41.
Na temelju članka 109. stavka 6. Zakona o
prostornom uređenju (Narodne novine 153/13), Odluke o izradi Urbanističkog
plana uređenja groblja Sveti Ivan (Službene novine Primorsko-goranske županije,
broj 15/16) i članka 29. Statuta Općine Baška (Službene novine Primorsko-
goranske županije broj 12/13 i 31/15), Općinsko vijeća Općine Baška, na sjednici održanoj 31. srpnja
2017. godine donijelo je
ODLUKU
o donošenju Urbanističkog plana uređenja
groblja Sveti Ivan
I.TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
(1) Donosi se Urbanistički plan uređenja groblja Sveti Ivan (u nastavku
teksta: Plan), što ga je izradila tvrtka Centar za prostorno uređenje i
arhitekturu d.o.o. iz Zagreba u suradnji s nositeljem izrade, Jedinstvenim
upravnim odjelom Općine Baška, Odsjekom za komunalni sustav, prostorno
uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša.
Članak 2.
(1) Plan obuhvaća katastarske čestice i njihove dijelove:
-684-dio, 693/20, 693/18-dio, 693/19-dio, 697/6-dio, 694- dio, 697/11-dio,
697/13, 697/14, 697/15, 697/16, 697/17, 697/18, 697/19, 697/20, 697/21, 697/22,
697/23, 698, 699, sve k.o. Baška-Nova;
-1053-dio, 1064-dio i 1065-dio, sve k.o. Baška.
(2) Ukupna površina obuhvata Plana je približno 0,79
ha.
(3) Granica obuhvata proširenja groblja Sveti Ivan utvrđena je Prostornim
planom uređenja Općine Baška (Službene novine Primorsko-goranske županije, broj
01/08, 11/12, 34/12-pročišćeni tekst, 17/14 i 36/16) i prikazana je na svim kartografskim prikazima Plana.
Članak 3.
(1) Planom je predviđeno proširenje postojećeg groblja Sveti Ivan, vodeći
računa o organizaciji prostora vezano na postojeći
(izgrađeni) dio groblja.
(2) Uređenje groblja te oblikovanje opreme koja se
postavlja na groblje mora biti primjereno oblikovanju, uređenosti i tradiciji
te usklađeno sa Zakonom o grobljima (Narodne novine broj 19/ 98 i 50/12) i
Pravilnikom o grobljima (Narodne novine broj 99/02) te ostalim propisima.
(3) Ciljevi izrade Plana su:
-mogućnost etapne realizacije proširenja groblja;
-svi dijelovi proširenja groblja moraju biti pristupačni osobama sa invaliditetom i smanjene pokretljivosti sukladno
Pravilniku o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i
smanjene pokretljivosti (Narodne novine broj 78/13);
-način sprječavanja nepovoljna utjecaja na okoliš, uvjeti zaštite i drugi
elementi važni za zahvat u prostoru određuju se prema posebnim propisima i
sukladno odredbama točke 6., 7. i
8. Odluke o donošenju PPUO Baška.
Članak 4.
(1) Elaborat »Urbanistički plan uređenja groblja Sveti Ivan« sastoji se od:
A) Tekstualni dio (Odredbe za provedbu)
B) Grafički dio koji sadrži kartografske prikaze u mjerilu 1:1000:
1.Korištenje i namjena površina
2.Prometna, ulična i komunalna infrastrukturna
mreža
3.Uvjeti korištenja, uređenja i zaštite površina
4.Način i uvjeti gradnje
C) Prilozi Plana:
-Obrazloženje Plana
-Program uređenja groblja
-Kartografski prilozi
1.Plan kompleksa groblja
2.Raster i razmještaj ukopnih parcela za grobno
polje
2.1. Grobno polje G2-I
2.2. Grobno polje G2-II
2.3. Grobno polje G2-III
3.Nacrti i uvjeti za gradnju i opremanje ukopnih
mjesta
3.1.Detaljni tipski nacrt kolumbarijskih zidova s 2
i 3 nivoa niša
3.2.Detaljni tipski nacrt grobnica u nizu - tip G-2L
i G-4L
3.3.Detaljni tipski nacrt grobnica u nizu - tip G-4L i G-6L
-Popis sektorskih dokumenata i propisa koji su poštivani u izradi Plana
-Zahtjevi nadležnih javnopravnih tijela za izradu Plana
-Izvješće o javnoj raspravi
-Evidencija postupka i izrade Plana
-Sažetak za javnost.
(2) Elaborat Plana iz stavka 1. ovog članka ovjeren
pečatom Općinskog vijeća Općine Baška i potpisom potpisom predsjednika
Općinskog vijeća Općine Baška sastavni je dio ove odluke.
II. ODREDBE ZA PROVEDBU
1.UVJETI ODREĐIVANJA I RAZGRANIČAVANJA
POVRŠINA JAVNIH I DRUGIH NAMJENA
1.1.Uvjeti za određivanje korištenja površina za
javne i druge namjene
Članak 5.
(1) Uvjeti za određivanje korištenja površina za javne i druge namjene u
Planu su utvrđeni:
-temeljem obilježja prostora groblja i ciljeva razvoja i uređenja;
-valorizacijom postojećeg izgrađenog dijela groblja;
-održivog korištenja i kvalitete prostora i okoliša;
-planiranog kapaciteta groblja.
1.2. Korištenje i namjena prostora
Članak 6.
(1) Namjena površina u obuhvatu Plana utvrđena je u tekstualnom dijelu i na kartografskom prikazu 1. Korištenje i namjena površina.
(2) Planom su određene osnovne grupe namjena površina:
-postojeće groblje (G1);
-proširenje groblja (G2);
-javna i društvena namjena / vjerska (D7);
-prometne površine (IS).
(3) Planom su određeni prostori za uređenje novih grobnih polja, s grobnim
mjestima za ukop u kolumbarijskim zidovima i grobnicama u nizu, novim pješačkim
površinama (stazama) i zelenim površinama unutar groblja.
(4) Sastavni dio elaborata Plana je Program uređenja groblja i kartografski
prilozi, koji se nalaze u dijelu elaborata Prilozi Plana.
1.2.1. Površina za proširenje groblja
Članak 7.
(1) Planom je razgraničena jedna površina za proširenje groblja (G2),
sjeverno od postojećeg groblja (G1).
(2) Površina za proširenje groblja (G2) podrazumijeva prostor
planiranog groblja s površinama za razne vrste ukopa, grobne staze i zelene
površine.
Članak 8.
(1) Planom su razgraničene planirane površine za proširenje groblja:
-grobna polja (G2-I, G2-II i G2-III);
-pješačke staze;
-zelene površine.
1.2.2. Zelene površine u funkciji groblja
Članak 9.
(1) S ciljem oplemenjivanja prostora groblja, na
području za proširenje groblja (G2) planira se uređenje zelenih
površina.
2.UVJETI I NAČIN GRADNJE GROBLJA
2.1. Uvjeti i način gradnje na proširenom dijelu
groblja
Članak 10.
1.Oblik i veličina građevne čestice
(1) Građevna čestica planiranog proširenja groblja jednaka je površini
prostorne cjeline planske oznake G2, a
određena je kartografskim prikazom 4. Način i uvjeti gradnje (građevna čestica
br. 1).
(2) Oblik i veličina određeni su u skladu sa
značenjem i mjerilom Plana, te će se u postupku izdavanja odgovarajućeg akta
kojim se odobrava gradnja precizno odrediti površina građevne čestice, prema
geodetskoj izmjeri. Unutar navedene građevne čestice omogućuje se etapno i
fazno građenje.
2.Namjena građevine
(3) Namjena građevine je groblje. Kartografskim prikazima razgraničene su
sljedeće osnovne površine unutar prostorne cjeline (planirane građevne čestice)
planiranog proširenja groblja:
-površine za ukop (grobna polja G2-I, G2-II i G2-III);
-staze;
-zelene površine.
(4) Detaljna namjena površina unutar ograđenog prostora groblja - zelene
površine, grobna polja, redovi i ukopna mjesta (označena i kotirana sa staze - međurazmaka po dužini), polja s brojem ukupnih
mjesta i vrstom grobova te razmještaj uređaja i opreme, određena je
kartografskim prikazom 1. Plan kompleksa groblja, u dijelu elaborata Prilozi
plana, a raster i razmještaj ukopnih parcela za svako grobno polje u cjelini
određen je kartografskim prikazima 2. Raster i razmještaj ukopnih parcela za
grobno polje u mj. 1:200 i 3. Nacrti i uvjeti za gradnju i opremanje ukopnih
mjesta u mj. 1:50, u dijelu elaborata Prilozi plana.
3.Uređenje građevne čestice
(5) Plan uređenja slobodnih površina (zelenilo) određen je kartografskim
prikazom 1. Plan kompleksa groblja, u dijelu elaborata Prilozi plana.
(6) Prostor groblja potrebno je ograditi kamenom ili sličnom čvrstom ogradom
(kombinacijom kamene i metalne ograde), visine min. 2,0
metra, u skladu s grafičkim dijelom Plana.
(7) Ograde, potporne i obložne zidove (podzide), terase i stepeništa
potrebno je izvesti u skladu s reljefom i oblikovnim obilježjima područja, a na način da ne naruši izgled područja groblja kao cjeline.
(8) Potporni zidovi trebaju se izvesti kao kameni zidovi. Visina potpornog
zida nije limitirana.
(9) Parkirališna mjesta predviđena su uz prilaznu cestu, uz postojeći dio
groblja.
(10) Na groblju je potrebno je osigurati uvjete za nesmetan pristup, kretanje,
boravak i rad osoba smanjene pokretljivosti.
4.Mjere zaštite okoliša
(11) Tijekom izgradnje, odnosno rekonstrukcije i pri korištenju groblja
nužno je osigurati mjere zaštite okoliša (zrak, tlo, voda, buka), u skladu s
posebnim propisima.
2.2. Veličina i oblik grobnih polja
Članak 11.
(1) Veličina i oblik grobnih polja određeni su Planom i prikazani na kartografskim prikazima 3. Uvjeti korištenja, uređenja i
zaštite površina i 4. Način i uvjeti gradnje te na
kartografskim prilozima u dijelu elaborata Prilozi Plana.
(2) Planom su određena tri nova grobna polja, i to:
-dva grobna polja s kolumbarijskim zidovima (G2-I i G2-III);
-jedno mješovito grobno polje za ukop u kolumabrijskim zidovima i grobnicama
u nizu (G2-III).
(3) Osim površina za uređenje grobnih polja, Planom su utvrđene površine za
uređenje glavnih grobnih staza, grobnih staza za pristup grobovima, zelenih
površina, odmorišta za postavu klupa, koševa za otpatke te
kontejnera za otpad koji nastaje na groblju.
2.3.Veličina i oblik površina za ukapanja i
ostalih grobnih površina
2.3.1. Kolumbarijski zid
Članak12.
(1) Planirana je izgradnja kolumbarijskih zidova, koji po tipu mogu biti:
-jednostrani (koriste se samo s jedne strane);
-dvostrani (koriste se s obje strane).
(2) Planirani kolumbarijski zidovi se mogu graditi u dva ili
tri visinska nivoa.
(3) Najveća visina kolumbarijskih zidova iznosi:
-kolumbarijski zid u dva nivo ukapanja - 295 cm
-kolumbarijski zid u tri nivo ukapanja - 385 cm.
(4) Na vrhu kolumarijskog zida može se izvesti jednostrešni kosi betonski
pokrov, nagiba do 30o, kao što je to prikazano u prilozima Plana -
3. Nacrt i uvjeti za gradnju i opremanje ukopnog mjesta, 3.1. Detaljni tipski
nacrt kolumbarijskih zidova sa 2 i 3 nivoa niša.
(5) Unutarnje (slobodne) dimenzije niše u kolumbarijskom zidu iznose:
-širina - 86 cm
-visina - 80 cm
-dubina - 240 cm.
(6) Ukupno se planira izgradnja 13 kolumbarijskih zidova (oznaka K-1 do
K-13), od čega je 5 za jednostrani ukop, a 8 za dvostrani ukop.
2.3.2. Grobnice u nizu
Članak 13.
(1) Planirana su tri tipa grobnica:
-TIP G-2L - za ukop najviše dva lijesa (1+1 po vertikali);
-TIP G-4L - za ukop najviše četiri lijesa (2+2 po vertikali);
-TIP G-6L - za ukop najviše šest lijesova (3+3 po vertikali).
(2) Najveća dubina ukopa u grobnici treba omogućiti ukop lijesova u dva
nivoa, tj. slobodna visina grobnice (od poda do donjeg
ruba pokrovne ploče) treba iznositi 160 cm.
(3) Ukupno se planira 7 grobnica u nizu (oznaka GN-1 do GN-7).
Članak 14.
Planirane grobnice u nizu za 2, 4 i 6 lijesova imaju sljedeće slobodne
(unutarnje) dimenzije - širina/dužina/ dubina:
-TIP G-2L - 90/240/160 cm
-TIP G-4L - 160/240/160 cm
-TIP G-6L - 220/240/160 cm.
2.3.3. Skupna grobnica
Članak 15.
(1) Skupna grobnica (kosturnica ili osarij), koja
služi za konačni smještaj kostiju nakon isteka roka mirovanja te kao depo
kostiju napuštenih grobova koje se ukapaju u veća grobišta bez posebnih oznaka,
planira se u postojećem dijelu groblja.
2.4. Uređenje grobnih mjesta
Članak 16.
(1) Kod grobnica je dopuštena postava svih tipova nadgrobnih ploča, uz
poštivanje tradicionalnih načina ukapanja.
(2) Najveća visina nadgrobne ploče ili spomenika je 2,0
m.
3.UVJETI UREĐENJA, ODNOSNO GRADNJE,
REKONSTRUKCIJE I OPREMANJA PROMETNE, KOMUNIKACIJSKE I KOMUNALNE INFRASTRUKTURNE
MREŽE S PRIPADAJUĆIM GRAĐEVINAMA I POVRŠINAMA
3.1. Uvjeti uređenja odnosno gradnje prometne mreže
Članak 17.
(1) Rješenje prometnog sustava unutar obuhvata Plana prikazano je na kartografskom prikazu 2. Prometna, ulična i komunalna
infrastrukturna mreža.
(2) Planom su definirane površine postojećih javnih prometnica (prilazna
cesta groblju) i parkiralište za potrebe groblja.
3.2.Uvjeti uređenja odnosno gradnje parkirališta
i pješačkih površina
Članak 18.
(1) Planom je prikazano idejno rješenje pješačkih prometnica u obuhvatu
Plana (glavnih grobnih staza i grobnih staza.
(2) Planom se zadržava postojeći pristup na groblje
uz zapadnu ogradu groblja.
Članak 19.
(1) Sve staze na groblju (glavne grobne staze i
grobne staze) moraju biti izvedene bez prostornih barijera za kretanje osoba s
invaliditetom i smanjene pokretljivosti, te omogućiti prolaz kolica za prijevoz
lijesova i radnih vozila na groblju.
(2) Trase glavnih grobnih staza i grobnih staza ucrtane u Plan su načelne,
dok će se točne odrediti nakon izrade posebne
geodetske podloge za prošireni dio groblja.
(3) Grobne staze se mogu urediti kamenim pločama, betonskim opločnicima ili šljunkom.
3.3.Uvjeti uređenja odnosno gradnje i opremanja
elektroničke komunikacijske infrastrukture
Članak 20.
(1) Na groblju se ne planira gradnja elektroničke komunikacijske
infrastrukture.
3.4.Uvjeti uređenja odnosno gradnje,
rekonstrukcije i opremanja komunalne infrastrukturne mreže
Članak 21.
(1) Na groblju se ne planira gradnja i rekonstrukcija te
opremanje groblja komunalnom infrastrukturom.
4.UVJETI UREĐENJA ZELENIH POVRŠINA
Članak 22.
(1) Plan uređenja zelenih površina groblja (pejzažno uređenje) prikazan je na kartografskim prikazima 1. Plan kompleksa groblja, u
dijelu elaborata Prilozi plana.
5.MJERE ZAŠTITE PRIRODNIH I KULTURNO-
POVIJESNIH CJELINA I GRAĐEVINA I AMBIJENTALNIH VRIJEDNOSTI
5.1. Mjere zaštite prirodnih vrijednosti i posebnosti
Članak 23.
(1) U obuhvatu Plana nema zaštićenih područja,
temeljem Zakona o zaštiti prirode.
(2) Za područje obuhvata Plana utvrđeni su sljedeći uvjeti zaštite prirode:
-prilikom planiranja građevina koristiti boje i materijale prilagođene
prirodnim obilježjima prostora groblja,
-prilikom ozelenjavanja područja koristiti autohtone biljne vrste, a
eventualne postojeće elemente autohtone flore sačuvati u najvećoj mogućoj mjeri
te integrirati u krajobrazno uređenje.
Članak 24.
(1) Prema Uredbi o ekološkoj mreži, područje obuhvata Plana samo manjim
dijelom (prostor za proširenje groblja) zadire u kopneno područje ekološke
mreže (POVS - Područje očuvanja značajno za vrste i stanišne tipove Otok Krk /
šifra područja: HR2001357 i POP - Područje očuvanja značajno za ptice
Kvarnerski otoci / šifra područja HR1000033).
(2) Za obuhvat Plana propisuju se sljedeći posebni uvjeti zaštite prirode:
-prilikom planiranja i uređenja građevinskih zona koristiti materijale i
boje prilagođene prirodnim obilježjima okolnog prostora i tradicionalnoj
arhitekturi,
-pri odabiru trasa infrastrukturnih koridora voditi računa o prisutnosti
ugroženih i rijetkih staništa i zaštićenih i/ili ugroženih vrsta flore i faune,
-prilikom ozelenjivanja područja koristiti autohtone biljne vrste, a
eventualne postojeće elemente autohtone flore sačuvati u najvećoj mogućoj mjeri
te integrirati u krajobrazno uređenje,
-očuvati biološke vrste značajne za stanišni tip, ne unositi strane
(alohtone) vrste i genetski modificirane organizme,
-osigurati pročišćavanje svih otpadnih voda.
5.2.Mjere zaštite kulturno-povijesnih cjelina i
građevina i ambijentalnih vrijednosti
Članak 25.
(1) Unutar područja obuhvata Plana nema nepokretnih
kulturnih dobara.
Članak 26.
(1) Prema kartografskom prikazu PPUO Baška 3. Uvjeti korištenja, uređenja i
zaštite prostora, 3.1. Područja posebnih uvjeta korištenja, obuhvat UPU-a se
nalazi unutar područja arheološke baštine i kultiviranog prirodnog krajolika
Baška (AK).
(2) Sukladno odredbama Zakona, ukoliko se pri izvođenju zahvata u obuhvatu
Plana naiđe na predmete ili nalaze arheološkog i
povijesnog značaja, potrebno je radove odmah obustaviti i obavijestiti o tome
nadležni Konzervatorski odjel, kako bi se izvršio pregled, dokumentiranje te
ocjena vrijednosti nalaza.
6.POSTUPANJE S OTPADOM
Članak 27.
(1) Proizvođači otpada i svi sudionici u postupanju s otpadom dužni su
pridržavati se odredbi
Zakona o održivom gospodarenju otpadom i propisa donesenih temeljem Zakona.
(2) Provođenje mjera za postupanje s komunalnim otpadom osigurava Općina
Baška, a skuplja ga ovlaštena pravna osoba. Komunalni otpad skuplja se u
spremnike postavljene na groblju, uz osiguran prilaz
radi odvoza komunalnim vozilom ili ručnim kolicima.
(3) Unutar groblja planirane su košare za otpad tako da pokrivaju grobna
mjesta u radijusu do 50 m i kontejneri koji pokrivaju grobna mjesta u radijusu
100 m (kontejneri će biti ograđeni i skriveni od
ostalih površina te lako dostupni).
(4) Na proširenom dijelu groblja groblju se planira postava četiri
kontejnera za otpad koji nastaje na groblju. Dva
kontejnera služe za skupljanje organskog otpada (cvijeće, zelenilo i slično), a
dva za skupljanje ostalog krutog otpada (plastika, keramika i slično).
Razmještaj kontejnera prikazan je na kartografskim
prikazu 1. Plan kompleksa groblja, u u dijelu elaborata Prilozi Plana.
7.MJERE SPREČAVANJA NEPOVOLJNA UTJECAJA
NA OKOLIŠ
Članak 28.
(1) Utjecaj na stanovništvo manifestira se
psihološkim djelovanjem i vizualnom izloženošću.
(2) Područje obuhvata groblja neposredno ne graniči sa
građevinskim područjem naselja
Članak 29.
(1) Višak materijala nastao pri iskopu ne smije se odlagati na prostoru predviđenom za širenje groblja ili okolnim
poljoprivrednim površinama, već se mora odvoziti na za to predviđeni deponij.
(2) Tijekom izvođenja radova može doći do privremenog i povremenog
opterećenja pristupne prometnice i dijela groblja građevinskim strojevima, te do povećanja razine buke i povremenog povećanja
onečišćenja zraka.
(3) Tijekom izvođenja radova potrebno je:
-koristiti se ispravnom mehanizacijom pazeći da se ne oštete postojeće
grobne;
-redovito održavati postojeće prometnice, tj. omogućiti
normalno funkcioniranje postojećeg groblja i prometa;
-sav višak iskopanog materijala potrebno je odmah odvesti izvan površine
groblja na za to predviđeno mjesto;
-sve radove izvoditi tijekom dana.
(4) Tijekom korištenja groblja potrebno je:
-pri iskopu novih grobnih mjesta paziti da se ne oštećuju postojeća grobna
mjesta i grobne staze;
-redovito odvoziti prikupljeni otpad;
-održavati grobne staze;
-izvesti sustav za prikupljanje i kontrolirano odvođenje površinskih voda,
te drenažu procjednih voda (za grobnice) radi snižavanja njihove razine do kote
koja će biti najmanje 0,5 m niža od kote dna grobova;
-redovito kontrolirati sustav odvodnje površinskih voda i po potrebi
sanirati neispravne dijelove sustava.
7.1. Čuvanje i poboljšanje kvalitete voda
Članak 30.
(1) Područje zahvata Plana se nalazi izvan zone sanitarne zaštite.
(2) Zaštita podzemnih i površinskih voda određena je mjerama za sprečavanje
i smanjivanje onečišćenja.
7.2. Zaštita i poboljšanje kakvoće zraka
Članak 31.
(1) Na području Općine Baška kakvoća zraka je prve kategorije - čist ili neznatno onečišćen zrak.
(2) Za prostor u obuhvatu Plana definira se obveza održanja postojeće prve
kategorije kakvoće zraka.
7.3. Zaštita od prekomjerne buke
Članak 32.
(1) Mjere zaštite od buke potrebno je provoditi
sukladno odredbama posebnih propisa.
(2) Buka koja se javlja na groblju pri redovnom
korištenju zanemariva je, a povećana razina buke javlja se samo pri ukopu
(glazba) te zbog korištenja mehanizacije pri iskopu i održavanju groblja ili
odvozu komunalnog otpada.
7.4. Zaštita od prirodnih i drugih nesreća
Članak 33.
(1) Urbanističke mjere zaštite od elementarnih
nepogoda (snježne oborine, poledica, tuča), predviđaju se uporabom
odgovarajućeg građevinskog materijala i konstrukcija (nagib krovišta, nagib
rampe) te završnom obradom.
(2) Urbanističke mjere zaštite od elementarnih
nepogoda zbog procjene malog rizika unutar područja obuhvata, ne predviđaju se
Planom.
7.4.1. Zaštita i spašavanje od potresa
Članak 34.
(1) Protupotresno projektiranje i gradnja (tehnika gradnje i izbor materijala)
treba provoditi sukladno zakonskim propisima kojima će
se pri izgradnji novih objekata osigurati otpornost na potres za predmetnu
zonu.
7.4.2.Zaštita i spašavanje od olujnog nevremena i
jakog vjetra
Članak 35.
(1) Izbor građevinskog materijala, posebno za izgradnju krovišta i
nadstrešnica, treba prilagoditi jačini vjetra.
(2) Pri hortikulturnom uređenju prostora i objekata treba birati autohtono
bilje dubljeg korijena i otporno na vjetar.
7.4.3.Instalacija sustava unutarnjeg uzbunjivanja i
obavješćivanja građana
Članak 36.
(1) Temeljem odredbi posebnih propisa vlasnici objekata u kojima se okuplja
veći broj ljudi, a u kojima se zbog buke ili akustične izolacije ne može
osigurati dovoljna čujnost znakova javnog sustava za uzbunjivanje, dužni su
uspostaviti i održavati odgovarajući sustav uzbunjivanja i obavješćivanja
njihovih korisnika i zaposlenika te osigurati prijam priopćenja nadležnog
centra 112 o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.
7.5. Mjere zaštite od požara
Članak 37.
(1) Pri projektiranju građevina, radi veće uniformiranosti u odabiru mjera
zaštite od požara, prilikom procjene ugroženosti od požara, u prikazu mjera
zaštite od požara kao sastavnom dijelu projektne dokumentacije, potrebno je
primjenjivati numeričku metodu TRVB 100 ili neku drugu opće priznatu metodu.
(2) U svrhu sprječavanja širenja požara na susjedne građevine, građevina
mora biti udaljena od susjednih građevina najmanje 4,0
m. Izvedba požarnih zidova mora biti u skladu s Pravilnikom o otpornosti na
požar i drugim zahtjevima koje građevine moraju zadovoljiti u slučaju požara -
izvedba požarnih zidova najmanje otpornosti na požar REI-M 90 te izvedba
vanjskih zidova određene otpornosti na požar i zidnih obloga i izolacija,
reakcije na požar A1 ili A2.
(3) Za građevine koje podliježu Pravilniku o uvjetima za vatrogasne pristupe
i moraju imati osigurane vatrogasne pristupe, minimalna širina površine za
operativni rad vatrogasaca iznosi 5,5 m. Također je
potrebno osigurati i prostor unutarnjih i vanjskih radijusa zaokretanja
vatrogasnih vozila, u skladu s navedenim pravilnikom.
(4) Pri projektiranju novih prometnica ili
rekonstrukcije postojećih, obvezno je planiranje vatrogasnih pristupa koji
imaju propisanu širinu, nagibe, okretišta, nosivost i radijuse zaokretanja, a sve
u skladu s Pravilnikom o uvjetima za vatrogasne pristupe.
(5) Prilikom gradnje i rekonstrukcije vodoopskrbnih sustava, obvezno je
planiranje izgradnje hidrantske mreže sukladno Pravilniku o hidrantskoj mreži
za gašenje požara.
7.6.Sprječavanje stvaranja
arhitektonsko-urbanističkih barijera
Članak 38.
(1) Na području obuhvata Plana potrebno je primjenjivati
urbanističko-tehničke uvjete i normative za sprečavanje stvaranja
arhitektonsko-urbanističkih barijera u skladu s Pravilnikom o osiguranju
pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.
(2) Pristupe pješačkim prijelazima na križanjima
treba izvoditi skošenim rubnjacima kako bi se osiguralo nesmetano kretanje
osoba sa smanjenom pokretljivošću.
8.MJERE PROVEDBE PLANA
Članak 39.
(1) Izgradnja građevina i uređenje prostora na
području obuhvata Plana obavit će se temeljem Plana i sukladno posebnim
propisima kojima se uređuje prostorno uređenje i gradnja.
(2) Osim elemenata koji su navedeni Planom moraju se primijeniti i svi važeći
posebni propisi u pojedinim segmentima relevantnim za planiranje i izvođenje
zahvata, a posebno propisi kojima se uređuje izgradnja, korištenje i
upravljanje grobljem.
Članak 40.
(1) Uređenje zelenih i ostalih otvorenih površina detaljnije je prikazano na kartografskom prikazu 1. Plan kompleksa groblja, u dijelu
elaborata Prilozi Plana.
(2) Zelene površine na groblju trebaju se
ambijentalno oblikovati kao zelene parkovne površine kvalitetnim
parkovno-pejsažnim rješenjima.
(3) Postojeće zelene površine zadržat će se u
izvornom obliku i namjeni uz obvezno održavanje.
Članak 41.
(1) Planom se omogućuje etapna realizacija zahvata u prostoru u sljedećim
etapama:
-I. etapa proširenja obuhvaća uređenje grobnog polja G2-I;
-II. etapa proširenja obuhvaća uređenje grobnog
polja G2-II;
-III. etapa proširenja obuhvaća uređenje grobnog
polja G2-III.
(2) Granice etapa realizacije groblja označene su na
kartografskom prikazu 3. Uvjeti korištenja, uređenja i zaštite površina.
III. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 42.
(1) Urbanistički plan uređenja groblja Sveti Ivan izrađen je u 6 (šest)
izvornika ovjerenih pečatom Općinskog vijeća Općine Baška i potpisom
predsjednika Općinskog vijeća Općine Baška.
(2) Dva primjerka izvornika Urbanističkog plana uređenja groblja Sveti Ivan
čuvaju se u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Baška.
(3) Po jedan izvornik Urbanističkog plana uređenja groblja Sveti Ivan
zajedno s ovom Odlukom dostavlja se:
1.Ministarstvu graditeljstva i prostornoga uređenja
Republike Hrvatske
2.Javnoj ustanovi Zavod za prostorno uređenje
Primorsko - goranske županije
3.Upravnom odjelu za prostorno uređenje,
graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko - goranske županije - Ispostava Krk
4.Pismohrani Općine Baška.
(4) U skladu s odredbama posebnog propisa svatko ima pravo uvida u
dokumentaciju Urbanističkog plana uređenja groblja Sveti Ivan.
(5) Uvid u Urbanistički plan uređenja groblja Sveti Ivan može se obaviti u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Baška, Palada 88 i na
službenoj mrežnoj stranici Općine Baška.
Članak 43.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 021-05/17-01/5
URBROJ: 2142-03-01/1-17-23
Baška, 31. srpnja 2017. godine
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednica
Tanja Grlj, v.r.