80.
Na
temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08,136/12 i
15/15) i članka 3Na temelju članka 14. Zakona o proračunu („Narodne novine“
broj 87/08,136/12 i 15/15) i članka 32.
Statuta Općine Punat („Službene novine Primorsko – goranske županije“ broj
25/09,35/09 i 13/13) Općinsko vijeće Općine Punat, na 8. sjednici održanoj dana
20. prosinca 2017.godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Punat za
2018. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i
izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava,
upravljanje dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze
proračunskih korisnika, ovlasti Općinskog načelnika, te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti
proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti, specifikacije,
dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na osnovi
kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za
sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i
mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći
dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Računa
financiranja.
Račun
prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od poreza, pomoći,
prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih prihoda i prihoda
od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju zakonskih i drugih
propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i
zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni
dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka
proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se
sastoje od aktivnosti i projekata.
Uz
proračun donosi se Plan razvojnih programa.
Plan
razvojnih programa je dokument sastavljen za trogodišnje razdoblje, koji sadrži
ciljeve i prioritete razvoja povezane s programskom i organizacijskom
klasifikacijom proračuna. Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode
Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u
sljedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za
Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci,
odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna, Općinski načelnik može obustaviti
izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Tekuće donacije planirane proračunom, osim tekućih donacija
propisanih zakonom i odlukama, izvršavat će se u pravilu do razine realizacije
poreznih prihoda.
Općinski načelnik donosi privremene mjere obustave. Ako se za
vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne
može uravnotežiti, Općinski načelnik mora najkasnije u roku od 15 dana prije
isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i
dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno
rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 6.
Proračunski
korisnici mogu preuzeti obveze na teret proračuna tekuće godine samo za namjene
i do visine utvrđene proračunom, ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim
propisima utvrđeni uvjeti a po dinamici ostvarenja prihoda Proračuna.
Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama
mogu se preuzeti uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne
suglasnosti Općinskog načelnika.
Članak 8.
Općinski načelnik odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje. Općinski načelnik je
obvezan uz polugodišnje i godišnje izvješće izvijestiti Općinsko vijeće o
preraspodjeli sredstava.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 70.000,00 kn i
koristit će se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski
načelnik, a obvezan je mjesečno izvještavati Općinsko vijeće o korištenju iste.
Članak 10.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2018. godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne godine
odlučuje Općinsko vijeće pri donošenju Godišnjeg izvještaja o izvršenju
proračuna za 2017. godinu.
Članak 11.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju na žiro račun Proračuna
Općine Punat u skladu sa Zakonom i drugim propisima, neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Prihodi koje ostvari proračunski korisnik obavljanjem vlastite
djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna i uplaćuju se na jedinstveni
račun riznice.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se
izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u
Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom mogu se u
toj visini izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost Općinskog
načelnika.
Članak 12.
Proračunski korisnik odgovoran je za naplatu vlastitih prihoda i
primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 13.
Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj
godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava donacije čiji povrat
zahtijeva donator, proračunskom korisniku umanjit će se proračunska sredstva u
godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem opsegu nego
što je to iskazano u Proračunu, proračunski korisnik može
preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih
sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski prihodi i
primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do visine
uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom, mogu se upotrijebiti i u
svrhu održavanja objekata predškolskog, školskog, zdravstvenog i socijalnog
sadržaja, za financiranje vatrogastva, financiranje građenja i održavanje
javnih građevina sportske i kulturne namjene i poboljšanje energetske
učinkovitosti zgrada u vlasništvu jedinica lokalne samouprave.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
14.
Nalogodavac
i odgovorna osoba za izvršavanje proračuna u cjelini je Općinski načelnik.
U
okviru svog djelokruga i ovlasti pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
odgovoran je za provedbu Odluke o izvršavanju Proračuna, kao i za naplatu i
prikupljanje prihoda i primitaka, tako i za izvršavanje svih rashoda i izdataka
sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom dijelu Proračuna u okviru
odgovarajućeg razdjela.
Isplata
mora biti sukladna proračunu, uz valjane knjigovodstvene isprave ovjerene od
odgovorne
osobe.
Svaki
rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Aktivnosti
i projekti financirani iz sredstava Europske unije te kapitalni projekti, koji
nisu izvršeni do kraja 2017. godine, mogu se prenijeti i izvršavati u 2018.
godini, pod uvjetom da su proračunska sredstva, koja su za njihovu provedbu
bila osigurana u Proračunu Općine Punat za 2017. godinu, na kraju 2017. godine
ostala neizvršena ili izvršena u iznosu manjem od planiranog.
Članak 15.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba i usluga, obavljanje
usluga i ustupanje radova moraju se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 16.
Sredstva
raspoređena u Razdjelu 001, koja se odnose na naknade članovima predstavničkog
i izvršnog tijela, obračunavat će se i isplaćivati sukladno odredbama Odluke o
naknadama troškova za rad u tijelima Općine Punat te Zakona i Pravilnika
o porezu na dohodak.
Sredstva
raspoređena u Razdjelu 003, koja se odnose na rashode za zaposlene, obračunavat
će se i isplaćivati sukladno odredbama općih akata Općine Punat, odnosno
zakona, kojima se uređuju plaće dužnosnika, službenika i namještenika Općine
Punat, odnosno Pravilnika o unutarnjem redu, te Zakona i Pravilnika o porezu na
dohodak.
Članak 17.
Sredstva za rad političkih stranaka i nezavisnih listi
zastupljenih u Općinskom vijeću, naknade troškova za rad članova Općinskog
vijeća i članova njihovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka
Općinskog vijeća, po nalogu pročelnika.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Članak 19.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna
stvaraju obveze, izdaje i potpisuje Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao
sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga
evidentiraju se i čuvaju u Odsjeku za financije, društvene i imovinsko-pravne
poslove.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Imovinu Općine čine financijska i nefinancijska imovina kojom
upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Općine.
Članak 21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja
Općinski Načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u
poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti
ulaganja.
Odluku o izboru banke donosi Općinski načelnik.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Općine Punat, Općina može iz
likvidnih sredstava Proračuna odobriti kratkoročnu pozajmicu uz kamatu u visini
eskontne stope HNB i adekvatno osiguranje povrata pozajmice.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih pozajmica
donosi Općinski načelnik sukladno zakonskim propisima. Oročena sredstva te
sredstva dana kao kratkoročne pozajmice moraju se vratiti u Proračun do
31.12.2018. godine.
Članak 22.
Općinsko vijeće može na prijedlog Općinskog načelnika odlučiti o
kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su za kupnju osigurana
sredstva u proračunu i ako se s time štiti interes Općine.
Ulaganja u imovinu trgovačkih društava u vlasništvu ili
suvlasništvu Općine, evidentiraju se kao povećanje udjela.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili
udjela u kapitalu pravnih osoba, Općinsko vijeće, na prijedlog Općinskog
načelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to
nije u suprotnosti s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste se
samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i
financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od
potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je osnivač ili
suosnivač Općina Punat, odlučuje Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog
načelnika.
Članak 23.
Načelnik
može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje
ili odobriti obročnu otplatu duga, koji se ne smatraju javnim davanjima, pod
uvjetom propisanim Zakonom o proračunu, podzakonskim aktima kao i aktima Općine
Punat.
Kriteriji,
mjere naplate, procedure naplate dospjelih potraživanja te kriteriji za otpis
dospjelih nenaplaćenih potraživanja s osnove javnih davanja propisani su
Odlukom o kriterijima, mjerama
i proceduri naplate i otpisa potraživanja Općine Punat.
Članak
24.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim korisnicima potrebna
je suglasnost Općinskog načelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće
troškove za Općinu.
Članak 25.
Sredstva za osiguranje nefinancijske dugotrajne imovine osigurana
su u proračunu općine i proračunskog korisnika.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 26.
Općina se može zaduživati za investicije uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Općina će se u 2018. godini dugoročno zadužiti za 11.000.000,00
kn. Očekivani iznos ukupnog duga po preuzetim dugoročnim kreditnim zaduženjima
na kraju proračunske godine, odnosno na dana 31.12.2018. godine iznosit će
11.000.000,00 kuna.
Članak 27.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine
kao i ustanova čiji je osnivač Općina može se zaduživati samo za investiciju uz
suglasnost Općinskog načelnika i uz uvjete i na način propisan Zakonom.
Članak 28.
Općinski načelnik može dati jamstvo pravnoj osobi u većinskom
izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine kao i ustanovi čiji je osnivač za
ispunjenje obveza pravne osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan
Zakonom.
Općina je obvezna prije davanja jamstva ishoditi suglasnost
ministra financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u Proračunu
Općine u iznosu do 5 % dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa Općinski načelnik.
Članak 29.
Općina se može kratkoročno
zadužiti za premoščivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva
sredstava i dospijeća odveza, najduže na rok od 12 mjeseci, bez mogućnosti
daljnjeg reporogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim
kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Općina se može
kratkoročno zadužiti uzimanjem kredita kod poslovne banke kod koje ima otvoren
žiro račun do iznosa od 2.000.000,00 kn.
Općinski
načelnik ovlašten je za postupanje vezano uz kratkoročno zaduživanje uz uvijet
iz stavka 1. i 2. ovog članka.
VIII. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 30.
Proračunski korisnici obvezni su svoje poslovanje obavljati putem
računa riznice.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje i godišnje
financijske izvještaje svog plana Jedinstvenom upravnom odjelu sukladno
Pravilniku o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu („Narodne
novine“ broj 3/15 i 93/15,135/15, 2/17 i 28/17).
Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji izvještaj o
poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o radu te prijedlog o
korištenju neutrošenih sredstava) Jedinstvenom upravnom odjelu Općine ,
najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjih
financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvješćivanju u
proračunskom računovodstvu.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je izvještaj o
poslovanju proračunskih korisnika dostaviti Općinskom načelniku u daljnjem roku
od mjesec dana od isteka roka iz stavka 2. ovog članka.
Članak 31.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
Općinskom načelniku do 5. rujna tekuće godine.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću, na donošenje
polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15. rujna tekuće godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se Općinskom
načelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na donošenje godišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Općinski načelnik Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku
od 15 dana nakon što ga usvoji Općinsko vijeće.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI OPĆINSKOG NAČELNIKA I ČELNIKA
PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak 32.
Općinski načelnik i čelnici proračunskog korisnika odgovorni su za
planiranje i izvršavanje dijela proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito
i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također odgovorni su za
preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
Općinski načelnik može određena prava unutarnjim propisima u
skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti na druge osobe.
O zakonitom, namjenskom i svrhovitom korištenju proračunskih
sredstava te učinkovitom i djelotvornom funkcioniranju sustava financijskog
upravljanja i kontrola u okviru sredstava utvrđenih u proračunu odnosno
financijskom planu, Općinski načelnik, pročelnik jedinstvenog upravnog
sastavljaju Izjavu o fiskalnoj odgovornosti.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 33.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja zakonitosti,
svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim se nalažu
mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti, a obuhvaća nadzor
računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata.
Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Ova Odluka objavit će se „Službenim novinama Primorsko-goranske
županije“, a stupa na snagu 1. siječnja 2018. godine.
OPĆINSKO
VIJEĆE
OPĆINE
PUNAT
PREDSJEDNIK
Goran Gržančić, dr.med.
KLASA:021-05/17-01/11
URBROJ:2142-02-01-17-25
U Puntu, 20. prosinca 2017. godine