Na temelju članaka 66. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj
30/15), članka 48 Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine«, broj 19/13. - pročišćeni tekst), članka 34. Statuta Grada
Raba (»Službene novine Primorsko - goranske županije« broj 27/09, 13/13 i 31/13
- pročišćeni tekst) Gradonačelnik Grada Raba je dana 8. veljače 2017. godine
donio
I. UVOD
Članak 1.
(1) Ovim Programom utvrđuju se aktivnosti u poljoprivredi za koje će Grad
Rab u 2017. godini dodjeljivati potpore male vrijednosti te kriteriji i
postupak dodjele istih.
(2) Potpore podrazumijevaju dodjelu bespovratnih novčanih sredstava iz
Proračuna Grada Raba.
Članak 2.
(1) Sredstva utvrđena u članku 1. stavak 2. ovog programa koristiti će se za
isplatu potpora vezanih uz poljoprivrednu proizvodnju obiteljskim
poljoprivrednim gospodarstvima (OPG) koja su upisana u Upisnik poljoprivrednih
gospodarstava, pravnim i fizičkim osobama registriranima za obavljanje
poljoprivredne djelatnosti sa sjedištem odnosno prebivalištem i poljoprivrednom
proizvodnjom na području Grada Raba (poljoprivredno zemljište, gospodarski
objekti, trajni nasadi i slično), a koja zadovoljavaju kriterije propisane za
pojedine aktivnosti utvrđene ovom Odlukom, te poljoprivrednim udrugama i
zadrugama.
(2) Pravo na subvenciju poljoprivredna gospodarstva i drugi korisnici
ostvaruju temeljem vlastitog zahtjeva. Podnošenje zahtjeva traje do
iskorištenja sredstava osiguranih u Proračunu Grada Raba za 2017. godinu za
navedenu namjenu, a najdulje do 31. prosinca 2017. godine.
Članak 3.
(1) Potpore male vrijednosti dodjeljuju se sukladno pravilima EU o pružanju
državne potpore poljoprivredi i ruralnom razvoju propisanim Uredbom Komisije
(EZ) br. 1408/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora
o funkcioniranju Europske unije na potpore de minimis u poljoprivrednom sektoru
- u daljnjem tekstu: Uredba 1408/2013 te Uredbe br. 1407/2013 od 18. prosinca
2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na
de minimis potpore. Sukladno članku 1. Uredbe 1408/2013, ovaj se Program
primjenjuje na potpore dodijeljene poduzetnicima koji se bave primarnom
proizvodnjom poljoprivrednih proizvoda, uz iznimku:
a) potpora čiji je iznos određen na temelju cijene ili količine proizvoda
stavljenih na tržište,
b) potpora djelatnostima vezanima uz izvoz, to jest potpora koje su izravno
vezane uz izvezene količine, potpora za osnivanje i upravljanje distribucijskom
mrežom ili za neke druge tekuće troškove vezane uz izvoznu djelatnost,
c) potpora uvjetovanih korištenjem domaćih umjesto uvoznih proizvoda.
(2) Sukladno članku 2. Uredbe1408/2013, »poljoprivredni proizvodi« znači
proizvodi iz Priloga I. Ugovora o funkcioniranju Europske unije, uz iznimku
proizvoda ribarstva i akvakulture obuhvaćenih Uredbom Vijeća (EZ) br. 104/2000.
Članak 4.
(1) Sukladno članku 2., točka 2. Uredbe 1408/2013pod pojmom »jedan
poduzetnik« obuhvaćena su sva poduzeća koja su u najmanje jednom od sljedećih
međusobnih odnosa:
a) jedno poduzeće ima većinu glasačkih prava dioničara ili članova u drugom
poduzeću;
(b)jedno poduzeće ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog,
upravljačkog ili nadzornog tijela drugog poduzeća;
(c)jedno poduzeće ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo poduzeće
prema ugovoru sklopljenom s tim poduzećem ili prema odredbi statuta ili
društvenog ugovora tog poduzeća;
(d)jedno poduzeće, koje je dioničar ili član u drugom poduzeću, kontrolira
samo, u skladu s dogovorom s drugim dioničarima ili članovima tog poduzeća,
većinu glasačkih prava dioničara ili glasačkih prava članova u tom poduzeću.
(2) Poduzeća koja su u bilo kojem od odnosa navedenih u prvom podstavku
točkama @ do (d) preko jednog ili više drugih poduzeća isto se tako smatraju
jednim poduzetnikom.
Članak 5.
(1) Za provedbu ovog programa planirana su sredstva u visini od 200.000,00
kuna u Proračunu Grada Raba za 2017. godinu,
(2) Grad Rab će u 2017.g. dodjeljivati potpore za slijedeće aktivnosti:
Mjera 2 Sufinanciranje troškova edukacije i stručnog osposobljavanja za rad
na poljoprivrednom gospodarstvu
Mjera 3 Sufinanciranje premije osiguranja biljne i stočarske proizvodnje,
plastenika i staklenika te farmi za uzgoj stoke
Mjera 6 Sufinanciranje izrade dokumentacije objekata namijenjenih
poljoprivrednoj proizvodnji
Mjera 7 Sufinanciranje dijela troškova aktivnosti poljoprivrednih udruga i
zadruga
Mjera 8 Sufinanciranje manifestacija koje doprinose promicanju
poljoprivredne proizvodnje
Mjera 11 Sufinanciranje nabave poljoprivredne opreme odnosno ulaganja u
modernizaciju postojećih pogona,
uvođenje novih tehnologija i ulaganja u prerađivačke kapacitete.
III. POTPORE I AKTIVNOSTI - KRITERIJI
Mjera 1. Sufinanciranje nabave sadnog materijala
Članak 6.
(1) Radi postizanja novih trajnih nasada te obnove postojećih, odobriti će
se potpora za nabavu deklariranog sadnog materijala.
(2) Visina potpore po sadnici iznosi:
-za cjepove vinove loze do 1/2 nabavne cijene sadnice, a maksimalno 10,00
kuna po sadnici. Minimalna poticajna količina iznosi 200 komada sadnica,
-za sadnice masline do 1/2 nabavne cijene sadnice, a maksimalno 30,00 kuna
po sadnici. Minimalna poticajna količina iznosi 20 komada sadnica,
-za sadnice voćki do 1/2 nabavne cijene sadnice, a maksimalno 25,00 kuna po
pojedinoj voćnoj sadnici. Minimalna poticana količina iznosi 20 komada po pojedinoj
voćnoj sadnici.
(3) Uz zahtjev za dodjelu potpora potrebno je dostaviti račun o kupnji
sadnica iz kojeg je vidljivo: vrsta, sorta, broj komada, jedinična i ukupna
cijena, datum i dobavljač.
(4) Sufinanciranje nabave sadnog materijala po korisniku može iznositi
najviše 10.000,00 kuna godišnje.
(5) Ukupni iznos za sufinanciranje nabave sadnog materijala u 2017.g. je
45.000,00 kn.
Mjera 2. Sufinanciranje troškova edukacije i stručnog osposobljavanja za
rad na poljoprivrednom gospodarstvu
Članak 7.
(1) Potpora za edukaciju i stručno osposobljavanje za rad u poljoprivredi i
na gospodarstvu odnosi se na pohađanje tečajeva potrebnih za bavljenje
određenom proizvodnjom ili uslugom na poljoprivrednom gospodarstvu za koji se
dobiva certifikat temeljem programa kojeg je utvrdilo nadležno ministarstvo ili
su zakonski obvezni.
(2) Potpora će se po vrsti tečaja odnosno stručnog osposobljavanja u tekućoj
godini odobriti jednom članu poljoprivrednog gospodarstva koji se bavi
proizvodnjom ili uslugom za koju se osposobljava, a gospodarstvo je upisano u
Upisnik poljoprivrednih gospodarstava. Ukoliko tečaj pohađa radnik zaposlen kod
pravne ili fizičke osobe koja je upisana u Upisnik poljoprivrednih
gospodarstava, potrebno je priložiti dokaz o zaposlenju kod gospodarskog subjekta.
(3) Potpora se dodjeljuje u iznosu do 50% ukupnih troškova tečaja, a najviše
1.000,00 kuna godišnje, pa ukoliko su nositelji ili članovi OPG-a u tijeku
godine iskoristili manji iznos, imaju pravo za drugu vrstu tečaja odnosno stručnog
osposobljavanja iskoristiti razliku potpore do najvišeg godišnjeg iznosa od
1.000,00 kuna po OPG-u. Potpora se uplaćuje na račun polaznika tečaja, a
iznimno na žiro račun nositelja tečaja na ime i u korist polaznika tečaja.
(4) Ukupni iznos za potpore za edukaciju i stručno osposobljavanje za rad na
poljoprivrednom gospodarstvu u 2017.g. je 3.000,00 kn.
Mjera 3. Sufinanciranje premije osiguranja biljne i stočarske
proizvodnje, plastenika i staklenika te farmi za uzgoj stoke
Članak 8.
(1) Sufinanciranje premije osiguranja biljne i stočarske proizvodnje,
plastenika i staklenika te farme za uzgoj stoke odobriti će se poljoprivrednom
gospodarstvu koje ima zaključenu policu osiguranja za tekuću godinu od rizika
mraza, tuče, požara i udara groma, olujnih vjetrova, gubitaka kvalitete voća i
povrća, bolesti i uginuća životinja. Svaki osiguranik sam odabire
osiguravatelja, odnosno osiguravajuće društvo kod kojeg će zaključiti policu
osiguranja.
(2) Sufinanciranje se osigurava u visini od 25% iznosa od uplaćene premije
za tekuću godinu. Najviši iznos sufinanciranja premije osiguranja po jednom
poljoprivrednom gospodarstvu može iznositi do 2.000,00 kuna godišnje.
(3) Ukupni iznos za sufinanciranje premije osiguranja biljne i stočarske
proizvodnje, plastenika i staklenika te farme za uzgoj stoke u 2017.g. je
4.000,00 kn.
Mjera 4. Sufinanciranje nabave i postavljanja sustava za navodnjavanje
Članak 9.
(1) Subvencionira se nabava spremnika za vodu, nabava pumpi, filtra, cijevi
i ostalih elemenata sustava za navodnjavanje u iznosu do 50% po priloženom
računu odnosno najviše do iznosa od 10.000,00 kuna po korisniku.
(2) Ukupni iznos za potpore za nabavu i postavljanje sustava za
navodnjavanje u 2017.g. je 30.000,00 kn.
Mjera 5. Sufinanciranje nabave novih košnica i pčelarske opreme
Članak 10.
(1) Potpora za nabavu novih košnica i pčelarske opreme odobriti će korisniku
u visini do 50% iznosa računa za kupljene nove košnice i novu pčelarsku opremu
u tekućoj godini po priloženim računima, odnosno najviše do iznosa 1.000,00
kuna po korisniku.
(2) Ne potiče se nabava potrošnog materijala i sitnog pčelarskog pribora.
(3) Ukupni iznos za potpore za nabavu novih košnica i pčelarske opreme u
2017.g. je 4.000,00 kn.
Mjera 6. Sufinanciranje izrade dokumentacije gospodarskih objekata
namijenjenih smještaju stoke te skladištenju i preradi poljoprivrednog
proizvoda
Članak 11.
(1) Za izradu dokumentacije gospodarskih objekata namijenjenih smještaju
stoke te skladištenju i preradi poljoprivrednih proizvoda odobriti će se u
iznosu do 20 % dokumentiranih troškova, najviše u iznos do 2.000,00 kuna po
korisniku.
(2) Ukupni iznos za potpore za izradu dokumentacije gospodarskih objekata
namijenjenih smještaju stoke te skladištenju i preradi poljoprivrednog
proizvoda u 2017.g. je 8.000,00 kn.
Mjera 7. Sufinanciranje dijela troškova aktivnosti poljoprivrednih udruga
i zadruga
Članak 12.
(1) Odobrit će se sufinanciranje dijela troškova aktivnosti poljoprivrednih
udruga i zadruga koje se odnose na organizaciju izložbi i sajmova, stručnih
predavanja, odlaska na poljoprivredne sajmove i slično. Ova sredstva se
ostvaruju temeljem podnijetog zahtjeva korisnika. Uz zahtjev se obavezno
prilaže godišnji program rada udruge ili zadruge
(2) Ukupni iznos za sufinanciranje dijela troškova aktivnosti poljoprivrednih
udruga i zadruga u 2017.g. je 10.000,00 kn.
Mjera 8. Sufinanciranje manifestacija koje doprinose promicanju
poljoprivredne proizvodnje
Članak 13.
(1) Odobriti će se sufinanciranje organizatoru manifestacije za pokriće
dijela troškova manifestacije koje doprinose promicanju poljoprivredne
proizvodnje i ruralnog razvoja (npr. izložba Rapske ovce, Dani maslina i
slično).
(2) Sredstva se isplaćuju na temelju zahtjeva organizatora manifestacije.
Odluku o sufinanciranju odnosno pokroviteljstvu manifestacije i visini potpore
donosi Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela za prostorno uređenje,
gospodarstvo i turizam.
(3) Ukupni iznos za potpore za sufinanciranje dijela troškova manifestacije
koje doprinose promicanju poljoprivredne proizvodnje i ruralnog razvoja u
2017.g. je 10.000,00 kn.
Mjera 9. Potpore za ostale mjere ruralnog razvoja
Članak 14.
(1) Potpore će se isplaćivati po zahtjevu korisnika za aktivnosti koje
pridonose razvoju poljoprivrede i ruralnog prostora (kao npr. nastup na
specijaliziranoj manifestaciji namijenjenoj predstavljanju i ocjenjivanju
poljoprivrednih proizvoda i proizvođača i slično), a nisu obuhvaćene nekom od
potpora iz ovog programa.
(2) Potpora se može dodijeliti korisniku za nastup na specijaliziranoj
manifestaciji isključivo za:
-zakup, uređenje i opremanje izložbenog prostora,
-trošak izrade promidžbenih materijala koji se koriste na manifestaciji.
(3) Potpora može iznositi do 50% prihvatljivih troškova, a najviše 2.000,00
kuna po korisniku. Pojedinom korisniku može se odobriti najviše dvije potpore
za ove namjene u kalendarskoj godini.
(4) Ukupni iznos za ostale mjere ruralnog razvoja u 2017.g. je 6.000,00 kn.
Mjera 10. Sufinanciranje prerade maslina
Članak 15.
(1) Odobrit će se sufinanciranje dijela troškova prerade maslina korisnicima
koji putem analize kvalitete maslinovog ulja dokažu da je ulje ekstra
djevičanske kvalitete.
(2) Sufinancirati će se iznos od 20 lipa po kilogramu masline. Ukupni iznos
za sufinanciranje prerade maslina u 2017.g. je 20.000,00 kn.
Mjera 11. Sufinanciranje nabave poljoprivredne opreme odnosno ulaganja u
modernizaciju postojećih pogona, uvođenje novih tehnologija i ulaganja u
prerađivačke kapacitete.
Članak 16.
(1) Odobrit će se sufinanciranje dijela troškova nabave poljoprivredne
opreme ili pojedinih dijelova opreme namijenjenih preradi odnosno ulaganja u
modernizaciju postojećih pogona, uvođenje novih tehnologija i ulaganja u
prerađivačke kapacitete i slično.
(2) Sufinancirati će se iznos do 50% od ukupne vrijednosti odnosno do
30.000,00 kn po korisniku. Ukupni iznos za sufinanciranje u 2016.g. je
60.000,00 kn.
IV.POTREBNA DOKUMENTACIJA I POSTUPAK DODJELE POTPORE
Članak 17.
(1) Nepovratne novčane potpore - gradske subvencije koje su predmet ovog
Programa dodjeljuju se na temelju provedenog postupka i kriterija propisanih
ovim Programom.
(2) Zahtjevi za potpore dostavljaju se na posebnom obrascu zahtjeva uz pripadajuću
dokumentaciju, a rješavaju se redom zaprimanja i do iskorištenja sredstava
prema namjenama i visini iz članka 2. ovog Programa, a najdulje do kraja 2017.
godine.
(3) Pojedinom korisniku može se na temelju ovog Programa odobriti više vrsta
potpora u istoj kalendarskoj godini. Najviši ukupni godišnji iznos svih potpora
koju jedan korisnik može ostvariti u tekućoj godini iznosi 30.000,00 kn.
(4) Sukladno članku 3. Uredbe 1408/2013 ukupan iznos potpora male
vrijednosti koji je dodijeljen jednom poduzetniku ne smije prijeći iznos od
15.000,00 EUR-a tijekom razdoblja od tri fiskalne godine te se ta gornja
granica primjenjuje bez obzira na oblik ili svrhu potpore. Sukladno članku 3.
Uredbe 1407/2013 ukupan iznos potpora male vrijednosti koji je dodijeljen jednom
poduzetniku ne smije prijeći iznos od 200.000,00 EUR-a tijekom razdoblja od tri
fiskalne godine te se ta gornja granica primjenjuje bez obzira na oblik ili
svrhu potpore.
Sukladno članku 6. Uredbe 1407/2013 i Uredbe 1408/ 2013, podnositelj
zahtjeva mora svom zahtjevu priložiti izjavu o iznosima dodijeljenih potpora
male vrijednosti u sektoru poljoprivrede iz drugih izvora.
Davatelj državne potpore dužan je korisniku potpore dostaviti obavijest da
mu je dodijeljena potpora male vrijednosti sukladno Uredbi 1408/2013.
Članak 18.
(1) Nepovratne potpore dodjeljuju se na temelju javnog poziva koji raspisuje
Gradonačelnik, a objavljuju se na web stranici Grada Raba i na oglasnoj ploči.
(2) Javni poziv sadrži:
1. naziv tijela koje objavljuje javni poziv,
2. predmet javnog poziva,
3. opće uvjete i kriterije za dodjelu potpore,
4. popis potrebne dokumentacije,
5. naziv i adresu tijela kojem se podnose zahtjevi,
6. vrijeme trajanja javnog poziva,
7. podatke o informacijama.
Članak 19.
(1) Nakon stupanja na snagu ovog Programa, Gradonačelnik objavljuje javni
poziv sa uvjetima davanja potpora. Ugovori o dodjeli potpora mogu se
zaključivati do iskorištenja sredstava za ovu namjenu u Proračunu Grada Raba.
(2) Upravni odjel za prostorno uređenje, gospodarstvo i turizam nakon
provjere dostavljene dokumentacije, daje prijedlog Gradonačelniku koji donosi
zaključak o dodjeli nepovratne potpore u kojem se navodi iznos i namjena
potpore.
(3) Dostavljanjem dokumentacije na javni poziv i donošenjem zaključka o
dodjeli nepovratne potpore, korisnik sredstva daje odobrenje Gradu Rabu da
osnovne podatke o korisniku i odobrenoj potpori objavi na službenoj Internet
stranici Grada Raba te u drugim izvještajima.
(4) Prihvatljivi su troškovi nastali nakon 1. siječnja 2017. godine. Trošak
poreza na dodanu vrijednost nije prihvatljiv trošak kod odobrenja potpore za
obveznike koji nisu u sustavu PDV-a na dan donošenja Zaključka o dodjeli
nepovratne potpore.
(5) Pravo na potporu ne može ostvariti pravna ili fizička osoba za koju
Upravni odjel za prostorno uređenje, gospodarstvo i turizam u postupku obrade
podnesenog zahtjeva utvrdi da on ili članovi kućanstva s prebivalištem na istoj
adresi imaju dugovanja prema Gradu Rabu.
(6) U slučaju većeg interesa poduzetnika za dodjelu potpora u okviru
određenih mjera, Gradonačelnik će omogućiti dodjelu potpora u većem ukupnom
iznosu po pojedinoj mjeri, uz istovremeno smanjenje drugih mjera za koje
postoji manji interes, a sve u skladu sa ukupnim planiranim proračunskim
sredstvima za poticanje poljoprivrede u tekućoj godini.
V. KONTROLA I POVRAT SREDSTAVA
Članak 20.
Korisnik potpore je dužan omogućiti davatelju potpore kontrolu namjenskog
utroška dobivene potpore. Ukoliko je korisnik gradske potpore odnosno
podnositelj zahtjeva priložio neistinitu dokumentaciju ili prijavljeno stanje u
zahtjevu i dokumentaciji ne odgovara njegovom stvarnom stanju podnositelj
zahtjeva sredstva za tu godinu mora vratiti u Proračun Grada Raba.
Članak 21.
Ovaj Program stupa na snagu dan nakon objave, a objaviti će se u »Službenim
novinama Primorsko - goranske županije«.
KLASA:023-01/17-01/12.
URBROJ:2169-01-01-17-1-1.
Rab, 8. veljače 2017.
GRADONAČELNIK:
Nikola Grgurić, dipl.oec.