70.
Na temelju članka 14. stavak 1. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« RH broj 87/08, 136/12 i 15/15) i članka
21. Statuta Grada Novi Vinodolski (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 12/13 i 18/14) Gradsko
vijeće Grada Novi Vinodolski na 31. sjednici održanoj
dana 3. prosinca 2019. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Novi Vinodolski
za 2020. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura Proračuna Grada
Novi Vinodolski za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda te ostalih prihoda kojima se financiraju
rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini
Grada na temelju zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se
svake godine.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi ili
programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun,
sredstva će se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i
mogućnostima.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se
amandmani, kojima se predlaže povećanje proračunskih
rashoda i izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret
proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Za izvršavanje Proračuna odgovoran je Gradonačelnik.
Ako se u tijeku proračunske godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda i rashoda Proračuna predložiti će
se izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i rashodi Proračuna.
Članak 6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijeva
u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u
godinu u kojoj obveza dospijeva.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju
prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Članak 8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu sredstava na
proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i
izdataka na stavci koja se umanjuje.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 1.000.000,00
kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradsko Vijeće
na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 10.
Rukovoditelj upravnog tijela jest naredbodavatelj za sve
isplate na teret proračunskih sredstava za koje je to
upravno tijelo određeno nositeljem sredstava, odnosno
ukoliko su u proračunu planirana sredstva.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim
slučajevima:
. za sredstva u Proračunu koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći, osim sredstva dodijeljena kao
nagrade,
. za projekte i aktivnosti koje izvršavaju ustanove - proračunski korisnici iznad zakonskog standarda,
. za sve nabave roba, usluga i izvođenja radova, čija je
vrijednost bez PDV-a 70.000,00 kn i više,
. za autorske honorare, osobne usluge, usluge agencija
studentskog servisa.
Rukovoditelji upravnih tijela potpisuju ugovore iz stavka
2. točke 1. i 2. do iznosa od 70.000,00 kn bez PDV-a.
Gradonačelnik potpisuje ugovore iz stavka 2. točke 1., 2.
u vrijednosti od 70.000,00 kn bez PDV-a i više , te ugovore
iz točke 3. i 4.
Ukoliko krajnji korisnik odnosno radovi i usluge nisu
utvrđeni samim Proračunom, sredstva za subvencije, donacije i pomoći po pojedinom korisniku kao i sredstva za plaćanje radova i usluga, a u iznosu do 30.000,00 kn raspoređuju se temeljem odluke, odnosno narudžbenice nadležnog
rukovoditelja odjela.
Rukovoditelji upravnih tijela su obvezni izvijestiti Gradonačelnika o izvršenim rasporedima iz stavka 1. ovog
članka.
Za korisnika odnosno radove i usluge iz stavka 5., a
iznad 30.000,00 odluku donosi odnosno narudžbenicu
potpisuje Gradonačelnik.
Članak 11.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju Gradsko vijeće i
Gradonačelnik.
Gradonačelnik donosi odluke o raspoređivanju sredstava iz stavke - tekuće donacije u ukupnom iznosu od
80.000,00 kn, te iz stavke - jednokratne potpore udrugama
u iznosu od 60.000,00 kn.
Članak 12.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna tekuće godine
odobrava Gradonačelnik, a preuzimanje obveza na teret
Proračuna naredne godine odobrava Gradsko vijeće.
Članak 13.
Sve isplate proračunskih sredstava planiranih u vidu
donacije za provođenje programskih projekata vršit će se
po zaključenom ugovoru sa korisnikom donacije, a na
temelju priloženog ugovora zaključenog između korisnika
donacije i izvođača radova, odnosno isporučitelja usluga,
te ispostavljenih računa, odnosno situacija, isporučitelja ili
izvođača korisniku donacije.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u
skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini
prihoda planiranih u Proračunu.
Članak 14.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave obavljanjem
vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih
prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se u
Proračun.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za
amortizaciju zgrada i opreme za 2019. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati ili oročavati u poslovnim bankama, poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banaka donosi
Gradonačelnik.
Članak 17.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica
ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika može odlučiti da se dionice
odnosno udjeli u kapitalu prodaju ako to nije u suprotnosti
s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od prodaje
udjela i uloga u kapitalu koristi se samo za otplatu duga
u Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u
iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak 18.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati
dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja
bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Dugove koji su temeljem odredbi Općeg poreznog
zakona dospjeli u zastaru otpisuje čelnik upravnog tijela i
o tome obaviještava Gradonačelnika.
Članak 19.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun Grada.
Članak 20.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se osigurati ako
postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje
sam korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti
raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u protivnom
nadoknada za štetu nastala na neosiguranoj nefinancijskoj
imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 21.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira i to za investicije koje potvrdi
Gradsko vijeće, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi najviše do
20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u
kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Restriktivne odredbe članka 88. Zakona o proračunu i
gornjeg stavka ove Odluke ne primjenjuju se na dugoročne
kredite koji se podižu radi osiguravanja vlastitog učešća u
projektima financiranim iz EU fondova ili projektima energetske učinkovitosti.
Grad također može sklapati ugovore o javno-privatnom
partnerstvu poštujući uvjete i ograničenja iz članka 89.
Zakona o proračunu te uz prethodno mišljenje Ministarstva financija.
Članak 22.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je osnivač Grad smije se zaduživati uz suglasnost
Gradonačelnika.
Gradonačelnik također može davati jamstva pravnoj
osobi u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je
osnivač, uz prethodnu suglasnost ministra financija.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 23.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je
za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te
za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Čelnik proračunskog korisnika može određena
prava unutarnjim propisima u skladu sa zakonom prenijeti
na druge osobe.
Članak 24.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika odgovoran
je za zakonito izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika odgovoran je za
zakonito i svrhovito trošenje javnog novca za namjene
utvrđene Proračunom i financijskim planom.
Članak 25.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju polugodišnje
izvještaje o izvršenju svog financijskog plana Upravnom
odjelu za financije i javnu nabavu do 30. srpnja 2020.
godine koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj.
Upravni odjel za financije i javnu nabavu polugodišnji
izvještaj o izvršenju proračuna dostavlja Gradonačelniku
do 5. rujna 2020., a Gradonačelnik polugodišnji izvještaj
o izvršenju Proračuna upućuje na usvajanje Gradskom
vijeću do 15. rujna 2020. godine.
Članak 26.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju godišnje izvještaje
o izvršenju svog financijskog plana Upravnom odjelu za
financije i javnu nabavu do 31. ožujka 2021. godine. Nadležna upravna tijela Grada dostavljaju konsolidirane godišnje financijske izvještaje Proračunskih korisnika Upravnom odjelu za financije i javnu nabavu do 10. ožujka
2021. godine. Godišnji financijski planovi proračunskih
korisnika konsolidirani na razini upravnog tijela i nacrt
godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna dostavlja
Upravni odjel za financije gradonačelniku do 1. svibnja
2021. godine. Prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna dostavlja se Gradskom vijeću na usvajanje do 1. lipnja 2021. godine.
VII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 27.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije, a stupa na snagu od 1. 1. 2020.
godine.
Klasa: 400-06/19-60/12
Ur. broj: 2107/02-01-19-2
Novi Vinodolski, 3. prosinca 2019.
GRADSKO VIJEĆE GRADA NOVI VINODOLSKI
Predsjednik
Gradskog vijeća
Neven Pavelić, v. r.
|