52.
Na temelju članka 52 stavka 1. podstavka 3. Poslovnika
Županijske skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/09, 16/13 i 25/13-pročišćeni tekst) i
točke 2. Zaključka Županijske skupštine (KLASA: 021-
04/18-01/1, URBROJ: 2170/1-01-01/4-18-7 od 22. veljače
2018. godine), Odbor za statutarno-pravna pitanja utvrdio
je pročišćeni tekst Statuta Primorsko-goranske županije.
Pročišćeni tekst obuhvaća Statut Primorsko-goranske
županije (»Službene novine« broj 23/09), Izmjene i dopune
Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine«
broj 9/13), pročišćeni tekst Statuta Primorsko-goranske
županije (»Službene novine« broj 25/13) i Izmjene i
dopune Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene
novine« broj 5/18), u kojima je naznačeno vrijeme njihova
stupanja na snagu.
Klasa: 021-04/17-08/3
Ur. broj: 2170/1-01-01/4-18-26
Rijeka, 27. ožujka 2018
Predsjednik
Petar Petrinić, dipl. iur.
S T A T U T
PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom uređuje samoupravni djelokrug Primorsko-goranske županije, njena obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela, način obavljanja
poslova, oblici konzultiranja građana, provođenje referenduma u pitanjima iz djelokruga županije, oblici suradnje s
drugim županijama te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno
značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski
rod.
Članak 2.
Naziv Županije je Primorsko-goranska županija.
Sjedište Županije je u Rijeci, Adamićeva 10.
Županija je pravna osoba.
Članak 3.
Primorsko-goranska županija je jedinica područne
(regionalne) samouprave svih njenih građana s prebivalištem na području gradova Bakar, Cres, Crikvenica,
Čabar, Delnice, Kastav, Kraljevica, Krk, Mali Lošinj,
Novi Vinodolski, Opatija, Rab, Rijeka i Vrbovsko te
općina Baška, Brod Moravice, Čavle, Dobrinj, Fužine,
Jelenje, Klana, Kostrena, Lokve, Lopar, Lovran, Malinska
- Dubašnica, Matulji, Mošćenička Draga, Mrkopalj, Omišalj, Punat, Ravna Gora, Skrad, Vinodolska općina,
Viškovo i Vrbnik.
Članak 4.
Primorsko-goranska županija (u daljnjem tekstu: Županija) ima grb, zastavu i svečanu pjesmu.
Grb Županije je na njemačkom štitu, razdijeljen i gore
raskoljen tako da gore ima dva manja polja, a u donjoj
polovici jedno veće.
U prvom polju (lijevom gornjem) je dvadeset naizmjeničnih crvenih i srebrnih (bijelih) kvadrata, raspoređenih
tako, da je prvi u lijevom gornjem kutu crven.
U drugom polju (desnom gornjem), srebrn (bijel) utvrđeni primorski gradić pred zelenim gorama snježnih
vrhova i plavim nebom, nadvišen nadolje ukrštenim zlatnom sabljom i srebrnim topuzom.
U trećem (donjem) polju, na plavom, tamnosmeđi
jedrenjak podignutih bijelih jedara s hrvatskom trobojnicom na krmenom jarbolu, praćen s lijeva i nadvišen zlat
nom frankopanskomšestokrakom zvijezdom, sve među
liticama prirodne boje u bokovima štita.
Zastava Županije je dvobojna sa županijskim grbom u
sredini, tako da se središnja točka grba poklapa sa središnjom točkom u kojoj se sijeku dijagonale zastave.
Na plavom polju zastave, s gornje i donje strane, na
udaljenosti od 1/16 širine same zastave, nalazi se po
jedna bijela traka (pruga), široka također 1/16 širine
zastave.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Utvrđivanje mjerila za uporabu grba i zastave te tekst,
napjev i uporaba svečane pjesme uređuju se odlukom
Županijske skupštine (u daljnjem tekstu: Skupština).
Članak 5.
Skupština, župan i upravna tijela Županije imaju pečat
čiji je izgled, sadržaj i način uporabe utvrđen posebnim
propisima.
Članak 6.
Dan, 14. travnja, kada je konstituirana prva Skupština
Županije, prigodno se obilježava svake godine kao Dan
Primorsko-goranske županije.
Članak 7.
Skupština može proglasiti počasnim građaninom Županije osobe koje su se istakle naročitim zaslugama za Županiju.
Počasnom građaninu, domaćem ili stranom državljaninu, dodjeljuje se posebna povelja Županije.
Dodjeljivanje povelje znak je počasti i ne daje nikakva
posebna prava, a može se opozvati, ako se počastvovani
pokaže nedostojnim takve počasti.
Skupština može dodjeljivati nagrade i druga javna priznanja građanima i pravnim osobama za naročite uspjehe
na svim područjim a gospodarskog i društvenog života od
značajaz a Županiju.
Članak 8.
Povelje, nagrade i priznanja iz članka 7. ovoga Statuta
dodjeljuju se pod uvjetima i na način propisan odlukom
Skupštine.
II.SURADNJA ŽUPANIJE S DRUGIM ŽUPANIJAMA I JEDINICAMA REGIONALNE SAMOUPRAVE DRUGIH DRŽAVA
Članak 9.
Radi unapređenja gospodarskog i društvenog razvitka
Županija surađuje s drugim županijama Republike Hrvatske, jedinicama regionalne samouprave drugih država te
međunarodnim asocijacijama jedinica regionalne samouprave.
Suradnja s drugim županijama i jedinicama regionalne
samouprave drugih država može biti bilateralna ili kroz
zajednička udruženja i asocijacije.
Radi promicanja zajedničkih interesa i unapređivanja
suradnje, Županija može donijeti odluku o pristupanju
nacionalnoj udruzi županija, drugim udrugama hrvatskih
županija i međunarodnim asocijacijama jedinica regionalnih samouprava.
Odluku iz stavka 3. ovoga članka donosi Skupština većinom glasova svih članova.
Članak 10.
Suradnja Županije s odgovarajućim jedinicama regionalne samouprave drugih država uspostavlja se i odvija u
okviru njihovog samoupravnog djelokruga, u skladu sa
zakonom i međunarodnim ugovorima.
Odluku o uspostavljanju međusobne suradnje odnosno
sklapanju sporazuma o suradnji s jedinicama iz stavka 1.
ovoga članka te sadržaju i oblicima te suradnje donosi
Skupština većinom glasova svih članova.
Odluka iz stavka 2. ovoga članka dostavlja se na nadzor
središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu.
Na nadzor se dostavlja i odluka iz članka 9. ovoga Statuta koja se odnosi na ostvarivanje suradnje Županije s
međunarodnim asocijacijama jedinica regionalne samouprave kao i na pristupanje Županije međunarodnim asocijacijama jedinica regionalne samouprave.
Ako u postupku nadzora odluka iz stavka 2. i 3. ovoga
članka bude ukinuta, Skupština može donijeti odluku o
podnošenju ustavne tužbe radi zaštite prava na lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu.
Sporazum o suradnji Županije s jedinicama regionalne
samouprave drugih država objavljuje se u službenom glasilu Županije.
III. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG ŽUPANIJE
Članak 11.
Županija u svom samoupravnom djelokrugu, obavlja
poslove od područnoga (regionalnog) značaja, a osobito
poslove koji se odnose na obrazovanje, zdravstvo, prostorno i urbanističko planiranje, gospodarski razvoj, promet, prometnu infrastrukturu i pomorsko dobro, održavanje javnih cesta, planiranje i razvoj mreže obrazovnih,
zdravstvenih, socijalnih i kulturnih ustanova, izdavanje
građevinskih i lokacijskih dozvola te drugih akata vezanih
uz gradnju te provedbu dokumenata prostornog uređenja
za područje Županije izvan područja Grada Rijeke, kao i
ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Županija će poslove iz stavka 1. ovoga članka obavljati
sukladno odredbama posebnih zakona i u skladu s osiguranim financijskim sredstvima.
Članak 12.
Županija usklađuje interese i poduzima aktivnosti radi
ravnomjernog gospodarskog i društvenog razvitka gradova
i općina u sastavu Županije, te Županije kao cjeline.
Svoje zadaće Županija ostvaruje pripremom i donošenjem programa razvitka pojedinih djelatnosti i mreže
infrastrukturnih objekata od osobitog značaja za Županiju,
poticanjem izrade i provedbe projekata kojima se taj razvitak ostvaruje, javnim i stručnim raspravama o pojedinim
poticajima i prijedlozima te drugim oblicima konzultacija i
usklađivanja stajališta stručnih tijela, gradova i općina na
području Županije o pojedinim razvojnim pitanjima.
Članak 13.
Organiziranjem i provođenjem djelatnosti prostornog
uređenja, Županija gospodari, štiti i upravlja prostorom
radi stvaranja uvjeta za društveni i gospodarski razvitak,
zaštitu okoliša te racionalno korištenje i zaštitu prirodnih
i povijesnih dobara.
Svoje zadaće Županija ostvaruje donošenjem i provođenjem prostornih planova i drugih dokumenata prostornog
uređenja, stvaranjem organizacijskih, stručnih i materijal
nih pretpostavki izvršenja svojih obveza u ovoj djelatnosti
te poduzimanjem drugih mjera kojima osigurava integralni
pristup prostoru, njegovom planiranju i zaštiti.
Članak 14.
U Županiji se posebna briga vodi o održavanju i zaštiti
dobara od interesa za Republiku Hrvatsku, a osobito tla,
šuma, voda, mora, rudnog i drugog prirodnog blaga, biljnog i životinjskog svijeta i drugih dijelova prirode, nekretnina i stvari od osobitog kulturnog, povijesnog, gospodarskog i ekološkog značenja, na način utvrđen posebnim
zakonom i odlukama županijskih tijela.
Programom zaštite okoliša i dokumentima prostornog
uređenja, stvaranjem uvjeta za njihovu provedbu, organiziranjem praćenja stanja, osiguranjem sanacije ugroženog
okoliša i drugim zakonom propisanim mjerama, Županija
osigurava racionalno korištenje prirodnih dobara uz očuvanje ravnoteže prirodne zajednice i kakvoće okoliša za
dobrobit sadašnjih i budućih naraštaja.
Članak 15.
U okviru svojih zakonom utvrđenih prava i dužnosti
Županija usmjerava pripremu te poduzima organizacijske,
materijalne i druge mjere za zaštitu i spašavanje stanovništva i materijalnih dobara ugroženih prirodnim nepogodama, tehničko-tehnološkim i ekološkim nesrećama i drugim izvanrednim okolnostima koje ugrožavaju opću sigurnost ljudi i materijalnih dobara na području Županije.
Ostvarujući svoje zadaće Županija procjenjuje ugroženost, priprema i donosi planove zaštite i spašavanja stanovništva i materijalnih dobra, osigurava potrebna financijska sredstva, potiče, usklađuje i nadzire njihovo provođenje te poduzima druge organizacijske i druge mjere
sprečavanja nastanka i širenja te ublažavanja i otklanjanja
posljedica nepogoda i nesreća.
Članak 16.
Djelatnošću svojih tijela i poduzimanjem zakonom utvrđenih mjera Županija pridonosi stvaranju organizacijskih,
materijalnih i drugih uvjeta kojima se promiče ostvarivanje prava na slobodan, zdrav i čovjeka dostojan život i razvitak obitelji, djece i mladeži.
Županija osobito skrbi o osobama kojima je potrebna
pomoć zajednice, a posebice invalidnim osobama, nezbrinutoj djeci i obiteljima kojima izvanredne okolnosti ugrožavaju normalni život.
Članak 17.
U cilju ostvarivanja prava, obveza, zadaća i ciljeva na
području zdravstvene zaštite na svom području Županija
osniva Savjet za zdravlje.
Savjet za zdravlje osniva se posebnom odlukom Skupštine.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka određuje se djelokrug rada, sastav i broj članova Savjeta za zdravlje.
Članak 18.
Županija poduzima mjere usmjerene stvaranju organizacijskih, materijalnih i drugih uvjeta što potpunijeg zadovoljenja javnih potreba, sukladno zakonu.
Svoje zadaće Županija ostvaruje utvrđivanjem programa javnih potreba od zajedničkog interesa za gradove
i općine na njezinom području te Županiju kao cjelinu
radi osiguravanja ravnomjernoga razvoja svih njezinih
dijelova, osiguravanjem sredstava za financiranje programa od interesa za Županiju i poticanjem njihova provođenja, predlaganjem i utvrđivanjem mreže ustanova i drugih organizacija čijom djelatnošću se ostvaruju te potrebe
te usklađivanjem njihova razvitka kao i poduzimanjem
drugih mjera sukladno posebnim zakonima.
Članak 19.
Županija razmatra, te organiziranjem stručnih i drugih
rasprava i drugih oblika savjetovanja i zajedničkog djelovanja, pribavlja i usklađuje stajališta gradova i općina o
pitanjima od zajedničkog interesa o kojima odlučuju tijela
državne vlasti u Republici Hrvatskoj.
Gradovi i općine mogu nadležnim županijskim tijelima
davati poticaje za uređivanje određenih pitanja od zajedničkog interesa kao i poduzimanje mjera i aktivnosti
kojima se pridonosi usklađenom razvitku i napretku Županije.
Članak 20.
Ostvarujući svoja prava i obveze Županija, sukladno
zakonu, uređuje pitanja od zajedničkog interesa za gradove, općine i Županiju kao cjelinu.
U okvirima utvrđenim zakonom Županija provodi
odnosno brine se o provedbi zakona i drugih propisa i osigurava zakonitost akata i djelovanja županijskih tijela i
javnih službi od interesa za Županiju.
Članak 21.
Županija vodi brigu o ujednačenom razvoju svih njenih
dijelova, a posebice kvarnerskih otoka i Gorskog kotara.
Članak 22.
Županija potiče i osigurava uvjete za unapređivanje i
njegovanje te slobodno izražavanje i proučavanje povijesnih i socio-kulturnih tradicija, običaja i narječja užih
lokalnih cjelina u svome sastavu.
Članak 23.
Županija u okviru svojih nadležnosti poduzima mjere za
unapređenje uvjeta potrebnih pripadnicima nacionalnih
manjina radi održavanja i razvijanja njihove kulture te
očuvanja bitnih sastavnica njihove samobitnosti, odnosno
njihove vjere, jezika, tradicije i kulturne baštine.
Članak 24.
Srbi, Talijani i pripadnici ostalih nacionalnih manjina
smatraju se autohtonima na području onih općina i gradova u sastavu Županije koji su to utvrdili svojim statutima, a na temelju njihovog povijesnog prisustva.
Članak 25.
Županija može preuzeti obavljanje poslova iz djelokruga jedinica lokalne samouprave.
Odluku o preuzimanju poslova iz stavka 1. ovoga članka
može donijeti Skupština pod uvjetom da je prethodno
odluku o prenošenju obavljanja tih poslova na Županiju
donijelo predstavničko tijelo te jedinice lokalne samouprave.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka propisuje se način,
uvjeti, kriteriji, visina sredstava, nadzor i kontrola preuzetih poslova.
Članak 26.
Županija može prenijeti obavljanje poslova iz svog
samoupravnog djelovanja na jedinicu lokalne samouprave.
Odluku o prenošenju poslova iz stavka 1. ovoga članka
može donijeti Skupština na traženje predstavničkog tijela
jedinice lokalne samouprave i uz pribavljenu suglasnost
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove
lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako jedinica
lokalne samouprave može osigurati dovoljno prihoda za
njihovo obavljanje.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka propisuje se način,
uvjeti, kriteriji, visina sredstava, nadzor i kontrola prenijetih poslova.
Odluku o prenošenju poslova na jedinicu lokalne samouprave Skupština može donijeti i u slučaju kada ocijeni da
će se na taj način ti poslovi za građane obavljati na kvalitetniji način.
U slučaju iz stavka 4. ovoga članka Županija i jedinica
lokalne samouprave zaključuju ugovor kojim se utvrđuje
način, uvjeti, kriteriji, visina sredstava, nadzor i kontrola
nad obavljanjem prenijetih poslova.
IV. TIJELA ŽUPANIJE
1. ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
a) Opće odredbe
Članak 27.
Skupština je predstavničko tijelo građana Primorsko-
goranske županije i tijelo područne (regionalne) samouprave koje donosi akte u okviru svog djelokruga te obavlja
druge poslove u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
b) Djelokrug Skupštine
Članak 28.
Skupština:
1.donosi Statut Županije,
2.donosi Poslovnik o radu Skupštine (u daljnjem tekstu: Poslovnik),
3.donosi Prostorni plan Županije i druge dokumente
prostornog uređenja,
4.utvrđuje programe dugoročnog razvoja pojedinih
djelatnosti i javnih potreba od značenja za Županiju,
5.donosi Proračun, projekciju Proračuna i Odluku o
izvršavanju Proračuna,
6.donosi odluku o privremenom financiranju,
7.donosi polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna,
8.odlučuje o višegodišnjem zaduživanju Županije, o
raspisivanju javnog zajma i davanju jamstva, osim
ako zakonom ili odlukom Skupštine nije drugačije
određeno,
9.osniva ustanove, trgovačka društva i druge pravne
osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Županiju te
odlučuje o njihovim statusnim promjenama i preoblikovanjima, u skladu sa zakonom,
10.odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji i prodaji)
dionica odnosno udjela u trgovačkim društvima,
ako zakonom, ovim Statutom, odnosno odlukom
Skupštine nije drugačije određeno,
11.odlučuje o prijenosu i preuzimanju osnivačkih prava
u skladu sa zakonom i ovim Statutom,
12. uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela,
13.dodjeljuje koncesije u slučajevima određenim zakonom,
14.donosi odluke o suradnji s drugim županijama i
odgovarajućim lokalnim jedinicama drugih država
u skladu sa zakonom i ovim Statutom,
15.odlučuje o dodjeli povelja i nagrada te drugih javnih
priznanja,
16. osniva radna tijela Skupštine,
17.bira i razrješuje članove radnih tijela Skupštine te
bira, imenuje i razrješuje i druge osobe određene
zakonom, drugim propisom ili ovim Statutom,
18. brisan
19.donosi odluku o raspisivanju referenduma o pitanjima iz samoupravnog djelokruga Županije,
20.donosi odluku o raspisivanju referenduma radi opoziva župana i zamjenika župana, koji su izabrani
zajedno s njim,
21. donosi odluke o pokroviteljstvima Skupštine.
22.donosi odluke i druge opće akte kojima uređuje
pitanja iz samoupravnog djelokruga Županije,
23.obavlja i druge poslove koji su zakonom, drugim
propisom ili ovim Statutom stavljeni u njezin djelokrug.
c) Sastav i izbor članova Skupštine
Članak 29.
Skupština ima 45 članova.
Članovi Skupštine biraju se na način određen zakonom.
Pripadnici nacionalne manjine imaju pravo na razmjernu zastupljenost u Skupštini kada su za to ispunjeni
uvjeti, sukladno zakonu.
Zastupljenost autohtone talijanske nacionalne manjine
osigurava se biranjem najmanje jednog člana Skupštine
iz reda talijanske nacionalne manjine.
Skupština može imati i više od 45 članova, ako je to
potrebno da bi se osigurala zastupljenost nacionalnih
manjina u Skupštini.
Članak 30.
Mandat člana Skupštine izabranog na redovnim izborima traje do stupanja na snagu odluke Vlade Republike
Hrvatske o raspisivanju sljedećih redovnih izbora koji se
održavaju svake četvrte godine sukladno odredbama
zakona kojim se uređuju lokalni izbori, odnosno do stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Skupštine.
Mandat člana Skupštine izabranog na prijevremenim
izborima traje do isteka tekućeg mandata Skupštine izabranog na redovnim izborima, koji se održavaju svake
četvrte godine sukladno odredbama zakona kojim se uređuju lokalni izbori, odnosno do stupanja na snagu odluke
Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Skupštine.
Članak 31.
Članu Skupštine mandat prestaje prije isteka redovitoga
četverogodišnjeg mandata u slučajevima propisanim zakonom.
d) Prava i dužnosti člana Skupštine
Članak 32.
Prava i dužnosti člana Skupštine započinju danom konstituiranja Skupštine.
Član Skupštine nema obvezujući mandat i nije opoziv.
Član Skupštine ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili
iznesenih mišljenja i stavova na sjednicama Skupštine.
Članu Skupštine koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja
nespojive dužnosti mandat miruje.
Član Skupštine može tijekom mandata svoj mandat u
Skupštini staviti u mirovanje i iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Skupštine.
U slučaju iz stavka 4. i 5. ovoga članka člana Skupštine
zamjenjuje zamjenik u skladu s odredbama posebnog
zakona.
Članak 33.
Član Skupštine ima pravo i dužnost sudjelovati u radu
Skupštine i tijela u koja je izabran odnosno imenovan.
Član Skupštine ima pravo predlagati raspravu o pitanjima iz nadležnosti Skupštine, Skupštini predlagati akte
i davati prijedloge sukladno ovom Statutu i Poslovniku.
Član Skupštine ima pravo Županu postavljati pitanja o
njegovom radu.
Pitanja mogu biti postavljana usmeno na sjednici Skupštine ili u pisanom obliku, posredstvom predsjednika
Skupštine, sukladno odredbama Poslovnika.
Članovi Skupštine za svoj rad u Skupštini imaju pravo
na naknadu, u skladu s posebnom odlukom Skupštine.
Član Skupštine ima pravo na opravdani neplaćeni izostanak s posla radi sudjelovanja u radu Skupštine i njenih
radnih tijela.
Članak 34.
Član Skupštine može biti članom najviše dvaju stalnih
radnih tijela Skupštine.
Pod stalnim radnim tijelima iz stavka 1. ovoga članka
podrazumijevaju se radna tijela iz članka 44. stavak 2.
ovog Statuta.
Članak 35.
Član Skupštine ima i druga prava i dužnosti utvrđene
zakonom, ovim Statutom, Poslovnikom i odlukom Skupštine.
e) Održavanje sjednica Skupštine i donošenje odluka
Članak 36.
Sjednice Skupštine saziva predsjednik po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Skupštine na
obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Skupštine u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Skupštine ne sazove sjednicu u
roku iz stavka 2. ovoga članka, sjednicu će, na obrazloženi
zahtjev najmanje jedne trećine članova Skupštine, sazvati
Župan u roku od 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 3. ovoga članka sjednicu može sazvati, na obrazloženi zahtjev najmanje jedne
trećine članova Skupštine, čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu.
Sjednica sazvana sukladno odredbama stavka 2., 3. i 4.
ovoga članka mora se održati u roku od 15 dana od
dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovoga članka
smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Sjednice Skupštine u pravilu se održavaju u mjestu sjedišta Županije
Članak 37.
Skupština donosi odluke većinom glasova, ako je sjednici nazočna većina članova Skupštine, osim kada je zakonom, ovim Statutom ili Poslovnikom određeno da se
odluke donose većinom glasova svih članova Skupštine.
Članak 38.
Skupština donosi odluke na prijedlog člana Skupštine,
kluba članova Skupštine, radnog tijela Skupštine i Župana,
osim ako zakonom, drugim propisom, ovim Statutom ili
Poslovnikom nije propisano da prijedlog može podnijeti
samo određeno tijelo ili određeni broj članova Skupštine.
Odluke kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu, Skupština može donositi i na prijedlog
vijeća nacionalne manjine i predstavnika nacionalne
manjine s područja Primorsko-goranske županije.
Članak 39.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako Skupština ne
odluči da se o određenom pitanju glasuje tajno.
U slučajevima u kojima je zakonom, ovim Statutom ili
Poslovnikom izrijekom propisano da se odluka donosi javnim glasovanjem, Skupština ne može odlučiti da se o tom
pitanju glasuje tajno.
Na način iz stavka 2. ovoga članka Skupština ne može
postupiti ni u slučaju da je zakonom, ovim Statutom ili
Poslovnikom izrijekom propisano da se odluka donosi tajnim glasovanjem.
Glasovanje se provodi na način određen Poslovnikom.
Poslovnikom se podrobnije propisuje način sazivanja
sjednice, utvrđivanje dnevnog reda, predsjedavanje i
sudjelovanje u radu, održavanje reda i disciplinske
mjere, tijek sjednice, postavljanje pitanja Županu, odlučivanje i glasovanje, vođenje zapisnika i druga proceduralna
pitanja.
f) Predsjednik i potpredsjednik Skupštine
Članak 40.
Skupština ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednika bira Skupština iz reda
svojih članova većinom glasova svih članova s time da se
u pravilu jedan potpredsjednik bira iz reda predstavničke
većine, a drugi iz reda predstavničke manjine, na njihov
prijedlog.
Predsjednik i potpredsjednik biraju se javnim glasovanjem na način utvrđen Poslovnikom.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika je počasna. Za
obnašanje dužnosti predsjednik i potpredsjednik ne primaju plaću, ali imaju pravo na naknadu sukladno posebnoj odluci Skupštine.
Članak 41.
Predsjednik saziva sjednice Skupštine, predsjeda sjednicama i predstavlja Skupštinu na način određen Poslovnikom, u skladu sa zakonom.
Članak 42.
Predsjednik i potpredsjednici Skupštine dužni su danom
stupanja na dužnost i prestankom obavljanja dužnosti
predati pisanu izjavu o imovini i stalnim prihodima te imovini svoga bračnog druga i svoje djece, ako su članovi
porodičnog domaćinstva, sa stanjem na taj dan (u daljnjem
tekstu: izjava o imovini).
Izjava o imovini predaje se na obrascu kojeg izrađuje
upravno tijelo u kojem se obavljaju poslovi za Skupštinu
i sadrži podatke o redovitim primanjima (mjesečna
plaća) i ostalim primanjima (ugovori o djelu, autorski
honorari, intelektualno vlasništvo, naknade za članstvo u
nadzornim odborima, upravnim vijećima i slično), mjesečnim prihodima od imovine (zakup, najam i slično), podatke o dionicama i udjelima u trgovačkim društvima ili
investicijskim fondovima, podatke o nekretninama i
pokretninama, novčanim sredstvima na računima banaka,
te podatke o dugovima i kreditnim obvezama.
Predsjednik i potpredsjednici Skupštine mogu podatke
iz izjave o imovini i javno objaviti.
Članak 43.
Predsjednik i potpredsjednici Skupštine, kada se radi o
pitanju iz samoupravnog djelokruga Županije, dužni su
odgovoriti na pisani podnesak, odnosno na pisani zahtjev
primiti na razgovor građane s prebivalištem na području
Županije u roku od 45 dana od dana zaprimanja podneska, odnosno zahtjeva.
g) Radna tijela Skupštine
Članak 44.
Skupština ima stalna i povremena radna tijela.
Stalna radna tijela Skupštine jesu:
1. Mandatni odbor,
2.Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu povelja i priznanja,
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
4. Odbor za proračun i financije,
5. Odbor za gospodarski razvoj i infrastrukturu,
6. Odbor za prostorno uređenje i zaštitu okoliša,
7. Odbor za zdravstvo,
8. Odbor za socijalnu skrb,
9. Odbor za socijalno partnerstvo i civilno društvo,
10. Odbor za kulturu,
11. Odbor za sport i tehničku kulturu,
12. Odbor za odgoj, obrazovanje i školstvo,
13. Odbor za znanost i tehnologije,
14. Odbor za lokalnu i regionalnu samoupravu,
15. Odbor za međunarodnu i regionalnu suradnju,
16. Odbor za turizam,
17. Odbor za pomorstvo, promet i veze,
18. Odbor za pomorsko dobro i morske luke,
19. Odbor za ljudska prava i nacionalne manjine.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i određeni
broj članova koje bira Skupština iz reda članova Skupštine
i reda stručnih, javnih, odnosno znanstvenih djelatnika.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela
iz stavka 2. ovog članka te određivanje upravnog tijela u
kojima se obavljaju stručni i administrativni poslovi za
odbor uređuje se Poslovnikom.
Članak 45.
Radi proučavanja pitanja iz svog djelokruga i pripreme
prijedloga o tim pitanjima, na prijedlog predsjednika
odbora iz članka 44. stavak 2. ovog Statuta, Skupština
može osnovati pododbore.
Pododbori iz stavka 1. ovoga članka djeluju isključivo u
okviru odbora i njegov su sastavni dio te ne mogu samostalno istupati i biti nositelji prava i obveza.
Članak 46.
Brisan
Članak 47.
Skupština može uz stalna radna tijela osnovana ovim
Statutom osnovati i druga stalna ili povremena radna
tijela, u svrhu pripreme odluka iz njenog djelokruga.
Odlukom o osnivanju određuje se sastav, broj članova,
djelokrug i naziv radnog tijela te se određuje upravno
tijelo koje obavlja stručne i administrativne poslove za
radno tijelo.
Članak 48.
Brisan.
2. ŽUPAN
Članak 49.
Župan je izvršno tijelo Županije.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka izvršno tijelo je i
zamjenik koji obnaša dužnost Župana u slučajevima propisanim zakonom.
Župan se bira na neposrednim izborima sukladno
posebnom zakonu, na mandat od četiri godine.
Članak 50.
Župan zastupa Županiju i nositelj je izvršne vlasti Županije.
Župan obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih
tijela i daje im upute za rad.
Župan u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Županije ima pravo obustaviti od primjene opći
akt Skupštine. Ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen
zakon ili drugi propis Župan će donijeti odluku o obustavi
općeg akta u roku od 8 dana od dana donošenja općeg
akta. Župan ima pravo zatražiti od Skupštine da u roku
od 8 dana od donošenja odluke o obustavi otkloni uočene
nedostatke u općem aktu.
Ako Skupština ne otkloni uočene nedostatke iz stavka
3. ovoga članka, Župan je dužan bez odgode o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Županiji i
dostaviti mu odluku o obustavi općeg akta.
Članak 51.
Župan ima dva zamjenika.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka Župan može imati tri
zamjenika ako je to potrebno da bi se osigurala zastupljenost nacionalne manjine u izvršnom tijelu, sukladno
zakonu kojim se uređuju prava nacionalnih manjina.
Članak 52.
Župan:
1.utvrđuje prijedlog Statuta i drugih općih akata koje
donosi Skupština,
2.predlaže izradu Prostornog plana kao i njegove
izmjene i dopune,
3.predlaže Proračun, projekcije Proračuna i odluku o
izvršavanju Proračuna,
4.predlaže polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna,
5.odlučuje o korištenju proračunske zalihe,
6.upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na
računu Proračuna,
7.izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata Skupštine i u tom smislu daje upute za rad upravnim tijelima Županije,
8.usmjerava djelovanje upravnih tijela Županije u
obavljanju poslova iz njihovoga samoupravnoga djelokruga te nadzire njihov rad,
9.obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela
Županije i poduzima mjere za osiguranje učinkovitosti njihova rada,
10.utvrđuje plan prijema u službu u upravna tijela
Županije,
11.donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna
tijela Županije,
12.upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu
Županije kao i njezinim prihodima i rashodima, u
skladu sa zakonom i ovim Statutom,
13.zaključuje ugovore i druge pravne poslove u skladu
sa zakonom, drugim propisima i aktima Skupštine,
14.dodjeljuje koncesije u skladu sa zakonom,
15.dodjeljuje zahvalnice, priznanja i nagrade fizičkim i
pravnim osobama,
16.odobrava uporabu grba i zastave Županije pravnim
osobama,
17.osniva savjetodavna tijela i imenuje njihove članove, u svrhu pripreme prijedloga i pružanja
pomoći oko rješavanja određenih pitanja,
18.obavlja izbor i imenovanja, odnosno opoziva i razrješuje u skladu sa zakonom, drugim propisima i
općim aktima Skupštine,
18a.obavlja prava i dužnosti osnivača za pravne osobe
kojih je Županija (su)osnivač, osim ako posebnim
zakonom nije drugačije određeno,
19.imenuje i razrješuje predstavnike Županije u tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za
Županiju, osim ako posebnim zakonom nije drugačije određeno.
20.daje suglasnost na statute ustanova kojih je osnivač
ili suosnivač Županija, osim ako zakonomiliaktomoosnivanjunijedrugačijeodređeno,
21.usvaja planove rada i izvješća o radu ustanova i
trgovačkih društava kojima je Županija osnivač ili
suosnivač, osim ako zakonom ili aktom o osnivanju
nije drugačije određeno,
22. donosi odluke o pokroviteljstvima,
23.donosi opće i pojedinačne akte, te zaključke
sukladno zakonu i drugim propisima, te aktima
Skupštine,
24.daje mišljenje o prijedlozima odluka koje podnose
ovlašteni predlagatelji, osim kad se radi o odlukama
koje Skupština donosi na prijedlog Odbora za izbor,
imenovanja i dodjelu povelja i priznanja,
25.povjerava poslove iz svog djelokruga zamjenicima
Župana i drugim osobama uz posebno ovlaštenje,
u skladu s ovim Statutom i posebnim aktima,
26.obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost zakonom, drugim propisom, ovim Statutom
ili općim aktom Skupštine.
Odluku o imenovanju i razrješenju iz stavka 1. točke 19.
ovoga Statuta Župan je dužan objaviti u prvom broju službenog glasila koji slijedi nakon donošenja te odluke.
Članak 53.
Župan dva puta godišnje podnosi polugodišnja izvješća
o svom radu Skupštini.
Izvješća iz stavka 1. ovoga članka Skupština u pravilu
razmatra istovremeno s izvješćem o izvršavanju Proračuna.
Skupština može od Župana tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga, na način određen
Poslovnikom.
Skupština ne može tražiti od Župana izvješće o bitno
podudaranom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od
ranije podnesenog izvješća.
Članak 54.
Župan i njegovi zamjenici prisustvuju sjednicama Skupštine.
Članak 55.
Zamjenik kojeg odredi Župan zamjenjuje Župana u
obavljanju njegovih dužnosti u slučaju duže odsutnosti ili
drugih razloga spriječenosti.
Zamjenik kojeg odredi Župan obavlja poslove koje mu
povjeri Župan iz svog djelokruga.
Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je dužan
pridržavati se uputa Župana.
Članak 56.
Župan i zamjenici Župana dužni su podnijeti izvješće o
svojoj imovini te imovini svoga bračnoga druga i malodobne djece na način i po postupku koji je određen posebnim zakonom.
Članak 57.
Župan redovno, a najmanje jednom godišnje saziva i
održava koordinacije općinskih načelnika i gradonačelnika
jedinica lokalne samouprave s područja Županije.
Članak 58.
Županu i zamjenicima Župana mandat prestaje po sili
zakona u slučajevima propisanim posebnim zakonom.
Članak 59.
Brisan.
V. UPRAVNA TIJELA
Članak 60.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga
Županije kao i poslova državne uprave prenijetih na
Županiju ustrojavaju se upravni odjeli i službe (u daljnjem
tekstu: upravna tijela).
Ustrojstvo upravnih tijela uređuje Skupština posebnom
odlukom.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju
javnog natječaja imenuje Župan.
Župan može razriješiti pročelnika iz razloga propisanih
zakonom.
Članak 61.
Pročelnik upravnog tijela za svoj rad odgovoran je
Županu, a osobno je odgovoran za zakonit, pravilan i pravodoban rad upravnog tijela kojim upravlja.
Pročelnik upravnog tijela dužan je tromjesečno izvješćivati Župana o radu upravnog tijela kojim upravlja.
Članak 62.
Upravna tijela u području za koja su ustrojena i u
okviru svog djelokruga:
-neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih
akata Skupštine,
-provode upravni postupak u prvom stupnju,
-vode drugostupanjski postupak po žalbama na pojedinačne akte donijete od strane općinskih i gradskih
upravnih tijela,
-obavljaju i druge poslove koji su zakonom, drugim
propisom, ovim Statutom ili drugim aktom stavljeni
u njihovu nadležnost.
Članak 63.
Upravna tijela osnivaju se u sjedištu Županije.
Izvan sjedišta upravnog tijela mogu se osnivati ispostave
kao unutarnje ustrojstvene jedinice upravnog tijela.
Članak 64.
Upravna tijela dužna su gradskim i općinskim upravnim
tijelima pružati stručnu pomoć iz djelokruga svoga rada i
međusobno surađivati.
VI. IMOVINA I FINANCIRANJE ŽUPANIJE
Članak 65.
Imovinu Županije čine sve pokretne i nepokretne stvari
te imovinska prava koja pripadaju Županiji.
Imovinom Županije upravljaju Župan i Skupština.
Župan odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina i drugom raspolaganju imovinom Županije
pojedinačne vrijednosti do najviše 1.000.000,00 kuna, ako
je stjecanje i otuđivanje planirano u Proračunu i provedeno u skladu sa zakonom.
Ako su ispunjeni uvjeti iz stavka 3. ovoga članka, Skupština odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina i drugom raspolaganju imovinom Županije u visini
pojedinačne vrijednosti više od 1.000.000,00 kuna.
Članak 66.
Županija ima prihode kojima u okviru samoupravnog
djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Županije moraju biti razmjerni s poslovima koje
obavljaju njihova tijela.
Prihodi Županije su osobito:
-županijski porezi, prirezi, naknade, doprinosi i pristojbe,
-prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i imovinskih
prava,
-prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba
u njezinom vlasništvu, odnosno u kojima ima udio ili
dionice,
-prihodi od naknada za koncesije,
-novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje
koje propiše Županija u skladu sa zakonom,
-udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,
-sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu,
-drugi prihodi određeni zakonom i aktima Skupštine i
Župana.
VII. AKTI ŽUPANIJE
1. Akti Skupštine
Članak 67.
Skupština donosi Statut, Proračun, Poslovnik, odluke i
druge opće i pojedinačne akte te zaključke, na način i
po postupku utvrđenim Poslovnikom.
Članak 68.
Odluka i drugi opći akt prije stupanja na snagu, objavljuje se u službenom glasilu Županije.
Odluka i drugi opći akt stupa na snagu najranije osmi
dan od dana njegove objave.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, općim se
aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da
stupa na snagu prvog dana od dana objave.
Iznimno od odredbe stavka 2. i 3. ovoga članka, odluka i
drugi akt kojim se vrši izbor i imenovanje, odnosno opoziv
i razrješenje, stupa na snagu danom izbora i imenovanja
odnosno opoziva i razrješenja, osim ako samim aktom
nije drugačije određeno.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
2. Akti Župana
Članak 69.
Župan u poslovima iz svoje nadležnosti donosi opće i
pojedinačne akte te zaključke u skladu sa zakonom, drugim propisom, ovim Statutom i odlukom Skupštine.
Akti što ih donosi Župan stupaju na snagu danom donošenja, osim ako zakonom, drugim propisom ili samim
aktom nije drugačije određeno.
Akti Župana objavljuju se u službenom glasilu Županije, ako je tako određeno tim aktom.
3. Akti upravnih tijela
Članak 70.
Upravna tijela Županije u izvršavanju općih akata
Skupštine donose pojedinačne akte kojima rješavaju o
pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih
osoba.
Protiv pojedinačnih akata koja u prvom stupnju donose
upravna tijela Županije može se izjaviti žalba nadležnom
ministarstvu.
Na donošenje pojedinačnih akata primjenjuju se
odredbe Zakona o općem upravnom postupku.
Članak 71.
Brisan.
4. Akti radnih tijela Skupštine
Članak 72.
Radna tijela Skupštine donose zaključke i daju prijedloge Skupštini.
VIII. JAVNOST I DOSTUPNOST RADA
Članak 73.
Rad Skupštine i Župana javan je i dostupan.
Način ostvarivanja javnosti i dostupnosti rada uređuje
se Poslovnikom i aktom Župana.
Poštujući načela javnosti i dostupnosti rada, s ciljem prenošenja pravovremenih i vjerodostojnih informacija,
Županija obavlja poslove odnosa s javnošću i promocije
kroz izdavačku djelatnosti i odnose s medijima.
Članak 74.
Tijela Županije dužna su putem službenika za informiranje omogućiti građanima i pravnim osobama pravo na
pristup informacijama i dokumentima na način i u rokovima određenim zakonom i aktima Skupštine i Župana.
IX.NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
a) Pravo podnošenja prijedloga
Članak 75.
Građani imaju pravo Skupštini predlagati donošenje
određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Skupštine.
O prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka Skupština mora
raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10 % birača
upisanih u popis birača Županije te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
U ime Skupštine odgovor daje predsjednik Skupštine.
b) Pravo podnošenja predstavki i pritužbi
Članak 76.
Građani i pravne osobe imaju pravo, na način određen
zakonom, podnositi predstavke i pritužbe na rad Skupštine
i Župana kao i na rad upravnih tijela Županije te na
nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kad im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja
svojih građanskih dužnosti.
Osobe koje rukovode tijelima iz stavka 1. ovoga članka
dužne su podnositelju predstavke ili pritužbe dati odgovor
u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke
odnosno pritužbe.
c) Lokalni referendum
Članak 77.
Građani Županijemoguneposrednosudjelovatiuodlučivanjuolokalnimposlovimaputemreferenduma.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o bilo
kojem pitanju iz samoupravnog djelokruga Županije o
kojem Skupština ima pravo donositi odluke.
Članak 78.
Raspisivanje referenduma može predložiti najmanje
jedna trećina članova Skupštine, Župan ili 20 % ukupnog
broja birača u Županiji.
Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje
jedna trećina članova Skupštine ili Župan, Skupština je
dužna izjasniti se o podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u
roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Odluka iz stavka 2. ovoga članka donosi se većinom glasova svih članova Skupštine.
Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20% od
ukupnog broja birača u Županiji, predsjednik Skupštine
dužan je dostaviti zaprimljeni prijedlog središnjem tijelu
državne uprave zaduženom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Ako središnje tijelo iz stavka 4. ovoga članka u roku
određenom zakonom utvrdi da je prijedlog ispravan,
Skupština će raspisati referendum u roku od 30 dana od
zaprimanja odluke središnjeg tijela.
Skupština može raspisati savjetodavni referendum o
pitanjima iz svog djelokruga.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je za
Skupštinu osim odluke donesene na savjetodavnom referendumu koja nije obvezatna.
Članak 79.
Odlukaoraspisivanjureferendumasadrži:
.nazivaktaokojemseodlučujenareferendumu, odnosno
naznaku pitanja o kojem, odnosno o kojima će birači
odlučivati na referendumu,
.obrazloženje akta ili pitanja o kojem, odnosno o
kojima se raspisuje referendum,
.referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili
više prijedloga o kojima će birači odlučivati,
.dan održavanja referenduma.
Odluka iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u službenom glasilu Županije, lokalnom dnevnom tisku i na drugi
pogodan način.
Od dana objave odluke o raspisivanju referenduma do
dana održavanja referenduma ne smije proći manje od
20 niti više od 40 dana.
Članak 80.
Nareferendumuimajupravosudjelovatibiračikojiimajuprebivalištenapodručju Županijeiupisanisuupopisbirača
Županije.
Na referendumu odlučuje se većinom birača koji su glasovali, uz uvjet da je referendumu pristupila većina od
ukupnog broja birača upisanih u popis birača Županije.
Članak 81.
Pitanja koja se odnose na postupak koji prethodi raspisivanju referenduma podrobnije se uređuju Poslovnikom.
X.REFERENDUM RADI OPOZIVA ŽUPANA I ZAMJENIKA ŽUPANA
Članak 82.
Župan i njegovi zamjenici koji su izabrani zajedno s
njim mogu se opozvati putem referenduma.
Članak 83.
Raspisivanje referenduma za opoziv Župana i njegovih
zamjenika koji su izabrani zajedno s njim može predložiti:
-20% ukupnog broja birača u Županiji
-2/3 članova Skupštine.
Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo
20% ukupnog broja birača Skupština će raspisati referendum nakon što središnje tijelo državne uprave nadležno za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi
ispravnost podnesenog prijedloga odnosnoutvrdi da je prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u Županiji.
Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo 2/
3 članova Skupštine, odluku o raspisivanju referenduma za
opoziv Skupština donosi dvotrećinskom većinom glasova
svih članova Skupštine.
Članak 84.
Odluka o opozivu Župana i njegovih zamjenika koji su
izabrani zajedno s njim donesena je ako se na referendumu za opoziv izjasnila većina birača koji su glasovali,
uz uvjet da ta većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog broja
birača upisanih u popis birača Županije.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE (uz Statut
Primorsko-goranske županije - »Službene novine« broj
23/09)
Članak 85.
Poslovnik i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 22/
01, 10/06, 16/06 pročišćeni tekst, 35/07, 43/07 i 27/08),
uskladit će se s odredbama ovoga Statuta i zakona kojima
se uređuje pojedino područje iz samoupravnog djelokruga
Županije, u zakonom propisanom roku.
Članka 86.
Odluke iz članka 59. i članka 73. stavak 2. ovoga Statuta
Župan će donijeti u roku od 90 dana od dana stupanja na
snagu ovog Statuta.
Članak 87.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje važiti
Statut Primorsko-goranske županije (»Službene novine«
broj 22/01, 10/06, 16/06 - pročišćeni tekst, 35/07, 43/07 i
27/08).
Članak 88.
Ovaj Statut stupa na snagu danom objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE (uz Izmjene i
dopune Statuta Primorsko-goranske županije - »Službene
novine« broj 9/13)
Članak 26.
Ovlašćuje se Odbor za statutarno-pravna pitanja da
utvrdi i izda pročišćeni tekst Statuta Primorsko-goranske
županije.
Članak 27.
Danom stupanja na snagu ovih izmjena i dopuna Statuta Primorsko-goranske županije prestaje važiti Odluka
o načinu provedbe javnog natječaja i uvjetima za članove
nadzornih odnosno upravnih odbora trgovačkih društava
u kojima Primorsko-goranska županija ima dionice ili
udjele u vlasništvu (kapitalu društva) (»Službene novine«
broj 14/11).
Članak 28.
Ove Izmjene i dopune Statuta stupaju na snagu osmoga
dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-
goranske županije«.
ZAVRŠNA ODREDBA (uz Izmjene i dopune Statuta
Primorsko-goranske županije- »Službene novine« broj 5/
18)
Članak 11.
Ove Izmjene Statuta stupaju na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«.
|