26.
Temeljem odredbe članka 14. stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine«
broj 87/08, 136/12,15/15) i članka 29. Statuta Općine Mrkopalj (»Službene
novine Primorsko- goranske županije« broj 24/09, 34/09 - ispr., 13/13, 19/13) Općinsko
vijeće Općine Mrkopalj, na sjednici održanoj dana 19.prosinca 2017. godine
donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Mrkopalj
za 2018. godinu
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna Općine Mrkopalj za 2018. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, te
druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, te Račun
financiranja/zaduživanja.U Računu prihoda i rashoda iskazuju se prihodi po
izvorima i vrstama te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.U Računu
financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od financijske imovine te izdaci
za financijsku imovinu i otplatu zajmova. Posebni dio Proračuna sadrži raspored
svih rashoda i izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima,
odnosno projektima.Plan razvojnih programa sadrži razvojne programe
proračunskih korisnika za razdoblje 2018.-2020. godine.
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu.Iznosi
izdataka smatraju se maksimalnim svotama, tako da stvarni izdaci Općine
Mrkopalj ne smiju biti veći od planiranih.
Članak 4.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti planiranih prihoda i
izdataka Proračuna, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjela sredstava
između proračunskih korisnika, predložit će se Općinskom vijeću da donese
izmjene i dopune važećeg Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog
razdjela ili između pojedinih razdjela, time da umanjenje pojedine stavke ne
može biti veće od 5% sredstava utvrđenih u stavci koja se umanjuje.
Članak 5.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna odgovoran je Općinski načelnik.
Nabavu robe, radova i usluga provodi se u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi
i Planom nabave roba, radova i usluga koje donosi Općinski načelnik.
Članak 6.
Korištenje proračunskih sredstava posebnog dijela Proračuna ovisit će o
visini i dinamici ostvarenja prihoda Proračuna, time da će prioritet imati
materijalni izdaci tijela Općine, Jedinstvenog upravnog odjela, društvenih djelatnosti
i komunalnog sustava.
Glede neravnomjerne dinamike priljeva sredstava Općinski načelnik može
samostalno utvrđivati prioritete izmirenja proračunskih izdataka.
Članak 7.
Odluku o zaduživanju općine i davanju jamstva donosi Općinsko vijeće sukladno
Zakonu.
Članak 8.
Osnovicu za obračun plaće Općinskog načelnika utvrđuje Općinsko vijeće
Općine Mrkopalj.
Osnovicu za obračun plaće djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela, ako ista
nije utvrđena kolektivnim ugovorom utvrđuje Općinski načelnik te odobrava
korištenje sredstava za isplatu plaća,naknada,potpora i materijalnih prava
djelatnika sukladno planiranim iznosima u Proračunu.
Članak 9.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka,
pod uvjetom da to ne ometa redovno izvršavanje proračunskih izdataka.
Za potpisivanje ugovora za namjene iz prethodnog stavka ovlašten je Općinski
načelnik.
Članak 10.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine Mrkopalj
kao i ustanova čiji je osnivač Općina smije se zaduživati samo uz suglasnost
Općinskog vijeća sukladno Zakonu.
Članak 11.
Proračunski korisnici ne mogu preuzimati obveze na teret proračunskih
sredstava iznad svote koja im je raspoređena u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 12.
Sredstva za tekuće izdatke (osim za održavanje objekata i opreme) korisnika
Proračuna izvršavat će se u približnim dvanaestinama godišnjeg plana, u skladu
s likvidnim mogućnostima Proračuna.
Članak 13.
Korisnici Proračuna ne mogu ugovarati avansno plaćanje isporuka i usluga.
Članak 14.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za amortizaciju zgrada i
opreme.
Članak 15.
Za hitne, neplanirane ili nedovoljno planirane izdatke koristit će se
sredstva proračunske zalihe u visini od 20.000,00 kn. O korištenju proračunske
zalihe odlučuje Općinski načelnik. Općinski načelnik je dužan izvijestiti
Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe, sukladno Zakonu.
Članak 16.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do 31. 12. 2018. godine podmirit
će se iz namjenski odobrenih sredstava Proračuna za 2019.
O viškovima prihoda ostvarenih u 2018. godini odlučuje Općinsko vijeće.
Članak 17.
Jedinstveni upravni odjel izrađuje polugodišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna Općine Mrkopalj za prvo polugodište 2018. godine i dostavlja ga
Općinskom načelniku do 5. rujna 2018. godine.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na donošenje polugodišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna do 15. rujna 2018. godine.
Članak 18.
Jedinstveni upravni odjel izrađuje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
Općine Mrkopalj za 2018. godinu i dostavlja ga Općinskom načelniku do 1.
svibnja 2019. godine.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na donošenje godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za 2018. godinu do 1. lipnja 2019. godine.
Članak 19.
Ova Odluka objavit će se u Službenim novinama Primorsko-goranske županije, a
stupa na snagu 1. siječnja 2018. godine.
Klasa: 021-05/17-01/01
Ur. broj: 2112-05-01-17-44
Mrkopalj, 19. prosinca 2017.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MRKOPALJ
Predsjednik
Zvonko Matković, v.r.