63.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08, 136/12 i 15/15) i članka 38. Statuta
Općine Omišalj (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 29/13 i 8/18), Općinsko vijeće Općine Omišalj, na sjednici održanoj 22. studenog 2019. godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Omišalj
za 2020. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Omišalj za
2020. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Općine Omišalj (u
daljnjem tekstu: Općina), upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom te dugovima Općine, prava i obveze
korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog načelnika te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa prihoda i
rashoda i Računa financiranja iskazanih po ekonomskoj i
funkcijskoj klasifikaciji te izvorima financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, te rashodi
poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su svi primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka iskazanih po organizacijskoj i programskoj klasifikaciji
i izvorima financiranja, raspoređenih u programe koji se
sastoje od aktivnosti i projekata (tekućih i kapitalnih).
Plan razvojnih programa sadrži ciljeve i prioritete razvoja povezane s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i
dospjelim obvezama u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2020. godine.
Stvarna naplata prihoda i primitaka nije ograničena procjenom u Proračunu.
Proračunska sredstva mogu se koristiti samo za namjene
utvrđene Proračunom i do visine utvrđene u njegovom
Posebnom dijelu.
Rashodi i izdaci ne mogu biti izvršeni u iznosima većim
od onih koji su utvrđeni Proračunom.
Rashodi proračuna za koje je obveza nastala u 2020.
godini rashodi su Proračuna za 2020. godinu, neovisno o
plaćanju.
Rashodi i izdaci koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Članak 4.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel Općine
obvezan je izvijestiti korisnike proračunskih sredstava o
odobrenim sredstvima. Korisnici proračunskih sredstava
obvezni su izraditi godišnji izvještaj o poslovanju i dostaviti
ga Upravnom odjelu.
Upravni odjel Općine ima pravo nadzora nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika proračunskih sredstava, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici proračunskih sredstava su obvezni dati sve
potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže.
Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora utvrdi da
su sredstva bila upotrijebljena protivno Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se Općinskog načelnika i poduzeti
mjere za nadoknadu tako utrošenih sredstava ili će se privremeno obustaviti isplata na stavkama s kojih su sredstva
bila nenamjenski trošena.
Sredstva se korisnicima proračunskih sredstava stavljaju
na raspolaganje isključivo na osnovu pisanog dokumenta
(Zahtjeva) iz kojeg je vidljivo:
- da je namjena odobrena u Proračunu,
- da je iznos stvorene obveze u visini odobrenog iznosa,
- da je obveza likvidirana od nadležne osobe.
Nadležna osoba iz stavka 4. ovog članka je voditelj nadležnog odsjeka uz oznaku pozicije iz Posebnog dijela Proračuna.
Isplata sredstava korisniku Proračuna izvršavat će se u
skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i
računskom planu.
Zaključivanje pisanog ugovora s udrugama temeljem
natječaja o financiranju javnih potreba, kao korisnicima
proračunskih sredstava, je obvezno bez obzira na iznos
donacije.
Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 5.
U Proračunu se planiraju svi prihodi i primici koje ostvaruje Općina sukladno pozitivnim propisima.
Namjenski prihodi i primici proračuna su prihodi koji se
ostvare iz pomoći, donacija, po posebnim propisima i iz
drugih izvora te se koriste isključivo za namjene utvrđene
planom.
Ako ne budu iskorišteni u tekućoj proračunskoj godini,
prenose se u narednu proračunsku godinu.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju
se kao prihodi Proračuna za 2020. godinu.
Ako su namjenski prihodi i primici u proračun uplaćeni
u nižem opsegu od planiranog, korisnik može preuzeti i
plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih odnosno
raspoloživih sredstava.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom, mogu se
upotrijebiti i u svrhu održavanja objekata predškolskog,
školskog, zdravstvenog i socijalnog sadržaja, za financiranje vatrogastva, financiranje građenja i održavanje javnih
građevina sportske i kulturne namjene i prostora u vlasništvu Općine.
Članak 6.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi Proračuna, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna tekuće godine.
Zaključak o povratu sredstava donosi Odsjek za proračun i financije na temelju dokumentiranog zahtjeva.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 7.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Općinski načelnik, odnosno nadležna osoba, mora prije
isplate provjeriti i potvrditi potpisom i datumom pravni
temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene
isprave te odrediti oznake proračunskih klasifikacija na
teret kojih se obveze isplaćuju.
Isplata iz Posebnog dijela Proračuna se vrši temeljem
Procedure zaprimanja, provjere i plaćanja računa u Općini
Omišalj.
Isplata sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i
ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Članak 8.
Općinski načelnik utvrđuje kalkulativnu osnovicu za
obračun plaća službenika i namještenika u Upravnom
odjelu. Osnovica za obračun plaća dužnosnika utvrđuje se
općim aktom kojim se uređuju prava i obveze dužnosnika.
Članak 9.
Sredstva za financiranje političkih stranaka i članova izabranih s lista grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću
isplaćivat će se temeljem odluka Općinskog vijeća, po
nalogu Općinskog načelnika.
Članak 10.
Naknade troškova za rad članova Općinskog vijeća i članova radnih tijela te naknade troškova za rad članovima
vijeća mjesnih odbora isplaćivat će se temeljem odluke
Općinskog vijeća, po nalogu pročelnika Upravnog odjela.
Članak 11.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel, a potpisuje
Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Upravnom odjelu.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospjevaju u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti
u godinu u kojoj obveza dospjeva.
Članak 12.
Za nepredviđene namjene, za koje u proračunu nisu osigurana sredstva ili za namjene za koje se tijekom godine
pokaže da nisu utvrđena dostatna sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti, te za druge
nepredviđene rashode, koristit će se sredstva proračunske
zalihe.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje
rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih
nepogoda, epidemija, ekoloških nesreća ili izvanrednih
događaja tijekom godine.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik te izvještava Općinsko vijeće sukladno
odredbama Zakona o proračunu.
Proračunska zaliha za 2020. godinu utvrđuje se u iznosu
od 30.000,00 kuna.
Članak 13.
Plaćanje predujma moguće je u iznimnim slučajevima, uz
prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Članak 14.
U slučaju ostvarenja manjeg opsega nenamjenskih prihoda od planiranih, određuje se plaćanje po sljedećim prioritetima: javni dug (anuiteti kredita), plaće, zakonske i
ugovorne obveze, troškovi poslovanja, kapitalne donacije,
subvencije i tekuće donacije.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 15.
Ako tijekom proračunske godine zbog nastanka novih
obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja dođe do znatnije neusklađenosti ostvarivanja planiranih prihoda i/ili primitaka, te rashoda i/ili izdataka proračuna, Općinski načelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana. Općinski
načelnik donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Općinski načelnik mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za
privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti
izmjene i dopune Proračuna radi uravnoteženja prihoda i/
ili primitaka, te rashoda i/ili izdataka Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar proračunskih stavaka najviše do 5% rashoda i izdataka planiranih na proračunskoj stavci donesenoj od strane
Općinskog vijeća Općine koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Općinski načelnik izvještava Općinsko vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg
i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne
godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja prvih
izmjena i dopuna Proračuna tekuće godine.
VII. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 16.
Općinski načelnik odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom Općine
čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u
kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i
nekretnina, odnosno raspolaganju ostalom imovinom.
Članak 17.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se polagati
u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Ugovor o polaganju sredstava iz stavka 1. ovoga članka
zaključuje Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2020. godine.
Članak 18.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, u skladu s
propisima, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti
podmirenja duga.
Općinski načelnik može, u skladu s propisima, otpisati ili
djelomično otpisati potraživanje.
Članak 19.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine upravlja
Općinski načelnik sukladno zakonu i Statutu Općine
Omišalj.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumjeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima Proračuna.
VIII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 20.
Općina se može zaduživati i davati suglasnosti i jamstva
za zaduživanje sukladno pozitivnim propisima.
Općina se može kratkoročno zaduživati za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava
i dospjeća obveza, najduže na rok od 12 mjeseci te kod
poslovne banke kod koje ima otvoren račun, bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih
obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Općinski načelnik ovlašten je za postupanje vezano uz
kratkoročno zaduživanje uz uvjete iz 2. stavka ovog članka.
Općina se može dugoročno zadužiti samo za kapitalnu
investiciju koja se financira iz proračuna, a koju potvrdi
predstavničko tijelo uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ugovor o dugoročnom zaduživanju sklapa Općinski
načelnik na osnovi donesenog proračuna, uz prethodno
mišljenje ministra financija i suglasnost Vlade.
Sredstva osigurana u Proračunu za otplatu ugovorenog
kredita s pripadajućim kamatama, naknadama i troškovima, namijenjenog za izgradnju ili obnovu kapitalnih objekata, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim
ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu može se dugoročno zadužiti samo za investicije i uz
suglasnost Općinskog vijeća Općine Omišalj. Zahtjev za
izdavanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje jamstva,
podnosi odgovorna osoba pravne osobe.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi iz stavka 1. ovoga članka sukladno propisima i Statutu Općine Omišalj, uz suglasnost Ministarstva financija.
Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
Trgovačka društva čiji je osnivač i većinski vlasnik
Općina ne mogu se zaduživati bez odluke Općinskog
vijeća.
Članak 21.
Općina je, temeljem dobivene suglasnosti ministra financija (od 03.svibnja 2017. godine), dala jamstvo HBOR-u za
dugoročni kredit trgovačkog društva Ponikve voda d.o.o.
Krk, u svrhu financiranja EU projekta K160871 »Projekt
prikupljanja, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda na
području otoka Krka«, sukladno Odluci Općinskog vijeća
od 30. ožujka 2017. godine i razmjerno udjelu u vlasništvu
od 17,81%.
Krajnji rok danog jamstva je 30. lipanj 2030. godine i
ukupno iznosi 9,386.153,76 kuna.
IX. PRORAČUNSKO RAČUNOVODSTVO I IZVJEŠTAVANJE
Članak 22.
Proračun primjenjuje proračunsko računovodstvo.
Prihodi i rashodi proračuna iskazuju se uz primjenu
modificiranog računovodstvenog načela nastanka događaja, a primici i izdaci proračuna se iskazuju po načelu novčanog tijeka.
Članak 23.
Kontrolu postupaka u planiranju i izvršavanju proračuna, praćenje primjene proračunskog računovodstva te
poslove proračunskog financijskog izvješćavanja za potrebe
Općine Omišalj obavlja Odsjek za proračun i financije.
Odsjek za proračun i financije podnosi Općinskom
načelniku mjesečno izvješće o izvršenju Proračuna, a
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću polugodišnji
i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u skladu s odredbama propisa o proračunskom izvješćivanju.
X. ODGOVORNOST I OBVEZE U IZVRŠAVANJU
PRORAČUNA
Članak 24.
Općinski načelnik odgovoran je za planiranje i izvršavanje proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također
je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Odsjek za proračun i financije Općine Omišalj prati izvršavanje Proračuna i o tome izvještava Općinskog načelnika.
U okviru svog djelokruga i ovlasti, Općinski načelnik,
pročelnik Upravnog odjela i voditelji odsjeka odgovorni
su za provedbu Odluke o izvršavanju proračuna, za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka iz svoje
nadležnosti i za izvršavanje rashoda i izdataka sukladno
namjenama i svotama utvrđenim u Posebnom dijelu proračuna u okviru pripadajućeg razdjela.
Upravni odjel i općinski proračunski korisnici obvezni su
provoditi postupke nabave roba, usluga i ustupanja radova
sukladno zakonskim propisima.
Plan nabave Općine Omišalj za 2020. godinu donosi
Općinski načelnik.
XI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 25.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije, a stupa na snagu 1. siječnja
2020. godine.
Klasa: 400-01/19-01/5
Ur. broj: 2142-06-19-01-2
Omišalj, 22. studenog 2019.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Anto Trogrlić, v. r.
|