu javne
usluge utvrđenu cjenikom javne usluge.
Članak
6.
Cijenu javne usluge korisnici usluge plaćaju
na temelju računa koji im davatelj usluge ispostavlja jednom mjesečno, kad
nastaje obveza plaćanja. Korisnik se obvezuje podmiriti račun u roku od 20 dana
(domaćinstva) odnosno 15 dana (ostali) od dana nastanka obveze plaćanja. U
slučaju zakašnjenja zaračunavaju se zakonske zatezne kamate u skladu s
propisima.
Korisnik usluge nije ovlašten vršiti prijeboj
sa tražbinama prema davatelju usluge u odnosu na bilo koje moguće
protu-potraživanje.
Prava i obveze ugovornih strana
Članak
7.
Davatelj usluge i korisnik usluge imaju prava
i obveze utvrđene Odlukom, Ugovorom i ovim Općim uvjetima.
Članak
8.
Korisnik usluge (novi korisnik) dužan je 8
(osam) dana prije početka korištenja usluge obavijestiti davatelja usluge o
početku korištenja javne usluge .
Davatelj usluge i korisnik usluge sklapaju
Ugovor na način utvrđen ovim Općim uvjetima. Radi otklanjanja svake sumnje,
pisani oblik ugovora nije pretpostavka nastanka ugovornog odnosa između
davatelja usluge i korisnika usluge, a niti pretpostavka valjanosti nastalog
ugovora posebice u slučajevima kada se usluga od strane davatelja usluge
izvršava, a korisnik usluge neopravdano odbija potpisati Ugovor tj. dostaviti
Izjavu.
U slučaju promjena podataka vezanih uz
ugovorni odnos koje utječu na međusobne odnose davatelja usluge i korisnika
usluge, Korisnik je dužan iste prijaviti davatelju usluge pisanim putem
najkasnije u roku od 8 (osam) dana od nastanka promjene na bilo koji dokaziv
način (e-mail, poštom, fax).
Promjena podataka se podnosi na odgovarajućem
obrascu (nalazi se na mrežnim stranicama Davatelja usluge).
Prilikom stjecanja odnosno prestanka statusa
korisnika usluge, isti se dokazuje vjerodostojnim ispravama i dokumentacijom..
Svaka promjena koja se prijavljuje važi od
datuma prijave te je isključena mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene
promjene.
Promjena podataka se provodi nakon podmirenja
svih dospjelih radčuna.
Članak
9.
Osim u slučaju promjene vlasništva nekretnine
te razloga utvrđenog u čl. 13. Uredbe (nekretnina koja se trajno ne koristi),
korisnik usluge ne može otkazati Ugovor.
Članak
10.
Spremnike za odlaganje otpada korisnik usluge
u pravilu smješta na svojoj nekretnini.
Iznimno, spremnici mogu biti smješteni i na
javnoj površini ili drugoj površini (stambene zgrade).
Na dan odvoza otpada korisnik je dužan
spremnike postaviti uz rub javne površine, na način da ne ometa promet.
Korisnik usluge dužan je spremnike redovito
održavati u ispravnom i funkcionalnom stanju te je odgovoran za svako namjerno
oštećenje kao i nestanak. U slučaju otuđenja i oštećenja spremnika za odlaganje
otpada, trošak nabave novih snosit će korisnik usluge.
Članak
11.
U slučaju dokaza da je oštećenje spremnika za
odlaganje otpada uzrokovao davatelj usluge, trošak nabave novog snosit će
davatelj usluge, a o čemu se sastavlja zapisnik.
Davatelj usluge je dužan pažljivo rukovati
spremnicima za odlaganje otpada, pazeći da se ne oštećuju, a odloženi otpad ne
rasipa i onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano
skupljanjem i odvozom otpada isti su dužni odmah otkloniti.
Nakon pražnjenja spremnika za odlaganje
otpada davatelj usluge je dužan iste vratiti na mjesto na kojem su se nalazili.
Završne odredbe
Članak
12.
Svi dogovori i pravno relevantne izjave
ugovornih strana su valjane jedino ako su učinjene u pisanom obliku.
U slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti
između Ugovora i ovih Općih uvjeta, vrijedit će odredbe Ugovora.
Ako bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih
uvjeta jest ili postane ništava, nevaljana ili neprovediva, to neće utjecati na
ostatak Ugovora odnosno Općih uvjeta te će se ostale odredbe Ugovora i/ili
Općih uvjeta primjenjivati u najvećem mogućem opsegu dozvoljenim zakonom. U tom
slučaju, ugovorne strane će bez odgode ponovno utvrditi odgovarajuću odredbu
koja će zamijeniti takvu ništavu, nevaljanu ili neprovedivu odredbu.
Prestanak Ugovora ne utječe na njegove
odredbe za koje je izričito ili implicitno određeno da stupaju na snagu ili se
nastavljaju primjenjivati i nakon prestanka Ugovora.
Ugovorne strane suglasno utvrđuju da će sve
eventualne sporove koji proizlaze iz ili su u vezi s Ugovorom pokušati
riješiti mirnim putem, a u
protivnom se podvrgavaju odluci stvarno i mjesno nadležnog.
Članak
13.
Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je
određen za njihovo donošenje.
Članak
14.
Ovi Opći uvjeti objavit će se u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Ovi Opći uvjeti i prateći obrasci se
objavljuju i na mrežnim stranicama davatelja usluge: www.ponikve.hr