Članak
5.
Stručne i administrativne poslove u vezi
poslovnih prostora obavlja nadležno upravno tijelo.
III. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak
6.
(1) Poslovni prostor daje se u zakup putem
javnog natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka,
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji ima sklopljen ugovor o zakupu na
temelju javnog natječaja i koji u potpunosti izvršava obveze iz ugovora o
zakupu, može se na njegov zahtjev, ponuditi sklapanje novog ugovora o zakupu
pod istim uvjetima kao i u postojećem ugovoru na određeno vrijeme - ne dulje od
5 godina.
(3) Zakupnik iz stavka 2. ovog članka dužan
je pisani zahtjev podnijeti najkasnije 120 dana prije isteka roka na koji je
ugovor sklopljen, a Grad Opatija je dužna najkasnije 90 dana prije isteka roka
na koji je ugovor sklopljen zakupniku dati pisanu ponudu za sklapanje novog
ugovora ili ga pisanim putem obavijestiti da mu neće ponuditi sklapanje novog
ugovora o zakupu.
(4) Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu
iz stavka 3. ovoga članka najkasnije u roku 30 dana prije isteka roka na koji
je ugovor sklopljen, zakupni odnos prestaje istekom roka na koji je ugovor
sklopljen, a Grad Opatija će nakon stupanja u posjed poslovnog prostora
raspisati javni natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora.
Odredbom članka 2. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine izmijenjen je članak 6.
Članak
6.a
(1) Iznimno od odredbe članka 6. stavka 1.
ove Odluke ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se bez javnog natječaja
kada ga sklapaju Grad Opatija i Republika Hrvatska, jedinice lokalne, odnosno
područne (regionalne) samouprave te pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom
vlasništvu Republike Hrvatske odnosno pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom
vlasništvu Grada i područne (regionalne) samouprave, ako je to u interesu i
cilju općeg, gospodarskog i socijalnog napretka građana.
(2) Zakupnina za ugovore o zakupu iz stavka
1. ovog članka određuje se sukladno kriterijima za određivanje zakupnine u
glavi VII. ove Odluke.
Odredbom članka 3. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine iza članka 6. dodaje se novi članak 6.a.
Članak
7.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje
se na određeno vrijeme, a najduže na rok do 5 godina.
Članak
8.
Natječaj za zakup poslovnog prostora
objavljuje se na mrežnim stranicama i oglasnoj ploči Grada Opatije, a obavijest
o raspisanom natječaju u dnevnom tisku. Natječaj sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog
prostora.
2. početni iznos mjesečne zakupnine, odredbu
o iznosima i sredstvima osiguranja plaćanja i odredbu da se na najpovoljniju
ponuđenu zakupninu obračunava porez na dodanu vrijednost sukladno posebnom
zakonu.
Odredbom članka 4. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine u članku 8. stavku 1. točki 2. iza zareza dodaju
se riječi: »odredbu o iznosima i sredstvima osiguranja plaćanja i odredbu da se
na najpovoljniju ponuđenu zakupninu obračunava porez na dodanu vrijednost
sukladno posebnom zakonu«.
3. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa u
visini jednostrukog iznosa početne mjesečne zakupnine, s naznakom da izabrani
ponuđač gubi pravo na povrat pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu
ili prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane
natječajem. Po zaključenju ugovora o zakupu polog se zadržava kao instrument
osiguranja plaćanja ugovorene zakupnine i drugih potraživanja Grada koja
proizlaze iz ugovora o zakupu (tijekom trajanja ili po isteku ugovora o
zakupu).
4. obvezu ponuđača da da izjavu da će prije
zaključenja Ugovora o zakupu dati jedan od instrumenta osiguranja predviđenih u
članka 8.a ove Odluke.
Odredbe stavka 1., 2. i 4. ove točke ne
primjenjuju se u slučaju raspisivanja natječaja za dodjelu u zakup poslovnog
prostora za obavljanje jedne od namjena utvrđenih grupom VI. članka 30. Odluke.
Odredbom članka 4. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine izmijenjena je u članku 8. stavku 1. točka 4. .
5. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup.
6. rok za podnošenje pisanih ponuda.
7. obvezu dostave ponuđača, fizičke osobe
osobnih podataka (ime i prezime ponuđača, prebivalište i osobni
identifikacijski broj (OIB) zajedno s izjavom o zaštiti osobnih podataka u
kojoj ponuđač daje suglasnost na obradu i objavljivanje osobnih podataka), a za
ponuđača, pravnu osobu obvezu dostave podatka o pravnoj osobni (tvrtka i
sjedište, osobni identifikacijski broj (OIB), ime i prezime zakonskog
zastupnika ponuđača, njegovo prebivalište i osobni identifikacijski broj (OIB),
obvezu dostave dokaza da ponuđač ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti
koja je određena kao namjena poslovnog prostora, obvezu ponuđača koji se u
prijavi na natječaj pozove na pravo prednosti za sklapanje ugovora o zakupu na
temelju Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima
njihovih obitelji, dokaz kojim dokazuje svoj status i izjavu da nema sklopljen
ugovor o zakupu drugog poslovnog prostora, neovisno po kojoj osnovi je
ostvaren.
Odredbom članka 4. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine izmijenjena je u članku 8. stavku 1. točka 7.
8. odredbu da pravo prvenstva pri sklapanju
ugovora o zakupu poslovnog prostora za obrtničku ili samostalnu profesionalnu
djelatnost imaju hrvatski branitelji i članovi njihovih obitelji pod uvjetom da
sudjeluju u javnom natječaju i udovolje uvjetima iz najpovoljnije ponude, a
sukladno
odredbama Zakona o hrvatskim
braniteljima iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.
Odredbom članka 4. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine u članku 8. stavku 1. iza točke 7. dodaje se nova
točka 8.
Točke 8., 9.,10., 11., 12., 13., 14., 15.,
16. postaju točke 9.,10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
9. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru.
10. vrijeme u kojem se može pogledati
poslovni prostor i izvršiti uvid u zapisnik s utvrđenim elementima kvalitete i
opremljenosti poslovnog prostora.
11. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda.
12. obvezu ponuđača da da izjavu kojom
prihvaća opće uvjete zakupa propisane ovom Odlukom, te da je upoznat sa stanjem
i opremljenošću prostora koji se daje u zakup.
13. obvezu ponuđača da da izjavu kojom je
upoznat da je poslovni prostor uređen sukladno Pravilniku o određivanju
minimalnih tehničkih uvjeta uređenja slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu
Grada Opatije, te da preuzima poslovni prostor u viđenom stanju, i da ga je
dužan urediti i privesti ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku i da se odriče
prava primjene instituta stjecanja bez osnova i poslovodstva bez naloga (bez
obzira da li će u poslovni prostor ulagati s ili bez suglasnosti zakupodavca).
14. naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih
a nepodmirenih dugovanja prema Gradu, ili onih ponuđača kojima je sukladno
posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja obveza prema Gradu Opatija, a ne
pridržavaju se rokova plaćanja.
15. obvezu ponuđača da dostavi potvrdu
porezne uprave o stanju duga po osnovu javnih davanja o kojima službenu evidenciju
vodi porezna uprava, te naznaku da se neće razmatrati ponude onih ponuđača koji
po toj osnovi imaju dospjelih a nepodmirenih dugovanja, ili onih ponuđača
kojima je sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja navedenih
obveza, a ne pridržavaju se rokova plaćanja.
16. odredbu da gradonačelnik zadržava pravo
da po provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
17. naznaku da se ponuda za natječaj podnosi
na obrascima kojeg zainteresirani ponuđači mogu preuzeti u pisarnici Grada
Opatije.
Članak
8.a
(1) Radi osiguranja novčanih tražbina Grada
Opatija s osnova zakupnine, kamata i troškova korištenja poslovnog prostora,
zakupnik je u obvezi dostaviti sredstva osiguranja plaćanja, ovisno o visini
jednogodišnjeg iznosa zakupnine s porezom na dodanu vrijednost:
1. za iznos godišnje ugovorene zakupnine s
porezom na dodanu vrijednost u visini manjoj od 100.000,00 kuna, bjanko
zadužnicu/e zakupnika fizičke osobe odnosno zakupnika pravne osobe i zakonskog
zastupnika pravne osobe izdanu/e do iznosa koji pokriva iznos ugovorene
petogodišnje zakupnine s porezom na dodanu vrijednost, solemniziranu/e po
javnom bilježniku,
2. za iznos godišnje ugovorene zakupnine s
porezom na dodanu vrijednost od 100.000,00 kuna, bjanko zadužnicu/e zakupnika
fizičke osobe odnosno zakupnika pravne osobe i zakonskog zastupnika izdanu/e do
iznosa koji pokriva iznos ugovorene petogodišnje zakupnine s porezom na dodanu
vrijednost, solemniziranu/e po javnom bilježniku, te bezuvjetnu bankarsku
garanciju u visini ugovorene petogodišnje zakupnine s porezom na dodanu
vrijednost, s klauzulom »bez prigovora« odnosno »plativo na prvi poziv« koja
vrijedi do isteka roka na koji je ugovor o zakupu sklopljen.
(2) Po prestanku ugovora o zakupu zakupodavac
će vratiti izdanu bjanko zadužnicu odnosno bankarsku garanciju.
(3) Odredbe ovog članka ne primjenjuju se u
slučaju raspisivanja natječaja za dodjelu u zakup poslovnog prostora za
obavljanje jedne od namjena utvrđenih grupom VI. članka 30. Odluke.
Odredbom članka 5. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine iza članka 8. dodaje se novi članak 8.a.
Članak
9.
(1) Prije raspisivanja javnog natječaja,
nadležno upravno tijelo zapisnikom utvrđuje stanje i opremljenost prostora.
(2) Zapisnikom iz stavka 1. utvrđuje se opća
opremljenost prostora (stanje podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje
stolarije, postojanje i stanje sanitarnog čvora, vodovodnih i
elektro-instalacija), primjerenost postojećeg stanja uređenja prostora
planiranim namjenama, kao i potreba ulaganja u preuređenje istog radi dobivanja
tražene prenamjene.
Članak
10.
(1) Natječaj se provodi na temelju pisanih
ponuda predanih putem pošte ili osobno u pisarnici Grada Opatije.
(2) Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15
dana od dana objavljene obavijesti o raspisanom natječaju u dnevnom tisku.
Članak
11.
(1) Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da li je natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
(2) Na javnom otvaranju ponuda vodi se
zapisnik u kojem se utvrđuju osnovni podaci o svim pristiglim ponudama
(ponuđač, namjena, prilozi i visina ponuđene mjesečne zakupnine).
Članak
12.
(1) Na temelju pristiglih ponuda, utvrđuje se
lista ponuđača koji ispunjavaju uvjete natječaja.
(2) Zakašnjele ili nepotpune ponude neće se
uzeti u razmatranje.
Članak
13.
(1) Odluku o izboru najpovoljnije ponude
donosi gradonačelnik sukladno Zakonu.
(2) U slučaju da su dva i više ponuđača
ponudila jednak najviši iznos mjesečne zakupnine, najpovoljnija ponuda odredit
će se izvlačenjem.
(3) Gradonačelnik zadržava pravo da po
provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
Članak
14.
(1) Obavijest o izboru najpovoljnije ponude
dostavlja se svim ponuđačima u roku od 8 dana od dana donošenja odluke.
(2) U obavijesti o izboru najpovoljnije
ponude koja se dostavlja svim ponuđačima, navodi se i iznos zakupnine kojeg je
najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak
15.
(1) Ponuđači koji ostvaruju prava iz Zakona o
pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji
koji su sudjelovali i udovoljili uvjetima natječaja dužni su se u roku od 8
dana od dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije ponude izjasniti žele
li koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije
ponude.
(2) Smatra se da je izjašnjenje dano u roku
ako je stiglo prije isteka roka na adresu Grada Opatije. Kada je izjašnjenje
upućeno poštom preporučeno ili telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se
kao dan predaje Gradu Opatiji.
(3) Potpis izjave mora biti ovjeren od strane
javnog bilježnika.
(4) Ukoliko se ponuđači ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka, smatra se da ne žele koristiti pravo prvenstva na
zaključenje ugovora o zakupu.
Članak
16.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije ponude
i izjašnjenja osoba iz članka 15. ove Odluke, gradonačelnik donosi odluku o
tome s kojim ponuđačem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak
17.
(1) Garantni polog koji je uplatio ponuđač
izabran za zaključenje ugovora postaje stalni polog koji služi kao sredstvo
osiguranja plaćanja (na sredstva stalnog pologa obračunava se kamata po
kamatnoj stopi obračunatoj na sredstva po viđenju depozitne banke kod koje Grad
Opatija ima svoja sredstva), a ostalim ponuđačima se garantni polog, bez prava
na kamatu, vraća najkasnije osam dana nakon donošenja odluke o izboru ponuđača
s kojim će se zaključiti ugovor o zakupu.
(2) Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje
ugovora odustane od zaključenja ugovora ili ako prilikom zaključenja ugovora,
odnosno predaje prostora u posjed, ne pruži garanciju banke ili druge
instrumente osiguranja propisane natječajem, gubi pravo na povrat garantnog
pologa.
Članak
18.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponavlja se u slučaju da se ne izvrši izbor ili ako izabrani ponuđač odustane
od zaključenja ugovora o zakupu.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
19.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika.
2. ugovorne strane.
3. površinu i detaljan opis poslovnog
prostora s elementima kvalitete i opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom
objavljivanja natječaja.
4. rok do kojeg će zakupodavac predati
zakupniku poslovni prostor u posjed.
5. rok do kojeg je zakupnik dužan početi
obavljati djelatnost.
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati u
poslovnom prostoru.
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora.
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja i
prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja.
9. odredbe o obvezi zakupnika da plaća komunalnu
naknadu i druge poreze i naknade vezane uz korištenje poslovnog prostora.
10. odredbe o vremenu na koji je ugovor
zaključen.
11. odredbe o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz natječaja.
12. odredbu o obvezi zakupnika da poslovni
prostor uredi i privede ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku i da se odriče
prava instituta stjecanja bez osnova i poslovodstva bez naloga (bez obzira da
li će u poslovni prostor ulagati sa ili bez suglasnosti zakupodavca), ako je
preuzeo poslovni prostor uređen sukladno Pravilniku o određivanju minimalnih
tehničkih uvjeta uređenja slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu Grada
Opatije.
13. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslom, osim u
slučajevima predviđenim ovom odlukom.
14. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihovog korištenja.
15. odredbe o prestanku ugovora.
16. mjesto i datum zaključenja ugovora, te
potpis ugovornih strana.
17. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora
smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora.
18. odredbu da se ugovor o zakupu zaključuje
kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu.
Članak
20.
(1) Zakupnik je dužan ugovor o zakupu
potpisati u roku od 8 dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje
ugovora.
(2) Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog
članka ne potpiše ugovor, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.
(3) Smatra se da je ponuđač odustao od
zaključenja ugovora, ukoliko do vremena za potpis ugovora odnosno predaje
prostora u posjed, ne pruži garanciju banke ili druge instrumente osiguranja na
koja se obvezao svojom ponudom.
(4) Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora,
ishođenja i ovjere instrumenata osiguranja, te upisa u zemljišne knjige.
V. PROMJENA NAMJENE POSLOVNOG PROSTORA I
ZAMJENA ZAKUPA
Članak
21.
(1) Gradonačelnik može postojećem zakupniku,
koji uredno izvršava sve ugovorne obveze, ili kojem je sukladno posebnim
propisima odobrena odgoda plaćanja tih obveza, odobriti promjenu namjene
poslovnog prostora.
(2) Promjena namjene poslovnog prostora može
se odobriti postojećem zakupniku pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za promjenu djelatnosti.
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine za novu djelatnost. Visina nove zakupnine ne može biti
manja od zakupnine koja je ugovorena.
Članak
22.
(1) Gradonačelnik može odobriti zamjenu
zakupa poslovnog prostora na zahtjev zakupnika.
(2) Gradonačelnik može umjesto odobrenja za
zamjenu zakupa poslovnog prostora, zakupniku ponuditi drugi odgovarajući
prostor.
Članak
23.
Gradonačelnik može postojećem zakupniku, koji
uredno izvršava sve ugovorne obveze, ili kojem je sukladno posebnim propisima
odobrena odgoda plaćanja tih obveza odo
briti proširenje namjene u
poslovnom prostoru, pod uvjetom:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za proširenje djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine koja je utvrđena ovom Odlukom kao početna zakupnina za novu
djelatnost. Visina nove zakupnine ne može biti manja od zakupnine koja je
ugovorena.
VI. ZAJEDNIČKI ZAKUP
Članak
24.
Gradonačelnik za vrijeme trajanja zakupa može
odobriti zajednički zakup, ako je to u interesu Grada i pod uvjetom da su
prethodno podmirene sve obveze iz ugovora o zakupu.
Za poslovne prostore u kojima je predviđeno
obavljanje djelatnosti iz grupe VI. članka 30. može se prilikom javnog
natječaja odrediti da ugovor o zakupu može sklopiti više osoba (zajednički
zakup).
Zajednički zakupnici dužni su odrediti osobu
kojoj će zakupodavac dostavljati račune za sve obveze koje proizlaze iz
zakupnog odnosa.
U slučaju iz stavka 1. i 2. ovog članka svi
zakupnici solidarno odgovaraju za obveze iz ugovora o zakupu.
Članak
25.
Ako ugovor o zajedničkom zakupu otkaže jedan
ili više zakupnika drugim zakupnicima iz ugovora daje se u zakup cjelokupni
prostor, ali najduže do isteka vremena određenog ugovorom o zajedničkom zakupu.
Ukoliko drugi zakupnici ne pristanu na
preuzimanje cjelokupnog prostora, ugovor se smatra raskinutim za sve zajedničke
zakupnike.
Poslovni prostor za koji je zaključen
zajednički zakup ne može se razdvojiti po građevinskim cjelinama.
Odredbom članka 6. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine glava VI. briše se.
Glava VII., VIII., IX., X., XI. postaju glava
VI., VII., VIII., IX., X.
VI. VISINA ZAKUPNINE
Članak
26.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se prema sljedećim kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog
prostora,
- položajnoj zoni, u kojoj se poslovni
prostor nalazi, izraženoj u koeficijentima,
- namjeni koja će se obavljati u poslovnom
prostoru, izraženoj u koeficijentima.
Članak
27.
(1) Korisnu površinu čini prostor koji se
dobije mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora.
(2) U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko
nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u
visini od 50% od cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod kojih se visina
zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog poslovnog prostora.
Članak
28.
(1) Visinu početne mjesečne zakupnine po
metru kvadratnom poslovnog prostora čini umnožak broja bodova i vrijednosti
boda.
(2) Broj bodova čini umnožak površine
poslovnog prostora, koeficijent položajne zone i koeficijent namjene.
(3) Vrijednost boda iznosi 1.339 kuna.
Članak
29.
Ovisno o pogodnostima područja koja ima
poslovni prostor, utvrđuju se sljedeće položajne zone i koeficijenti po zonama:
OPATIJA I. 25
Ulica M.Tita od raskrižja sa ulicom
F. Peršića i Ul.M.Laginje (Škrbići) do
ul. Velog Jože odnosno hotela
»Palace«. Isti potez ispod ul.M.Tita prema
moru.
OPATIJA II. 21
Ul. M.Tita od završetka Štangerove
(kod zgrade Grada) do Škrbića, te od
hotela »Palace« do hotela »Adriatic«, ul.
V.Spinčića od križanja sa ul.M.Tita
i sve druge poprečne ulice između M.Tita
i Nove ceste, te Trg V.Gortana. Nova cesta
od spoja s ul.Stubište I.Zavidića do križanja
s ul.M.Tita na P. Kolovi i područje ispod
N.ceste
do mora odnosno do granice s zonom Opatija
I. (linije prema moru čini ul.Stubište I.
Zavidića
do spoja s ul. Stubište A. Del Mestre, ul.
Stubište Adelina del Mestre, okomica od
spoja Stubišta.
OPATIJA III. 18
Opatija - ostala područja iznad Nove ceste,
počev od križanja s ulicom Stubište Ivana
Zavidića i linijom okomito od križanja
Nove ceste i Stubišta I. Zavidića do naselja
Pobri pa do granice sa naseljem Ičići.
VOLOSKO I. 14
Obala F. Supila i A. Mohorovičića
VOLOSKO II. 9
Područje ispod ul. R. K. Jeretova do
granice Volosko I., te ulica Ivana
Matetića Ronjgova,
TOŠINA 9
Ostala područja naselja grada Opatija
od granice s zonom Opatija II., Opatija III.
i Volosko II. do granice s Općinom
Matulji i Gradom Rijeka
IČIĆI/IKA I. 18
Liburnijska ulica u Ičićima
i Primorska ulica u Iki
IČIĆI/IKA II. 15
Ostala područja naselja Ičići i Ika
izvan zone Ičići/Ika
OSTALI 8
Dobreć, Mala Učka, Oprić, Pobri, Poljane,
Vela Učka i Veprinac
Članak
30.
Ovisno o namjeni koja se obavlja u poslovnom
prostoru utvrđuju se sljedeće grupe i koeficijenti:
GRUPE I.: 3,5
- banke , mjenjačnice, osiguravajuća društva,
turističke i putničke agencije, igre na sreću
- proizvodnja i prodaja predmeta od zlata i
filigran
GRUPA II.: 3,0
- caffe bar, objekti brze prehrane, buffet,
pivnica, bistro, disko i noćni bar, slastičarnice, pizzerije
- trgovina: boutique, suveniri, antikvarijati
- kancelarijski prostori
GRUPA III.: 2,5
- restorani
- gostionice, krčme, konobe, pečenjarnice,
kavana
- trgovina (osim trgovine iz grupa II. i
grupe IV.), videoteke, skladišni prostori
GRUPA IV: 2,0
- obrtničke i osobne usluge te proizvodne
djelatnosti, osim onih iz grupe V.
- trgovina i proizvodnja prehrambenih
proizvoda, cvjetarne, ljekarne
- djelatnost zdravstva, odgoja i obrazovanja,
kulture, informiranja i druge društvene djelatnosti, ako te ne obavljaju
neprofitne ustanove
GRUPA V.: 1,5
- brijači, krojači, postolari, popravci
kućanskih aparata i uređaja i kemijska čistiona
- zdravljaci i drugi ugostiteljski objekti za
prehranu
- rekreacijsko-zdravstvena namjena
GRUPA VI.: 1,0
- kanc. prostori tijela državne uprave i
lokalne samouprave, političkih stranaka, udruženja građana, druge neprofitne
organizacije i ustanove, kao i objekti primarne zdravstvene zaštite
- umjetnički ateljei.
Članak
31.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni
prostor koji se nalazi u dvorišnim zgradama, podrumskim prostorijama, tavanima,
zatvorenim prolazima i vežama zgrada, može se umanjiti do 30%.
Članak
32.
(1) Za poslovne prostore u ul. Nikole Tesle u
zgradi Kulturnog doma »Zora«, u suterenu zgrade gradske uprave u ulici Maršala
Tita 3 ne primjenjuju se koeficijenti položajne zone i koeficijenti namjene
utvrđeni člancima 29. i 30. kao ni mogućnost umanjenja početne zakupnine iz
članka 31. ove Odluke.
(2) Početna mjesečna zakupnina za poslovne
prostore u Ul. N. Tesle u zgradi Kulturnog doma »Zora« utvrđuje se u iznosu od
88,00 kuna po m2 mjesečno.
(3) Početna mjesečna zakupnina za poslovni
prostor u Ulici maršala Tita 3, u suterenu zgrade gradske uprave Grada Opatije
utvrđuje se u iznosu od 15,00 kuna po m2 mjesečno.
(4) Početna mjesečna zakupnina za garažu
utvrđuje se u visini od 15,00 kuna po m2.
Članak
33.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu, najkasnije do 10-og u mjesecu za tekući mjesec.
VII. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak
34.
(1) Zakupnik je dužan poslovni prostor
koristiti samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
(2) Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno odobrio zakupodavac.
(3) Ugovor o zakupu raskinut će se ako
zakupnik podmiruje zakupninu, a prestane sa obavljanjem djelatnosti, osim u
slučaju stavka 2. ovog članka.
Članak
35.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova
koje je sam uzrokovao.
Članak
36.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi gradonačelnik za zgrade koje su u vlasništvu Grada
u cijelosti.
Članak
37.
(1) Zakupnik smije samo uz pisanu suglasnost
zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog prostora,
s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. posebno će se
regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen,
- pravo zakupnika na povrat izvršenih a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko Gradonačelnik otkaže ugovor o zakupu prije
isteka ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova,
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih a
neamortiziranih sredstava u slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu
poslovnog prostora.
(2) Iznimno od odredbe stavka 2. ovog članka,
zakupnik ima pravo na povrat sredstava uloženih u nužne radove ako je preuzeo
poslovni prostor koji ne udovoljava uvjetima iz Pravilnika o određivanju
minimalnih tehničkih uvjeta uređenja slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu
Grada Opatije ili za vrijeme trajanja ugovora o zakupu nastane potreba nužnih
radova, kroz umanjenje najviše do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su vrsta
i opseg nužnih radova i vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni ugovorom te
da je zapisnikom o izvršenim radovima konstatirano da su radovi stvarno i
izvedeni u ugovorenom opsegu, uz obvezu dostave izvornih računa i dokaza o
plaćanju istih.
(3) Vrijednost nužnih radova ne smije biti
veća od visine 50%-tne zakupnine za razdoblje za koje je zaključen ugovor o
zakupu.
(4) U slučaju iz stavka 3. ovog članka,
zakupnik će se osloboditi obveze plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za
izvođenje radova.
Članak
38.
(1) Zakupnik ne može poslovni prostor ili
njegov dio dati u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslovima
fizičkim i pravnim osobama.
(2) Gradonačelnik može odobriti davanje
dijela ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup u sljedećim slučajevima
odnosno osobama:
1. dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima je predviđeno obavljanje zdravstvene i obrazovne djelatnosti.
2. dio prostora u poslovnom prostoru većem od
100 m2 namijenjenom za uredsku
djelatnost.
3. pravnoj osobi u kojoj je dosadašnji
zakupnik - pravna ili fizička osoba kao i njegov supružnik, djeca, usvojenici
ili pastorci jedini osnivač zakupnika.
Odredbom članka 7. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine izmijenjena je u članku 38. stavku 2. točka 3.
4. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji
zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- da podmiri Gradu Opatiji sva dospjela
potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u prava i
obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostavi dokaz o registraciji trgovačkog
društva (rješenje nadležnog trgovačkog suda).
5. pravnoj osobi po odabiru dosadašnjeg
zakupnika nad kojim je otvoren stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- podmiri Gradu Opatiji sva dospjela
potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u prava i
obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost.
6. supružniku, djeci (usvojenicima ili
pastorcima zakupnika) te zaposlenicima koji su najmanje 5 godina bili zaposleni
kod zakupnika, ako sa zakupnikom obavljaju zajednički obrt.
7. davanje dijela poslovnog prostora u
podzakup može se iznimno odobriti za postavu bankomata, uz suglasnost
zakupnika, a iznos podzakupnine odredit će se primjenom odredbi članka 28., 29.
i 30. ove Odluke.
Odredbom članka 1. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 34/15) koja je stupila na
snagu 28. studenog 2015. godine iza točke 6. dodaje se točka 7.
Članak
39.
(1) Gradonačelnik može odobriti stupanje u
prava i obveze dosadašnjeg zakupnika sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci,
unucima, usvojenicima i pastorcima zakupnika - ako zakupnik umre, pod uvjetom
da nastave obrt za ugovorenu djelatnost,
2. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog trgovačkog suda),
3. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji
zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- podmiri Gradu Opatiji sva dospjela
potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u prava i
obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostavi dokaz o registraciji trgovačkog
društva (rješenje nadležnog trgovačkog suda).
Članak
40.
Uz uvjete utvrđene člancima 38. i 39. ove
Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju ispuniti i sljedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti - uvjete
prema zakonskim propisima,
- podmiriti dužnu zakupninu, kamate i ostale
troškove za poslovni prostor.
Članak
40.a
(1) U slučaju iz članka 38. ove Odluke
ugovorena zakupnina povećava se za 50 %.
(2) Iznimno od stavka 1. ovog članka
povećanje zakupnine neće se primjenjivati u slučaju kada se podzakup odobrava
pravnoj osobi iz članka 38. stavka 2. točke 1. i 3. ove Odluke.
Članak
40.b
(1) Poslovni prostor za koji je sklopljen
ugovor o zakupu na temelju članka 15. ove Odluke ne može se dati u podzakup.
Odredbom članka 8. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine iza članka 40. dodaju se članci 40.a.i 40.b.
VIII. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak
41.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
istekom ugovorenog roka, kao i u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom i
ugovorom o zakupu.
Članak
42.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu u
slučajevima propisanim Zakonom i ukoliko zakupnik ne poštuje odredbe ove
Odluke.
Članak
43.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno
promjenom pravnog položaja zakupnika, osim u slučaju iz članka 39. ove Odluke.
IX. KUPOPRODAJA SUVLASNIČKIH DIJELOVA
POSLOVNOG PROSTORA
Članak
44.
(1) Suvlasnički dio poslovnog prostora u
suvlasništvu Grada Opatije ne može se prodati sadašnjem zakupniku poslovnog
prostora koji ima dospjelu nepodmirenu obvezu prema državnom proračunu, Gradu
Opatija, zaposlenicima i dobavljačima, osim ako je sukladno posebnim propisima
odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza, pod uvjetom da se fizička ili pravna
osoba pridržava rokova plaćanja.
(2) Pravo na kupnju suvlasničkog dijela
poslovnoga prostora ne može ostvariti sadašnji zakupnik poslovnoga prostora
koji je isti dao u podzakup ili na temelju bilo koje druge pravne osnove
prepustio korištenje poslovnoga prostora drugoj osobi.
Članak
45.
(1) Suvlasnički dio poslovnog prostora u
suvlasništvu Grada Opatije može se prodati sadašnjem zakupniku poslovnog
prostora koji ima sklopljen ugovor o zakupu i koji uredno izvršava sve obveze
iz ugovora i druge financijske obveze prema Gradu Opatija, obavlja u tom
prostoru dopuštenu djelatnost, a protiv kojega se ne vodi postupak radi
ispražnjenja i predaje poslovnog prostora, taj prostor koristi bez prekida u
trajanju od najmanje 5 godina.
(2) Popis suvlasničkih dijelova poslovnih
prostora koji mogu biti predmet kupoprodaje donosi na prijedlog gradonačelnika,
Gradsko vijeće Grada Opatije.
Članak
46.
Iznimno od odredbe članka 45. Ove Odluke
pravo na kupnju suvlasničkog dijela poslovnoga prostora može ostvariti zakupnik
koji se nalazi u zakupnom odnosu s Gra
dom Opatija, u trajanju
kraćem od pet godina ako je podmirio sve obveze iz ugovora o zakupu i druge
financijske obveze prema Gradu Opatija, a koji je:
- prije toga bio u zakupnom odnosu s Gradom
Opatija, u ukupnom neprekinutom trajanju od najmanje pet godina, ili
- kao nasljednik obrtnika nastavio vođenje
obrta ili kao član obiteljskog domaćinstva preuzeo obrt, a bio je u zakupnom
odnosu u ukupnom neprekinutom trajanju od najmanje pet godina, u koje vrijeme
se uračunava i vrijeme zakupa njegova prednika, ili
- morao napustiti poslovni prostor koji je
koristio zbog povrata toga prostora u vlasništvo prijašnjem vlasniku, sukladno
posebnom propisu, a do tada je bio u zakupu u neprekinutom trajanju od najmanje
pet godina.
Članak
47.
(1) Zahtjev za kupnju suvlasničkog dijela
poslovnoga prostora podnosi se u roku od 90 dana od javne objave popisa
suvlasničkih dijelova poslovnih prostora koji su predmet kupoprodaje nadležnom
upravno tijelu.
(2) Uz zahtjev za kupnju sadašnji zakupnik
obvezan je dostaviti izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika, kojom se obvezuje
da će na dan potpisivanja ugovora o kupoprodaji dostaviti sljedeće dokaze:
- potvrdu porezne uprave kojom dokazuje da
nema dugovanja po osnovu javnih davanja o kojima službenu evidenciju vodi
porezna uprava ili dokaz da je prema posebnim propisima odobrena odgoda
plaćanja predmetne obveze, pod uvjetom da se podnositelj zahtjeva za kupnju
pridržava rokova plaćanja,
- potvrdu nadležnog županijskog tijela o
podmirenim obvezama za čiju naplatu je nadležna županija ili dokaz da je prema
posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja predmetne obveze, pod uvjetom da se
podnositelj zahtjeva za kupnju pridržava rokova plaćanja,
- izjavu ponuditelja ovjerenu kod javnog
bilježnika i izvadak iz poslovnih knjiga (izvadak iz knjigovodstvene kartice
ili druge isprave), kojima se dokazuje da su podmirene obveze prema
zaposlenicima i da nema dospjelih, a nepodmirenih obveza prema dobavljačima.
(3) Dokazi iz stavka 2. ovog članka ne smiju
biti stariji od osam (8) dana prije dana zaključenja kupoprodajnog ugovora.
Članak
48.
(1) Suvlasnički dio poslovnog prostora iz
članka 1. ove Odluke prodaje se po procijenjenoj vrijednosti koju utvrđuje
procjenitelj određen odredbama propisa kojim se uređuje procjena vrijednosti
nekretnine, a po odabiru Grada Opatije.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga
članka, u slučaju kada se suvlasnički dio poslovnog prostora prodaje sadašnjem
zakupniku, pod uvjetima i u postupku iz članka 45., 46. i 47. ove Odluke,
procijenjena vrijednost umanjuje se za neamortizirana ulaganja sadašnjeg
zakupnika, koja su bila od utjecaja na visinu procijenjene vrijednosti
poslovnoga prostora i za koje je zakupnik ishodio odobrenje, s time da se
visina ulaganja zakupnika priznaje najviše do 30% procijenjene vrijednosti
suvlasničkog dijela poslovnoga prostora.
(3) Sadašnjem zakupniku, neće se priznati
ulaganja u preinake poslovnoga prostora učinjene bez suglasnosti zakupodavca
osim nužnih troškova, kao ni ulaganja koja je zakupodavac priznao u obliku
smanjene zakupnine.
(4) Vrijednost neamortiziranih ulaganja
sadašnjeg zakupnika utvrđuje procjenitelj iz stavka 1. ovog članka.
Odredbom članka 9. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine izmijenjen je članak 48.
Članak
49.
(1) Plaćanje kupoprodajne cijene suvlasničkog
dijela poslovnog prostora obavlja se isključivo jednokratnom uplatom.
(2) Rok isplate kupoprodajne cijene ne može
biti duži od 30 dana od dana sklapanja Ugovora.
(3) Ugovor o kupoprodaji poslovnoga prostora
mora biti sastavljen u pisanom obliku i potvrđen (solemniziran) po javnom
bilježniku.
Odredbom članka 10. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine izmijenjen je članak 49.
Članak
50.
Odluku o kupoprodaji suvlasničkog dijela
poslovnoga prostora iz članka 1. ove Odluke donosi Gradsko vijeće ili
gradonačelnik, ovisno o vrijednosti suvlasničkog dijela poslovnoga prostora.
Članak
51.
Na temelju odluke o kupoprodaji suvlasničkog
dijela poslovnoga prostora gradonačelnik i kupac sklopit će u roku od 90 dana
od dana donošenja odluke ugovor o kupoprodaji.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
52.
Zakupcima poslovnih prostora odobrava se
popust ugovorene zakupnine od 10% za tekući mjesec u 2018. godini, počevši od
mjeseca siječnja, pod uvjetom da su podmirili sve dospjele obveze prema Gradu
Opatija do isteka mjeseca koji prethodi mjesecu za koji se odobrava popust, a
za mjesec prosinac popust iznosi 50 %.
Odredbom članka 2. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br.50/12) koja je stupila na
snagu 22. prosinca 2012. godine izmijenjen je članak 52.
Odredbom članka 1. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 39/13) koja je stupila na
snagu 08. studenog 2013. godine izmijenjen je članak 52.
Odredbom članka 1. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 32/14) koja je stupila na
snagu 08. studenog 2014. godine izmijenjen je članak 52.
Odredbom članka 2. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 34/15) koja je stupila na
snagu 28. studenog 2015. godine izmijenjen je članak 52.
Odredbom članka 1. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 26/16) koja je stupila na
snagu 18. listopada 2016. godine izmijenjen je članak 52.
Odredbom članka 1. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goran
ske županije« br. 35/17) koja
je stupila na snagu 09. prosinca 2017. godine izmijenjen je članak 52.
Članak
52.a
(1) Zakupcima poslovnih prostora koji su
obveznici poreza na dohodak ili dobit, a nisu upisani u registar obveznika
PDV-a odobrava se popust ugovorene zakupnine od 20% za tekući mjesec u 2019.
godini, počevši od mjeseca travnja, pod uvjetom da su podmirili sve dospjele obveze
prema Gradu Opatiji do isteka mjeseca koji prethodi mjesecu za koji se odobrava
popust.
(2) Zakupnici iz stavka 1. ovog članka
obvezni su dostaviti izjavu kojom izjavljuju da su obveznici poreza na dohodak
ili dobit i da nisu upisani u registar obveznika PDV-a
Odredbom članka 1. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br.5/14) koja je stupila na
snagu 15. ožujka 2014. godine iza članka 52. dodaje se novi članak 52.a.
Odredbom članka 2. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 32/14) koja je stupila na
snagu 08. studenog 2014. godine u članku 52.a stavku 1. iza riječi »za tekući
mjesec« brišu se riječi » u 2014. godini«.
Odredbom članka 2. stavka 2. Odluke o izmjeni
i dopuni Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog
prostora (»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 32/14) koja je
stupila na snagu 08. studenog 2014. godine u članku 52.a stavku 1. iza riječi
»od mjeseca veljače« dodaju se riječi »u 2014. godini«.
Odredbom članka 2. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 35/17) koja je stupila na
snagu 18. listopada 2017. godine izmijenjen je članak 52.a.
Odredbom članka 11. Odluke o izmjeni i dopuni
Odluke o davanju u zakup i kupoprodaji suvlasničkog dijela poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko - goranske županije« br. 07/19) koja je stupila na
snagu 31. ožujka 2019. godine izmijenjen je članak 52.a.
Članak
53.
Zakupcima poslovnih prostora koji ne pomiruju
obveze u roku dostaviti će se obračun kamata na zakašnjela plaćanja do kraja
veljače iduće godine za prethodnu godinu.
Kamate na zakašnjela plaćanja u 2011. godini
obračunati će se do kraja studenog 2012.godine.
Članak
54.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o davanju u zakup poslovnog prostora (»Službene novine PGŽ«
broj 56/06, 6/08, 10/09, 42/09, 12/10, 38/10, 6/ 11, 43/11).
Članak
55.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.