(1) Objekti iz članka 3. ove Odluke moraju
biti besprijekorno izvedeni i uklopivi u prostor u okviru kojeg se postavljaju,
čisti, ispravni, estetski prihvatljivi i redovito održavani.
(2) Površina oko postavljenog objekta iz
stavka 1. ovoga članka mora biti uređena, čista i redovno održavana.
(3) Troškove za ispunjavanje uvjeta iz ovog
članka Odluke snosi zakupnik, a neispunjavanje istih ima za posljedicu raskid
ugovora i uklanjanje objekata s površine javne namjene.
II. NAČIN GOSPODARENJA I UPRAVLJANJA
POVRŠINAMA JAVNE NAMJENE
Članak
5.
Površinama javne namjene gospodari i upravlja
Općinski načelnik.
Članak
6.
Pri obavljanju poslova gospodarenja i
upravljanja površinama javne namjene Općinski načelnik, na prijedlog
Jedinstvenog upravnog odjela, obavlja sljedeće poslove:
1. utvrđuje pojedinačnu namjenu, vrstu i
tipove privremenih objekata, te njihovu lokaciju,
2. donosi odluku o visini naknade za
korištenje (zakup) površine javne namjene, te rokovima i načinu plaćanja iste,
3. utvrđuje uvjete, objavljuje i provodi
javne natječaje za davanje u zakup površina javne namjene,
4. donosi odluke o odabiru najpovoljnijih
natjecatelja, odnosno odobrenju korištenja površine javne namjene,
5. utvrđuje razmještaj privremenih objekata
za vrijeme održavanja prazničnih, prigodnih i javnih manifestacija,
6. zaključuje ugovore o zakupu.
III. LOKACIJE ZA POSTAVLJANJE PRIVREMENIH
OBJEKATA
Članak
7.
(1) Lokacije za postavljanje objekata iz
članka 3. ove Odluke ne smiju se odrediti:
. na površinama koje se koriste za promet,
zaustavljanje i parkiranje vozila,
. na površinama koje se koriste za pristup
plažama, parkovima, parkiralištima, spomenicima, fontanama i sličnim objektima
kao i da se osigura ulaz i dostava u druge poslovne i stambene prostore,
. na površinama gdje bi njihovo postavljanje
ugrozilo održavanje komunalnih objekata i uređaja,
. na parkovno uređenim i zelenim površinama,
. na površinama pod spomeničkom zaštitom,
osim uz suglasnost Uprave za zaštitu kulturne baštine.
(2) Površine javne namjene za postavljanje
privremenih objekata iz članka 3. ove Odluke razvrstavaju se po zonama, kako
slijedi:
. I. zona: naselje Baška - Ulica Emila
Geistlicha,
. II. zona: naselje Baška - ulice: Palada,
kralja Zvonimira, Ribarska,
. III. zona: naselje Baška - sve ulice i
površine, osim onih u zonama I. i II.
. IV. zona: naselja Batomalj i Jurandvor,
. V. zona: naselje Draga Bašćanska.
IV. POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP I ZASNIVANJE
ZAKUPA
Članak
8.
(1) Lokacije za postavljanje privremenih
objekata iz članka 3. ove Odluke, u pravilu, daju se u zakup putem javnog
natječaja.
(2) Neposrednom pogodbom, temeljem Odluke
Općinskog načelnika donesene na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela, može se
dati u zakup površina javne namjene za postavu:
1. privremenih objekata, ako je površina
ostala nepopunjena nakon provedbe javnog natječaja, uz naknadu utvrđenu kao
početnu u objavljenom natječaju,
2. ugostiteljskih terasa,
3. privremenih objekata iz točke 8. članka 3.
ove Odluke,
4. privremenih objekata koji se postavljaju
za vrijeme blagdana, prigodnih i javnih manifestacija.
(3) Blagdanom, prigodnom i javnom
manifestacijom smatra se svako događanje u kraćem vremenskom razdoblju, koje
može biti popraćeno ugostiteljskom, trgovačkom ili zabavnom djelatnošću.
(4) Ugovor o zakupu neće se zaključiti:
. s osobama koje imaju nenaplaćena dugovanja
po osnovi poreza i drugih javnih davanja, te nepodmirene obveze prema Općini i
komunalnom društvu u vlasništvu Općine, neovisno o osnovi,
. s ranijim zakupnicima, koji se tijekom
prethodnog zakupa nisu pridržavale odredbi zaključenog ugovora, kojima su, zbog
toga, dva i više puta izricana pisana upozorenja, odnosno izdavani obavezni
prekršajni nalozi.
(5) Pod ranijim zakupnicima podrazumijevaju
se osobe, koje za lokaciju i namjenu koja je predmet zakupa, ili imaju važeći
ugovor, ili su evidentirani kao posljednji zakupnici iste površine za istu
namjenu.
1. Javni natječaj
Članak
9.
(1) Odluku o provođenju natječaja donosi
Općinski načelnik na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela.
(2) Postupak natječaja do donošenja odluke o
utvrđivanju najpovoljnijeg ponuditelja provodi Povjerenstvo za provedbu
postupka odabira najpovoljnijeg ponuditelja.
(3) Povjerenstvo ima predsjednika i 2 (dva)
člana, koje imenuje Općinski načelnik.
Članak
10.
(1) Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih
ponuda u zatvorenim omotnicama s naznakom »ne otvaraj - ponuda na natječaj za
zakup površine javne namjene«.
(2) Natječaj se objavljuje na internetskoj
stranici Općine i na oglasnim pločama, a obavijest o objavljenom natječaju u
dnevnom tisku.
(3) Tekst natječaja sadrži slijedeće opće
uvjete:
1. oznaku i površinu lokacije, vrstu
privremenog objekta iz članka 3. ove Odluke, te djelatnost koja će se
obavljati,
2. početni iznos zakupnine,
3. odredbe o visini i načinu plaćanja
jamčevine u visini 10% početne visine zakupnine,
4. vrijeme trajanja zakupa,
5. način i rok podnošenja ponuda,
6. način sastavljanja ponude i obvezni
privici,
7. način otvaranja ponuda i utvrđivanja
najpovoljnijeg ponuditelja,
8. odredbu da prvenstvo zaključenja ugovora o
zakupu prema uvjetima iz najpovoljnije ponude ima raniji zakupnik,
9. rok za zaključenje ugovora o zakupu,
10. obvezu ponuditelja koji uspiju na
natječaju nadoknaditi troškove objave natječaja,
11. obvezu budućeg zakupnika ishoditi
lokacijsku, odnosno građevinsku dozvolu, ukoliko je ista potrebna prema
posebnim propisima,
12. odredbu da u natječaju ne mogu
sudjelovati osobe koje imaju nenaplaćena dugovanja po osnovi poreza i drugih
javnih davanja, nepodmirene obveze prema Općini i
komunalnom društvu u vlasništvu
Općine, neovisno o osnovi, ili raniji neuredni zakupnici protiv kojih je
pokrenut sudski postupak naplate potraživanja,
13. odredbu da se zadržava pravo poništiti
natječaj, u cijelosti ili segmentima, bez ikakvih obveza prema ponuditeljima.
(4) Općinski načelnik može odrediti i druge
posebne uvjete natječaja.
Članak
11.
(1) Pisana prijava za sudjelovanje u
natječaju mora sadržavati:
1. osnovne podatke o fizičkoj i pravnoj osobi
koja se natječe (ime i prezime, prebivalište - za fizičke osobe, naziv i sjedište
- za pravne osobe, OIB, broj žiro računa, e-mail adresa),
2. izvod iz sudskog ili obrtnog registra ili
drugi jednako vrijedan dokument iz kojeg je vidljivo da ponuditelj ima pravo
obavljanja djelatnosti za koju se natječe - ne stariji od 6 mjeseci,
3. presliku osobne iskaznice za fizičku osobu
4. oznaku lokacije za koju se daje ponuda,
5. visinu ponuđene zakupnine,
6. dokaz o uplati jamčevine,
7. dokaz o postojanju prava prvenstva za
zasnivanje zakupa, ako se ponuditelj na isto pravo poziva,
8. druge potrebne dokaze da ponuditelj
ispunjava uvjete natječaja,
9. izjavu o privoli za korištenje osobnih
podataka.
(2) Sve isprave dostavljaju se u preslici, a
odabrani ponuditelj je dužan izvornike predočiti prije zaključenja ugovora o
zakupu.
Članak
12.
(1) Najpovoljniji ponuditelj je onaj sudionik
natječaja koji, uz to što ispunjava sve uvjete iz natječaja, ponudi najviši
iznos zakupnine.
(2) Ukoliko najpovoljniji ponuditelj odustane
od sklapanja ugovora, nema pravo na povrat jamčevine, a ugovor o zakupu
zaključuje se s prvim sljedećim ponuditeljem po visini ponuđenog iznosa
zakupnine.
(3) Natjecateljima koji ne uspiju u
natječaju, jamčevina se vraća najkasnije u roku od 8 dana od dana zaključenja
natječaja.
(4) Natjecatelju čija ponuda bude utvrđena
najpovoljnijom jamčevina se uračunava u zakupninu.
Članak
13.
Raniji zakupnici, osim onih iz članka 8.
stavak 4. točka 2. ove Odluke, koji sudjeluju na natječaju, ako udovoljavaju
ostalim uvjetima natječaja, ostvaruju prvenstvo zaključenja ugovora o zakupu
prema uvjetima iz najpovoljnije ponude.
Članak
14.
Odluku o utvrđivanju najpovoljnijeg
ponuditelja donosi Općinski načelnik na prijedlog Povjerenstva iz članka 9. ove
Odluke, cijeneći sve elemente ponude, a naročito visinu ponuđene zakupnine.
2. Neposredna pogodba
Članak
15.
(1) Površine javne namjene neposrednom
pogodbom daju se u zakup temeljem zahtjeva zainteresirane osobe.
(2) Zahtjev za korištenje površine javne
namjene iz prethodnog stavka ovoga članka mora sadržavati:
1. osnovne podatke o fizičkoj i pravnoj osobi
podnositelju zahtjeva (ime i prezime, prebivalište - za fizičke osobe, naziv i
sjedište - za pravne osobe, OIB, broj žiro računa, e- mail adresa),
2. lokaciju na koju se zahtjev odnosi,
3. namjenu, vrstu, opis i dimenzije
privremenog objekta iz članka 3. ove Odluke, koji se želi postaviti.
(3) Zahtjevu iz prethodnog stavka ovoga
članka obvezno se prilaže:
1. izvod iz sudskog ili obrtnog registra ili
drugi jednako vrijedan dokument - ne stariji od 6 mjeseci,
2. minimalni tehnički uvjeti izdane od
nadležne službe za gospodarstvo,
3. potvrde:
- porezne uprave da nema nenaplaćenih
dugovanja po osnovi poreza i drugih javnih davanja,
- da nema nepodmirenih obveza prema Općini,
- da nema nepodmirenih obveza prema
komunalnom društvu u vlasništvu Općine.
(4) Uz priloge iz stavka 3. ovoga članka,
zahtjevu za postavljanje ugostiteljske terase, dodatno se prilaže:
1. tekstualni i grafički prijedlog uređenja
terase s naznačenom površinom i dimenzijama, rasporedom stolova i stolica,
2. opis opreme,
3. opis uređenja partera,
4. arhitektonski prikaz u slučaju postave
konzolne tende.
Članak
16.
(1) Za postavu ugostiteljskih terasa, u
pravilu, dodjeljuje se javna površina ispred objekta, u širini pročelja istoga,
a iznimno, uz i preko puta objekta ako takva mogućnost objektivno postoji.
(2) Ugostiteljska terasa može se postaviti
tijekom cijele godine (stalna terasa).
(3) U razdoblju dok ugostiteljski objekt ne
posluje, korisnik je dužan ukloniti opremu ugostiteljske terase s površine
javne namjene.
(4) Na način postavljanja i opremanja
ugostiteljske terase primjenjuju se odgovarajuće odredbe Odluke o komunalnom
redu.
Članak
17.
Općinski načelnik, na prijedlog Jedinstvenog
upravnog odjela, posebnim odlukama, uređuje uvjete i način davanja na
privremeno korištenje površina javne namjene za postavljanje privremenih
objekata:
1. za reklamiranje i oglašavanje u svrhu
izborne promidžbe političkih stranaka i nezavisnih kandidata koji sudjeluju na
izborima,
2. prilikom blagdana, održavanja prigodnih i
javnih manifestacija blagdana,
3. u svrhu promidžbenih akcija, prigodnih
prodaja ili prodaje zimnice u trajanju do trideset dana,
temeljem kojih se s podnositeljem zahtjeva,
zaključuje odgovarajući ugovor.
3. Rokovi zakupa
Članak
18.
(1) Površine javne namjene za postavljanje
privremenih objekata iz članka 3. točke od 1. do 6. daju se u zakup na rok do 5
godina.
(2) Površine javne namjene za postavljanje
privremenih objekata iz članka 3. točke 7. i 8. daju se u pravilu na rok do
godine dana.
(3) Iznimno od odredbe prethodnog stavka
ovoga članka rok zakupa površine javne namjene za postavljanje ugostiteljske
terase ispred ugostiteljskog objekta koji je u vlasništvu Općine, može se utvrditi
za razdoblje dok traje zakup istog poslovnog prostora.
(4) Površine javne namjene za postavljanje
privremenih objekata iz članka 17. ove Odluke daju se na korištenje na rok dok
za isto traje potreba, odnosno dok traje razlog korištenja.
Članak
19.
(1) Površina javne namjene smije se koristiti
isključivo temeljem odluka Općinskog načelnika donesenih ili temeljem
objavljenog natječaja ili na zahtjev stranke i zaključenog ugovora o zakupu,
sve sukladno ovoj Odluci.
(2) Ugovor o zakupu zaključuje se u pisanom
obliku i sadrži:
1. podatke o ugovornim stranama,
2. naziv, lokaciju, površinu i namjenu,
3. naziv ili opis privremenog objekta koji se
postavlja,
4. rok na koji se ugovor zaključuje,
5. iznos zakupnine, način obračuna i rok
plaćanja,
6. odredbu o prestanku ugovora, obvezu
uklanjanja objekta s javne površine i dovođenje javne površine u prvobitno
stanje,
7. odredbe o otkazu i otkaznim rokovima,
8. vrijeme i mjesto sklapanja ugovora, te
potpis ugovornih strana.
(3) Ugovor o zakupu, koji se sklapa na rok od
5 godina, sklapa se kao ovršna isprava, a kod ugovora s kraćim rokom zakupa,
zakupnik je dužan dostaviti ovjerenu bjanko zadužnicu kao sredstvo osiguranja
plaćanja zakupnine.
Članak
20.
Površina javne namjene za koju je zaključen
ugovor o zakupu ne može se davati u podzakup.
Članak
21.
(1) Ugovor o zakupu prestaje istekom roka na
koji je zaključen.
(2) Ugovor o zakupu otkazat će se i prije
isteka roka na koji je zaključen u sljedećim slučajevima:
1. ukoliko zakupnik ne postavi na lokaciju
privremeni objekt u za to određenom roku;
2. koristi lokaciju za djelatnost koja nije
navedena u ugovoru;
3. ne plati dospjelu zakupninu niti u roku od
15 dana od dana primitka pisane opomene zakupodavca;
4. postavi privremeni objekt u suprotnosti s
odredbama ove Odluke;
5. u svim ostalim slučajevima nepridržavanja
odredaba ove Odluke i ugovora o zakupu;
6. uređenja javne površine i privođenja
namjeni sukladno prostorno-planskim dokumentima.
(3) Otkazni rok za otkaz ugovora o zakupu je
15 dana za kioske i montažne objekte, a 3 dana za sve ostale naprave na javnim
površinama.
(4) Ako Općina, kao zakupodavac, otkaže
ugovor o zakupu lokacije iz razloga navedenih u stavku 2. ovoga članka,
zakupnik nema pravo na bilo kakvu naknadu štete od strane zakupodavca.
Članak
22.
(1) Tijekom trajanja ugovora o zakupu
Općinski načelnik može odobriti nasljednicima zakupnika i pravnom slijedniku
zakupnika, stupanje u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika uz uvjet da nastave
obavljati djelatnost iz ugovora o zakupu, te prihvate sve ostale odredbe tog
ugovora.
(2) Zakupnik koji na temelju stavka 1. ovog
članka stupa u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika dužan je podmiriti
zakupninu, kamatu i ostale troškove nastale iz ugovora o zakupu.
Članak
23.
(1) Zakupnik površine javne, prilikom napuštanja
lokacije, dužan je istu dovesti u prvobitno stanje, u roku koji zakupodavac
odredi ugovorom.
(2) Ukoliko zakupnik ne postupi prema odredbi
iz prethodnog stavka, učinit će to zakupodavac, na trošak zakupnika.
V. VISINA ZAKUPNINE
Članak
24.
(1) Visina zakupnine (naknade za korištenje)
utvrđuje se prema zoni i namjeni radi koje se površina javne namjene daje u
zakup, te vrsti privremenog objekta koji se postavlja.
(2) Visinu zakupnine iz stavka 1. ovoga
članka, te način i rokove plaćanja određuje Općinski načelnik posebnom odlukom.
Članak
25.
Općinski načelnik može odobriti privremenu
upotrebu površine javne namjene bez naknade, u svrhu održavanja humanitarnih,
vjerskih, kulturnih, političkih i sportskih manifestacija, te za manifestacije
pod pokroviteljstvom Općine.
VI. NADZOR
Članak
26.
Nadzor nad provođenjem ove Odluke obavlja
komunalni redar Općine Baška, a temeljem odredbi Odluke o komunalnom redu.
Članak
27.
(1) Komunalni redar ovlašten je u provođenju
nadzora:
. nadzirati primjenu i pridržavanje odredbi
ove Odluke i zaključenih ugovora;
. narediti zakupcima radnje koje su u skladu
s ovom Odlukom i zaključenim ugovorom dužni vršiti, a kada se utvrdi da se iste
ne obavljaju ili se obavljaju suprotno odredbama istih;
. naložiti uklanjanje privremenog objekta
postavljenog bez odobrenja ili suprotno odredbama ove Odluke i ugovora o
zakupu;
. predložiti izdavanje obaveznog prekršajnog
naloga i podnošenje optužnog prijedloga;
. izricati i naplaćivati mandatne novčane kazne;
. poduzimati druge radnje za koje je
ovlašten.
(2) Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
ovlašten je, temeljem pisane prijave ili zapisnika komunalnog redara o
prekršaju i prekršitelju odredbi ove Odluke, izdati obavezni prekršajni nalog
ili podnijeti optužni prijedlog.
Članak
28.
Komunalni redar rješenjem će naložiti
uklanjanje privremenih objekata iz članka 3. ove Odluke:
. ako je privremeni objekt postavljen
suprotno odredbama ove Odluke;
. ako je privremeni objekt postavljen
suprotno odredbi ugovora o zakupu glede površine koja je u zakupu;
. ako je privremeni objekt postavljen bez
zaključenog ugovora o zakupu;
. ako je ugovor o zakupu prestao istekom roka
ili otkazom.
VII. KAZNENE ODREDBE
Članak
29.
Protiv prekršitelja odredbi ove Odluke, na odgovarajući
način, primjenjuju se kaznene odredbe Odluke o komunalnom redu.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
30.
(1) Na sve što ovom Odlukom nije posebno
obuhvaćeno na odgovarajući način primjenjuju se odredbe Odluke o komunalnom
redu i Odluke o općinskim porezima Općine Baška, u dijelu koji se odnosi na
porez na korištenje javnih površina.
(2) Postojeći Ugovori o zakupu ostaju na
snazi do isteka roka na koji su sklopljeni.
(3) Općinski načelnik će odluke iz članaka
17. točka 1. i članka 24. stavak 2. donijeti u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu ove Odluke.
(4) Do stupanja na snagu odluka iz stavka 3.
ovoga članka primjenjuju se Odluka o visini naknade za korištenje javne
površine, te načinu i rokovima plaćanja iste (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 15/ 18) i Odluka o načinu i uvjetima korištenja javnih površina
i drugih nekretnina u vlasništvu Općine Baška za postavljanje privremenih
objekata, te reklamnih i oglasnih predmeta u svrhu izborne promidžbe političkih
stranaka i nezavisnih kandidata koji sudjeluju na izborima (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 13/19).
Članak
31.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o davanju u zakup javnih površina za postavu privremenih objekata
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 13/11, 18/11, 29/12).
Članak
32.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/19-01/7
Ur. broj: 2142-03-01/1-19-6
Baška, 9. rujna 2019.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednica
Tanja
Grlj, v. r.