Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o održivom gospodarenju otpadom
(»Narodne novine« br. 94/13, 73/17), članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07,
125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 - pročišćeni tekst, 137/15 i 123/17),
članka 4. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom («Narodne novine» br.
50/2017), Općinsko vijeće Općine Mrkopalj na sjednici održanoj dana 05. ožujka
2018. godine donosi
Članak 1.
Ovom Odlukom se propisuje način pružanja javne usluge prikupljanja miješanog
komunalnog otpada, postupanje s biorazgradivim komunalnim otpadom te odvojenog
prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike, tekstila,
problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada kao i način gospodarenja
komunalnim otpadom u vezi s ovom javnom uslugom, način i uvjeti određivanja i
obračuna naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom na
području Općine Mrkopalj.
Članak 2.
Cilj ove Odluke je uspostava javnog, kvalitetnog, postojanog i ekonomski
učinkovitog sustava sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Mrkopalj,
u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, gospodarenja otpadom i
zaštitom javnog interesa.
Članak 3.
6.opće uvjete ugovora s korisnicima.
8.odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja
posebnih okolnosti (elementarna nepogoda, katastrofa i sl.)
9.odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na
neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
11.odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja usluge za pojedinog korisnika
javne usluge
13.način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su
korisnici javne usluge kućanstva i koriste zajednički spremnik, a nije
postignut sporazum o njihovim udjelima
14.način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su
korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici i
koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima
15.odredbe o ugovornoj kazni.
16.kriterij za određivanje korisnika javne usluge u čije ime Općina Mrkopalj
preuzima obvezu plaćanja cijene za javnu uslugu
18.odredbe o količini krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem tekstu:
glomazni otpad) koji se preuzima u okviru javne usluge
19.način obračuna naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim
otpadom.
Članak 4.
Na postupke koji se vode u vezi sa izvršenjem ove Odluke u dijelu koji nije
posebno uređen Zakonom o održivom gospodarenju otpadom (Narodne novine 94/13 i
73/ 17), supsidijarno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku (
Narodne novine 47/2009).
Članak 5.
(1)Područje pružanja javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom je
područje Općine Mrkopalj.
(2)Davatelj usluge, usluge povezane s javnom uslugom i usluge koja se pruža
na zahtjev korisnika javne usluge (U daljnjem tekstu: Davatelj usluge) je
Komunalac d.o.o., Supilova ulica 173, 51300 Delnice, OIB 22745185008
Članak 6.
(1)Korisnik javne usluge (u daljnjem tekstu: Korisnik) na području pružanja
javne usluge je vlasnik ili korisnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog
dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine
kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja
ugovorom prenio na tog Korisnika i o tome obavijestio Davatelja usluge.
(2)Više Korisnika mogu na zahtjev, sukladno međusobnom sporazumu, zajednički
nastupati prema Davatelju usluge.
Članak 7.
1.fizička osoba sa prebivalištem na području Općine Mrkopalj (1. kategorija
Korisnika),
2.fizička osoba sa privremenim boravištem na području Općine Mrkopalj (2.
kategorija Korisnika),
3.fizička i pravna osoba koja na području Općine Mrkopalj obavlja djelatnost
prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (3. kategorija Korisnika).
Članak 8.
(1)1. kategorija Korisnika (fizičke osobe sa prebivalištem na području
Općine Mrkopalj) je podijeljena u sljedeće skupine:
Skupina 1.1. - fizičke osobe u kućanstvima
Skupina 1.2. - fizičke osobe u kućanstvima koje obavljaju djelatnost
iznajmljivanja soba/apartmana/kuća.
(2)2. kategorija Korisnika (fizičke osobe sa privremenim boravištem na
području Općine Mrkopalj) je podijeljena u sljedeće skupine:
Skupina 2.1.- fizičke osobe u kućanstvima
Skupina 2.2.- fizičke osobe u kućanstvima koje obavljaju djelatnost
iznajmljivanja soba/apartmana/kuća.
(3)3. kategorija Korisnika cjenikom će se podijeliti u skupine ovisno o
potencijalu proizvodnje miješanog komunalnog otpada :
Članak 9.
(1) Korisnici mogu koristiti individualne ili zajedničke spremnike za
miješani komunalni otpad. Zajedničke spremnike koriste Korisnici ako uvjeti
pojedinačnog korištenja javne usluge nisu u potpunosti primjenjivi radi
tehničkih uvjeta, nepristupačnosti, ograničenja lokacije i tipa nekretnine,
neracionalnog povećanja troškova i drugih opravdanih okolnosti.
(2) Korisnici kategorije 3. su dužni proizvodni otpad koji je nastao kao
proizvod njihove djelatnosti, zbrinjavati putem ovlaštenog sakupljača uz
propisanu prateću dokumentaciju ili putem Davatelja usluge, na način kako je
usluga ugovorena, i to samo za vrste otpada za koje Davatelj usluge posjeduje
dozvolu za gospodarenje.
IV. DEFINICIJE
Članak 10.
(1) Pojedini pojmovi za potrebe ove Odluke imaju sljedeće značenje:
1.ambalaža je svaki proizvod, bez obzira na materijal od kojeg je izrađen,
koji se koristi za držanje, zaštitu, rukovanje, isporuku i predstavljanje robe,
od sirovina do gotovih proizvoda, od proizvođača do potrošača
2.animalni otpad je otpad pod kojim se podrazumijevaju životinjske lešine,
otpad životinjskog podrijetla, sporedne nejestive nusproizvode klanja, krv koja
se ne upotrebljava za daljnju preradu, životinjski proizvodi koji nisu valjani
za ljudsku prehranu, otpaci iz valionica i sl.
3.biootpad je biološki razgradiv otpad iz vrtova i parkova, hrana i
kuhinjski otpad iz kućanstva, restorana, ugostiteljskih i maloprodajnih
objekata i slični otpad iz proizvodnje prehrambenih proizvoda
4.biološki razgradivi otpad je otpad koji se može razgraditi biološkim
aerobnim ili anaerobnim postupkom
5.biorazgradivi komunalni otpad u okviru javne usluge je bio otpad i otpadni
papir i karton osim proizvodnog otpada i otpada iz poljoprivrede, šumarstva, a
koji u svom sastavu sadrži biološki razgradiv otpad
6.boravište je mjesto i adresa u Republici Hrvatskoj gdje osoba privremeno
boravi, ali se na toj adresi nije trajno nastanila
7.cijena javne usluge je novčani iznos u kunama za pruženu javnu uslugu prikupljanja
miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
8.električni i elektronički otpad ( u daljnjem tekstu EE oprema) su: veliki
kućanski uređaji, mali kućanski uređaji, oprema informatičke tehnike, oprema za
telekomunikacije, oprema široke potrošnje i foto naponske ploče, rasvjetna
oprema, električni i elektronički alati ( osim velikih nepokretnih
industrijskih alata), igračke koje sadrže električne ili elektroničke
komponente , oprema za razonodu i sportska oprema koje sadrže električne ili
elektroničke komponente, medicinski proizvodi koji sadrže električne ili
elektroničke komponente
9.evidencija o preuzetom komunalnom otpadu (u daljnjem tekstu: Evidencija)
je evidencija koju vodi Davatelj usluge i sadrži podatke o Korisniku, korištenju
javne usluge za obračunsko mjesto, korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog
reciklažnog dvorišta i korištenju javne usluge preuzimanja glomaznog otpada
10.građevina za gospodarenje otpadom je građevina za sakupljanje otpada
(skladište otpada, pretovarna stanica i reciklažno dvorište), građevina za
obradu otpada i centar za gospodarenje otpadom. Ne smatra se građevinom za
gospodarenje otpadom građevina druge namjene u kojoj se obavlja djelatnost
oporabe otpada
11.građevni otpad je otpad nastao prilikom gradnje građevina,
rekonstrukcije, uklanjanja i održavanja postojećih građevina, te otpad nastao
od iskopanog materijala, koji se ne može bez prethodne oporabe koristiti za
građenje građevine zbog kojeg građenja je nastao
12.interventno sakupljanje otpada je sakupljanje otpada uređajima i opremom
u svrhu hitnog uklanjanja otpada s određene lokacije radi sprječavanja nastanka
i/ili smanjenja na najmanju moguću mjeru onečišćenja okoliša, ugrožavanja
ljudskog zdravlja, uzrokovanja šteta biljnom i životinjskom svijetu i drugih
šteta
13.izjava o načinu korištenja javne usluge (u daljnjem tekstu: Izjava) je
izjava na obrascu koju korisnik javne usluge ispunjava i dostavlja Davatelju
usluge
14.javna površina je površina javne namjene sukladno Prostornom planu Općine
Mrkopalj
15.javna usluga je javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada
16.jednokratna ambalaža je ambalaža izrađena samo za jednu uporabu
17.komunalni otpad je otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je po prirodi i
sastavu sličan otpadu iz kućanstva, osim proizvodnog otpada i otpada iz
poljoprivrede i šumarstva
18.korištenje javne usluge je predaja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada Davatelju usluge
19.krupni (glomazni) komunalni otpad je predmet ili tvar koju je zbog
volumena i /ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja
miješanog komunalnog otpada
20.medicinski otpad je otpad nastao prilikom pružanja njege, zaštite i
očuvanja zdravlja ljudi i/ili životinja, otpad nastao u istraživačkim
djelatnostima kao i otpad nastao prilikom pružanja različitih usluga kod kojih
se dolazi u kontakt s krvlju i/ili izlučevinama ljudi i/ili životinja
21.miješani komunalni otpad - je otpad iz kućanstva i otpad iz trgovina,
industrije i iz ustanova koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz
kućanstva, iz kojeg posebnim postupkom nisu izdvojeni pojedini materijali (kao
što je papir, staklo i dr.) te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01
22.mjesto primopredaje je lokacija spremnika kod korisnika javne usluge
23.mobilno reciklažno dvorište - mobilna jedinica je pokretna tehnička
jedinica koja nije građevina ili dio građevine, a služi odvojenom prikupljanju
i skladištenju manjih količina posebnih vrsta otpada
24.obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog
komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu:
Obavijest) je obavijest Davatelja usluge korisniku javne usluge o načinu
korištenja javne usluge i javne usluge povezane s javnom uslugom
25.obračunsko mjesto je adresa nekretnine
26.obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa cijene
javne usluge
27.obvezna minimalna javna usluga je dio javne usluge koju je potrebno
osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju
svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela »onečišćivač plaća«,
ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja
javne usluge
28.odvojeno sakupljanje otpada je sakupljanje otpada na način da se otpad
odvaja prema njegovoj vrsti i svojstvima kako bi se olakšala obrada i sačuvala
vrijedna svojstva otpada
29.onečišćavanje okoliša je promjena stanja okoliša koja je posljedica
nedozvoljene emisije i/ili drugog štetnog djelovanja, ili izostanaka potrebnog
djelovanja, ili utjecaja zahvata koji može promijeniti kakvoću okoliša
30.onečišćivač je svaka fizička i pravna osoba, koja posrednim ili
neposrednim djelovanjem, ili propuštanjem djelovanja uzrokuje onečišćivanje
okoliša
31.onečišćujuća tvar je tvar ili skupina tvari, koje zbog svojih svojstava,
količine i unošenja u okoliš, odnosno u pojedine sastavnice okoliša, mogu
štetno utjecati na zdravlje ljudi, biljni i/ili životinjski svijet, odnosno
biološku i krajobraznu raznolikost
32.opasna tvar je propisom određena tvar, mješavina ili pripravak, koji je u
postrojenju prisutan kao sirovina, proizvod, nusproizvod ostatak ili među
proizvod, uključujući i one tvari za koje se može pretpostaviti da mogu nastati
u slučaju nesreće
33.opasni otpad je otpad koji posjeduje jedno ili više opasnih svojstava
određenih Dodatkom III. Zakona o održivom gospodarenja otpadom (Narodne novine
br. 94/13)
34.otpad je svaka tvar ili predmet koji posjednik odbacuje, namjerava ili
mora odbaciti. Otpadom se smatra i svaki predmet i tvar čije su sakupljanje,
prijevoz i obrada nužni u svrhu zaštite javnog interesa
35.otpadna ambalaža je ambalaža koja nastaje nakon odvajanja proizvoda od
ambalaže u koju je proizvod bio pakiran, a koju posjednik odbacuje ili predaje
kao otpad
36.otpadna ambalaža u sustavu povratne naknade je staklena, plastična (PET)
i metalna (Al/Fe) jednokratna ambalaža za piće (osim one za mlijeko i tekuće
mliječne proizvode) koja je volumena većeg od 0,20 l i koja na sebi ima oznaku
sustava povratne naknade
37.posjednik otpada je proizvođač otpada ili pravna i fizička osoba koja je
u posjedu otpada
38.povratna (višekratna) ambalaža je ambalaža koja se, nakon što se
isprazni, ponovno uporabljuje u istu svrhu i čiji povrat i višekratnu uporabu
osigurava proizvođač ili prodavatelj sustavom pologa (kaucije) ili na neki
drugi način
39.prebivalište je mjesto i adresa u Republici Hrvatskoj na kojoj se osoba
trajno nastanila radi ostvarivanja svojih prava i obveza vezanih za životne
interese kao što su obiteljski, profesionalni, ekonomski, socijalni, kulturni i
drugi interesi
40.primopredaja otpada je predaja otpada od strane korisnika javne usluge te
preuzimanje tog otpada od strane Davatelja usluge
41.problematični otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01 Kataloga otpada
koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji je po svojstvima,
sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u
kućanstvu
42.proizvodni otpad je otpad koji nastaje u proizvodnom procesu u
industriji, obrtu i drugim procesima, osim ostataka iz proizvodnog procesa koji
se koriste u proizvodnom procesu istog proizvođača
43.reciklabilni komunalni otpad čine otpadna plastika, otpadni metal i
otpadno staklo, a kad je to prikladno i druge vrste otpada koje su namijenjene
recikliranju (npr. otpadni tekstil, otpadno drvo i sl.)
44.reciklažno dvorište je nadzirani ograđeni prostor namijenjen odvojenom
prikupljanju i privremenom skladištenju manjih količina posebnih vrsta otpada
45.spremnik za sakupljanje otpada može biti posuda (kontejner, kanta i sl.)
i/ili vreća
46.sustav sakupljanja komunalnog otpada je sustav kojeg čine javna usluga
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i
usluga povezana s javnom uslugom
47.ugovor o korištenju javne usluge (u daljnjem tekstu: Ugovor) je ugovor
između Davatelja usluge i korisnika javne usluge kojim se uređuje pružanje i
korištenje javne usluge
48.ugovorna kazna je iznos određen Odlukom koji je dužan platiti korisnik
javne usluge u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru
49.usluga povezana s javnom uslugom je odvojeno sakupljanje komunalnog
otpada putem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika na
javnim površinama i kod korisnika javne usluge te odvojeno prikupljanje krupnog
(glomaznog) komunalnog otpada
50.zeleni otpad je biološki razgradivi otpad pod kojim se podrazumijeva
trava, lišće, granje voćaka i ukrasnog bilja i ostali slični vrtni otpad nastao
na okućnicama i u domaćinstvima koja se ne bave niti jednim oblikom komercijalne
djelatnosti.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a imaju rodno značenje odnose se
jednako na muški i ženski rod.
V.NAČIN PRUŽANJA JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA TE
ODVOJENOG PRIKUPLJANJA OTPADNOG PAPIRA, METALA, STAKLA, PLASTIKE, TEKSTILA,
PROBLEMATIČNOG OTPADA I KRUPNOG (GLOMAZNOG) OTPADA KAO I NAČIN GOSPODARENJA
KOMUNALNIM OTPADOM U VEZI S OVOM JAVNOM USLUGOM
Sadržaj javne usluge
Članak 11.
Kriterij obračuna količine otpada vrši se temeljem volumena ugovorenog
spremnika i volumena i broja pražnjenja istoga, a na načelu »onečišćivač
plaća«.
Članak 12.
(1)Javna usluga iz članka 1. ove Odluke obuhvaća sakupljanje miješanog
komunalnog otpada na lokaciji obračunskog mjesta/mjesta primopredaje Korisnika.
(2)Do izgradnje kompostane Davatelj usluge neće sakupljati biorazgradivi
komunalni otpad.
(3)Usluga u vezi sa javnom uslugom iz članka 2. ove Odluke obuhvaća:
1.sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila putem
spremnika postavljenih na javnoj površini (zelenih otoka) ili
spremnika/tipiziranih vrećica na obračunskom mjestu Korisnika,
2.sakupljanje krupnog (glomaznog) otpada na obračunskom mjestu korisnika
javne usluge i na adresi nekretnine Korisnika ukoliko se ona razlikuje od
adrese obračunskog mjesta Korisnika.
3.sakupljanje problematičnog otpada kako je uređeno ovom Odlukom a u skladu
s posebnim propisima.
4.sakupljanje posebnih kategorija otpada kako je uređeno u daljnjem tekstu
ove Odluke, a u skladu s posebnim propisima,
(4)Usluga koja se pruža na zahtjev Korisnika obuhvaća:
1.preuzimanje miješanog komunalnog na lokaciji obračunskog mjesta Korisnika
u slučaju iznimnog preuzimanja veće količine otpada,
2.preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada.
Članak 13.
Najmanja učestalost primopredaje spremnika je:
-najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton iz biorazgradivog
komunalnog otpada,
-najmanje jednom u dva tjedna za miješani komunalni otpad.
Standardi obavljanja javne usluge
Članak 14.
Davatelj usluge je dužan pružati, a Korisnik ima pravo koristiti javnu
uslugu iz članka 1. ove Odluke u skladu sa sljedećim standardima:
1.Korisniku mora biti osigurana mogućnost odvojene predaje otpada na
njegovom obračunskom mjestu/ mjestu primopredaje, korištenjem mobilnog
reciklažnog dvorišta te spremnika postavljenih na javnoj površini (zelenih
otoka) i odvoz krupnog (glomaznog) otpada,
2.odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada obavlja se putem
spremnika/vrećice na obračunskom mjestu/mjestu primopredaje Korisnika.
Članak 15.
Korisnici koji koriste zajednički spremnik su:
1.Korisnici u više-stambenim objektima ili
2.Korisnici koji koriste zajednički spremnik jer Davatelj usluga ne može
vozilom pristupiti nekretnini Korisnika, odnosno, ukoliko pojedinačno
korištenje usluge za posljedicu ima znatno povećavanje troškova Javne usluge.
Kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada
Članak 16.
(1) Davatelj usluge je dužan Korisniku obračunavati cijenu javne usluge
razmjerno količini predanog miješanog komunalnog otpada u obračunskom
razdoblju.
(2) Kao kriterij količine miješanog komunalnog otpada utvrđuje se volumen
ugovorenog spremnika i broj pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju.
Obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu
Članak 17.
(1)Obračunsko razdoblje kroz kalendarsku godinu je jedan mjesec što
predstavlja dvanaest obračunskih razdoblja kroz kalendarsku godinu.
(2)Obračun za iznos javne usluge vrši se početkom tekućeg mjeseca za
prethodni mjesec.
Obveze Davatelja usluge
Članak 18.
(1) Davatelj usluge je dužan:
1.osigurati Korisniku 1. i 2. kategorije spremnik za primopredaju miješanog
komunalnog otpada,
2.osigurati Korisniku 1. i 2. kategorije spremnike na zelenim otocima za odlaganje
papira i kartona, otpadnog stakla i plastike,
3.osigurati Korisniku 3. kategorije spremnik za miješani komunalni otpad, i
korištenje spremnika na zelenim otocima kojima ambalažno staklo i otpadna
plastika nisu proizvodni otpad,
4.označiti spremnik oznakom,
5.dostaviti Korisniku Obavijest,
6.preuzeti sadržaj spremnika od Korisnika,
7.odgovarati za sigurnost, redovitost, i kvalitetu javne usluge i usluge
povezane s javnom uslugom,
8.osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje
odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,
9.osigurati provjeru podataka navedenih u Izjavi,
10.voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada,
11.motivirati Korisnike na individualno kompostiranje cjenikom.
(2) Davatelj usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje
pojedinačno korištenje javne usluge uključivo i kad više Korisnika koristi
zajednički spremnik osim kada uvjeti pojedinačnog korištenja javne usluge nisu
u potpunosti primjenjivi zbog tehničkih uvjeta, nepristupačnosti, ograničenja
lokacije i tipa nekretnine, neracionalnog povećanja troškova i drugih
okolnosti, usluga se osigurava putem zajedničkih spremnika na lokaciji
zajedničkog obračunskog mjesta/mjesta primopredaje kojeg određuje Davatelj
usluge.
(3) Davatelj usluge je dužan gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim
otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada na način koji ne dovodi
do mije šanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili
s otpadom koji ima drugačija svojstva.
Obveze Korisnika
Članak 19.
(1)Korisnik je dužan:
1.postupati s otpadom na odgovarajući način sukladno važećim zakonskim i pod
zakonskim propisima.
2.Korisnici kategorije 1. i 2. su dužni koristiti javnu uslugu i predati
miješani komunalni otpad Davatelju usluge.
3.Postupati sa spremnicima da ih održava u čistom i ispravnom stanju.
4.Osigurati dostupnost spremnika za pražnjenje Davatelju usluge bez obzira
na vremenske uvijete (snijeg i slično).
5.Korisnici kategorije 3. su dužni koristiti javnu uslugu i predati miješani
komunalni otpad Davatelju usluge, a proizvodni otpad ovlaštenom sakupljaču,
iznimno Davatelju usluge, ukoliko je tako ugovoreno.
6.Korisnici kategorije 3. su dužni o svom trošku (ili o trošku ovlaštenog
sakupljača) osigurati spremnike za odlaganje proizvodnog otpada.
7.Korisnici kategorije 3. su dužni predati reciklabilni otpad Davatelju
usluge ukoliko isti nije proizvodni otpad.
8.Omogućiti Davatelju usluge pristup spremniku/vrećici na mjestu
primopredaje u slučaju kad mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini.
9.Postupati s otpadom na obračunskom mjestu/mjestu primopredaje Korisnika na
način kojim se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja
otpada oko spremnika/vrećice i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog
mirisa otpada.
10.Odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom/ vrećicom na obračunskom
mjestu/mjestu primopredaje Korisnika sukladno Zakonu o održivom gospodarenju
otpadom, Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom i ovoj Odluci.
11.Zajedno s ostalim Korisnicima na istom obračunskom mjestu/mjestu
primopredaje, odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika
sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o gospodarenju
komunalnim otpadom i ovoj Odluci.
12.Predavati reciklabilni otpad, problematični otpad i krupni (glomazni)
otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada.
13.Predavati problematični otpad u mobilno reciklažno dvorište ili
ovlaštenom sakupljaču (samo 1. i 2. kategorija Korisnika).
14.3. kategorija Korisnika je dužna predavati problematični otpad (opasni
otpad) ovlaštenom sakupljaču uz propisanu prateću dokumentaciju.
15.Koristiti spremnike na zelenim otocima u skladu s njihovom namjenom.
16.Redovito i u roku plaćati javnu uslugu temeljem računa Davatelja usluge.
17.Pravovremeno obavijestiti Davatelja usluge o promjeni podataka navedenih
u Izjavi, a najkasnije 15 dana nakon nastale promjene.
18.Dostaviti dokaze o trajnom ne korištenju nekretnine svake godine za
prethodno razdoblje od godinu dana.
19.Korisnicima javnih usluga koji koriste zajedničke spremnike preporuča se
iste ograditi na način da se onemogući trećim osobama odlaganje u spremnike,(u
protivnom se korisnicima obračunava preuzeta količina miješanog komunalnog
otpada koja se nalazi u spremniku i neposredno uz spremnik).
20.Novi korisnici - u najdužem roku od mjesec dana od stjecanja prava nad
nekretninom ili početka korištenja nekretnine, obavijestiti Davatelja usluge o
početku korištena javne usluge.
(2)U slučaju Promjene vlasnika nekretnine, davanja u najam/zakup iste ili
promjene podataka navedenih u Izjavi potrebno je dostaviti jedan od sljedećih
dokumenata:
- Kupoprodajni ugovor
- Ugovor o darovanju
- Ugovor o najmu
- Ugovor o zakupu
-Neki drugi dokument iz kojeg je vidljiva promjena (npr. Rješenje o
nasljeđivanju).
(3) Dokumentacija iz stavka 2. ovog članka se može predati:
-Pisanim putem na adresu: Komunalac d.o.o., Supilova ulica 173, 51300
Delnice
-e- mailom: komunalac@komunalac.hr
-faxom na broj +385(0)51 812 034
-osobno u sjedištu Davatelja usluge (radnim danom od ponedjeljka do petka od
7-14 sati na adresi: Komunalac d.o.o., Supilova ulica 173, 51300 Delnice
Članak 20.
(1) Smatra se da vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela
nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine, trajno ne
koristi nekretninu ako nekretnina nije korištena 12 uzastopnih mjeseci ili
dulje i u tom slučaju isti nije obveznik korištenja javne usluge.
(2) Vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i
korisnik nekretnine je dužan Davatelju usluge dostaviti dokaz o nekorištenju
nekretnine (očitanje brojila struje, vode i sl.) i jedino u tom slučaju nije
obveznik plaćanja računa za javnu uslugu. Dokaz o ne korištenju isti je dužan
dostavljati svakih 12 mjeseci za prethodni period.
(3) U slučaju da vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela
nekretnine i korisnik nekretnine nije u mogućnosti dostaviti dokaz o
nekorištenju iste, dužan je plaćati javnu uslugu.
Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu
Članak 21.
Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja miješanog komunalnog otpada je
digitalna evidencija Davatelja usluge kojom se evidentiraju očitanja barkoda
ili RFID čipa koji se nalazi na spremniku Korisnika, bilo da se radi o
individualnom ili zajedničkom spremniku, kod preuzimanja istog na obračunskom
mjestu Korisnika.
Članak 22.
Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu sadrži podatke o:
-Korisniku usluge
-korištenju javne usluge za obračunsko mjesto
-korištenju mobilnog reciklažnog dvorišta
-korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada.
Standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje
otpada
Članak 23.
Davatelj usluge osigurava spremnike za prikupljanje komunalnog otpada i
predaje ih Korisniku na korištenje.
Članak 24.
(1) Komunalni otpad se prikuplja u standardnim tipiziranim spremnicima za
komunalni otpad (u daljnjem tekstu: spremnici).
(2) Spremnici za pojedine vrste otpada mogu biti u različitim bojama, u
istim bojama a različite boje poklopaca ili u istim bojama, a razlikuju se temeljem
natpisa o vrsti otpada koja se u njima odlaže.
(3) Komunalni otpad može se odlagati i u namjenske standardizirane vrećice
za prikupljanje otpada u slučaju, da Davatelj usluge vrećice primijeni u sklopu
organizacije sustava gospodarenja otpadom.
(4) Svi spremnici za prikupljanje otpada, osim vrećica, moraju imati na sebi
naziv otpada za koji su namijenjeni, oznaku Davatelja usluge i oznaku koja je u
Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena Korisniku i obračunskom
mjestu.
(5) Standardizirane vrećice za prikupljanje otpada moraju imati otisnuti
naziv otpada za koji su namijenjene i oznaku Davatelja usluge.
Članak 25.
(1)Za prikupljanje miješanog komunalnog otpada i reciklabilnog otpada
Davatelj usluge osigurava korisnicima spremnike sljedećih standardnih veličina:
1.spremnik volumena 60 litara
2.spremnik volumena 120 litara
3.spremnik volumena 240 litara
4.spremnik volumena 770 litara
5.spremnik volumena 1100 litara
6.vrećice volumena 60 litara za miješani komunalni otpad,
7.vrećice volumena 120 litara za reciklabilni otpad.
(2)Ovisno o količini otpada, Korisnici 3. kategorije za proizvodni
reciklabilni otpad mogu s Davateljem usluge ugovoriti uslugu prikupljanja
navedenog otpada, pod uvjetima koje odredi Davatelj usluge.
Članak 26.
(1)Na zelenim otocima prikuplja se otpadni papir i karton, ambalaža od
stakla i otpadna plastika.
(2)Davatelj usluge ukloniti će spremnike sa zelenih otoka kada Korisnicima
bude omogućena predaja reciklabilnog otpada na njihovom obračunskom mjestu/mjestu
primopredaje.
Članak 27.
Otpadni tekstil sakuplja se putem odgovarajućih spremnika koje će osigurati
Davatelj usluge.
Članak 28.
Davatelj usluge temeljem kategorije Korisnika, mjesta primopredaje
spremnika, i temeljem podataka iz Izjave Korisnika ugovara vrstu spremnika za
pojedine Korisnike.
Članak 29.
(1)Vrećice za odvojeno sakupljanje miješanog komunalnog otpada Korisnik
kupuje kod Davatelja usluge, a cijena istih odgovara cijeni odlaganja miješanog
komunalnog otpada na odlagalištu.
(2)Vrećice za odvojeno sakupljanje reciklabilnog otpada Korisnik preuzima
kod Davatelja usluge, bez naknade,u slučaju kada je davatelj usluge predvidio
vrećice za odvojeno sakupljanje reciklabilnog otpada.
Informiranje javnosti
Članak 30.
(1) Općina Mrkopalj i Davatelj usluge su dužni na svojoj mrežnoj stranici
objaviti i ažurno održavati popis koji sadrži sljedeće informacije:
-lokacije i radno vrijeme mobilnog reciklažnog dvorišta,
-lokacije zelenih otoka (dok su i zeleni otoci način za prikupljanje
komunalnog otpada),
-uputu o preuzimanju glomaznog (krupnog) otpada na zahtjev Korisnika,
-brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za preuzimanje
EE otpada,
-brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za preuzimanje
građevnog otpada koji sadrži azbest,
-brojeve telefona na koje korisnici javne usluge mogu nazvati za preuzimanje
otpadnih motornih vozila
-mjesta za preuzimanje uginulih životinja (kućnih ljubimaca) i animalnog
otpada
-uputu o kompostiranju za Korisnike koji individualno kompostiraju biootpad
(2) Davatelj usluge je osim informacija navedenih u stavku 1.ovog članka
dužan na svojim mrežnim stranicama objavljivati i:
-obavijest koja mora sadržavati plan odvoza s datumima, miješanog komunalnog
otpada i reciklabilnog komunalnog otpada.
-uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biorazgradivim
komunalnim otpadom i reciklabilnim komunalnim otpadom
-područja u kojima se spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada
izravno ustupaju Korisniku.
Članak 31.
Davatelj usluge je dužan gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim
otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanom
redu prvenstva gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja
odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom
koji ima drugačija svojstva.
Ambalažni otpad
Članak 32.
(1) Potrošač (kupac) ima pravo na naknadu u iznosu od 0,50 kn za svaku
jedinicu ambalaže za piće (PET bocu, staklenu bocu i Al-Fe limenku) koja je
ista u sustavu povratne naknade, a koju je vratio u trgovinu.
(2) Ambalaža koju potrošač vraća u trgovinu mora biti ispražnjena od
sadržaja, ne smije biti zgnječena ili uništena,
(3) Potrošač (kupac) nema pravo na naknadu iz stavka 1. ovog članka ako
ambalaža ne odgovara navedenim uvjetima i ako se ne radi o ambalaži obuhvaćenoj
povratnom naknadom.
(4) Prodavatelj (trgovina na malo) koji prodaje pića, a čiji prodajni
prostor je veći od 200 četvornih metara je dužnan:
1.tijekom cijelog radnog vremena preuzimati od potrošača ambalažu od pića,
2.jasno i vidljivo označiti mjesto preuzimanja ambalaže od pića te
informirati potrošača o načinu preuzimanja iste (ručno ili putem aparata za
preuzimanje ambalaže),
3.omogućiti prihvat ambalaže i isplatiti naknadu potrošaču za predanu
ambalažu.
(5)Prodavatelj (trgovina na malo) čiji je prodajni prostor manji od 200
četvornih metara nije dužan, ali može od potrošača preuzimati ambalažu od pića
samostalno unutar vlastitog prodajnog prostora ili u suradnji sa sakupljačem
izvan vlastitog prodajnog prostora.
(6)Prodavatelj koji obavlja trgovinu na veliko i koji u svojoj ponudi ima
pića je dužan omogućiti preuzimanje ambalaže od pića od svojih kupaca (kafića,
restorana, hotela i sl.).
Članak 33.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 1. i 2. su dužni ambalažu koja nije
opasni otpad odvajati od miješanog komunalnog otpada i od ostalih vrsta otpada
te ju ovisno o vrsti materijala (staklo, papir i karton, plastika,):
1.odlagati u odgovarajuću vrećicu ili individualni spremnik,
2.predati u mobilno reciklažno dvorište,
3.predati sakupljaču otpadne ambalaže za ambalažu obuhvaćenu povratnom
naknadom,
4.odložiti u odgovarajući spremnik na zelenim otocima.
Članak 34.
(1)Korisnici javnih usluga iz kategorije 3. su dužni ambalažu koja je
proizvodni otpad a koja nije opasni otpad odvajati od miješanog komunalnog
otpada i od ostalih vrsta otpada te ju prema vrsti materijala predati:
1.sakupljaču otpadne ambalaže,
2.prodavatelju proizvoda ukoliko se radi o povratnoj ambalaži.
(2)Korisnici javnih usluga iz kategorije 3. su dužni ambalažu koja nije
proizvodni otpad i nije opasni otpad odvajati od miješanog komunalnog otpada i
od ostalih vrsta otpada te ju prema vrsti materijala predati Davatelju usluge
ili odložiti u spremnike na zelenim otocima.
Članak 35.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 3. koji su ovlašteni sakupljači
ambalaže obuhvaćene povratnom naknadom, dužni su predati nadležnoj službi
Davatelja usluge do kraja veljače tekuće godine, za prethodnu godinu, Izvješće
o vrsti i količini preuzete ambalaže u prethodnoj godini.
Članak 36.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 1. i 2. su dužni otpadnu ambalažu koja
je opasni otpad (ambalaža od boja, lakova, razrjeđivača, sredstava za čišćenje,
sredstava za zaštitu bilja i sl.) odvajati od miješanog komunalnog otpada i od
ostalih vrsta otpada te ju odvojeno predati u:
1.mobilno reciklažno dvorište,
2.prodavatelju (u trgovinu na malo) proizvoda od kojih je nastala ova
otpadna ambalaža.
Članak 37.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 3. su dužni ambalažu koja je opasni
otpad predati ovlaštenom sakupljaču uz propisanu prateću dokumentaciju.
Članak 38.
(1)Prodavatelj koji prodaje proizvode u ambalaži od kojih nastaje otpadna
ambalaža koja je opasni otpad (KB 15 01 10*-ambalaža koja sadrži ostatke
opasnih tvari ili je onečišćena opasnim tvarima) je dužan preuzimati takvu
otpadnu ambalažu od fizičkih osoba.
(2)Prodavatelj je obvezan postaviti spremnik za sakupljanje otpadne ambalaže
koja je opasni otpad i na vidnom mjestu, na ulazu za potrošače u trgovinu,
informirati potrošače o njihovoj mogućnosti predaje i njegovoj dužnosti
preuzimanja otpadne ambalaže koja je opasni otpad u njegovom prodajnom prostoru
tijekom cijelog radnog vremena.
Otpadno staklo
Članak 39.
(1) Korisnici javne usluge iz kategorija 1. i 2. otpadno ambalažno staklo
mogu predavati na slijedeće načine:
1.u individualnim spremnicima/vrećicama za otpadno ambalažno staklo,
2.u spremnike za ambalažno staklo na zelenim otocima,
3.u mobilnom reciklažnom dvorištu
4.prodavatelju, ukoliko se radi o staklenoj ambalaži obuhvaćenoj povratnom
naknadom.
(2) U spremnike iz stavka 1. ovog članka ne smije se odlagati:
-prozorsko staklo, automobilsko staklo, kristalno i optičko staklo, armirano
staklo, laboratorijsko staklo, staklena vuna,
-žarulje i fluorescentne svjetiljke,
-porculanski i keramički predmeti.
-Ogledala
(3) Štedne žarulje i fluorescentne cijevi su EE otpad i način postupanja
opisan je u članku 43. ove Odluke.
(4) prozorsko staklo, automobilsko staklo, armirano staklo su glomazni otpad
i s njima je potrebno postupati kao i sa ostalim glomaznim otpadom.
(5) porculanski i keramički predmeti, čaše i sl. potrebno je odložiti u
spremnike za miješani komunalni otpad.
Članak 40.
Korisnici javne usluge iz kategorije 3. otpadno ambalažno staklo koje je
proizvodni otpad su dužni predavati ovlaštenim sakupljačima uz propisanu
prateću dokumentaciju, iznimno, Davatelju usluge ukoliko je takva usluga
ugovorena.
Problematični otpad
Članak 41.
Korisnik je dužan izdvojiti problematični otpad (opasni otpad) iz miješanog
komunalnog otpada.
Članak 42.
(1)Korisnik iz kategorije 1. i 2. dužan je predati problematični otpad na
jedan od slijedećih načina i to u:
-mobilno reciklažno dvorište,
-za otpadnu ambalažu onečišćenu opasnim tvarima (ambalaža od proizvoda za
zaštitu bilja, ambalaža boja, lakova i razrjeđivača i sl.) na način propisan u
članku 36. ove Odluke.
Članak 43.
Korisnici javnih usluga iz kategorija 1. i 2. dužni su predavati EE otpad na
slijedeće načine:
1.halogene žarulje, fluorescentne i ostale vrste štednih žarulja, te otpadne
EE uređaje i opremu prodavatelju koji u svom prodajnom programu ima EE opremu,
bez naknade i obveze kupnje,
2.EE opremu koju zbog kvara preuzima serviser, isti je dužan preuzeti i
zbrinuti od Korisnika besplatno, ukoliko se utvrdi da popravak nije moguć ili
komercijalno nije isplativ,
3.u mobilnom reciklažnom dvorištu,
4.ovlaštenom sakupljaču pozivom na besplatni broj koji je objavljen na web
stranici Davatelja usluge
Članak 44.
Korisnici iz kategorije 3. dužni su predavati EE otpad ovlaštenom sakupljaču
uz potrebnu prateću dokumentaciju.
Članak 45.
Odlaganje EE otpada na javnim površinama i pokraj kontejnera za ostale vrste
otpada je zabranjeno.
Krupni (glomazni) otpad
Članak 46.
Popis vrsta predmeta i tvari koje se smatraju krupnim (glomaznim) komunalnim
otpadom i koji se mogu, sukladno posebnom propisu koji uređuje Katalog otpada,
kategorizirati ključnim brojem 20 03 07 - glomazni otpad, propisan je Dodatkom
naputka o glomaznom otpadu (NN 79/15)
Članak 47.
(1)Davatelj javne usluge je dužan u okviru javne usluge jednom u
kalendarskoj godini preuzeti glomazni otpad (3m3) od korisnika
usluge na obračunskom mjestu korisnika usluge bez naknade.
(2)Davatelj javne usluge je dužan na zahtjev korisnika usluge osigurati
preuzimanje glomaznog otpada od korisnika usluge na obračunskom mjestu
korisnika usluge pri čemu je korisnik usluge dužan platiti cijenu prijevoza tog
otpada do reciklažnog dvorišta.
(3)Davatelj javne usluge je dužan preuzeti glomazni otpad od korisnika
usluge na obračunskom mjestu korisnika usluge uz prisutnost istoga u što krčem
roku koji zajednički određuju korisnik usluge i davatelj usluge.
Članak 48.
Odlaganje krupnog (glomaznog) otpada na javnim površinama, osim na dan
preuzimanja istoga od strane Davatelja usluge, uz dogovor sa Davateljem usluge,
je zabranjeno.
Otpadni tekstil i obuća
Članak 49.
(1)Korisnik iz kategorija 1. i 2. mogu predati otpadni tekstil i obuću na
sljedeće načine:
1.u mobilnom reciklažnom dvorištu,
2.prodavatelju čija je prodajna površina tekstila i/ili obuće veća od 400
metara kvadratnih koji je dužan osigurati preuzimanje od posjednika iz
kućanstva, bez naknade i bez obveze kupnje, za onu vrstu tekstila odnosno obuće
koja se predaje kao otpad, a koju on ima u svom asortimanu prodaje.
3.humanitarnim organizacijama
(2)Korisnik iz kategorije 3. otpadni tekstil dužni su predavati ovlaštenom
sakupljaču.
Biorazgradivi otpad namijenjen kompostiranju
Članak 50.
(1)Biorazgradivi komunalnim otpadom korisnici kategorije 1. i 2. mogu
samostalno kompostirati.
(2)Biorazgradivi komunalni otpad korisnici kategorije 3. kojima je
biorazgradivi otpad proizvodni otpad, su dužni predavati ovlaštenom sakupljaču
uz propisanu prateću dokumentaciju.
Članak 51.
Davatelj usluge može osigurati komposter za individualno kompostiranje
Korisnicima koji žele kompostirati biorazgradivi otpad u svojim
okućnicama/balkonima.
Članak 52.
Davatelj usluge cjenikom utvrđuje mehanizme kojima potiče samostalno
kompostiranje.
Članak 53.
(1)U slučaju samostalnog kompostiranja Korisnik je dužan kompostirati otpad
na način da ne ugrožava okoliš u skladu sa higijensko-sanitarnim uvjetima.
(2)Korisnik je dužan kompostirati isključivo zeleni otpad i bio otpad iz
vlastitog kućanstva.
(3)Kompostiranje iz prethodnog stavka se može vršiti isključivo u:
-komposterima,
-kompostnim hrpama koje ne smiju biti veće od 2 m3 ukoliko se
radi o individualnom stanovanju.
(4)Komposteri/ kompostne hrpe ne smiju širiti neugodan miris i moraju biti
smještene najmanje 2 m od granice susjedne parcele.
(5)Kompostiranje se može vršiti u komposterima od 60 litara maksimalno, u
slučaju kada kompostiranje vrši Korisnik iz više stambenog objekta.
(6)Kompostiranje se može odvijati isključivo pod kontroliranim uvjetima,
korištenjem enzima, kalifornijskih crva i/ili prirodnim putem bez dodataka.
(7)U slučaju neprimjerenog načina kompostiranja koje za posljedicu ima
neugodan miris, prisutnost glodavaca i sl. Davatelj usluge može zabraniti kompostiranje
Korisniku u suradnji s komunalnim redarstvom i naložiti plaćanje ugovorne
kazne.
Članak 54.
(1)Zeleni rezani otpad ( lišće, grane, trava i sl.) je zabranjeno odlagati u
kontejnere za miješani komunalni otpad.
(2)Korisnik može samostalno kompostirati zeleni rezani otpad na propisani
način.
Otpadni papir i karton
Članak 55.
(1)Sakupljanje otpadnog papira i kartona (novine, časopisi i manja kartonska
ambalaža) se obavlja najmanje jednom mjesečno za 1. i 2. kategoriju Korisnika.
(2)Sakupljanje otpadnog papira i kartona za 3. kategoriju Korisnika se
obavlja ukoliko je tako ugovoreno između Korisnika i Davatelja usluge, u
dinamici kako je ugovoreno.
Članak 56.
Korisnici iz kategorija 1. i 2. su dužni predavati otpadni papir na jedan od
slijedećih načina:
1.putem individualnih spremnika/vrećica na obračunskom mjestu Korisnika,
2.putem spremnika na zelenim otocima,
3.u mobilnom reciklažnom dvorištu.
Članak 57.
(1)Korisnici iz kategorije 3. su dužni predavati otpadni papir i karton na
jedan od sljedećih načina:
1.putem spremnika/vrećica dodijeljenih od strane Davatelja usluge ukoliko je
tako ugovoreno,
2.ovlaštenim sakupljačima/prijevoznicima otpadnog papira i kartona uz
propisanu prateću dokumentaciju.
(2) Korisnici javnih usluga koji obavljaju djelatnost, a imaju veće količine
otpadnog papira i kartona, mogu s Davateljem usluge ugovoriti dodjelu spremnika
i učestalost odvoza prema potrebama i mogućnostima Davatelja usluge.
Mobilno reciklažno dvorište
Članak 58.
U mobilnom reciklažnom dvorištu mogu se zaprimati sljedeće vrste otpada
prikazane u tablici 2.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Članak 59.
Davatelj usluge odrediti će vrste otpada iz tablice 2. koje će zaprimati u
mobilnom reciklažnom dvorištu sukladno potrebama Korisnika.
Članak 60.
Davatelj usluge cjenikom može odrediti pogodnosti za Korisnike koji koriste
mobilno reciklažno dvorište.
Članak 61.
(1)Davatelj usluge dužan je osigurati sakupljanje otpada navedenog u tablici
2., članaka 58.. ove Odluke, putem mobilnog reciklažnog dvorišta najmanje
jednom u svaka tri mjeseca u svakom naselju, a sukladno Planu razmještaja
mobilnog reciklažnog dvorišta koji Korisnik dobiva krajem tekuće godine za
iduću godinu.
Sakupljanje miješanog komunalnog otpada
Članak 62.
(1)Sav odloženi miješani komunalni otpad u kantama za miješani komunalni
otpad mora se nalaziti u kanti, a poklopac mora biti potpuno zatvoren.
(2)Otpad mora biti tako složen u posudu da prilikom pražnjenja sav
gravitacijski ispadne iz posude.
(3)Korisnici koji koriste vrećice Davatelja usluge za predaju miješanog
komunalnog otpada dužni su ih zatvoriti na način kako bi se spriječilo
rasipanje otpada iz vrećice.
(4)Korisnik je dužan koristiti spremnike/vrećice u skladu sa njihovom
namjenom.
Članak 63.
Predaja otpada putem individualnih ili zajedničkih spremnika te putem
vrećica se vrši prema rasporedu odvoza kojeg Davatelj usluge objavljuje na
svojim mrežnim stranicama.
Članak 64.
(1)Korisnici javne usluge koji koriste individualne spremnike, kojima
volumen miješanog komunalnog otpada premašuje volumen spremnika, moraju višak
otpada odlagati u vrećama Davatelja usluge volumena 60 litara, koje se
evidentiraju na temelju bar koda koji se nalazi na vrećici i naplaćuje kao
preuzeti spremnik ukoliko se predaje miješani komunalni otpad
(2)Ukoliko se pored ugovorenog spremnika za odlaganje miješanog komunalnog
otpada, ukazuje potreba za dodatnim vrećicama više od 2 puta uzastopno u dva
obračunska razdoblja, Korisniku se dodjeljuje prvi veći spremnik.
Članak 65.
Zabranjeno je odlagati reciklabilni otpad, tekući otpad, žar, lešine
životinja, baterije, akumulatore, auto gume, otpad iz klaonica, mesnica,
ribarnica, opasni otpad, građevinski otpad u spremnike za miješani komunalni
otpad.
Članak 66.
(1)Miješani komunalni otpad se prikuplja u spremnicima/vrećicama za miješani
komunalni otpad,
(2)Vrećice za miješani komunalni otpad volumena 60 litara mogu koristiti:
-korisnici usluga kategorije 2. jednokratno prilikom odlaska iz objekta koji
se koristi povremeno,
-korisnici kategorije 1. i 2. ukoliko u kratkom vremenskom razdoblju imaju
potrebu za predavanjem veće količine otpada od one predviđene spremnicima.
(3)Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog komunalnog
otpada su spremnici volumena 60 litara 120 litara i 770 litara.
Članak 67.
(1)Spremnici za komunalni otpad kod Korisnika moraju imati oznaku naziva
vrste otpada za koju je spremnik namijenjen, oznaku Davatelja usluge i oznaku
koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena Korisniku i
obračunskom mjestu (čip ili bar kod).
(2)Spremnici za komunalni otpad postavljeni na javnoj površini moraju imati
oznaku Davatelja usluge, naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen te
kratku uputu o otpadu koji se sakuplja putem tog spremnika.
VI. OBVEZNA MINIMALNA JAVNA USLUGA
Članak 68.
Obvezna minimalna javna usluga je dio javne usluge koju je potrebno
osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju
svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela »onečišćivač plaća«,
ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja
javne usluge.
Članak 69.
(1)Obvezna minimalna javna usluga obuhvaća troškove nabave i održavanja
opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada, troškove obrade
otpada, troškove mobilnog reciklažnog dvorišta, prijevoza i obrade glomaznog
otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge, troškove osoblja, planirane
troškove ulaganja u sustav i sve druge troškove osim direktnih troškova
zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada, a temeljem godišnjeg financijskog
izvješća o poslovanju Davatelja usluge i godišnjeg Plana ulaganja u sustav.
(2)Ulaganje u komunalni sustav za gospodarenje otpadom planira Davatelj
usluge i o tome donosi Odluku do kraja tekuće godine za iduću godinu.
VII. CIJENA JAVNE USLUGE
Članak 70.
(1)Cijena javne usluge se iskazuje kao zbroj troškova minimalne javne
usluge, troškova zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada, ugovorne kazne
(ukoliko je Korisnik postupio protivno ovoj Odluci) i naknade za građenje.
(2)Predstavničko tijelo Općine Mrkopalj može odlukom odrediti Korisniku
usluge obvezu plaćanja naknade za građenje u skladu s Programom gradnje
građevina za gospodarenje komunalnim otpadom, a koji je sastavni dio Programa
gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji se donosi sukladno
zakonu kojim se uređuje komunalno gospodarstvo. Naknada za građenje obračunava
se po litri predanog miješanog komunalnog otpada i prihod je Općine Mrkopalj.
(3)Troškovi zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada (trošak pretovarnih
stanica, trošak prijevoza od pretovarne stanice do odlagališta/centara za
gospodarenje otpadom i trošak obrade i zbrinjavanja) se iskazuju kao dio cijene
javne usluge za količinu (litre) predanog miješanog komunalnog otpada a
izraženi su u kunama (JCV).
(4)Troškovi zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada obračunavaju se
temeljem evidencije o količini predanog miješanog komunalnog otpada.
(5)Promjenom troškova navedenih u stavku 2. ovog članka, mijenja se i
jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog komunalnog otpada
(JCV)
Članak 71.
Općina Mrkopalj preuzima obvezu plaćanja javne usluge temeljem kriterija iz
Zakona o socijalnoj skrbi kojima se određuju korisnici socijalne skrbi koji
primaju zajamčenu minimalnu naknadu i temeljem dodatnih kriterija, ukoliko su
oni propisani od strane Općine Mrkopalj.
Suglasnost na cjenik
Članak 72.
(1)Načelnik Općine Mrkopalj (u daljnjem tekstu: Načelnik) daje suglasnost na
prijedlog cjenika, odnosno njegove izmjene i dopune.
(2)Načelnik je dužan očitovati se u roku od 15 dana od dana podnošenja
zahtjeva za izdavanje suglasnosti.
(3)Ukoliko se Načelnik ne očituje u roku od 15 dana na prijedlog cjenika,
smatra se da je suglasan sa prijedlogom cjenika.
Članak 73.
Davatelj usluge objavljuje suglasnost na cjenik/izmjene i dopune cjenika, u
Službenim novinama Općine Mrkopalj.
Članak 74.
Davatelj usluge je dužan obavijestiti Korisnika o cjeniku/ izmjenama i
dopunama cjenika 30 dana prije dana primjene cjenika.
Obračun cijene javne usluge
Članak 75.
(1)Cijena javne usluge - CJU
Jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog komunalnog
otpada izražena u kunama - JCV
Cijena minimalne javne usluge - CMJU
Ugovorna kazna - UK
Broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada - BP
Udio Korisnika - U
Naknada za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom razmjerno
predanom volumenu - NG
Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada izražena
u kunama- C
(2) Izračun se vrši na slijedeći način: C = JCV x BP x U
CJU = (JCV x BP x U) + CMJU + UK + (BP x U) x NG
skraćeno: CJU = C + CMJU + UK + NG
Članak 76.
(1)Kad više Korisnika zajednički koriste spremnik, bez obzira na kategoriju
Korisnika, zbroj udjela svih Korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili
prijedlogom Davatelja usluge, mora iznositi jedan.
(2)Kriterij za određivanje udjela Korisnika usluge u slučaju kada su
korisnici usluge kućanstva i koriste zajednički spremnik a nije postignut
sporazum o njihovim udjelima, je omjer broja fizičkih osoba u kućanstvu
Korisnika usluge i ukupnog broja fizičkih osoba na obračunskom mjestu.
(3)Ukoliko zajednički spremnik koriste korisnici javne usluge kućanstva i
pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici, a nije postignut sporazum o njihovim
udjelima, Davatelj usluge je dužan omogućiti Korisnicima pojedinačno korištenje
usluge.
Članak 77.
Kad više Korisnika koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu plaćanja
ugovorne kazne u slučaju kada se ne utvrdi odgovornost pojedinog Korisnika
snose svi Korisnici koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u
korištenju spremnika.
VIII.KORIŠTENJE JAVNE USLUGE U SLUČAJU NASTUPANJA POSEBNIH OKOLNOSTI
Članak 78.
(1)Davatelj usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u ispunjenju ili
za neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano neočekivanim i
nepredvidivim okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao što su radnje
građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar, poplava,
velike količine snijega koje onemogućavaju prometovanje vozila Daavatelja
usluge, poplave, eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili nacionalni
neredi i nemiri.
(2)U slučaju nastupa takvih kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja javne
usluge, Davatelj usluge će bez odgode obavijestiti Korisnike putem mrežnih
stranica/ sredstava javnog informiranja o njihovom nastupanju.
(3)Ispunjenje obveza Davatelja usluge iz Ugovora u slučaju iz stavka 1. ovog
članka će se odgoditi ili promijeniti za vrijeme njegovog trajanja.
IX.IZJAVA O NAČINU KORIŠTENJA JAVNE USLUGE ( u daljnjem tekstu: Izjava)
Članak 79.
(1)Korisnik je dužan dostaviti Davatelju usluge Izjavu o načinu korištenja
javne usluge.
(2)Izjava iz stavka 1. ovoga članka daje se na obrascu koji sadrži sljedeće:
1.obračunsko mjesto,
2.podatke o Korisniku usluge (ime i prezime ili naziv pravne osobe ili
fizičke osobe - obrtnika te OIB i adresu),
3.mjesto primopredaje,
4.udio u korištenju spremnika,
5.vrstu, zapremninu i količinu spremnika sukladno ovoj Odluci,
6.broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada u obračunskom
razdoblju,
7.očitovanje o kompostiranju biootpada,
8.očitovanje o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu ili o trajnom
nekorištenju nekretnine,
9.obavijest Davatelja usluge o uvjetima kad se Ugovor o načinu korištenja
javne usluge smatra sklopljenim (u daljnjem tekstu: Ugovor),
10.izjavu Korisnika kojom potvrđuje da je upoznat s Ugovorom,
11.izjavu Korisnika da izričito pristaje na ispunjenje ugovora te potvrđuje
da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora
ako usluga bude u potpunosti ispunjena,
12.izvadak iz cjenika javne usluge.
(3)Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave u dva
stupca od kojih je prvi prijedlog Davatelja usluge, a drugi očitovanje
Korisnika.
(4)Korisnik je dužan vratiti Davatelju usluge dva primjerka Izjave iz stavka
1. ovoga članka s potpisom Korisnika u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana
zaprimanja.
(5)Davatelj usluge je dužan po zaprimanju Izjave sukladno stavku 4. ovoga
članka, Korisniku vratiti jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 8 dana od
zaprimanja.
(6)Davatelj usluge je dužan primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo
Korisnik (stupac: očitovanje Korisnika) kada je taj podatak u skladu sa
Zakonom, Uredbom i ovom Odlukom.
(7)Iznimno od stavka 6. ovoga članka Davatelj usluge primjenjuje podatak iz
Izjave koji je naveo Davatelj usluge (stupac: prijedlog Davatelja usluge) u
sljedećem slučaju:
1.kad se Korisnik ne očituje o podacima iz stavka 2. ovoga članka u roku iz
stavka 4. ovoga članka
2.Kad više Korisnika koristi zajednički spremnik, a među korisnicima usluge
nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika na način da
zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio korisnika usluge u korištenju
zajedničkog spremnika koji je odredio Davatelj usluge.
(8)Davatelj usluge može omogućiti davanje Izjave iz stavka 1. ovoga članka
elektroničkim putem kad je takav način prihvatljiv korisniku usluge.
(9)Korisnik usluge dužan je obavijestiti Davatelja usluge o svakoj promjeni
podataka iz Izjave u roku od 15 dana od dana kad je nastupila promjena, kao i o
svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana prije
dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.
X. PRIGOVOR KORISNIKA (REKLAMACIJA)
Članak 80.
(1)Davatelj usluge je dužan omogućiti Korisniku podnošenje pisanog prigovora
sukladno Zakonu o općem upravnom postupku, na jedan od sljedećih načina:
-Pisanim putem na adresu: Komunalac d.o.o., Supilova ulica 173, 51300
Delnice
-e- mailom: komunalac@komunalac.hr
-faxom na broj +385(0)51 812 034
-osobno u sjedištu Davatelja usluge (radnim danom od ponedjeljka do petka od
7-14 sati na adresi: Komunalac d.o.o., Supilova ulica 173, 51300 Delnice
(2)Davatelj usluge je dužan pisanim putem potvrditi primitak prigovora
(reklamacije).
(3)Davatelj usluge je dužan u poslovnim prostorijama vidljivo istaknuti
obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora.
(4)Osim obveze iz stavaka 1, 2. i 3. ovoga članka, Davatelj usluge je dužan
na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja
pisanog prigovora.
(5)Davatelj usluge je dužan u pisanom obliku odgovoriti na prigovore u roku
od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.
(6)O prigovorima Korisnika odlučuje povjerenstvo koje osniva Davatelj
usluge, a u kojem se nalaze predstavnici Davatelja usluge i udruge potrošača.
XI.OBAVIJEST O PRIKUPLJANJU MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I RECIKLABILNOG
KOMUNALNOG OTPADA
Članak 81.
(1)Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada i reciklabilnog
komunalnog otpada (u daljnjem tekstu:
obavijest) mora sadržavati:
-plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog komunalnog
otpada i reciklabilnog komunalnog otpada
-lokaciju, datum i radno vrijeme mobilnog reciklažnog dvorišta
-način preuzimanja glomaznog otpada u okviru javne usluge
-lokacije spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada na javnoj
površini
-uputu o kompostiranju
-uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biorazgradivim
komunalnim otpadom i reciklabilnim komunalnim otpadom
-kontakt podatke i način podnošenja zahtjeva za preuzimanje komunalnog
otpada na zahtjev Korisnika
-uputu o preuzimanju komunalnog otpada na zahtjev Korisnika.
(2)Davatelj usluge dužan je Korisnika do kraja prosinca tekuće kalendarske
godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest u pisanom obliku ili
putem mrežne stranice kad je to Korisniku prihvatljivo.
XII.OPĆI UVJETI UGOVORA O NAČINU KORIŠTENJA JAVNE USLUGE
Članak 82.
Opći uvjeti ugovora o načinu korištenja javne usluge su sadržani u Prilogu
1. ove Odluke.
XIII. UGOVORNA KAZNA
Članak 83.
(1)Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je Korisnik dužan
platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
(2)Iznos ugovorne kazne mora biti razmjeran troškovima uklanjanja posljedica
takvog postupanja.
(3)Smatra se da je Korisnik postupio protivno Ugovoru:
-ako ne vrši predaju otpada Davatelju usluge, a na temelju podataka očitanja
mjernih uređaja za potrošnju električne energije, plina, pitke vode ili na
drugi način se utvrdi da koristi nekretninu,
-ako nakon obavijesti Davatelja usluge ne ugovori spremnik veće zapremnine,
a prema evidenciji o preuzetoj količini otpada proizlazi da za dva uzastopna
obračunska razdoblja odlaže miješani komunalni otpad u količini koja premašuje
volumen spremnika dodijeljenog sukladno Ugovoru,
-ako odlaže miješani komunalni otpad izvan spremnika za miješani komunalni
otpad,
-ako odlaže problematični otpad u spremnike za miješani komunalni otpad ili
druge spremnike namijenjene reciklabilnom otpadu,
-ako se poklopac spremnika ne može u potpunosti zatvoriti,
-ako se uz spremnik nalazi rasuti otpad, otpad odložen u vrećice koje nisu
od Davatelja usluge ili su odložene druge vrste otpada bez prethodne najave
Davatelju usluge (EE otpad, glomazni otpad),
-ako u vrećicama/spremnicama za koristan otpad nije razvrstan otpad po
vrstama kako je predviđeno ovom Odlukom,
-ako Korisnik u vreće za reciklabilni otpad odlaže miješani komunalni otpad,
-ako kompostira otpad na neprimjeren način, odnosno ako ne kompostira otpad
na način kako je određeno u članku 53. ove Odluke,
-ako odloži glomazni otpad na javnu površinu bez prethodnog dogovora s
Davateljem usluge.
(4)Ako se poklopac spremnika koji je dodijeljen Korisniku ne može zatvoriti
Davatelj usluge će naplatiti Korisniku dodatni volumen koji prelazi volumen
spremnika.
(5)Korisnik koji u godini dana nije niti jednom postavio spremnik za
pražnjenje što se dokazuje izvodom iz elektroničke evidencije pražnjenja
spremnika, a u istom roku nije kupio ili tražio vrećice za miješani komunalni
otpad dužan je Davatelju usluge, na njegovo traženje, dostaviti dokaze da nije
koristio nekretninu.
(6)Ako Korisnik ne predoči Davatelju usluge dokaze da nije koristio
nekretninu, Davatelj usluge će Korisniku naplatiti ugovornu kaznu u iznosu koji
odgovara cijeni pražnjenja minimalno jednom u dva tjedna za miješani komunalni
otpad za volumen spremnika koji je utvrđen Ugovorom.
(7)Ukoliko preuzimatelj ne dostavi podatke o prikupljenoj ambalaži sa
povratnom naknadom i papira i kartona nadležnoj službi Općine Mrkopalj.
Članak 84.
Kad više Korisnika koristi zajednički spremnik, a ne utvrdi se odgovornosti
pojedinog Korisnika za postupanja protivno Ugovoru, svi korisnici javne usluge
koji koriste zajednički spremnik su dužni platiti ugovornu kaznu razmjerno
svojim udjelima u zajedničkom korištenju spremnika.
Članak 85.
(1)Djelatnici komunalne tvrtke/komunalni redari, na terenu utvrđuju je li
određeni Korisnik postupio protivno Ugovoru, odnosno je li Korisnik dužnik
plaćanja ugovorne kazne.
(2)Dokaz da je Korisnik postupio protivno Ugovoru je fotografski zapis/video
snimak spremnika/vrećice ili otpada rasutog ili neprimjereno odloženog na
obračunskom mjestu, odnosno u slučaju povrede ili neizvršenja ugovornih obveza
iz članka 121. stavka 3., podstavka 1., 2., evidencija Davatelja usluge. Na
fotografskom zapisu/videu obračunsko mjesto Korisnika javne usluge mora biti
jasno uočljivo.
(3)Ukoliko se Korisnik zatekne u odlaganju otpada na način protivan Ugovoru,
komunalni redar ili djelatnik Davatelja usluge dužan ga je fotografirati što
čini prihvatljivi dokazni materijal za daljnje postupanje komunalnog redara
(utvrđivanje identiteta i daljnje postupanje po Odluci o komunalnom redu Općine
Mrkopalj).
(4)Raspon visine ugovorne kazne određen je Tablicom 3.
*tablica
se nalazi na kraju dokumenta*
(5) Visina cijene ugovorne kazne mora
biti razmjerna troškovima uklanjanja posljedica postupanja protivno Ugovoru, a
uračunava cijenu obrade i zbrinjavanja određenog volumena otpada (kn/l),
vrijeme rada radnika - satnica (kn/ h) i udaljenost do lokacije obračunskog
mjesta na kojoj je Korisnik postupio protivno Ugovoru (potrošnja goriva (l
goriva), cijena goriva (kn/l) i udaljenost (km)).
XIV. NADZOR
Članak 86.
Djelatnici Davatelja usluge obavljaju nadzor provedbe Ugovora s Korisnikom u
pogledu izvršavanja obveza Korisnika usluge, a komunalni redar nad provedbom
ove Odluke ako zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.
XV PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 87.
Cjenik usluga koji je u primjeni na dan stupanja na snagu ove Odluke,
primjenjivat će se do donošenja cjenika sukladno odredbama Zakona, Uredbe i ove
Odluke.
Članak 88.
Davatelj usluge je dužan ispuniti tehničko-tehnološke uvjete naplate odvoza
otpada po volumenu na cijelom području Općine Mrkopalj najkasnije do
01.11.2018. godine.
Članak 89.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o načinu
pružanja javnih usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog otpada Klasa 021-05/16-01/01 ur.broj 2112-06-16-14 od 31.svibnja
2016.godine.
Članak 90.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenim novinama
Primorsko-goranske županije.
Klasa:021-05/18-01/01
Urbroj:2112-05-01-18-5
Mrkopalj, 05. ožujka 2018.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MRKOPALJ
Predsjednik
Zvonko Matković, v.r.