35.
Na temelju članka 9. Poslovničke odluke o izmijenama i dopunama Poslovnika
Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja (» Službene novine« PGŽ br.10/13. ), Odbor
za statutarno pravna pitanja Gradskog vijeća Grada Maslog Lošinja na sjednici
održanoj dana 06. rujna 2017. godine, utvrdio je pročišćeni tekst Poslovnika
Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja. Pročišćeni tekst Poslovnika Gradskog vijeća
Grada Malog Lošinja obuhvaća Poslovnik Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 26/09) i Izmjene i dopune
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 10/13), u kojima je navedeno vrijeme njihova stupanja
na snagu.
Klasa: 021-05/17-01/04
Urbroj: 2213/01-01-17-4
Mali Lošinj, 06. rujna 2017.
Predsjednik
Odbora za statutarno pravna pitanja Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja Luigi
Satalić, v.r.
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja
(pročišćeni tekst)
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom se uređuje način konstituiranja Gradskog vijeća,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća, sastav i način rada
radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Gradskom vijeću, sazivanje,
rad i tijek sjednice, postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja
za rad Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja.
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak 2.
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća saziva se na način, po postupku i u
rokovima utvrđenim zakonom, a Gradsko vijeće je konstituirano izborom
predsjednika Gradskog vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Gradskog vijeća.
Konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća do izbora predsjednika predsjedava
prvi izabrani član s kandidacijskeliste koja je dobila najviše glasova, a
ukoliko je višelista dobilo isti najveći broj glasova sjednici predsjedava prvi
izabrani kandidat s
liste koja je imala manji redni broj na glasačkom listiću.
Na početku konstituirajuće sjednice izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa
naša domovino«.
Članak 3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim izborima, vijećnici polažu
prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika u Gradskom vijeću Grada Malog
Lošinja obavljati savjesno i odgovorno, i da ću se u svom radu držati Ustava
Republike Hrvatske, zakona i Statuta Grada Malog Lošinja, te da ću se zauzimati
za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada Malog Lošinja.«
Predsjedatelj poslije pročitane prisege proziva pojedinačno vijećnike, koji
izjavljuju »prisežem«, te pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Vijećnik koji nije bio nazočan na konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik
vijećnika, kad počinje obavljati dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj
sjednici na kojoj je nazočan.
Članak 4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka mandata vijećnika, vijećnika
zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi dviju ili više političkih
stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične liste, a određuje ga
politička stranka sukladno sporazumu, a kad sporazum nije zaključen, političke
stranke zamjenika određuju dogovorno. Ako se dogovor političkih stranaka ne
postigne, zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani kandidat s dotične liste.
Političke stranke su dužne o sklopljenom sporazumu odnosno postignutom
dogovoru obavijestiti upravno tijelo nadležno za poslove predstavničkog i
izvršnog tijela.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi grupe birača zamjenjuje prvi
slijedeći neizabrani kandidat s liste.
Članak 5.
Nakon dane prisege vijećnika, izbora predsjednika Vijeća, članova Mandatne
komisije i Odbora za izbor i imenovanja, predsjednik Vijeća ili najmanje 1/3
vijećnika mogu predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak 6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su Statutom Grada Malog Lošinja.
Članak 7.
Pročelnici upravnih tijela dužni su vijećniku pružiti obavijesti i uvide u
materijal o temama koje su na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća ili se
pripremaju za sjednice Gradskog vijeća ili radnog tijela čiji je član, a i
druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i objašnjenja od predsjednika Gradskog
vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak 8.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće dužno je
pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove funkcije, a napose u izradi
prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka koje mu je
povjerilo radno tijelo Gradskog vijeća odnosno da mu osigura dopunsku
dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu sjednice
Gradskog vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i
objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u
obavljanju funkcije vijećnika.
Članak 9.
Vijećnici Gradskog vijeća mogu osnovati Klub vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Vijećnik može biti član samo jednog kluba vijećnika.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom osnivanju obavijestiti predsjednika
Gradskog vijeća, priložiti svoja pravila rada te podatke o članovima.
Predsjednik kluba vijećnika ima pravo zatražiti prekid sjednice radi
potrebnekonzultacije u trajanju od najviše 30 minuta. O Prijedlogu se glasuje
bez rasprave.
Predsjednik Gradskog vijeća brine da se klubovima vijećnika osiguraju
prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije za sjednice, prijepis,
umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV.PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA GRADSKOG VIJEĆA
Članak 10.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koji se biraju javnim
glasovanjem većinom glasova svih vijećnika.
Predsjednik i jedan potpredsjednik bira se iz reda predstavničke većine, a
drugi potpredsjednik iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pisanom obliku i potvrđen potpisom
vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom podržati prijedlog samo za jednog
kandidata.
Članak 11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se obavlja glasovanjem zasebno za
svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika i potpredsjednika niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i potpredsjednika bilo predloženo više od dva
kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju dva kandidata koji su dobili
najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova, glasovanje o istim kandidatima se
ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan kandidat ne dobije potrebnu
većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti na sjednici koja će se održati
u roku od 7 dana.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća, predsjednik Vijeća određuje
prvogpotpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili
spriječenosti.
Članak 12.
Prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća propisana su Statutom Grada
Malog Lošinja i ovim Poslovnikom.
Članak 13.
Predsjednik Gradskog vijeća prema potrebi, saziva međustranački kolegij koji
se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak 14.
Predsjedniku Gradskog vijeća u pripremanju i organiziranju sjednice Gradskog
vijeća pomaže pročelnik upravnog tijela koje obavlja stručne poslove za Gradsko
vijeće.
V. RADNA TIJELA
Članak 15.
Radna tijela Gradskog vijeća osnovana Statutom Grada su:
1. Mandatna komisija,
2. Odbor za izbor i imenovanja,
3. Odbor za statutarno pravna pitanja.
Pored radnih tijela navedenih u stavku l. ovog članka, Gradsko vijeće
posebnom odlukom osniva i druga radna tijela u svrhu priprema odluka iz djelokruga
Gradskog vijeća.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu između vijećnika, a članovi iz
reda znanstvenih, stručnih i drugi javnih osoba, na prijedlog Odbora za izbor i
imenovanja, uz prethodni poziv političkim strankama koje imaju vijećnike da
dostave svoje prijedloge ili na prijedlog 1/3 vijećnika.
Članak 16.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i dva člana.
Mandatna komisija bira se na prvoj sjednici Gradskog vijeća iz redova
vijećnikaGradskog vijeća.
Članak 17.
Odbor za izbor i imenovanja, čine predsjednik i dva člana.
Odbor za izbor i imenovanja bira se na prvoj sjednici Gradskog vijeća u
pravilu iz redova vijećnika Gradskog vijeća.
Članak 18.
Odbor za statutarno pravna pitanja čine predsjednik i četiri člana.
Predsjednik Odbora se bira u pravilu iz redova vijećnika, a članovi iz reda
znanstvenih, stručnih i drugih javnih osoba.
Članak 19.
Način rada radnih tijela Gradskog vijeća, reguliran je odlukom o osnivanju
radnih tijela.
O sazivanju sjednica radnih tijela Gradskog vijeća, vijećnici koji nisu
članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem oglasne ploče Gradskog vijeća
i objavom na web stranici Grada Malog Lošinja.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje donosi Gradsko vijeće, a odnosi se
na djelokrug rada radnog tijela.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima obavijestiti predlagatelja
akta, gradonačelnika i Gradsko vijeće.
VI.ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I
GRADONAČELNIKA
Članak 20.
Gradonačelnik prisustvuje sjednicama Gradskog vijeća.
U slučaju spriječenosti gradonačelnika sjednicama prisustvuje zamjenik
gradonačelnika.
Gradonačelnik određuje izvjestitelja za točke dnevnog reda koje su po
njegovom prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice Gradskog vijeća.
Članak 21.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Gradskog vijeća i radnih tijela Gradskog
vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta gradonačelnika, daje
obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava gradonačelnika o stajalištima
i mišljenjima Gradskog vijeća, odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni izvjestitelj, Gradsko vijeće ili
radno tijelo može, smatra li da je prisutnost izvjestitelja nužna, raspravu o
toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak 22.
O sazvanim sjednicama predsjednik Gradskog vijeća i predsjednici radnih
tijela Gradskog vijeća izvješćuju gradonačelnika i izvjestitelje najkasnije 7
dana prije dana održavanja sjednice.
Članak 23.
Način i postupak pokretanja opoziva gradonačelnika propisan je Statutom
Grada Malog Lošinja.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak 24.
Vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom, Statutom i ovim
Poslovnikom donosi Statut Grada Malog Lošinja, Poslovnik Gradskog vijeća,
Gradski proračun, završni račun, odluke, preporuke, rješenja, zaključke,
naputke, povelje ili zahvalnice i druge akte utvrđene zakonom i Statutom.
Kad Vijeće rješava o pojedinačnim stvarima donosi zaključke i rješenja.
Akte koje Gradsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih
zakonom i Statutom potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak 25.
Na izvornike odluka i drugih akata Gradskog vijeća stavlja se pečat Gradskog
vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata Gradskog vijeća podrazumijeva se
onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je usvojen na sjednici Gradskog
vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u pismohrani Grada.
Članak 26.
Statut, odluke i drugi opći akti Gradskog vijeća, odluka o izboru,
imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Gradsko vijeće objavljuju
se u Službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na službenim web
stranicama Grada.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog članka, brine se upravno tijelo koje
obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Članak 27.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi Gradsko vijeće jesu: vijećnici,
klub vijećnika, gradonačelnik i radna tijela Gradskog vijeća, osim ako je
zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela.
Članak 28.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da podneseni prijedlozi akata nisu
sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja
da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog akta s odredbama ovog
Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno podnositelj akta ne otkloni nedostatak
akta, smatrat će se da ne teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni ovim
Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni u roku od 15 dana od poziva da
se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt i nije upućen Gradskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog reda ili odluka nije donesena
na Gradskom vijeću, može se ponovno staviti na dnevni red po isteku roka od 3
mjeseca, osim ako Gradsko vijeće ne odluči drukčije.
Članak 29.
Postupak donošenja akta pokreće se prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za donošenje, tekst prijedloga akta s
obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta koji se mijenja odnosno dopunjuje.
Uz prijedlog akta može se podnijeti i odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik može na početku rasprave iznijeti
uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko obrazloženje prijedloga, a ako se
predlaže da opći akt stupi na snagu danom objave, dužan je posebno obrazložiti
opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u tijeku rasprave, davati
objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim
amandmanima i o izraženimmišljenjima i primjedbama.
Gradonačelnik može tražiti riječ u tijeku rasprave o aktu i kada on nije
predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog tijela i Odbor za statutarno
pravna pitanja.
Članak 30.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne prijedloge odluka kojima se
uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća pozvat će predlagatelje da
objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik Gradskog vijeća će unijeti
prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice Gradskog vijeća
redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak 31.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje prijedloga akta može trajati najduže
5 minuta, a za prijedlog proračuna i prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom odobriti i duže trajanje uvodnog
izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog članka.
Članak 32.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga akta podnosi se u pravilu pisano
u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije 48 sati prije početka sjednice.
Ako se prijedlogom općeg akta mijenja ili dopunjuje opći akt, amandmani se
mogu podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Gradskog vijeća, a predsjednik Gradskog
vijeća ga prije odlučivanja dostavlja predlagatelju akta, Odboru za statutarno
pravna pitanja, vijećnicima i gradonačelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni predlagatelji akata iz članka
27. ovog Poslovnika.
Članak 33.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s tim složi, vijećnik može
podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave podnositi amandmane i na
prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak 34.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da bitno mijenjaju ili odstupaju od
podnesenog prijedloga akta, Gradsko vijeće može odlučiti da se rasprava odgodi
kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka, glasovanje o amandmanima će se
odgoditi ako to zatraži Gradonačelnik, neovisno da li je on predlagatelj.
Članak 35.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj akta i gradonačelnik.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je u pravilu usmeno, a iznosi se
tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o pojedinim ili svim amandmanima.
Članak 36.
Amandman koji je podnesen u roku postaje sastavnim dijelom konačnog
prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
-ako ga je podnio predlagatelj akta,
-ako ga je podnio Odbor za statutarno pravna pitanja,
-ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo i s njima se suglasio
predlagatelj akta.
Članak 37.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio gradonačelnik, o amandmanu na
prijedlog s kojim se nije suglasio gradonačelnik, se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Gradskog vijeća postaje sastavni dio konačnog
prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak 38.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka konačnog prijedloga akta
na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga akta podneseno više amandmana,
najprije se glasuje o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja i
prema tom kriteriju dalje o ostalim amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o amandmanima, odlučuje se o
donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak 39.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom postupku samo ako to zahtijevaju
osobito opravdani razlozi ili ako bi nedonošenje takvog akta u određenom roku
moglo uzrokovati znatniju štetu za Grad.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne primjenjuju se propisani rokovi
utvrđeni u članku 28. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom postupku podnosi se prijedlog
akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada mora imati pisanu podršku od 1/3
vijećnika.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja upućuje prijedlog da se akt donese
po hitnom postupku vijećnicima, te gradonačelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak 40.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom postupku prethodno se glasuje, bez
rasprave, o opravdanosti razloga za hitan postupak i uvrštavanja u dnevni red
sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje o aktu.
Članak 41.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom postupku mogu se podnositi
amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog članka primjenjuju se odredbe
ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge akata koji se donose u redovnom
postupku.
IX.DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG
OBRAČUNA PRORAČUNAGRADA
Članak 42.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za sljedeće dvije proračunske
godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Grada podnosi
gradonačelnikkao jedini ovlašteni predlagatelj, na način i u rokovima
propisanim zakonom.
Gradonačelnik može podneseni prijedlog proračuna povući i nakon glasovanja o
amandmanima, a prije glasovanja o proračunu u cjelini.
Ako se proračun za narednu godinu ne može donijeti prije početka godine za
koju se donosi, a gradonačelnik ne predloži privremeno financiranje, nadležno
radno tijelo Gradskog vijeća za proračun ili najmanje osam vijećnika imaju
pravo predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
Ako se u zakonom određenom roku ne donese proračun odnosno odluka o
privremenom financiranju, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike
Hrvatske istovremeno raspušta Gradsko vijeće i razrješuje gradonačelnika te
imenuje povjerenika i raspisuje prijevremene izbore sukladno posebnom zakonu.
Amandmani na prijedlog iz stavka 1. ovog članka podnose se pismeno
najkasnije 48 sati prije sjednice na kojoj će se razmatrati navedeni
prijedlozi.
Amandmani na prijedlog iz stavka 1. ovog članka moraju sadržavati prijedlog
izmjene proračunske stavke, te prijedlog izvora sredstava kojim će se
nadoknaditi prijedlog povećanja troškova ili prijedlog raspodjele sredstava
koja su ostvarena prijedlogom smanjenja izdataka, odnosno prijedlogom povećanja
priliva.
Članak 43.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna donose se većinom
glasova svih vijećnika.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak 44.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja gradonačelniku, zamjeniku
gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela u svezi poslova iz njihovog
djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Gradskog vijeća nakon utvrđivanja dnevnog
reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika Gradskog vijeća,
unajdužem ukupnom trajanju od jednog sata.
Vijećnik je dužan navesti kome upućuje pitanje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva vijećnička pitanja, a svako
postavljanje pitanja može trajati najviše pet minuta. Pravo postavljanja
vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da može postaviti samo jedno
pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na samoj sjednici, a ukoliko to nije
moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih se ne može dati odgovor na samoj
sjednici. Odgovor može trajati najviše pet minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može zatražiti dostavu pisanog
odgovora. Pisani odgovor daje se na slijedećoj sjednici ili najkasnije u roku
od 30 dana.
Gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno pročelnici dostavljaju pisani
odgovor vijećniku posredovanjem predsjednika Gradskog vijeća. Predsjednik Gradskog
vijeća upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak 45.
Pitanja koja vijećnici postavljaju gradonačelniku, zamjeniku odnosno
pročelnicima upravnih tijela kao i odgovor na ta pitanja moraju biti jasni,
precizni i kratki, a mogu ukazivati na prijedlog mogućih mjera, koje se odnose
na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Gradskog vijeća će uputiti vijećnika na to i pozvati ga da svoje
pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Gradskog vijeća neće to pitanje uputiti tijelu ili osobi kojemu je
namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak 46.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje predstavlja profesionalnu tajnu,
gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno pročelnik može predložiti da se
odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici Gradskog vijeća bez prisutnosti
javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čijem djelokrugu rada je
to pitanje.
Članak 47.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na sjednici Gradskog vijeća
jedanputiznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje. Iznošenje
mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na kojoj je predsjednik Gradskog
vijeća obavijestio Gradsko vijeće o pitanju koje je bilo postavljeno i
dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili postaviti dopunsko
pitanje.
XI.PODNOŠENJE IZVJEŠĆA
GRADONAČELNIKA
Članak 48.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u skladu s odredbama Statuta
Grada Malog Lošinja.
Članak 49.
Prijedlog za traženje izvješća od gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga može podnijeti najmanje 1/3 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora biti potpisan od svih vijećnika
koji predlažu donošenje zaključka o traženju izvješća gradonačelnika. U
prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano i obrazloženo pitanje o
kojem se traži izvješće.
Članak 50.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog za traženje izvješća na dnevni
red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se održava nakon primitka
prijedloga, ali ne prije nego što protekne 15 dana od dana primitka.
Članak 51.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća ima
pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni
prijedlog.
Članak 52.
Raspravu o izvješću gradonačelnika Gradsko vijeće može završiti utvrđivanjem
stajališta o pitanju koje je zahtjevom za podnošenjem izvješća pokrenuto ili
donošenjem zaključka kojim se od gradonačelnika traži izvršavanje općih
akataGradskog vijeća.
Članak 53.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća gradonačelnika
mogu prijedlog povući najkasnije prije odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za
traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može se ponovno postaviti prije
proteka roka od 90 dana od dana kada je Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim
ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od gradonačelnika.
XII. SJEDNICA GRADSKOG VIJEĆA
l. Sazivanje sjednice
Članak 54.
Sjednicu Gradskog vijeća saziva predsjednik Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće raspravit će o prijedlogu za donošenje odluke s prijedlogom
odluke najkasnije u roku od 45 dana od dana podnošenja prijedloga predsjedniku
Vijeća, ako zakonom, Statutom ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati sjednicu Gradskog vijeća na
obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine vijećnika ili na prijedlog
gradonačelnika, u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga.
Prijedlog iz st. 2. i 3. ovog članka mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od predlagatelja.
Sjednice Gradskog vijeća traju dok se ne iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 2. i
stavka 3. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u roku od 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2., 3. i 6. ovog članka sjednicu Gradskog
vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika, sazvati čelnik središnjeg
tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne)
samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Sjednica sazvana na način propisan stavcima 2.,3. i 6. ovog članka mora se
održati u roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovog članka smatra se nezakonitom,
adoneseni akti ništavima.
Članak 55.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom, a samo u izuzetno hitnim
slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se odnose na prijedlog dnevnog reda
dostavlja se vijećnicima 7 dana prije održavanja sjednice. Samo iz osobito
opravdanih razloga ovaj rok se može skratiti.
Poziv i materijali za sjednicu mogu se dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i opravdanosti razloga za sazivanje
sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik Gradskog vijeća.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća dostavljaju se vijećnicima,
gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika, pročelnicima upravnih tijela,
vijećima mjesnog odbora na području Grada Malog Lošinja, vijećima nacionalnih
manjina/predstavnicima nacionalnih i sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak 56.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže predsjednik Gradskog vijeća u
pozivu za sjednicu.
Predsjednik Gradskog vijeća, sve prijedloge sastavljene na način propisan
ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja pisanog poziva za sjednicu
Gradskog vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak 57.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća utvrđuje se u pravilu na početku
sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik Gradskog vijeća i ovlašteni
predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda ili da se pojedini predmet
izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, vijećnicima se
uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog reda, predlagatelj ima pravo
prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se odvojeno odlučuje o prijedlogu
da se pojedini predmet izostavi, zatim da se dnevni red dopuni pojedinim
predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice sukladno odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Gradskog vijeća objavljuje utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se zapisnik s prethodne sjednice.
Članak 58.
Tijekom sjednice ne može se promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom
predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u prijedlog dnevnog reda, može odustati
od svog prijedloga i nakon što je dnevni red utvrđen. U tom slučaju smatra se
da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog reda sjednice i smatra se da
prijedlog nije podnijet.
Članak 59.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja
koji nije uvršten u dnevni red Gradskog vijeća na način propisan člankom 28.
ovog Poslovnika prije proteka roka od 3 mjeseca od dana odlučivanja Gradskog
vijeća o dnevnom redu, osim ako Gradsko vijeće ne odluči drukčije.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak 60.
Sjednici Gradskog vijeća predsjedava predsjednik Gradskog vijeća, a u
njegovoj odsutnosti ili spriječenosti prvi potpredsjednik.
Članak 61.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi oni koje je pozvao predsjednik
Gradskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego što zatraži i dobije riječ od
predsjednika Gradskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo predsjednik
Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća se brine da govornik ne bude ometan ili
spriječen u svom govoru.
Članak 62.
Predsjednik Gradskog vijeća daje vijećnicima riječ po redoslijedu kojim su
se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili o povredi utvrđenog
dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je ovaj zatraži. Govor tog vijećnika
ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog prigovora dati objašnjenje o povredi
Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda. Ako vijećnik nije zadovoljan danim
objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio navod za koji drži da je netočno
izložen i koji je bio povod nesporazuma ili koji zahtijeva objašnjenje,
predsjednik će mu dati riječ čim završi govor ovog koji je to izazvao. Vijećnik
se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno objašnjenje, a njegov
govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak 63.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja i prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog reda, govori, a nije dobio
odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika ili
u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje sudjeluju u radu Gradskog vijeća,
predsjednik Gradskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa ponašanjem zbog kojeg mu je
opomena izrečena, predsjednik Gradskog vijeća će mu oduzeti riječ, a po potrebi
i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u slučaju iz stavka 3. ovog članka,
predsjednik Gradskog vijeća će utvrditi da je vijećnik udaljen sa sjednice i da
se ne broji prilikom glasovanja.
Članak 64.
Na sjednici Gradskog vijeća se može odlučiti da govornik o istoj temi može
govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Gradsko vijeće može odlučiti da pojedini
vijećnik može govoriti i dulje.
4. Tijek sjednice
Članak 65.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja dnevnog reda predsjednik Gradskog
vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati sjednici Gradskog vijeća o tome obavještava
predsjednika Gradskog vijeća ili pročelnika upravnog tijela koje obavlja
stručne poslove za Gradsko vijeće.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da sjednici nije nazočan dovoljan
broj vijećnika, predsjednik Gradskog vijeća odlaže sjednicu za određeni dan i
sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju kada se za vrijeme sjednice
utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika predsjednik Gradskog vijeća će provesti
i u tijeku sjednice, na zahtjev bilo kojeg od vijećnika.
Zbog opširnosti dnevnog reda ili drugih razloga predsjednik Gradskog vijeća
može odlučiti da se sjednica prekine i zakaže nastavak za određeni dan i sat.
5. Odlučivanje
Članak 66.
Za donošenje akata na sjednici Gradskog vijeća, potrebna je nazočnost većine
vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim Poslovnikom drugačije određeno.
Članak 67.
Gradsko vijeće donosi akte većinom danih glasova, ukoliko je na sjednici
Gradskog vijeća nazočna većina vijećnika, osim ako zakonom, Statutom Grada ili
ovimPoslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Gradsko vijeće donosi slijedeće akte:
-Statut Grada,
-Poslovnik Gradskog vijeća,
-proračun,
-godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
-odluku o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Vijeća,
-odluku o raspisivanju referenduma o pitanjima iz samoupravnog djelokruga
utvrđenih statutom Grada Malog Lošinja.
6. Glasovanje
Članak 68.
Glasovanje na sjednici je javno.
Gradsko vijeće može odlučiti da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način da predsjednik Gradskog vijeća
prvo poziva vijećnike da se izjasne
tko je »za« prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se
tko uzdržao od glasovanja. Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici,
a nisu glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se
uzdržavaju od glasovanja, smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja zapisnika glasuje se »za« ili
»protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako se prilikom glasovanja o
amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od polovice nazočnih vijećnika,
predsjednik Gradskog vijeća može odmah konstatirati da je amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava predsjednik Gradskog vijeća uz pomoć
službenika upravnog tijela u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova
za potrebe Gradskog vijeća.
Članak 69.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru glasovanja, predsjednik Gradskog
vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat glasovanja.
Članak 70.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići su iste
veličine, boje, oblika i ovjereni su pečatom Gradskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata navedena su abecednim redom, a
glasuje se na način da se zaokruži redni broj ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili predmetu pitanje mora biti
postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«, »protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik iz članka 68. ovog Poslovnika.
Predsjednik Gradskog vijeća može odrediti i određeni broj vijećnika koji će mu
pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak 71.
Službenik ili vijećnik koji pomaže predsjedniku Gradskog vijeća u provođenju
tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke listiće.
Članak 72.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom kao i prvo glasovanje.
Članak 73.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na kojem su dopisana nova imena,
odnosno glasački listić koji je tako popunjen da se ne može sa sigurnošću
utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i listić na kojem je
zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak 74.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali glasačke listiće i nakon što je
predsjednik Gradskog vijeća objavio da je glasovanje završeno, prelazi se na
utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik Gradskog vijeća u prisutnosti
službenika i vijećnika koji su mu pomagali kod samog glasovanja.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje rezultate glasovanja na istoj
sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. IZBORI I IMENOVANJA
Članak 75.
Predsjednika i potpredsjednike Gradskog vijeća bira i razrješava Gradsko
vijeće na način i u postupku propisanim Statutom Grada i ovim Poslovnikom.
Članak 76.
Potpredsjednici Gradskog vijeća pomažu u radu predsjedniku Gradskog vijeća,
te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Gradskog vijeća spriječen ili odsutan zamjenjuje ga prvi
potpredsjednik, a ukoliko je i on spriječen ili odsutan, predsjednika Gradskog
vijeća zamjenjuje drugi potpredsjednik Gradskog vijeća.
Dok zamjenjuje predsjednika Gradskog vijeća, potpredsjednik ima prava i
dužnosti predsjednika.
Članak 77.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika može se
pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Gradskog vijeća u pisanom obliku i mora
sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Gradskog vijeća imaju pravo očitovati se
o prijedlogu najkasnije u roku od osam (8) dana od dostave prijedloga.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je prijedlog uvrstiti u dnevni red
sjednice Gradskog vijeća koja se mora održati najkasnije u roku od 30 dana od
kada jeprijedlog zaprimljen.
Ako Gradsko vijeće donese odluku o razrješenju predsjednika i oba
potpredsjednika Gradskog vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti
im prestaju izborom novog predsjednika Gradskog vijeća.
Članak 78.
Predsjednik i potpredsjednici Gradskog vijeća mogu dati ostavku. Dužnost im
prestaje danom izbora novog predsjednika Gradskog vijeća.
Članak 79.
Ako Gradsko vijeće razriješi predsjednika Gradskog vijeća, a na istoj
sjednici ne izabere novog, prvi potpredsjednik Gradskog vijeća ima sva prava i
dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi predsjednik.
Gradsko je vijeće dužno u roku od 30 dana od donošenja odluke o razrješenju
predsjednika izabrati novog predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak 80.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sjednice, o prijedlozima iznijetim na
sjednici, o sudjelovanju u raspravi, te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinom predmetu.
Članak 81.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice, prije prelaska na dnevni red,
iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe, odnosno zapisnik u kojem su
suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Gradskog vijeća i službenik koji
vodizapisnik.
Izvornike zapisnika sjednice Vijeća čuva nadležno upravno tijelo Grada.
Članak 82.
Sjednice Gradskog vijeća tonski se snimaju, a prijepis tonske snimke
sjednice čuva nadležno upravno tijelo Grada.
Nadležno upravno tijelo Grada dužno je omogućiti vijećniku, na njegov
zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
XV. IZVANREDNO ODRŽAVANJE SJEDNICA
Članak 83.
Iz razloga navedenih u članku 40. ovog Poslovnika, kao i u drugim osobito
opravdanim slučajevima, predsjednik može sazvati izvanrednu sjednicu Vijeća.
XVI. JAVNOST RADA
Članak 84.
Sjednice Gradskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Gradskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice (primjerice, glasno
razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Gradskog vijeća veći od broja
raspoloživih mjesta, predsjednik Gradskog vijeća određuje broj osoba koje mogu
pratiti rad Gradskog vijeća.
Članak 85.
O radu Gradskog vijeća javnost se obavještava putem sredstava javnog
priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranicama Grada.
Najava održavanja sjednice i materijal za sjednicu objavljuju se na
službenim web stranicama Grada.
Članak 86.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni podaci, koji su u skladu s
posebnimpropisima klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
Članak 87.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja javnosti o rezultatima rada
Gradskog vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za
druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik Gradskog vijeća.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 88.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje važiti Poslovnik Gradskog vijeća
Grada Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 30/97 i
13/03).
Poslovnička odluka o izmjenama i dopunama Poslovnika Gradskog vijeća Grada
Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 10/13) stupa
na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske
županije, osim članka 5. stavka 2. podstavak 3. koji stupa na snagu na dan
stupanja na snagu odluke o raspisivanju prvih sljedećih općih i redovnih izbora
za članove predstavničkog i izvršnog tijela.
Poslovnička odluka o izmjenama i dopunama Poslovnika Gradskog vijeća Grada
Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 10/13)
stupila je na snagu 27. ožujka 2013. godine.