48.
Temeljem članka 17. stavka 1. alineja 1. Zakona o
sustavu civilne zaštite (»Narodne novine« 82/15) i članka
19. Statuta Općine Baška (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 12/13, 31/15) Općinsko vijeće
Općine Baška, na sjednici održanoj 26. rujna 2017. godine,
donijelo je
SMJERNICE
za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite
na području Općine Baška za razdoblje
od 2017. do 2020. godine
1.UVOD
Zakonom o sustavu civilne zaštite (»Narodne novine«
broj 82/15.) - u daljnjem tekstu: Zakon, određeno je da
sustav civilne zaštite obuhvaća mjere i aktivnosti ( preventivne, planske, organizacijske, operativne, nadzorne i financijske) kojima se uređuju prava i obveze sudionika, ustroj i
djelovanje svih sustava civilne zaštite i način povezivanja
institucionalnih i funkcionalnih resursa sudionika koji se
međusobno nadopunjuju u jedinstvenu cjelinu radi smanjenja rizika od katastrofa te zaštite i spašavanja građana,
materijalnih i kulturnih dobara i okoliša na teritoriju Republike Hrvatske od posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških velikih nesreća i katastrofa, otklanjanja posljedica
terorizma i ratnih razaranja.
Sustav civilne zaštite ustrojava se na lokalnoj, područnoj
i državnoj razini te povezuje resurse i sposobnosti sudionika operativnih snaga i građana u jedinstvenu cjelinu
radi smanjenja rizika od katastrofa, pružanja brzog odgovora na prijetnje i opasnosti nastanka, te ublažavanja
posljedica velike nesreće ili katastrofe.
Člankom 17. Zakona propisane su i obveze jedinicama
lokalne samouprave, koje se, među ostalim, odnose na
izradu dokumenata iz sustava civilne zaštite, pa će i Općina
Baška (u daljnjem tekstu: Općina) u narednom razdoblju
pristupiti izradi takvih dokumenata - procjena rizika od
velikih nesreća, plan civilne zaštite, plan djelovanja civilne
zaštite, kao temeljnih dokumenata za daljnje funkcioniranje samog sustava civilne zaštite.
Općinsko vijeće će svake godine, pri donošenju proračuna, razmatrati i usvojiti godišnju analizu stanja i godišnji
plan razvoja sustava civilne zaštite s financijskim učincima
za trogodišnje razdoblje.
Smjernice za organizaciju i razvoj sustava razmatraju se i
usvajaju svake četiri godine.
2.PLANSKI DOKUMENTI
Općina ima izrađenu i usvojenu Procjenu ugroženosti
stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara, te okoliša
od katastrofa i velikih nesreća, Plan zaštite i spašavanja,
te Plan civilne zaštite, koji ostaju na snazi do donošenja
procjene rizika od velikih nesreća i Plana djelovanja civilne
zaštite, sve u skladu sa člancima 93. i 97. Zakona, sve u
roku ostavljenom Zakonom.
3.OPERATIVNE SNAGE SUSTAVA CIVILNE
ZAŠTITE
3.1. Stožer civilne zaštite
Stožer civilne zaštite (u daljnjem tekstu: Stožer) imenuje
Općinski načelnik.
Članovi Stožera obvezni su završiti odgovarajuće osposobljavanje, kako bi mogli provoditi mjere i aktivnosti
civilne zaštite.
Stožer koordinira aktivnosti operativnih snaga civilne
zaštite, različitih službi, ustanova i drugih skupina građana
u izvanrednim situacijama.
Stožer se sastaje prema potrebi, u pravilu dva puta
godišnje, uoči protupožarne sezone i neposredno prije
donošenja proračuna za iduću godinu.
Na sjednicama Stožera razmatraju se aktivnosti, koje
proizlaze iz Programa aktivnosti u provedbi posebnih
mjera zaštite od požara, koji donosi Vlada RH, analiziraju
se stanje sustava civilne zaštite, smjernice za organizaciju i
razvoj sustava civilne zaštite, te Godišnji plan razvoja
sustava civilne zaštite s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje.
Stožer prati i uvježbavanje i opremanje operativnih
snaga civilne zaštite.
Do imenovanja Stožera, dužnosti i obveze istoga ima
Stožer zaštite i spašavanja.
3.2.Službe i postrojbe središnjih tijela državne uprave
koja se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovnoj djelatnosti
Službe i postrojbe središnjih tijela državne uprave, koje
se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovnoj djelatnosti, uključene su u zaštitu i spašavanje na području Općine
kroz svoje sudjelovanje u Stožeru civilne zaštite (djelatnici
MUP-a i DUZS Rijeka), kao savjetodavna tijela, ali i kao
operativa u provođenju određenih zakonom propisanih
radnji kojima se bave i u svojoj redovnoj djelatnosti.
3.3.Postrojbe vatrogastva - temeljna snaga sustava
civilne zaštite:
Na području Općine djeluju:
. JVP Grada Krka,
.Dobrovoljno vatrogasno društvo Baška, te će se nastaviti s postojećim načinom financiranja i angažiranja
postrojbe i društva.
3.4.Službe pravnih osoba, koje se civilnom zaštitom
bave u svojoj redovitoj djelatnosti
3.4.1. Hrvatska gorska služba spašavanja
Općina će nastaviti suradnju s GSS-stanica Rijeka, koja
provodi mjere vezane uz zaštitu ljudi, životinja i okoliša, te
će i sufinancirati aktivnost službe.
3.4.2. Hrvatski Crveni križ
Na području Općine operativna snaga Hrvatskog Crvenog križa je Gradsko društvo Crvenog križa Krk i Općina
će nastaviti financirati djelatnost društva Crvenog, time i
nastaviti dosadašnju suradnju, sve sukladno pozitivnim
zakonskim propisima.
3.4.3. Nastavni zavod za javno zdravstvo
Zavod provodi djelatnosti propisane zakonom, pa, među
ostalim, provodi higijensko - epidemiološke mjere, opće
mjere za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, ispituje
zdravstvenu ispravnost vode i mora, prati stanje okoliša
itd., a Općina će sa Zavodom nastaviti suradnju, kako je
to uređeno i Planom zaštite i spašavanja Općine.
3.5. Postrojbe, povjerenici i koordinatori civilne zaštite
3.5.1. Postrojba civilne zaštite
Na području Općine nije ustrojena postrojba civilne
zaštite, jer postoje DVD Baška i Lovačko društvo Kamenjarka, s dovoljnim brojem pripadnika, te su navedena društva zadužena za obavljanje mjera civilne zaštite.
3.5.2. Povjerenici civilne zaštite
Povjerenike civilne zaštite za područje Općine imenuje
Općinski načelnik, isto se planira u najskorijem razdoblju
i to četiri povjerenika, po jedan za područje svakog naselja,
odnosno mjesnog odbora, na području Općine (Baška,
Batomalj, Draga Bašćanska, Jurandvor).
3.5.3. Koordinator na lokaciji
Koordinatora na lokaciji, prema potrebi, određuje načelnik stožera civilne zaštite iz redova operativnih snaga
sustava civilne zaštite, a njegove zadaće utvrđene su Zakonom.
3.6. Pravne osobe u sustavu civilne zaštite
Osim osoba koje se civilnom zaštitom bave kao redovnom djelatnošću, postoje i druge organizirane snage, koje
se mogu uključiti u sustav civilne zaštite. Oni su nositelji
posebnih zadaća od interesa za sustav civilne zaštite. Dobivanjem određene zadaće, spomenute pravne osobe stječu
status sudjelovatelja u provedbi utvrđenih mjera civilne
zaštite na području Općine, te su dužne postupati u skladu
s odredbama Zakona. Tim će se osobama, za razradu dobivenih zadaća i usklađivanje s operativnim snagama, dostaviti izvodi iz Plana djelovanja civilne zaštite za područje
Općine, te će se s istima zaključiti ugovori o međusobnoj
suradnji kojim se definiraju potrebni ljudski resursi i materijalna oprema, te u kojem roku se uključuju u sustav
civilne zaštite za područje Općine.
Pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite određuju se odlukom predstavničkog tijela, a na prijedlog izvršnog tijela sukladno članku 17. stavak 1. podstavak 3.
Zakona.
3.7. Udruge građana
Nastavit će se ili će se uspostaviti nova suradnja s udrugama, koje djeluju na području Općine, a čija djelatnost
jest, ili može biti, od interesa za sustav civilne zaštite (planinarsko i ribarsko društvo, udruga branitelja, radio i dr.).
Sukladno članku 17. stavak 3. podstavak 2. Zakona,
Općinski načelnik donosi plan, odnosno vrstu i način provođenja vježbi operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Temeljem članka 17. stavak 3. podstavak 6. Zakona
Općinski načelnik je odgovoran za osnivanje operativnih
snaga civilne zaštite sukladno usvojenim smjernicama i
planu razvoja sustava civilne zaštite.
4.OSTALE AKTIVNOSTI U SUSTAVU ZAŠTITE I
SPAŠAVANJA
4.1.Zahtjevi zaštite i spašavanja u prostornim planovima
Prilikom donošenja prostornih planova Općina će se pridržavati zahtjeva iz područja civilne zaštite.
4.2. Edukacija stanovnika
Nastavit će se s informiranjem stanovnika vezano općenito uz sustav civilne zaštite, a prigodom vježbi snaga
civilne zaštite, održavat će se edukacije mještana, ali i
zatražiti njihovo aktivno sudjelovanje.
4.3. Edukacija djece u školama i vrtićima
Edukaciju djece u školi provodit će se u suradnji s
DUZS Područni ured Rijeka i Gradskim društvom Crvenog križa Krk.
4.4. Uspostava sustava uzbunjivanja
Postojeći sustav uzbunjivanja će se redovno kontrolirati i
po potrebi proširivati.
4.5. Ostalo
U Općini će se i nadalje sustavno provoditi mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, te izdvajati sredstva za
veterinarske usluge.
5.ZAKLJUČAK
Stanje izrađenosti dokumenata iz područja sustava
zaštite i spašavanja je zadovoljavajuće i isti su na snazi
do potrebnih izmjena (usklađivanja) postojećih ili donošenja novih dokumenata, sve sukladno Zakonu.
KLASA: 021-05/17-01/6
URBROJ: 2142-03-01/1-17-12
Baška, 26. rujna 2017. godine
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednica
Tanja Grlj, v.r.
|