33.
Na temelju članka 38. Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(èNarodne novineè 33/01., 60/ 01., 129/05., 109/07., 125/08.,
36/09., 150/11., 144/12., 19/ 13., 137/15. i 123/17.) i članka 48. i 59.
Statuta Općine Vinodolske općine (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 40/09, 15/13, 30/13-pročišćeni tekst i 7/18. ) Općinsko vijeće Vinodolske
općine na 11. sjednici održanoj 10. svibnja 2018. godine, donijelo je
O D L U K U
o radnim tijelima Općinskog vijeća Općine
Vinodolska općina
Članak 1.
Ovom odlukom osnivaju se radna tijela Općinskog vijeća Vinodolske općine, te
uređuje njihov naziv, djelokrug, broj članova, sastav i način rada.
Radna tijela Općinskog vijeća osnivaju se za proučavanje i razmatranje
pojedinih pitanja, te priprema i podnošenja odgovarajućih prijedloga za
praćenje provođenja utvrđene politike i praćenja izvršavanja odluka i općih
akata Općinskog vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, za
proučavanje i raspravljanje i drugih pitanja iz nadležnosti Općinskog vijeća te
za izvršavanje određenih zadataka i poslova za Općinsko vijeće.
I. Naziv radnih tijela
Članak 2.
Radna tijela Općinskog vijeća Vinodolske općine su:
1. Mandatna komisija,
2. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
3. Odbor za izbor i imenovanja,
4. Odbor za proračun i financije,
5. Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
6. Odbor za prostorno planiranje i zaštitu okoliša,
7. Odbor za mjesnu samoupravu,
8. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju,
9. Odbor za dodjelu priznanja,
10. Odbor za ravnopravnost spolova,
11.Povjerenstvo za procjenu šteta od elementarnih nepogoda,
12.Odbor za protupožarnu i civilnu zaštitu, i zaštitu i spašavanje,
13.Odbor za promet, izgradnju i održavanje i prometnica.
II. Djelokrug rada, broj članova i sastav radnih tijela
Članak 3.
Mandatna komisija ima predsjednik i dva člana.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća iz
reda vijećnika, na prijedlog predsjedavatelja ili najmanje 1/3 (pet) vijećnika.
Mandatna komisija:
-na konstituirajućoj sjednici podnosi izvješće Vijeću o provedenim izborima
za Vijeće i o imenima izabranih vijećnika,
-podnosi izvješće Vijeću o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost te
izvješće o zamjenicima članova Vijeća koji umjesto njih počinju obnašati
vijećničku dužnost,
-podnosi izvješće Vijeću o stavljanju vijećničkog mandata u mirovanje,
-podnosi izvješće Vijeću o zamjenicima članova Vijeća koji su stavili mandat
u mirovanje,
-podnosi izvješće Vijeću o nastavljanju s obnašanjem vijećničke dužnosti na
temelju prestanka mirovanja mandata.
Članak 4.
Odbor za Statutarno pravna pitanja:
-razmatra prijedloge odluka i drugih akata koje donosi Vijeće u pogledu
njihove usklađenosti sa zakonom i Statutom Općine, te u pogledu njihove pravne
obrade,
-razmatra poticaje za donošenje odluka i drugih akata,
-daje mišljenje glede primjene odredbi Statuta Općine i Poslovnika,
-priprema odgovore Ustavnom sudu Republike Hrvatske u slučaju pokretanja
postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti općih akata Vijeća,
-utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i drugih akata Vijeća kada je
tim aktima ovlašten ili kada su ti akti najmanje tri puta izmijenjeni ili
dopunjeni,
-obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za Statutarno pravna pitanja ima predsjednika i dva člana, koji se
biraju iz reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih
djelatnika.
Članak 5.
Odbor za izbor i imenovanja:
-priprema i podnosi Vijeću prijedlog za izbor i razrješenje predsjednika i
članova radnih tijela,
-predlaže izbor i imenovanja i opoziv predstavnika Vijeća u određenim
tijelima, pravnim osobama i udrugama,
-obavlja i druge poslove određene Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i dva člana, koji se biraju iz
reda članova Vijeća i iz reda predstavnika političkih stranaka zastupljenih u
Vijeću.
Članak 6.
Odbor za proračun i financije:
-razmatra sustav financiranja javnih potreba u Vinodolskoj općini,
-razmatra prijedlog proračuna, odluke o izvršavanju proračuna i izvještaje o
izvršenju proračuna Općine,
-razmatra druga pitanja proračuna i financija Općine,
-obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za proračun i financije ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz
reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih djelatnika.
Predsjednik Odbora je obvezno iz reda članova Vijeća.
Članak 7.
Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo Općine obavlja poslove koji se odnose
na strategiju gospodarskog razvoja Općine, razvoj poduzetništva, investicijska
ulaganja od značaja za Općinu i osiguravanje uvjeta za nova ulaganja, te
unapređenje gospodarskih odnosa na razini Županije.
Odbor za gospodarstvo i razvoj poduzetništva ima predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih
djelatnika.
Predsjednik Odbora obvezatno se bira iz reda vijećnika.
Članak 8.
Odbor za prostorno planiranje i zaštitu okoliša:
-razmatra i predlaže elemente politike prostornog uređenja i planiranja
Vinodolske općine,
-razmatra i predlaže provođenje urbanističke politike Vinodolske općine,
-razmatra pitanja koja se odnose na prostorno planiranje i zaštitu
graditeljske baštine, zaštitu prostornih resursa i usklađivanje prostornog
razvoja te rješenja zaštite i promicanja zaštite okoliša,
-obavlja i druge poslove određene ovim poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za prostorno planiranje i zaštitu okoliša ima predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih
djelatnika.
Predsjednik Odbora je u pravilu iz reda vijećnika.
Članak 9.
Odbor za mjesnu samoupravu:
-prati rad tijela mjesne samouprave, predlaže Vijeću mjere za unapređenje
rada mjesne samouprave, razmatra s tim u svezi prijedloge vijeća mjesnih odbora
i daje mišljenje Vijeću te predlaže Vijeću koje bi poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine koji su od značaja za mjesne odbore moglo povjeriti mjesnim
odborima,
-razmatra i prijedloge odluka za provođenje izbora za članove vijeća mjesnih
odbora kao i druge prijedloge akata od važnosti za razvoj i funkcioniranje
mjesne samouprave,
-predlaže Vijeću imenovanja odnosno preimenovanja ulica i mjesta.
Odbor ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i
iz reda znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika.
Predsjednik Odbora je u pravilu iz reda vijećnika.
Članak 10.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju razmatra pitanja iz područja
suradnje Vinodolske općine s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne)
samouprave kao i odgovarajućim lokalnim jedinicama drugih država, priprema
prijedloge akata i daje mišljenje o prijedlozima drugih predlagatelja koji se
odnose na to područje te obavlja i druge poslove određene Poslovnikom i aktima
Vijećima.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju ima predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih
djelatnika.
Predsjednik Odbora je u pravilu iz reda vijećnika.
Članak 11.
Odbor za dodjelu priznanja:
-predlaže Općinskom vijeću proglašenje osobe za počasnog građanina Općine,
-predlaže osobe za dodjelu javnih priznanja za iznimna postignuća i
doprinose od osobitog značaja za razvitak i ugled Vinodolske općine,
-predlaže vrste javnih priznanja, uvjete za njihovo dodjeljivanje, kriterije
i postupnost za njihovu dodjelu.
Odbor za dodjelu priznanja ima predsjednika i četiri (4) člana koji se
biraju iz reda vijećnika i iz reda građana, znanstvenih, stručnih i javnih
djelatnika s prebivalištem na području Općine.
Predsjednik Odbora u pravilu se bira iz reda vijećnika.
Članak 12.
Odbor za ravnopravnost spolova razmatra provođenje aktivnosti na
unapređivanju prava na ravnopravnost spolova, predlaže mjere u svezi promicanja
ravnopravnosti spolova te obavlja i druge poslove određene Poslovnikom i aktima
Vijeća.
Odbora za ravnopravnost spolova ima predsjednika i dva člana koji se biraju
iz reda članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih osoba.
Članak 13.
Povjerenstvo za procjenu štete od elementarnih nepogoda osniva se radi
organiziranja procjene štete od elementarnih nepogoda na području Općine.
Povjerenstvo ima predsjednika i (4) člana.
Povjerenstvo se osniva radi obavljanja sljedećih poslova:
-utvrđuje nastalu štetu, organizira i usklađuje njezinu procjenu,
-surađuje sa Županijskim povjerenstvom,
-potvrđuje procjenu štete, za čije otklanjanje odnosno ublažavanje se odobravaju
sredstva u proračunu Općine,
-predlaže Državnom povjerenstvu odobrenje žurne pomoći, prema žurnom
postupku, na temelju izvješća i mišljenja, Županijskog povjerenstva,
-daje i utvrđuje podatke za proglašenje elementarne nepogode,
-Županijskom povjerenstvu prijavljuje štetu, u redovnoj proceduri,
-na načelnika Općine izrađuje izvješća o nastalim štetama i utrošku
sredstava pomoći.
Povjerenstvo se bira isključivo iz reda znanstvenih i stručnih osoba.
Članak 14.
Odbor za protupožarnu i civilnu zaštitu, i zaštitu i spašavanje u okviru
nadležnosti Općinskog vijeća vodi brigu o svim aspektima vezanim za provedbu
svih mjera protupožarne zaštite na području Općine, posebice glede donošenja
Planova zaštite od požara, procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih i
kulturnih dobara te okoliša od katastrofa velikih nesreća, Plana zaštite i
spašavanja za Vinodolsku općinu te Plana civilne zaštite.
Odbor aktivno sudjeluje u donošenju svih planskih i drugih dokumenata, na
uređenju, planiranju, organiziranju, financiranju i provedbi zaštite i
spašavanja, protupožarne zaštite i civilne zaštite na području Općine,
pripremanjem i sudjelovanjem svih sudionika zaštite i spašavanja u reagiranju
na katastrofe i velike nesreće, u otklanjanju mogućih uzroka i posljedica katastrofa.
Odbor za protupožarnu i civilnu zaštitu, i zaštitu i spašavanje:
-aktivno sudjeluje u procjenjivanju ugroženosti ljudi i materijalnih dobara
od opasnosti i posljedica ratnih razaranja, prirodnih, tehničko-tehnoloških i
ekoloških nesreća,
-daje svoj doprinos u izradi i implementaciji Procjene ugroženosti
stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara, kao i Procjeni ugroženosti od
požara i tehnoloških eksplozija za područje Općine,
-sudjeluje u kreiranju i provedbi svih mjera protupožarne zaštite, posebice
u vrijeme turističke sezone,
-predlaže Vijeću donošenje i usvajanje financijskih planova za provođenje
zadaća iz područja zaštite od požara, civilne zaštite i općenito zaštite i
spašavanja,
-pomaže kod izrade Plana civilne zaštite sa aspekta provedbe mjera:
sklanjanja, evakuacije i zbrinjavanju, kao i ustrojavanja zapovjedništva
Civilne zaštite, te vođenja organiziranih snaga civilne zaštite,
-uspostavlja suradnju sa GDCK Novi Vinodolski vezano za mjere zbrinjavanja
ugroženih i nastradalih građana,
-preko povjerenika Civilne zaštite i volontera sudjeluje u provođenju
zaštite i spašavanja prema mjestu stanovanja, po mjesnim odborima i dijelovima
naselja,
-sudjeluje u informiranju, evakuaciji i upozoravanju građana, mladeži i
djece u svim aspektima zaštite i spašavanja građana Vinodolske općine te
aktivno surađuje sa službama i pravnim osobama koje se zaštitom i spašavanjem
bave u okviru redovne djelatnosti.
Odbor ima predsjednika i dva (2) člana koji se biraju iz reda stručnih
djelatnika vezanih za ovu oblast.
Predsjednik Odbora je u pravilu iz reda vijećnika.
Članak 15.
Odbor za promet, izgradnju i održavanje prometnica:
-sudjeluje u izradi svih planskih dokumenata koji se odnose na izgradnju i
održavanje nerazvrstanih cesta i javno-prometnih površina na lokalnoj razini,
-vodi brigu o gospodarenju cestovnim zemljištem uz nerazvrstane ceste,
-predlaže najoptimalnija rješenja da se već postojeće nerazvrstane ceste na
području Općine u cijelosti katastarski ucrtaju, nakon provedbe parcelacijskih
postupaka, te njihovo upisivanje u zemljišnim knjigama kao javno dobro i
vlasništvo Vinodolske općine,
-u proračunu i planu izgradnje kapitalnih objekata predlaže izdvajanje
sredstava za uređenje cesta i putova i javno-prometnih površina, kao dugoročni
strateški cilj Vinodolske općine,
-sudjeluje u izradi planskih dokumenata o ekonomskom i racionalnom
korištenju i gospodarenju na svim javnim površinama u vlasništvu Općine,
prvenstveno onim namijenjenim za privremeno zauzimanje javnih površina i
nesmetano odvijanje prometa,
-strateški cilj Općine mora biti dugoročno i permanentno građenje,
rekonstruiranje, održavanje i upravljanje nerazvrstanim cestama kao javnim
površinama,
-stvara uvjete da se sve javno-prometne površine u Općini urede, ucrtaju i
upišu kako bi koristile za promet po bilo kojoj osnovi, u što ulaze i pristupni
putovi, parkirališta, pješačke zone, pješačke staze, trgovi u naseljima, javna
stubišta, okretišta vozila javnog prometa, kao i sva proširenja uz nerazvrstane
ceste i putove.
Odbor ima predsjednika i dva (2) člana koji se biraju iz reda znanstvenih i
stručnih djelatnika.
U pravilu predsjednik Odbora je iz reda vijećnika.
III. Način rada radnih tijela
Članak 16.
U radnom tijelu raspravlja se o prijedlozima odluka i drugih akata te o
drugim pitanjima iz djelokruga Vijeća.
Radno tijelo raspravlja i o izvješćima pravnih osoba koja one na temelju
zakona ili odluka i drugih akata Vijeća podnose Vijeću.
Članak 17.
Predsjednik radnog tijela usklađuje rad radnog tijela s radom Vijeća i
drugih radnih tijela, saziva sjednice radnog tijela, predlaže dnevni red i
predsjedava sjednicama radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela surađuje s predsjednikom Vijeća, predsjednicima
drugih radnih tijela te s načelnikom i pročelnikom Jedinstvenog upravnog odjela
Vinodolske općine u svezi s pitanjima iz djelokruga radnog tijela.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti predsjednika, sjednicom radnog tijela
predsjedava član radnog tijela kojeg odredi radno tijelo.
Članak 18.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik radnog tijela na vlastiti poticaj,
a dužan ju je sazvati najkasnije u roku od osam dana na osnovi zaključka
Vijeća, ili ako to zatraži predsjednik Vijeća ili većina članova radnog tijela,
uz navođenje pitanja koja treba razmotriti na sjednici.
Ako predsjednik radnog tijela ne sazove sjednicu kada je to dužan učiniti,
sjednicu će sazvati predsjednik Vijeća.
Članak 19.
Radno tijelo može zauzimati stajališta o pitanjima iz svoga djelokruga samo
ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela, a odluke donosi
većinom glasova nazočnih članova.
Članak 20.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sjednici, o sudjelovanju u
raspravi te o usvojenim zaključcima.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinom predmetu.
Zapisnik potpisuje predsjednik i voditelj zapisnika.
Zapisnik se dostavlja članovima radnog tijela uz poziv za iduću sjednicu
radnog tijela.
Članak 21.
Radna tijela pokreću razmatranje pitanja iz svoga djelokruga, a obvezatna su
razmotriti svako pitanje iz svoga djelokruga koje im se uputi na razmatranje
ili za koje to zatraži predsjednik Vijeća.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje donosi Općinsko vijeće, a odnosi
se na djelokrug radnog tijela.
Radno tijelo obvezno je svojim zaključcima obavijestiti predlagatelja akta,
općinskog načelnika i Općinsko vijeće.
Članak 22.
Radi razmatranja pojedinih pitanja iz svoga djelokruga i priprema prijedloga
o tim pitanjima, radno tijelo može osnovati posebnu radnu skupinu, koja je
sastavni dio radnog tijela i ne može samostalno istupati i biti nositelj prava
i obveza.
Članak 23.
Radno tijelo obvezno je o svim primjedbama, mišljenjima, stajalištima i
prijedlozima izvijestiti Vijeće.
Kada podnosi izvješće ili prijedlog Vijeću, predsjednik radnog tijela će
prema zaključku radnog tijela, na sjednici obrazložiti stajalište ili prijedlog
radnog tijela.
Članak 24.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu održati zajedničku sjednicu te
Vijeću podnijeti i zajedničko izvješće o temi rasprave.
Članak 25.
Sjednici radnog tijela treba biti nazočna osoba koja je od strane
predlagatelja odluke ili drugog akta određena za izvjestitelja i pročelnik
upravnog tijela Općine, u čijem djelokrugu je pojedini prijedlog ili pitanje
koje radno tijelo razmatra.
U slučajevima kada načelnik nije predlagatelj odluke ili drugog akta
sjednici radnog tijela treba biti nazočna osoba koju odredi načelnik i
izvjestitelj predlagatelja.
Radno tijelo može odlučiti da će o pojedinom prijedlogu provesti raspravu
bez nazočnosti osoba iz stavka 1. i 2. ovoga članka i o tome obvezno izvješćuje
predsjednika Vijeća i načelnika.
Članak 26.
Predsjedniku radnog tijela u obavljanju njegovih poslova i zadaća pomaže
tajnik Vijeća.
Članak 27.
Radno tijelo može, u suglasju s odredbama Poslovnika, donijeti poslovnik o
svom radu, kojim će podrobnije urediti način svog rada.
Članak 28.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o osnivanju novih
stalnih radnih tijela Općinskog vijeća Vinodolske općine (»Službe novine
Primorsko-goranske županije« br. 30/13.).»
Članak 29.
Ova Odluka stupa na snagu u roku od osam dana od dana objave, a objavit će
se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije.«
KLASA.021-05/18-01/6
URBROJ:2107-03/18-01-5-106
Bribir, 10. svibnja 2018.
OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik vijeća
Boris Miklić, dipl.ing., v. r.