21.
Temeljem članka 5. Odluke o davanju u zakup javnih površina za postavu
privremenih objekata (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 13/11,
18/11, 29/12) i članka 40. Statuta Općine Baška (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 12/13, 31/15, 27/17, 04/18), Općinski načelnik Općine Baška, 17.
svibnja 2018. godine, donio je
O D L U K U
o rokovima i uvjetima davanja u zakup javne
površine u svrhu postavljanja ugostiteljskih terasa
na javnim površinama, te načinu plaćanja zakupnine
i zaključenju ugovora o zakupu
Članak 1.
Javna površina, na pisani zahtjev ugostitelja, može se dati u zakup u svrhu
postavljanja ugostiteljskih terasa na rok:
1.do isteka kalendarske godine, na koju se zahtjev odnosi,
2.do 3 godine, odnosno do isteka treće kalendarske godine zakupa.
Članak 2.
Ako se javna površina iz članka 1. daje u zakup na rok do isteka kalendarske
godine, na koju se zahtjev odnosi, zakupnina se plaća u ukupnom iznosu,
jednokratno, u roku od 8 (osam) dana od dana zaprimanja odluke o odobrenju
korištenja javne površine.
Ugovor o zakupu javne površine zaključuje se, također, u roku od 8 (osam)
dana od dana zaprimanja odluke o odobrenju korištenja javne površine, uz uvjet
da je prethodno uplaćena zakupnina u cijelosti.
Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka, vlasnici ugostiteljskih objekata,
fizičke osobe-obrtnici i pravne osobe, sa sjedištem na području Općine Baška,
ostvaruju pravo na obročni način plaćanja zakupnine, u 2 (dva) jednaka obroka,
s dospijećem prvog obroka 8 (osam) dana od dana zaprimanja odluke o odobrenju
korištenja javne površine i drugog obroka 15. kolovoza za tekuću godinu, a
ugovor o zakupu javne površine zaključuje se, također, u roku od 8 (osam) dana
od dana zaprimanja odluke o odobrenju korištenja javne površine, uz uvjet da je
prethodno uplaćen prvi obrok zakupnine.
Članak 3.
Javna površina iz članka 1. može se dati u zakup na rok duži od isteka
kalendarske godine, do 3 godine, odnosno do isteka treće kalendarske godine
zakupa.
U slučaju iz prethodnog stavka, zakupnina se plaća obročno, u dva jednaka
obroka, odnosno, za prvu godinu zakupa, s dospijećem prvog obroka 8 (osam) dana
od dana zaprimanja odluke o odobrenju korištenja javne površine i drugog obroka
15. kolovoza za tekuću godinu, a za ostale godine zakupa:
1.prvi obrok - 31. svibnja,
2.drugi obrok - 15. kolovoza,
godine, na koju se zakupnina odnosi.
Ugovor o zakupu javne površine zaključuje se u roku od 8 (osam) dana od dana
zaprimanja odluke o odobrenju korištenja javne površine, uz uvjet da je
prethodno uplaćen prvi obrok zakupnine.
Članak 4.
U slučajevima iz članka 3. ove Odluke ugovor o zakupu zaključuje se kao
ovršna isprava, a zakupnik je obvezan:
.dostaviti bezuvjetno jamstvo banke za pridržavanje ugovornih obveza, s klauzulom
»plativo na prvi poziv« i »bez prava prigovora« u iznosu jednogodišnje
zakupnine, s rokom valjanosti 30 dana dužim od roka na koji je zaključen
ugovor,
ili
.platiti trogodišnju zakupninu u cijelosti, jednokratno, u roku od 8 (osam)
dana od dana zaprimanja odluke o odobrenju korištenja javne površine.
Kod jednokratnog plaćanja zakupnine iz prethodnog stavka, zakupnik ostvaruje
pravo na popust u visini 10% ukupno obračunate zakupnine, a koja sredstva će se
nadoknaditi iz proračunskih sredstava.
Jamstvo iz stavka 1. alineja 1. aktivirat će se u slučaju:
1.da zakupnik ne plati na vrijeme drugi obrok za prvu godinu zakupa i svaki
sljedeći obrok zakupnine,
2.da se zakupnik ne pridržava ostalih odredbi zaključenog ugovora, zbog čega
bi se ugovor raskinuo na štetu zakupnika.
Neiskorišteno jamstvo vraća se nakon isteka roka valjanosti
Članak 5.
Tijekom trajanja ugovora o zakupu iz članka 3., isključivo nasljednicima
zakupnika i pravnom slijedniku zakupnika, može se odobriti stupanje u prava i
obveze dosadašnjeg zakupnika, uz uvjet da nastave obavljati djelatnost iz
ugovora o zakupu, te prihvate sve ostale odredbe ugovora.
Osim u slučaju iz stavka 1. ovoga članka, u svim ostalim slučajevima, ako iz
bilo kojega, objektivnog ili subjektivnog, razloga, zakupnik ne bude u
mogućnosti nastaviti konzumirati prava, ni ispunjavati obveze, utvrđene istim
ugovorom, zaključeni ugovor prestaje važiti, odnosno isti se raskida.
Ako se ugovor raskine iz razloga opisanih u stavku 2. ovoga članka,
zakupodavac i zakupnik će međusobne odnose riješiti sporazumno, a u protivnom
će rješavanje istih povjeriti stvarno i mjesno nadležnom sudu.
Članak 6.
Na sve što ovom Odlukom nije posebno obuhvaćeno primjenjuju se odredbe
Odluke o davanju u zakup javnih površina za postavu privremenih objekata
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 13/11, 18/11, 29/12) i
Odluke o komunalnom redu (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
10/08, 56/09, 10/13, 39/ 14, 12/17, 27/17).
Članak 7.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o obročnom plaćanju
naknade za korištenje javne površine, KLASA: 307-01/16-01/1, URBROJ:
2142-03-02/ 1-16-2 od 09. veljače 2016. godine, Odluka o rokovima, načinu i
uvjetima davanja u zakup javne površine u svrhu postavljanja ugostiteljskih
terasa na javnim površinama, te načinu plaćanja zakupnine i zaključenju ugovora
o zakupu KLASA: 363-01/18-03/2, URBROJ: 2142-03-02/ 1-18-1 od 16. veljače 2018.
godine i KLASA: 363-01/18- 03/2, URBROJ: 2142-03-02/1-18-2 od 26. veljače 2018.
godine.
Članak 8.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 363-01/18-03/2
URBROJ: 2142-03-02/1-18-3
Baška, 17. svibnja 2018. godine
OPĆINA BAŠKA
Općinski načelnik
Mr.sc Toni Juranić, dipl.oec., v.r.