15.
Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o
održivom gospodarenju otpadom (»Narodne novine« Republike Hrvatske 94/13. i
73/17.), članka 4. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom (»Narodne novine«
50/17.) i članka 48. Statuta Općine Vinodolska općina (Službene novine
Primorsko-goranske županije broj 40/09., 15/13., 30/13.- pročišćeni tekst,
7/18. i 3/19.), Općinsko vijeće Vinodolske općine na 18. sjednici održanoj dana
4. travnja 2019. godine, donosi
ODLUKU
o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja
javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog
otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
na području Vinodolske općine
Članak
1.
U Odluci o načinu pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na
području Vinodolske općine (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
3/18.), u članku 6., stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) Korisnici koji koriste zajednički
spremnik su korisnici koji su postigli sporazum o korištenju zajedničkog
spremnika ili korisnici zajedničkog spremnika koje je odredio davatelj usluge
sukladno stavku 3. ovog članka.«
Članak
2.
Članak 10. mijenja se i glasi:
»(1) Davatelj usluge osigurava spremnike za
prikupljanje biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada (individualne
spremnike ili zajedničke spremnike) i predaje ih korisniku na korištenje bez
naknade ukoliko korisnik takve spremnike ne posjeduje. Spremnici za
prikupljanje biorazgradivog i miješanog komunalnog otpada koje je davatelj usluge
osigurao, vlasništvo su davatelja usluge.
»(2) Kao nadopunu za zajedničke spremnike za
miješani komunalni otpad, korisnici usluge mogu koristiti vrećice za
prikupljanje miješanog komunalnog otpada koju davatelj usluge osigurava bez
naknade, dok korisnik usluge plaća
cijenu usluge za količinu
predanog komunalnog otpada prema volumenu istih vrećica, ili mogu koristiti
RFID kartice/specijalni ključ za pristupanje spremniku velikih kapaciteta
ukoliko je isti osiguran.«
Članak
3.
U članku 12., stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Za prikupljanje miješanog komunalnog
otpada koriste se individualni spremnici sljedećih standardnih veličina:
- spremnik volumena 60 litara,
- spremnik volumena 80 litara,
- spremnik volumena 120 litara,
- spremnik volumena 180 litara,
- spremnik volumena 240 litara,
- spremnik volumena 500 litara,
- spremnik volumena 1100 litara.«
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Za prikupljanje biorazgradivog
komunalnog otpada koriste se individualni spremnici volumena 120 litara ili
spremnici drugog volumena kojeg određuje davatelj usluge.«
Stavak 5. mijenja se i glasi:
»(5) Iznimno, ukoliko davatelj usluge ocijeni
potrebnim, osim spremnika iz stavka 1., odnosno stavka 2. ovog članka,
biorazgradivi i miješani komunalni otpad se može prikupljati i odložiti u
posebne standardizirane vrećice za prikupljanje biorazgradivog i miješanog
otpada.«
Članak
4.
U članku 13., stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Korisnici usluge mogu koristiti
zajedničke spremnike za prikupljanje otpada, s time da o udjelu svakog
korisnika u korištenju spremnika, odlučuju sporazumno.«
Dodaje se stavak 7. koji glasi:
»(7) Davatelj usluge može, ukoliko to
tehnički uvjeti pružanja javne usluge zahtijevaju, naložiti Korisniku usluge
korištenje zajedničkog spremnika.«
Članak
5.
U članku 14., stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Ukoliko korisnicima usluge koji koriste
spremnike za biorazgradivi i miješani komunalni otpad, prikupljeni
biorazgradivi i miješani komunalni otpad premašuje volumen spremnika, moraju
višak prikupljenog otpada odlagati u vrećice za odlaganje dodatnog otpada, a
koje se za odlaganje dodatnog miješanog komunalnog otpada osiguravaju bez
naknade od strane davatelja usluge.«
Članak
6.
Dodaje se članak 14.a koji glasi:
(1) Minimalni volumen spremnika, koji
korisnici usluge mogu odabrati putem Izjave iz članka 31. ove Odluke određuje
se na način:
- Za kućanstva: kombinacijom kriterija:
izmjerenog korisnog stambenog prostora m2, broja članova kućanstva i broja turističkih
postelja. Podaci o broju članova kućanstva ili prijavljenom broju turističkih
postelja dobivat će se od nadležnih službi, te uvidom na terenu. Pod korisnom
površinom kuće, stana i garaže smatra se ukupna netto sagrađena površina.
Jednadžba za izračun veličine zaduženog spremnika za otpad: (3 [litara] x broj
članova kućanstva x 0,45+0,5 [litara] x m2 korisnog stambenog prostora x 0,55) x 3,5 = litara
(spremnika). Ukoliko na adresi stambenog objekta nema prijavljenih osoba, broj
članova kućanstva se u tom slučaju određuje prema m2 stambenog prostora na način da se za stambeni objekt
do 70 m2 obračunava 1 član, od
71 do 140 m2 2 člana, a za 141
m2 na dalje 3 člana kućanstva.
U slučaju da se vlasnik ili korisnik stambenog prostora bavi iznajmljivanjem
turističkih postelja, broj postelja se preračunava u broj članova kućanstva s
faktorom 0,25,
- Za gospodarske subjekte: kombinacijom
kriterija: izmjerenog poslovnog prostora m2 i pripadajućeg koeficijenta za pojedinu djelatnost.
Jednadžba za izračun veličine zaduženog spremnika za otpad: 0,5 (litara) x m2 poslovnog prostora x koeficijent opterećenja = litara
(spremnika).
Koeficijent opterećenja ovisi o djelatnosti
gospodarskog subjekta i određuje se kako slijedi:
- ugostiteljski objekti (restorani, kafići,
bistroi, pizzerije, krčme, konobe i slično), slastičarne, trgovine prehrambenim
proizvodima, trgovine mješovitom robom, mesnice, ribarnice, trgovine voćem i
povrćem, samoposluge, diskonti, robne kuće, trgovački centri, koeficijent 6,
- ostale trgovine, pekare i ljekarne,
koeficijent 5,
- hoteli, pansioni, klimatska lječilišta,
turistička naselja i odmarališta, koeficijent 4,
- banke, ostali proizvodni i uslužni obrti i
poduzeća, kladionice, pokretni štandovi, uredi, industrijski pogoni, skladišta,
koeficijent 3,
- domovi zdravlja, ambulante, agencije,
koeficijent 2,
- škole, muzeji, galerije, crveni križ,
humanitarne organizacije, samostani, ustanove kulture, dječji i đački domovi,
domovi umirovljenika, dječji vrtići te obrti u stanju mirovanja, privremene
obustave, sezonskog poslovanja izvan sezone osim gospodarskih subjekata s
koeficijentom manjem od 1, koeficijent 1.
- kampovi, koeficijent 0,5.
(2) Veličinama spremnika izračunatim prema
jednadžbama iz prethodnog stavka, pridružuju se veličine spremnika kako
slijedi:
*tablica se nalazi na dnu dokumenta*
Članak
7.
U članku 26., stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Cijena minimalne javne usluge računa se
na način da se pomnoži veličina spremnika koju davatelj usluge predlaže u
Izjavi iz članka 31. ove Odluke sa cijenom za jednu (1) litru minimalne javne
usluge iz cjenika Davatelja usluge.«
Članak
8.
U članku 27., stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Davatelj usluge cjenikom određuje visinu
jedinične cijene za količinu predanog komunalnog otpada, na način određivanja
cijene za volumen spremnika otpada izabranog od korisnika sukladno članku 3.
Odluke u Izjavi iz članka 31. ove Odluke.
Članak
9.
U članku 31., stavak 6. mijenja se i glasi:
»(6) U pisanom dopisu uz koji davatelj usluga
dostavlja korisniku usluge obrasce Izjave iz st. 2. ovog članka Odluke,
korisnik usluge će se uputiti u poveznice na internetskoj stranici davatelja
usluge na kojima se može izvršiti
uvid u digitalnu presliku ove
Odluke, digitalnu presliku cjenika, kao i na mrežne stranice »Narodnih novina
Republike Hrvatske« na kojima su objavljeni Zakon o održivom gospodarenju
otpadom i Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom i u mogućnost uvida u
navedene isprave (Odluka i cjenik) u sjedištu davatelja usluge u određeno
vrijeme.«
Članak
10.
U članku 32., stavak 1. i 2. brišu se, a
dosadašnji stavak 3. postaje stavak 1.
Članak
11.
U članku 35., stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Korisnik usluge, osim u slučaju promjene
vlasništva nekretnine, te u slučaju prenošenja obveza korisnika usluge na novog
korisnika usluge, ne može otkazati Ugovor, odnosno sve dok koristi javnu uslugu
dužan je plaćati cijenu javne usluge sukladno obračunu davatelja javne usluge.«
Članak
12.
Članak 38. mijenja se i glasi:
»(1) Nekretnina koja se trajno ne koristi je
nekretnina za koju je utvrđeno da se ne koristi minimalno uzastopnih 12
obračunskih razdoblja i to na temelju pisanog očitovanja vlasnika nekretnine i
dostavljenih potvrda ovlaštenih pružatelja usluga o potrošnji električne
energije i vode, odnosno potvrde o priključenju na sustav elektrodistribucijske
mreže i sustav javne vodoopskrbe i javne odvodnje.
(2) Obveza korisnika usluge na plaćanje
cijene javne usluge u slučaju iz stavka 1. ovog članka ne nastaje. Prava i
obveze davatelja usluge i korisnika usluga za obračunsko mjesto na kojem se
nekretnina nalazi miruju u vremenu kada se nekretnina trajno ne koristi osim
obveze korisnika usluge iz stavka 3. ovog članka i obveze plaćanja ugovorne
kazne ukoliko se ispune uvjeti za obračun iste.
(3) Korisnik usluge, u slučaju kada je
davatelju usluge dao/dostavio očitovanje iz stavka 1. ovog članka, mora po
isteku svake kalendarske godine, najkasnije do 31. siječnja tekuće godine za
prethodnu godinu, dostaviti davatelju usluge novu potvrdu o nekorištenju
električne energije i vode izdanu od strane ovlaštenog pružatelja usluge u
razdoblju od davanja očitovanja iz stavka 1. ovog članke odnosno u razdoblju od
prethodnih 12 obračunskih razdoblja.
(4) Ukoliko korisnik usluge, nakon što je
dao/dostavio očitovanje iz stavka 1. ovog članka, ne postupi sukladno stavku 3.
ovog članka ili se iz dostavljenih potvrda utvrdi da je korisnik nekretninu
koristio, počinju korisniku usluge i davatelju usluge teći sva prava i obveze
iz Ugovora o korištenju javne usluge.«
Članak
13.
U članku 56. stavak 3. riječi »Individualna
odgovornost pojedinog korisnika«, zamjenjuje se riječima »Individualna
odgovornost pojedinog/ih korisnika«.
Članak
14.
Članak 57. mijenja se i glasi:
»(1) Korisnik usluge dužan je platiti iznos
ugovorne kazne za postupanje protivno u sljedećem slučajevima:
- ako ne koristi javnu uslugu u obračunskom
razdoblju i ne predaje komunalni otpad davatelju javne usluge a na temelju
podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju struje ili pitke vode ili na
drugi način davatelj usluge utvrdi da koristi nekretninu, ugovorna kazna iznosi
1.000,00 kuna po obračunskom razdoblju,
- ako odloži bilo kakav otpad izvan spremnika
dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje iznosi u iznosu
250,00 kuna.
- ako na svojem obračunskom mjestu postupa s
otpadom na način kojim se dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i dovodi do
rasipanja otpada oko spremnika i uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog
mirisa, dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu
250,00 kuna
- ako s glomaznim otpadom postupa na način da
isti odlaže u spremnike za prikupljanje komunalnog otpada, na mjesta koja za to
nisu predviđena, te da s glomaznim komunalnim otpadom odlaže otpad koji se ne
smatra glomaznim otpadom po Dodatku Naputka o glomaznom otpadu (»Narodne
novine« RH br. 79/15), dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo
postupanje u iznosu 250,00 kuna.
- ako pretrpa i dodatno sabije komunalni
otpad tako da on ne može gravitacijski ispasti iz spremnika prilikom pražnjenja
dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
- ako u spremnik za prikupljanje
reciklabilnog komunalnog otpada odloži: biorazgradivi komunalni otpad, miješani
komunalni otpad, glomazni, metalni i građevinski otpad (građevni otpad), zeleni
otpad koji nastaje prilikom rezidbe zelenih površina, i odgovarajući, ali onečišćeni
reciklabilni otpad,dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u
iznosu 250,00 kuna,
- ako u spremnik za prikupljanje
reciklabilnog komunalnog otpada odloži: žar ili vrući pepeo, otpadna ulja,
baterije i akumulatore, gume, električni i elektronički otpad, lijekove i
ostali problematični otpad kao i druge zabranjene tvari sukladno Zakonu i
Odluci te ostalim propisima koji reguliraju gospodarenje otpadom, dužan je
platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 1.000,00 kuna,
- ako u spremnik za prikupljanje miješanog
komunalnog otpada odloži: biorazgradivi komunalni otpad, korisni otpad koji se
može reciklirati, glomazni, metalni i građevinski otpad (građevni otpad),
zeleni otpad koji nastaje prilikom rezidbe zelenih površina, dužan je platiti
ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
- ako spremnik za otpad nije zatvorio,
odnosno vrećicu zavezao, dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo
postupanje u iznosu 250,00 kuna,
- ako ne drži spremnik na za to propisanom
mjestu, dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu
250,00 kuna,
- ako onemogući davatelju usluge pristup
spremniku na mjestu primopredaje, dužan je platiti ugovornu kaznu za svako
takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
- ako ne omogući davatelju usluge označavanje
spremnika s kojim već raspolaže, dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo
postupanje u iznosu 250,00 kuna,
- ako je uništio ili oštetio ili u slučaju
gubitka RFID kartice za pristup spremniku velikih kapaciteta, dužan je platiti
ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 250,00 kuna,
- ako je uništio ili oštetio ili u slučaju
gubitka specijalnog ključa za pristup spremniku velikih kapaciteta, dužan je
platiti ugovornu kaznu za svako takvo postupanje u iznosu 500,00 kuna,
- ako je uništio ili oštetio spremnik ili u
slučaju nestanka spremnika, bez obzira da li je oštećenje, uništenje ili
nestanak spremnika nastalo krivnjom korisnika usluge ili bez krivnje
(objektivna odgovornost), dužan je platiti ugovornu kaznu za svako takvo
postupanje u iznosu 2.500,00 kuna,
- ako je u izjavi o načinu korištenja usluge
očigledno naveo netočne podatke dužan je platiti ugovornu kaznu u iznosu
1.000,00 kuna,
- ako je u Izjavi o korištenju javne usluge
ili očitovanju iz članka 38. ove Odluke lažno naveo da trajno ne koristi
nekretninu ili nakon davanja/dostave očitovanja iz članka 38. ove Odluke ne
dostavi potvrdu o nekorištenju električne energije i vode izdanu od strane
ovlaštenog pružatelja usluge u razdoblju od davanja očitovanja odnosno u
razdoblju od prethodnih 12 obračunskih razdoblja, ugovorna kazna iznosi
2.500,00 kuna,
- ako ne dojavi davatelju usluge promjenu
podataka iz Izjave o korištenju usluge u roku od 15 dana od dana kad je
nastupila promjena dužan je platiti ugovornu kaznu po obračunskom razdoblju u
iznosu od 250,00 kuna,
- ako ne dojavi davatelju usluge u roku od 15
dana svaku promjenu namjene prostora ili djelatnosti te proširenje i izmjenu
djelatnosti ili druge okolnosti koje znatno utječu na povećanje ili smanjenje
javne usluge dužan je platiti ugovornu kaznu po obračunskom razdoblju u iznosu
od 250,00 kuna.
(2) Radi utvrđivanja nužnih činjenica kojima
se utvrđuje postupanje korisnika usluge protivno Ugovoru o korištenju javne
usluge prema ovom članku, kao i činjenica nužnih za obračun ugovorne kazne,
davatelj usluge ovlašten je i dužan postupati po prijavi komunalnih redara,
razmotriti i ispitati prijave građana, uzimati potrebne izjave od korisnika
usluga, svojih zaposlenika i trećih osoba, osigurati fotografiranje i/ili video
snimanje obračunskog mjesta korisnika usluge i koristiti takvu
fotodokumentaciju, koristiti podatke iz izjave o načinu korištenja javne
usluge, evidencije o preuzetom komunalnom otpadu, podatke očitanja mjernih
uređaja za potrošnju električne energije ili pitke vode, podatke iz svojih
poslovnih knjiga i drugih evidencija, cjenika ovlaštenih proizvođača opreme i
uređaja, stručne, obrazložene i ovjerene procjene nastalih troškova uslijed
pojedinog postupanja, vremensko trajanje pojedinog postupanja, te sve druge
dokaze s pomoću kojih se i u svezi s drugim dokazima nedvojbeno može utvrditi
postupanje korisnika usluge prema ovom članku, odnosno koji mogu poslužiti za
obračun ugovorne kazne.
(3) Ukoliko se utvrdi da je korisnik usluge
počinio više radnji za koje je prema ovom članku propisana obveza plaćanja
ugovorne kazne, davatelj usluge će mu za svaku od navedenih radnji obračunati i
naplatiti ugovornu kaznu.«
Članak
15.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/19-01/3
Ur. broj: 2107-03/19-01-4-171
Bribir, 4. travnja 2019.
OPĆINSKO
VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik
vijeća
Boris
Miklić, dipl. ing., v. r.