Na temelju članka 30. stavka 7. točke 1. Zakona o održivom gospodarenju
otpadom (»Narodne novine« broj 94/ 13, 73/17), članka 4. Uredbe o gospodarenju
komunalnim otpadom (»Narodne novine« broj 50/2017), i članka 29. Statuta Grada
Cresa (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 29/09, 13/14) Gradsko
vijeće Grada Cresa donijelo je dana 30. siječnja 2018. godine slijedeću
Članak 1.
(1) Ovom Odlukom propisuje se način pružanja javne usluge prikupljanja
miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada te odvojenog
prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike, tekstila,
problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada kao i način gospodarenja
komunalnim otpadom u vezi s ovom javnom uslugom, adresa reciklažnih dvorišta,
način i uvjeti određivanja i obračun naknade za gradnju građevina za
gospodarenje komunalnim otpadom na području Grada Cresa
Članak 2.
(1) Cilj ove Odluke je uspostava javnog, kvalitetnog, postojanog i ekonomski
učinkovitog sustava sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Cresa u
skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, održivog gospodarenja
otpadom i zaštitom javnog interesa.
Članak 3.
1. kriterij obračuna količine otpada,
3. najmanju učestalost odvoza otpada,
4. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,
5. područje pružanja javne usluge,
6. opće uvjete ugovora s korisnicima,
7. Izjava o načinu korištenja javne usluge,
8. adresu reciklažnog dvorišta,
10.odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja
posebnih okolnosti (elementarna nepogoda, katastrofa i sl.),
11.odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana
na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,
13.odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja usluge za pojedinog korisnika
javne usluge,
16.način obračuna naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim
otpadom,
17.način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su
korisnici javne usluge kućanstva i koriste zajednički spremnik, a nije
postignut sporazum o njihovim udjelima,
18.način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su
korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici i
koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,
20.odredbe o količini krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem tekstu:
glomazni otpad) koji se preuzima u okviru javne usluge.
Članak 4.
(1) Na postupke koji se vode u vezi s izvršenjem ove Odluke, u dijelu koji
nije posebno uređen Zakonom o održivom gospodarenju otpadom i Uredbom o
gospodarenju komunalnim otpadom, supsidijarno se primjenjuju odredbe važećih
propisa o upravnim postupcima.
Članak 5.
(1) Davatelj javne usluge, usluge povezane s javnom uslugom i usluge koja se
pruža na zahtjev korisnika javne usluge iz članka 1. ove Odluke je trgovačko
društvo Komunalne usluge Cres Lošinj d.o.o., Turion 20/A, 51557 Cres, OIB:
43600498596 (u daljnjem tekstu: Davatelj javne usluge).
Članak 6.
(1) Korisnik javne usluge na području njezinog davanja je vlasnik cijele
nekretnine ili njezinog posebnog dijela.
(2) Korisnik javne usluge na području njezinog davanja može biti korisnik
cijele nekretnine ili njezinog posebnog dijela ukoliko je vlasnik nekretnine
ili njezinog posebnog dijela ugovorom prenio na korisnika cijele nekretnine ili
njezinog posebnog dijela obvezu plaćanja i o tome obavijestio Davatelja javne
usluge.
(3) Više korisnika mogu sklopiti sporazum o udjelima u zajedničkom
korištenju javne usluge.
(4) Korisnici javne usluge (bez obzira na kategoriju) koji imaju kartice za
polupodzemne spremnike ubrajaju se u korisnike koji imaju vlastiti spremnik.
Članak 7.
(1) Korisnike usluga prema ovoj Odluci dijelimo na:
-Korisnike »kućanstva« te
-Korisnike - »gospodarski subjekti«.
1. KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE OTPADAkriterij obračuna količine otpada
Članak 8.
(1) Izračun cijene javne usluge vrši se temeljem volumena otpadomjera i
broja korištenja otpadomjera u obračunskom razdoblju, iznimno, ugovorenog
spremnika i volumena i broja pražnjenja istoga za korisnike koji samostalno
koriste spremnik otpada, a na načelu »onečišćivač plaća«.
2. STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE
OTPADA
Članak 9.
(1) Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje komunalnog otpada
su plastični ili metalni spremnici volumena 60 litara, 80 litara, 120 litara,
240 litara i 1.100 litara i polupodzemni spremnici volumena 3.000 litara i
5.000 litara (i drugi standardni volumeni).
(2) Spremnik za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada se mora nalaziti na
području pružanja javne usluge određenom ovom Odlukom.
(3) Korisnici javne usluge za odlaganje miješanog komunalnog otpada koriste
zeleni polupodzemni spremnik, iznimno individualne spremnike gdje ne postoji
mogućnost korištenja polupodzemnih spremnika, volumena 60 litara, 120 litara i 1.100
litara
3. NAJMANJA UČESTALOST ODVOZA
Članak 10.
(1) Broj planiranih odvoza otpada mora se odrediti u skladu sa sljedećom
minimalnom učestalošću:
-Najmanje jednom tjedno za biootpad iz biorazgradivog komunalnog otpada,
-Najmanje jednom u dva tjedna za miješani komunalni otpad,
-Najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton iz biorazgradivog
komunalnog otpada.
4. OBRAČUNSKA RAZDOBLJA KROZ KALENDARSKU GODINU
Članak 11.
(1) Obračunsko razdoblje je mjesec dana, račun se izdaje sa zadnjim danom u
mjesecu za protekli mjesec sa rokom plaćanja 15 dana.
5. PODRUČJE PRUŽANJA JAVNE USLUGE
Članak 12.
(1) Javna usluga, usluga u vezi sa javnom uslugom i usluga na zahtjev
korisnika usluge se pružaju na području Grada Cresa.
6. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA
Članak 13.
(1) Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:
1. Kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu o načinu korištenja
javne usluge ili
2. Prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje
spremnika u slučaju kad korisnik usluge ne dostavi davatelju javne usluge
Izjavu.
(2)U slučajevima kada se korisnik usluge ne očituje u roku o podacima iz
dostavljene Izjave te kada više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a
među korisnicima nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog
spremnika, primjenjuju se podatci iz Izjave koje je naveo davatelj javne usluge
(stupac: prijedlog davatelja javne usluge).
(3) Bitne sastojke Ugovora čine ova Odluka, Izjava o načinu korištenja javne
usluge i Cjenik javne usluge.
(4) Davatelj javne usluge dužan je dostaviti korisniku usluge akte iz
prethodnog stavka prije sklapanja i izmjene i/ili dopune ugovora o korištenju
javne usluge i na zahtjev korisnika usluge.
(5) Opći uvjeti ugovora sastavni su dio ove Odluke.
Obveze Davatelja javne usluge
Članak 14.
(1) Davatelj javne usluge i davatelj usluge povezane s javnom uslugom je
dužan:
1.osigurati korisnicima javne usluge spremnike za primopredaju miješanog
komunalnog otpada, odnosno spremnik/ vrećicu za primopredaju biorazgradivog
komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
2.osigurati korisnicima javne usluge čije je obračunsko mjesto opremljeno
polupodzemnim spremnicima, karticu za otvaranje spremnika,
3.označiti spremnik/ vrećicu minimalno logom Davatelja javne usluge
4.dostaviti korisniku usluge Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
5.preuzeti sadržaj spremnika/ vrećice od korisnika usluge,
6.odgovarati za sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge i usluge
povezane s javnom uslugom,
7.osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku/vrećici prilikom
primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,
8.dostaviti korisniku Izjavu o načinu korištenja javne usluge te osigurati
provjeru podataka navedenih u Izjavi,
(2) Davatelj usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje
pojedinačno korištenje javne usluge uključivo i kad više korisnika koristi
zajednički spremnik. Pojedinačno korištenje smatra se i korištenje
polupodzemnih spremnika s obzirom da su u iste ugrađeni otpadomjeri.
(3) Davatelj javne usluge je dužan uspostaviti i koristiti digitalni sustav
evidencije o preuzetom miješanom komunalnom otpadu.
(4) Davatelj usluge dužan je izraditi cjenik javne usluge, objaviti ga na
mrežnoj stranici i za njega prije primjene odnosno izmjene ishoditi suglasnost
nadležnog tijela.
(5) Davatelj usluge dužan je prijevremeno preuzeti sadržaj javnih spremnika
ukoliko su puni a po prijavi korisnika usluge, komunalnog redara ili po
vlastitom saznanju
Članak 15.
(1) U slučaju neplaćanja, odnosno, neredovitog plaćanja po računima za
izvršenu javnu uslugu, Davatelj javne usluge zaračunava zateznu kamatu.
(2) Za neplaćene račune Davatelj javne usluge pokreće postupak prisilne
naplate svojih potraživanja, sukladno zakonskim propisima.
Obveze korisnika javne usluge
Članak 16.
(1) Korisnik usluge je dužan:
1. Koristiti javnu uslugu i predati miješani komunalni otpad i bioragradivi
komunalni otpad na obračunskom mjestu.
2. Omogućiti Davatelju javne usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje
u slučaju kad mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini.
3. Dostaviti Davatelju usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge.
4. Pravovremeno obavijestiti Davatelja usluge o promjeni podataka navedenih
u Izjavi, a najkasnije u roku od 15 dana od dana nastanka promjene.
5. Postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na način kojim
se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko
spremnika i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada.
6. Odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu
korisnika usluge sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o
gospodarenju komunalnim otpadom i ovoj Odluci.
7. Zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu
odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika sukladno Zakonu
o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom i
ovoj Odluci,
8. Predavati reciklabilni komunalni otpad, problematični otpad i glomazni
otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada.
9. Predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno
reciklažno dvorište.
10. Sav komunalni otpad prikupljati isključivo u odgovarajuće spremnike za
otpad, na za to predviđenim mjestima, sukladno vrsti otpada i namjeni
spremnika.
11. Redovito i u roku plaćati javnu uslugu temeljem računa Davatelja usluge.
(2) Korisnici javne usluge koji račun plaćaju putem devizne doznake iz
inozemstva moraju navesti IBAN i SWIFT (navedeni na vrhu prednje strane računa)
i snositi sve troškove plaćanja, odnosno izabrati opciju OUR. Valuta plaćanja
je kuna. Korisnicima koji ne plate račun na ovaj način, nego izvrše plaćanje u
EUR ili drugim valutama, račun će se zatvoriti djelomično s obzirom da banka
primatelja naplaćuje trošak primatelju i doznačuje iznos uplate umanjen za
trošak. Razlika uplate odnosno iznos bančinog troška, evidentirati će se kao
preostalo dugovanje po navedenom računu.
7. IZJAVA O NAČINU KORIŠTENJA JAVNE USLUGE
Članak 17.
(1) Davatelj usluge dužan je korisniku usluge dostaviti Izjavu o načinu
korištenja javne usluge (u daljnjem tekstu: Izjava).
(6) Izjava sadrži sljedeće:
1. obračunsko mjesto,
2. podatke o korisniku usluge (ime i prezime ili naziv pravne osobe ili
fizičke osobe - obrtnika te OIB i adresu)
3. mjesto primopredaje,
4. udio u korištenju spremnika
5. vrstu, zapremninu i količinu spremnika sukladno ovoj Odluci,
6. broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada u obračunskom razdoblju,
7. očitovanje o kompostiranju biootpada,
8. očitovanje o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu ili o trajnom
nekorištenju nekretnine,
9. obavijest davatelja javne usluge o uvjetima kada se Ugovor smatra
sklopljen,
10. izjavu Korisnika kojom potvrđuje da je upoznat sa Ugovorom,
11. uvjete raskida Ugovora,
12. izvadak iz cjenika javne usluge.
(7) Podaci iz prethodnog stavka svrstani su u obrascu Izjave u dva stupca od
kojih je prvi prijedlg davatelja javne usluge, a drugi očitovanje korisnika
usluge.
Članak 18.
(1) Korisnik usluge je dužan vratiti davatelju usluge 2 primjerka potpisane
Izjave u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana zaprimanja iste, a davatelj
usluge nakon zaprimanja izjave dužan je vratiti jedan ovjereni primjerak izjave
u roku od 8 dana od zaprimanja iste
(2) Davatelj usluge je dužan primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo
korisnik usluge kada je taj podatak u skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju
otpadom, Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom i ovom Odlukom.
(3) Iznimno, davatelj usluge primjenjuje podatak iz Izjave koji je naveo
davatelj javne usluge u slijedećem slučaju kad se korisnik usluge ne očituje o
podacima iz Izjave u roku od 15 dana od dana zaprimanja iste.
8. ADRESA RECIKLAŽNOG DVORIŠTA
Članak 19.
(1) Adresa reciklažnog dvorišta za područje Grada Cresa je Pržići bb.
(2) Mobilno reciklažno dvorište u naselju Martinšćica i u svim naseljima
osigurava se odvojeno sakupljanje komunalnog otpada putem mobilnih reciklažnih
dvorišta svakih četiri mjeseca.
9. ODREDBE O NAČINU PROVEDBE JAVNE USLUGE I USLUGE POVEZANE S JAVNOM USLUGOM
Predmet obavljanja javne usluge
Članak 20.
(1) Javna usluga iz članka 1. ove Odluke obuhvaća sakupljanje miješanog
komunalnog otpada na lokaciji obračunskog mjesta korisnika javne usluge
(2) Usluga u vezi sa javnom uslugom obuhvaća:
1. sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila putem
spremnika postavljenih na javnoj površini (zelenih otoka) ili
spremnika/tipiziranih vrećica na obračunskom mjestu korisnika javne usluge,
2. sakupljanje krupnog (glomaznog) otpada u reciklažnom dvorištu, na
obračunskom mjestu korisnika javne usluge i na adresi nekretnine korisnika
javne usluge ukoliko se ona razlikuje od adrese obračunskog mjesta korisnika
javne usluge a ukoliko je vozilom moguće prići nekretnini na navedenoj adresi.
3. sakupljanje problematičnog otpada kako je uređeno ovom Odlukom, a u
skladu s posebnim propisima.
4. sakupljanje posebnih kategorija otpada kako je uređeno u daljnjem tekstu
ove Odluke, a u skladu s posebnim propisima,
(8) Usluga koja se pruža na zahtjev korisnika usluge obuhvaća:
1. preuzimanje miješanog komunalnog na lokaciji obračunskog mjesta korisnika
usluge u slučaju iznimnog preuzimanja veće količine otpada,
2. preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada.
Standardi obavljanja javne usluge
Članak 21.
(1) Davatelj javne usluge je dužan pružati, a korisnik javne usluge ima
pravo koristiti javnu uslugu iz članka 1. ove Odluke u skladu sa sljedećim
standardima:
1. korisniku javne usluge osigurana je mogućnost odvojene predaje otpada i
korištenjem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta te spremnika
postavljenog na javnoj površini i odvoz krupnog (glomaznog) otpada,
2. odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazradivog
komunalnog otpada obavlja se putem spremnika, na način da se otpadni papir i
karton prikuplja odvojeno od biootpada.
Članak 22.
(1) Korisnici javne usluge za odlaganje miješanog komunalnog otpada koriste:
-polupodzemni spremnik sa otpadomjerom.
-zeleni spremnik. Na zelenom spremniku je natpis: OSTATNI OTPAD
-vrećice Davatelja javne usluge
Članak 23.
(1) Korisnici javne usluge kategorije koriste sljedeće vrste spremnika za
odlaganje reciklabilnog otpada na eko-otocima:
-PLAVI spremnik za papir i karton,
-ŽUTI spremnik za plastiku i Al-Fe ambalažu (metale / limenke),
-SIVI spremnik za staklo,
-SMEĐI spremnik za biootpad
(2) Korisnici javne usluge za odlaganje reciklabilnog otpada koriste i
spremnike u:
-reciklažnom dvorištu,
-mobilnom reciklažnom dvorištu.
10. ODREDBE O PROVEDBI UGOVORA KOJE SE PRIMJENJUJU U SLUČAJU NASTUPANJA
POSEBNIH OKOLNOSTI (ELEMENTARNA NEPOGODA, KATASTROFA I VIŠA SILA)
Članak 24.
(1) Davatelj javne usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u
ispunjenju ili za neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano
neočekivanim i nepredvidivim okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao
što su radnje građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar,
poplava, eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i
nemiri.
(2) U slučaju nastupa takvih kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja javne
usluge, Davatelj javne usluge će bez odgode obavijestiti korisnike usluga putem
mrežnih stranica/ sredstava javnog informiranja o njihovom nastupanju.
(3) Ispunjenje obveza Davatelja javne usluge iz Ugovora u slučaju iz stavka
1. ovog članka će se odgoditi ili promijeniti za vrijeme njegovog trajanja.
11. ODREDBE O NAČINU PODNOŠENJA PRIGOVORA I POSTUPANJU PO PRIGOVORU GRAĐANA
NA NEUGODU UZROKOVANU SUSTAVOM SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA
Članak 25.
(1) Prigovor na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
podnosi se upravnom tijelu Grada Cresa u čijem je djelokrugu komunalno
gospodarstvo.
(2) Upravno tijelo iz stavka 1.ovog članka dužno je odmah o podnesenom
prigovoru izvijestiti davatelja usluge, utvrditi činjenično stanje te naložiti
mjere za otklanjanje neugode.
(3) Upravno tijelo iz stavka 1.ovog članka dužno je donijeti rješenje u
pisanom obliku u roku od osam dana od usmenog nalaganja mjera kojima se
otklanja neugoda uzrokovana sustavom sakupljanja otpada.
(4) Upravno tijelo iz stavka 1.ovog članka dužno je u roku od osam dana od
podnošenja prigovora donijeti rješenje kojim utvrđuje prigovor neosnovanim.
(5) Protiv rješenja iz stavka 4.ovog članka podnositelj prigovora može
podnijeti žalbu upravnom tijelu Primorsko - goranske županije u čijem je
djelokrugu drugostupanjki upravni postupak protiv rješenja jedinice lokalne
samouprave.
Članak 26.
(1) Prigovori na ispostavljeni račun za komunalne usluge primaju se u roku
od 15 dana od dana izdavanja računa i to:
1. pismenim putem na adresu: Komunalne usluge Cres Lošinj d.o.o., Turion
20/a 51557 Cres
2. e-mailom na adresu: info@kucl.hr
3. telefaksom na broj: 051/571-415 i 051-238-202
(2) Davatelj javne usluge je dužan omogućiti korisniku javne usluge
podnošenje pisanog prigovora u svojim poslovnim prostorijama i bez odgađanja
pisanim putem potvrditi njegov primitak.
(3) Osim obveze iz stavka 2. ovoga članka, Davatelj javne usluge je dužan
korisniku javne usluge omogućiti podnošenje pisanog prigovora sukladno Zakonu o
općem upravnom postupku.
(4) Davatelj javne usluge je dužan u poslovnim prostorijama vidljivo
istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora iz stavaka 2. i 3.
ovoga članka.
(5) Osim obveze iz stavaka 2, 3. i 4. ovoga članka, Davatelj javne usluge je
dužan na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja
pisanog prigovora.
(6) Davatelj javne usluge je dužan u pisanom obliku odgovoriti na prigovore
iz stavaka 2, 3. i 4. ovoga članka u roku od 15 dana od dana zaprimljenog
prigovora.
(7) O prigovorima korisnika javne usluge odlučuje povjerenstvo koje osniva
Davatelj usluge, a u kojem se nalaze predstavnici Davatelja javne usluge i
udruge potrošača.
(8) Davatelj javne usluge neće razmatrati prigovore na kojima nisu navedeni
podaci o korisniku javne usluge, koje nisu potpisane od strane korisnika javne
usluge i koje su podnesene nakon isteka roka od 15 dana od dana izdavanja
računa.
12. ODREDBE O UVJETIMA ZA POJEDINAČNO KORIŠTENJE JAVNE USLUGE
Članak 27.
(1) Davatelj usluge svim korisnicima osigurati će uvjete za pojedinačno
korištenje javne usluge sakupljanje svih vrsta otpada.
(2) Korištenje polupodzemnih spremnika ili kanti koje se otvaraju karticom
korisnika smatra se pojedinačnim korištenjem spremnika.
13. ODREDBE O PRIHVATLJIVOM DOKAZU IZVRŠENJA USLUGE ZA POJEDINOG KORISNIKA JAVNE
USLUGE
Članak 28.
(1) Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja miješanog komunalnog otpada
je digitalna evidencija Davatelja javne usluge kojom se evidentiraju očitanja
magnetske kartice prilikom ubacivanja otpada u otpadomjer koji se nalazi na spremniku
korisnika javne usluge te očitanja barkoda ili RFID čipa kod preuzimanja otpada
na obračunskom mjestu korisnika.
(2) Davatelj javne usluge može voditi digitalnu evidenciju preuzimanja
korisnog otpada kojeg korisnik javne usluge predaje na svom obračunskom mjestu
u slučajevima kada korisnik javne usluge nije u mogućnosti koristiti
polupodzemni spremnik.
(3) Davatelj javne usluge je dužan voditi evidenciju preuzimanja otpada na
reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom dvorištu, te preuzimanja glomaznog
otpada.
Članak 29.
(1) Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu sadrži podatke o:
-korisniku usluge
-korištenju javne usluge za obračunsko mjesto
-korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta
-korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada.
14. ODREDBE O CIJENI JAVNE USLUGE
Članak 30.
(1) Strukturu cijene javne usluge čini :
1.cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada,
2. cijena obvezne minimalne javne usluge,
3. cijena ugovorne kazne
Članak 31.
(1)Troškovi zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada (trošak pretovarnih
stanica, trošak prijevoza od pretovarne stanice do odlagališta/centara za
gospodarenje otpadom te trošak obrade i zbrinjavanja) se iskazuju kao dio
cijene javne usluge za količinu (litre) predanog miješanog komunalnog otpada, a
izraženi su u kunama (C).
(2) Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada se
za sve kategorije korisnika usluge obračunava na temelju proizvedenih količina
miješanog komunalnog otpada, odnosno na temelju volumena predanog miješanog
komunalniog otpada u obračunskom razdoblju.
(3) Troškovi zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada obračunavaju se
temeljem evidencije o količini predanog miješanog komunalnog otpada.
(4) Promjenom troškova navedenih u stavku 1. ovog članka, mijenja se i
jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog komunalnog otpada
(JCV).
(5) Kad više korisnika javne usluge zajednički koriste spremnik, bez obzira
na kategoriju korisnika, zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim
sporazumom ili prijedlogom Davatelja javne usluge, mora iznositi jedan, osim u
slučaju zajedničkog korištenja polupodzemnog spremnika, gdje je omogućeno
pojedinačno evidentiranje predanog otpada pomoću ugrađenog otpadomjera.
Članak 32.
(1) Cijena obvezne minimalne usluge određuje se cjenikom. Obvezna minimalna
javna usluga obuhvaća razmjerni trošak za ekonomski održivo poslovanje,
sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge, a temeljem načela
onečišćivač plaća.
(2) Ukupna cijena javne usluge obuhvaća troškove nabave i održavanja opreme
za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada, troškove obrade otpada,
troškove nastale radom reciklažnog i mobilnog reciklažnog dvorišta, prijevoza i
obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge, te vođenja
propisanih evidencija i izvješćivanja u vezi s javnom uslugom.
Obračun cijene javne usluge
Članak 33.
(1) Izračun se vrši na sljedeći način:
C = JCV x BP x V x U
C - cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada
izraženog u kunama
JCV - Jedinična cijena za volumen miješanog komunalnog otpada izražena u
kunama sukladno cjeniku
BP - Broj otvaranja otpadomjera/pražnjenja spremnika miješanog komunalnog
otpada u obračunskom razdoblju- BP,
V - Volumen otpadomjera/spremnika miješang komunalnog otpada,
U - udio korisnika usluge u korištenju spremnika.
(2) Ukupnu cijenu javne usluge čini zbroj cijene obvezne minimalne javne
usluge, cijene javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada,
cijena ugovorne kazne i naknada za gradnju građevina za gospodarenje otpadom te
se izračunava po izrazu:
Ukupna cijena javne usluge
= MJU + C + UK + (BP x V x U) x NG
MJU - Cijena minimalne javne usluge,
UK - Ugovorna kazna
NG - Naknada za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom
razmjerno predanom volumenu
15. ODREDBE O UGOVORNOJ KAZNI
Članak 34.
(1) Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je korisnik javne
usluge dužan platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
(2) Iznos ugovorne kazne mora biti razmjeran troškovima uklanjanja
posljedica takvog postupanja.
(3) Smatra se da je korisnik javne usluge postupio protivno Ugovoru:
-Ako ne koristi javnu uslugu i ne predaje miješani komunalni otpad i
biorazgradivi komunalni otpad davatelju javne usluge na području na kojem se
nalazi njegova nekretnina, ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kn,
-ako nije dojavio davatelju usluge promjenu podataka iz Izjave o korištenju
usluge u roku od 30 dana od dana kad je nastupila promjena, ugovorna kazna iznosi
500,00 kn,
-ako nije u roku od 30 dana od početka korištenja novoizgrađene nekretnine,
odnosno
posebnog dijela takve nekretnine, (kada je vlasnik nekretnine obvezu
plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika), o istome pisanim putem obavijestio
davatelja usluge, ugovorna kazna iznosi 500,00 kn
-ako nije dojavio davatelju usluge u roku od 15 dana svaku promjenu namjene
prostora ili druge okolnosti koje znatno utječu na povećanje ili smanjenje
javne usluge, ugovorna kazna iznosi 500,00 kn
-ako nakon obavijesti Davatelja javne usluge ne ugovori spremnik veće
zapremnine (vrijedi samo za korisnike koji nisu u mogućnosti koristiti
polupodzemne spremnike i imaju spremnik na adresi nekretnine), a prema
evidenciji o preuzetoj količini otpada proizlazi da za dva uzastopna obračunska
razdoblja odlaže miješani komunalni otpad u količini koja premašuje volu men
spremnika dodijeljenog sukladno Ugovoru, ugovorna kazna iznosi 200,00 kn,
-ako odlaže otpad u krive spremnike, ugovorn kazna iznosi 200,00 kn,
-ako se poklopac/otpadomjer spremnika ne može u potpunosti zatvoriti,
ugovorna kazna iznosi 200,00 kn,
-ako se uz spremnik nalazi rasuti otpad, otpad odložen u vrećice koje nisu
od Davatelja javne usluge ili su odložene druge vrste otpada bez prethodne
najave Davatelju javne usluge (EE otpad, glomazni otpad), ugovorna kazna iznosi
200,00 kn,
-ako u vrećicama/spremnicama za koristan otpad nije razvrstan otpad po
vrstama kako je predviđeno ovom Odlukom, ugovorna kazna iznosi 200,00 kn
-ako neprimjerenim rukovanjem ili drugim radnjama ošteti spremnik, ugovorna
kazna iznosi 1.000,00 kn.
(4) Radi utvrđivanja nužnih činjenica kojima se utvrđuje postupanje
korisnika usluge protivno Ugovoru o korištenju javne usluge prema prethodnom
stavku kao i činjenica nužnih za obračun ugovorne kazne, davatelj usluge
ovlašten je i dužan postupati po prijavi komunalnih redara, razmotriti i
ispitati prijave građana, uzimati potrebne izjave od korisnika usluga, svojih
zaposlenika i trećih osoba, osigurati fotografiranje i/ili video snimanje
obračunskog mjesta korisnika uslue i koristiti takvu fotodokumentaciju,
koristiti podatke iz izjave o načinu korištenja javne usluge, evidencije o
preuzetom komunalnom otpadu, podatke očitanja mjernih uređaja za potrošnju
električne energije ili plina i li pitke vode, podatke iz svojih poslovnih
knjiga i drugih evidencija, cjenika ovlaštenih proizvođača opreme i uređaja,
stručne, obrazložene i ovjerene procjene nastalih troškova uslijed pojedinog
postupanja, vremensko trajanje pojedinog postupanja, te sve druge dokaze s
pomoću kojih se i u svezi s drugim dokazima nedvojbeno može utvrditi postupanje
korisnika usluge prema ovom članku, odnosno koji mogu poslužiti za obračun
ugovorne kazne.
(5) Ukoliko se utvrdi da je korisnik usluge počinio više radnji za koje je
prema ovom članku propisana obveza plaćanja ugovorne kazne, davatelj usluge će
mu za svaku od navedenih radnji obračunati i naplatiti ugovornu kaznu.
(6) Korisnik usluge prilikom prvog kršenja odredaba ove Odluke biti će
opomenut pisanim putem od davatelja usluge.
(7)Korisniku usluge koji je bio opomenut, a ponovno prekrši odredbe ove
Odluke naplatiti će se ugovorna kazna iz članka ove Odluke.
Članak 35.
(1) Kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik nastalu
obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kada se ne utvrdi odgovornost
pojedinog korisnika snose svi korisnici javne usluge koji koriste zajednički
spremnik sukladno udjelima/predanom volumenu miješanog komunalnog otpada u
određenom obračunskom razdoblju.
(2)Visina cijene ugovorne kazne mora biti razmjerna troškovima uklanjanja
posljedica postupanja protivno Ugovoru, a uračunava cijenu obrade i
zbrinjavanja određenog volumena otpada (kn/l), vrijeme rada radnika - satnica
(kn/h) i udaljenost do lokacije obračunskog mjesta na kojoj je korisnik javne
usluge postupio protivno Ugovoru (potrošnja goriva (l goriva), cijena goriva
(kn/l) i udaljenost (km).
16. NAČIN OBRAČUNA NAKNADE ZA GRADNJU GRAĐEVINA ZA GOSPODARENJE KOMUNALNIM
OTPADOM
Članak 36.
(1) Cijena javne usluge može se uvećati za naknadu za gradnju građevina za
gospodarenje komunalnim otpadom (NG) što je prihod Grada Cresa, a koja se
obračunava po litri preuzetog otpada.
(2) Iznos naknade za građenje utvrđuje se temeljem godišnjeg plana gradnje
građevina za gospodarenje komunalnim otpadom koji donosi Gradsko Vijeće,
najkasnije u prosincu tekuće godine za iduću godinu.
17. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA JAVNE USLUGE U SLUČAJU KAD SU
KORISNICI JAVNE USLUGE KUĆANSTVA I KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK, A NIJE
POSTIGNUT SPORAZUM O NJIHOVIM UDJELIMA
Članak 37.
(1) Na području Grada Cresa ne koriste se zajednički spremnici u kojima je
potrebno određivati udjele korisnika.
(2) Koristeći otpadomjer pri ubacivanju otpada u spremnik određuju se točne
količine otpada u zajedničkom spremniku za svakog korisnika odvojeno.
(3) Korisnici javne usluge koji ne koriste polupodzemne spremnike koriste
individualne spremnike.
(4)U slučajevima kada se korisnik usluge ne očituje u roku o podacima iz
dostavljene Izjave te kada više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a
među korisnicima nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog
spremnika, primjenjuju se podatci iz Izjave koje je naveo davatelj javne usluge
(stupac: prijedlog davatelja javne usluge).
18. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA JAVNE USLUGE U SLUČAJU KAD SU
KORISNICI JAVNE USLUGE KUĆANSTVA I PRAVNE OSOBE ILI FIZIČKE OSOBE - OBRTNICI I
KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK
Članak 38.
(1) Kategorija »gospodarstvo« naplaćuje se prema cjeniku Davatelja javne
usluge.
19. ODREDBE O KORIŠTENJU JAVNE POVRŠINE ZA PRIKUPLJANJE OTPADA
Članak 39.
(1) Kriterij za korištenje javne površine za prikupljanje otpada određuje
nadležni upravni odjel Grada Cresa posebnom Odlukom.
(2) Iznimno, u dogovoru Davatelja javne usluge i korisnika javne usluge kod
preuzimanja krupnog (glomaznog) otpada kao mjesto preuzimanja može se koristiti
javna površina ukoliko Davatelj javne usluge nije u mogućnosti pristupiti
vozilom za preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada adresi korisnika. U tom
slučaju dogovara se vrijeme preuzimanja i korisnik je dužan biti prisutan kod
preuzimanja krupnog (glomaznog) otpada.
20. ODREDBE O KOLIČINI KRUPNOG (GLOMAZNOG) OTPADA (U DALJNJEM TEKSTU:
GLOMAZNI OTPAD) KOJI SE PREUZIMA U OKVIRU JAVNE USLUGE
Članak 40.
(1) Popis vrsta predmeta i tvari koje se smatraju krupnim (glomaznim)
komunalnim otpadom i koji se mogu, sukladno posebnom propisu koji uređuje
Katalog otpada, kategorizirati ključnim brojem 20 03 07 - glomazni otpad,
propisan je Dodatkom naputka o glomaznom otpadu (NN 79/15)
Članak 41.
(1) Korisnik javne usluge može predati krupni (glomazni) otpad na sljedeće
načine:
1. po ispunjenom i predanom Zahtjevu za odvoz krupnog (glomaznog) otpada i u
dogovoru s Davateljem javne usluge, bez naknade, jednom godišnje do maksimalno
5 m3 krupnog (glomazni) otpada.
2. po ispunjenom i predanom Zahtjevu za odvoz krupnog (glomaznog) otpada i u
dogovoru s Davateljem javne usluge, uz naknadu prema cjeniku Davatelja javne
usluge.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 42.
(1) Davatelj usluge obvezuje se ispuniti tehničko - tehnološke uvjete
(osiguranje prihvatljivog dokaza o izvršenju javne usluge) naplate odvoza
otpada po volumenu na cijelom području Grada Cresa najkasnije do 01. studenog
2018. godine.
(2) Do ispunjenja uvjeta iz stavka 1. ovog članka, naplata javne usluge
naplaćivat će se prema dosadašnjem načinu naplate.
Članak 43.
(1) Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o javnoj
usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog
otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i
tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Cresu, objavljena u
Službenim novinama Primorsko - goranske županije, broj 18/14.
(2) Ova Odluka stupa na snagu dan nakon objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 363-02/18-1/1
Ur. broj: 2213/02-01-17-3
Cres, 30. siječnja 2018.
GRAD CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Marčelo Damijanjević, v. r.