32.
Na temelju članka 15. stavak 2. Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine«
br.120/16.) i članka 47. Statuta Grada Cresa (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 29/09. i 14/13.), Gradonačelnik Grada Cresa,
dana 22. rujna 2017. godine donosi
PRAVILNIK
PROVEDBI POSTUPAKA JEDNOSTAVNE
NABAVE ROBA, RADOVA I USLUGA
1. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
(1) U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave i dobrog gospodarenja
javnim sredstvima ovim se Pravilnikom uređuje postupak koji prethodi ugovornom
odnosu za nabavu robe i usluga procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna (bez
PDV-a), odnosno za nabavu radova procijenjene vrijednosti do 500.000,00 kuna
(bez PDV-a) (u daljnjem tekstu: jednostavna nabava) za koje sukladno odredbama
Zakona o javnoj nabavi ne postoji obveza provedbe postupka javne nabave.
(2) U provedbi postupka nabave roba, radova i usluga osim ovog Pravilnika
obavezno je primjenjivati i druge važeće zakonske i podzakonske akte, kao i
interne akte, a koji se odnose na pojedini predmet nabave u smislu posebnih
zakona (npr. Zakon o komunalnom gospodarstvu, Zakon o obveznim odnosima, Zakon
o prostornom uređenju, Zakon o građenju i dr.)
Članak 2.
(1) O sukobu interesa na odgovarajući način primjenjuju se odredbe Zakona o
javnoj nabavi.
2. POSTUPANJE I UGOVARANJE
2.1.Početak postupka, način komunikacije i vrijednosni pragovi
Članak 3.
(1)Pripremu postupka jednostavne nabava propisane ovim Pravilnikom provode
službenici Grada Cresa, u skladu s usvojenim financijskim dokumentima i Planom
nabave Grada Cresa.
Članak 4.
(1) Priprema postupka podrazumijeva izradu i/ili pribavljanje potrebne
dokumentacije (upute za prikupljanje ponuda, tehničke specifikacije, ponudbeni
troškovnici i ostali dokumenti vezani uz predmetnu nabavu), kako bi se postupak
nabave mogao uredno i pravilno provesti, ispitivanje tržišta, prikupljanje
naziva i adresa gospodarskih subjekata za potrebe upućivanja poziva za dostavu
ponuda. U tu svrhu koristit će se i vlastita baza podataka.
Članak 5.
(1) Sredstva komunikacije i svake druge razmjene informacija između
Naručitelja i gospodarskih subjekata su: poštanska pošiljka, obavijest na
internetskim stranicama Naručitelja, telefaks ili elektronička pošta ili
kombinacija tih sredstava, prema odabiru Naručitelja u svakom pojedinom postupku
nabave.
Članak 6.
(1) Za nabave roba, usluga i radova procijenjene vrijednosti manje od
20.000,00 kn (bez PDV-a) Naručitelj će u pravilu izdati narudžbenicu, ili
zaključak o prihvaćanju ponude.
(2) Narudžbenica obavezno sadrži podatke o naručitelju, gospodarskom
subjektu s kojim će se zasnovati obvezno- pravni odnos, podatke o vrsti
roba/radova/usluga koje se nabavljaju uz ostale obavezne elemente sadržane u
narudžbenici.
(3) Narudžbenicu potpisuje gradonačelnik ili
pročelnici/e.
(4) Za nabave roba i usluga procijenjene vrijednosti jednake ili veće od
20.000,00 kn, a manje od 200.000,00 kn (bez PDV-a), te radova procijenjene
vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kn, a manje od 500.000,00 kn (bez
PDV-a), Naručitelj ćeuputiti Poziv na dostavu ponude na adrese najmanje 3 (tri)
gospodarska subjekta, ili, ovisno o razini tržišnog natjecanja i složenosti
predmeta nabave, objaviti Poziv na dostavu ponuda na internetskim stranicama
Naručitelja ili elektroničkom oglasniku javne nabave,
(5) Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave, Poziv na dostavu ponuda može
se uputiti najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
-kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod zaštite isključivih
prava i na temelju isključivih prava sukladno posebnim Zakonima i dr.
propisima,
-kod hotelskih i restoranskih usluga, odvjetničkih usluga, javnobilježničkih
usluga, zdravstvenih usluga, socijalnih usluga, usluga obrazovanja,
konzultantskih usluga, konzervatorskih usluga, usluga vještaka, poštanskih
usluga,
-kad je to potrebno zbog obavljanja usluga ili radova na dovršenju
započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina,
-žurne nabave kako bi se na vrijeme mogla pravdati namjenska sredstva
Ministarstva, Županije i druga namjenska sredstva
-u ostalim slučajevima provedbe nabave koja zahtijeva žurnost, te u ostalim
posebno opravdanim slučajevima po odluci Naručitelja.
(6) Odgovorna osoba Naručitelja će donijeti Odluku o pokretanju postupka
jednostavne nabave. Odluka obavezno sadrži:
-naziv predmeta nabave
-procijenjenu vrijednosti nabave
-podatke o članovima Povjerenstva za provedbu provedbu postupka
-vrsta objave ili poziva prema točkama 4. ili 5. ovog članka
-ostale bitne podatke
2.2. Prikupljanje ponuda
Članak 7.
(1) Ponude se prikupljaju putem Poziva na dostavu ponude.
(2) Poziv na dostavu ponude (Obrazac 1) mora sadržavati najmanje: naziv
naručitelja, opis predmeta nabave, troškovnik, kriterij za odabir ponude, uvjete
i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (ako se traži), rok za dostavu
ponude i način dostavljanja ponuda, kontakt osobu, broj telefona i adresu
elektroničke pošte. Prilikom određivanja dokaza sposobnosti ponuditelja koje
ponuditelj mora dostaviti uzet će se uobzir složenost predmeta nabave.
Članak 8.
(1) Prilikom određivanja rokova za dostavu ponuda Naručitelj će uzeti u
obzir složenost predmeta nabave, poštujući minimalne rokove propisane ovim
Pravilnikom.
(2) Rokovi za dostavu ponude određuju se na način da se utvrdi točan datum i
vrijeme do kojega gospodarski subjekti mogu pravodobno dostaviti svoju ponudu.
(3) Rok za dostavu ponude za nabavu roba i usluga procijenjene vrijednosti
jednake ili veće od 20.000,00 kn, a manje od 200.000,00 kn (bez PDV-a) te
radova procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00 kn, a manje od
500.000,00 kn (bez PDV-a) iznosi najmanje 5 dana.
(4) Iznimno od stavaka 3. ovog članka, Naručitelj može u posebnim
situacijama i radi žurnosti odrediti kraći rok za dostavu ponuda.
Članak 9.
(1) Gospodarski subjekti podnose svoje ponude na način i u rokovima kako je
propisao Naručitelj za svaki pojedini postupak nabave u Pozivu za dostavu
ponude (Obrazac 1).
(2) Sastavne dijelove ponude čine: Ponudbeni list (Obrazac 2) troškovnik/ponuda,
Izjava o prihvaćanju uvjeta (Obrazac 3) i traženi dokazi sposobnosti.
2.3. Kriterij za odabir ponude
Članak 10.
(1) Kriterij za odabir ponude je najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija
ponuda. Ukoliko je kriterij odabira ekonomski najpovoljnija ponuda osim
kriterija cijene, mogu se koristiti i npr. kriterij kvalitete, tehničke
prednosti, estetske i funkcionalne osobine, ekološke osobine, operativni
troškovi, ekonomičnost, datum isporuke i rok isporuke ili rok izvršenja i dr.,
te je u
Zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda potrebno obrazložiti izabranu ponudu.
2.4. Otvaranje, pregled i ocjena ponuda
Članak 11.
(1) Otvaranje, pregled i ocjenu zaprimljenih ponuda, na temelju zahtjeva i
uvjeta iz Poziva na dostavu ponude, obavljaju članovi Povjerenstva.
(2) Osobe iz prethodnog stavka ovog članka izrađuju i ovjeravaju Zapisnik o
otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda.
(3) Otvaranje ponuda je javno ukoliko je tako navedeno u Pozivu na dostavu
ponude. U slučaju javnog otvaranja ponuda sastavlja se zapisnik o otvaranju
ponuda, kojeg potpisuju nazočni predstavnici naručitelja i ovlašteni
predstavnici ponuditelja. Ovlaštenim predstavnicima ponuditelja omogućit će se
uvid u zaprimljeni ponudbeni list, te će im se na zahtjev uručiti primjerak
zapisnika o javnom otvaranju ponuda.
(4) Ako u roku za dostavu ponuda Naručitelj ne zaprimi niti jednu ponudu ili
ako su sve dostavljene ponude nepravilne, neprihvatljive ili neprikladne,
Naručitelj može uputiti Poziv na dostavu ponude 1 (jednom) gospodarskom
subjektu te odabrati njegovu ponudu, pod uvjetom da se izvorni uvjeti bitno ne
mijenjaju, ili poništiti postupak nabave.
(5) Nepravilna je ponuda koja nije izrađena u skladu s uvjetima iz Poziva na
dostavu ponude, sadrži odredbe koje Naručitelj smatra štetnima ili za koju
Naručitelj osnovano smatra da je posljedica nedopuštenog sporazuma gospodarskih
subjekata.
(6) Neprihvatljiva je ponuda koja zbog formalnih ili drugih objektivnih
razloga ne može biti odabrana.
(7) Neprikladna ponuda je ponuda koja u cijelosti ne odgovara potrebama
Naručitelja određenim u Pozivu nadostavu ponude, odnosno ponuda kojom se nude
roba, radovi ili usluge koje očito ne zadovoljavaju potrebe Naručitelja u
odnosu na traženi predmet nabave.
Članak 12.
(1) Zapisnik o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda dostavlja se
Gradonačelniku radi donošenja Odluke o odabiru, odnosno poništenju postupka
nabave.
(2) Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava
svim traženim uvjetima Naručitelja.
Članak 13.
(1) Naručitelj će najkasnije u roku od 10 dana od dana otvaranja ponuda
donijeti Obavijest o odabiru, odnosno Obavijest o poništenju postupka
jednostavne nabave, koja se na dokaziv način dostavlja svakom ponuditelju.
2.5. Ugovaranje i realizacija
Članak 14.
(1) Na temelju odluke o odabiru Naručitelj s izabranim gospodarskim
subjektom sklapa Ugovor.
(2) Realizaciju Ugovora prati Upravno tijelo putem službenika Odsjeka u
čijem su djelokrugu poslovi koji se Ugovorom reguliraju, a obavijest o
zaključenom ugovoru objavljuje se na internetskim stranicama Naručitelja.
Članak 15.
(1) Naručitelj može s gospodarskim subjektom koji izvršava osnovni Ugovor
sklopiti Dodatak ugovoru:
-za dodatne isporuke robe od ponuditelja s kojim je zaključen osnovni
ugovor, ako bi promjena istoga obvezala Naručitelja da nabavi robu koja ima
drugačije tehničke značajke što bi rezultiralo nesukladnošću ili tehničkim
poteškoćama u radu i održavanju,
-za dodatne radove koji nisu bili uključeni u početni projekt niti u osnovni
ugovor, ali su zbog nepredviđenih okolnosti postali nužni za izvođenje radova
opisanih u njima, odnosno za njihov dovršetak,
-za nove radove koji se sastoje u ponavljanju sličnih radova koji se
dodjeljuju gospodarskom subjektu,
-za dodatne usluge koje nisu bile uključene u početni projekt niti u osnovni
ugovor, ali su zbog nepredviđenih okolnosti postale nužne za pružanje usluga
opisanih u njima, odnosno za njihov dovršetak,
-za nove usluge koje se sastoje u ponavljanju sličnih usluga koje se
dodjeljuju gospodarskom subjektu.
(2) Vrijednost roba, radova ili usluga iz svih sklopljenih Dodataka ugovoru,
zajedno s osnovnim ugovorom, ne smije prijeći vrijednosne pragove iz članka 1.
ovog Pravilnika.
3. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
(1) Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Odluka o provedbi
postupka nabave bagatelne vrijednosti od 10. siječnja 2014. godine.
Članak 17.
(2) Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama
Primorsko -goranske županije«, a ima se objaviti i na web stranici Grada Cresa
www.cres.hr.
Klasa: 406-01/17-1/11
Ur.broj: 2213/02-02-17-1
GRADONAČELNIK:
Kristijan Jurjako struč. spec. oec.