7.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2018. godini (»Narodne novine« broj 7/18), točke V.
Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih
domova u 2018. godini (»Narodne novine« broj 7/18), članka 28. točke 23.
Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 23/09, 9/13 i 25/13
- pročišćeni tekst) i članka 84. Poslovnika Županijske skupštine
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/09, 16/13 i 25/13 -
pročišćeni tekst), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 9.
sjednici održanoj 22. veljače 2018. godine donijela je
O D L U K U
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog financijskog
standarda za decentralizirane funkcije osnovnog i srednjeg školstva u 2018.
godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog
financijskog standarda za decentralizirane funkcije osnovnog i srednjeg
školstva u 2018. godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju se kriteriji,
mjerila i načini financiranja rashoda u okvirima bilanciranih sredstava po
namjenama utvrđenim u Odluci Vlade RH o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnih, srednjih škola i učeničkih domova u 2018. godini.
II.
OBVEZE USTANOVA ŠKOLSTVA PREMA
ODLUCI O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE ZA 2018. GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije za 2018. godinu
(»Službene novine« broj 34/17 - u daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju
Proračuna) u postupku planiranja i izvršavanja Proračuna utvrđene su obveze
ustanova školstva kojima je Županija osnivač, a koje su uvrštene u Registar
korisnika Proračuna Primorsko-goranske županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana je obveza proračunskih
korisnika da do 15. siječnja 2018. godine dostave Upravnom tijelu nadležnom za
obrazovanje svoje financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2018. godinu. Financijski planovi se razrađuju po
tromjesečjima, vodeći računa o dospijeću planiranih obveza.
Ustanovama školstva koje pravovremeno ne dostave financijske planove
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se odobriti korištenje
proračunskih sredstava.
Člankom 32. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je i obveza škola da
dostavi godišnji izvještaj o poslovanju, najkasnije 30 dana od isteka roka
utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu
(»Narodne novine«, broj 3/15, 93/15, 135/15, 2/17 i 28/17).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
III.
Temeljem Odluka Vlade RH u Proračunu Primorsko- goranske županije za 2018.
godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije nužne za realizaciju
nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog i srednjoškolskog
obrazovanja, te za financiranje smještaja i prehrane učenika srednjih škola u
učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda
ustanova školstva u okvirima ukupnih bilanciranih sredstava po sljedećim
namjenama i to:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju se školama sukladno Računskom
planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji obuhvaćaju:
.skupinu 32 - Materijalni rashodi,
.skupinu 34 - Financijski rashodi.
Ukupna sredstva kojima raspolaže svaka osnovna i srednja škola za
materijalne i financijske rashode je zbroj sredstava koji se ostvaruje prema
kriterijima i mjerilima za:
1.1. Opseg djelatnosti
1.2. Stvarne troškove
1.3.Specifične programe koji se izvode u sklopu redovnog nastavnog plana i
programa rada škole
1.1.Kriteriji i mjerila za izračun sredstava prema opsegu djelatnosti
Sredstva prema opsegu djelatnosti priznaju se osnovnim i srednjim školama
prema podacima o visini rashoda realiziranih tijekom 2017. godine, sukladno
smjernicama i uputama za planiranje.
Ukupno raspoloživ iznos sredstava utvrđen prema ovom kriteriju osnovne i
srednje škole dužne su rasporediti na materijalne rashode unutar skupine 32 i
financijske rashode unutar skupine 34. (Ova sredstva ne raspoređuju se za
materijalne rashode za energente, usluge prijevoza učenika u školu, zakupnine,
premije osiguranja, komunalnu naknadu, vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća,
naknade za prijevoz zaposlenika srednjih škola, nastavni materijal za praktičnu
nastavu srednjih strukovnih škola).
Prilikom raspodjele ukupno utvrđenih sredstava prema opsegu djelatnosti,
škole su obvezne planirati sljedeće namjene:
.obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine prema
Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o
učenicima,
.liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora za
službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora prema
Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
.usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i opreme,
servisiranja opreme u kotlovnici škole, usluge servisiranje vatrogasnih
aparata, te usluge mjerenja emisija plinova,
.računalne usluge za održavanje programa Županijske riznice i drugih
programa neophodnih za rad škole.
Preostala raspoloživa sredstva škole raspoređuju prema vlastitim potrebama
po namjenama unutar materijalnih i financijskih rashoda skupina 32 i 34
ekonomske klasifikacije.
Navedeni kriterij ne odnosi se na učeničke domove.
1. 2.Kriteriji i mjerila za izračun sredstava za stvarne
troškove
Prema kriterijima i mjerilima za stvarne troškove, škole raspolažu
sredstvima za materijalne rashode iz skupine 32 ekonomske klasifikacije. Ovi
rashodi ne priznaju se osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za energente za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole priznaju se
školama do iznosa prosječne godišnje potrošnje, na bazi izračuna za posljednje
tri godine. Škole su obvezne planirati navedene rashode na način da planirane
godišnje količine pomnože s trenutno važećom cijenom pojedinog energenta, uzimajući
u obzir i indekse kretanja cijena. U slučaju odstupanja stvarno potrebnih
količina od planiranih moguće je uz suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje izvršiti prenamjenu dijela planiranih sredstava.
Rashodi za zakupnine prostora i opreme, nužne za izvršenje nastavnog plana i
programa, priznaju se školama prema utvrđenim ugovornim obvezama škole, a uz
uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje na
ugovor prije njegovog zaključivanja.
Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se školama
temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola provodi
Županija, a izuzete iz javne nabave su škole koje imaju sklopljene višegodišnje
police s osiguravajućim kućama, te se njima priznaju troškovi polica u visini
prethodno ugovorenih iznosa.
Rashodi za komunalnu naknadu, vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća priznaju
se školama temeljem rješenja ili računa izdanih od nadležnih tijela. Ovi
rashodi iznimno se priznaju i osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za usluge održavanja i čišćenja objekata potrebnih za realizaciju
redovitog nastavnog plana i programa rada škole za koje škola nema osigurane
kadrove, priznaju se prema ugovorenim obvezama, a uz uvjet da je pribavljena
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje na ugovor prije njegovog
zaključivanja.
Učenički domovi stvarne rashode vezane za smještaj i prehranu učenika (od I.
do V. razreda srednjih škola) planiraju po prirodnoj vrsti troška.
Navedeni rashodi priznaju se učeničkim domovima u iznosu od 6.300,00 kuna po
učeniku godišnje, a razliku domovi financiraju iz participacije roditelja.
Naknade za smještaj i prehranu učenika u 2018. godini financiraju se učeničkim
domovima u razdoblju od 01. siječnja do 30. lipnja i od 01. rujna do 31. prosinca
tekuće godine.
Pored navedenog priznaju se i sljedeći stvarni rashodi:
Osnovnim školama
.Rashodi za usluge prijevoza učenika osnovnih škola sukladno obvezi iz
članka 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi priznaju
se osnovnim školama do stvarnog iznosa za:
-obveze iz zaključenih ugovora Županije ili škole s odabranim prijevoznikom
(škole su obvezne planirati u svojim planovima iznose temeljem ugovorenih
cijena, te uzeti u obzir promjenu broja učenika tokom godine),
-za usluge prijevoza učenika vozilom u vlasništvu škole, uključujući izdatke
za redovito servisiranje vozila, registraciju, nabavu auto guma i motornog
goriva,
-za usluge prijevoza kojeg obavljaju roditelji učenika zbog nemogućnosti
korištenja javnog prijevoza, za koji se priznaje iznos do visine 10% važeće
cijene goriva po prijeđenom kilometru.
Srednjim školama
.Rashodi za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i s posla, na
način kako je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za službenike i
namještenike u javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za zaposlenike u
srednjoškolskim ustanovama.
.Rashodi za nastavni materijal za izvođenje praktične nastave i vježbi u
sklopu teorijske nastave u školskim radionicama, kabinetima i laboratorijima
strukovnih škola.
Učeničkim domovima
.Rashodi za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i s posla, na
način kako je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za službenike i
namještenike u javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za zaposlenike u
srednjoškolskim ustanovama.
.Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o
učenicima u srednjim školama i učeničkim domovima.
.Rashodi za liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora
za službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora
prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
.Rashode za usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i opreme,
servisiranje opreme u kotlovnici doma, servisiranje vatrogasnih aparata, te
usluge mjerenja emisija plinova.
.Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se učeničkim
domovima temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola i
učeničkih domova provodi Županija, a izuzeti iz javne nabave su učenički domovi
koji imaju sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima
priznaju troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
1.3.Kriteriji i mjerila za specifične programe koji se izvode u sklopu
redovnog nastavnog plana i programa rada škole
Pojedine škole u sklopu nastavnog plana i programa rada škole provode
specifične programe za koje je potrebno osigurati dodatna sredstva za
materijalne rashode.
Dodatna sredstva za materijalne rashode priznaju se školama za sljedeće
namjene:
Osnovne škole
.za obrazovanje učenika romskog podrijetla, priznaju se povećani troškovi
nastavnog materijala i higijenskih potrepština, do iznosa utvrđenog
financijskim planom škole,
.Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Delnicama za održavanje bazena
priznaju se povećani troškovi utroška vode, usluge kontrole ispravnosti vode,
čišćenja i održavanja bazena, do iznosa utvrđenog financijskim planom škole.
Srednje škole
.certifikacije sustava upravljanja kvalitetom (redovno obrazovanje pomoraca
prema STCW konvenciji) sukladno utvrđenim ugovornim obvezama, uz uvjet da je
pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje na ugovor prije
njegovog zaključivanja,
.za dokovanje školskog broda, sukladno utvrđenim ugovornim obvezama uz uvjet
da je pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje prije
zaključivanja ugovora,
.za izvođenje praktične nastave učenika u školama koje izvode obrazovni
program za zanimanje u pomorstvu u visini stvarnog troška, a prema nastavnom
planu i programu rada škole, na koji suglasnost daje Ministarstvo. Izvođenje
praktične nastave učenika obavlja se na školskom brodu »Kraljica mora«, u
vlasništvu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Ustanove školstva dužne su, I. izmjenama i dopunama Proračuna
Primorsko-goranske županije za 2018. godinu, uskladiti svoje financijske
planove za 2018. godinu s iznosima utvrđenim u Financijskim planovima za
materijalne i financijske rashode, iskazanim u tabelarnom prikazu Tablica 1a-OŠ
i 1b-SŠ i učenički domovi koji su sastavni dio ove Odluke.
V.
STVARNI TROŠKOVI KOJI SE REALIZIRAJU PO
POSEBNIM ZAHTJEVIMA
Škole po posebnom zahtjevu mogu koristiti sredstva za rashode koje ne mogu
unaprijed planirati. Ova sredstva odobravaju se u trenutku nastanka potrebe.
Zahtjev za korištenje tih sredstava škole su dužne dostaviti Upravnom odjelu za
odgoj i obrazovanje. To su:
Rashodi za hitne intervencije tekućeg održavanja, odnosno popravke kvarova
koji se ne mogu unaprijed planirati, a nužni su za redovito funkcioniranje
škole:
.za popravak manjih kvarova priznaju se izdaci do iznosa od 5.000,00 kn (bez
PDV-a). Izvršitelj je škola, uz obvezu dostavljanja obavijesti (s obrazloženjem)
o nastalom događaju i Zapisnika o nastaloj šteti, Upravnom odjelu za odgoj i
obrazovanje,
.za otklanjanje nedostataka utvrđenih inspekcijskim rješenjem ili zapisnikom
ovlaštene tvrtke, priznaju se izdaci do iznosa od 20.000,00 kn (bez PDV-a). Izvršitelj
je škola, a prije početka radova dužna je pribaviti pisanu suglasnost Upravnog
odjela za odgoj i obrazovanje, uz prethodno dostavljanje preslike dokumentacije
(inspekcijsko rješenje i slično), te troškovnika planiranih radova,
.za popravak vozila i opreme u vlasništvu škole, izvršitelj je škola, a
prije početka radova dužna je tražiti (s obrazloženjem) i pribaviti pisanu
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Rashodi za pravnu pomoć u vođenju sudskih postupaka u kojima je škola
stranka u postupku (osim postupaka proizašlih iz radnih odnosa). Škola je
obvezna o poduzetim aktivnostima obavijestiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje u roku od 15 dana od dana pokretanja postupka. Zahtjev za
refundacijom sredstava škole su dužne dostaviti odmah po primitku, s priloženim
računima i/ili drugom dokumentacijom.
Rashodi za izradu projektno tehničke dokumentacije i procjene vrijednosti od
strane ovlaštenih osoba, neophodni za otklanjanje nedostataka po zahtjevu škole
i/ili nadležnih inspekcijskih službi, uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela
za odgoj i obrazovanje.
Ove rashode škole ne uključuju u financijske planove.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Škole su obvezne u svrhu planiranja i izvršavanja svojih Financijskih planova,
kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili doznaku sredstava, koristiti računalni
program »Riznica PGŽ«.
Materijalni i financijski rashodi do visine utvrđene Financijskim planom
plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom direktno dobavljačima ili iznimno
na žiro račun (kroz knjigu K09) i to na temelju zahtjeva škole za
plaćanje/transfer putem »Riznice PGŽ«.
Računi za plaćanje škole unutar knjige K-12 unose se u Program svakodnevno,
ali zahtjeve za plaćanje formiraju i dostavljaju samo dva puta mjesečno, vodeći
pritom računa o datumu dospjeća računa.
Elementi računa koji se unose u program »Riznica PGŽ« moraju biti
vjerodostojni i moraju odgovarati elementima originalnog dokumenta na temelju
kojeg se unose.
Ravnatelj škole svojim potpisom na Zahtjevu za plaćanje jamči da je odobrio
plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti do 12. u mjesecu, a drugi
Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Izuzetak su samo računi za plaćanje električne energije i odvoza smeća
ukoliko su isti dostavljeni školama s prekratkim rokom dospijeća, te se isti
mogu posebnim Zahtjevom dostaviti i izvan navedenih termina dostave.
Zahtjeve za plaćanje (ovjerene i pečatirane) škole dostavljaju Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel odobrava plaćanje samo ispravno
ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim pozicijama proračuna, vrstom troška
i opisom troška koji obvezno mora odgovarati kontu).
Uz zahtjev za plaćanje, škole su obvezne dostaviti samo preslike računa za
troškove lož ulja/plina/peleta.
Za sve ostale materijalne i financijske rashode škole su dužne dostaviti
dokumentaciju tek po posebnom zahtjevu Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Škole koje razgraničavaju pojedine troškove s nekom drugom ustanovom/školom
(temeljem potpisanih sporazuma o razgraničenju troškova), unose u Zahtjev za
plaćanje isključivo svoj dio troškova.
VII.
2.RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I
USLUGE TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG
ODRŽAVANJA
Škole i učenički domovi dužni su tijekom rujna tekuće godine za narednu
godinu, prijaviti potrebe za investicijskim održavanjem objekata i opreme koji
su u funkciji nastave/smještaja učenika (učenički domovi), s procjenom
vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje koji temeljem
dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana rashoda za materijal, dijelove i
usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola, srednjih škola i
učeničkih domova (u daljnjem tekstu: Planovi rashoda investicijskog
održavanja).
Uvrštenje školske ustanove u Plan rashoda investicijskog održavanja ovisi o
stanju objekata i opreme, o utvrđenim prioritetima uvažavajući zadovoljenje
potreba nastavnog procesa.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju investicijskog održavanja
zgrada u 2018. godini kako slijedi:
-otklanjanje nedostataka po inspekcijskim rješenjima,
-održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
-održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
-održavanje krovova,
-održavanje elektroinstalacija,
-održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
-održavanje unutrašnjih uređenja,
-ostali zahvati.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u suradnji s Upravnim odjelom za
proračun, financije i nabavu provodi javnu odnosno jednostavnu nabavu radova
investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za
2018. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u Planu rashoda investicijskog
održavanja.
Prije početka postupka nabave radova, školi se dostavlja na znanje preslika
troškovnika planiranih radova. U postupak nabave uključen je predstavnik škole
i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova investicijskog održavanja
objekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Po završetku radova, u postupku primopredaje učestvuje i ovlašteni
predstavnik škole.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje unosi dokumentaciju o izvršenim
radovima u program RIZNICA PGŽ. Ukoliko računi/situacije glase na Županiju ove
rashode ustanove školstva ne evidentiraju u svojim knjigovodstvenim
evidencijama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba izvođenja žurnih, nepredviđenih
radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo sigurnost učenika i nastavni proces,
škole takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz »sredstava rezervi« utvrđenih
Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje ulaze i sredstva nastala kao
razlika između planirane i ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune Planova
investicijskog održavanja.
Planovi rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova za 2018. godinu
sastavni su dio ove Odluke i nalaze se u tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica
2a - OŠ, 2b - SŠ i 2c - UD).
VIII.
3.RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNIH ULAGANJA NA
NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
Planom rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja
na nefinancijskoj imovini za 2018. godinu (u daljnjem tekstu: Plan rashoda za
kapitalne projekte), planirani su kapitalni projekti osnovnog i srednjeg
školstva koji će se realizirati tijekom 2018. godine.
3.1.Dugotrajna imovina - opremanje škola
Škole su dužne tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu prijaviti
potrebe za opremanjem, uredskom opremom i školskim namještajem, komunikacijskom
opremom, sportskom i glazbenom opremom, opremom za održavanje i zaštitu, te za
posebne namjene, s procjenom njezine vrijednosti.
Raspored opreme po školama utvrđuje se do iznosa iz Plana rashoda za
kapitalne projekte, a iskazuje se Operativnim planovima opremanja osnovnih i
srednjih škola za 2018. godinu (Nastavno: Operativni plan opremanja).
Nabavu istovrsne opreme, provodi Primorsko-goranska županija objedinjenim
postupcima nabave, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za 2018.
godinu.
Po isporuci opreme, škole su dužne istu evidentirati u svojim poslovnim
knjigama temeljem dokumenata o primitku opreme.
3.2.Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini - kapitalni projekti
Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini odnose se na kapitalne projekte
koji obuhvaćaju dugotrajna ulaganja u izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i
opremanje škola.
Sredstva za kapitalne projekte raspoređuju se za:
.prethodno preuzete obveze iz zaključenih ugovora i sporazuma s drugim
subjektima,
.nova ulaganja u pripremljene projekte izgradnje novih ili rekonstrukcije
postojećih objekata,
.pripremu projektne dokumentacije za buduća ulaganja.
Aktivnosti oko pripreme kapitalnih projekata provodi Upravni odjel za odgoj
i obrazovanje.
Za kapitalne projekte kojima je nositelj realizacije Županija, postupak
nabave provodi Primorsko-goranska županija, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske
županije za 2018. godinu. U postupak nabave uključen je i predstavnik škole -
korisnika.
Sve aktivnosti vezane uz izvođenje radova provodi Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Utvrđivanje prava vlasništva za svaki novoizgrađeni ili dograđeni objekt
predmet je posebnih odluka.
Ukoliko se u financiranju kapitalnih projekata, osim sredstava osiguranih u
Županijskom proračunu osiguravaju i sredstva iz proračuna jedinice lokalne
samouprave, odnosno Državnog proračuna RH, međusobni odnosi uređuju se posebnim
sporazumima, koji uz ostalo sadrže i odredbu o utvrđivanju prava vlasništva nad
kapitalnim projektom.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune Planova kapitalnih
ulaganja.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini za osnovno i srednje školstvo za 2018. godinu nalazi se
u tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica 3a), čiji sastavni dio su i Operativni
planovi opremanja osnovnih i srednjih škola za 2018. godinu koji se nalaze u
tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica 3b-OŠ i Tablica 3c-SŠ).
IX.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno koristi više škola, ili
se njima koriste škola i neka druga ustanova (subjekt), korisnici su obvezni
zaključiti međusobni sporazum kojim se razgraničavaju troškovi prema
kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti Upravnom odjelu
za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da škole, odnosno škola i druga ustanova (subjekt) ne mogu postići
dogovor o razgraničenju, dužne su u dogovore uključiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška, kriteriji za razgraničavanje (udio u
korištenju sredstava rada i prostora), način i rok plaćanja.
Škola plaća isključivo svoj dio troškova, dok ostali dio troškova podmiruje
ustanova (subjekt) s kojom škola zajednički koristi prostor ili sredstva rada,
i to izravno dobavljačima ili na žiro-račun škole.
X.
Ravnatelj škole odgovoran je za točnost, pravodobnost i istinitost podataka,
kao i za namjensko trošenje sredstava.
XI.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, sukladno Uredbi Vlade RH, može unutar
ukupnih bilančnih prava, a u skladu s objektivnim potrebama, predložiti
preraspodjelu sredstava po korisnicima i namjenama, o čemu je dužan prethodno
izvijestiti krajnje korisnike iz svoje nadležnosti.
XII.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske županije da tijekom godine, na
prijedlog Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, svojim odlukama, unutar
ukupno bilanciranih sredstava, izvrši preraspodjelu sredstava po korisnicima i
namjenama, odnosno donosi izmjene i dopune Financijskih planova, Planova
rashoda investicijskog održavanja i Plana rashoda za kapitalne projekte.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 021-04/18-01/1
UR.BROJ: 2710/1-01-01/4-18-15
Rijeka, 22. veljače 2018.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik Fabijanić, v.r.
*tablica
se nalazi na kraju dokumenta*