80.
Na temelju odredbe članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08, 136/12 i 15/15) i članka
30. Statuta Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 4/18 i 36/18), Gradsko vijeće
Grada Kastva, na 16. sjednici održanoj 12. prosinca 2018.
godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Kastva
za 2019. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Grada Kastva za
2019. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, korištenje namjenskih prihoda i primitaka, prava i
obveze korisnika proračunskih sredstava, preraspodjela
sredstava, ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju Proračuna
te druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 2.
Proračun se sastoji iz Općeg i Posebnog dijela te Plana
razvojnih programa. Proračun sadrži sve prihode i primitke
te rashode i izdatke Grada Kastva i proračunskog korisnika.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashodai izdataka iskazanih prema organizacijskoj, ekonomskoj, funkcijskoj, lokacijskoj, programskoj klasifikaciji i izvorima financiranja.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani
rashodi za aktivnosti i projekte za razdoblje od 2019. do
2021. godine. Plan razvojnih programa uključuje: ciljeve
razvoja, mjere, pokazatelje rezultata te vezu s programskom i organizacijskom klasifikacijom.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke osiguravaju se u Proračunu
za:
- programe, projekte i aktivnosti predstavničkog i izvršnog tijela te upravnih tijela
- proračunskog korisnika Dječji vrtić Vladimir Nazor
- ostale korisnike proračunskih sredstava po pojedinim
projektima i aktivnostima.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Gradonačelnik.
Upravni odjel za financije i razvoj izvršava Proračun i o
tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnici upravnih odjela i odgovorna osoba proračunskog korisnika iz članka 3. ove Odluke
odgovorni su za planiranje i izvršavanje Proračuna iz
svoje nadležnosti, kao i za zakonito, svrhovito,učinkovito
i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna podrazumijeva
odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza, za izdavanje naloga zaplaćanje na teret proračunskih sredstava, te
za utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatuu
korist proračunskih sredstava.
Sredstva za financiranje javnih rashoda raspoređena su
prema organizacijskoj klasifikaciji (razdjelima), pri čemu
su upravni odjeli određeni za nositelje sredstava za svoje
programe/aktivnosti/projekte, te zaprograme proračunskih
korisnika za koje su nadležni.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po ugovorima
koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama odobrava
Gradonačelnik.
Članak 5.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za namjene
utvrđene u Proračunu. Proračunski korisnici mogu preuzeti
obveze na teret Proračuna samo do visine i za namjene
utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene. Iznimno od ove
odredbe, Gradonačelnik može odlučiti da se pojedini
rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih
prihoda, najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćene i prenesene, a neplanirane pomoći, donacije i
prihodi za posebne namjene mogu se koristiti prema
naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima u Proračunu.
Namjenski prihodi i primici koji ne budu iskorišteni u
ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu.
Sredstva za pokroviteljstva, aktivnosti i projekte koje se
izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom
korisniku, raspoređuje Gradonačelnik ako krajnji korisnik
nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili drugom aktu Gradskog vijeća.
Prihodi i primici uplaćeni u proračun do kraja tekuće
godine prihod su proračuna tekuće godine.
Članak 6.
U Proračunu su utvrđena sredstva za proračunsku zalihu
u iznosu od 140.000 kuna.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za namjene propisane zakonom.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik, a o istome izvještava Gradsko vijeće.
Članak 7.
Prihodi i primici koje korisnici proračuna ostvare od vlastite djelatnosti, iz donacija i iz drugih izvora namjenski su
prihodi i primici Proračuna.
Prihodi i primici iz stavka 1. ovog članka izuzimaju se od
obveze uplate u Proračun te se planiraju u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun,
a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Članak 8.
Isplata sredstava iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj dokumentaciji.
Za svaku knjigovodstvenu ispravu obavljaju se sve
potrebne kontrole.
Odgovorna osoba ili gradonačelnik, u slučaju odsutnosti
odgovorne osobe, mora prije isplate provjeriti i potpisati
pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratit će se
uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovoga članka daje
pročelnik nadležnog odjela.
Upravni odjel za financije i razvoj vrši isplatu na temelju
dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje ovlaštena osoba.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljenih od pravne
osobe kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Upravnom odjelu za
financije i razvoj.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim
slučajevima i na temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Članak 9.
Aktivnosti i projekti za koje su sredstva bila osigurana u
proračunu prethodne godine, a koji nisu izvršeni u prethodnoj godini do visine utvrđene proračunom, mogu se
prenijeti i izvršavati u tekućoj godini do iznosa neutrošenih
sredstava uz suglasnost Gradonačelnika.
Članak 10.
Zaključivanje pisanog ugovora s udrugama i ostalim
korisnicima proračunskih sredstava obavezno je za sredstva koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
iznad 1.000,00 kuna.
Ugovorima za subvencije, donacije i pomoći koji se
zaključuju temeljem javnog poziva o financiranju javnih
potreba utvrdit će se dinamika dodjele sredstava ovisno o
visini ukupno odobrenih i raspoloživih sredstava.
Ugovorima će se, između ostalog, utvrditi i obveze korisnika proračunskih sredstva za namjensko trošenje sredstava, za pravodobno dostavljanje izvještaja i za realizaciju
ugovorenog programa.
Zaključivanje pisanog ugovora obavezno je i za sve
nabave roba, usluga i ustupanje radova od iznosa za koji
je obvezna primjena Zakona o javnoj nabavi.
Sve ugovore zaključuje i potpisuje gradonačelnik.
IV. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 11.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava donosi Gradonačelnik.
Članak 12.
Financijskom i nefinancijskom imovinom u vlasništvu
Grada Kastva upravlja Gradonačelnik, osim u slučaju stjecanja i otuđivanja pokretnina i nekretnina čija pojedinačna
vrijednost prelazi prelazi 0,5% prihoda Proračuna bez primitaka ostvarenih u prethodnoj godini uz uvjet da je stjecanje i otuđivanjenekretnina i pokretnina, odnosno raspolaganje imovinom planirano u Proračunu i provedeno
uskladu sa zakonskim propisima.
Financijskom i nefinancijskom imovinom u vlasništvu
Korisnika upravlja čelnik Korisnika u skladu s vlastitim
statutom.
Knjigovodstvenu evidenciju nefinancijske imovine
Grada vodi Upravni odjel za financije i razvoj.
V. ZADUŽIVANJE
Članak 13.
Grad Kastav može se dugoročno zaduživati uzimanjem
kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira za
namjene i uz uvjete u skladu s propisima.
Ukupna godišnja obveza po osnovi zaduživanja može
iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja
prethodi godini u kojoj se zadužuje, umanjenih za iznose
primljenih domaćih i inozemnih pomoći i donacija, za prihode iz posebnih ugovora i po posebnim propisima, te za
iznose domaćeg i inozemnog zajma. U iznos ukupne godišnje obveze uključen je iznos prosječnog godišnjeg anuiteta
po kreditima i zajmovima.
Sredstva osigurana u Proračunu za otplatu dugoročnih
kredita s pripadajućim kamatama imaju u izvršenju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Očekivani iznos duga na kraju 2019. godine iznosit će
18.570.869,49 kuna.
Grad Kastav se može kratkoročno zadužiti za premošćivanje jaza nastalog zbog različitedinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, gradonačelnik može donijeti
odluku kojom se Grad kratkoročno zadužuje, najduže do
12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reprograma ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Grad se može kratkoročno zadužiti do iznosa od
3.000.000,00 kuna uzimanjem kredita ilizajmova kod
poslovnih banaka i drugih kreditnih institucija te uzimanjem okvirnog kredita kod poslovne banke kod koje ima
otvoren račun.
Proračunski korisnik Gradamože se zaduživati samo uz
suglasnost Grada sukladno propisima.
VI. PRORAČUNSKO RAČUNOVODSTVO I IZVJEŠTAVANJE
Članak 14.
Proračun i proračunski korisnici primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Proračun i proračunski korisnici moraju sastavljati financijske izvještaje.
Grad Kastav konsolidira financijske izvještaje proračunskih korisnika za koje je nadležan i financijski izvještaj
proračuna te ih iskazuje u konsolidiranom financijskom
izvještaju.
Članak 15.
Korisnici proračunskih sredstava obvezni su nadležnom
upravnom odjelu dati sve potrebne podatke, isprave i
izvješća koja se od njih traže.
Članak 16.
Nadležni upravni odjel ovlašten je kod proračunskih
korisnika kao i kod ostalih korisnika proračunskih sredstava obavljati nadzor utroška sredstava proračuna za
namjene za koje susredstva osigurana.
U slučaju da se nadzorom iz stavka 1. ovog članka utvrdi
da je proračunski korisnik odnosno korisnikproračunskih
sredstava Proračuna utrošio nenamjenski, Upravni odjel
za financije i razvoj naložit će istome povrat sredstava u
Proračun Grada.
VII. PRERASPODJELA SREDSTVAI URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 17.
Proračunska sredstva se mogu preraspodijeliti na proračunskim stavkama najviše do 5% rashoda i izdataka na
proračunskoj stavci koja se umanjuje. Gradonačelnik je
obvezan uz polugodišnje i godišnje izvješće izvijestiti Gradsko vijeće o preraspodjelisredstava.
Članak 18.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda i/ili
izdataka odnosno smanjenja prihoda i/ili primitaka, te
neusklađenosti planiranih prihoda i rashoda Proračuna,
njegovo uravnoteženje utvrdit će Gradsko vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 19.
Proračunski korisnici dužni su prije izrade prijedloga
izmjena i dopuna financijskih planova dobiti suglasnost
Upravnog odjela za financije i razvoj. Navedeno se odnosi
na sve prihode i primitke te rashode i izdatkeproračunskih
korisnika bez obzira na izvor.
O pristupanju izradi prijedloga izmjena i dopuna Proračuna odlučuje gradonačelnik o čemu proračunskog korisnika obavještava Upravni odjel za financije i razvoj.
Proračunski korisnici pri izradi prijedloga izmjena i
dopuna financijskih planova dužni su slijeditiupute Upravnog odjela za financije i razvoj.
Po dobivenoj suglasnosti, prijedlog izmjena i dopuna
financijskih planovaproračunski korisnici dostavljaju na
usvajanje nadležnom tijelu proračunskog korisnika. Usvojeneizmjene i dopune šalju se upravnom odjelu nadležnom
za proračunskog korisnika koji ih potomdostavlja Upravnom odjelu za financije i razvoj koji izrađuje objedinjeni
nacrt izmjena i dopuna Proračuna te dalje postupa prema
odredbama Zakona o proračunu. Nakon što Gradsko
vijeće Grada Kastva usvoji izmjene i dopune Proračuna,
proračunski korisnici izmjene i dopune svojih financijskih
planovepodnose na usvajanje nadležnom tijelu proračunskog korisnika ukoliko postoje razlike u odnosu na predloženi financijski plan proračunskog korisnika.
VIII. ODGODA PLAĆANJA, OBROČNA
OTPLATA DUGA, OTPIS ILI DJELOMIČNI OTPIS
POTRAŽIVANJA
Članak 20.
Gradonačelnik može na zahtjev dužnika, u skladu s propisima i uz primjereno osiguranjeduga te s pripadajućim
kamatama i troškovima postupka, odgoditi plaćanje ili
odobriti obročnuotplatu duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti podmirenja duga.
Gradonačelnik može, u skladu s propisima, otpisati ili
djelomično otpisati potraživanje.
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Ova Odluka stupa na snagu osam dana od dana objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a
primjenjuje se od 1. siječnja 2019. godine.
Klasa: 021-05/18-01/10
Ur. broj: 2170-05-06/1-18-5
Kastav, 12. prosinca 2018.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KASTVA
Predsjednik Gradskog vijeća
Zemir Delić, dipl. oec., v. r.
|