2.
Temeljem članka 108. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08,136/12
i 15/15), članka 4. Pravilnika o polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju
proračuna (»Narodne novine« broj 24/13), članka 31. i 92. Statuta Općine
Dobrinj (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 35/09, 10/13 i
36/13) i članka 35. Poslovnika o radu Općinskog vijeća Općine Dobrinj (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 35/09, 53/10, 10/13 i 36/13), Općinsko
vijeće Općine Dobrinj na 30. sjednici dana 24. 3. 2017. godine donosi
GODIŠNJI IZVJEŠTAJ O IZVRŠENJU
PRORAČUNA ZA 2016. GODINU
Članak 1.
Izvještaj o Godišnjem izvršenju Proračuna za 2016. godinu sadrži:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
PRIHODI POSLOVANJA
Porez i prirez na dohodak uglavnom se naplaćuje prema planu i
ostvaren je 90,8 %, zbog većeg povrata poreza po godišnjoj prijavi koji iznosi
-155.159,69 kuna, zato što Porezna uprava sama obračunava i vraća preplaćeni
porez poreznim obveznicima koji više nisu dužni dostavljati porezne prijave.
Porezi na imovinu ostvareni su 86,1 %. Porez na korištenje javnih
površina iznosi 9.424,78 kn, porez na kuće za odmor naplaćen je 79,4 % u iznosu
od 2.063.664,48 kn, više nego prošle godine zbog novih izmjera objekata, tako
da su rješenja izdavana do kraja godine, pa je naplata u toku i u 2017. godini.
Porez na promet nekretnina ostvaren je u najvećem iznosu kao i do sada,
3.801.040,36 kuna ili 90,3%, oko 1.000.000,00 kn više nego prošle godine, što
pokazuje rast prometa s nekretninama.
Porezi na robu i usluge ostvareni su 88,6 %. Porez na potrošnju naplaćuje
se većim dijelom tijekom ljetne sezone i iznosi 225.213,57 kn, za 27 % više
nego prošle godine, a porez na tvrtku krajem godine i iznosi 58.354,67 kn ili
83,4 %, te uplate još stižu i u 2017 godini.
Ostali prihodi od poreza odnose se na naplaćeni porez umirovljenika,
ostvaren je u iznosu od 196.180,61 kuna, ili 98,1 %, takoer u povećanom iznosu
od prošle godine.
Pomoći iz proračuna ostvarene su 75,5 % za tekuće pomoći iz županijskog
proračuna u iznosu od 3.800,00 kuna za financiranje troškova ogrjeva za
korisnike socijalne pomoći; kapitalne pomoći iz državnog proračuna u iznosu od
920.000,00 kuna za kapitalne projekte na otoku gdje je planiran veći iznos;
kapitalne pomoći iz županijskog proračuna u iznosu od 80.000,00 kuna za
sufinanciranje radova na obali Šilo.
Pomoći od ostalih subjekata unutar općeg proračuna ostvareni su 94,4
%; u iznosu od 81.474,06 kuna za kapitalne pomoći iz Fonda za zaštitu okoliša i
energetsku učinkovitost za nabavu punionica za električne automobile, Centra za
mediteransku poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ za rekonstrukciju šumske ceste
u Rasopasnom u iznosu od 20.000,00 kuna.
Prihodi od financijske imovine ostvareni su 61,8 % zbog planiranih
zateznih kamata po dugovima dužnika. Zbog zakašnjelih plaćanja naplaćeni iznos
zateznih kamata iznosi 309.248,03 kune, za oko 300 % više od prošle godine.
Prihodi od nefinancijske imovine ostvareni su 82,2 %. Naknade za
koncesije u iznosu od 162.873,06 kuna, zakup javne površine, poslovnog prostora
i najma imovine u iznosu od 620.784,05 kuna ostvaruju se većim dijelom u
ljetnim mjesecima, a pod ostalim prihodima od nefinancijske imovine knjižen je
dio od 30 % koji pripada jedinici lokalne samouprave, naknade za nezakonito
izgraene zgrade u prostoru u iznosu od 99.791,94 kuna, ili 95,0 %.
Upravne i administrativne pristojbe ostvarene su 95,3 %, a sastoje se
većim dijelom od grobne naknade u iznosu od 39.642,20 kn, ostalih pristojba i
naknada kao prenamjena poljoprivrednog zemljišta u iznosu od 43.213,32 kune i
boravišne pristojbe koja se naplaćuje tijekom ljetnih mjeseci u iznosu od
301.588,13 kuna.
Prihodi po posebnim propisima ostvareni su 68,5 %, a sastoje se od
vodnog doprinosa u iznosu od 43.551,67 kuna, prodaje grobnica u iznosu od
22.900,00 kuna, ostalih nespomenutih prihoda od povrata parničnog troška u
sudskom sporu u iznosu od 19.889,77 kuna.
Komunalni doprinosi i naknade ostvareni su 86,8 %. Komunalni doprinos
naplaćen je u iznosu od 1.854.031,07 kuna, za oko 100 % više od prošle godine.
Općina Dobrinj nema industrijskih ni privrednih postrojenja, kao ni hotelskih i
turističkih naselja, osim kampova. Komunalnu naknadu plaćaju uglavnom domaći
stanovnici većinom starije životne dobi. Ostalo su vikendaši i ugostiteljska
djelatnost. I ove godine još traje izmjera objekata u suradnji sa komunalnim
društvom »Ponikve« i Geodetskim zavodom Rijeka, te je povećana naplata za oko
24 %, u iznosu od 1.048.996,86 kuna. Naplaćen je dug naknade za priključak iz
prošlih godina u iznosu od 7.885,00 kuna.
Kazne i upravne mjere planirani u iznosu od 500 kuna nisu ostvarene.
Ostali prihodi planirani u iznosu od 10.000,00 kuna nisu ostvareni.
PRIHODI OD PRODAJE NEFINANCIJSKE
IMOVINE
Prihodi od prodaje zemljišta ostvareni su u iznosu od 884.642,50 od
planiranih 824.000,00 kuna, ili 107,4 %.
Prihodi od prodaje stambenih objekata nisu ostvareni.
II.
RASHODI POSLOVANJA
Plaće su ostvarene 81,3 % za 6 službenika Jedinstvenog upravnog odjela i općinskog
načelnika u bruto iznosu s uključenim mirovinskim osiguranjem i porezom na
dohodak od 894.136,26 kuna.
Ostali rashodi za zaposlene utrošeni su za godišnje neoporezive nagrade u
iznosu od 2.500,00 kuna po zaposleniku (6) i dar djetetu u iznosu od po 600
kuna, za dvoje djece do 15 godina starosti jednoj službenici, i jedno dijete
jednom službeniku.
Doprinosi na plaće odnose se na obvezno zdravstveno osiguranje, u slučaju
nezaposlenosti i za zaštitu zdravlja na radu u iznosu od 153.791,61 kunu ili
90,5 %.
Naknade troškova zaposlenima odnose se na službena putovanja u iznosu od 222
kune, prijevoz na posao i s posla u iznosu od 40.320,00 kuna, stručno usavršavanje
zaposlenika u iznosu od 4.300,00 za seminare proračunskog računovodstva, ovršnih
postupaka, javne nabave, poreznih aktualnosti i slično, te korištenja osobnog
automobila u službene svrhe u iznosu od 22.219,00 kuna, u najvećem djelu za
izvide na terenu i ostvarene su 53,6 %.
Rashodi za materijal i energiju odnose se na uredski i ostali materijal u
iznosu od 175.581,57 kuna, a najveći su iznosi zbog troškova električne
energije i javne rasvjete. Općina Dobrinj posjeduje veliki broj domova i
ostalih zgrada koje koriste mjesni odbori, djeca, mladi i ostali. Od 19 naselja
u kojima se svake godine obnavljaju po potrebi stupovi javne rasvjete, puno se
gradi novih kuća i zgrada u novim dijelovima naselja, pa time raste i potrošnja
energije, u iznosu od 564.809,86 kuna. Materijal i dijelovi za tekuće i
investicijsko održavanje iznosi 37.171.72 kune,a ukupno 94,6 %.
Rashodi za usluge odnose se na usluge telefona, pošte i prijevoza u iznosu
od 159.011,56 kuna, tekućeg i investicijskog održavanja u iznosu od 564.809,86
kuna zbog sanacije, bojanja, popravka prozora i krovova na zgradama u općinskom
vlasništvu. To su zgrade dječjeg vrtića, ambulanti, poslovnih prostora, domova
koji koriste mjesni odbori, autobusnih čekaonica i slično. Ceste se održavaju i
saniraju asfaltiranjem zbog iskopa ceste za vodovod i odvodnju, posipaju
jalovinom mjesni putovi, održavaju suhozidi i ostalo. Održavanje javne rasvjete
ugovoreno je s »Ponikve eko otok Krk« d.o.o. u Programu održavanja komunalne
infrastrukture. Kao jedan od osnivača, Radio Otok Krk sufinancira se godišnje s
iznosom od 48.000,00 kuna. Sklopljena je suradnja s Novim listom za
sufinanciranje nedjeljom Otočkog novog lista, sufinanciranje emitiranja emisije
na kanalu RI »Od mora do gorja«, objavljuju se razni natječaji, čestitke
povodom blagdana, osmrtnice i slično. Tu su i usluge odvjetnika i pravnika,
autorski honorari i ugovori o djelu za općinski list »Fanot«, kao i štampanje u
tiskari »Proprint« Rijeka, geodetske usluge, čišćenje prostorija i domova kod
skupova, svečanih sjednica, proslava, izbora i sličnog. Komunalno društvo
»Komun«, u vlasništvu općine, održava javne prostore po godišnjem ugovoru u
iznosu od 1.474.800,21 kuna, a ureenje zelenih površina ugovorom prema Zakonu
o komunalnom gospodarstvu, sklopljen je s obrtom Komunalne usluge »Lumin« Krk,
vlasnika Dubravka Frgačića, na iznos od 350.000,00 kuna godišnje na period od 3
godine. Mjesečno se plaća zakupnina Općini Vrbnik za odlagalište otpada
Treskavac u čijem je vlasništvu u iznosu od 40.000,00 kuna godišnje. Za
veterinarske usluge sklopljen je ugovor s Veterinarskom stanicom Crikvenica u
iznosu od 20.000,00 kuna godišnje. Ugovor za održavanje računalnih programa s
»Infoprojektom« Rijeka iznosi 64.440,00 kuna godišnje. Tu je još objava općih
akata u službenom glasilu, postupak provedbe urisa nezakonito izgraenih zgrada
u vlasništvu općine, izrada baze prostornih podataka u iznosu od 614.878,00
kuna i slično. Prometna jedinica mladih ljeti regulira promet u turističkim
mjestima, honorari se isplaćuju putem student servisa. Ukupno 4.508.969,47 kuna
ili 85,1 % od planiranog.
Ostali nespomenuti rashodi poslovanja sastoje se od naknada vijećnika,
zamjenika načelnika, povjerenstava za izbore i biračke odbore u iznosu od
315.494,62 kune ili 98 %. Premije osiguranja sastoje se od osiguranja zgrada,
opreme, požara, odgovornosti i nesretnih slučajeva na području općine u iznosu
od 72.719,55 ili 85,6 %. Reprezentacija se odnosi na prigodne proslave povodom
raznih svečanosti, dodjela nagrada, poklona poslovnim partnerima i slično u
iznosu od 75.605,79 ili 94, 5 %. Članica smo udruge općina sa godišnjim iznosom
od 10.000,00 kuna. Pristojbe i naknade odnose se većinom na naknade za
nezakonito izgraene zgrade u prostoru u općinskom vlasništvu, koje je
naslijedila kao pravni slijednik. Općina Dobrinj organizira boćarski i
malonogometni turnir, a zajedno s drugim jedinicama lokalne samouprave otoka Krka
sufinancira dodjelu za Sportaša godine otoka Krka, Festival folklora otoka Krka
i slične manifestacije. Ukupno 815.734,19 kuna ili 92,3 %
Ostali financijski rashodi uglavnom su usluge platnog prometa i zatezne
kamate, ostvareni 54,6 %. Proračunska pričuva utrošena je za dug protupožarne
zaštite iz 2015. godine u iznosu od 19.143,13 kuna po konačnom obračunu proračuna.
Subvencije poljoprivrednicima i obrtnicima nisu ostvarene. Na području općine
Dobrinj djeluje udruga »Dobrinjština« preko Eko Liburnie, koju sufinancira Općina
Dobrinj, a sredstva služe za nabavu sadnica, prvenstveno maslina, i gnojiva za
poljoprivrednike učlanjene u udrugu.
Pomoći unutar općeg proračuna: Dječji vrtić »Katarina Frankopan« Krk, Područni
vrtić »Polje« koji je na području općine Dobrinj, financira se putem ugovora
koji je zaključen s Gradom Krkom kao osnivačem. Roditeljska uplata iznosi 600
kuna, a razliku do ekonomske cijene u iznosu od oko 1.500,00 kuna plaća Općina
Dobrinj. Isto tako i za druge ustanove predškolskog odgoja koji zahtjevom zatraže
roditelji kojima je taj pogodniji za smještaj djece, zbog blizine posla ili slično.
Ove godine ureena je zgrada dječjeg vrtića i nabavljena oprema, te je
kapacitet povećan na 41 dijete upisano ove jeseni, uz zapošljavanje potrebnih
djelatnika. Ukupni iznos sufinanciranja u odnosu na prošlu godinu time je povećan,
pa iznosi 908.867,08 kuna. Ostali vrtići i jaslice financiraju se u iznosu od
7.700,00 kuna.
Ostale naknade graanima i kućanstvima iz proračuna u novcu daju se za
socijalne pomoći, stipendije, školarine, sufinanciranje udžbenika i dara novoroenoj
djeci, sufinanciranja izborne nastave i ostalih slobodnih aktivnosti u iznosu
od 618.278,14 kuna. Ostale naknade u naravi sufinanciranje je prijevoza učenika,
srednjoškolaca i studenata, te pomoć i njega u kući starijim i nemoćnim osobama
u ukupnom iznosu od 291.574,84 kuna. Ostvareno je 88,9 % od planiranog iznosa.
Tekuće donacije daju se Crvenom Križu, turističkoj ambulanti, političkim
strankama, Vatrogasnoj zajednici za protupožarnu zaštitu, Turističkoj zajednici
općine Dobrinj za organizaciju ljetnih manifestacija, raznim kulturnim i
sportskim društvima, udrugama civilnog društva i ostalima po potrebama i
zahtjevima prema programima javnih potreba te sklopljenih ugovora s korisnicima.
Ostvarene su 94,7 % ili 1.937.228,65 kuna.
Kapitalne donacije ostvarene su za postavljanje krovne limarije crkve u
Svetom Vidu Biskupiji Krk u iznosu od 22.673,00 kuna ili 45,3 %.
Kapitalne pomoći komunalnom društvu »Komun« Dobrinj, u vlasništvu općine,
dodijeljene su za nabavku osnovnih sredstava u iznosu od 42.768,88 kuna ili
42,8 %.
RASHODI ZA NABAVU NEFINANCIJSKE
IMOVINE
Graevinski objekti ostvareni su za asfaltiranje cesta, ureenje zgrada,
izradu zida, opremu za dječje igralište, ureenje zelenila i suhozida, groblja,
obale Šilo, ureenja javne površine Rasopasno, te postava javne rasvjete kod
novosagraenih objekata sa u iznosu od 2.741.128,67 ili 68,3 % .
Postrojenja i oprema - nabavljena je nova oprema u iznosu od 38.861,25 kuna
ili 77,7 %.
Nematerijalna proizvedena imovina odnosi se na dopunu prostornog plana i
urbanističke planove u iznosu od 108.750,00 kuna ili 79,1 %.
III.
IZDACI ZA FINANCIJSKU IMOVINU I OTPLATE
ZAJMOVA
Dionice i udjeli u glavnici trgovačkih društava izvan javnog sektora
Ovi izdaci odnose se na udjele u glavnici trgovačkog društva »Ponikve voda«
d.o.o. Krk, u vlasništvu jedinica lokalne samouprave otoka Krka, koji se ulažu
kroz izgradnju vodovoda i kanalizacije, a ostvareni su s 1.036.185,11 kuna ili
79 %.
IV.
VLASTITI IZVORI
MANJAK PRIHODA iz prethodne godine u iznosu od - 611.407,51 kuna rezultat je
neutrošenih sredstava iz prošlih godina od naknade za zadržavanje nezakonito
izgraene zgrade u prostoru u iznosu od 189.604,65 kuna koja će se utrošiti u
izradu prostornih planova i komunalnog ureenja tih prostora, neutrošenih
sredstava komunalnog doprinosa u iznosu od 1.119.541,13 kuna koje će se utrošiti
za izgradnju komunalne infrastrukture, te ostatak od 460.197,70 kuna viška od
nefinancijske imovine. Manjak je ostvaren od prihoda poslovanja u iznosu od
-1.141.530,89 kuna i od financijske imovine u iznosu od -1.239.220,10 kuna.
Na dan 31.12.2016. godine ukupan višak prihoda iznosi 983.115,49 kuna, zbog
ostvarene planirane prodaje zemljišta i pokrića manjka iz prethodnih godina.
OBRAZLOŽENJE IZVRŠENJA PROGRAMA
OPĆE JAVNE USLUGE
Osnovna zadaća Općine Dobrinj je kontinuirano unapreenje kvalitete života i
rada na području općine putem pružanja izvrsne usluge, omogućavanjem
participacije u odlučivanju, odgovornim upravljanjem javnim dobrima, protokom
informacija te nadasve ljubaznim, efikasnim i transparentnim radom
administracije, kako bi općina Dobrinj kao mjesto življenja bila poželjno i
sigurno područje u kojem je ugodno živjeti. Općinska uprava nastojat će uvijek
biti u službi svih svojih graana. Sredstva potrebna za ostvarenje programa
1001 osigurana su kroz redovne aktivnosti (A), tekuće (T) i kapitalne projekte
(K).
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
IZVJEŠTAJI O ZADUŽIVANJU
U 2016. godini Općina Dobrinj nije se zaduživala, nije koristila proračunsku
zalihu, niti davala jamstva.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik:
Zoran Kirinčić v.r.