116.
Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, temeljem čl. 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08,
36/09, 36/09,150/ 11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17), članka 54. Zakona o
ustanovama (»Narodne novine« broj: 76/93, 29/97, 47/99, 35/08) i čl. 32.
Statuta Grada Mali Lošinj (SL.n. PGŽ 26/ 09, 32/09, 10/13, 24/17-pročišćeni
teskt i 9/18), na svojoj sjednici održanoj dana 20. prosinca 2018. godine,
donosi sljedeću
O D L U K U
o davanju prethodne suglasnosti na prijedlog Statuta Pučkog otvorenog učilišta
Mali Lošinj
I.
Daje se prethodna suglasnost na Statut Pučkog otvorenog učilišta Mali
Lošinj, Vladimira Gortana 32, Mali Lošinj, u tekstu kojeg je utvrdilo Upravno
vijeće Pučkog otvorenog učilišta Mali Lošinj na sjednici održanoj 12. prosinca
2018. godine. (Tekst Statuta sastavni je dio ove Odluke).
II.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Službenim
novinama« Primorsko - goranske županije.
Klasa: 012-03/18-01/02
Urbroj: 2213/01-01-18-5
Mali Lošinj, 20. prosinca 2018.
GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Elvis Živković, v.r.
PRIJEDLOG
Na temelju članaka 54. Zakona o ustanovama (»N.N.« br. 76/93, 29/97, 47/99,
35/08) Upravno vijeće je na sjednici održanoj dana __________ godine, donijelo
je prijedlog usvajanja Statuta Pučkog otvorenog učilišta Mali Lošinj te utvrdio
tekst Statuta Pučkog otvorenog učilišta Mali Lošinj
STATUT
PUČKOG OTVORENOG UČILIŠTA
MALI LOŠINJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom uređuje se djelatnost, ustrojstvo, ovlasti i način odlučivanja
pojedinih organa i druga pitanja od značenja za obavljanje djelatnosti i
poslovanje Pučkog otvorenog učilišta Mali Lošinj (u daljnjem tekstu Učilište).
Riječi i pojmovi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno
značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su rodu
navedeni.
Članak 2.
Učilište obavlja svoju djelatnost prema zakonu, osnivačkom aktu, ovome
Statutu i drugim općim aktima Učilišta.
Članak 3.
Učilište je kulturna, prosvjetna i informativna i uslužna javna ustanova.
Članak 4.
Osnivačka prava nad Pučkim otvorenim učilištem ima Grad Mali Lošinj temeljem
Odluke o prijenosu osnivačkih prava nad ustanovama kulture Županije Primorsko -
goranske Klasa: 021-06/94-01/53 od 05. svibnja 1994. godine i Odluke o
izmjenama Odluke o prijenosu osnivačkih prava nad ustanovama kulture Županije
Primorsko- goranske Klasa: 021-04/95-02/04 od 16. veljače 1995.
Članak 5.
Učilište je pravna osoba.
U pravnom prometu s trećim osobama Učilište ima prava i obveze utvrđene
zakonom i drugim propisima, odlukama Osnivača, ovim Statutom i drugim općim
aktima Učilišta.
Učilište odgovara za svoje obveze cijelom svojom imovinom.
Osnivač Učilišta odgovara za obveze Učilišta solidarno i neograničeno.
II. NAZIV, SJEDIŠTE I PEČAT
Članak 6.
Naziv ustanove je PUČKO OTVORENO UČILIŠTE MALI LOŠINJ.
Učilište ima naziv pod kojim obavlja svoju djelatnost, posluje i sudjeluje u
pravnom prometu. Sjedište ustanove je u Malom Lošinju, Vladimira Gortana 32.
Naziv Učilišta mora se istaknuti na zgradi u kojoj je njeno sjedište odnosno
u kojoj Učilište obavlja svoju djelatnost radi koje je osnovana.
Ustanova može promijeniti naziv i sjedište samo odlukom Osnivača Učilišta.
Članak 7.
Učilište ima pečat okruglog oblika promjera 38 mm s grbom Republike
Hrvatske, nazivom i sjedištem Učilišta.
Pečatom iz stavka 1. ovoga članka ovjeravaju se javne isprave koje izdaje
Učilište.
Učilište ima pečat okruglog oblika promjera 23 mm koji služi za redovito
administrativno i financijsko poslovanje Učilišta.
Odlukom ravnatelja određuje se broj pečata, način korištenja i osobe
odgovorne za čuvanje pečata.
Članak 8.
Učilište predstavlja i zastupa ravnatelj.
Članak 9.
Učilište ima jedinstveni žiro račun preko kojega obavlja platni promet.
III. DJELATNOST UČILIŠTA
Članak 10.
Djelatnost učilišta je:
-osnovnoškolsko obrazovanje odraslih, osnovno umjetničko obrazovanje,
sukladno
Zakonu o osnovnom školstvu;
-srednjoškolsko obrazovanje odraslih (programi osposobljavanja i
usavršavanja) sukladno Zakonu o srednjem školstvu;
- informacijska djelatnost;
-ostvarivanje i promicanje multikulture nacionalnih i interkulturnih
vrijednosti;
-organiziranje kazališnih, glazbenih, estradnih, filmskih i drugih
kulturno-umjetničkih programa vlastite produkcije ili u suradnji s drugim
ustanovama;
-organiziranje i promicanje svih oblika kulturno umjetničkog, društvenog,
literaranog i sportskog stvaralaštva;
- prikazivanje filmova;
- informatičko opismenjivanje djece, mladeži i odraslih;
- poduka stranih jezika;
-organiziranje tečajeva za turističke vodiče, voditelje i pratitelje;
-organiziranje tečajeva učenja i sviranja glazbenih instrumenata;
-tečajevi stjecanja posebnih znanja i vještina;
-javno informiranje i nakladnička te novinsko-nakladnička djelatnost;
- najam prostora;
- izdavačka djelatnost;
-proizvodnja i trgovina na malo umetninama, suvenirima, knjigama i
rukotvorinama,
- upravljanje objektima za kulturne potrebe
-obavljanje ugostiteljske djelatnosti iz skupine barovi, vrsta caffe bar,
-ostale zabavne djelatnosti;
Učilište može obavljati i druge djelatnosti namijenjene izvršenju programa -
djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka.
Učilište može promijeniti djelatnost. Odluku o promijeni djelatnosti donosi
upravno vijeće Učilišta uz prethodnu suglasnost osnivača.
Članak 11.
Djelatnost iz članka 10. ovog Statuta Učilište obavlja na temelju godišnjeg
plana i programa rada.
Članak 12.
U okviru obavljanja djelatnosti Učilište izdaje svjedodžbe, uvjerenja i
potvrde o činjenicama o kojima vodi evidenciju sukladno zakonu i drugim
propisima te svojim općim aktima.
III. UNUTARNJE USTROJSTVO UČILIŠTA
Članak 13.
Unutarnjim ustrojstvom osigurava se pravodobno i uspješno obavljanje
djelatnosti Učilišta.
Članak 14.
Učilište obavlja svoju djelatnost putem jedinstvenog odjela.
Članak 15.
Učilište obavlja djelatnosti u sjedištu.
Članak 16.
Unutarnji rad i život u Učilištu odvija se prema kućnom redu. Kućni red
sadrži osobito:
- radno vrijeme Učilišta
- radno vrijeme ravnatelja
- otključavanje zgrade i drugih prostorija
- ulazak stranih osoba
- održavanje reda
- unošenje i iznošenje materijala i sl.
IV. ORGANI UPRAVLJANJA UČILIŠTA
1. UPRAVNO VIJEĆE
Članak 17.
Učilištem upravlja Upravno vijeće. Upravno vijeće ima 3 člana.
Dva člana Upravnog vijeća imenuje Gradonačelnik.
Trećeg člana Upravnog vijeća Gradonačelnik imenuje iz reda zaposlenih u
Učilištu. Mandat članova Upravnog vijeća je četiri godine.
Članovi Upravnog vijeća mogu biti ponovno imenovani.
Članak 18.
Nakon imenovanja članova Upravnog vijeća, saziva se prva sjednica Upravnog
vijeća najkasnije u roku od 15 dana.
Prvu sjednicu Upravnog vijeća saziva predsjednik upravnog vijeća iz
prethodnog saziva ili ravnatelj.
Na prvoj sjednici verificiraju se mandati imenovanih odnosno izabranih
članova Upravnog vijeća.
Na prvoj sjednici Upravnog vijeća bira se predsjednik Upravnog vijeća.
Predsjednika Upravnog vijeća biraju članovi glasovanjem na vrijeme od 4
godine odnosno do isteka mandata trenutnog saziva Upravnog vijeća s time da
predsjednik mora biti osoba koja nije djelatnik Učilišta.
Za predsjednika može biti ponovno imenovana ista osoba.
Predsjednik Upravnog vijeća priprema, saziva, te vodi sjednice vijeća. U
slučaju kad je predsjednik vijeća spriječen, pripremu i vođenje sjednice
obavlja član vijeća kojeg je za to pismeno ovlastio predsjednik.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu vijeća i na pismeni zahtjev ravnatelja
ili najmanje dva člana Upravnog vijeća.
Članak 19.
Ako se iz bilo kojeg razloga smanji broj članova Upravnog vijeća
(razrješenja, ostavke i sl.), imenuje se novi član Upravnog vijeća.
Mandat člana Upravnog vijeća imenovanog prema stavku 1. ovog članka traje do
isteka mandata na koji je bio izabran raniji član Upravnog vijeća.
Upravno vijeće dužno je izvijestiti Gradonačelnika o potrebi imenovanja
novog člana Upravnog vijeća u roku od 8 dana od dana prestanka svojstva člana
Upravnog vijeća.
Članak 20.
Predsjedniku ili članu Upravnog vijeća prestaje dužnost ako:
- sam zatraži razrješenje
- ne ispunjava dužnosti člana odnosno predsjednika
-svojim ponašanjem povrijedi ugled i dužnost koju obnaša,
- izgubi pravo na obavljanje dužnosti.
Član Upravnog vijeća može sam zatražiti od Gradonačelnika ili od Upravnog
vijeća da ga razriješi članstva u Upravnom vijeću.
Postupak za utvrđivanje prijedloga za razrješenje člana Upravnog vijeća
pokreće Gradonačelnik.
Odluku o razrješenju donosi Gradonačelnik.
Članak 21.
Upravno vijeće odlučuje na sjednicama.
Članovi Upravnog vijeća o pitanjima iz svoje nadležnosti odlučuju
zajednički.
Upravno vijeće može pravovaljano odlučivati ako je na sjednici nazočna
većina članova Upravnog vijeća.
Na sjednicama Upravnog vijeća odlučuje se javnim glasovanjem.
Glasovati se može i tajno kada je to određeno zakonom ili kada Upravno
vijeće odluči da se o pojedinim pitanjima glasuje tajno.
Upravno vijeće odluke donosi natpolovičnom većinom glasova svih članova
Upravnog vijeća. U radu Upravnog vijeća sudjeluje bez prava odlučivanja i
ravnatelj Učilišta.
Sjednicama Upravnog vijeća mogu biti nazočne i druge osobe koje pozovu
predsjednik vijeća i ravnatelj Učilišta ili se pozovu prema zaključku Upravnog
vijeća
Članak 22.
Na sjednicama Upravnog vijeća vodi se zapisnik koji potpisuju
predsjedavajući sjednice i zapisničar.
Članak 23.
Način rada Upravnog vijeća pobliže se određuje poslovnikom.
Članak 24.
Upravno vijeće može osnivati komisije i radne grupe za obavljanje poslova
određenih zakonom, za proučavanje pojedinih pitanja ili pripremanje pojedinih
akata.
Članak 25.
Članovi komisija i radnih grupa imenuju se iz reda zaposlenih u Učilištu.
Iznimno kada je propisano da određena komisija mora imati sastav koji se ne
može osigurati iz reda zaposlenih u Učilištu ili kada je to prema naravi zadaće
prijeko potrebno, Upravno vijeće za članove komisije ili radne grupe može
imenovati i osobe izvan Učilišta.
Članak 26.
Upravno vijeće, osim zakonom utvrđenih prava i ovlasti:
-donosi Statut Učilišta na prijedlog ravnatelja, a uz suglasnost Osnivača;
-donosi Pravilnik o radu Pučkog otvorenog učilišta na prijedlog ravnatelja,
a uz suglasnost Osnivača;
-donosi ostale opće akte Učilišta;
-odlučuje o financijskom planu i godišnjem obračunu;
-odlučuje o stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina i druge imovine
Učilišta sukladno aktu o osnivanju i ovome Statutu;
-odlučuje o zahtjevima za zaštitu prava, prigovorima i žalbama djelatnika
Učilišta iz radnog odnosa i u svezi s radom;
-brine o pravodobnom imenovanju Upravnog vijeća;
-predlaže Osnivaču promjenu djelatnosti i naziva Učilišta;
-predlaže Gradonačelniku imenovanje i razrješenje ravnatelja Učilišta
-odlučuje o raspoređivanju možebitne dobiti Učilišta sukladno aktu o
osnivanju;
-izvješćuje djelatnike Učilišta o svom radu, radu komisija i radnih skupina
te radu ravnatelja;
- obavlja kao organ upravljanja i druge poslove određene aktom o osnivanju,
ovim Statutom i drugim općima aktima Učilišta.
2. RAVNATELJ
Članak 27.
Voditelj Učilišta je ravnatelj.
Ravnatelj Učilišta ima položaj i ovlaštenje poslovodnog organa i stručnog
voditelja.
Ravnatelj organizira i vodi rad i poslovanje Učilišta, predstavlja i zastupa
Učilište, poduzima pravne radnje u ime i za račun Učilišta, te obavlja i druge
poslove utvrđene zakonom, ovim statutom i općim aktima Učilišta.
Članak 28.
Za ravnatelja se može izabrati osoba koja ima završen diplomski sveučilišni
studij sukladno Zakonu o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju odgovara
završenom preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom studiju ili integriranom
preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom studiju ili završen diplomski sveučilišni
studij sukladno propisima koji su bili na snazi prije stupanja na snagu Zakona
o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (NN broj: 123/03, 198/03,
105/04, 174/04, 02/07, 45/09, 63/11, 94/13, 139/13, 101/14, 60/15) društvene,
humanističke, pravne, ekonomske ili tehničke struke i najmanje pet (5) godina
radnog iskustva na poslovima koji su vezani uz djelatnost Učilišta,
organizacijske sposobnosti i komunikacijske vještine potrebne za uspješno
upravljanje ustanovom, poznavanje rada na računalu i aktivno poznavanje
najmanje jednog stranog jezika.
Ravnatelj vodi rad i poslovanje te je odgovoran za zakonitost rada Učilišta.
Ravnatelj odgovora za svoj rad Upravnom vijeću i Osnivaču.
Članak 29.
Ravnatelja imenuje i razrješava Gradonačelnik na prijedlog Upravnog vijeća.
Ravnatelj se imenuje na vrijeme od četiri godine.
Nakon isteka mandata ista osoba može biti ponovno imenovana za ravnatelja.
Članak 30.
Ravnatelj se bira na temelju javnog natječaja koji raspisuje Upravno vijeće
Učilišta u skladu sa zakonom i statutom i objavljuje se u javnim glasilima.
Natječaj za imenovanje ravnatelja raspisuje se najkasnije 3 mjeseca prije
isteka vremena na koje je ravnatelj imenovan.
Rok do kojeg se primaju prijave kandidata ne može biti kraći od osam dana od
dana objave natječaja, a rok u kojem se kandidati obaviještavaju o izboru ne
može biti dulji od četrdeset i pet dana od dana isteka roka za podnošenje
prijava.
U natječaju se objavljuju uvjeti koje mora ispunjavati kandidat, vrijeme za
koje se imenuje, rok do kojeg se primaju prijave kandidata i rok u kojem će
prijavljeni kandidat biti obaviješten o izboru.
Po isteku roka za podnošenje prijava Upravno vijeće otvara i razmatra sve
pristigle prijave s priloženom dokumentacijom, utvrđuje jesu li prijave potpune
i dostavljene u roku te ispunjavaju li kandidati propisane uvjete.
Upravno vijeće utvrđuje prijedlog za imenovanje ravnatelja i dostavlja ga
Gradonačelniku zajedno sa cjelokupnom natječajnom dokumentacijom u roku od 15
dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.
Upravno vijeće dužno je u roku određenom u natječaju obavijestiti svakog
prijavljenog kandidata o izboru i dati mu pouku o njegovu pravu da pregleda
natječajni materijal i da u roku od petnaest 15 dana od primitka obavijesti
može zahtijevati sudsku zaštitu kod nadležnog suda.
Osoba koja je podnijela prijavu na natječaj može pobijati tužbom odluku o
izboru zbog bitne povrede postupka ili zbog toga što izabrani kandidat ne
ispunjava uvjete koji su objavljeni u natječaju.
Tužba se podnosi nadležnom sudu u roku od 15 dana od dana primitka
obavijesti o izboru.
Članak 31.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne javi ili nitko od kandidata
prijavljenih na natječaj ne bude imenovan, natječaj će se ponoviti u roku od
trideset dana.
Do imenovanja ravnatelja ustanove na temelju ponovljenog natječaja imenovat
će se vršitelj dužnosti ravnatelja ustanove, ali najduže do godinu dana.
Članak 32.
Ravnatelj može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan:
- ako ravnatelj sam zatraži razrješenje,
-ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima ili propisima kojima
se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu,
-ako ravnatelj ne ispunjava zakonom ili drugim propisima ili općim aktima
Učilišta utvrđene obveze,
-ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči ustanovi
veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti tako da su
nastale ili mogle nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti Učilišta.
S razlozima za razrješenje Upravno vijeće je dužno upoznati ravnatelja i
odrediti mu rok u kojem se o njima mora očitovati.
U slučaju razrješenja ravnatelja prije isteka vremena na koje je imenovan
imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja, a najduže na vrijeme od godine
dana.
Upravno vijeće utvrđuje prijedlog za razrješenje ravnatelja i prijedlog za
imenovanje vršitelja dužnosti ravnatelja i dostavlja ih Gradonačelniku.
U slučaju razrješenja ravnatelja i imenovanja vršitelja dužnosti ravnatelja
Upravno vijeće Učilišta dužno je raspisati natječaj za izbor ravnatelja u roku
od 30 dana od dana imenovanja vršitelja dužnosti.
Protiv odluke o razrješenju ravnatelj koji je razriješen ima pravo tužbom
tražiti sudsku zaštitu prava, ako smatra da je bio povrijeđen propisani
postupak i da je ta povreda mogla bitno utjecati na odluku ili da nisu
postojali razlozi za razrješenje propisani zakonom.
Tužba se podnosi nadležnom sudu u roku od trideset dana od dana primitka
odluke o razrješenju.
Vršitelja dužnosti ravnatelja imenuje Gradonačelnik na prijedlog Upravnog
vijeća.
Ugovor o radu s vršiteljem dužnosti ravnatelja potpisuje predsjednik
Upravnog vijeća.
Po isteku mandata ravnatelj ima pravo ostati u radnom odnosu Učilišta i biti
raspoređen na radno mjesto koje odgovara njegovom stupnju stručne spreme, ako
je prije imenovanja za ravnatelja bio u radnom odnosu Učilišta ili Osnivača.
Članak 33.
Ravnatelj, pored poslova utvrđenih zakonom:
- vodi i upravlja radom i poslovanjem Učilišta;
- predlaže donošenje općih akata Učilišta;
-sudjeluje u radu Upravnog vijeća, ali bez prava odlučivanja;
- izvršava odluke i zaključe Upravnog vijeća;
-obustavlja od izvršenja odluke i zaključke Upravnog vijeća za koje ocijeni
da su protivne zakonu, aktu o osnivanju, ovome Statutu i drugim općim aktima
Učilišta;
- donosi odluke o izboru djelatnika Učilišta;
-sklapa ugovore o radu i odlučuje o svim pravima, obvezama i odgovornosti
djelatnika iz radnog odnosa i u svezi s radom;
-odlučuje o rasporedu poslova u Učilištu;
-podnosi izvješće o radu Učilišta Upravnom vijeću i Osnivaču;
-odgovoran je za financijsko poslovanje Učilišta, a u skladu s financijskim
planom;
-vodi brigu o pravovremenom sazivanju i dostavi materijala Upravnom vijećui
realizaciji odluka Upravnog vijeća;
-sklapa samostalne pravne poslove o opterećenju pokretne i nepokretne
imovine o uslugama, ulaganjima te osnovnim sredsvima pojedinačne vrijednosti do
20.000,00 kn, a preko 20.000,00 kn prema prethodnoj Odluci Upravnog vijeća
-obavlja druge poslove utvrđene ovim Statutom i općim aktima Učilišta.
Članak 34.
Ravnatelj je samostalan u svom radu, a odgovoran je Upravnom vijeću i
Osnivaču.
Članak 35.
Ravnatelja u slučaju njegove spriječenosti ili nenazočnosti zamjenjuje
djelatnik Učilišta kojeg on za to pismeno ovlasti ili u slučaju spriječenosti
ravnatelja određuje Upravno vijeće, uz suglasnost Gradonačelnika.
Osoba koja zamjenjuje ravnatelja ima prava i ovlasti ravnatelja za vrijeme
dok ga zamjenjuje.
V. RASPOLAGANJE IMOVINOM I FINANCIJSKO POSLOVANJE UČILIŠTA
Članak 37.
Imovinu Učilišta čine nekretnine, pokretnine, stvari i prava, financijska
sredstva i druga sredstva za rad pribavljena od Osnivača, sredstva iz državnog
proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
sredstva stečena pružanjem usluga i pordajom proizvoda ili sredstva pribavljena
iz drugih izvora u skladu s propisima.
O imovini Učilišta dužni su skrbiti svi djelatnici Učilišta i tijela.
Članak 38.
O korištenju i raspolaganju imovinom Učilišta odlučuje Upravno vijeće i
ravnatelj sukladno aktu o osnivanju i ovom Statutu.
Članak 39.
Ugovore o nabavi sredstava potrebitih za obavljanje djelatnosti Učilište ne
može sklopiti prije nego se za tu svrhu osiguraju financijska sredstva sukladno
zakonu.
Članak 40.
Ravnatelj može odlučiti o stjecanju, opterećivanju ili otuđivanju nekretnina
i druge imovine Učilišta bez suglasnosti Upravnog vijeća do iznosa od 20.000,00
kuna godišnje.
Članak 41.
Financijska sredstva potrebita za poslovanje Učilište pribavlja od Osnivača
i iz zakonom dopuštenih izvora.
Pučko otvoreno učilište za svaku godinu donosi financijski plan i
financijska izvješća.
Ako se ne donese financijski plan za sljedeću poslovnu godinu do 31.
prosinca tekuće godine, donosi se privremeni financijski plan za razdoblje od 3
mjeseca.
Pučko otvoreno učilište dužno je dostaviti Osnivaču financijski plan te
periodična i godišnja financijska izvješća.
Naredbodavatelj za izvršenje financijskog plana je ravnatelj Učilišta.
Računovodstvenu i knjigovodstvenu dokumentaciju, sukladno ovlasti ravnatelja
potpisuje voditelj računovodstva.
Članak 42.
Možebitna dobit Učilišta utvrđuje se na kraju financijske godine.
Ako u obavljanju svoje djelatnosti Učilište ostvari dobit, ta se dobit
upotrebljava isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti Učilišta.
Po isteku poslovne godine, najkasnije do roka utvrđenog zakonom, Upravno
vijeće donosi godišnji obračun odnosno Završni račun Učilišta.
Ravnatelj Godišnji obračun i Izvještaj o poslovanju Učilišta za proteklu
godinu podnosi
Osnivaču.
Učilište odgovara za obveze cijelom svojom imovinom.
Osnivač učilišta solidarno i neograničeno odgovara za njegove obveze.
VI. JAVNOST RADA
Članak 43.
Rad Učilišta je javan.
O obavljanju svoje djelatnosti i načinu pružanja usluga Učilište izvješćuje
pravne osobe i građane:
- sredstvima javnog priopćavanja,
- izdavanjem publikacija,
- na drugi primjeren način.
Članak 44.
O uvjetima i načinu rada Učilišta Upravno vijeće i ravnatelj izvješćuje
djelatnike Učilišta:
- objavljivanjem općih akata,
- objavljivanjem odluka i zaključaka,
- na drugi primjeren način.
Članak 45.
Upravno vijeće i ravnatelj su dužni u okviru svojih ovlaštenja davati
nadležnima na njihov zahtjev tražene podatke.
Članak 46.
Za javnost rada Učilišta odgovorno je Upravno vijeće i ravnatelj.
VII. POSLOVNA TAJNA
Članak 47.
Poslovnom tajnom smatraju se:
1.podaci sadržani u molbama, zahtjevima i prijedlozima građana i pravnih
osoba upućenih Učilištu;
2.podaci sadržani u prilozima uz molbe, zahtjeva i prijedloge iz točke 1.
ovoga članka;
3.podaci o poslovnim rezultatima Učilišta;
4.podaci o upisnicima programa obrazovanja, osposobljavanja i usavršavanja
koji su socijalno-moralne naravi;
5.podaci i isprave koje su određeni kao poslovna tajna zakonom ili drugim
propisima;
6.podaci i isprave koje ravnatelj proglasi poslovnom tajnom.
Članak 48.
Podatke i isprave koji se smatraju poslovnom tajnom dužni su čuvati svi
djelatnici Učilišta, bez obzira na koji su način saznali za te podatke i
isprave.
Čuvanje poslovne tajne obvezuje djelatnike i nakon prestanka rada u
Učilištu.
Članak 49.
Ne smatra se povredom čuvanja poslovne tajne priopćenje podataka ili isprava
koje se smatraju poslovnom tajnom, ako se ti podaci i isprave priopćavanja
osobama, organima ili ustanovama kojima se oni mogu ili moraju priopćiti na
temelju propisa ili na temelju ovlaštenja koja proizlaze iz funkcije koju oni
obavljaju.
VIII. OPĆI I POJEDINAČNI AKTI UČILIŠTA I ZAPISNIK
Članak 50.
Opći akti Učilišta su:
- Statut,
- Pravilnik,
- Poslovnik,
-Odluke kojima se na opći način uređuju odnosi u Učilištu.
Članak 51.
Opće akte ovlašteni organi Učilišta donose u svezi s:
-izvršenjem zakona, podzakonskih akata i drugih propisa;
- izvršenjem odredaba ovog Statuta;
- uređivanjem odnosa u Učilištu.
Članak 52.
Opći akti objavljuju se na oglasnoj ploči Učilišta.
Opći akti stupaju na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave na
oglasnoj ploči Učilišta. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih
razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.
Članak 53.
Opći akti primjenjuju se danom njihova stupanja na snagu, ako aktom kao dan
primjene nije određen neki drugi dan.
Članak 54.
Autentično tumačenje općih akata daje tijelo koje je akt donijelo.
Članak 55.
Učilište osigurava svakom djelatniku, ukoliko on to zahtjeva, uvid ili kraću
uporabu općih akata Učilišta.
Učilište osigurava korisnicima svojih usluga uvid u odredbe općih akata koji
su u svezi s pružanjem usluga.
Članak 56.
Pojedinačne akte kojima se ureduju pojedina prava i interesi djelatnika
donosi ravnatelj. Pojedinačni akti stupaju na snagu i izvršavaju se nakon
donošenja, osim ako je provođenje tih akata uvjetovano konacnošću akta,
nastupom određenih činjenica ili istekom odredenog roka.
Članak 57.
Zapisnik mora biti potpun i istinit, odnosno točno izražavati tijek rada,
stavove sa sjednice i bit odluka.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 58.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Pučkog otvorenog
učilišta Mali Lošinj od 16.06.2009. godine.
Prijedlog Statuta Pučkog otvorenog učilišta utvrđen je na
___________________ sjednici Upravnog vijeća 2018. godine (Urbroj: _______)
Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja dalo je prethodnu
suglasnost na ovaj Statut zaključkom
KLASA: _______________ URBROJ: ____________
od _________2018. godine.
Ovaj je Statut Upravno vijeće donijelo dana
____________2018. godine, objavljen je na oglasnoj ploči
POU___________2018. godine, a stupio na snagu
___________2018. godine.
Urbroj:
Mali Lošinj, _______2018. godine
PREDSJEDNICA RAVNATELJICA:
UPRAVNOG VIJEĆA:
Martina Krajina Mršo, Martina Lipovac, prof.
dipl.novinar